PDA

View Full Version : minoxidil 2% vs 5% : interessant artikel!


Cloud
28 juli 2004, 00:04
New clinical trial of 2% and 5% Minoxidil for female pattern baldess
http://www.morphollica.com/research/minox_fpb.pdf

Interessant artikel, met ook goeie voor/na foto's !
De conclusie is dat 5% voor vrouwen effectiever is dan de 2%.

Cloud

Tiuri
28 juli 2004, 00:15
De conclusie is dat 5% voor vrouwen effectiever is dan de 2%.

verrassend... :rolleyes: ;)

Cloud
28 juli 2004, 00:20
Er lopen dermatologen rond die beweren dat dat niet zo is!

Charissa
28 juli 2004, 10:11
Ik dacht dat 5 % gevaarlijk is voor vrouwen...
misschien toch proberen?
wie heeft er ervaring mee?

Cloud
28 juli 2004, 15:22
Hier vind je info over de redenen waarom minox 5% meestal niet aan vrouwen wordt voorgeschreven:

http://www.keratin.com/ac/baldnesstreatments/minoxidil/009minoxidilforwomen.shtml

Ik gebruik zelf de 5% 's avonds, en heb er geen problemen mee. Heb wel wat meer donshaar in mijn hals en aan de zijkanten van mijn gezicht, maar dat had ik ook al toen ik nog enkel de 2% gebruikte. Gelukkig geen last van haartjes op bovenlip of kin.

Cloud

sem
9 augustus 2004, 12:42
dag Cloud,

ik heb me niet echt voorgesteld hier... maar ik bekijk deze site al bijna een jaar...
ik ben 28 en heb enorm veel haarverlies sinds mijn 16e, ik durf niks meer te doen, niet kammen, niet wassen, maar het gaat niet... ik hoef het nog niet eens aan te raken, het valt gewoon als stortregen uit...
ik neem al diane 35 in sinds enkele jaren, en moet eerlijk zeggen, het helpt niet veel ... heb ook androcur geprobeerd....hielp ook niet veel en verdomd duur... deze ziekte beïnvloedt mijn gans leven, ik draag mijn haar al een half jaar niet meer los, het gaat gewoon niet... ik heb enkele kale plekken op mijn hoofd, die ik probeer te verbergen, maar het gaat niet meer...
minoxidil gebruik ik ook al een half jaar, moet zeggen dat het na enkele maanden veel minder was, en nu sinds 3 maanden weer veeel meer .
nu dacht ik misschien ook minoxidil 5% te gebruiken, maar de dermatoloog wou ze niet voorschrijven, ze zei dat ze dat niet aan vrouwen voorschreef....ik denk dat ik kaal ga worden.. ik ben er zoo bang voor en denk dat ik door deze depressie niet meer kan werken.
wilde gewoon hier effen mijn hart opluchten....
ik wens iedereen veeeel sterkte, want het is echt echt moeilijk zo te leven...

sem

Charissa
9 augustus 2004, 13:05
Hoi Sem,

Sterkte met je haarverlies, we weten hier allemaal hoe je je voelt...lucht gerust je hart als je dat nodig hebt.
ik heb het er de ene keer meer moeite mee dan de ander. Soms voel ik me zo verdomd onzeker hierdoor. Het is nog zo ongeaccepteerd en onbekend dat vrouwen ook haar verliezen en ook op jonge leeftijd. Het wordt meteen met ziektes geaccosieerd, je krijgt meteen zo'n stigma. En in deze maatschappij die zo om uiterlijk draait is dit een hele nare "ziekte". Maar ik blijf zodra ik een dip heb maar denken dat ik en al mijn vrienden en familie (en mede kalende meiden) wel beter weten en laat die mensen die het niet kunnen of willen accepteren er maar lekker inzakken. We gaan er niet dood van en zijn godzijdank niet "echt" ziek...
Geniet van het leven en laat je niet op je kop zitten door anderen, ja ik weet dat het moeilijk is, maar bij de pakken neerzitten is niet de oplossing.

Volgens mij kan je 5 procent gewoon via internet bestellen hoor!
Laat je niet kisten door je arts...

Sterkte

sem
9 augustus 2004, 13:28
Hartelijk dank voor je reply, Charissa,

het is inderdaad een nare ziekte , ik geniet van mijn leven...maar toch denk ik veel te veel na, waarom ik weer, en niet een ander, waarom kan ik gewoon geen "gewoon "haar hebben, het is toch niet zoveel gevraagd...
och ik weet dat er mensen zijn die veeeel ergere problemen hebben, maar toch is het nog altijd een onaanvaardbaar probleem voor vrouwen :-(

heb je enig idee op welke site ik de minoxidil 5% kan bestellen?
ik wil toch nog een laatste poging wagen voor een "oplossing ",
Ik ben er nog altijd zo bang voor, het is onbeschrijfelijk… maar ik ben blij dat er toch nog mensen zijn die weten hoe ik me voel…
Bedankt nogmaals voor je reactie en ook veel sterkte toegewenst.
Groetjes

sem

Druifstuif
9 augustus 2004, 13:34
Cheapregain.nl (http://www.cheapregaine.nl/)
Maar je zal het misschien ook nog wel goedkoper kunnen krijgen ergens, gewoon goed zoeken, er zal op dit forum ook nog wel één en ander te vinden zijn.

Charissa
9 augustus 2004, 13:46
Apotheek en http://www.cheapregaine.nl

Cloud
9 augustus 2004, 15:02
Hoi Sem,

Ook ik heb jaren Diane35 en Androcur genomen, zonder effect. Ben er dan maar mee gestopt. Androcur is inderdaad erg duur en je krijgt het ook niet terugbetaald....
Ben je zeker dat je androgenetisch haarverlies hebt, en geen of niet ook tellogeen effluvium (aangezien je zegt dat het als een stortregen uitvalt)? Is je bloed onderzocht geweest?

In jouw plaats zou ik NIET naar de dermatoloog luisteren en je minoxidil gewoon van internet halen. De lotion die je daar koopt is ook veel aangenamer in gebruik dan die van de apotheek.
Nog wat URLs : www.minoxidilshop.com
www.minoxidil.com (daar haal ik mijn minox)

Er zijn ook andere anti-androgene middelen naast Diane35 en Androcur. Je kan ook de Yasmin pil nemen in combinatie met spironolactone (oraal of lotion). Dat is wat ik nu aan het doen ben. Ik voel me er veel beter bij dan bij die Diane pil... Ik had enorm veel last van PMS toen ik die pil nam.

In elk geval heel veel sterkte, en de moed niet opgeven. Hou ons op de hoogte,

Cloud

Jelleke
9 augustus 2004, 15:22
[QUOTE=Cloud]

Ben je zeker dat je androgenetisch haarverlies hebt, en geen of niet ook tellogeen effluvium (aangezien je zegt dat het als een stortregen uitvalt)?


Hallo Cloud,

Je hebt het hier over tellogeen effluvium. Wat is dit precies?

Groetjes,

Jelleke

Cloud
9 augustus 2004, 15:33
(gecopieerd van http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=65)

• Diffuus haarverlies
Deze vorm van haarverlies is verspreid over de hele hoofdhuid en leidt slechts zelden tot volledige kaalheid.

De meest voorkomende vorm is de telogene haaruitval of telogeen effluvium, waarbij de haarcyclus voortijdig wordt beëindigd en sneller de telogene of afbraakfase wordt bereikt. Deze vorm van haarverlies kan een gevolg zijn van fysieke of psychische stress, zoals hoge koorts, infecties, bloedarmoede, een operatie, een ongeval, emotionele problemen, een streng dieet, alcoholmisbruik, enz. Ook sommige geneesmiddelen (zoals sommige bloedverdunnende en bloeddrukverlagende medicamenten) kunnen dergelijk haarverlies uitlokken.

Meestal treedt het haarverlies op zo’n 3 maanden na de uitlokkende factor.

Ook het haarverlies dat vaak een drietal maanden na de bevalling optreedt, is een vorm van telogeen effluvium. Het percentage anagene haren (haren in de groeifase) bedraagt tijdens de zwangerschap 95%, zodat het normaal telogeen haarverlies op dat moment sterk verminderd is. Na de bevalling gaan deze haarfollikels, onder invloed van de daling van het de oestrogeengehalte, snel over naar de telogene fase. Het resultaat is een toename van het haarverlies zo'n 3 tot 4 maanden later.

In geval van telogeen effluvium kan men niet veel meer doen dan de oorzaak aanpakken en afwachten: in de volgende 6 à 12 maanden zal immers een spontane ingroei van de haren optreden. Eventueel kunnen gedurende enkele maanden supplementen van cystine en methionine, de bouwstenen van onze haren, worden gegeven.

Het haarverlies dat optreedt bij kankerpatiënten die met chemotherapie worden behandeld, is hiermee vergelijkbaar, maar hier worden de haarwortels zodanig beschadigd dat de haren nog in de groeifase uitvallen en het haarverlies kan optreden binnen de week na de start van de therapie. Ook deze vorm van haarverlies herstelt automatisch na het stopzetten van de therapie.

Zie ook http://www.keratin.com/ao/ao001.shtml

Cloud

sem
10 augustus 2004, 09:50
dag Cloud, Jelleke

bedankt voor je reactie...
mijn bloed is dikwijls onderzocht geweest, maar er scheelde niks aan...
ik weet niet of ik tellogeen effluvium heb, maar ik heb inhammen en veel minder haar op mijn hoofd dan achter mijn hoofd, wat typisch is voor mannelijke kaalheid…maar er vallen ook haren vanachter uit… ik weet niet waarom, heb dit al sinds mijn 16e, heb geen operatie gehad, niet echt emotionele problemen…ik word er radeloos van :-((((((
denk dat ik de minox 5% ga bestellen, kan toch geen kwaad volgens mij..

nogmaals bedankt voor jullie reactie

groetjes
semra