PDA

View Full Version : zwarte bolletje


herman
23 juli 2004, 19:46
hallo

Ik merk dat ik bij mijn haar wassen veel haaruitval heb en dat alle haren die uitvallen geen wit bolletje maar zwarte bolletjes hebben heel klein aan de uiteinde. Ik vraag me steeds af wat dit is want wordt er gek van. Ook heb ik als ik mijn haar was een hele pluk haar als ik ze bij elkaar doe. dit is toch niet normaal?? Dat betekent dat telkens als ik ze was ik een hele pluk kwijtraak dus dan was ik ze liever niet. Een vriend van me was zijn haren elke dag en hij heeft nog heleboel haar dat begrijp ik niet. Maar weet iemand iets over een zwarte bolletje i.p.v. wit???

Tiuri
24 juli 2004, 12:03
nooit van gehoord, een zwart bolletje. ik zou er niet teveel aandacht aan geven, maar als het gepaard gaat met excessief haarverlies kun je het ook even aan je huisarts vragen. die weet vast meer.

pindakaas
24 juli 2004, 12:11
hallo

Ik merk dat ik bij mijn haar wassen veel haaruitval heb en dat alle haren die uitvallen geen wit bolletje maar zwarte bolletjes hebben heel klein aan de uiteinde. Ik vraag me steeds af wat dit is want wordt er gek van. Ook heb ik als ik mijn haar was een hele pluk haar als ik ze bij elkaar doe. dit is toch niet normaal?? Dat betekent dat telkens als ik ze was ik een hele pluk kwijtraak dus dan was ik ze liever niet. Een vriend van me was zijn haren elke dag en hij heeft nog heleboel haar dat begrijp ik niet. Maar weet iemand iets over een zwarte bolletje i.p.v. wit???

Ben je een negroïde man, misschien??

Haarmannetje
24 juli 2004, 12:31
Ben je een negroïde man, misschien??
Hehe, met de naam Herman :D.

pindakaas
24 juli 2004, 12:38
Hehe, met de naam Herman :D.

Dat zeg jij nou wel... maar bij mij op m`n werk, loopt er ook eentje met de naam Gerard....:)

Haarmannetje
24 juli 2004, 12:41
Dat zeg jij nou wel... maar bij mij op m`n werk, loopt er ook eentje met de naam Gerard....:)
Kan natuurlijk ook heel goed, maar toch vind ik het altijd nog wat vreemd.

pindakaas
24 juli 2004, 12:42
Kan natuurlijk ook heel goed, maar toch vind ik het altijd nog wat vreemd.

Ja, dat sowieso. 'T was ook maar een suggestie...

Jaapie
24 juli 2004, 15:17
Ik denk aan een infectie, of dat er misschien wat opgedroogd bloed met de haar meegaat.

herman
30 juli 2004, 02:13
nee ben geen negroide ben puur nederlander. Nederlanders hebben ook zwart haar!

cees
30 juli 2004, 13:35
ik heb ook bij het wassen veel haarverlies en als ik die haren bij elkaar die, is het ook een hele pluk! Maar ik was het ook maar 1 a 2 keer per week en ja dan verlies je in een keer veel haar, dan dat je het elke dag wast! Bij het wassen mag je wel zo'n 250 haren verliezen en als je net als mij het maar 1 a 2 keer per week wast mogen dit er nog wel m,eer zijn! Dus extra haarverlies bij het wassen is best normaal!

pindakaas
30 juli 2004, 18:26
nee ben geen negroide ben puur nederlander. Nederlanders hebben ook zwart haar!

Maar het gaat om de kleur van je huid. En ik dacht dat de 'haar-bolletjes' bij donkere mensen eveneens donker zijn.

pizzacat
6 augustus 2004, 02:13
offtopic Haarmannetje veel Surinamers en geadopteerde mensen hebben oudhollandse namen, ken er een aantal oerhollandse voor-en achternaam.

sigur
24 oktober 2004, 18:22
Hé Herman,

Ik denk niets om je druk over te maken. Ik lees weleens dat mensen bang zijn dat dit komt door het afsterven van de haarzakjes maar heb in een wetenschappelijk verhaal gelezen dat dit pigment is die verantwoordelijk is voor je haarkleur. Als je donker haar hebt is dit dus waarschijnlijk de reden.

groetjes