PDA

View Full Version : Het Filmhuis


Axel
26 juli 2004, 18:46
De laatste die ik gezien heb was gisteren en dat was 'Welcome To The Jungle', vond de film wel goed, maar af en toe ook overdreven..

Wat hebben jullie zoal nog gezien ?

pindakaas
26 juli 2004, 18:50
Hahaha, typisch want ik zat er vanochtend aan te denken om ook zoiets te openen. Maar dan als een soort 'movie-review-thread'

Ben gister dus naar Spiderman 2 geweest en vond het op zich wel leuk. Alleen jammer dat je de computer-animatie toch goed blijft zien. En ook jammer dat het vervolg waarschijnlijk weer met 'The Green Goblin' is. Liever 'Venom' gehad, echt een gaaf beest..!

Axel
26 juli 2004, 18:55
Hahaha, typisch want ik zat er vanochtend aan te denken om ook zoiets te openen. Maar dan als een soort 'movie-review-thread'

Ben gister dus naar Spiderman 2 geweest en vond het op zich wel leuk. Alleen jammer dat je de computer-animatie toch goed blijft zien. En ook jammer dat het vervolg waarschijnlijk weer met 'The Green Goblin' is. Liever 'Venom' gehad, echt een gaaf beest..!

Die ga ik als alles goed is morgen zien. Ik vond de Spiderman 1 best wel leuk, maar ik lees overal dat de 2 nog beter is ? Denk jij daar ook zo over?

Ook een leuke film die ik jongstleden heb gezien is 'Edward Scissorhands', zeer zeer vermakelijke vond ik, ook wel een beetje droevig naar het einde toe. Johnny Depp op z'n best!

Meer info: http://www.imdb.com/title/tt0099487/

pindakaas
26 juli 2004, 19:07
Die ga ik als alles goed is morgen zien. Ik vond de Spiderman 1 best wel leuk, maar ik lees overal dat de 2 nog beter is ? Denk jij daar ook zo over?

Mja, `t tweede deel is wel iets mooier en zo, omdat er meer verhaallijn in zit. (wat je dus niet zou verwachten bij dit soort films) Aan de andere kant is het eigenlijk het gewone spiderman werk. Meisje word ontvoerd, spiderman moet haar uit de klauwen van de badguy redden. (je moet i.i.g. niet te kritisch ingesteld zijn, gewoon relaxed... 'croissantje, cappucinootje' :))

Dit keer is die badguy dr. Octopus. Zijn intro is op zich wel leuk gedaan. Hij is dus dokter/professor en heeft een bepaald experiment waarmee hij super-energie op kan wekken. Met de steun van Oscorp. word dit allen gefinanciëerd. Bij een demonstratie gaat dit (uiteraard) mis. Chip ontplofd, hij is zichzelf niet meer... etc. etc.

Wat ik persoonlijk leuker vind, is dat de film niet alleen meer 100% om spiderman draait. MJ (Mary Jane) krijgt ook veel tekst waardoor je ook bij haar veel over d`r schouders meekijkt.

Cloud
26 juli 2004, 19:14
Laatste films waren Fahrenheit 9/11 en Spring, Summer, Fall, Winter... And Spring.

Axel
26 juli 2004, 19:14
Mja, `t tweede deel is wel iets mooier en zo, omdat er meer verhaallijn in zit. (wat je dus niet zou verwachten bij dit soort films) Aan de andere kant is het eigenlijk het gewone spiderman werk. Meisje word ontvoerd, spiderman moet haar uit de klauwen van de badguy redden. (je moet i.i.g. niet te kritisch ingesteld zijn, gewoon relaxed... 'croissantje, cappucinootje' :))

Dit keer is die badguy dr. Octopus. Zijn intro is op zich wel leuk gedaan. Hij is dus dokter/professor en heeft een bepaald experiment waarmee hij super-energie op kan wekken. Met de steun van Oscorp. word dit allen gefinanciëerd. Bij een demonstratie gaat dit (uiteraard) mis. Chip ontplofd, hij is zichzelf niet meer... etc. etc.

Wat ik persoonlijk leuker vind, is dat de film niet alleen meer 100% om spiderman draait. MJ (Mary Jane) krijgt ook veel tekst waardoor je ook bij haar veel over d`r schouders meekijkt.

Bedankt voor de uitleg:)

Ik laat je het je morgen wel weten wat ik er van vond..

Axel
26 juli 2004, 19:16
Laatste films waren Fahrenheit 9/11 en Spring, Summer, Fall, Winter... And Spring.


Die Fahrenheit 9/11 moet ik nog steeds zien, alsook z'n eerste film (Bowling For Columbine) wat vond je van die Fahrenheit, Cloud ?

Cloud
26 juli 2004, 19:27
Ik vond Fahrenheit 9/11 wel goed, al ben ik het niet altijd met Michael Moore eens, en stoorde hij mij soms. Bowling for Columbine vond ik eigenlijk beter.

Andastra
26 juli 2004, 22:23
The Prince & Me, Spiderman 2 en Dirty Dancing 2

Eminem
26 juli 2004, 22:56
Scarface.......... :D

Tiuri
27 juli 2004, 08:40
moore stoorde mij ook in fahrenheit 9/11. hij is de hele tijd wel ERG sarcastisch en het is vaak wel ERG makkelijk scoren. Eigenlijk doet hij hetzelfde als waar hij Bush van beschuldigt: de waarheid verdraaien om het publiek te manipuleren.

Maargoed, al met al interessante beelden en het legt ook aardig wat shockerende feiten bloot. maar het gaat in rap tempo.

Whatever77
11 augustus 2004, 16:33
Iemand 'Lost in translation' gezien? ... errug fijne film... Bill Murray heeft trouwens niet bepaald veel haar meer op z'n hoofd, maar zijn charisma/uitstraling maakt veel goed ;)

Donnie Darko, Requiem for a dream, Mystic River zijn ook allen interessante films (althans, als je ervan houdt)

Cloud
11 augustus 2004, 16:44
Lost in translation... leuke film.

Requiem for a dream is één van mijn favoriete films! Vond ook de muziek geweldig.

Robert18
11 augustus 2004, 18:55
Pas nog The Day After Tomorrow gekeken. Kicken film! Erg mooie special effects. Zeker een aanrader. Het gaat over een plotselinge klimaatverandering, die het hele noordelijk halfrond onder een dik pak ijs legt. Deze film moet je een keer gezien hebben, vind ik :)

En afgelopen nacht heb ik Airplane 1 en 2, en Spaceballs gedownload. Die ga ik binnenkort ook effe kijken. :)

Oh ja, en 2,7 van de 4,4 gigabyte van The Godfather is ook al klaar. Staat als beste film ter wereld genoteerd in de database van imdb.com.

Whatever77
12 augustus 2004, 17:25
Requiem for a dream is één van mijn favoriete films! Vond ook de muziek geweldig.


De aparte manier van filmen/editen en inderdaad de muziek is sterk in deze film... maarruh, heb jij Donnie Darko gezien? ... zal je dan waarschijnlijk ook wel cool vinden (lekkere muziek)...

Cloud
12 augustus 2004, 17:56
Donnie Darko vond ik ook de moeite, ja, maar niet zo mind-blowing als Requiem.

Axel
16 augustus 2004, 11:30
Paar dagen geleden Spiderman 2 gezien, en ik vond em zeker aangenaam, beetje vergelijkbaar met de eerste.

De volgende die ik heel graag wil zien is King Arthur, iemand die al gezien ?

pindakaas
16 augustus 2004, 11:32
Garfield, boutfilm niet naar toe gaan...!!

Weet iemand of '13 going on 30' nog wat is???

Axel
16 augustus 2004, 11:32
Lost in translation... leuke film.

Requiem for a dream is één van mijn favoriete films! Vond ook de muziek geweldig.

Requiem For A Dream is echt een heel heel goede film, vooral het einde, zeer indrukwekkend. Toen ik hem de eerste keer zag ben ik er toch ff niet goed van geweest, het stemt je allemaal wel tot nadenken. 'Pi' is ook van dezelfde regisseur, die toevallig al gezien ?

Axel
16 augustus 2004, 11:34
Garfield, boutfilm niet naar toe gaan...!!

Weet iemand of '13 going on 30' nog wat is???


Garfield niet goed? Meen je het? Die voorstukken zagen er echt veelbelovend uit.

Cloud
16 augustus 2004, 16:42
Ja Axel, ik was er ook effe niet goed van.
Pi heb ik nadien eens gehuurd op video, en vond ik ook goed.

pindakaas
16 augustus 2004, 17:57
Garfield niet goed? Meen je het? Die voorstukken zagen er echt veelbelovend uit.

Ik vond het echt 3x niks. Ik heb `m op dvd gezien, goeie kwaliteit etc. Maar de personages en zo, zijn niet van garfield zelf. Je hebt bijv. wel een odie maar die lijkt totaal niet...(die hadden ze ook gewoon moeten animeren) Ik moest in het begin ook erg aan garfield zelf wennen. Misschien heeft het te maken met het feit dat je `m meestal vanuit een stilstaande positie ziet (in een stripboek) en dus niet bewegend.

p.s. die voorstukken zijn ook echt het enige wat een beetje leuk was...

Whatever77
19 augustus 2004, 14:08
Garfield sux bigtime :cool: ... de film bedoel ik, keb verder niets tegen de ozo grappige haarbal zélf.

Maarruh, als je echt voor een zogeheten mind-fuck wilt gaan dan moet je es een aantal David Lynch films gaan bekijken.... om er eentje te noemen: Mulholland Drive (die Lynch is net zo gek als geniaal, maar das wellicht één en hetzelfde :confused: )

Oh ja... Dogme95 films (Idioterne (the idiots), Festen (Celebration)) zijn ook pretty fucked-up...

May the force be with you all...

Cloud
20 augustus 2004, 16:47
Mulholland Drive en Festen : geweldige films. Ook Blue Velvet vond ik heel goed, en nog een Scandinavische film die heel charmant is : Fucking Åmål.

Axel
20 augustus 2004, 17:48
Mulholland Drive en Festen : geweldige films. Ook Blue Velvet vond ik heel goed, en nog een Scandinavische film die heel charmant is : Fucking Åmål.

Da klopt, die was een tijdje terug geleden op canvas hé? Over dat meisje dat verliefd wordt op een ander meisje...Kvond het wel een goeie film.


De laatste film die ik jongstleden heb gezien is: 'I, Robot'. Ik ben niet zo'n fan van Will Smith maar kvond deze film best aangenaam, die robots hadden zo wel hun charme. (Vooral die Sonny dan)

Tiuri
20 augustus 2004, 18:02
Swimming Pool (was ook bij openluchtbioscoop Rotterdam) is een erg mooie film. Fucking Åmål is idd THA BEST!!! :D

En op hollywoodniveau vond ik Minority Report erg goed.

Cloud
20 augustus 2004, 18:11
En deze week heb ik in de bioscoop The mother gezien, over een vrouw die iets begint met de lover van haar dochter. Geschreven door Hanif Kureishi (schrijver van o.a. het leuke boek The buddha of Suburbia).

Tiuri
20 augustus 2004, 18:14
Garfield, boutfilm niet naar toe gaan...!!
huh is er een garfield-film uitgekomen dan??? en is die NIET leuk?? hoe kan dat nou. die stripjes zijn tha best. of gaat het over een amerikaanse gangsta die garfield heet ofzo :)

sarahxxx
21 juli 2005, 16:38
Hey iedereen,

Ik heb hier tussen de regels door gelezen dat er wel wat filmliefhebbers aanwezig zijn. Misschien is het leuk om, wanneer je een leuke film gezien hebt, dit hier ff te melden; waarom die film je wist te bekoren, waarom jou wilt dat anderen die ook zouden zien,...

Goed idee :)?


Groet!

Sarah

ycelik
21 juli 2005, 19:12
Memento vind ik een film die moet je gewoon kijken is gerigiseerd door Christopher Nolan.
Wat mooi is is de manier waar op het verhaal word verteld het loopt achteruit en vooruit door elkaar heen.
Daarnaast is de hoofdpersonage iemand die korte termijn geheugen verlies heeft en onderzoekt wie zijn vrouw heeft vermoord.
Heel interessant , er is zelfs een parodie op die blauwe visje uit finding nemo die alles steeds vergeet.
Kortom een topper echt waar.
Imdb rating is boven de 8.5 als ik goed heb.

Guoy
22 juli 2005, 11:36
Jeej films!

Films die ik goed vind en eigenlijk iedereen goed zou moeten vinden zijn:

- Donnie Darko (duh)
- Fight Club (Brad Pitt en Edward Norton zijn gaaf. Boek is geweldig. Film ook. Donkere sfeer. Houd ik wel van. Net als in DD. Boeiend hoofdpersonage net als DD)
- Magnolia
- The Butterfly Effect (Vergelijkbaar verhaal als DD dus ook gaaf! Alternatieve einde van de film is echt 3000000 keer beter dan het bioscoop einde)
- Eternal Sunshine Of The Spotless Mind (Kaufman is een held. En Jim Carrey en Kate Winslet doen het beide geweldig in deze film. Niet gehuild, wel verwacht dat ik dat zou doen)
- Adaptation (Kaufman is een held)
- Being John Malcovich (ja, Kaufman is een held)
- One Flew Over The Cuckoo's Nest (Jack Nicholson. Come on!)
- Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulain (Iedereen die dit slecht vind kan ik niet serieus nemen)
- The Man On The Moon (Jim Carrey geweldig)
- The Pianist (Omdat je kapot gaat tijdens het kijken.)
- Lucia y el Sexo (Kom op! Lucia = sexy. Daarnaast ook gaaf verhaal)
- Amores Perros
- Y Tu Mama Tambien
- Vanilla Sky (Een van de weinige films waarbij ik heb lopen huilen)
- La Meglio Giuventu (Briljant. Gehuild als een modderfokker.)
- Boondock Saints (ze zijn gaaf en sexy (voor mannen dan))
- Mulholland Drive (Briljant. David Lynch' meest toegankelijke film voor zover ik gezien heb, maar nog snapte ik er geen fuck van)
- Dead Poets Society (Robin Williams en jongens die van poezie houden. Dus ja, kom op! Geweldig)
- Sin City (Laatst gezien. Gaaf!)
- Memento (idd ycelik!)
- Cidade De Deus
- The Shawshank Redemption (Tim Robbins EN Morgan Freeman!!)
- Snatch (Brad Pitt is een held. Zelfde als Pulp Fiction maar beter in mijn ogen)
- 28 Days Later
- Jurassic Park (Dino's! Jeej! en nog redelijk goed verhaal + enorm mooie graphics voor 1993)
- Ghost World
- Fucking Amal (Lesbische meisjesfilms zijn altijd goed)
- Pulp Fiction (Beste van Quintin)

Films die niet "goed" zijn maar wel enorm grappig!:
Alle Austin Powers
Ace Ventura 1+2
Orgazmo (van en met de makers van South Park)
BASEketbal (met en van de makers van South Park)
Bio Dome
South Park The Movie
Sponge Bob de film

Films die iedereen goed schijnt te vinden maar ik maar "zo zo" vind.
Alle Lord Of The Rings
Alle Star Wars

Overrated: Quintin Tarantino omdat alle films op elkaar lijken! Pulp Fiction vind ik de beste van de kliek.

Zo dat is wat nu in mij op komt!

Tabee,

Guoy

sarahxxx
22 juli 2005, 12:00
Geweldige lijst :D


Iemand "Fear and Loathing in Las Vegas" al gezien?? Die vind ik zo waanzinnig grappig; komt misschien ook omdat ik nogal een Depp- en Del Toro-fan ben (van hun acteerprestaties te verstaan, dan wel :o)

Ook één van mijn all time favourites, maar da's meer jeugdsentiment:
"Labyrinth", sprookjesfilm met David Bowie, heel erg mooi :)

"Requiem for a Dream", keihard, maar zo pakkend, en mooie kleuren en kledij...

peter10
22 juli 2005, 12:11
The Usual Suspects ontbreekt echter nog, Guoy ! ;-)
En natuurlijk The Big Lebowski....

wilfried
22 juli 2005, 12:19
Legends off the fall

Dance with wolfs

De laatste der Mohonicanen

What the bleep do we know?

Picaroon
22 juli 2005, 12:19
WOW!!!
Guoy: grote klasse (alleen die grappige films die je noemde, doen het voor mij niet zo)
Anderen: waardevolle toevoegingen...

Ik weet zo gauw niks bij te dragen, enige wat ik wel redelijk cool vind zijn die stokoude klassiekers zoals Casablanca en (in iets mindere mate) Citizen Kane. Deze komen echter niet zo snel in me op als de titels die jullie al genoemd hebben...

kevin
22 juli 2005, 12:20
Mooiste film ooit naar mijn mening: Last of the Mohicans

Guoy
22 juli 2005, 12:32
Geweldige lijst :D


Iemand "Fear and Loathing in Las Vegas" al gezien?? Die vind ik zo waanzinnig grappig; komt misschien ook omdat ik nogal een Depp- en Del Toro-fan ben (van hun acteerprestaties te verstaan, dan wel :o)

Ook één van mijn all time favourites, maar da's meer jeugdsentiment:
"Labyrinth", sprookjesfilm met David Bowie, heel erg mooi :)

"Requiem for a Dream", keihard, maar zo pakkend, en mooie kleuren en kledij...

Ja! fear and Loathing in Las Vegas vergeten. Daarnaast ook Requiem for a dream van Aronofsky idd. En ook Pi. Ook van Aronofsky.

En hoe kon ik Trainspotting vergeten? Hij ligt hier naast me! :confused: Welliswaar op de grond. :eek:

The Big Lebowski schijnt idd heel goed te zijn, maar nog nooit gezien! Dus dat wordt mijn volgende! ;)

The Usual Suspects heb ik gezien maar vond ik niet zo geweldig als ik had verwacht.

American Beauty! Met twee american beauty's EN Kevin Spacey.

Van Kevin Spacey kom ik dan weer bij Seven terecht. Ook gaaf!

En The Blair Witch Project is ook enorm stijlvol. Alleen al hoe ze de film hebben opgezet en gepromoot, en de paar honder dollar die in de film gestoken is er met miljoenen uitwinnen!

nobody
22 juli 2005, 13:35
Recent gezien, en cool bevonden ( door mij :) )

Cube - Erg spannende low budget scifi film
Gattaca - Toekomstvisie film
Chasing Amy - De beste Kevin Smith film
Garden State - Rare maar goede film
Office Space - Mike Judge's visie op de dot com bubble = humor ..
In Good Company - Corporate life sucks :)
High Fidelity - Leuke karakters & goede muziek

En .. hij is helaas erg mainstream geworden, maar de 1ste Matrix film blijf ik ook erg goed vinden.

Cloud
22 juli 2005, 14:43
Erg goeie lijst, Guoy.

Fear and loathing in L.A en vooral Requiem for a dream vond ik ook geweldig.

La Meglio Gioventu is een meesterwerk, heb de film in één zitting gezien, met korte onderbreking.

Gisteren Les poupées russes gezien, vervolg op Auberge Espagnol. Aangenaam filmpje!

sarahxxx
22 juli 2005, 22:08
Ik heb onlangs ook nog een erg goeie gezien: "Closer". Had een vriendin me aangeraden, en ik dacht dat ze me maar iets aan het voorliegen was (Julia Roberts, u know :eek:)
Maar hij was erg, erg goed; heel herkenbare discussies omtrent relaties en daily life... Echt wel een aanradertje!
(En voor de dames: de jummie Clive Owen schittert als een dominante, oversexte dermatoloog ;):cool:)

Haarmannetje
22 juli 2005, 23:33
Een willekeurige greep uit mijn lijstje:

- Gattaca
- Memento
- Boogie Nights
- The Shining
- Indiana Jones: the Last Crusade
- Back to the Future (I ... I en II vind ik wat minder)
- Karakter
- Left Luggage
- American Beauty
- Dead Poets Society
- Donnie Darko
- Jesus Christ Superstar :D
- Saturday Nightfever
- Born on the Fourth of July
- Full Metal Jacket
- Midnight Cowboy
- Kramer vs Kramer
- The Shawshank Redemption
- The Deer Hunter
- The Postman Always Rings Twice

wilfried
22 juli 2005, 23:56
Nog enkele films die ik mooi vind zijn :
GHOST
INDECENT PROPOSAL

Beide films zijn met Demi Moore in de hoofdrol, wat een mooie vrouw toch en wat een acteertallent.
Ik heb beide films al meermalen gezien, en toch zit ik ALLE keren op het einde te snotteren.

Groetjes, Karin.

Haarmannetje
23 juli 2005, 00:05
Nog enkele films die ik mooi vind zijn :
GHOST
INDECENT PROPOSAL

Beide films zijn met Demi Moore in de hoofdrol, wat een mooie vrouw toch en wat een acteertallent.
Ik heb beide films al meermalen gezien, en toch zit ik ALLE keren op het einde te snotteren.

Groetjes, Karin.
Doet mij weer denken aan een uitbreiding op mijn lijst :)
- Disclossure

En nu ik toch bezig ben
- Shakespeare in Love
- Basic Instinct
- Legend (niet echt een bijzondere film verder, maar ik krijg altijd nostalgische gevoelens als ik deze film weer eens zie)

jean-bob
23 juli 2005, 00:50
In willekeurige volgorde en ongetwijfeld onvolledig:

-eternal sunshine of the spotless mind
-Truman show
-shawshank redemption
-requiem for a dream
-Lock, stock and two smoking barrels
-forrest gump
-donnie darko
-the woodsman
-american history x
-mean creek
-the shining
-fight club
-seven
-saw
-what's eating gilbert grape
-unbreakable
-sin city
-finding nemo
-sideways
-being john malkovich
-taxi driver
-Donnie Brasco
-austin powers 1 t\m 3
-dumb and dumber (beste komedie ooit!)
-the big lebowski
-million dollar baby
-one flew over the cuckoo's nest
-Amelie
-Silence of the lambs
-Leon
-Amadeus
-Blade Runner
En nog veeeeeeeeel meer :)

nobody
23 juli 2005, 12:24
Nog niet genoemd, maar wel het kijken waard is "Lost in Translation". Met Bill Murray en Scarlett Johansson als toeristen in Tokyo.

En als we het toch over Bill Murray hebben. "Groundhog day" is ook een aanrader.

jean-bob
23 juli 2005, 12:33
Nog niet genoemd, maar wel het kijken waard is "Lost in Translation". Met Bill Murray en Scarlett Johansson als toeristen in Tokyo.

En als we het toch over Bill Murray hebben. "Groundhog day" is ook een aanrader.

Jaaa, Lost in translation! Er gebeurt eigenlijk geen ene bibs in die film maar toch is ie heel mooi. :)

lex
23 juli 2005, 21:28
Kijk dit is nou een thread die het hier wat leuk maakt ipv die depressief makende zoektochten naar oplossingen ;-)
Blij ook te zien dat hier mensen zitten die verder kijken dan de standaard Hollywood shit (ooit een videotheekmedewerkster -kaugom kauwend, bushaarlakgevalltje - horen zeggen dat ze nog nooit van The Godfather had gehoord....)


mijn top 5 allertijden iwv:
Crimes and Misdemeanors
Goodfellas
The Big Lebowski
Donnie Darko
Stand By Me

favo regisseurs:
Coen Brothers
Woody Allen
Martin Scorsese

nog wat tips uit het blote koppie:
American Splendor
Ghost World
Go
Sideways
Trees Lounge
Saved
The Thomas Crown Affair
Adaptation
High Fidelity
Rules of Attraction
Wonder Boys

en qua tv comedies ter dload
The Office (nieuwe show van Ricky Gervais 'extras' nu enkele donderdag om 22:00 op bbc 2!!!!!)
Curb Your Enthusiasm
Robot Chicken
Family Guy

lex
23 juli 2005, 21:37
[QUOTE=Guoy]Jeej films!

- The Butterfly Effect (Vergelijkbaar verhaal als DD dus ook gaaf! Alternatieve einde van de film is echt 3000000 keer beter dan het bioscoop einde)

hmm, het einde vond ik zeer suf, dus toch maar herkansing geven.

- Eternal Sunshine Of The Spotless Mind (Kaufman is een held. En Jim Carrey en Kate Winslet doen het beide geweldig in deze film. Niet gehuild, wel verwacht dat ik dat zou doen)

ja haha, same here. Maar wel een hele droge, lege bek in de kil omdatik niet meer adaem kon halen bij het slotnummer van Beck.

- Lucia y el Sexo (Kom op! Lucia = sexy. Daarnaast ook gaaf verhaal)
- Y Tu Mama Tambien
- La Meglio Giuventu (Briljant. Gehuild als een modderfokker.)

Naar deze gaat ik ff opzoek.

- Boondock Saints (ze zijn gaaf en sexy (voor mannen dan))

hehe, een grote favoriet binnen mn vriendengroep. Volgens mij ook alleen in NL populair. Vind er zelf weinig aan overigens.

- Mulholland Drive (Briljant. David Lynch' meest toegankelijke film voor zover ik gezien heb, maar nog snapte ik er geen fuck van

meest toegankelijke is The Straight Story en ook ZOO mooi. Mulholland was ook vet. Die sfeer gewoon, check uit Lost Highway. Heel creepy.

- Cidade De Deus

City of God als titel maakt het wat makkelijker zoeken in de videotheek voor mensen denk ik ;-)

Zimza
3 augustus 2005, 16:42
Mar Atendro onlangs gezien. Een steengoede film. Zeker de moeite waard om te gaan kijken. Als het goed is draait het nog in de bioscoop en anders moet je ff wachten voordat ie op dvd uitkomt.

ycelik
3 augustus 2005, 19:11
Vanilla Sky
Abres los ojos
The others
Vertigo
Memento
Amorres perros
Narc
Garden state
Eternal sunshine of the spotless mind
Fight club
Donnie darko
Lost highway
Mullholland drive
Elephant man
The village
Sixth sense
Unbreakable
Cidda deus(City of God).
Requim for a dream
Batman begins
Dog day afternoon
Insomnia
Four feathers
Big fish
Usual suspects
A.I
Motorcycle Diaries.

Om maar op te noemen heb er meer waar ik niet op kom.

Fav
Regisseurs:

-Hitchcock
-David Lynch
-M night Shmaymalan
-Alessandro amenabar
-Tim burton
-Cristopher Nolan


Lex is de alternatieve einde van Butterfly effect op de standaard dvd te zien, en kan je die misschien beschrijven , door te pmen.

ps. Che Guevara avatar mannetje, heb je motorcycle diaries gezien, zo niet moet je doen een hele mooie film

Cloud
5 augustus 2005, 14:28
Lex is de alternatieve einde van Butterfly effect op de standaard dvd te zien, en kan je die misschien beschrijven , door te pmen.Zou ook wel willen weten hoe dat alternatieve einde is..

lex
5 augustus 2005, 21:50
Zou ook wel willen weten hoe dat alternatieve einde is..

anders ik wel! :-)
het was Guoy volgens mij die het daarover had.

Ik heb inmiddels wel Motocycle Diaries (prachtig), Y Tu Mama Tambien (tja, niet echt mijn soort van een coming of age film) en The Dreamers (echte 3-sterren film) gezien.

En in de Bios: Charlie Chocolat (visueel mooi, maar deed me niks). In Good Company (beter dan verwacht, en Scarlette he ;-), Mr & Mrs Smith (braak) en War of the Worlds (indrukwekkend)

nobody
8 augustus 2005, 18:27
anders ik wel! :-)
het was Guoy volgens mij die het daarover had.

-knip-



Een beschrijving van het alternatieve einde van TBE is te vinden op:

http://answerpool.com/eve/ubb.x/a/tpc/f/692604434/m/3926096355
of
http://www.spcnet.tv/forums/archive/index.php/t-8823.html

kevin
8 augustus 2005, 22:11
Mooiste film ooit naar mijn mening: Last of the Mohicans

Niemand die deze film kent? :eek:

En wie kent Lilya 4-ever btw?

japiejaap
8 augustus 2005, 22:52
Pulp Fiction
Boondock Saints
One Flew Over The Cuckoo's Nest
A Clockwork Orange
Reservoir Dog's
Requim for a dream
Fightclub

Zimza
9 augustus 2005, 11:29
En wie kent Lilya 4-ever btw?


Ikke :cool:

Interessante film over gedwongen prostitutie van voormalige Oostblok-meisjes in West-Europa.

pizzacat
9 augustus 2005, 20:38
Aanraders: Layered Cake ---> Snatch zoals het ooit bedoeld was, zonder de flauwekul van Guy Ritchie.

Hitchhikers guide to the galaxy ----> Je moet van absurde engelse humor houden dan is ie briljant, subtiele slapstick met briljante voice overs van Stephen Fry.

Fara
9 augustus 2005, 20:54
The Crow!!! (wel alleen eerste deel, de rest is prut)

Zimza
14 augustus 2005, 23:28
Een hoop films die tot mijn favourieten behoren, zijn al genoemd in dit topic, dus die ga ik niet herhalen. Films die ik hier nog niet ben tegen gekomen, maar zeker de moeite waard zijn om te kijken zijn
-Uzak
-Gegen die Wand
-Atanarjuat the fast runner
-Spider
-Underground (regie: Emir Kusturica)
-Beautiful Boxer
-They shoot horses don't they

ycelik
14 augustus 2005, 23:53
Uzak en Gegen die wand , Turkish Export :D.
Goeie films.
Die regieseur van Uzak, laat steeds veel van zijn familie leden in zijn films spelen.

Zimza
15 augustus 2005, 01:09
Uzak en Gegen die wand , Turkish Export :D.
Goeie films.
Die regieseur van Uzak, laat steeds veel van zijn familie leden in zijn films spelen.


Uzak is een pracht van een film. De weinig dialoog, de humor en de kleine dingen maken de film. Gegen die Wand is heel anders, maar ook erg goed. In eerste instantie dacht ik dat het weer een cliche verhaal was met een cliche onderwerp maar de recensies in de krant ( en de commotie over de ex-pornoster als hoofdrolspeelster) had me wel erg nieuwsgierig gemaakt. En absoluut blij dat ik 'm heb gezien. Ze draaien beide trouwens nog steeds in een aantal filmhuizen (Uzak pas weer na 25 augustus). Dus mensen die niet weten naar welke film ze moeten gaan, deze zijn zeker aanraders!

Guoy
16 augustus 2005, 01:46
The Edukators (Die Fetten Jahre Sinds Forbei)! Dat ik die ben vergeten! Een van de meest gave films die ik de laatste tijd heb gezien. Vooral leuk voor extreem linkse mensen die ideeen willen opdoen. :D

Andere geweldige duitse films zijn Das Experiment en Lola Rennt. Die waren volgens mij nog niet opgenoemd.Als je deze drie niet gezien hebt, heb je nog gave films om te kijken!

Saar
19 augustus 2005, 15:39
Ik heb nog altijd de hoop dat ze ooit nog eens "Blood in, blood out" laten zien op tv. Geweldige film die ik heel wat jaren geleden heb gezien en me altijd is bijgebleven. http://www.kingjay.nl/films/films.php?itemid=4301

PurpleRose
25 september 2005, 16:37
Ben een echte filmliefhebber.:D Ben gek op romantische films of goede thrillers, verder hou ik ook erg van horror film's, tenminste als ze niet te bloederig zijn. (moet wel verhaal in zitten en sfeer etc).

Hier een klein lijstje van film's die ik erg goed vondkan ze wel allemaal gaan noemen maar dan ben ik nog wel even bezig):P

- Heat;
- Braveheart;
- Pirates of the Caribbean;
- Benny and Joon;
- Sleepy Hollow;
- Titanic;
- The Green Mile;
- Schindlers List;
- The Usual Suspect;
- The Matrix;
- The Lord of The Rings;
- Candyman;
- Pitch Black;
- Insomnia;
- Good Will Hunting;
- The Count of Monte Cristo;
- The Devils Advocate;
- Shrek;
- Finding Nemo.

marly
25 september 2005, 21:23
Ik heb nog altijd de hoop dat ze ooit nog eens "Blood in, blood out" laten zien op tv. Geweldige film die ik heel wat jaren geleden heb gezien en me altijd is bijgebleven. http://www.kingjay.nl/films/films.php?itemid=4301

Ja inderdaad...dat is een waanzinnig goeie film! Hard,maar zo goed en pakkend. Lang geleden dat ik die gezien heb....

DHTkiller
25 september 2005, 21:55
Mensen, als jullie echt zo van die filmliefhebbers zijn, meld je dan aan bij de nieuwsgroepen, daar is letterlijk van alles te downloaden. Ik kan jullie erbij helpen met de nodige programma's. Ik hoor 't wel.

Ganescha
26 september 2005, 16:55
Nou daar kom ik aan:

- Shall we dance (al ben ik 21 die Richard Gere doet het hem wel in deze film,
J.lo ook wel trouwens. Al vind ik haar normaal niet zo goed in
films)
- The butterfly effect (ongelovelijk wat een TOPfilm)
- A beautifull mind (Top en ik hou gewoon van psychologic stuff)
- The Terminal (Wat zieligggg die man, maar ik huil bij films nooit dus dat dan
net weer niet )
- The Pacifier (lachen!)
- 50 First dates (Best leuk gedaan)
- Nothing Hill
- What Woman Want
- Wedding Crashers (ook best leuk)

nobody
9 oktober 2005, 11:44
“Crash" van regisseur Paul Haggis

Over het dagelijks leven van verschillende personages in L.A. die op de een of andere manier elkaars leven beinvloeden.

DHTkiller
7 januari 2006, 20:37
Eindelijk, de FTD v3.7.2 is online. Zijn er mensen die er vanaf weten en of al gebruik van maken? De binary nieuwsgroepen zijn echt fantastisch, en het nieuwe FTD programma laat alles zien wat er te downloaden valt in heel veel nieuwsgroepen, films, games/software, van alles. Zelf heb ik ontelbare films binnengehaald en gebrand. Ook heb ik bv Zonealarm Pro en NOD 32 anti-virus software binnengehaald zonder een cent te betalen, echt fantastisch.

Natascha24
9 januari 2006, 16:54
Mijn (onvolledige) lijstje:

Boys don't cry
The Green Mile
One Flew Over the Cuckoo's Nest
Ad Fundum
Braveheart
Dead Man Walking
La Vita e Bella
28 Days
City of Angels

Natascha

kevin
11 januari 2006, 10:30
Mijn (onvolledige) lijstje:

Boys don't cry
The Green Mile
One Flew Over the Cuckoo's Nest
Ad Fundum
Braveheart
Dead Man Walking
La Vita e Bella
28 Days
City of Angels

Natascha

Echt vrouwe films ook, alhoewel niet allemaal ;)

Ik had een paar jaar geleden "La Vita e Bella" ook gezien en vond het een hele goede film. Normaal gesproken vind ik Franse films helemaal niks, maar deze was echt goed.

Guoy
11 januari 2006, 13:09
Echt vrouwe films ook, alhoewel niet allemaal ;)

Ik had een paar jaar geleden "La Vita e Bella" ook gezien en vond het een hele goede film. Normaal gesproken vind ik Franse films helemaal niks, maar deze was echt goed.

La Vita E Bella is een Italiaanse film. ;)

kevin
11 januari 2006, 13:42
La Vita E Bella is een Italiaanse film. ;)

Oh natuurlijk :D

Henk
11 januari 2006, 17:38
Mijn favoriete films:
Seven (met Brad Pitt), Fallen (met Denzel Washington), The Unforgiven (met Clint Eastwood), Primal Fear (met Richard Gere (komt deze week nog op t.v.)).

Natascha24
24 januari 2006, 08:57
Heb gisteren "Kalifornia" gezien. Vond ik ook wel goed, vooral voor de acteerprestaties van Pitt en Juliette Lewis. De plot was wel wat voorspelbaar.

Guoy
24 januari 2006, 13:48
Vorige week "Love Liza" gezien met een van mijn favoriete acteurs Philip Seymour Hoffman. Geweldig deprimerende film over een man die zijn vrouw verliest aan zelfmoord. Hij raakt vervolgens verslaafd aan benzine snuiven om zijn verdriet te negeren. Dit benzine gesnuif levert geweldig zielige maar ook hylarische momenten op. Ik heb zeker vijf keer enorm hardop gelachen door de bizarre situaties waarin hij zich weer ingooit. Echt een van de beste films die ik tot nu toe gezien zonder ook maar één special effect en een van de beste soundtracks ooit. Alleen de soundtrack van Amélie is beter. Maar tegen dit soort films kan geen King Kong of Lord Of The Rings op. Love Liza is nog enorm goed op het kleinste kutste zwart-wit scherm en dat kan je van King Kong of LOTR niet zeggen.

Henk
24 januari 2006, 15:24
Heb gisteren "Kalifornia" gezien. Vond ik ook wel goed, vooral voor de acteerprestaties van Pitt en Juliette Lewis. De plot was wel wat voorspelbaar.

Die heb ik ook gezien, inderdaad leuke film. Ik heb een tijdje geleden ook een film gezien met Pitt waarin hij een Engelse woonwagenbewoner speelde met een geweldig accent.

kevin
24 januari 2006, 15:57
Die heb ik ook gezien, inderdaad leuke film. Ik heb een tijdje geleden ook een film gezien met Pitt waarin hij een Engelse woonwagenbewoner speelde met een geweldig accent.

Dat is snatch, geweldige film :D

high
25 januari 2006, 12:19
snatch is zeker een gruwelijke film ook de voorloper van snatch 'lockstock and two smoking barrels' is super.

Vince001
25 januari 2006, 14:57
Ook top: 'Sexy Beast' van Jonathan Glazer... Coole film uit dezelfde hoek.

Nate
28 januari 2006, 17:06
Hou ook van films...,

Hebben jullie al gehoord van de "Lamabox"....het is een revoltuionair apperaat.
Het is een dvd-recorder met harde schijf..en veel software erin om aan te sluiten op het internet..om films te downloaden en live-streamings te kijken op je tv.

www.lamabox.nl

Er komt in februari een geheel nieuwe site...i.v.m. de grote aanvraag van dit apperaat...ik heb er 1 besteld maar moet al weken wachten....vooral na hun "optreden" in 2 vandaag en rtl4....

DHTkiller
28 januari 2006, 18:12
Hou ook van films...,

Hebben jullie al gehoord van de "Lamabox"....het is een revoltuionair apperaat.
Het is een dvd-recorder met harde schijf..en veel software erin om aan te sluiten op het internet..om films te downloaden en live-streamings te kijken op je tv.

www.lamabox.nl (http://www.lamabox.nl/)

Er komt in februari een geheel nieuwe site...i.v.m. de grote aanvraag van dit apperaat...ik heb er 1 besteld maar moet al weken wachten....vooral na hun "optreden" in 2 vandaag en rtl4....Ik had ervan gehoord, Russell. Een harde schijf waarmee je meerdere films op kan slaan. Ik brand films, maar ik denk dat ik binnenkort ook maar zo'n recorder ga aanschaffen. Van dat branden word je ook zo moe van.

DHTkiller
28 januari 2006, 18:42
Ja inderdaad...makkelijk om gewoon de films op te slaan....ik heb er 1 met 200 GB....(kan ook meer.),trouwens kun je er ook gewoon mee branden.

Ook internet tv is in opmars...ook handig met dit apperaat.De makers willen zelfs als het mogelijk is zelf een zenderpakket aanbieden...maar dat duurt nog even.

Russell200 GB is aardig wat, daarmee kun je heel wat films opslaan. Ik heb thuis een hele kast vol gebrande dvd's en cd's en het wordt steeds lastiger, daarom is zo'n recorder handig. Films na verloop van tijd eruit gooien en weer nieuwe opslaan, te gek!:cool:

Sol
28 februari 2006, 00:58
DHTkiller, leuk plaatje :D ben je ook fan van Final Fantasy of vond je het alleen een leuk plaatje?

Wat ik een hele gave film vind is de koreaanse "A Tale Of Two Sisters", het is een soort twisted drama/horror. Hij is best eng maar dat is niet de reden dat ik het een mooie film vind, het verhaal is echt brilliant en typisch voor een aziatische film (en daar hou ik dan weer van :P) en je staat op het end toch wel even te denken wat je net is overkomen. Alleen denk ik niet dat veel mensen hem goed zullen vinden ;)

"Requiem for a Dream" is ook super maar die was al genoemd in de lijst geloof ik.

DHTkiller
28 februari 2006, 20:33
DHTkiller, leuk plaatje :D ben je ook fan van Final Fantasy of vond je het alleen een leuk plaatje?Heb ik wel van gehoord maar nooit een film van gezien. Ze hebben er geloof ik ook spellen van voor de playstation en andere consoles. Ik vind het wel een leuk plaatje zo'n meid met een ooglapje :D .

Maar jongens, als jullie van films houden, probeer dan via nieuwsgroepen films te downloaden. Ik had het wel een paar keer eerder hier gezegd. De voordelen van nieuwsgroepen (usenet) tov P2P (bittorent, kazaa, limewire, shareaza etc) zijn veel snellere downloads, vrijwel adaware-, spyware en virusvrij. Je bent ook niet afhankelijk van andere users via de P2P netwerken, bij de nieuwsgroepen worden alle bestanden (films, muziek, sofware en games) geupload naar een server waar je het dan als nieuwsgroepgebruiker weer van kunt downloaden. Je kunt hierdoor de maximale snelheid van je internetverbinding halen.

Guoy
4 mei 2006, 01:22
Ik heb net Dancer In The Dark gezien van Lars Von Trier. :crybaby: Ik ben helemaal dood. Die film heeft echt enorm veel indruk gemaakt op mij en m'n mede kijkers. Heeft iemand hem ook gezien en wat vond je er van?

ray
5 mei 2006, 20:35
de meeste films zijn wel genoemd:

-The notebook (een van de meest mooie romantische films die ik heb gezien)
-Grandma's boy comedy die ik eergisteren heb gezien. film is nog niet uit in nederland d8 ik. maar bittorrent doet wonderen ;)
-my dog skip (elke kerel gaat gegarandeerd huilen hierbij)
-pearl harbour
-armageddon

maar donnie darko blijft de ultieme romantische film die er is :)

DHTkiller
6 mei 2006, 18:23
Ben nu de film ''Half Light'' van Demi Moore aan het binnenhalen, geschatte downloadtijd is 90 minuten. Brand 'm daarna op de schijf en mijn zaterdagavond wordt weer gezellig ;). De film is vanaf 9 mei te huur in de videotheken.

Effe de link naar de film hier neerzetten: http://www.moviemeter.nl/film/31945

ray
14 mei 2006, 22:07
ik ga vanavond lucky number slevin kijken :D

ik zit nog te wachten op de davinci code film. die lijkt me echt super.

inside man was trouwens ook een aanrader

DHTkiller
15 mei 2006, 17:50
Gisteren had ik de film ''Firewall'' gedownload en bekeken, een goede film. Mag ook wel als Harrison Ford erin meespeelt.

http://www.moviemeter.nl/film/33685

wilfried
16 mei 2006, 09:37
Hoi!

Vanaf 17 mei in de bioscoop : de Da Vinci code.
http://www.cinenews.be/Movies.Detail.cfm?MoviesID=2507&lang=nl

Ook vanaf 17 mei in de bioscoop : What the Bleep!? Down The Rabbit Hole is het indrukwekkende vervolg op de originele internationale filmhit What The Bleep do we know?
De film doet verslag van belangrijke nieuwe wetenschappelijke inzichten die een steeds hechtere verwevenheid aantonen tussen kwantummechanica, neurobiologie, het menselijke bewustzijn en de alledaagse werkelijkheid.
http://www.cinenews.be/Movies.Detail.cfm?MoviesID=4438&lang=nl

De eerste film zorgde bij mij voor een verandering in mijn bewustzijn.
Het is mijn bewustzijn die in de brij van holografische lijnen mijn werkelijkheid creeert.
Ik heb invloed op mijn gezondheid en op mijn welzijn en kan zelf veranderingen teweegbrengen in mijn holografische lichaam.
Op mijn haarproblemen heb IK ZELF invloed.
Ondertussen weet ik dit wel heel zeker want na vele jaren van extreme haaruitval en eczeem heb ik geen haarproblemen meer.
Het is te simpel voor woorden : wij zijn de tekenaars op het super-hologram.

MVG.
Evaatje.

DHTkiller
19 mei 2006, 22:04
Hollow Man II ben ik nu aan het binnenhalen, over een uurtje kan 'm al kijken :).

http://www.moviemeter.nl/film/36550

DHTkiller
19 mei 2006, 22:27
Dit zag ik nog staan, tijger vs kroko :P , en nog veel meer leuke filmpjes (geen porno).

http://www.metacafe.com/watch/27392/tiger_vs_crocodile/

Tiuri
2 juni 2006, 23:24
Zojuist The Road to Guantánamo gekeken in de bios. Prachtige film, zeer indrukwekkend. Must see!

http://www.moviemeter.nl/images/covers/35000/35218.jpg

DHTkiller
15 juli 2006, 16:54
Deze film had ik gisteren gedownload http://www.moviemeter.nl/film/16475, die film is zo zwaar belachelijk dat het juist daardoor leuk wordt. Wat een acteerprestaties, zeg. Wel een leuke blonde meid die erin meespeelt :P, maar qua acteerwerk is het 0.0. En die Coolio is in die film zo gek als een deur, mogelijk acteert ie niet eens, heb de indruk dat ie in het echt zo gestoord is :D.

wilfried
29 juli 2006, 13:07
Nu in de bioscoop : De Celestijnse Belofte, naar de wereldwijde bestseller
van James Redfield.

Practige, spirituele film om eens even bij stil te staan!

http://www.biosagenda.nl/index.php?action=film&filmID=13384

Mvg.
Karin.:)

Als de geest geen onderscheid maakt,
zijn de tienduizend dingen om u heen zoals ze zijn,
komen ze alle uit dezelfde kern voort.

wilfried
26 december 2006, 11:23
Mel Gibson' s
APOCALYPTO :
http://apocalypto.movies.go.com/

Karin.:)

INT
26 december 2006, 13:01
The butterfly-effect is ook een heel goeie film (ook als speelt Ashton Kutcher de hoofdrol.) Ook off/screen vind ik erg goed.

ray
10 januari 2007, 10:27
gisteren mr fix it gekeken.

moet zeggen dat het een zeer leuke film is en de dame die erin speelt is mjammie :) (dat is dus echt het ype vrouw waar ik op vol, ook haar gedrag ;) ):P

kevin
10 januari 2007, 10:31
gisteren mr fix it gekeken.

moet zeggen dat het een zeer leuke film is en de dame die erin speelt is mjammie :) (dat is dus echt het ype vrouw waar ik op vol, ook haar gedrag ;) ):P

Leuk? Geen cliche humor/verhaal?

ray
10 januari 2007, 10:35
Leuk? Geen cliche humor/verhaal?
leuk: ja
humor: ja
verhaal: ja

tis natuurlijk een amerikaanse productie voor het grote publiek maar al met al is het verhaal erachter goed.

kevin
10 januari 2007, 10:42
leuk: ja
humor: ja
verhaal: ja

tis natuurlijk een amerikaanse productie voor het grote publiek maar al met al is het verhaal erachter goed.

Als er maar geen typische humor in voor komt die in 1000 ander films ook al voor komen. Anders is even kijken vanmiddag ;)

Zimza
10 januari 2007, 12:02
Ik heb net Dancer In The Dark gezien van Lars Von Trier. :crybaby: Ik ben helemaal dood. Die film heeft echt enorm veel indruk gemaakt op mij en m'n mede kijkers. Heeft iemand hem ook gezien en wat vond je er van?

Ik heb 'm een tijd geleden gezien. Inderdaad een prachtige film.

simbah
10 januari 2007, 19:24
Factotum vond ik toch echt heel apart en leuk.

Iemand anders ook FActotum gezien?

Colinhos
11 januari 2007, 11:33
Iemand Saw 3 al gezien? Vond hem weer erg gruwelijk :D

Lijstje met laatstbekeken films:
Crank
Little Miss Sunshine
The Devil Wears Prada
Snakes On A Plane
Lucky Number Slevin

ray
11 januari 2007, 11:55
Iemand Saw 3 al gezien? Vond hem weer erg gruwelijk :D

Lijstje met laatstbekeken films:
Crank
Little Miss Sunshine
The Devil Wears Prada
Snakes On A Plane
Lucky Number Slevin

crank vond ik een zeer goede actiefilm.
het aantal momenten in die film dat er geen acties was was er niet :P
de sexpartij midden in chinatown vond ik echt zo uniek bedacht :D

little miss sunshine heb ik al een hele tijd staan maar hij spreekt me niet zo aan.

the devil wears prada is wel grappig al is het een vrouwenfilm :P

snakes on a plane, wel van gehoord, download ik nu :P

lucky number slevin was ook erg goed. :D

gisteren the guardian gekeken met kevin costner en die aston krutch?
vond hem wel goed maar haalt het niet bij die film met die zwarte duiker.

kevin
11 januari 2007, 11:58
Iemand Saw 3 al gezien? Vond hem weer erg gruwelijk :D

Hij was wel smerig zeg. Veel smeriger als deel1 en deel2. Maar toch vond ik het wel een goede film doordat alles uitgelegd wordt.

Crank: Super :D Erg origineel ook en vol spanning/actie.
Little Miss Sunshine: :worship: :worship: :worship: opa aan de heroine :D
Snakes On A Plane: wat een enorme slechte film, slecht acteurwerk zeg :confused:
Lucky Number Slevin: leuk verhaal, mooi einde ook :D

ray
11 januari 2007, 12:03
hoe gruwelijk is saw3 eigenlijk?
ik vond 1 en 2 al ranzig maar wel goed.

ik heb gehoord dat er mensen bij saw3 flauw vielen, is dat aanneembaar?

heb btw the grudge2 ook op mijn pc staan, ook nog eens kijken.

kevin
11 januari 2007, 12:10
hoe gruwelijk is saw3 eigenlijk?
ik vond 1 en 2 al ranzig maar wel goed.

ik heb gehoord dat er mensen bij saw3 flauw vielen, is dat aanneembaar?

heb btw the grudge2 ook op mijn pc staan, ook nog eens kijken.

Hij is veel ranziger als deel1 en deel2. De vorige delen vond ik ook beter doordat het verhaal best ingewikkeld was. Deel 3 is meer een hele hoop gore +uitleg van het gehele verhaal.

De grudge 2 was ook wel leuk, maar meer ook niet. Wel veel schrikmomenten zeg :cool:.

kurt
11 januari 2007, 12:23
Hij is veel ranziger als deel1 en deel2. De vorige delen vond ik ook beter doordat het verhaal best ingewikkeld was. Deel 3 is meer een hele hoop gore +uitleg van het gehele verhaal.

De grudge 2 was ook wel leuk, maar meer ook niet. Wel veel schrikmomenten zeg :cool:.
hoelang is saw 3 al uit ongeveer?

kevin
11 januari 2007, 12:25
hoelang is saw 3 al uit ongeveer?

Google.com of Imdb.com.

simbah
11 januari 2007, 12:30
v for vendetta
lucky nr slevin
factotum(in bioscoop gezien half 2006, maar is uitgekomen in 2005?????)

slechtste film:eek:, Firewall niet eens afgekeken.

Colinhos
11 januari 2007, 18:20
Vanavond Borat ff keuren...

vrosjnivosj
11 januari 2007, 21:51
Hij is veel ranziger als deel1 en deel2. De vorige delen vond ik ook beter doordat het verhaal best ingewikkeld was. Deel 3 is meer een hele hoop gore +uitleg van het gehele verhaal.

De grudge 2 was ook wel leuk, maar meer ook niet. Wel veel schrikmomenten zeg :cool:.
Zelf vond ik 3 niet veel ranziger dan 1 en 2. Voor degene die 3 nog niet hebben gezien en de gore stukjes nog niet willen weten lees dan even niet.
Er was een meisje die bevroren werd, kop eraf geschoten, operatie aan het hoofd met gewoon gereedschap, machine om het menselijk lichaam te "plooien", iemand laten verdrinken in dode beesten die vermalen werden, keel overgesneden met een slijpschijf, handje in zoutzuur.
Ik heb 3 wel in de cinema gezien kan zijn dat ik hem daarom beter vond dan 2. Maar ze kunnen allebij niet tippen aan 1.

Colinhos
11 januari 2007, 21:56
Borat was goed te doen. Tja, die Amerikanen...

vrosjnivosj
11 januari 2007, 22:24
Snakes On A Plane: wat een enorme slechte film, slecht acteurwerk zeg :confused:
Heb een stukje gezien. Zo'n fake beesten en veel te agressief.

ray
12 januari 2007, 03:29
btw, american pie heeft ook 2 nieuwe delen.

band camp en the naked mile.

band camp en naked mile zijn beidden te flauw.

heb eergisteren american pie 1 weer gekeken en die blijft subliem (misschien ook door het jeugdsentiment en aangezien sommige dingen herkenbaar waren :D)

snakes on a plane: die meid die lid wil worden van de mile high club heeft wel een onwijs mooi kontje :P

vrosjnivosj
12 januari 2007, 11:38
btw, american pie heeft ook 2 nieuwe delen.

band camp en the naked mile.

band camp en naked mile zijn beidden te flauw.

'k Vind het jammer dat de vroeger acteurs niet meer mee spelen. Alleen die pa speelt er nog in mee. In de vorige films gaf hij veel meer "uitleg" en nu was het gewoon wat info dat hij gaf.
The naked mile proberen ze lijk goed te maken door er veel bloot in te steken.
(Zo'n film is om te lachen niet om naakt te zien.)
Natuurlijk zitten er goeie stukken in maar het zijn er te weinig.

Veel vervolgfilms zijn magere afkooksels van het orgineel. Ze weten dat er toch volk zal op afkomen.

DHTkiller
12 januari 2007, 20:14
Dit is dan wel geen film met Brad Pitt of Tom Cruise, maar toch wel spannend (eigenlijk nog spannender dan Hollywood films). http://thatvideosite.com/video/3791

ray
15 januari 2007, 00:30
gisteren helaas niet uit geweest :(

heb dus children of men gekeken.

gaat over mensheid in 2027? waarbij de laatse geborene al 18 jaar oud is, kortom de mens is onvruchtbaar.

hierdoor stort de beschaving in en is groot-brittanie het laatste 'menselijke' bolwerk.

ik vond het echt een naargeestige film maar nog niet zo extreem deprimerend als "on the beach".

verder heb ik saw3 en grudge2 al geruime tijd op mijn pc staan maar ik heb er echt geen zin om aan te beginnen.
dat hele, maak het zo gruwelijk mogelijk voor kassucces, geweld komt me dus de keel uit.

zit een beetje te wachten op een feel-good movie a la armageddon of iets dergelijks :rolleyes:

another
15 januari 2007, 20:56
films die ik zeker wil zien/downloaden:rolleyes:

- Snakes on a plane (I'm tired of these mothafuckin' snakes on this mothafuckin' plane - Samuel L. Jackson, fans hebben de regisseur gedreigd massaal niet naar de film te gaan als die zin er niet in kwam;))
- Tenacious D and the Pick of Destiny (aanrader:))
- Apocalypto
- Nieuwe J. Bond (casino royale toch?)

En Die film over de onvruchtbare lui in 20 nogwat met het bol werk GB lijkt me ook heel vet:)

ray
20 januari 2007, 18:41
heb snakes on a plane gezien.
leuk tussendoortje maar meer ook niet.
ik snap niet dat ze voor zo'n film samuel l Jackson hebben gebruikt aangezien hij een beetje te goed is voor de film (daar zal dus wel 80% van het budget zijn heengegaan)

heb gisteren borat gezien en vind hem goed.
ik weet trouwens niet hoeveel er echt in scene is gezet.
zo zie je borat naakt vechtend met een hele dikke kerel het podium opvliegen bij een conferentie van bankiers of zo.

ze worden er af gesleept door security, of dat nu echt is of in scene gezet...
er zitten waanzinnig ranzige stukken in (zo zie je borat in standje 69 met een 200+ kilo zware vent).

vooral het anti-semitisme in de film is hilarisch en je ziet hem texanen op de hak nemen (zo schreeuwt hij bij een rodeo dat bush alle moslims gaat afslachten en dan zie je al het publiek juichen:P. even later schreeuwt hij het kazach volkslied waarbij hij de amerikanen afschilderd als mongolen en word hij uitgefloten) :D

heb vorige week ook blood diamond gekeken.
vond het een ijzersterke film en heel realistisch. ik denk dat dat wel de beste film is die ik heb gezien de laatste tijd en waarin leonardo di caprio een ijzersterke rol speelt.
http://www.imdb.com/title/tt0450259/
echt een dikke aanrader

er speelt ook een leuke dame in:
http://www.imdb.com/name/nm0000124/

dat is nou een top-meid, zowel qua uiterlijk als het karakter wat ze speelt.:D
het is wel weer asociaal dat die film al weer illegaal te krijgen is.
het tuig van Neptune heeft een dvd-screener geript en via torrent verspreid op 2 cd's.
asociaal tuig en dan zijn er ook nog mensen die er speciaal ondertitels voor maken zoals http://www.ondertitel.com/.

snap niet dat dat mag, foei!

waterengel
20 januari 2007, 18:56
* Der Himmel uber Berlin prachtige film
* Breaking the waves iemand had dancer in the dark al genoemd die is ook heel goed maar breaking the waves is ook een film waarna je gewoon uren kapot bent.
* Lost Highway
* Amélie
* Chocolat
* Fargo
* The Dark Crystal die vind ik echt zo mooi als kind al helemaal weg van.
* Lotr
* Fight Club
* Les amants du pont neuf
* The Cook, the thief, his wife and her lover
* Crouching Tiger hidden Dragon
* Shreck zowel 1 als 2 briljant
Uhm en omdat het gewoon de lekkerste man van de hele wereld is alles waar Johnny Depp in zit :D :D :D

DHTkiller
20 januari 2007, 18:58
Gisteren ''home of the brave'' gekeken en vond het toch niet zo'n geweldige film. En die 50 cent acteert echt barslecht.

http://www.imdb.com/title/tt0763840/

Guoy
20 januari 2007, 19:47
Vanavond half 9 Donnie Darko op Ned 3. Eén van mijn favorieten. :D Kijken!!!

ray
20 januari 2007, 21:28
donnie darko is zeker een aanrader.

er zit echt een subliem verhaal in en hoe vaker je de film zie hoe ingewikkelder hij word.

ik vind donnie darko een soort van romeo&julliet van de 21ste eeuw.
heb hem zelf al iets van 20x gezien dus sla deze ff over :P

Colinhos
21 januari 2007, 19:47
het is wel weer asociaal dat die film al weer illegaal te krijgen is.
het tuig van Neptune heeft een dvd-screener geript en via torrent verspreid op 2 cd's.
asociaal tuig en dan zijn er ook nog mensen die er speciaal ondertitels voor maken zoals http://www.ondertitel.com/.

snap niet dat dat mag, foei!

Belhamels zijn het :P

dfasd
2 februari 2007, 00:32
Les enfants du Paradis, film uit 1945.
Je moet van zwart-wit houden, maar als je een beetje smaak hebt is ie echt verschrikkelijk goed

flappie
2 februari 2007, 14:57
Les enfants du Paradis, film uit 1945.
Je moet van zwart-wit houden, maar als je een beetje smaak hebt is ie echt verschrikkelijk goed
Ik erger me daar altijd behoorlijk aan, beweren of iemand wel of geen smaak heeft.. Wie ben jij om te bepalen dat een ander persoon geen smaak heeft :confused:

simbah
2 februari 2007, 15:21
the pianist gezien, afgelopen week. een kei goede film die mij diep heeft geraakt

dfasd
3 februari 2007, 20:15
Ik erger me daar altijd behoorlijk aan, beweren of iemand wel of geen smaak heeft.. Wie ben jij om te bepalen dat een ander persoon geen smaak heeft :confused:

film niet gezien zeker

flappie
5 februari 2007, 22:18
film niet gezien zeker Nope, maar ik betwijfel of ik dan anders gereageerd had :)

Iemand gister trouwens Goodbey Lenin! gezien op Ned3? Dit was voor mij de eerste leuke Duitse film (Lola rent vond ik een beetje vaag :P).

dfasd
7 februari 2007, 21:03
Nope, maar ik betwijfel of ik dan anders gereageerd had :)

Iemand gister trouwens Goodbey Lenin! gezien op Ned3? Dit was voor mij de eerste leuke Duitse film (Lola rent vond ik een beetje vaag :P).

hehe :D je hebt wel een beetje gelijk

maarre goeie film idd Goodbye Lenin
Komende zondag is La Vitta e Bella op TV en daarna Goodfellas
Wordt nog een druk avondje na Den Haag-Ajax :D

Colinhos
9 februari 2007, 18:34
Heb The Prestige en The Illusionist gezien afgelopen week. Beide films zijn aanraders!

kevin
9 februari 2007, 18:43
Heb The Prestige en The Illusionist gezien afgelopen week. Beide films zijn aanraders!

Inderdaad :) Twee zalige films met super acteurs.

ray
11 februari 2007, 16:07
Heb The Prestige en The Illusionist gezien afgelopen week. Beide films zijn aanraders!

ook beidden gezien.

wel apart dat twee gochelfilms zo gelijkertijd zijn uit gekomen.
en ze zijn beidden steengoed :)

laatst man of the year gekeken.

echt subliem hoe het "amerikaanse" kies systeem te kakken wordt gezet.

martindeman
13 februari 2007, 15:25
Mijn persoonlijke en tijdloze favoriete films zijn:

Natural Born Killers (oliver stone): Als je door alle actie heenkijkt zie je een geweldig verhaal. Ook de sfeer die er wordt neergezet is fantastisch. Leuk feit: door method acting hebben ze in een volkomen hallucinerende toestand een aantal scenes geoefend (degene die de film gezien hebben weten wat ik bedoel). Verder moet je het zelf maar kijken.

Wild at Heart (David Lynch): Van alle Lynch films is deze het meest toegankelijk. Het is een alternatief liefdesverhaal met Nicolas Cage is een geweldige rol. Wie de (verschrikkelijke) film Wizzard of Ozz gezien heeft is dit helemaal lachwekkend!

Verder veel films van scenarist Kaufman. Films als eternal sunshine of a spotless mind en being John Malkovich hebben mij onwijs verrast.

Colinhos
15 februari 2007, 02:34
Net Babel gezien... Geweldige film :crybaby:

Henk
15 februari 2007, 06:40
Als je een keer samen met je vriendin een romantische film wil bekijken:
The Notebook.

INT
22 februari 2007, 14:13
Ik dacht ik blaas deze thread nog eens wat nieuw leven in!
Vorige week naar 'Blood diamond' geweest (de nieuwe met Leonardo diCaprio) en de week daarvoor naar Apocalypto. Beiden supergoede films vind ik zelf. Al is Apocalypto af en toe een beetje aan de gore kant.

kevin
16 april 2007, 10:15
Net "The Fountain (http://www.imdb.com/title/tt0414993/)" gezien. In 1 woord, adembenemend :worship:

ray
16 april 2007, 10:16
gisteravond en vanochtend apha dog gekeken.

is een film over een groep drugs dealende jongeren van rijke ouders die gangsterje gaan spelen.

op een gegeven moment is iemand ze 1200 dollar schuldig.
dat geld willen ze hebben terwijl ze het eigenlijk niet nodig hebben en ontvoeren dan maar het broertje van die gast.

een van die ventjes (leek justin timberlake wel) moet dan voor hem zorgen.
ze worden min of meer vrienden en dat gastje die ontvoerd is vind het wel fijn zo met al die nieuwe mensen.

eind is nogal een soort anti-climax aangezien het echt sneu is.

http://www.imdb.com/title/tt0426883/

de film is waar gebeurd en gaat dus over de jongste gast op de fbi most wanted list...

erg indrukwekkend

kevin
16 april 2007, 10:23
gisteravond en vanochtend apha dog gekeken.

is een film over een groep drugs dealende jongeren van rijke ouders die gangsterje gaan spelen.

op een gegeven moment is iemand ze 1200 dollar schuldig.
dat geld willen ze hebben terwijl ze het eigenlijk niet nodig hebben en ontvoeren dan maar het broertje van die gast.

een van die ventjes (leek justin timberlake wel) moet dan voor hem zorgen.
ze worden min of meer vrienden en dat gastje die ontvoerd is vind het wel fijn zo met al die nieuwe mensen.

eind is nogal een soort anti-climax aangezien het echt sneu is.

http://www.imdb.com/title/tt0426883/

de film is waar gebeurd en gaat dus over de jongste gast op de fbi most wanted list...

erg indrukwekkend

Timberlake speelt er ook daadwerkelijk in mee :) Maar om deze reden ga ik de film niet eens kijken. Trieste "artiesten" die altijd de filmwereld in gaan :confused:.

flappie
16 april 2007, 10:47
Net "The Fountain (http://www.imdb.com/title/tt0414993/)" gezien. In 1 woord, adembenemend :worship:
Ik heb ehm vrijdag gezien. Ik vond 'm in het begin nogal vaag, maar toen ik er eenmaal inzat was 'ie inderdaad echt mooi :)

DHTkiller
14 juli 2007, 21:03
Voor degenen die interesse hebben, ''F4: Rise of the Silver Surfer'' is nu te downloaden via usenet. Het is een r5 dvdscreener met NLsubs.

Henk
17 augustus 2007, 19:12
Vanavond 22.15 Net 5, Primal Fear. IJzersterke thriller.

P.s: Mooie avatar DHT-Killer.. :D

DHTkiller
17 augustus 2007, 19:40
Vanavond 22.15 Net 5, Primal Fear. IJzersterke thriller.

P.s: Mooie avatar DHT-Killer.. :DAh, dank je Henk. Het is de ''vieze man'' uit van Kooten & de Bie. :D

Henk
17 augustus 2007, 19:55
Ah, dank je Henk. Het is de ''vieze man'' uit van Kooten & de Bie. :D

Ja, ik weet het. Geniaal.

ray
17 augustus 2007, 20:38
bollywoodfilm met een nederlandse regisseur en heeft ook een prijs gewonnen dacht ik.

soort romeo-julliet sloppenwijk remake.
http://www.imdb.com/title/tt0360960/

heel erg sterke film.

krisss
16 november 2007, 19:49
alles van aranofski
alles van lynch
alles van cronenberg ...
:)

krisss
17 november 2007, 04:00
Heb gisteren "Kalifornia" gezien. Vond ik ook wel goed, vooral voor de acteerprestaties van Pitt en Juliette Lewis. De plot was wel wat voorspelbaar.

Een van Brad pitt zen beste acteerprestaties :)
Ik vind hem vooral cool door zen look en zen texaans dialect hehe
De scene waar hij Dronken is vind ik geniaal !!
En in Snatch vond ik hem ook geweldig !!

Henk
17 november 2007, 13:50
Een van Brad pitt zen beste acteerprestaties :)
Ik vind hem vooral cool door zen look en zen texaans dialect hehe
De scene waar hij Dronken is vind ik geniaal !!
En in Snatch vond ik hem ook geweldig !!

Snatch is hier als eens besproken. Die vind ik écht leuk. Vooral zijn rol is supergoed.

krisss
19 november 2007, 18:44
Vant weekend gezien

Alpha dog ( verrasend goed ! )
The simpsons movie ( was ook wel geinig )
Harsh times ( van de maker van training day , ook wel goed voor een 8/10 )

Films die ik deze week ga zien

The prestige & die hard 4.0

Greetz

DHTkiller
6 december 2007, 22:25
Zag deze op moviemeter, vond de eerste best goed. Deze lijkt me nog beter, maar dan moeten we nog wel wachten tot de zomer van 2008 of het daadwerkelijk zo is.

http://www.moviemeter.nl/film/43836

http://nl.youtube.com/watch?v=WCLoRZDZxIQ

DHTkiller
26 december 2007, 15:09
Heb deze gisteren gezien http://www.moviemeter.nl/film/39617

Een dvdscreener met perfect beeld en 5.1 geluid. Een aanrader!!

Henk
26 december 2007, 23:37
Heb deze gisteren gezien http://www.moviemeter.nl/film/39617

Een dvdscreener met perfect beeld en 5.1 geluid. Een aanrader!!

Ja, ik las een recensie er van. Die was behoorlijk lovend.
Hoewel ikzelf niet zo'n Will Smith-fan ben.
Ik heb vandaag nog eens "million dollar baby" gezien. Super.

DHTkiller
22 februari 2008, 17:17
Heb gisteren Rambo 4 gekeken op dvd. In de filmwereld zijn er duidelijk geen grenzen als het aankomt op aktie en geweld (nou ja, in de werkelijkheid ook niet), wat een bloedbad maakt die Stallone ervan, zeg :P.

http://www.moviemeter.nl/film/34473

Henk
16 april 2008, 19:43
Gisteren "Into the wild" gezien. Leuke roadmovie. Mooie beelden. Wel een hele zit. 2 Uur en 20 minuten...
http://www.moviemeter.nl/film/43131

Limbo
16 april 2008, 20:20
Heb gisteren Rambo 4 gekeken op dvd. In de filmwereld zijn er duidelijk geen grenzen als het aankomt op aktie en geweld (nou ja, in de werkelijkheid ook niet), wat een bloedbad maakt die Stallone ervan, zeg :P.

http://www.moviemeter.nl/film/34473

Ik vond Rambo 1 echt goed (origineel beter gezegd). Daarna is het meer van hetzelfde...

Limbo
16 april 2008, 20:21
Gisteren "Into the wild" gezien. Leuke roadmovie. Mooie beelden. Wel een hele zit. 2 Uur en 20 minuten...
http://www.moviemeter.nl/film/43131

Een echte Amerikaans film met Amerikaans normen en waarden, Henk??

Henk
16 april 2008, 20:34
Een echte Amerikaans film met Amerikaans normen en waarden, Henk??

Nee, integendeel. Eerder een film tegen de Amerikaanse normen en waarden.
Nou ja, vooral tegen de materialistische waarden, en tegen het al bijna voorgeprogammeerde (westerse) leven, zoals studeren, baan, trouwen, hypotheek, kids.. ;)

Limbo
16 april 2008, 21:24
Nee, integendeel. Eerder een film tegen de Amerikaanse normen en waarden.
Nou ja, vooral tegen de materialistische waarden, en tegen het al bijna voorgeprogammeerde (westerse) leven, zoals studeren, baan, trouwen, hypotheek, kids.. ;)

OK. Zag dat Sean Penn de regisseur was. Valt me dan nog mee!

agatha
17 april 2008, 14:09
Voor wie niet van Amerikaans vaggezwaai houd en geweld zijn de Cubaanse films een verademing. Humoristisch en in prachtige setting. Guantanamera en fresa y chocolate zijn mijn favorieten.

Limbo
17 april 2008, 14:13
Voor wie niet van Amerikaans vaggezwaai houd en geweld zijn de Cubaanse films een verademing. Humoristisch en in prachtige setting. Guantanamera en fresa y chocolate zijn mijn favorieten.

Zegt mij niets! Ik ben dan ook geen echte filmnerd. Geen tijd voor; moet met blote, bezwete bast vaak in tuin werken!:D

agatha
18 april 2008, 12:07
Ik heb er ook vaak het geduld niet voor. Heb wel gemerkt dat amerikaanse films met name me niet zo boeien. Het gaat vaak meer om welke filmsterren er in spelen dan om het verhaal. Als ik dan al film kijk ik graag naar europese films die hebben meestal een wat bizarder humor. Hoewel ik Mr and Mrs Smith echt heel grappig vond. Echte vrouwenfilm.

Limbo
18 april 2008, 15:44
Hoewel ik Mr and Mrs Smith echt heel grappig vond. Echte vrouwenfilm.

Dan neem je me het vast niet kwalijk dat ik die film ook niet ken!!:D

Henk
18 april 2008, 21:29
Ik heb er ook vaak het geduld niet voor. Heb wel gemerkt dat amerikaanse films met name me niet zo boeien. Het gaat vaak meer om welke filmsterren er in spelen dan om het verhaal. Als ik dan al film kijk ik graag naar europese films die hebben meestal een wat bizarder humor. Hoewel ik Mr and Mrs Smith echt heel grappig vond. Echte vrouwenfilm.

Europees, bizar, en humor. Monthy python's flying circus. Maar volgens mij is dat echte mannenhumor.

Limbo
18 april 2008, 21:56
Europees, bizar, en humor. Monthy python's flying circus. Maar volgens mij is dat echte mannenhumor.

God, dan ben ik dus ook geen man!:D

Ff serieus, ik vind daar niet veel aan. Fawlty Towers prima, maar Monty, nee, not my piece of cake!

Henk
19 april 2008, 07:55
God, dan ben ik dus ook geen man!:D

Ff serieus, ik vind daar niet veel aan. Fawlty Towers prima, maar Monty, nee, not my piece of cake!

Fawlty Towers vind ik ook geweldig. Monty python is een stuk absurder.

Limbo
19 april 2008, 08:48
Fawlty Towers vind ik ook geweldig. Monty python is een stuk absurder.

Klopt!

Don't mention the war...:D

agatha
19 april 2008, 12:17
Beste film ooit "Life of Brian":D

Limbo
19 april 2008, 13:28
Beste film ooit "Life of Brian":D

Nee!! Ik word zo moe van die film.

Beste film ooit?? Ik vond The end of the affair heel mooi. Met Ralph Fiennes. Erg romantisch. Wat ook heel leuk is is Anger management met Jack Nicholsen.

Beste serie ooit: La Piovra

agatha
20 april 2008, 19:56
Beste serie ooit: Northern Exposure. :D

Limbo
20 april 2008, 20:28
Beste serie ooit: Northern Exposure. :D

Zegt me ook weer niets. Waar gaat deze serie over??

agatha
21 april 2008, 11:59
Over een New Yorkse arts die zijn studieschuld moet afbetalen door 4 jaar in een klein dorpje in Alaska te werken. Dat dorpje bestaat allemaal uit mensen die er een eigen filosofie op na houden (het hele dorp leest Dante). Ik vond het hilarisch, heb het toen veel mensen aangeraden maar die vonden het pas geestig na een aflevering of 4. Google maar eens op internet.

Limbo
21 april 2008, 12:01
Over een New Yorkse arts die zijn studieschuld moet afbetalen door 4 jaar in een klein dorpje in Alaska te werken. Dat dorpje bestaat allemaal uit mensen die er een eigen filosofie op na houden (het hele dorp leest Dante). Ik vond het hilarisch, heb het toen veel mensen aangeraden maar die vonden het pas geestig na een aflevering of 4. Google maar eens op internet.

Bij jullie lezen ze zeker allemaal Cicero??:D

Nee, er gaat geen lampje bij mij branden...

agatha
21 april 2008, 14:17
Ik lees alles door elkaar. Ik ben niet zo'n liefhebber van Nederlandse literatuur en de Ako top 10 heeft soms wel eens iets leuks (laatste was Schaduw van de wind van Zafon) maar vaak ook te populistisch. Vond de Vliegeraar te makkelijk scorend. Maar ik ben geen purist en lees verder alles wat ik in handen krijg. Belgische schrijvers daarentegen vind ik vaak wel goed (eindelijk een pluim voor Dundee zijn stam die niet met eten te maken heeft:D)

Limbo
21 april 2008, 15:49
Ik lees alles door elkaar. Ik ben niet zo'n liefhebber van Nederlandse literatuur en de Ako top 10 heeft soms wel eens iets leuks (laatste was Schaduw van de wind van Zafon) maar vaak ook te populistisch. Vond de Vliegeraar te makkelijk scorend. Maar ik ben geen purist en lees verder alles wat ik in handen krijg. Belgische schrijvers daarentegen vind ik vaak wel goed (eindelijk een pluim voor Dundee zijn stam die niet met eten te maken heeft:D)

Tip: Yasmina Khadra. Leest heerlijk weg! Kijk maar eens op Google...

agatha
21 april 2008, 16:39
Welke van de drie is een aanrader?

Limbo
21 april 2008, 16:45
Welke van de drie is een aanrader?

Vier of vijf toch al??

Waarvan wolven dromen is fantastisch. Algerije en de burgeroorlog, heel realistisch beschreven (denk ik; ik ben er nooit geweest en heb het nooit gezien)

De aanslag is ook prima.

Zijn laatste boek over Irak is iets minder maar verklaart wel de ellende aldaar voor een deel.

Je zult me dankbaar zijn aagje!:D

agatha
23 april 2008, 12:08
Vanavond deel 2 van Prime Suspect Nederland 1 om 21.30 met Hellen Mirre

Limbo
23 april 2008, 12:12
Vanavond deel 2 van Prime Suspect Nederland 1 om 21.30 met Hellen Mirre

Dat ga ik zeker niet misssen!!!

Tegenwoordig kijk ik ook naar McLeod's daughters... Ja, schiet me maar af!!:D

agatha
23 april 2008, 12:19
Pssst, als je het niet door verteld.......... ik ook.

Limbo
23 april 2008, 12:34
Pssst, als je het niet door verteld.......... ik ook.

Gezellig! Gaat soms wel wat snel, maar dat zal wel op zijn aussies zijn!

Henk
12 maart 2009, 21:36
Bump. ;)

Onlangs "El Orfanato" gezien. Goede film. Beetje "The Sixth Sense" op z'n spaans.

Limbo
12 maart 2009, 21:37
Wat betekent El Orfanato? Weet ik gelijk waar de film over gaat!:D

Henk
12 maart 2009, 21:38
Het weeshuis.
Volgens mij tenminste. Ik heb nooit geen Spaanse les gehad, ik had meer met exacte vakken.



Misschien maakt dit meer duidelijk:

http://www.moviemeter.nl/film/41496

Limbo
12 maart 2009, 21:41
Nu je het zegt. Orphanage in het Engels.

Horror Henk??

Henk
12 maart 2009, 21:44
Nu je het zegt. Orphanage in het Engels.

Horror Henk??

Nee, niet echt. Mysterieus is meer het woord.
Hoewel, mysterieus doet me ook linken aan de Scooby Doo-tekenfilms. :D

Limbo
12 maart 2009, 21:45
Hoewel, mysterieus doet me ook linken aan de Scooby Doo-tekenfilms. :D

Dat waren nog eens tijden. Zegt Brigadier Dog je nog wat? Moet altijd nog eens op you tube kijken of ze daar nog iets van hebben (zit nu op laptop van het werk, en daar kunnen geen films op afgespeeld worden).

Limbo
12 maart 2009, 21:47
Dit moet hem zijn. Tsjoe Musky...

http://www.youtube.com/watch?v=4-TUr6VLrZM

Henk
12 maart 2009, 21:49
Dat waren nog eens tijden. Zegt Brigadier Dog je nog wat? Moet altijd nog eens op you tube kijken of ze daar nog iets van hebben (zit nu op laptop van het werk, en daar kunnen geen films op afgespeeld worden).

Hihi, ja ik heb even gekeken. Ja, dat ken ik nog wel. Die stem vergeet je nooit weer.

Limbo
12 maart 2009, 21:51
Jeugdsentiment noemen ze dat. We worden ouwe zakken Henk!:eek:

Henk
12 maart 2009, 21:54
Jeugdsentiment noemen ze dat. We worden ouwe zakken Henk!:eek:

Ja, schei uit. Dit jaar ga ik ook die drie inruilen voor een vier.. :eek:

agatha
13 maart 2009, 10:05
Went vanzelf Henk!Weeeeeeeh!!!!!!!

Limbo
13 maart 2009, 19:53
Ja. Bij mij komt de 5 al in zicht...:eek:

agatha
14 maart 2009, 20:58
God zij dank pieken wij dames na een 40ste:D Mannen daarentegen......

Henk
14 maart 2009, 21:17
God zij dank pieken wij dames na een 40ste:D Mannen daarentegen......

Wishful thinking... :P
Ooit eens een onderzoek gelezen waarin stond dat mannen sexueel met 18 jaar pieken en vrouwen rondom hun 27ste. :P

Limbo
15 maart 2009, 13:52
God zij dank pieken wij dames na een 40ste:D Mannen daarentegen......

Hoeveel glazen wijn had je op toen je dit schreef? Hik!:P

Limbo
15 maart 2009, 16:55
Dinsdag op BRT2: Tess, miniserie.

agatha
15 maart 2009, 19:58
Wishful thinking... :P
Ooit eens een onderzoek gelezen waarin stond dat mannen sexueel met 18 jaar pieken en vrouwen rondom hun 27ste. :P

Zo zie je maar dat Henkoud wordt. Dat van mannen klopt maar dat van vrouwen moet 40 zijn en dan heb ik het nog niet over dat wij geestelijk een rijpheid bereiken die aan superioriteit grenst en jullie starten met het dementieproces:D:P

Henk
15 maart 2009, 20:25
Zo zie je maar dat Henkoud wordt. Dat van mannen klopt maar dat van vrouwen moet 40 zijn en dan heb ik het nog niet over dat wij geestelijk een rijpheid bereiken die aan superioriteit grenst en jullie starten met het dementieproces:D:P

Ik zal je vooroordeel wat betreft dementerende mannen maar even bevestigen door te vergeten wat je nu allemaal gezegd hebt. :P

Limbo
15 maart 2009, 21:34
Ik zal je vooroordeel wat betreft dementerende mannen maar even bevestigen door te vergeten wat je nu allemaal gezegd hebt. :P

:D

Ik snap er ook niets van!:cool:

agatha
15 maart 2009, 21:43
Ik zal je vooroordeel wat betreft dementerende mannen maar even bevestigen door te vergeten wat je nu allemaal gezegd hebt. :P

smart ass:D

agatha
22 maart 2009, 09:46
Vanavond 21.55 Canvas de film Lista de espera, prachtige cubaanse film hoop ik want ik vond zijn vorige film fresa y chocolate fantastisch. Voor wie toe is aan zon, humor en een onbezorgd gevoel:D

Limbo
22 maart 2009, 12:33
Laat ik daar nu net niet aan toe zijn!!:D

ray
22 maart 2009, 19:26
kijk nu seven pounds met will smith, tot nu een erg sterke film

Henk
25 oktober 2009, 23:04
Vandaag "The Hangover" gezien. Humor!! Echt leuke film.

agatha
26 oktober 2009, 10:22
Burn after reading zag ik laatst van Coen Brothers. Als je Fargo leuk vindt is dit een aanrader.

Henk
26 oktober 2009, 16:40
Burn after reading zag ik laatst van Coen Brothers. Als je Fargo leuk vindt is dit een aanrader.

Ja, Fargo is één van m'n favoriete films.
Bedankt voor de tip.

Henk
3 november 2009, 20:44
Burn after reading zag ik laatst van Coen Brothers. Als je Fargo leuk vindt is dit een aanrader.

Goede film Agaath. ;)

agatha
4 november 2009, 10:20
Hij gaat ook helemaal nergens over:D

Limbo
4 november 2009, 11:39
Hij gaat ook helemaal nergens over:D

Dat is een randvoorwaarde voor een goeie film!

Henk
4 november 2009, 12:11
Hij gaat ook helemaal nergens over:D

Ik vond het wel een goed beeld geven van de verknipte maatschappij waarin we leven. (Sprak hij :P)