PDA

View Full Version : Hallo,


Joney
23 juli 2004, 08:18
Ik heb me vandaag ook maar aangemeld!
Loop al een tijd met haaruitval en werd van het kastje naar de muur gestuurd.
Eindelijk werd ik vorige week dan doorgestuurd naar een "normale dermatoloog"
Deze man was zeer goed mee te praten en schoof mijn probleem niet meteen af op een angst paniekstoornis zoals mijn huisarts.
Hij zei dat ik een lichte vorm van andrognetisch haaruitval heb.
En dat hij zijn best ging doen om te zorgen dat er straks nog zo min mogelijk haren verloren gaan.
Ik dacht het zelf al een tijdje dat ik het had vooral omdat mijn nieuwe haargroei ook uitviel.
Maar ja nu heb ik dus echt te horen gekregen dat ik het heb dat is wel schrikken moet ik zeggen!
Ik slaap slecht en ben erg verdrietig. Ik voel me ook stom omdat ik me eigen de schuld geef ik heb vroeger lange tijd de diane pil geslikt en ook wel eens een mornig after pil. Nu zeg ik elke keer tegen mezelf je heb het zelf gedaan want in mijn hele familie zit niemand die haaruitval heeft me vader opa oma overgrootoma moeder enz enz niemand heeft het.
Ik vind het moeilijk om bij mijn familie te zijn want dan zie ik hoe erg mijn haar verminderd is.
Ik wou hier eigenlijk vragen of er iemand is misschien ook uit de kop van noord holland die het leuk zou vinden om met mij te mailen.

Ik wens iedereen sterkte!

Liefs Joney.

Cloud
23 juli 2004, 20:37
Hoi Joney,

Welkom op deze site!

Je hoeft jezelf echt niet de schuld te geven voor je haarverlies hoor! Als je androgentisch haarverlies hebt wil dat zeggen dat je overgevoelig bent voor androgenen, het heeft niets te maken met het nemen van de pil of de morningafterpil.
De Diane-pil staat zelfs bekend als 'haarvriendelijk' en wordt vaak voorgeschreven aan vrouwen met haarverlies omdat ze een sterke anti-androgene werking heeft.

Wat heeft je dermatoloog je aangeraden als behandeling?

Cloud

Joney
24 juli 2004, 22:54
Mijn dermatoloog heeft mij weer de diane pil aangeraden en androcur.
Ik hoop dat dit de haaruitval gaat stabiliseren ik ben er nog niet mee begonnen want moet eerst mijn oude pil strip op maken.
Ik heb expres de bijwerkingen niet gelezen ben bang dat ik er dan juist last van ga krijgen en wil het een eerlijke kans geven!
Verder krijg ik nog een zalf tegen de jeuk dit is ook een hormoonzalf.
Je bent er lekker klaar mee!
Maar ja ik wil zo graag dat het stopt elke keer overal die haren ik word er gek van!
Slaap slecht,ben erg verdrietig en bang.
Net zoals waarschijnlijk ieder ander hier op dit forum.
Zou ooit de zon weer gaan schijnen?

ik wens iedereen heel veel sterkte!

Joney

Cloud
25 juli 2004, 00:06
Hoi Joney,

Heeft je dermatoloog ook je bloed onderzocht?

Heb je zoveel last van jeuk? Wat ook kan helpen ertegen is Nizoral shampoo...

En nog een vraagje : heeft je dermatoloog het niet gehad over minoxidil? Dat is een middel dat je haar dikker maakt en voor nieuwe groei zorgt. Ik gebruik het zelf al acht maanden en ben er heel tevreden mee.

Veel sterkte,
Cloud

Joney
25 juli 2004, 09:17
Ik heb idd ook over minoxidil gelezen de afgelopen dagen,
En mijn dermatoloog heeft ook bloed laten prikken en hij belt mij over een maandje op voor de uitslag.
Maar de diane pil werkt wel bij mij maar niet genoeg dus proberen we nu androcur erbij, krijg je van minoxidil weer hergroei? Gaan dan die korte haartjes die ik verlies weer groeien?

Groetjes Joney

Cloud
26 juli 2004, 13:22
Hoi Joney,
Ja, van minoxidil krijg je hergroei, en je haar gaat er ook dikker en gezonder uitzien. Ik gebruik het zelf al acht maanden en ben er heel tevreden mee.
De Dianepil zal er eerder voor zorgen dat haarverlies stopt of vermindert, maar zal niet echt veel doen op het gebied van groei.

Cloud

Joney
26 juli 2004, 18:41
Ik heb begrepen dat je minoxidil gewoon bij de apotheek kan halen zonder recept?
Mag ik vragen welke jij gebruikt merknaam enz?

alvast bedankt.

Joney

Cloud
26 juli 2004, 19:32
Ik denk dat je de 2% gewoon kan halen in de apotheek, maar dat je voor de 5% een voorschrift nodig hebt.

Ikzelf haal mijn minoxidil van het internet. De 2% van www.minoxidilshop.com, de 5% van www.minoxidil.com

Cloud

Joney
26 juli 2004, 20:13
Bedankt voor de info zo snel elke keer!
Ik heb even gekeken op de sites maar er staan wel heel erg veel soorten zeg!
Heb je misschien nog een idee welke minoxidil ik het beste zou kunnen proberen?

groetjes Joney

Cloud
26 juli 2004, 23:46
Ik denk dat je misschien best begint met de 2%, en dan kijkt hoe het werkt. Je kan bij je apotheek eens vragen of ze het voor je willen bereiden. Wat je vooral NIET moet doen is bij de apotheek minoxidil kopen van het merk Regaine, die is namelijk veel te duur.
Als je het op het internet wil kopen, moet je gewoon zoeken naar de laagste prijs. Elk merk is goed.

Ik koop mijn minoxidil online omdat ik de lotion die ze bij de apotheek maakten veel te onaangenaam vond. (Lag waarschijnlijk wel aan het recept van mijn apotheek) Was echt een vettige boel, en het goedje liet een wit laagje achter op mijn haar. Met de minoxidil van het net heb ik dat probleem niet.

Succes,
Cloud