PDA

View Full Version : Een nieuweling met veel vragen....


Jelleke
28 juli 2004, 23:58
Hallo allemaal,



Wat een verademing om dit forum aan te treffen! Ik ben 25 en heb sinds 1,5 jaar last van haaruitval. Volle doucheputjes, haren aan je trui, op je kussen etc. En ik had al niet zo’n volle bos….Ik kan m’n hoofdhuid gelukkig nog net bedekken, als ik m’n haar goed kam en de juiste scheiding maak. Maar hoe lang nog….?



Een tijdje terug ben ik bij de huisarts geweest. Die kon me niet helpen, aangezien ze mijn probleem voor de eerste keer tegenkwam. Dus ik heb een verwijskaart gekregen voor de dermatoloog. Hier ga ik eind augustus naartoe. Ik wil me goed voorbereiden en me dus niet met een kluitje het riet in laten sturen. Ik wil redden wat er nog te redden valt……



Daarom heb ik een aantal vragen waar jullie mij misschien antwoord op kunnen geven.

- Wat moet ik in ieder geval vragen/ aankaarten, zodat ik er zeker van ben dat hij/zij een goede diagnose kan stellen? Ik las op het forum al: haarplukkentest, hoeveelheid testosteron in het bloed,…..

- Welke medicatie schrijft een dermatoloog doorgaans de eerste keer voor? En nog belangrijker: wat helpt???

- Ik ga naar het Diakonessenhuis in Utrecht. Kent iemand daar een goeie dermatoloog?



Natuurlijk wil ik zelf ook al actie ondernemen. Ik slik momenteel vitamine B tabletten, maar die helpen niet. Met welke (vaak dure) pillen/ shampoos/ ampullen/ cremes die gewoon bij de kapper/drogist/apotheek te koop zijn, hebben jullie goede ervaringen??



O ja, verder verf ik m’n haar met een milde verf. Ik ben m’n haar langzaam terug aan het laten verven naar m’n eigen kleur, voor het geval het hieraan ligt. Hebben meer mensen ervaring met verven en haaruitval??



Ik hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen. Het is in ieder geval een opluchting om m’n verhaal eens helemaal op te kunnen schrijven!!!



Groetjes,

Jelleke :cool:

sandra24
29 juli 2004, 11:58
Hoi Jelleke,
ik ben ook in het diakonessenhuis in Utrecht geweest, bij dokter Meijer. hij is wel aardig, maar zegt vrij weinig. Hij zag wel meteen wat het was, omdat ik duidelijke kale plekken had was het alopecia areata. Hij kon er niks aan doen en daarmee was eht klaar. ALs ik jou was en je kunt kiezen, zou ik een andere kiezen. Ik weet niet wat bij jou de diagnose wordt natuurlijk, en misschien heeft hij voor andere problemen wel oplossingen. Hij gaf in elk geval als optie ook eens langs te gaan bij de Haarkliniek in Rotterdam, bij dokter Plinck, maar daar heb ik hier al geen goede verhalen over gehoord. Ik ben daar niet geweest.

Het is moeilijk om je te zeggen wat je zou helpen, omdat de dokter eerst een diagnose meot stellen. Je kunt op dit forum van heel veel mensen lezen wat ze gebruiken, maar over echte oplossingen heb ik nog niks gehoord, helaas!

Sterkte ermee in elk geval, en hopelijk wordt je er wijzer van,
Groetjes
Sandra

Cloud
29 juli 2004, 13:02
Hoi Jelleke,

Eerst heb je een diagnose nodig, pas dan kan je gaan denken aan middeltjes.
De dermatoloog zal waarschijnlijk in eerste instantie een bloedonderzoek doen, en je haar eens goed bekijken. Door de pluktest kan hij kijken of je TE hebt, uit bloedonderzoek kan blijken of je haarverlies hormonaal is, te maken heeft met ijzertekort of met je schildklier...

Cloud

Tiuri
29 juli 2004, 13:06
Hoi Jelleke,

Eerst heb je een diagnose nodig, pas dan kan je gaan denken aan middeltjes.
De dermatoloog zal waarschijnlijk in eerste instantie een bloedonderzoek doen, en je haar eens goed bekijken. Door de pluktest kan hij kijken of je TE hebt, uit bloedonderzoek kan blijken of je haarverlies hormonaal is, te maken heeft met ijzertekort of met je schildklier...

Cloud
cloud ik vind dat jij de perfecte moderator zou zijn voor het vrouwenforum.

Jelleke
29 juli 2004, 13:12
Ik ga waarschijnlijk ook veel te snel. Maar sinds ik dit forum heb ontdekt, is het een feest (nou ja feest...) der herkenning. Ik moet natuurlijk opletten dat ik niet te snel conclusies ga trekken. Maar goed, het houdt me wel bezig....

Cloud
29 juli 2004, 14:51
cloud ik vind dat jij de perfecte moderator zou zijn voor het vrouwenforum.
Thanks L. :) Het zou natuurlijk een eerste stap zijn op weg naar de door mij beoogde Alleenheerschappij over Haarweb :P

Jelleke, ik snap je ongeduld wel. Je afspraak is pas over een maand, en een maand kan lang duren als je je haar verliest en daar iets wil aan doen.

Cloud

Tiuri
29 juli 2004, 15:05
Thanks L. :) Het zou natuurlijk een eerste stap zijn op weg naar de door mij beoogde Alleenheerschappij over Haarweb :P
LOL!!!! :D:D:D:worship: een tiran aan het hoofd van haarweb, arghh!!! :D
BTW: haarweb.be is nog vrij, misschien kun je dat beginnen en dan de broncode van haarweb ff zien te kopieren :D

Jelleke
29 juli 2004, 15:21
Het feit dat er bij mij nog geen diagnose is gesteld, wil niet zeggen dat ik me minder druk maak. M'n haar valt hoe dan ook uit, met of zonder diagnose!

sandra24
29 juli 2004, 15:29
Hai,
ik snap dat je je zorgen maakt, maar je zal toch eerst de diagnose moeten afwachten. Je kunt hier al wel lezen wat andere mensen hebben, zodat je misschien iets herkent wat die man gaat zeggen. Zodat je niet meteen helemaal overdonderd bent. En misschien zelfs zo dat als jij bij een diagnose zelf al een middel weet wat ze je kunnen voorschrijven, omdat men het hier misschien gebruikt? Mijn dermatoloog hier in Utrecht wil mij helemaal niks voorschrijven, ook omdat ik in het begin nog geen idee had wat er allemaal te koop was.
Ik heb trouwens mijn huisarts laten bellen voor een afspraak in het Diakonessenhuis, want het zou anders meer dan 2 maanden duren. Toen kon het ineens binnen 2 weken... Maar ik weet niet of het bij jou ook zo spoed is, aangezien je er al zo lang last van hebt. En of je er uberhaubt behoefte aan hebt om eerder te gaan...
Sterkte ermee!
Groetjes,

trekdrop
30 juli 2004, 22:29
Hoi Jelleke,

Ik ben een paar jaar geleden in het St Antonius geweest te Nieuwegein. Ik ben 2 min binnen geweest. Van een bloedonderzoek had ik nooit gehoord en hij kennelijk ook niet. Volgens hem was er niets aan te doen en zou het hem niet zijn opgevallen als hij me bv toevallig in de trein was tegengekomen. Daar had ik dus wat aan! Ik heb zelf om Diane-35 gevraagd. Dit slik ik nu sindsdien. Ik kan niet zeggen of het helpt, want ik weet niet hoe het zonder was geweest. Het heeft een tijdje mijn leven beheerst, maar ik kan er nu wel beter mee omgaan. Al vind ik het erg moeilijk te zeggen als ik een vriendje heb. Succes met je keuze!

Jelleke
2 augustus 2004, 17:17
Hai,

iIk heb trouwens mijn huisarts laten bellen voor een afspraak in het Diakonessenhuis, want het zou anders meer dan 2 maanden duren. Toen kon het ineens binnen 2 weken... Maar ik weet niet of het bij jou ook zo spoed is, aangezien je er al zo lang last van hebt. En of je er uberhaubt behoefte aan hebt om eerder te gaan...





Hoi Sandra,



Mmm, slim van je. Ik denk dat ik niet meer ga bellen. De wachttijd was 11 weken en nu hoef ik nog maar 4 weken te wachten....





[QUOTE=trekdrop]Hoi Jelleke,



Ik ben een paar jaar geleden in het St Antonius geweest te Nieuwegein. Ik ben 2 min binnen geweest. Van een bloedonderzoek had ik nooit gehoord en hij kennelijk ook niet. Volgens hem was er niets aan te doen en zou het hem niet zijn opgevallen als hij me bv toevallig in de trein was tegengekomen. Daar had ik dus wat aan! Ik heb zelf om Diane-35 gevraagd. Dit slik ik nu sindsdien. Ik kan niet zeggen of het helpt, want ik weet niet hoe het zonder was geweest. Het heeft een tijdje mijn leven beheerst, maar ik kan er nu wel beter mee omgaan. Al vind ik het erg moeilijk te zeggen als ik een vriendje heb. Succes met je keuze!



Hoi Trekpop,



Jeetje, ik hoop niet dat ik binnen 2 min. buitensta! Dankzij dit forum weet ik in ieder geval wat mogelijke oorzaken kunnen zijn en waar ik eventueel om moet vragen. Ik ben sinds vorige week begonnen met het slikken van Zink en Selenium tabletten. Wie weet, misschien helpt het wel! Overigens een aanrader voor iedereen die het effect van voedingssupplementen wil testen: www.natuurlijkerwijs.nl (http://www.natuurlijkerwijs.nl/).



Groetjes,



Jelleke

kimmygirl
24 augustus 2004, 20:20
ik kan heel goed begrijpen dat het je goed doet dat je je verhaal eens kunt vertellen.

ook kan ik heel goed begrijpen hoe je je voelt, ik ben zelf helemaal kaal geweest en dat was en is nog steeds wel eens moeilijk.

het is heel goed om het te laten onderzoeken al ben ik bang dat men je niet echt ver zal kunnen helpen, er is nog altijd weinig duidelijk over haar uitval.

zelf heb ik mijn haar, wimpers en wenkbrauwen en verdere lichaamsbeharing binnen 4 dagen verloren, dit was heel heftig. echt een behandeling was er niet en ben ik dus op eigen houtje op onderzoek uit gegaan.

bij een reform winkel heb ik een fles pekelharing lotion gekocht en heb dit 2 maal daags aangebracht door middel van een wattenschijfje.
na een paar maanden kreeg ik weer haar groei en tot op de dag van vandaag groeit het nog steeds.
ik kan je niet beloven dat het bij jou ook zal werken maar wie niet waagt die niet wint denk ik dan maar
het is verder niet schadelijk voor je hoofdhuid en haarwortels ofzo dus ik zou t gewoon proberen.

succes er mee en ik hoop van harte dat t goed gaat komen

groetjes kim