PDA

View Full Version : Voorstellen


gogo
22 april 2002, 22:58
:confused: hALLO ALLEMAAL
Ik wil graag even wat over mezelf vertellen, Bolleke vroeg mij dit te doen. Ik ben 34 jaar, getrouwd en heb een zoontje van 2 jaar.
Ik trek al vanaf mijn twaalfde jaar haren uit mijn hoofd, en weet ongeveer pas sinds 4 of 5 jaar dat het een naam heeft. Sinds enkele weken weet ik dus ook dat ik niet de enige ben, wat ik wel altijd heb gedacht. Ben enkele keren in behandeling geweest bij het Riag maar ik vond dat dit weing hielp omdat ze alsmaar zochten naar problemen die er niet zijn met bv. mijn man en ouders, daar ben ik toen maar mee gestopt. Op dit moment zit ik zonder werk omdat ik bekkeninstabiliteit heb over gehouden van de zwangerschap. Had eerst wel een vaste baan, en ik vind het nu heel moeilijk om een nieuwe baan te gaan zoeken ivm. mijn haar, want je snapt wel dat dat erna 22 jaar trekken niet meer uit ziet omdat ik het bijna niet meer kan verbergen(KLOTE).
Op dit moment denk ik er toch weer aan om naar de dokter te gaan voor evt. hulp want ik weet ALLEEN redt ik het NIET.
Ik ben dus ook heel erg blij dat ik lotgenoten heb gevonden.
Hopelijk heb ik zo wel genoeg verteld, zo niet, vraag maar raak.

Groetjes gogo

leanore
23 april 2002, 18:44
Hallo allemaal,

Ik wil mij ook even voorstellen. Ik had net al een heel verhaal gemaakt, maar dat is spoorloos verdwenen. Goed: ik ben leanore en ik ben studente in het noorden van nederland. ik ben 26 jaar. al minstens 20 jaar daarvan lijd ik aan ttm. Het is tot nu toe niet gelukt om blijvend te stoppen met haren uittrekken, ik bgin mij ernstig af te vragen of het mij ooit lukt er mee te stopprn. In ieder geval denk ik dat het wel nuttig zou zijn om hier hulp te zoeken.
eens kijken of mijn mailtje nu aankomt
leanore

leanore
23 april 2002, 18:45
gelukt, nu nog wachten op een reply

bolleke
23 april 2002, 18:58
Hallo Leanore,
Goed dat je ons gevonden hebt! Kan me voorstellen dat je soms de hoop opgeeft, ik ken het gevoel... Maar met mij gaat het beter en beter, elke dag een beetje sterker, soms ook even terug naar af. Maar nooit de moed opgeven! Misschien heb je nog een lange weg te gaan, misschien hoeft het niet meer zo lang te duren, wie zal het zeggen...
Hier kan je je verhaal kwijt, niets moet, alles mag... en er is altijd iemand die leest, begrijpt, ondersteunt, herkent en meevoelt. Dus, één ding is zeker; hier ben je niet alleen!!!
Goede moed en sterkte,
Bolleke

Hoi gogo,
Je hebt al een beetje verteld nu, hopelijk niet omdat ik het vroeg... maar omdat je het zelf wou...
Jammer dat je het nu zo moeilijk hebt. Maar er zit zeker ook in jou levenskracht, dat je de beslissing hebt genomen om hulp te zoeken is daar het bewijs van! Doen meid!
Lieve groet, bolleke

eus
23 april 2002, 23:00
Hallo allemaal,
Ik schrijf dit bericht maar onder de titel 'voorstellen', omdat ik weer even wil vertellen hoe het met me gaat.
Het gaat matig met me. Ik voel me gewoon een beetje slapjes/mat ofzo, heb op het moment weinig enthousiasme voor wat dan ook. Soms denk ik echt dat ik manisch-depressief ben, de wisselingen komen en gaan , al vanaf mijn vroege pubertijd....
Ik trek nog elke dag wimpers (stoppeltjes), en mijn wenkbrauwen zijn ook bijna weg. Wat nu zo raar is, is dat ik me daar niet eens rot over voel. Ik voel me onverschillig. Bijna heb ik zoiets van: achja, ik doe het toch al 17 jaar en ik zal er wel nooit mee stoppen. (Gelukkig heb ik wel ergens diep verstopt nog een stemmetje die zegt dat ik er wel mee wil stoppen, alleen is die nu te ver weg)
Ongeveer een maand geleden was de ttm voor mij heel actueel, elke dag op het forum, ik vond het helemaal fantastisch, ik was enorm enthousiast en gemotiveerd en het lukte om niet te trekken!!
Toen kwam de terugval, alles eruit, en ongeveer sindsdien ben ik onverschillig. Op zich ken ik dit wel bij mezelf; die wisselde gemoedstoestanden. Soms wel lastig dat ze tamelijk lang aanhouden. Het is niet gewoon een dagje niet lekker in mijn vel, maar 5,6,7, weken. Ik heb ook minder te schrijven op het forum, en soms vind ik het eigenlijk heel jammer dat ik dat enthousiasme van en aantal weken terug even kwijt ben. Ik hoop dat het weer komt. Ik lees trouwens wel een paar keer per week de berichten.
Ik vraag me nog steeds af of er verband zit tussen mijn gemoed en het trekken.....ik weet het niet. Ik heb nu dus zo'n periode dat ik het me allemaal niet zo 'af-vraag', terwijl ik normaal gesproken toch graag op zelfonderzoek uitga. Nouja, op dat gebied staat het even stil, is o.k.
Ik heb het met andere dingen wel druk; een nieuwe baan (heel leuk), ik ben nu ook aan het verhuizen en ik ga donderdag op vakantie.
Ik ga maar gewoon eens even lekker uitrusten, lekker niks doen en genieten van de warmte van de zon.
Via dit mailtje wil ik ook alle nieuwkomers van harte welkom heten, en ik hoop dat iedereen veel steun en begrip vindt bij dit forum.
Verder geef ik de groeten aan iedereen,
liefs eus