PDA

View Full Version : ik weet het niet meer


kiki
20 juli 2004, 14:16
Dit is mijn eerste post op dit forum. Sinds ik een jaar of 15 was is mijn haar gaan uitvallen, ik heb dit altijd proberen te verbergen en negeren. Ik heb sterk krullend haar tot op mijn schouders en hoewel ik nu op mijn 23ste al zeker de helft van mijn haar verloren heb ziet niemand het. Ik steek mijn haar op en fohn het de kant in waar mijn haar het dunste is. Vooral bovenop en aan de linkerkant meer als aan de rechterkant. Ik heb ook de indruk dat het aan de zijkanten dunner is geworden maar is moeilijk te zeggen door de jaren heen. Ik kan mij niet eens meer voorstellen hoe het is om gewoon normaal haar te hebben. Het begint me steeds zwaarder te vallen, ik heb een vriend maar hij weet hier niks van, ik durf het hem niet te vertellen, hij heeft me nog nooit met mijn haar los gezien, ik heb mijn haar altijd opgestoken, ook snachts. Ik weet niet wat ik moet doen, voor een dermatoloog is het volgens mij al veel te laat. Ik lees hier over medicijnen maar wil zeker geen hormonen nemen en ook minoxidil lijkt me zo eng, wat als ineens alles uitvalt? Helpt het echt? Moet ik binnenkort een haarwerk nemen en kan ik dat permanent ophouden? is er een kans dat ik helemaal kaal zal worden of zou er altijd wat overblijven? Wat ik ook merk is dat mijn haar veel minder elastisch is als vroeger, het ziet er echt nog goed uit als het opgestoken is, ik krijg vaak complimenten over mijn mooie krullen (als ik het los zou laten was dat wel wat anders, als het nat is ben ik net een oude kalende man) maar als ik aan een haar trek breekt die vrijwel onmiddelijk terwijl vroeger mijn haar veel meer elastisch was als ik probeerde een haar door te trekken. Betekent dat iets?
Een hoop vragen...

debje23
20 juli 2004, 14:55
Ik heb je verhaal gelezen en vind het erg rot voor je!
Ik denk zeker niet dat het te laat is voor een dermatoloog.Ga eens met je huisarts praten.
Vraag een bloedtest ivm vitaminen en je hormonen,Soms kan de pil ook een beetje helpen(yasmin of diane-35).
En ik zou er ook zeker met je vriend over praten! Misschien helpt dat je een beetje en kan hij met je mee gaan naar de huisarts.
Sterkte he!
Liefs Debbie.

Cloud
20 juli 2004, 22:20
Hoi Kiki,

Welkom op het forum. Het is zeker nog niet te laat om naar een dermatoloog te gaan. Het is net heel belangrijk om te achterhalen wat de oorzaak van je haarverlies is. Pas dan kan je er iets aan beginnen doen -- er zijn tegenwoordig echt wel middelen op de markt die je kunnen helpen. Je bent ook nog jong, en ik denk dat je een goeie kans maakt om je huidige haar te behouden en zelfs wat verloren haar te hergroeien.

Misschien moet je toch ook eens overwegen om erover met je vriend te praten. Er zal een hele last van je afvallen denk ik, en je kan ook veel steun aan hem hebben...

is er een kans dat ik helemaal kaal zal worden of zou er altijd wat overblijven?
Ik denk dat de kans dat je helemaal kaal wordt heel miniem is.. bij vrouwen komt het meestal nooit zo ver.

maar als ik aan een haar trek breekt die vrijwel onmiddelijk terwijl vroeger mijn haar veel meer elastisch was als ik probeerde een haar door te trekken. Betekent dat iets?
Ik denk dat het wil zeggen dat de kwaliteit van je haar erop achteruitgegaan is. Merk je ook dat je individuele haren dunner zijn geworden? Het is een van de kenmerken van androgenetisch haarverlies dat je haren steeds fijner en brozer worden...

In elk geval, veel sterkte, en hou ons op de hoogte,
Cloud