PDA

View Full Version : Krans, comb-over, biljartbal of ht


Haarzoeker
19 juli 2004, 20:12
Momenteel zijn minox, duta en fina de middelen die nog het beste werken, maar met deze middelen kunnen we het kalingsproces vaak slechts vertragen. Stel dat de kaalheid doorzet en je "moet er echt aan geloven", wat zou je dan doen??? Boven kaal en aan de zijkant een krans, een comb over [haar van de ene zijkant over de bovenkant naar de andere zijkant van het hoofd kammen], helemaal scheermeskaal of toch een ht of haarwerk.

Eminem
19 juli 2004, 20:17
Momenteel zijn minox, duta en fina de middelen die nog het beste werken, maar met deze middelen kunnen we het kalingsproces vaak slechts vertragen. Stel dat de kaalheid doorzet en je "moet er echt aan geloven", wat zou je dan doen??? Boven kaal en aan de zijkant een krans, een comb over [haar van de ene zijkant over de bovenkant naar de andere zijkant van het hoofd kammen], helemaal scheermeskaal of toch een ht of haarwerk.

Met Finasteride en Dutasteride kan ook de verdere haaruitval definitief gestopt worden i.p.v vertraging.

Haarzoeker
19 juli 2004, 20:22
Sorry Eminem, maar kijk hier en de amerikaanse fora maar een goed rond. Het is echt een fabeltje dat fina en duta levenslang blijven werken. Bij mij heeft fina 3 jaar stabilisatie gegeven, maar na die 3 jaar ging het gewoon weer verder met uitvallen. Maar ik hoop voor je dat jij een van de positieve uitzonderingen bent.

Maar wat zou jij doen mocht het bij jou toch zo ver komen.

Eminem
19 juli 2004, 20:27
Sorry Eminem, maar kijk hier en de amerikaanse fora maar een goed rond. Het is echt een fabeltje dat fina en duta levenslang blijven werken. Bij mij heeft fina 3 jaar stabilisatie gegeven, maar na die 3 jaar ging het gewoon weer verder met uitvallen. Maar ik hoop voor je dat jij een van de positieve uitzonderingen bent.

Maar wat zou jij doen mocht het bij jou toch zo ver komen.

En als je merkt dat het niet meer werkt dan stop je toch voor een tijdje en begin je weer opnieuw?
Als je voor een tijdje stopt is je lichaam weer ontwend en zal het weer gaan werken als je weer begint.Om je vraag te beantwoorden, ik denk dat ik er een eind aan maak mag het zover komen....

Haarmannetje
19 juli 2004, 20:38
Om je vraag te beantwoorden, ik denk dat ik er een eind aan maak mag het zover komen....
Dit meen je toch niet serieus, Eminem?

Ik zou het gewoon laten zoals het is. Een krans dus, maar uiteraard wel netjes geschoren. Ik zou mijn hoofd nooit helemaal kaalscheren en aan een comb-over wil ik niet eens denken. Misschien ooit eens een HT zou ik wellicht overwegen.

Haarzoeker
19 juli 2004, 20:44
Ik zou denk wel juist m'n hoofd helemaal kaalscheren, ik ben nu een maandje bezig in de sportschool en een goed lichaam vallen vrouwen ook op heb ik gemerkt. Met een kaalgeschoren zonnebankbruin hoofd met een ringbaardje, een afgetraind lichaam en mooie kleren zijn kan je ook zat vrouwen krijgen.

Eminem fitness jij eigenlijk, hoe is met je body gesteld?

Eminem
19 juli 2004, 20:48
Dit meen je toch niet serieus, Eminem?

Ik zou het gewoon laten zoals het is. Een krans dus, maar uiteraard wel netjes geschoren. Ik zou mijn hoofd nooit helemaal kaalscheren en aan een comb-over wil ik niet eens denken. Misschien ooit eens een HT zou ik wellicht overwegen.

Ik ben bang dat ik dit idd meen.Ik bedoel maar te zeggen, ik kan niet met een vleespet door het leven gaan.Dit vooral ook omdat ik niet de juiste schedel voor een kaal hoofd heb en ik niet voor schut wil lopen.Over haartransplantaties heb ik teveel enge verhalen gehoord, net als jou is er op mijn hoofd ook geen haar die denkt aan een comb over, pruik is geen optie.
Aangezien al deze opties voor mij zijn uitgesloten rest er alleen maar een zware depressie waar ik dus echt niet meer mee kan omgaan.
Zelf vind ik het ook heel erg zo te denken, maar dit mijn denkwijze....... :sad:

Eminem
19 juli 2004, 20:49
Ik zou denk wel juist m'n hoofd helemaal kaalscheren, ik ben nu een maandje bezig in de sportschool en een goed lichaam vallen vrouwen ook op heb ik gemerkt. Met een kaalgeschoren zonnebankbruin hoofd met een ringbaardje, een afgetraind lichaam en mooie kleren zijn kan je ook zat vrouwen krijgen.

Eminem fitness jij eigenlijk, hoe is met je body gesteld?

Nee ik fitness en sport helemaal niet door de depressie.

Haarmannetje
19 juli 2004, 20:53
Ik zou denk wel juist m'n hoofd helemaal kaalscheren, ik ben nu een maandje bezig in de sportschool en een goed lichaam vallen vrouwen ook op heb ik gemerkt. Met een kaalgeschoren zonnebankbruin hoofd met een ringbaardje, een afgetraind lichaam en mooie kleren zijn kan je ook zat vrouwen krijgen.
Is dat waar je alles om doet? Om de "vrouwtjes"? Ik weet niet over wat voor soort vrouwen jij het hebt, maar een getraind lichaam is niet in alle gevallen een sleutel tot succes. Ik maak mijzelf liever nog van kant, dan dat ik alles doe om er op een bepaalde manier uit te zien voor anderen; ja ook voor het andere geslacht. Ik leef heel simpel: ik ben wie ik ben en wat een ander denkt interesseert me weinig. Ik kan moeilijk iedereen tevreden stellen.

Haarmannetje
19 juli 2004, 20:55
Ik ben bang dat ik dit idd meen.Ik bedoel maar te zeggen, ik kan niet met een vleespet door het leven gaan.Dit vooral ook omdat ik niet de juiste schedel voor een kaal hoofd heb en ik niet voor schut wil lopen.Over haartransplantaties heb ik teveel enge verhalen gehoord, net als jou is er op mijn hoofd ook geen haar die denkt aan een comb over, pruik is geen optie.
Aangezien al deze opties voor mij zijn uitgesloten rest er alleen maar een zware depressie waar ik dus echt niet meer mee kan omgaan.
Zelf vind ik het ook heel erg zo te denken, maar dit mijn denkwijze....... :sad:
Maar Eminem, denk je nu werkelijk dat je door een hel zal gaan wanneer je kaal bent? Jongen, kijk eens om je heen. Probeer je eigenwaarde uit andere dingen te halen. Bijvoorbeeld uit je prestaties op vlakken waar jij goed in bent?

Haarzoeker
19 juli 2004, 20:57
Eminem ik zou echt met een psycholoog of psychiater gaan praten, want je weet echt niet wat jezelf en familie wilt aandoen. En ik zou toch gaan fitnessen en een beetje spieren gaan kweken, misschien dat dat je zelfbeeld te goede komt. Desnoods doe je een petje op naar de sportschool, daar kijkt niemand vreemd van op.

Eminem
19 juli 2004, 21:00
Maar Eminem, denk je nu werkelijk dat je door een hel zal gaan wanneer je kaal bent? Jongen, kijk eens om je heen. Probeer je eigenwaarde uit andere dingen te halen. Bijvoorbeeld uit je prestaties op vlakken waar jij goed in bent?

Vorige week liep ik iemand tegen het lijf met een belachelijke comb over.
Ik hield het niet meer en schoot echt zwaar in de lach... :D:D:D:D:D:D
Hiermee wil ik vooral zeggen dat je jezelf echt belachelijk maakt om het op zo'n manier probeert te verschuilen............het zag er echt niet uit.

Eminem
19 juli 2004, 21:04
Eminem ik zou echt met een psycholoog of psychiater gaan praten, want je weet echt niet wat jezelf en familie wilt aandoen. En ik zou toch gaan fitnessen en een beetje spieren gaan kweken, misschien dat dat je zelfbeeld te goede komt. Desnoods doe je een petje op naar de sportschool, daar kijkt niemand vreemd van op.

Bedankt voor je advies, maar ik praat niet snel met anderen over mijn kaalheid, dus ook niet met mijn psychiater.Wat schiet ik hier mee op, hergroei?Bovendien schaam ik me hier rot voor om over te praten.

Haarzoeker
19 juli 2004, 21:04
Is dat waar je alles om doet? Om de "vrouwtjes"? Ik weet niet over wat voor soort vrouwen jij het hebt, maar een getraind lichaam is niet in alle gevallen een sleutel tot succes. Ik maak mijzelf liever nog van kant, dan dat ik alles doe om er op een bepaalde manier uit te zien voor anderen; ja ook voor het andere geslacht. Ik leef heel simpel: ik ben wie ik ben en wat een ander denkt interesseert me weinig. Ik kan moeilijk iedereen tevreden stellen.

Nee, in de eerste plaats doe ik het voor mezelf. Van kaalheid kan je best een beetje onzeker worden, en een kale kop staat toch een stuk beter bij iemand met een afgetraind lichaam dan een iel mannetje. Een beter zelfbeeld slaat ook weer over op de vrouwtjes en dus meer aanspraak. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik een vrouw zou willen die enkel voor de looks gaat, absoluut niet.

Haarzoeker
19 juli 2004, 21:05
Hoe oud ben je Eminem, als ik vragen mag en wat is je haarstatus?

Eminem
19 juli 2004, 21:08
Hoe oud ben je Eminem, als ik vragen mag en wat is je haarstatus?

Ik ben 29 jaar.Mijn haar ziet er gewoon niet uit........bovenop is het helemaal dunnend en aan de voorkant begint het te kalen.Dan had ik dit liever bij de kruin gehad, valt wat minder op.

Eminem
19 juli 2004, 21:12
Ik ben 29 jaar.Mijn haar ziet er gewoon niet uit........bovenop is het helemaal dunnend en aan de voorkant begint het te kalen.Dan had ik dit liever bij de kruin gehad, valt wat minder op.

Oh ja, de tranen springen gewoon in mijn ogen van woede als ik in de spiegel kijk.Deze woede is onbeschrijfbaar, behalve de depressie maakt het mezelf ook zeer agressief. :mad:

Haarzoeker
19 juli 2004, 21:13
Ik ben 29 jaar.Mijn haar ziet er gewoon niet uit........bovenop is het helemaal dunnend en aan de voorkant begint het te kalen.Dan had ik dit liever bij de kruin gehad, valt wat minder op.

29??? Dat is geen uitzonderlijke leeftijd om met een kale kop te lopen, niet dat je daar wat aan hebt. Ik zie zat gasten van eind 20, begin 30 met een kale kop [en toch een vriendin]. Ik dacht eigenlijk dat begin 20 was.

Eminem
19 juli 2004, 21:16
29??? Dat is geen uitzonderlijke leeftijd om met een kale kop te lopen, niet dat je daar wat aan hebt. Ik zie zat gasten van eind 20, begin 30 met een kale kop [en toch een vriendin]. Ik dacht eigenlijk dat begin 20 was.

Nou, 29 jaar is ook te jong om al kalend rond te lopen. :confused:

Haarmannetje
19 juli 2004, 21:17
Nee, in de eerste plaats doe ik het voor mezelf. Van kaalheid kan je best een beetje onzeker worden, en een kale kop staat toch een stuk beter bij iemand met een afgetraind lichaam dan een iel mannetje. Een beter zelfbeeld slaat ook weer over op de vrouwtjes en dus meer aanspraak. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik een vrouw zou willen die enkel voor de looks gaat, absoluut niet.
Dus iemand die niet afgetraind is, is direct een iel mannetje? En dan nog, het is uiteraard zeer persoonlijk bij je wat voor soort look vindt staan. Maar je hebt natuurlijk gelijk dat een positief zelfbeeld aantrekkelijk maakt. Dus wanneer je schijt hebt aan je haaruitval, dan heeft je zelfbeeld daar zeker niet onder te lijden.

Haarmannetje
19 juli 2004, 21:20
29??? Dat is geen uitzonderlijke leeftijd om met een kale kop te lopen, niet dat je daar wat aan hebt. Ik zie zat gasten van eind 20, begin 30 met een kale kop [en toch een vriendin]. Ik dacht eigenlijk dat begin 20 was.
Mee eens, 29 jaar en dan zulke problemen hebben met je haaruitval? Ook ik verwachtte eigenlijk dat je dan begin 20 zou zijn. Dan kan ik mij de frustratie enigszins voorstellen.

Maar Haarzoeker, nu stigmatiseer je weer door te zeggen "en toch een vriendin". Alsof haar een sleutel is tot succes. Ik ken genoeg kale/kalende jongens/mannen waarvan geen enkele problemen heeft bij het zoeken/vinden van een vriendin. Het komt nog niet eens in ze op dat hun kaalheid een belemmerende factor zou zijn.

Eminem
19 juli 2004, 21:32
Om even het verhaal af te maken van die persoon met die belachelijke comb over.Normaal gesproken bij een comb over word een zijkant langer gelaten en over de kale scalp gekamt, maar die gast die ik zag had juist de achterkant langer gelaten en helemaal naar voren gekamt over de gehele gladde bovenkant.Voor het eerst dat ik zo een comb over heb gezien :confused: .................... :D:D

Haarmannetje
19 juli 2004, 21:35
Om even het verhaal af te maken van die persoon met die belachelijke comb over.Normaal gesproken bij een comb over word een zijkant langer gelaten en over de kale scalp gekamt, maar die gast die ik zag had juist de achterkant langer gelaten en helemaal naar voren gekamt over de gehele gladde bovenkant.Voor het eerst dat ik zo een comb over heb gezien :confused: .................... :D:D
Wel origineel dan :).

Eminem
19 juli 2004, 21:38
Wel origineel dan :).

Dat is een feit.Je moet er maar op komen. :D

Tiuri
19 juli 2004, 21:48
ik denk dat ik er een eind aan maak mag het zover komen....

beste eminem, wilde alleen maar zeggen dat ik hoop dat je dat nooit zult doen. bedenk dat wij hier op 't forum graag naar je verhalen luisteren en je altijd willen helpen als dat nodig is. We nemen je problemen ook echt wel serieus dus we weten hoe je je voelt...

misschien dat dat op de lange termijn wat gaat helpen.

Eminem
19 juli 2004, 21:53
beste eminem, wilde alleen maar zeggen dat ik hoop dat je dat nooit zult doen. bedenk dat wij hier op 't forum graag naar je verhalen luisteren en je altijd willen helpen als dat nodig is. We nemen je problemen ook echt wel serieus dus we weten hoe je je voelt...

misschien dat dat op de lange termijn wat gaat helpen.

Bedankt, ik hoop ook dat het wat zal helpen.
I.i.g is dit veel en veel beter als mijn klote psychiater met een volle haardos.

Haarmannetje
19 juli 2004, 21:59
Bedankt, ik hoop ook dat het wat zal helpen.
I.i.g is dit veel en veel beter als mijn klote psychiater met een volle haardos.
Ja, ik kan me voorstellen dat het niet zo gunstig werkt om tegen iemand met een volle bos haar te moeten vertellen dat je met je kaalheid zit. Ook ik hoop dat je niet overgaat tot zelfmoord. Probeer juist leuke dingen te halen uit de dingen waarin je uitblinkt.

Eminem
19 juli 2004, 22:08
Ja, ik kan me voorstellen dat het niet zo gunstig werkt om tegen iemand met een volle bos haar te moeten vertellen dat je met je kaalheid zit. Ook ik hoop dat je niet overgaat tot zelfmoord. Probeer juist leuke dingen te halen uit de dingen waarin je uitblinkt.

Kijk, als ik op 2pac zou lijken had ik geen enkel probleem om kaal te zijn.Bij hem staat dit, maar bij mij totaal niet.Overigens heb ik weinig dingen waar in ik uit blink.Oh ja, in het verleden was dit vrouwen versieren, maar dit is helaas verleden tijd..... :D:confused::cool::crybaby::eek::o:mad:

Kees
19 juli 2004, 23:34
Kijk, als ik op 2pac zou lijken had ik geen enkel probleem om kaal te zijn.Bij hem staat dit, maar bij mij totaal niet.Overigens heb ik weinig dingen waar in ik uit blink.Oh ja, in het verleden was dit vrouwen versieren, maar dit is helaas verleden tijd..... :D:confused::cool::crybaby::eek::o:mad:

Eminem, Waarom staat het jou niet? Wat is er dan precies aan de hand met jouw hoofd? En hoe kunnen we je helpen?

Eminem
20 juli 2004, 00:00
Eminem, Waarom staat het jou niet? Wat is er dan precies aan de hand met jouw hoofd? En hoe kunnen we je helpen?

Mijn hoofd heeft gewoon niet de juiste vorm voor een kaalgeschoren hoofd.
Helaas, maar waar..........

Haarmannetje
20 juli 2004, 00:10
Kijk, als ik op 2pac zou lijken had ik geen enkel probleem om kaal te zijn.Bij hem staat dit, maar bij mij totaal niet.Overigens heb ik weinig dingen waar in ik uit blink.Oh ja, in het verleden was dit vrouwen versieren, maar dit is helaas verleden tijd..... :D:confused::cool::crybaby::eek::o:mad:
Vrouwen versieren; en dat is nu verleden tijd vanwege je kaalheid of misschien toch vanwege je gebrek aan zelfvertrouwen?

Haarzoeker
20 juli 2004, 00:19
Mijn hoofd heeft gewoon niet de juiste vorm voor een kaalgeschoren hoofd.
Helaas, maar waar..........

Wat is de juiste vorm dan, en wat is de vorm van jouw hoofd???

Eminem
20 juli 2004, 10:55
Wat is de juiste vorm dan, en wat is de vorm van jouw hoofd???

Naar mijn mening staat een kaal hoofd alleen bij iemand die een mooi rond hoofd heeft en geen puntig hoofd met een plat achterhoofd, wat bij mij het geval is.

Eminem
20 juli 2004, 11:05
Vrouwen versieren; en dat is nu verleden tijd vanwege je kaalheid of misschien toch vanwege je gebrek aan zelfvertrouwen?

Vanwege mijn gebrek aan zelfvertrouwen wat door de kaalheid word veroorzaakt.

cees
20 juli 2004, 11:35
eminem, voorlopig kan je nog wel ff door met de finas die je nu gebruikt! Ik weet niet meer wie het zei dat het na drie jaar is uitgewerkt, maar kijk rond op de verschillende forums en je zult zien dat heel veel mensen er na 5 a 6 jaar nog baat bij hebben! Ik weet dat het moeilijk is, maar om je elke dag te druk te maken over je haar wordt het alleen maar erger en helpen de medicijnen ook minder, je moet er wel geloof in hebben...
Keep ya head up

Haarmannetje
20 juli 2004, 11:40
Vanwege mijn gebrek aan zelfvertrouwen wat door de kaalheid word veroorzaakt.
Oke :). Overigens ga ik mee met Cees. Je moet gewoon geduld hebben denk ik met finasteride. Hoe is je status nu dan? Merk je al een afname van uitval?

Haarmannetje
20 juli 2004, 11:42
Naar mijn mening staat een kaal hoofd alleen bij iemand die een mooi rond hoofd heeft en geen puntig hoofd met een plat achterhoofd, wat bij mij het geval is.
Tja, niet iedereen heeft een rond hoofd en ook veel kale mensen hebben dat niet. En toch zie ik nooit een kale man van wie ik zeg, tjee, dat die kerel nu kaal moest worden met zo'n hoofd; het lijkt nergens naar.

Wat bedoel je overigens met een puntig hoofd en een platte achterkant?

Eminem
20 juli 2004, 11:44
Oke :). Overigens ga ik mee met Cees. Je moet gewoon geduld hebben denk ik met finasteride. Hoe is je status nu dan? Merk je al een afname van uitval?

Vanwege de Finasteride is de verdere haaruitval wel gestopt, maar het is nog steeds dun en ik ben nog steeds kalend aan de voorkant.

Haarmannetje
20 juli 2004, 11:54
Vanwege de Finasteride is de verdere haaruitval wel gestopt, maar het is nog steeds dun en ik ben nog steeds kalend aan de voorkant.
Dat het al gestopt is, is een goed teken. Je lichaam reageert dan in ieder geval op finasteride. Ik zou gewoon doorgaan, verwacht niet op de korte termijn direct hele bevredigende resultaten. Maar met een beetje geluk zal langzaam aan het zaakje steeds meer bevredigend worden.

Haarzoeker
20 juli 2004, 15:59
Maar om ff "on-topic" te blijven, zijn er hier niet meer mannen die scheermeskaal zouden gaan, en zo niet, wat dan wel???

Super Cow
21 juli 2004, 02:12
Ik kan mijn kaalheid nu redelijk verbergen (moet niet nat worden :eek: )
atm heb ik lichte inhammen wat ik niet erg vind, maar mijn haar is vreselijk dun bovenop, en ook veel haar verloren bovenop.

Mijn haar groeit nog steeds goed, en volgens mij is mijn haaruitval extreem verminderd.

Maar als het over 2-3 jaar niet meer te redden is/of niet meer goed te verbergen dan ga ik mijzelf kaal scheren.

Maar net als Eminem heb ik niet het model hoofd ervoor. ik heb een hoog en smal hoofd, en mijn hoofd steek achter behoorlijk uit, net een waterbult.

Tiuri
21 juli 2004, 09:27
Maar om ff "on-topic" te blijven, zijn er hier niet meer mannen die scheermeskaal zouden gaan, en zo niet, wat dan wel???

hahaha wat een mooie avatar heb jij zeg!! :D:D waarom hangt die man nou nog in godsnaam die paar haartjes over zijn schedel...

Eminem
21 juli 2004, 11:23
hahaha wat een mooie avatar heb jij zeg!! :D:D waarom hangt die man nou nog in godsnaam die paar haartjes over zijn schedel...

Niet om wat hoor.............., maar is dit niet Haarzoeker zelf :confused:

Haarmannetje
21 juli 2004, 11:39
Niet om wat hoor.............., maar is dit niet Haarzoeker zelf :confused:
Hehe, oeps, Laurens ;).

Tiuri
21 juli 2004, 11:42
Niet om wat hoor.............., maar is dit niet Haarzoeker zelf :confused:
haha nou dan is die vraag voor hem bedoeld :)

Haarzoeker
21 juli 2004, 12:47
Fijn mannen, we zitten allemaal met hetzelfde probleem. Ik heb nog het lef om, als een van de weinigen, een fototje erbij te zetten waarin iedereen mij kan zien met mijn haarsituatie. En dan wordt ik notabene belachelijk gemaakt, bedankt :mad:

Tiuri
21 juli 2004, 12:56
Fijn mannen, we zitten allemaal met hetzelfde probleem. Ik heb nog het lef om, als een van de weinigen, een fototje erbij te zetten waarin iedereen mij kan zien met mijn haarsituatie. En dan wordt ik notabene belachelijk gemaakt, bedankt :mad:

whoooooops!!!!! :o :o :o

als het echt zo is: mijn excuses dat ik het zo lomp bracht maar misschien is het wel iets om ter harte te nemen want dit vind ik echt geen gezicht en ik denk dat de meesten dat wel met me eens zullen zijn.

:o :o :o

Haarmannetje
21 juli 2004, 12:57
Fijn mannen, we zitten allemaal met hetzelfde probleem. Ik heb nog het lef om, als een van de weinigen, een fototje erbij te zetten waarin iedereen mij kan zien met mijn haarsituatie. En dan wordt ik notabene belachelijk gemaakt, bedankt :mad:
Ik niet hoor, ik vind het goed dat je het doet. Ik zie ook het probleem niet. Zoveel mannen op jouw leeftijd zijn op een dergelijke manier kaal, niets om voor te schamen. Maar ik vraag mij wel af waarom je een combover doet. Als je dat gewoon niet doet, dan lijkt het een stuk beter.

Haarzoeker
21 juli 2004, 13:04
Hahaha, nee hoor, het is een geintje van me. Dit is wel 1 van de meest vreselijke kapsels die er zijn. Ik hoop dat jullie me het niet kwalijk nemen.

Zie ook:http://www.combover.com/

Cloud
21 juli 2004, 13:08
Oef!!

Leuke avatar :)

Tiuri
21 juli 2004, 13:09
:eek: :eek:

godzijdank.

pizzacat
21 juli 2004, 22:54
Ik ga het milimeter zodra het te gek wordt, eerst dacht ik dat het er raar uit zou zijn als ik dat zou doen. Nu ben ik van mening dat het best stoer zal staan. Tuurlijk is het wennen maar een paar weken later weet je niet anders, en ben je waarschijnlijk hartstikke blij dat je het gedaan hebt.

Eminem, mijn haar wordt ook steeds dunner (duh, anders zit ik hier niet te posten ;)) mensen kunnen het wel toch zien dat ik wat kaal wordt, zeker dankzij de vele spots in de zaak waar ik nu werk. Toch lijdt mijn sjans er niet onder, sterker nog, het houdt niet op 'ahem'. en dat vind ik alleen maar goed om te merken, je bent veel veel meer dan alleen je haar.
Ik heb wel 'geluk' verder, ik heb een leuke kop, goed atletisch, door de sportschool getraind lichaam, en verder een optimistisch sociaal iemand.
Zoals eerder gezegd, doe dingen waar je goed in bent, ga lekker met je vrienden/vriendinnen lol maken, geloof me, 9 vd 10 mensen interesseert het geen hol of jij kalend bent of niet. Dus ga er opuit en doe je ding!!!

Tjiel
22 juli 2004, 00:39
Ik ben ook kalend.
Ben nu 21 jaar. Heb me in het begin sown 2 jaar geleden er erg druk om gemaakt. Kon eigenlijk aan niks anders meer denken. Maar op een gegeven moment zag ik een licht. En dat licht vertelde mij dat ik het helemaal kort moest knippen. Nu houd ik het helemaal kort en daarna als dat er niet meer uit ziet dan kaal.

Ik dacht altijd wat zouden andere mensen ervan denken. Maar nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de mensheid niks verschuldigd ben. Als zij het niet mooi vinden dan is dat jammer. Maar er tijd en moeite en pijn aan besteden, nee hoor.

Tuurlijk is het kut dat ontken ik niet, had liever ook een volle haardos. Maar ik weiger mijn leven te verzieken door me druk te maken om mijn kalende hoofd. Er zijn andere dingen in het leven, die je aandacht veel meer waard zijn.

Ik ben blij dat ik tot dit inzicht ben gekomen en begrijp heel goed dat velen van jullie het niet zomaar bergijpen. Toch hoop ik dat ook jullie ooit een dag wakker worden en zeggen: "fuck mijn kalende hoofd en alle mensen die dat erg vinden".

Francis
22 juli 2004, 01:40
Vrouwen versieren; en dat is nu verleden tijd vanwege je kaalheid of misschien toch vanwege je gebrek aan zelfvertrouwen?
Dit lijkt hier heel sterk op het topic over "zelfmoordgedachten" - dus ik ga niet proberen in herhaling te vallen... Het enige wat ik wel wou zeggen is dat het niet-hebben van haar wel degelijk een HEEL grote rol speelt bij het vinden van een vriendin. Ik ben er 24 en heb nog nooit in mijn hele leven een vriendinnetje gehad. Mijn kaalheid begon op mijn 17de en de meisjes/vrouwen komen liever naar mij toe om me uit te lachen dan dat ze naar mij toekomen omdat ze me aantrekkelijk vinden... Het hoofd en de symmetrie ervan is het allerbelangrijkste uiterlijk kenmerk waar vrouwen op letten (vaak onbewust). Wanneer dit verstoord is door bijvoorbeeld haarproblemen, dan heb je afgedaan! Maar... ik heb er mij al bij neergelegd dat ik waarschijnlijk gans mijn leven vrijgezel blijf... :crybaby:

Haarzoeker
22 juli 2004, 02:13
Francis, er zijn heus wel meiden die op het innerlijk afgaan, meer dan je denkt. Nee breezahsletjes die vallen niet op kalende mannen, maar aan dit soort meiden heb je toch niks [behalve dan ze een veeg te geven]. Ga eens chatten met verschillende meiden. Een hele hoop meiden zijn al blij als ze een jongen spreken die niet gelijk over sex begint. Probeer een vertrouwensband op te bouwen. Breng het eens ter sprake dat je een ht hebt laten doen, en dat het er [volgens jou] niet uiziet. Kijk hoe de meiden reageren, er zullen meiden zijn die afknappen, maar er zullen ook meiden zijn die tijdens het chatten ontdekken dat je een heel goed innerlijk hebt en het om jou gaat en niet om je ht. Heus dat je er een tegenkomt, die je eerlijkheid, openheid en karakter waardeert. Tuurlijk kunnen er meiden bijzitten die er op afknappen, maar laat je dat niet weerhouden om verder te zoeken. Desnoods een mindermooie meid, maar die wel heel lief is.

cees
23 juli 2004, 13:37
He haarzoeker, jij vertelde aan het begin van deze post, dat je na drie jaar finas, geen baat meer had bij het medicijn, hoe ervaarde je dit? Heel veel haaruitval, het meer terugtrekken van haarlijn of dunning bij de kruin.....?
Want op veel fora's lees ik ook wel dat je na bijv. 6 jaar nog steeds vel baat bij dit medicijn hebt en dat het wel degelijk is gestabiliseerd!
Gebruik je nog finas en wat is je verdere regime?

Bij voorbaat dank
cees

Haarzoeker
23 juli 2004, 16:13
Hoi Cees,

Na ongeveer 4 jaar begon ik weer dezelfde haaruitval te krijgen als voor dat ik finas slikte. Ik ben toch nog een half jaar doorgegaan met slikken, maar dit mocht niet baten. Op het moment gebruik ik niks, enkel Rooscure, en probeer het maar te accepteren.

Tiuri
23 juli 2004, 16:18
Hoi Cees,

Na ongeveer 4 jaar begon ik weer dezelfde haaruitval te krijgen als voor dat ik finas slikte. Ik ben toch nog een half jaar doorgegaan met slikken, maar dit mocht niet baten. Op het moment gebruik ik niks, enkel Rooscure, en probeer het maar te accepteren.
waarom ga je niet als de blixem over op duta??

Haarzoeker
23 juli 2004, 16:26
waarom ga je niet als de blixem over op duta??

Na vele malen het hairsite duta forum doorgespit te hebben, heb ik hier ook geen vertrouwen in en wil niet nog meer met mijn hormonen rommelen. Ik heb een tijd geleden een mailtje van de "Duta-goeroe" Rocco gehad en bij heeft het niks geholpen.

Tiuri
23 juli 2004, 16:34
Na vele malen het hairsite duta forum doorgespit te hebben, heb ik hier ook geen vertrouwen in en wil niet nog meer met mijn hormonen rommelen. Ik heb een tijd geleden een mailtje van de "Duta-goeroe" Rocco gehad en bij heeft het niks geholpen.
aha vandaar.

zucht
25 juli 2004, 19:30
Bedankt, ik hoop ook dat het wat zal helpen.
I.i.g is dit veel en veel beter als mijn klote psychiater met een volle haardos.

Em, Ik heb eens gepraat met mijn huisarts en dat luchtte ook op. Die kerel is in de dertig en flink kaal. Via hem wist ik al dat minox niet je dat is, want hij had ook een jaar of twee geprobeerd zonder resultaat. Het feit dat ie dus ook kaal is en heeft geprobeerd om daar iets aan te doen hielp wel heel goed voor me. Dus zoek aub. iemand om er eens mee over te praten... je zal merken dat het helpt.

on-topic : Ik lees op dit forum veel griezelverhalen over ht's maar het is echt de enige manier die ik kan bedenken om toch wat haar op mijn hoofd te hebben mocht de fina (kleine maand bezig en zero resultaat) niet werken. Een comb-over vind ik verschrikkelijk en een pruik lijkt me zo raar... wil je dat ding effe afzetten dan verandert je uiterlijk ineens zo plots en ingrijpend voor je omgeving. (mijn grootvader draagt al lang een pruik en ik merk dus zelf dat het zo onwennig aandoet als die die dan eens afdoet).

Tiuri
25 juli 2004, 19:34
on-topic : Ik lees op dit forum veel griezelverhalen over ht's maar het is echt de enige manier die ik kan bedenken om toch wat haar op mijn hoofd te hebben mocht de fina (kleine maand bezig en zero resultaat) niet werken. Een comb-over vind ik verschrikkelijk en een pruik lijkt me zo raar... wil je dat ding effe afzetten dan verandert je uiterlijk ineens zo plots en ingrijpend voor je omgeving. (mijn grootvader draagt al lang een pruik en ik merk dus zelf dat het zo onwennig aandoet als die die dan eens afdoet).
doe het niet!! als je een garantie wil dat je de grootste fout van je leven maakt, moet je een HT doen. resultaat zeeeeeeer mager, kost zeeeeeeeeeer veel geld en geeft je heeeeeeeel veel ellende.

zucht
25 juli 2004, 19:47
doe het niet!! als je een garantie wil dat je de grootste fout van je leven maakt, moet je een HT doen. resultaat zeeeeeeer mager, kost zeeeeeeeeeer veel geld en geeft je heeeeeeeel veel ellende.

Dat vreesde ik al... Ik hoop gewoon dat er betere methoden zijn tegen dat het ECHT nodig wordt. Even een vraagje (please... gooi me niet dood dat ik de search moet gebruiken want ik vind er zoveel over dat ik nog uren zoet ben) : hoe lang duurde het bij jullie voor fina zorgt voor stabilisatie ? Ben nu sinds 10 juli bezig maar ik heb nog niet het geringste van vermindering gemerkt.... integendeel. Men heeft het vaak ook over een shedding eerst : wat is de oorzaak daarvan ?

Tiuri
25 juli 2004, 20:02
Dat vreesde ik al... Ik hoop gewoon dat er betere methoden zijn tegen dat het ECHT nodig wordt. Even een vraagje (please... gooi me niet dood dat ik de search moet gebruiken want ik vind er zoveel over dat ik nog uren zoet ben) : hoe lang duurde het bij jullie voor fina zorgt voor stabilisatie ? Ben nu sinds 10 juli bezig maar ik heb nog niet het geringste van vermindering gemerkt.... integendeel. Men heeft het vaak ook over een shedding eerst : wat is de oorzaak daarvan ?
zucht, het enige wat ik je kan zeggen: heb geduld!! kun je aangeven wat je haarsituatie is in NW?

Meer info over sheddings: lees het rode gedeelte in deze post.
http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=28375&postcount=105

het hoeft overigens helemaal niet zo te zijn dat je een shedding krijgt.

Ikzelf gebruik nu 7 maanden fina en heb nog geen resultaat, maar ik wacht geduldig af en ben positief over de toekomst. Het heeft z'n tijd nodig.

lees in ieder geval dit ook even goed door:
Keep it going: the timetable for PROPECIA

Day 1: PROPECIA begins working to lower DHT levels.

Month 3: You may notice a slowing of hair loss.

Month 6: You may see evidence of less hair loss. That’s a success. You may actually begin to see some regrowth of hair.

Month 9: If PROPECIA is working for you, at this point you should be maintaining the hair you have. You may even grow back some of the hair you’ve lost.

Year 1: By now you’ll know if PROPECIA is working for you. If it’s not, further treatment is not likely to help.
If you stop taking PROPECIA, you will gradually lose the hair you have gained within 12 months of stopping treatment.


[B]What is a shedding?
Our hair naturally goes through growth and resting cycles. Each hair has its own cycle, and at any given time, a large % of follicles are "resting" while the remainder are "growing" as hair on the scalp. When Propecia enters the system, the sudden removal of DHT from the follicles can sometimes shock a large number of follicles to enter into the resting phase at the same time. Its known as a synchronization of the hair cycle. To the layman, it's frequently known as the "shedding sh*ts". Panic can set in as the person who sought to stop their hair loss, suddenly see's it get worse right before their eyes. The change is typically not noticeable to anyone but the one on the treatment, but its enough to cause many to freak out and lose their stability. We are here to inform you to NOT worry about shedding. If you are shedding, this means you are responding to the treatment. A larger number of hairs have entered into dormancy so that they can rest, and rejuvenate in 2 or 3 months free of any DHT affliction. It's as simple as that. Shedding rarely lasts more than 4 months, and typically results in a sudden "awakening" of large numbers of hairs.

PATIENCE: Propecia takes time. Do not expect results in 3 months. If you are a good responder, your hair loss will stop at about month 4. You typically will not see any regrowth until month 6 to 8, and your optimum results on the treatment won't be seen until after one full year. Be patient, know that you've got an 83% chance to keep what you have today, and let it do its job.
[bron: hairlosstalk.com]

Druifstuif
25 juli 2004, 20:04
doe het niet!! als je een garantie wil dat je de grootste fout van je leven maakt, moet je een HT doen. resultaat zeeeeeeer mager, kost zeeeeeeeeeer veel geld en geeft je heeeeeeeel veel ellende.

Waar bestaat die ellende dan uit? Niet dat ik het overweeg, ik vind de resultaten ook belachelijk slecht in verhouding met de prijs.

OT: Ik heb nu al een tondeuse-kapsel. Standje 1, dat houd ik voorlopig nog zo, misschien dat ik ooit scheermeskaal ga doen.

zucht
25 juli 2004, 20:21
Waar bestaat die ellende dan uit? Niet dat ik het overweeg, ik vind de resultaten ook belachelijk slecht in verhouding met de prijs.

OT: Ik heb nu al een tondeuse-kapsel. Standje 1, dat houd ik voorlopig nog zo, misschien dat ik ooit scheermeskaal ga doen.

ellende (voor zover ik dat zelf uit de ht-artikels op deze site heb kunnen lezen) :
* littekens waar het haar is ingeplant => maken het onmogelijk om bij ontevredenheid met het resultaat ooit nog te kiezen voor een geschoren kop.
* litteken waar het haar vandaan komt : blijf je vaak voelen als je in bed ligt of in een zetel zit.
* vaak een nogal onnatuurlijk resultaat.

zucht
25 juli 2004, 20:30
zucht, het enige wat ik je kan zeggen: heb geduld!! kun je aangeven wat je haarsituatie is in NW?

Meer info over sheddings: lees het rode gedeelte in deze post.
http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=28375&postcount=105

het hoeft overigens helemaal niet zo te zijn dat je een shedding krijgt.

Ikzelf gebruik nu 7 maanden fina en heb nog geen resultaat, maar ik wacht geduldig af en ben positief over de toekomst. Het heeft z'n tijd nodig.

lees in ieder geval dit ook even goed door:
Keep it going: the timetable for PROPECIA

Day 1: PROPECIA begins working to lower DHT levels.

Month 3: You may notice a slowing of hair loss.

Month 6: You may see evidence of less hair loss. That’s a success. You may actually begin to see some regrowth of hair.

Month 9: If PROPECIA is working for you, at this point you should be maintaining the hair you have. You may even grow back some of the hair you’ve lost.

Year 1: By now you’ll know if PROPECIA is working for you. If it’s not, further treatment is not likely to help.
If you stop taking PROPECIA, you will gradually lose the hair you have gained within 12 months of stopping treatment.


[B]What is a shedding?
Our hair naturally goes through growth and resting cycles. Each hair has its own cycle, and at any given time, a large % of follicles are "resting" while the remainder are "growing" as hair on the scalp. When Propecia enters the system, the sudden removal of DHT from the follicles can sometimes shock a large number of follicles to enter into the resting phase at the same time. Its known as a synchronization of the hair cycle. To the layman, it's frequently known as the "shedding sh*ts". Panic can set in as the person who sought to stop their hair loss, suddenly see's it get worse right before their eyes. The change is typically not noticeable to anyone but the one on the treatment, but its enough to cause many to freak out and lose their stability. We are here to inform you to NOT worry about shedding. If you are shedding, this means you are responding to the treatment. A larger number of hairs have entered into dormancy so that they can rest, and rejuvenate in 2 or 3 months free of any DHT affliction. It's as simple as that. Shedding rarely lasts more than 4 months, and typically results in a sudden "awakening" of large numbers of hairs.

PATIENCE: Propecia takes time. Do not expect results in 3 months. If you are a good responder, your hair loss will stop at about month 4. You typically will not see any regrowth until month 6 to 8, and your optimum results on the treatment won't be seen until after one full year. Be patient, know that you've got an 83% chance to keep what you have today, and let it do its job.
[bron: hairlosstalk.com]


Dank je voor de info, Laurens (is laurensj een unix login naam ? :D ). Ik wist niet dat het zo traag werkte. Ik nam aan dat het vrij snel het DHT wegwerkte en dat het haar dan ook gezonder werd. Momenteel zit ik nog met veel jeuk en haaruitval.

Ik zit nu op NW3. Mijn kruin begint heeeeel dun te worden maar is nog niet compleet kaal. Flinke inhamen heb ik wel, maar dat vind ik nog niet zo erg, ware het niet dat ze nu iets teveel naar boven aan het trekken zijn.

Ik wist ook niet dat fina bij 17 % mannen niet werkt. Zijn dat dan mannen bij wie DHT niet het probleem was of werkt de FINA gewoon niet bij hen ?

Druifstuif
25 juli 2004, 20:45
Ik wist ook niet dat fina bij 17 % mannen niet werkt. Zijn dat dan mannen bij wie DHT niet het probleem was of werkt de FINA gewoon niet bij hen ?
Finasteride onderdrukt maar 1 van enzymen die verantwoordelijk zijn voor het omzetten van testosteron naar DHT, het zou dus kunnen dat die mannen meer last hebben van het andere enzyme. Verder kan het ook zo zijn dat ze gewoon veel meer receptoren voor DHT hebben, zodat zelfs een klein beetje DHT al ernstige gevolgen kan hebben.

zucht
25 juli 2004, 20:48
Finasteride onderdrukt maar 1 van enzymen die verantwoordelijk zijn voor het omzetten van testosteron naar DHT, het zou dus kunnen dat die mannen meer last hebben van het andere enzyme. Verder kan het ook zo zijn dat ze gewoon veel meer receptoren voor DHT hebben, zodat zelfs een klein beetje DHT al ernstige gevolgen kan hebben.

Dank je voor de info. Ik meen ooit gelezen te hebben dat Duta de beide hoofdverantwoordelijk enzymen aanpakt.

Druifstuif
25 juli 2004, 21:36
Dank je voor de info. Ik meen ooit gelezen te hebben dat Duta de beide hoofdverantwoordelijk enzymen aanpakt.
Klopt, hetzelfde wordt beweerd van Saw Palmetto, en tevens dat het de receptoren blokkeert, nou gebruik ik zelf al een jaar of 2 SP en in het begin was er zeker een verbetering. Nu gaat het echter weer (langzaam) achteruit, ben er ook maar finasteride bij gaan slikken.

Druifstuif
25 juli 2004, 22:06
Wat mankeert mensen trouwens om een comb-over te nemen?

Tiuri
25 juli 2004, 22:30
Ik wist ook niet dat fina bij 17 % mannen niet werkt. Zijn dat dan mannen bij wie DHT niet het probleem was of werkt de FINA gewoon niet bij hen ?
ik denk dat die 17% uit de test vooral oudere mannen zijn die al langer dan 10 jaar kalen.

over 5ar-onderdrukking: fina onderdrukt alleen 5ar-II, maar dat moet in principe voldoende zijn omdat deze het meest in de scalp voorkomt. Duta killt ook vooral 5ar-II, maar ook flink wat van 5ar-I. Dit betekent: nog minder DHT in het bloed dus nog beter resultaat. maar dit soort info is ook allemaal te vinden in het medicijnen/haargroeimiddelenforum. er zijn op dit moment over zowel fina als duta actieve threads bezig, met alle info you need. :)

Tiuri
25 juli 2004, 22:32
Wat mankeert mensen trouwens om een comb-over te nemen?
dat is een geleidelijke zaak. begint met inhammen bedekken en dan ook iets van de kruin etc etc tot je uit automatisme ineens een belachelijke comb-over hebt. ik kan het me heel goed voorstellen. die mannen moeten echt ff uit hun patroon worden wakker geschud. ze moeten even met een verse blik in de spiegel kijken en dan zien ze ineens dat het absurd is :)

mike29
6 augustus 2004, 03:21
haarzoeker je ziet er niet uit man,scheer het kaal,je bent kaal

Tiuri
6 augustus 2004, 08:17
haarzoeker je ziet er niet uit man,scheer het kaal,je bent kaal
en daar hebben we mike29 weer die het is ontgaan dat het hier om een grap gaat :)
lekker type ben jij zeg :confused: