PDA

View Full Version : Simpele overzichtelijke website over AGA.


Haarmannetje
21 juli 2004, 22:35
Beste mensen,

Naar aanleiding van een idee dat onstaan is in een ander topic, open ik dit topic. Ik loop al een dag met het idee om een hele simpele, overzichtelijke en vooral Nederlandse website te maken over AGA. Nu denken jullie waarschijnlijk: zijn er daar nog niet genoeg van? Ja, maar dat zijn of Engelstalige (regrowth.com bijvoorbeeld) of wel Nederlands, maar dan zeer beperkt. Juist omdat wij hier op dit forum over veel kennis beschikken is het misschien handig om die kennis te bundelen in een website. Nieuwelingen kunnen op die manier ook gemakkelijk worden gewezen naar bepaalde delen van de website (onderdelen van de website moeten extern dus ook makkelijk te benaderen zijn). Op die manier krijgen we een statische verzameling, zodat alle informatie bij elkaar blijft en niet her en der wat rond slingert in diverse topics.

Je moet het echt heel simpel voorstellen. Niet echt een complete dynamische website, maar meer een simpele documentenverzameling. Ik zit er echter wel aan te denken om wel enige dynamiek erin toe te passen, waarbij iedereen in staat is om de website te veranderen. Dus niet alleen ik, maar iedereen (of een beperkt aantal personen) kan de website online bijwerken.

Een voorbeeld van een indeling:

- Algemene informatie over AGA (theoriëen).
- Remedies (ingedeeld na topical, intern enzovoort)
- Handige links (kunnen niet ontbreken natuurlijk :))

Ideetje?

pizzacat
21 juli 2004, 22:40
goed plan, laten we ook eens kijken naar de FAQ's die UGH heeft gemaakt, daar kunnen we ook veel van gebruiken denk ik (met zijn goedvinden natuurlijk;))

Tiuri
21 juli 2004, 22:41
wat een toeval! ik loop hier ook al een tijdje mee te wandelen!! heb aardig wat ervaring met websites bouwen dus als me hulp nodig is hou ik me aanbevolen.

Cloud
21 juli 2004, 22:42
Goed idee, er is echt nood aan zoiets. Ik wil daar zeker ook bij helpen.

Tiuri
21 juli 2004, 22:43
nou we hebben al een leuke groep hard-core gebruikers bij elkaar, anders moeten we binnenkort maar ff een cybermeetinkje plannen om de zaak door te spreken!

Tiuri
21 juli 2004, 22:44
misschien is het handig ook ff contact op te nemen met de webmaster, misschien vindt hij het een idee om de boel te integreren ofzo.

Jaapie
21 juli 2004, 22:46
Ik was er een tijdje geleden al mee begonnen :D Maar al die info zelf uittikken duurt gewoon te lang.

Haarmannetje
21 juli 2004, 22:54
Mooi dat er zoveel belangstelling voor is :D en zo te lezen zijn er al meer mensen die met de gedachte rondgewandeld hebben.

Ik was er een tijdje geleden al mee begonnen :D Maar al die info zelf uittikken duurt gewoon te lang.

Ja, dat is inderdaad het vervelende. Daarom zie ik het als volgt. Een simpele dynamische structuur waarbij mensen zelf informatie kunnen toevoegen, aanpassen en verwijderen. Op die manier hoeft niet één persoon alles te typen. Het hoeft dus helemaal geen zware site te worden. Gewoon een simpel opzetje die gemakkelijk te onderhouden is.

Haarmannetje
21 juli 2004, 22:55
misschien is het handig ook ff contact op te nemen met de webmaster, misschien vindt hij het een idee om de boel te integreren ofzo.
Ja, dat is een goed idee, Laurens. Gewoon iets als: www.haarweb.nl/informatie (ik noem maar iets).

Stel je wilt dan iemand iets laten weten over finasteride, dan kun je bijvoorbeeld verwijzen naar: www.haarweb.nl/informatie/middelen/finasteride

Webmaster
21 juli 2004, 22:55
misschien is het handig ook ff contact op te nemen met de webmaster, misschien vindt hij het een idee om de boel te integreren ofzo. Heel goed Laurensj,

Ik vind het zeer opmerkelijk dat er nauwelijks iemand op het idee komt ons een handje te helpen en een suggestie te doen in : http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=

HaarWeb is er nu juist voor bedoeld om dit soort projecten op te zetten : we willen voor elke rubriek een uitgebreide FAQ gaan ontwikkelen. Ugh heeft hier al een start mee gemaakt. Het enige wat nodig is dat wij hierin ondersteuning krijgen van jullie. Het is niet de bedoeling dat wij lotgenoten straks steevast moeten doorverwijzen naar andere nederlandstalige site's over haarproblemen.

Wij willen nu juist deze informatie integreren op HaarWeb, zoals Laurensj al terecht aangeeft. Je krijgt als lotgenoot hier alle mogelijkheden om aanvullingen te doen op onze FAQ's, dus wat let je?

Tiuri
21 juli 2004, 22:55
Ik was er een tijdje geleden al mee begonnen :D Maar al die info zelf uittikken duurt gewoon te lang.

daarom moeten we de handen ineenslaan, in de stijd tegen AGA! :D

Haarmannetje
21 juli 2004, 22:58
Webmaster, een soort van popup die geopend kan worden vanuit deze site? Op zich hoeft het namelijk geen complete site te worden, gewoon een verzameling tekst.

Cloud
21 juli 2004, 22:58
Kennis is macht!

Tiuri
21 juli 2004, 23:02
Heel goed Laurensj,

Ik vind het zeer opmerkelijk dat er nauwelijks iemand op het idee komt ons een handje te helpen en een suggestie te doen in : http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=

HaarWeb is er nu juist voor bedoeld om dit soort projecten op te zetten : we willen voor elke rubriek een uitgebreide FAQ gaan ontwikkelen. Ugh heeft hier al een start mee gemaakt. Het enige wat nodig is dat wij hierin ondersteuning krijgen van jullie. Het is niet de bedoeling dat wij lotgenoten straks steevast moeten doorverwijzen naar andere nederlandstalige site's over haarproblemen.

Wij willen nu juist deze informatie integreren op HaarWeb, zoals Laurensj al terecht aangeeft. Je krijgt als lotgenoot hier alle mogelijkheden om aanvullingen te doen op onze FAQ's, dus wat let je?

ja het probleem hiermee is een beetje dat de layout die we kunnen toepassen in een thread wat aan de beperkte kant is. Het zou handiger zijn als we een site konden maken waarmee we met HTML en misschien zelfs PHP kunnen werken, zodat we menuutjes enzo kunnen maken om het wat overzichtelijker te doen. een popup, wat haarman voorstelt, is al een beter idee vind ik.

Jaapie
21 juli 2004, 23:04
Heel goed Laurensj,

Ik vind het zeer opmerkelijk dat er nauwelijks iemand op het idee komt ons een handje te helpen en een suggestie te doen in : http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=

HaarWeb is er nu juist voor bedoeld om dit soort projecten op te zetten : we willen voor elke rubriek een uitgebreide FAQ gaan ontwikkelen. Ugh heeft hier al een start mee gemaakt. Het enige wat nodig is dat wij hierin ondersteuning krijgen van jullie. Het is niet de bedoeling dat wij lotgenoten straks steevast moeten doorverwijzen naar andere nederlandstalige site's over haarproblemen.

Wij willen nu juist deze informatie integreren op HaarWeb, zoals Laurensj al terecht aangeeft. Je krijgt als lotgenoot hier alle mogelijkheden om aanvullingen te doen op onze FAQ's, dus wat let je?

Ik had een tijd terug voorgesteld om een website te maken voor haarweb, met de nodige informatie. Maar daar wou je helaas niet. Zoiets stel ik maar 1 keer voor.

Webmaster
21 juli 2004, 23:08
Ja, dat is een goed idee, Laurens. Gewoon iets als: www.haarweb.nl/informatie (http://www.haarweb.nl/informatie) (ik noem maar iets).

Stel je wilt dan iemand iets laten weten over finasteride, dan kun je bijvoorbeeld verwijzen naar: www.haarweb.nl/informatie/middelen/finasteride (http://www.haarweb.nl/informatie/middelen/finasteride)
Haarmannetje,

Zoals ik al zei staat er sinds 25/03/04 een oproep in http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=

Wij hebben daar nauwelijks een reactie op gekregen en het verbaast mij dan ook dat deze actie nu hier wordt uitgezet. Hetgeen je hierboven voorstelt is exact hetzelfde wat al met onze eigen FAQ mogelijk is. Het enige wat wij nog nodig hebben is een inhoudelijke inbreng van jullie zelf.

Het is de bedoeling dat onze FAQ precies datgene gaat bieden als waar jullie nu in deze thread om vragen. Heel graag zag ik dan ook dat jullie je wensen kenbaar maken in de bovenstaande oproep, zodat wij deze kunnen verwerken in onze FAQ. Het bevreemdt mij een beetje dat er nu hetzelfde wiel 2x uitgevonden gaat worden. Zoals Laurensj al zei: laten wij onze krachten bundelen en er gezamelijk voor zorgen dat onze FAQ's uitgebreid gaan worden met de info die jullie erin willen hebben. Dat lijkt mij stukken wijzer, dan allerlei eilandjes creëren.

Ik hoor graag van jullie in: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=

Alvast onze dank voor jullie inbreng,

hydex
21 juli 2004, 23:09
Zeker een goed idee

En misschien is het ook een goed idee om een eenduidige vragenlijst te maken waarbij iedereen zijn of haar gegevens in kaart kan brengen zodat er vast 1 medicijn naar boven komt die het beste werkt..

gegevens die volgens mij van belang zijn:

1. Familie
2. Medicijnen
3. resultaten
4. leeftijd e.d

Er valt vast wel het e.a te combineren.

Webmaster
21 juli 2004, 23:12
Ik had een tijd terug voorgesteld om een website te maken voor haarweb, met de nodige informatie. Maar daar wou je helaas niet. Zoiets stel ik maar 1 keer voor. Er komt op termijn ook een uitgebreide website naast ons forum, alleen is het veel effectiever als wij tot die tijd gebruik maken van het forum. Wij hebben op dit moment dan ook geen behoefte aan mensen die site's kunnen bouwen (want dat kunnen wij zelf), maar wèl aan lotgenoten die zich op een respectvolle manier samen met ons willen inzetten om de FAQ hier op orde te krijgen.

Lotgenoten die zich hierin geroepen voelen, verwijs ik graag door naar de eerder genoemde oproep.

Haarmannetje
21 juli 2004, 23:18
Een voorbeeld van een popup hieronder. Gewoon een klein venster, want meer is er niet nodig.

ugh
22 juli 2004, 00:34
Zoals al is gezegd: Het idee is goed, maar het bestaat al en kan al gebruikt worden.

Het forum biedt mogelijkheden om op een "simpele" en "overzichtelijke" manier informatie weer te geven.

Bekijk de volgende thread eens:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=

Webmaster
30 juli 2004, 15:52
Ik zal hier herhalen wat ik in http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=30364&postcount=14 vermeldt heb:

M.b.t. het verzoek om een 'Simpele overzichtelijke website over AGA' zijn o.a. de volgende opmerkingen geplaatst:

1: Dynamiek
Ja, dat is inderdaad het vervelende. Daarom zie ik het als volgt. Een simpele dynamische structuur waarbij mensen zelf informatie kunnen toevoegen, aanpassen en verwijderen. Op die manier hoeft niet één persoon alles te typen. Het hoeft dus helemaal geen zware site te worden. Gewoon een simpel opzetje die gemakkelijk te onderhouden is. 2: Layout FAQ's/Gebruik HTML
ja het probleem hiermee is een beetje dat de layout die we kunnen toepassen in een thread wat aan de beperkte kant is. Het zou handiger zijn als we een site konden maken waarmee we met HTML en misschien zelfs PHP kunnen werken, zodat we menuutjes enzo kunnen maken om het wat overzichtelijker te doen. een popup, wat haarman voorstelt, is al een beter idee vind ik. Zoals al door Ugh en mij is aangegeven is dit alles al volledig mogelijk via het HaarWeb Forum.

Re: 1: Dynamiek
Mbt de dynamische structuur: hoe dynamischer kun je nog worden met een webforum? Eén van de allergrootste voordelen van een webforum is nu juist de enorme dynamiek!

M.b.t. het 'Haarwoordenboekje'/ de FAQ kan iedereen zijn suggesties toevoegen aan de thread en is er 1 persoon verantwoordelijk voor de hoofdposting. Dit is de meest efficiënte werkwijze. Als iedereen verantwoordelijk wordt voor/toegang krijgt tot de hoofdposting, dan krijg je vroeg of laat een warboel.

Re: 2: Layout FAQ's/Gebruik HTML
Er is méér mogelijk qua layout/HTML-gebruik dan je denkt in postings. Alleen zijn deze mogelijkheden voorbehouden aan de Webmaster en Moderators. Als deze thread uiteindelijk uitgroeid tot een goed gevuld woordenboekje, dan kan een Moderator deze verwerken in onze officiële FAQ's.

Kijk maar eens naar de layout van deze HTML-pagina's: http://www.hairlosshelp.com/hair_loss_glossary/
De pagina bevat een index, waardoor het makkelijk wordt op begin-letter te zoeken. Dit HTML-gebruik is bijv. óók mogelijk (door een Moderator) in een thread op het HaarWeb Forum!

Maw: Het HaarWeb Forum biedt méér dan voldoende mogelijkheden om aan onze behoeftes te voldoen. Maak daar gebruik van en laat je constructieve bijdrages aan onze FAQ horen in
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=

Bij deze sluit ik deze thread en verwijs jullie door naar : Medicijnen/haargroeimiddelen FAQ - Feedback en suggesties , waarin wij reeds het bovenstaande realiseren.