PDA

View Full Version : De vorm van je schedel.


Haarmannetje
26 juli 2004, 10:11
Mensen, eens weer een ander soort topic. Wie weet lopen we over een paar jaar allemaal wel rond als de Gladde Aal van de Zuiderzee. Hoewel wij dit allen niet leuk zullen vinden en al gruwelen bij het idee dat de schedel glanst als een pareltje, zou het kunnen zijn dat wij hier toch aan moeten geloven. De vraag is dan, past het bij je. Of beter gezegd: heb je er een schedel voor. Want hoe dan ook, er zijn mensen bij wie een kaal hoofd (ook gewoon een goed bijgehouden krans) echt staat. Dit hangt dus af van de vorm van de schedel.

Wat is de vorm van jouw schedel? Die van mij loopt wat recht naar boven en dan rond van voren gezien. Van de zijkant is het wat ronder en aan de achterant loopt het ietwat met een boog naar mijn nek. Persoonlijk vind ik het geen fijne vorm om kaal mee door het leven te gaan.

Tiuri
26 juli 2004, 10:33
ik kan de vorm van mijn hoofd niet goed beschrijven maar rond is anders. bovendien is het echt gigantisch megagroot, valt nu al tamelijk op. ik heb geen zin dat dat nog eens geaccentueerd gaat worden door een blote, glimmende, vette hoofdhuid. dan word ik echt een discobal en dan moeten mijn vrienden zonnebrillen gaan dragen om niet verblind te worden door de weerkaatsing. :cool:

dus nee, helemaal kaal is voor mij niet echt een optie.

The Dude
26 juli 2004, 11:45
Laten we gewoon hopen op snel een zeer efficiënt middel tegen kaalheid...

Haarmannetje
26 juli 2004, 11:53
Laten we gewoon hopen op snel een zeer efficiënt middel tegen kaalheid...
Moeten we hier uit opmaken dat je schedel niet voor tonen vatbaar is ;)?

The Dude
26 juli 2004, 12:08
Ik heb gewoon een groot hoofd en ik denk niet dat het zo mooi is als ik mijn haar afscheer.

Haarzoeker
26 juli 2004, 14:07
Ik vind deze jongen wel een mooie schedel hebben.

pindakaas
26 juli 2004, 16:35
Ik vind deze jongen wel een mooie schedel hebben.

Dat vind Laurens ook wel denk ik.... ;)

Tiuri
26 juli 2004, 16:38
Dat vind Laurens ook wel denk ik.... ;)
HAHAHAHA :D:D ja ik dacht wel weer dat er nu verwijzingen naar mij zouden komen! ;)
mooie jongen inderdaad maar wel een beetje erg gelikt. Hij heeft ook zo'n zalvig gezicht, beetje yuk. maar ok, qua vorm gezicht http://www.haarweb.nl/forum/images/icons/icon14.gif

Cloud
26 juli 2004, 16:42
Z'n schedel en borstkas mogen er best wezen, maar zijn gezicht vind ik maar niks!

Effe iets zeggen on topic om deze post te rechtvaardigen : ik heb een heel klein hoofd, en ik dacht altijd dat mensen met een groot hoofd net goed zouden staan met een kale schedel...

Cloud

Tiuri
26 juli 2004, 16:47
Z'n schedel en borstkas mogen er best wezen, maar zijn gezicht vind ik maar niks!
ik heb nog eens gekeken en ik vind m gewoon VIES.

pindakaas
26 juli 2004, 16:50
ik heb nog eens gekeken en ik vind m gewoon VIES.

Had ik niet echt van je verwacht... :)

Cloud
26 juli 2004, 16:52
Oh ja, zijn juweel vind ik ook niet al te geslaagd :)

pindakaas
26 juli 2004, 17:00
Oh ja, zijn juweel vind ik ook niet al te geslaagd :)

Da`s het enige wat nog een beetje mannelijk overkomt....

Tiuri
26 juli 2004, 17:06
Da`s het enige wat nog een beetje mannelijk overkomt....
is t eigenlijk wel n man? ;)

Boris
26 juli 2004, 17:52
ik persoonlijk vind Beckham wel een goede kop hebben wanneer hij een kaal geschoren kop heeft. zie de link naar het plaatje hieronder.

http://askmen.com/sports/business_100/pictures_100/101_sports_business.jpg

pindakaas
26 juli 2004, 17:54
Dit is misschien makkelijker :)
http://askmen.com/sports/business_100/pictures_100/101_sports_business.jpg

Tiuri
26 juli 2004, 18:00
toch vind ik bij hem dat kale vooral mooi doordat je nog heel vaag dat strakke haarlijntje van m ziet. als ie enorme inhammen had gehad was 't een stuk minder mooi geweest vind ik.

Boris
26 juli 2004, 18:01
thanx pindalkaas ik weet niet precies hoe je dat moet doen. Helaas heb ik zelf trouwens een heel lelijk schedel nml. vrij klein en een dikke fontanel, waardoor het een soort punthoofd wordt. Je ziet dat ook wel een bij vrouwen, alleen hebben die meestal veel haar wat dat compleet camoufleerd

Boris
26 juli 2004, 18:19
maar nu ik goed naar dat plaatje kijk zie ik dat beckham ook wel een fontanel heeft, misschien hebben de meeste dat eigenlijk wel.

Haarmannetje
26 juli 2004, 19:59
maar nu ik goed naar dat plaatje kijk zie ik dat beckham ook wel een fontanel heeft, misschien hebben de meeste dat eigenlijk wel.
Ik heb ook een beetje dat puntidee. Het loopt als het ware niet met een grote boog van de zijkant naar de zijkant. Ik heb echter niet zo'n fontanel. Mijn oom wel heel duidelijk. Die is helemaal kaal. je ziet daar echt helemaal zo'n groef met een punt.

zucht
28 juli 2004, 23:38
is t eigenlijk wel n man? ;)

Vandaar dat je 'm naar nix vindt ;)

mPPbreg
29 april 2005, 17:34
Ik heb geen goede vorm voor een kaal hoofd, m´n voorhoofd is echt stijl en groot, bovenop m´n hoofd is het weer plat... en m´n voorhoofd is groter dan m´n achterhoofd. :confused:

bas739
29 april 2005, 23:07
Sja, k heb zelf een wat langer voorhoofd. Vrij groot hoofd ook.
Een kale kop zou mij niet staan, dat kan ik je wel vertellen.
Kijk zelf maar naar de pic. Ondanks dat je eigenlijk het gehele hoofd moet zien. Voordat iedereen gaat zeggen dat ik nog een bos haar heb enzo, die foto is pakweg een jaar oud denk ik. En in die tijd kan er veel gebeuren! Lees: inhammen! :crybaby:

Haarmannetje
30 april 2005, 00:18
Hoi Bas, op die foto ziet het er nog goed uit idd :). Ik kan als ik goed kijk (omdat ik er als kalende op let) wel zien dat je inhammen hebt daar. Je ziet de haarlijn voor opeens naar achteren gaan, waar het haar wel overheen valt, maar als je goed kijkt zie je het idd.

Maar waarom zou een kale kop je niet staan? Kaal staat niet alleen bij mensen die een echt rond hoofd hebben hoor.

Sja, k heb zelf een wat langer voorhoofd. Vrij groot hoofd ook.
Een kale kop zou mij niet staan, dat kan ik je wel vertellen.
Kijk zelf maar naar de pic. Ondanks dat je eigenlijk het gehele hoofd moet zien. Voordat iedereen gaat zeggen dat ik nog een bos haar heb enzo, die foto is pakweg een jaar oud denk ik. En in die tijd kan er veel gebeuren! Lees: inhammen! :crybaby:

bas739
30 april 2005, 07:43
Hoi Bas, op die foto ziet het er nog goed uit idd :). Ik kan als ik goed kijk (omdat ik er als kalende op let) wel zien dat je inhammen hebt daar. Je ziet de haarlijn voor opeens naar achteren gaan, waar het haar wel overheen valt, maar als je goed kijkt zie je het idd.

Maar waarom zou een kale kop je niet staan? Kaal staat niet alleen bij mensen die een echt rond hoofd hebben hoor.



Ja maar goed, is dan de enige echte manier om erachter te komen om jezelf even te millimeteren? Je kan ook het een en ander proberen door te "clonen" in een photobewerkingsprogramma maar dat is ook niet echt optimaal. Over die foto, ik heb mijn haar daar ook niet echt zo gestyled enzo, eigenlijk niet de beste foto om te kunnen oordelen over mijn haarlijn. Zal binnenkort nog es ff een andere plaatsen. Ik ben wezen stappen en ga nu lekker slapen :P

Kretos
30 april 2005, 17:25
Ik heb m'n haar wel 'ns gemillimeterd en dat zag er niet uit. Ik heb al een (opvallend) groot voorhoofd (gelukkig is het wel een knap hoofd :) )en door die inhammen en opschuivende haarlijn wordt het er niet kleiner op. Nee, kaal is geen optie.

Haarmannetje
30 april 2005, 17:35
(gelukkig is het wel een knap hoofd :) )
Tja, als je als mens daar al aan gaat twijfelen wordt het natuurlijk helemaal een kwelling. Volgens welke maat bepaal jij dit trouwens?

Kretos
30 april 2005, 18:24
Tja, als je als mens daar al aan gaat twijfelen wordt het natuurlijk helemaal een kwelling. Volgens welke maat bepaal jij dit trouwens?

Wetenschappelijk onderzoek kan ik je helaas niet laten zien. Hoe ik dan toch tot die stelling kom? Goede vraag. Ik denk dat niet zo zeer complimenten van anderen een rol spelen, maar vooral hoe je tegen jezelf aankijkt. Er bestaan geen objectieve maatstaven waaraan je iemands uiterlijk kunt toetsen. Ik vind van mezelf dat ik er mag wezen en volgens mij is het die zelfverzekerdheid die bepaalt of je knap bent of niet.

Aan de andere kant is dat echter in strijd met wat ik eerder heb gezegd (kaal staat mij niet), want als alles afhangt van je eigen gevoel, staat ook een kale kop je, als je het zelf maar gelooft.

Ten slotte is het misschien ook zo dat sinds ik kalend ben, bang ben minder mooi te worden (dat is die kwelling die je noemt) en dat ik zo'n uitspraak doe om m'n echte gevoelens te verbergen.

Je ziet dat ik het lastig vind een duidelijk antwoord op je vraag te geven. Ik het algemeen denk ik dat hoe knap je bent in eerste instantie afhangt van hoe je over jezelf denkt en in tweede instantie van in hoeverre je in dat zelfbeeld beïnvloedbaar bent door opmerkingen van anderen (hé knapperd, lelijkerd, kale, enz.).

Robert18
30 april 2005, 19:17
Wat is een frontanel? Een 'puntig' stukje voorop je hoofd? Volgens mij heb ik dat ook wel.

T4BuL4 R4S4
2 mei 2005, 10:47
iedereen heeft een fontanel, alleen bij sommige meer uitgesproken

Haarmannetje
2 mei 2005, 11:31
iedereen heeft een fontanel, alleen bij sommige meer uitgesproken
Sterker nog, iedereen heeft er wel 2 :).

T4BuL4 R4S4
2 mei 2005, 16:08
haha je hebt gelijk haarman :)
2stuks dus :p

Adam
3 mei 2005, 23:38
Wat mij opvalt is wel als je gewoon een "knap" gezicht heb, staat kaal je stukken beter..

bas739
3 mei 2005, 23:43
Lijkt mij meer dat je dan gewoon kwa 'looks' wat hebt om je kaalheid te compenseren. Die pretty faces zijn meestal nóg mooier met een kop haar.

Misschien zou het een beetje een 'gay-topic' zijn, maar je kan ook een thread openen over hoe je van je kaalheid nog iets kan maken euhh k noem maar eens wat geks: Ga eens lekker onder de zonnebank: een kale witte kop kan minder mooi zijn dan een kale gebronsde kop... of euhh train je kaaklijn zodat die wat beter zichtbaar is :D - just throwing a line here... :P

bas739
3 mei 2005, 23:45
Ohw ja, en laat een stoppeljesbaard staan en koop een baardtrimmer! :sleepy:

Haarmannetje
4 mei 2005, 00:20
Wat mij opvalt is wel als je gewoon een "knap" gezicht heb, staat kaal je stukken beter..
Dat ligt er aan vind ik.

Haarmannetje
4 mei 2005, 00:22
Kom op zeg mensen, waar gaat het hier over. Wat een gezeur. Die 'pretty faces' vormen nog geen 5% van de normale bevolking. Ga toch niet altijd zo af op film- en televisiesterren. Kijk eens gewoon op straat... naar het normale volk.

bas739
4 mei 2005, 02:10
Kom op zeg mensen, waar gaat het hier over. Wat een gezeur. Die 'pretty faces' vormen nog geen 5% van de normale bevolking. Ga toch niet altijd zo af op film- en televisiesterren. Kijk eens gewoon op straat... naar het normale volk.

Ja dat kan je wel zeggen maar ik heb het idee dat de meesten die hier komen toch op hun best eruit willen zien. Herinner je die reacties niet dat 'het toch voor de vrouwtjes was'.
Ik heb nu nog voldoende haar en zie er, naar mijn mening ga geen foto's posten :) , goed uit. Ik zoek gewoon een beetje naar manieren om de kaalheid te compenseren en zo een beetje mijn looks te behouden. Maar misschien dat ik ook jonger ben dan de gemiddelde bezoeker hier. Ben pas enkele weekjes 20.

Haarmannetje
4 mei 2005, 11:05
Ja dat kan je wel zeggen maar ik heb het idee dat de meesten die hier komen toch op hun best eruit willen zien. Herinner je die reacties niet dat 'het toch voor de vrouwtjes was'.
Ik heb nu nog voldoende haar en zie er, naar mijn mening ga geen foto's posten :) , goed uit. Ik zoek gewoon een beetje naar manieren om de kaalheid te compenseren en zo een beetje mijn looks te behouden. Maar misschien dat ik ook jonger ben dan de gemiddelde bezoeker hier. Ben pas enkele weekjes 20.
Mensen komen hier om hun haar te behouden op de manier zoals ze dat zelf willen, om welke reden dan ook. Het lijkt mij psychologisch niet een goed idee om hier vervolgens dan één of ander ideaalbeeld te gaan vereren en jezelf en anderen de put in praten door voortdurend te wijzen naar de negatieve aspecten van kaalheid.

Wees positief en stick to the subject :).

bas739
4 mei 2005, 14:31
okay, no biggie...

Robert18
4 mei 2005, 15:54
Kom op zeg mensen, waar gaat het hier over. Wat een gezeur. Die 'pretty faces' vormen nog geen 5% van de normale bevolking. Ga toch niet altijd zo af op film- en televisiesterren. Kijk eens gewoon op straat... naar het normale volk.

Helemaal mee eens.
Muziekzenders zijn trouwens wat de beeldvorming van uiterlijk en ijdelheid betreft dé #1 boosdoeners, vind ik. Vroeger, heel vroeger, in de tijd vóór de muziekclips, draaide het om de muziek. Nu draait het alleen maar om uiterlijk uiterlijk uiterlijk. En aangezien bijna elke puber TMF/The Box/MTV verslaafd is, heeft dat een waanzinnig negatief effect op de maatschappij, denk ik.

jongen25
4 mei 2005, 16:36
Ik hou helemaal niet van dit soort moralisme, maar natuurlijk hebben jullie allemaal een punt.

mPPbreg
6 mei 2005, 04:49
Helemaal mee eens.
Muziekzenders zijn trouwens wat de beeldvorming van uiterlijk en ijdelheid betreft dé #1 boosdoeners, vind ik. Vroeger, heel vroeger, in de tijd vóór de muziekclips, draaide het om de muziek. Nu draait het alleen maar om uiterlijk uiterlijk uiterlijk. En aangezien bijna elke puber TMF/The Box/MTV verslaafd is, heeft dat een waanzinnig negatief effect op de maatschappij, denk ik.

Daar komt wel een keer een einde aan denk ik.. als het schoonheids ideaal zo onbereikbaar geworden is dat de normale mens zich realiseerd dat ze zichzelf beter kunnen respecteren inplaats van dat ideaal proberen te bereiken en zich daarop te verkijken.

Haarmannetje
6 mei 2005, 10:54
Ik hou helemaal niet van dit soort moralisme, maar natuurlijk hebben jullie allemaal een punt.
Waarom hou je daar niet van :)?

jongen25
6 mei 2005, 15:05
Waarom hou je daar niet van :)?
Gewoon, een aangeboren hekel aan het opgeheven vingertje.:)
Wisten jullie trouwens dat speechers die dit gebaar hanteren om hun woorden kracht bij te zetten, vijandigheid bij hun toehoorders oproepen? Tony Blair, met zn zijdelingse 'superb' gebaar, schijnt de beste methode te hanteren.
Even off-topic.;)

pizzacat
6 mei 2005, 21:30
Waarom hou je daar niet van :)?
Gewoon, een aangeboren hekel aan het opgeheven vingertje.:)
Wisten jullie trouwens dat speechers die dit gebaar hanteren om hun woorden kracht bij te zetten, vijandigheid bij hun toehoorders oproepen? Tony Blair, met zn zijdelingse 'superb' gebaar, schijnt de beste methode te hanteren.
Even off-topic.;)

Misschien omdat het opgeheven vingertje aan 'foei' refereert, dat doet het meestal niet zo goed.

T4BuL4 R4S4
7 mei 2005, 10:32
ff offtopic

wat is een zijdelings 'superb' gebaar?

jongen25
9 mei 2005, 14:10
wat is een zijdelings 'superb' gebaar?Tsja, moeilijk uit te leggen... picobello-gebaar, maar dan je hand horizontaal houden. Duidelijker? Nee? Let er maar eens op bij B(liar)!

Lies86
9 mei 2005, 15:02
Ik vind deze jongen wel een mooie schedel hebben.

http://www.anneliesbessels.nl/assets/images/Lies.JPG

Een beetje mijn vorm van schedel.
Ik heb achterop nog een soort van knokkel, verder een mooi hoofd om kaal te zijn.

Lies