PDA

View Full Version : corticosteroiden-injecties in het hoofd?


AE3
28 juli 2004, 21:35
Hoi,

Ik heb vanochtend injecties in de kale plekken op mijn hoofd gehad, met cortico-steroiden (bijnierschorshormoon). Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou de haargroei op gang moeten brengen. Ik heb vanaf mei Locoid-lotion gebruikt met cortico-steroiden, maar de dermatoloog heeft grof geschut ingezet! (het deed gelukkig niet heel veel pijn :P ).

groetjes Annemarie

Ruud1800
31 juli 2004, 19:11
Mijn vrouw ondergaat voor 6 weken dezelfde behandeling.
Krijgt een klein beetje wit vlashaar. Volgens de dermatoloog komt haar eigen haar als het al terugkomt eerst wit en krijgt daarna zijn eigen kleur weer.
Injecties worden gegeven bij kleine ronde plekken. Inmiddels is haar hele hoofd kaal. Nu krijgt ze steroids in de vorm van pillen.

Gr. Ruud

tinny
7 augustus 2004, 21:13
Volgens de dermatoloog komt haar eigen haar als het al terugkomt eerst wit en krijgt daarna zijn eigen kleur weer.

Hey Ruud,

Dat is waar, vroeger toen erbij mij eens een plekje dichtgroeide was dat ook eerst wit en werd dan gewoon weer bruin (m'n natuurlyke haarkleur)

groetjes Tinne

AE3
14 augustus 2004, 10:33
Hey Ruud,

Dat is waar, vroeger toen erbij mij eens een plekje dichtgroeide was dat ook eerst wit en werd dan gewoon weer bruin (m'n natuurlyke haarkleur)

groetjes Tinne


Hoi,

Op de oudste plek kreeg ik ook eerst wit babypluis, maar daar groeit nu heel voorzichtig wat "echt" haar, met kleur.

groetjes Annemarie

ida sterk
26 augustus 2004, 17:02
Hoi,

Ik heb vanochtend injecties in de kale plekken op mijn hoofd gehad, met cortico-steroiden (bijnierschorshormoon). Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou de haargroei op gang moeten brengen. Ik heb vanaf mei Locoid-lotion gebruikt met cortico-steroiden, maar de dermatoloog heeft grof geschut ingezet! (het deed gelukkig niet heel veel pijn :P ).

groetjes Annemariehallo Annemarie ik heb als kind ook die injecties gehad dat heeft toen wel geholpen nu sta ik weer voor die keus want ik heb weer een kaal plek op myn hoofd daarom wil ik graag weer naar de huidarts ik hoop dat het net zo helpt als vroeger sterkte ida

Janne
1 september 2004, 19:48
jakkes...voor die behandeling heb ik dus echt bedankt..Ik doe nu immuuntherapie...het is een vervelende behandeling, maar het werkt zo goed!

jackie
2 september 2004, 01:10
Ik heb het vroeger wel gedaan toen ik voor het eerst kale plekken kreeg, in combinatie met lichttherapie. Ik heb toen wel weer haar teruggekregen. Toen ging het bij mij maar om enkele plekken. Dus dat was nog wel om te doen. Tot op heden weet ik eigenlijk niet of het geholpen heeft. Misschien is het wel moedertje natuur geweest.

Mijn huidarts zegt nu dat ik nu veel te veel kale plekken heb om dit te doen. Het is nu andersom, heb meer kale plekken dan haar. En trouwens ik zou het ook niet meer doen, want omdat ik ook suikerziekte heb waren de hormooninjecties niet echt bevoordelijk voor mijn bloedsuikers.

Groetjes Jackie

AE3
2 september 2004, 10:44
jakkes...voor die behandeling heb ik dus echt bedankt..Ik doe nu immuuntherapie...het is een vervelende behandeling, maar het werkt zo goed!


Ik vond het erg meevallen, het deed niet echt pijn en was zo gebeurd.
Ik zie alleen helaas nog geen resultaat.

gr. Annemarie

Saar
2 september 2004, 12:21
jakkes...voor die behandeling heb ik dus echt bedankt..Ik doe nu immuuntherapie...het is een vervelende behandeling, maar het werkt zo goed!


Ik heb dat ook gehad en het werkte bij mij absoluut niet. Dus zo geweldig goed is dat spul ook weer niet en daar komt bij dat het ook niet al te best is voor je huid en het dus niet lange tijd achter elkaar kan gebruiken.

AE3
6 september 2004, 19:11
Ik heb dat ook gehad en het werkte bij mij absoluut niet. Dus zo geweldig goed is dat spul ook weer niet en daar komt bij dat het ook niet al te best is voor je huid en het dus niet lange tijd achter elkaar kan gebruiken.


Hoi Saar!

Bedoel je hier de corticosteroiden (mooi galgje- of scrabblewoord) of de immuuntherapie?

groetjes Annemarie

Annelies
10 september 2004, 15:12
Voordat je haar uitvalt, ontstaat er een ontstekingsreactie in het haarzakje en dan valt het haar uit. Corticosteroiden is een middel tegen ontstekingen.
Dus als je op een plek geen haar hebt, is dat dan geen water naar de zee dragen?? Ik heb een tijd corticosteroidecreme gebruikt maar dat werkte dus niet en ben me een beetje gaan verdiepen hoe het spul werkt en de bijwerkingen enzo zijn...

Correct me if I am wrong..

groetjes Annelies

p.s. en ik ben bang voor naalden... :confused: