PDA

View Full Version : Antihistamine


Pagina's : [1] 2 3

pindakaas
1 augustus 2004, 12:06
Laurens komt ie,

Antihistaminica zijn middelen tegen overgevoeligheid (allergie). Ze zijn allemaal zo’n beetje familie van elkaar. Ze ontlopen elkaar niet in effectiviteit, hoewel een belangrijk verschil bestaat in de versuffende bijwerkingen.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen de eerste generatie antihistaminica (tripolidine, difenhydramine(deze heeft Ken dus in zijn RK19 zitten met 36 mg!!), hydroxyzine), die over het algemeen bijwerkingen van het zenuwstelsel geven (ze worden de sederende antihistaminica genoemd)

En de tweede generatie antihistaminica (terfenadine, cetirizine, acrivastine, loratadine, ketotifen, azelastine, levocabastine), die deze bijwerkingen niet heeft (die worden de niet-sederende antihistaminica genoemd).
-----------------------------------------------------------------------

Ik gebruikte vroeger (meestal alleen in de zomermaanden) cetirizine. Dit zijn welliswaar tabletjes van 10mg. per stuk. Maar let wel, deze is niet-sederend..! Ik denk dat ik deze maar eens opnieuw ga bestellen bij de huisarts. Nu is alleen de vraag... moeten dit dan 3 pilletjes per dag zijn? (om zo aan Ken z`n waarde te komen??)

-----------------------------------------------------------------------
Antihistaminica worden voor allerlei klachten gebruikt: van hooikoorts tot astma, van jeuk tot hoest. Antihistaminica zijn ook zeer geschikt voor de behandeling van reisziekte en van ernstig zwangerschapsbraken. Wat dat laatste betreft, bij dierproeven bleek dat deze middelen mogelijk slecht zijn voor pasgeborenen. Men gaat er echter toch van uit dat dit risico bij de mens verwaarloosbaar is, maar voorzichtigheid kan nooit kwaad, vooral omdat zwangere vrouwen nogal eens misselijk zijn. Wie het zonder antibraakmiddel afkan, doet er goed aan het te laten staan. Wie echt niet buiten een dergelijk hulpmiddel kan, zou eens met haar arts kunnen overleggen of er niet een middel is dat veilig gebruikt kan worden.

De volgende antihistaminica worden gebruikt bij de behandeling van misselijkheid: cyclizine, meclozine en dimenhydrinaat. Meclozine en cyclizine zijn te verkiezen omdat dat ze goedkoopst zijn. Deze stoffen zitten ook nog in enkele combinatiemedicijnen. Chloorcyclizine en cinnarizine zitten samen in Primatour. Meclozine en pyridoxine zitten samen in Emasefene. Beide middelen zijn niet beter dan de enkelvoudige antihistaminica en daarom doen we er beter aan die combinatiemiddelen niet te kiezen.

De werking: Antihistaminica hebben een algemeen effect op het lichaam. Histamine is een belangrijke overdrachtsstof in het menselijk afweerapparaat. Antihistaminica gaan op de plaats zitten waar de histamine eigenlijk zou moeten gaan zitten. Doordat de plaats bezet is, kan de histamine zijn boodschap (jeuk) niet overbrengen. Er zijn twee soorten plaatsen (receptoren) waar histamine kan gaan zitten. We noemen die de H1- en de H2-receptorplaatsen. De antihistaminica die hier worden besproken, bezetten de H1-groep. De middelen die de H2-overdracht remmen worden geslikt bij de behandeling van maagklachten. De histamineblokkade heeft verschillende gevolgen en deze medicijnen worden op verschillende wijze gebruikt. Bij allergische verschijnselen, in hoestdranken, als kalmerende middelen, tegen duizeligheid en misselijkheid en tegen reisziekte.

De volgende stoffen behoren tot deze groep: mebhydroline (Incidal, Mebhydroline), buclizine (Longifène), mequitazine (Mircol), cyproheptadine (Periactin), promethazine (Promethazine, Phenergan), dexchloorfeniramine (Polaramine), clemastine (Tavegil), terfenadine (Triludan), dimetindeen (Fenistil), tripelennamine (Tripelennamine), cetirizine (Zyrtec), loratadine (Claritine), ketotifen (Zaditen), oxatomide (Tinset), acrivastine (Semprex), ebastine (Kestine), fexofenadine (Telfast) en mizolastine (Mizollen).

Axel
1 augustus 2004, 15:27
Ik heb een stukje gevonden over anti histamine op het allergieplein forum..:

De beste anti histamine is vitamine C. Deze zit in de rauwe groenten en de fruitsoorten, biologisch.
Vooral rauwe salades verlagen het histaminegehalte.
Verder is belangrijk kalk en zink om het afweersysteem te verhogen.
Belangrijk is een dieet te volgen, arm aan biogene aminen waaronder histamine valt.
Vooral in de eiwitten, met name de dierlijke, zitten veel biogene aminen.
Een leuk en interessant boekje: Voedsel, van Jaap Huibers, ankertjesserie nr.129.
Dit boekje gaat over de intolerantie van de biogene aminen(histamine, tyramine en serotonine.
Ook hooikoorts heeft te maken met een verhoogd histaminegehalte.
Alles begint vaak in de darmen (vervuiling.
Belangrijk is goed te eten, waardoor het afweersysteem verhoogd wordt en het lichaam minder overgevoeligheid zal reageren.
Medicijnen onderdrukken de symptomen en verlagen het afweersysteem en genezen het lichaam niet .
Medicijnen zijn altijd lichaamsvreemde stoffen, dus het afweersysteem wordt ingeschakeld om deze te verwijderen, vandaar ook vaak de bijwerkingen. Het lichaam loopt altijd schade op.
Gezonde voeding, veel beweging, ontspanning, niet roken, geen alcohol etc. brengen het lichaam weer in balans.

Info over Zyrtec (een anti histamine medicijn)

De werkzame stof in Zyrtec is cetirizine. Cetirizine is sinds 1987 internationaal op de markt. Het is zonder recept verkrijgbaar onder de merknamen Reactine, Revalintabs en Zyrtec en het merkloze Cetirizine. Het is te verkrijgen in tabletten en in drank.



1. Wat doet dit middel en waarbij wordt het gebruikt?



Cetirizine is een anti-allergiemiddel. Het wordt gebruikt bij allergie, hooikoorts, langdurig ontstoken neusslijmvies, ontstoken ogen door allergie, netelroos en jeuk.

Allergie
Bij een allergie reageert uw lichaam te sterk op prikkels uit uw omgeving. Bij hooikoorts zijn dit gras- en boompollen. Een allergie kan ook ontstaan door andere prikkels, zoals huisstofmijt, schimmels, huidschilfers van huisdieren, kwallenbeten of insectensteken. Een allergie kan zich op verschillende manieren en op verschillende plaatsen uiten, vooral in de neus, de ogen, de longen en op de huid.

Verschijnselen
Een door allergie ontstoken neusslijmvlies reageert met niezen, jeuk en een loopneus met waterig slijm. Ontstoken ogen jeuken, zijn rood en voelen branderig aan. Bij hooikoorts is vaak sprake van zowel een ontstoken neus als ontstoken ogen. Door een allergische reactie van de longen kan benauwdheid, en soms een astma-aanval ontstaan. De huid reageert met jeuk of met galbulten, ook wel netelroos genoemd. Dit zijn gezwollen en jeukende plekken.

Werking
Bij een allergische reactie komt er in het lichaam een stof vrij die 'histamine' wordt genoemd. Histamine is de belangrijkste veroorzaker van de klachten bij een allergie. Cetirizine blokkeert de werking van histamine, waardoor de klachten afnemen. De werking begint na ongeveer twintig minuten. Dit effect houdt ongeveer een dag aan.

2. Op welke bijwerkingen moet ik letten?



Naast het gewenste effect kan dit middel bijwerkingen geven. Dit is het geval bij minder dan tien procent van de mensen. De belangrijkste bijwerkingen zijn slaperigheid, duizeligheid, droge mond, misselijkheid en overgevoeligheid.

Zelden
Slaperigheid en duizeligheid. Als u hier last van heeft, kunt u cetirizine het beste 's avonds innemen, of een halve tablet 's ochtends en een halve 's avonds
Droge mond, doordat u minder speeksel aanmaakt. Als u last heeft van een droge mond kunt u de aanmaak van speeksel stimuleren met (suikervrije) kauwgom of door te zuigen op ijsblokjes.
Misselijkheid. Als u hier last van heeft, kunt u het beste een halve tablet 's ochtends innemen en een halve 's avonds.
Hoofdpijn.
Overgevoeligheid voor dit middel. Dit kunt u merken u doordat de klacht niet overgaat of juist verergert. Raadpleeg dan uw arts. Geef aan de apotheek door dat u overgevoelig bent voor cetirizine. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u het middel niet opnieuw krijgt.

(info zyrtec: http://www.apotheek.nl)

Axel
1 augustus 2004, 20:00
Ik heb op een forum voor allergiëen een vraag gesteld over Anti Hesitamine en kaalheid...

Mijn vraag was:

Hallo,

Ik ben nu al een tijdje in strijd tegen Alopecia Androgenetica (Klassieke mannelijke kaalheid) en nu heb ik mij laten vertellen dat het innemen van een anti-histamine medicijn dit zou kunnen tegengaan ? Een middel zoals Zyrtec ofzo, weten de mannelijke gebruikers hier meer over?

Alvast bedankt!

Groeten
Axel

---------------- Reply:

Hallo

Ik moet zeggen dat ik na een jaar elke dag zyrtec gebruikt te hebben. Een toename zag in de groei van mijn hoofdhaar. Ik heb een zware allergie voor stof. Hierdoor ben ik genoodzaakt om dagelijks een pilletje in te nemen. Ik moet zeggen dat het boven op m`n hoofd wel het een en ander doet. Hoewel ik niet helemaal kaal ben, merk ik toch wel dat mijn inhammen beginnen dicht te groeien.

Erik.

pizzacat
1 augustus 2004, 20:24
heeeeh hehe, meen je,
we moeten een taskforce oprichten om de verschillende vakgebioeden te koppelen, DHT-Inflammation-Histamine.

Haarmannetje
1 augustus 2004, 21:52
AXEL, WAT EEN SCHITTEREND BERICHT!!! :D

Hoewel die ene persoon uiteraard statistisch gezien niet representatief is, is het toch wel uiterst opmerkelijk een hoopvol. Liefste mensen, ik krijg echt het gevoel dat wij allen binnen een termijn van één jaar weer haar aan het groeien zijn.

Ik kan wel huilen van geluk! :D

pizzacat
1 augustus 2004, 22:41
haha, ik kan die ecstatische reacties van je echt waarderen :D

Haarmannetje
1 augustus 2004, 22:48
haha, ik kan die ecstatische reacties van je echt waarderen :D
Een vleugje overdrijven kan wel vind ik :), maar even serieus, dat is toch behoorlijk goed nieuws. Dat hier niet veel meer over bekend is zeg. Zoiets zou op een gegeven moment toch wel opvallen?

pindakaas
3 augustus 2004, 18:07
Heren, ik slik nu al een paar dagen dat Zyrtec (10 mg. per dag, 1 pilletje dus) en tot m`n stomme verbazing, heb ik geen jeuk meer op m`n kop...!? Ik kwam hier vanmiddag achter, omdat ik normaal gesproken met dit soort weer, vrij snel last van jeuk heb, maar heb tot op heden nog niet gekrabt..!:D

Meer goed nieuws volgt hopelijk nog..!

Jaapie
3 augustus 2004, 18:17
Waar word zyrtec normaal gesproken voor voorgeschreven? Volgens mij heb ik dat spul thuis ook in de medicijnenkast liggen tegen hooikoorts en huidallergieen.

pindakaas
3 augustus 2004, 18:23
Volgens mij heb ik dat spul thuis ook in de medicijnenkast liggen tegen hooikoorts en huidallergieen.

Ja idd..! Daarom heb ik het ook in huis liggen. Normaal gebruik ik het ff als ik zware last van hooikoorts heb, maar ben nu dus elke dag bezig.

Haarmannetje
3 augustus 2004, 18:59
Ja idd..! Daarom heb ik het ook in huis liggen. Normaal gebruik ik het ff als ik zware last van hooikoorts heb, maar ben nu dus elke dag bezig.
Merk je al wat dan?

Axel
3 augustus 2004, 19:06
Zalig nieuws pindakaas, hou ons verder op de hoogte!

Je slikt dus 10mg? En in RK19 zit er 36mg in een pilletje (x2)= 72mg per dag? Kan dat nog wel gezond zijn ?

pindakaas
3 augustus 2004, 19:08
Merk je al wat dan?

Haarmannetje.... 2e keer al, dat je niet oplet... ;)
Eerst bij 'RK19' en nu dit weer... :D :D

Heren, ik slik nu al een paar dagen dat Zyrtec (10 mg. per dag, 1 pilletje dus) en tot m`n stomme verbazing, heb ik geen jeuk meer op m`n kop...!? Ik kwam hier vanmiddag achter, omdat ik normaal gesproken met dit soort weer, vrij snel last van jeuk heb, maar heb tot op heden nog niet gekrabt..!

Meer goed nieuws volgt hopelijk nog..!

pindakaas
3 augustus 2004, 19:09
Zalig nieuws pindakaas, hou ons verder op de hoogte!

Je slikt dus 10mg? En in RK19 zit er 36mg in een pilletje (x2)= 72mg per dag? Kan dat nog wel gezond zijn ?

Mja, da`s dus de vraag op lange termijn he. Mocht je ooit van die zooi af willen... misschien is jouw weerstand dan wel zo verschrikkelijk laag, dat je de éne verkoudheid na de ander, te pakken krijgt... (of dan wel niet erger)

Axel
3 augustus 2004, 19:28
Hey Pindakaas,

In je eerste post van je thread zei je dat je in de zomermaanden Zyrtec gebruikte, Is dit al lang geleden of pas onlangs (jaartje ofzo)?

pindakaas
3 augustus 2004, 19:31
Hey Pindakaas,

In je eerste post van je thread zei je dat je in de zomermaanden Zyrtec gebruikte, Is dit al lang geleden of pas onlangs (jaartje ofzo)?

Mja, ene jaar wel, andere jaar niet. 'T was maar net hoe erg ik er last van had. Normaal gesproken gebruikte ik de 'snuiver' als ik een beetje irritatie kreeg. Maar wanneer het hardnekkiger werd, kwamen de pillen tevoorschijn.

Axel
3 augustus 2004, 19:36
Mja, ene jaar wel, andere jaar niet. 'T was maar net hoe erg ik er last van had. Normaal gesproken gebruikte ik de 'snuiver' als ik een beetje irritatie kreeg. Maar wanneer het hardnekkiger werd, kwamen de pillen tevoorschijn.

Die kerel van Allergieplein die neemt het nu een jaartje en hij zit ook op 10mg daags, alleen gaat de hergroei tergend traag en had ie het zelf niet opgemerkt maar z'n vrouw wel. Z'in inhammen beginnen wat voller te worden.

pindakaas
3 augustus 2004, 19:39
Die kerel van Allergieplein die neemt het nu een jaartje en hij zit ook op 10mg daags, alleen gaat de hergroei tergend traag en had ie het zelf niet opgemerkt maar z'n vrouw wel. Z'in inhammen beginnen wat voller te worden.

Gebruikt hij daarnaast nog andere medicijnen?? 'T zou wel bizar zijn dat dit door Zyrtec alleen zou komen...

Mille
4 augustus 2004, 13:15
het klote aan Zyrtec en andere anti-allergie pillen zijn dat ze je versuffen. :mad:

ik gebruik het af en toe de afgelopen jaren meestal in de lente.

pindakaas
4 augustus 2004, 20:00
Antihistamine komt ook voor in 'grote klit' Deze zag ik hier ook ooit eens rondzwerven op dit forum. Zijn er hier nog gebruikers van...??

http://www.plantaardigheden.nl/plant/beschr/gonnve/grote_klit.htm


Klein stukje tekst..

Huid en Haar
Een zeer goed middel voor huidinfecties (steenpuisten), ontstoken wonden, brandwonden, acne, slechthelende wonden. Gaat jeuk tegen, bij eczeem, psoriasis, huidschilfers (heeft een antihistamine-achtige werking), bevorderd de haargroei, bij haarproblemen en een gevoelige hoofdhuid met jeuk. Bij mensen met een tijdelijke haaruitval (natuurlijk niet bij erfelijke kaalheid bij mannen). Ook bij huidschimmel en insectenbeten en steken.

pindakaas
7 augustus 2004, 15:13
How Do Antihistamines work?

Antihistamines are the antidote to exposure to histamine. As their name implies, antihistamines are able to block the effects of histamine in your body. [ You should think of antihistamines as being the bouncer at a club ].

When histamine molecules get onto the surface of the cell, they cause inflammation and irritation.

Antihistamines displace the histamine molecules from the cell and form a protective shield around the cells so that histamine can not interact with the cell to cause an allergic reaction.

Example

Let's say that you are allergic to the perfume in a lotion, but you get some on your skin by accident. You break out in an itchy rash where the lotion touched your skin.

What is happening is that the perfume in the lotion caused the cells in your body to release histamine. The histamine gets onto the surface of your skin cells and causes an itchy rash. What do you do?

You take a dose of antihistamine such as Benadryl (diphenhydramine) or Allegra (fexofenidine). The antihistamine acts like a bouncer. It kicks the histamine off of the skin cells and prevents the histamine from reacting to cause inflammation, redness and itch.

Within minutes the rash should subside and the itching go away.

What is histamine and why is it bad?

When you get an allergic reaction, a cascade of events takes place in your body that results in the release of a substance know as " histamine" . You can think of histamine as being the " bad guy" in an allergic reaction.

Histamine causes inflammation. Histamine is very irritating to the body. If you injected a tiny bit of pure histamine into your skin, the result is that you would likely see a welt or a rash.

When you are exposed to something that you are allergic to, the resulting release of histamine can cause in an itchy rash, a welt, itchy eyes, watery eyes, a runny nose, etc.

There is a severe, life threatening form of allergic reaction known as anaphylactic shock.

For instance, if you are highly allergic to something like peanuts or penicillin, and you are exposed to this thing that you are allergic to, your body can react severely.

Your tongue and throat may swell up, you may experience a severe rash all over your body and you may go into shock.


Bron: CoreyNahman (http://www.coreynahman.com/ura.html)

Axel
7 augustus 2004, 18:26
goeie info, bedankt pindakaas!

pizzacat
8 augustus 2004, 22:59
Pindakaas...dat zyrtec, kun je dat zonder recept verkrijgen, of via internet anders?

pindakaas
9 augustus 2004, 17:26
Pindakaas...dat zyrtec, kun je dat zonder recept verkrijgen, of via internet anders?

Ik krijg Zyrtec via m`n dokter, omdat ik last van hooikoorts heb. Ik denk dat je ook gewoon andere 'antihistamine-pillen' kunt kopen, die gewoon bij de apotheek te verkrijgen zijn, zonder recept...

Axel
9 augustus 2004, 17:51
Ik ben vanochtend ook Zyrtec gaan halen, niet zo zeer voor te zien of het iets zou doen, maar meer voor m'n allergie, ik heb al jarenlang last van hooikoorts, stof en jeuk. Ik hou jullie wel op de hoogte moest er iets spectaculair gebeuren.

klaas
9 augustus 2004, 18:34
je kan het niet gewoon bij de drogist kopen ofso? NAar welke product naam moet je precies kijken

Axel
9 augustus 2004, 18:47
Je moet het denkik halen bij de apotheek (in belgië althans) je kan het krijgen zonder voorschrift (het kost dan iets van een 18euro voor 40tab)

Haarmannetje
10 augustus 2004, 09:36
Antihistamine komt ook voor in 'grote klit' Deze zag ik hier ook ooit eens rondzwerven op dit forum. Zijn er hier nog gebruikers van...??
Ik heb het eens besteld, staat nog steeds in de badkamer :). Vandaar dat men claimt dat Grote Klis kan werken tegen kaalheid (er staat wel dat het niet werkt voor de erfelijke variant, maar bij andere bronnen wordt dat wel degelijk beweerd). Maar goed, dan zou ik toch liever iets nemen zoals jij, pindakaas, iets als Zyrtec. In iets als Grote Klis zal wel weer een hele lage dosering in zitten.

jennifer
11 augustus 2004, 19:33
Ben nu toch een beetje verrast over het feit dat een antihistamine-tabletje tegen haaruitval kan helpen. Zou dit dan betekenen dat alopecia andr. een allergische reactie is, of misschien een auto-immuuunziekte wat ik al een tijdje vermoed? Het is natuurlijk wel een overgevoeligheid voor het dht hormoon maar zou je elke overgevoeligheid dan kunnen bestrijden met anti-histamine? Alleen de vraag blijft natuurlijk of je er ook weer mee op kunt houden en dat de haaruitval dan voorbij is...
Sorry jongens, er kwamen ineens wat vraagjes bij me op. Heeft niemand wat aan natuurlijk. Maar toch, is alopecia andr. nou een auto-immuunziekte of niet?

Jennifer

mjoy
11 augustus 2004, 22:37
Volgens een recente ontdekking zou het dus inderdaad over een auto-imuumziekte gaan. Het lichaam zou de haarzakjes gaan aanvallen wanneer deze zich gaan binden aan dht omdat de haarzakjes dan niet meer worden herkent als lichaams-eigen. Door deze aanvallen worden de haarzakjes dus ziek (inflamation) en gaan ze dus ook minder haren produceren.

Dit is dus de theorie in welke mate hiervoor een bewijs is geleverd is voor mij
onbekend. Ik heb het gevoel dat de wetenschap nog altijd wat raak slaat in het donker als het over de echte oorzaak gaat van haaruitval. Misschien komen ze binnen x aantal maanden/jaren weer met nieuwe theorie en kunnen we het auto-imuum verhaaltje weer vergeten.

jennifer
12 augustus 2004, 15:27
Weet niet zeker of deze vraag hier op z'n plaats is, maar zou ketaconozal in de rooscure shampoo misschien ook als een antihistamine werken? Bij de meeste gebruikers verdwijnt onmiddelijk de jeuk enz. Het is in ieder geval een stofje dat wel in de hoofdhuid doordringt en er niet bovenop blijft zitten als een soort verdovingsmidddel ofzo, want ik gebruik af en toe ook wel een andere shampoo tussendoor en toch geen jeuk meer. Dus wat dat betreft hoef je geen antihistamine te slikken want dit onderdrukt je immuunsysteem , en iets langdurig onderdrukken lijkt me ook weer niet zo gezond.

Jennifer

Druifstuif
12 augustus 2004, 15:53
Weet niet zeker of deze vraag hier op z'n plaats is, maar zou ketaconozal in de rooscure shampoo misschien ook als een antihistamine werken? Bij de meeste gebruikers verdwijnt onmiddelijk de jeuk enz. Het is in ieder geval een stofje dat wel in de hoofdhuid doordringt en er niet bovenop blijft zitten als een soort verdovingsmidddel ofzo, want ik gebruik af en toe ook wel een andere shampoo tussendoor en toch geen jeuk meer. Dus wat dat betreft hoef je geen antihistamine te slikken want dit onderdrukt je immuunsysteem , en iets langdurig onderdrukken lijkt me ook weer niet zo gezond.

Jennifer
De werking van ketaconazal zit hem volgens mij in de anti-androgene werking als het om haarverlies gaat, een antihistaminica is het niet volgens mij.

Langdurig grote hoeveelheden antihistamine naar binnen werken zou idd wel eens niet goed voor de gezondheid kunnen zijn.

Haarmannetje
12 augustus 2004, 16:15
De werking van ketaconazal zit hem volgens mij in de anti-androgene werking als het om haarverlies gaat, een antihistaminica is het niet volgens mij.

Langdurig grote hoeveelheden antihistamine naar binnen werken zou idd wel eens niet goed voor de gezondheid kunnen zijn.
Volgens mij heeft Ketaconazol juist wel een ontstekingremmende werking. Vandaar dat ook de jeuk enzovoort onderdrukt wordt. Maar inderdaad, daarnaast schijnt het ook anti-androgeen te zijn. Men is er nog niet helemaal over uit.

Over langdurig anti-hestamine gebruik. Er zijn mensen die al heel wat jaren anti-hestamine slikken voor allergiëen enzovoort. Is niets mis mee volgens mij.

Druifstuif
12 augustus 2004, 16:23
Volgens mij heeft Ketaconazol juist wel een ontstekingremmende werking. Vandaar dat ook de jeuk enzovoort onderdrukt wordt. Maar inderdaad, daarnaast schijnt het ook anti-androgeen te zijn. Men is er nog niet helemaal over uit.

Over langdurig anti-hestamine gebruik. Er zijn mensen die al heel wat jaren anti-hestamine slikken voor allergiëen enzovoort. Is niets mis mee volgens mij.
Ik ken zelf ook iemand die enorm last heeft van allergiën en zij klaagt dat ze haar antihistaminica niet constant in hoge doseringen mag slikken.

Haarmannetje
12 augustus 2004, 16:25
Ik ken zelf ook iemand die enorm last heeft van allergiën en zij klaagt dat ze haar antihistaminica niet constant in hoge doseringen mag slikken.
Omdat zij er misschien overgevoelig voor is? Zou kunnen natuurlijk. En wat zijn hoge doseringen volgens haar?

jennifer
12 augustus 2004, 16:31
Misschien is jezelf af en toe blootstellen aan de stof die een allergie veroorzaakt, wel de beste oplossing om een zekere genezing te verkrijgen.
Dit wordt wel vaker bij allergieen toegepast. Dus in ons geval dan ook af en toe stoppen met de medicijnen, shampoos of tabletten, om eens te kijken of het lichaam het zelf ook op kan lossen. Dit is misschien ook wel de reden waarom het gebruik van de rooscureshampoo afebouwd moet worden. Maar nu heb ik het weer over de rooscure wat hier niet helemaal de bedoeling is.
Voor zover ik weet worden anti-histaminepreparaten ook alleen maar oraal gebruikt. Toch aardig onderwerp om eens nader te onderzoeken.

Jennifer

Druifstuif
12 augustus 2004, 16:43
Omdat zij er misschien overgevoelig voor is? Zou kunnen natuurlijk. En wat zijn hoge doseringen volgens haar?
Wat haar doseringen zijn zou ik niet weten, maar ik neem aan dat het bij haar wel iets hoger ligt dan de pilletjes die je zonder recept in de drogisterij kan kopen.

Ik heb ff de bijsluiter van Allerfre erbij gepakt, een zeer populair middel tegen hooikoorts wat zonder recept verkrijgbaar is en als licht medicijn wordt gezien.

Paar puntjes: Ketoconazol versterkt de werking van loratadine (werkzame stof in allerfre);
Middel mag niet langer dan 14 dagen gebruikt te worden zonder een arts te raadplegen.

En een lijst bijwerkingen waar je niet goed van wordt (waaronder haaruitval :D ). Hier een linkje naar de bijsluiter, kan iedereen het zelf lezen: Bijsluiter Allerfre (http://net.partout.nl/weeronline/downloads/bijsluiter_allerfre.pdf).

En dit is dus maar een een heel licht antihistaminicum.

jennifer
12 augustus 2004, 16:46
P.s

Om nog even bij ontstekingsreakties ( en de daarvoor toegepaste antihistamine) te blijven: Zijn er onder alopecia androgenetica patienten ook mensen die GEEN ontstekingsreakties hebben? Dit zou nl. betekenen dat er wellicht 2 soorten al.andr. zijn.

jennifer
12 augustus 2004, 16:57
Wat haar doseringen zijn zou ik niet weten, maar ik neem aan dat het bij haar wel iets hoger ligt dan de pilletjes die je zonder recept in de drogisterij kan kopen.

Ik heb ff de bijsluiter van Allerfre erbij gepakt, een zeer populair middel tegen hooikoorts wat zonder recept verkrijgbaar is en als licht medicijn wordt gezien.

Paar puntjes: Ketoconazol versterkt de werking van loratadine (werkzame stof in allerfre);
Middel mag niet langer dan 14 dagen gebruikt te worden zonder een arts te raadplegen.

En een lijst bijwerkingen waar je niet goed van wordt (waaronder haaruitval :D ). Hier een linkje naar de bijsluiter, kan iedereen het zelf lezen: Bijsluiter Allerfre (http://net.partout.nl/weeronline/downloads/bijsluiter_allerfre.pdf).

En dit is dus maar een een heel licht antihistaminicum.


Tsja, wanneer er als bijwerking van een histamine haaruitval op kan treden, dan lijkt het gebruik ervan niet meer zo op ons van toepassing

Haarmannetje
12 augustus 2004, 16:59
P.s

Om nog even bij ontstekingsreakties ( en de daarvoor toegepaste antihistamine) te blijven: Zijn er onder alopecia androgenetica patienten ook mensen die GEEN ontstekingsreakties hebben? Dit zou nl. betekenen dat er wellicht 2 soorten al.andr. zijn.
Volgens mij is het zo dat iedereen wel last heeft van ontstekingsreacties, maar dat het bij de één heftiger is dan bij de ander. De één voelt het dus ook meer dan de ander. Ik kan me niet voorstellen dat er meerdere vormen van AGA zijn.

Haarmannetje
12 augustus 2004, 17:00
Tsja, wanneer er als bijwerking van een histamine haaruitval op kan treden, dan lijkt het gebruik ervan niet meer zo op ons van toepassing
Ja, maar dat is dan natuurlijk een andere vorm van haaruitval, die wordt veroorzaakt door een bepaalde overgevoeligheid. Ik heb ook wel eens een kuurtje gehad waarbij haaruitval bij de bijwerkingen stond vermeld... nooit last van gehad.

Haarmannetje
12 augustus 2004, 17:02
Wat haar doseringen zijn zou ik niet weten, maar ik neem aan dat het bij haar wel iets hoger ligt dan de pilletjes die je zonder recept in de drogisterij kan kopen.

Ik heb ff de bijsluiter van Allerfre erbij gepakt, een zeer populair middel tegen hooikoorts wat zonder recept verkrijgbaar is en als licht medicijn wordt gezien.

Paar puntjes: Ketoconazol versterkt de werking van loratadine (werkzame stof in allerfre);
Middel mag niet langer dan 14 dagen gebruikt te worden zonder een arts te raadplegen.

En een lijst bijwerkingen waar je niet goed van wordt (waaronder haaruitval :D ). Hier een linkje naar de bijsluiter, kan iedereen het zelf lezen: Bijsluiter Allerfre (http://net.partout.nl/weeronline/downloads/bijsluiter_allerfre.pdf).

En dit is dus maar een een heel licht antihistaminicum.
Mja, het is natuurlijk ook geen snoepje :). Tuurlijk, het is sowieso handig om wel even het één en ander met je arts te bespreken. Wat betreft de reactie van keto op dat loratadine, ik neem aan dat het daar gaat over de orale inname van een ketokuur, want die bestaat namelijk ook.

Druifstuif
12 augustus 2004, 17:17
Tsja, wanneer er als bijwerking van een histamine haaruitval op kan treden, dan lijkt het gebruik ervan niet meer zo op ons van toepassing
De meeste bijwerkingen treden nooit op, ik vermoed dat die haaruitval zeer zeldzaam is, anders zou het middel nooit meer verkocht worden.

Ik ervaar wel regelmatig enige vermoeidheid als ik Allerfre gebruik (voor mijn hooikoorts).

Druifstuif
12 augustus 2004, 17:18
Mja, het is natuurlijk ook geen snoepje :). Wat betreft de reactie van keto op dat loratadine, ik neem aan dat het daar gaat over de orale inname van een ketokuur, want die bestaat namelijk ook.
Ik denk idd niet dat er veel keto in je lichaam terecht komt van een geregelde wasbeurt met rooscure, maar het was maar om aan te geven dat je niet zomaar alles moet slikken/gebruiken, zeker niet voor langere tijd.

Haarmannetje
12 augustus 2004, 17:24
Ik denk idd niet dat er veel keto in je lichaam terecht komt van een geregelde wasbeurt met rooscure, maar het was maar om aan te geven dat je niet zomaar alles moet slikken/gebruiken, zeker niet voor langere tijd.
Ja ik snap het. Daar heb je zeker gelijk in. Als je echt iets structureel gaat slikken is het altijd raadzaam denk ik om het met je arts te overleggen. Dan weet hij ervan en kan hij desnoods periodiek je bloed testen.

Super Cow
17 augustus 2004, 22:47
Ik had vanochtend zeer veel last van pijn/jeuk aan 1 mijn linker kant van mijn hoofd.(nog nooit zo erg gehad)
Toen ik mijn wax in mijn haar deed, had ik mijn rechterhand, 3-4 haren (wat normaal is) maar in mijn linkerhand had ik er wel 20 te pakken, en dag ging de hele dag door aan die kant :eek:

Ik moet misschien to nog wat meer maatregelen nemen.

Tiuri
22 augustus 2004, 14:35
zijn er nog mensen naast Pindakaas die antihistamine zijn gaan gebruiken tegen AGA? Dit is namelijk het enige ingredient van RK19 dat misschien nog wel eens zou kunnen helpen......... ben er wel benieuwd naar, zal er in de toekomst eens meer info over gaan zoeken en hier neerzetten. als anderen me willen helpen: graag. het liefst zou ik onze antihistamine-expert pindakaas hier graag over zien posten en ik hoop ook dat ie dat nog gaat doen in de toekomst.

Super Cow
22 augustus 2004, 15:09
zijn er nog mensen naast Pindakaas die antihistamine zijn gaan gebruiken tegen AGA? Dit is namelijk het enige ingredient van RK19 dat misschien nog wel eens zou kunnen helpen......... ben er wel benieuwd naar, zal er in de toekomst eens meer info over gaan zoeken en hier neerzetten. als anderen me willen helpen: graag. het liefst zou ik onze antihistamine-expert pindakaas hier graag over zien posten en ik hoop ook dat ie dat nog gaat doen in de toekomst.

Ik gebruik antihistamine sinds 2 dagen

Tiuri
22 augustus 2004, 15:12
Ik gebruik antihistamine sinds 2 dagen
welke? en hoeveel mg? en hoe vaak?

Maw: vertel ons alles :)

Super Cow
22 augustus 2004, 15:21
welke? en hoeveel mg? en hoe vaak?

Maw: vertel ons alles :)

Ik gebruik eigen merk van de apotheek omdat ze zyrtec alleen maar in drank vorm hadden. Het gaat om deze stof: Cetirizine Dihydrochloride, die ook in het eigen merk zit.

Ik ben eerst maar met 5 mg begonnen, omdat ik zelf geen last van allergieën heb, en het spul is vreselijk duur.

Ik ben er mee begonnen omdat de laatste week/weken erg veel last had van Inflammation. Kan nu nog niet zeggen dat het minder wordt, maar als het naar een week of 2 niet minder wordt ga ik naar 10mg.

cop
22 augustus 2004, 18:12
wel vermits een antihistamine enige weldaad zou kunnen hebben bij haaruitval,ga ik dat onmiddellijk uittesten.Ik voeg het bij mijn arsenaal bij en ga kijken wat voor een resultaat het geeft binnen 3 maanden(cyclus van een haar)
Zie hier mijn leger :Duta 0.5mg (sinds een week begonnen),voorheen af en toe finasteride
Nizoral 2X per week
Spirolactone:enkele keren per week(maakt vettig)
Cetirizine(zyrtec 10 mg/dag sinds vandaag)
Minoxidil 5% met vitamine A (af en toe)
Ben bijna 34 jaar en begin redelijk uit te dunnen .

Tiuri
22 augustus 2004, 18:18
wel vermits een antihistamine enige weldaad zou kunnen hebben bij haaruitval,ga ik dat onmiddellijk uittesten.Ik voeg het bij mijn arsenaal bij en ga kijken wat voor een resultaat het geeft binnen 3 maanden(cyclus van een haar)
OK Cop! Ben benieuwd, hou ons op de hoogte!

Haarmannetje
22 augustus 2004, 20:27
Ook ik zit eraan te denken om te beginnen met een anti-hestamine. Zyrtec bijvoorbeeld. Ik heb met Rooscure mijn hoofdhuid jeukerigheid goed onder controle maar mijn hoofdhuid is nog steeds gevoelig als ik er op krab ofzo. Als ik nu met de anti-hestamine dit opgelost krijg, dan moet het in ieder geval ergens goed voor zijn.

Mcsnip
22 augustus 2004, 21:24
Zyrtec is goed tegen hooikoorts, dus waarom zou het niet goed zijn tegen andere allergische reacties! :) Alleen geloof dat er tegenwoordig een goedkopere versie van is, maar dat is toch alleen verkrijgbaar op recept?

Tiuri
22 augustus 2004, 21:58
ik ga binnenkort met mijn huisarts bespreken of ik aan een antihistamine kan. Ik neem het dan niet tegen haarverlies maar tegen andere dingen waar ik al lange tijd erg last van heb. Erg toevallig dus, een goede kans om eens te checken of 't ook wat met mijn haar doet ;)

Haarmannetje
22 augustus 2004, 22:22
ik ga binnenkort met mijn huisarts bespreken of ik aan een antihistamine kan. Ik neem het dan niet tegen haarverlies maar tegen andere dingen waar ik al lange tijd erg last van heb. Erg toevallig dus, een goede kans om eens te checken of 't ook wat met mijn haar doet ;)
Ja Laurens, goed idee hoor :D. Ben benieuwd.

pizzacat
23 augustus 2004, 11:57
Zal hij niet zo langzamerhand argwaan krijgen? Dat je het tegen haaruitval gebruikt ipv allergieen, want dan zal hij het waarschijnlijk niet willen voorschrijven.

succes iig!

Tiuri
23 augustus 2004, 12:47
Zal hij niet zo langzamerhand argwaan krijgen? Dat je het tegen haaruitval gebruikt ipv allergieen, want dan zal hij het waarschijnlijk niet willen voorschrijven.

succes iig!
maar ik wil het juist tegen allergieën! daar heb ik echt last van :)

Haarmannetje
23 augustus 2004, 14:18
Zijn er nu al mensen die echt iets merken met het gebruik van een anti-hestamine?

Super Cow
27 augustus 2004, 11:59
Zijn er nu al mensen die echt iets merken met het gebruik van een anti-hestamine?

Ik had veel last van inflammation en dat is nu over.

Haarmannetje
28 augustus 2004, 02:02
Ik las net op haarclub.nl dat Pindakaas nu echt overal vellus haar begint te krijgen en waarschijnlijk door het gebruik van 10mg Zyrtec :D.

Haarmannetje
30 augustus 2004, 22:42
Hoeveel betalen de mensen hier nu aan anti-hestaminen (Zyrtec)?

opzichgoed
30 augustus 2004, 23:39
http://eleriumdesign.com/rk/templates/subSilver/images/icon_minipost.gif (http://eleriumdesign.com/rk/viewtopic.php?p=404#404)Geplaatst: Vr Jul 30, 2004 11:15 am Onderwerp: NEW PATENT CONFIRMING ANTIHISTAMINE GROWS HAIR !!!!!!!!!!!!!http://eleriumdesign.com/rk/templates/subSilver/images/lang_dutch/icon_quote.gif (http://eleriumdesign.com/rk/posting.php?mode=quote&p=404) Hi all,

MarcoHLH just posted this over on Hairsite. It confirms that one of RK19 ingredients,antihistamine, grows hair !

DATE OF PATENT: 13 JUL 04

http://www.pharmcast.com/Patents100/Yr2004/July2004/071304/6762193_HairLoss071304.htm (http://www.pharmcast.com/Patents100/Yr2004/July2004/071304/6762193_HairLoss071304.htm)

40 year old male
after 6 weeks -both the patient and his wife witnessed less occurrence of hair loss .
after 4 months -regrowth of hair in the area of temporat and vertex balding was observed.

In both of these individuals not only was dihydrotestosterone suppression realized but a significant improvement in acne lesion remission and clearing in the male individual and regrowth of frontal hair in the female individual was documented.

the drug zafirlukast (antihistamine) not only blocks the potent inflammatory reaction mediated by leukotrienes, but also possess antiandrogen activity as well.

Zafirlukast is both SAFE and effective in the treatment and management of inflammatory and androgen mediated disorders for which dihydrotestosterone suppression and leukotriene antagonism is desired

(GEVONDEN OP RK19 FORUM)

Haarmannetje
30 augustus 2004, 23:42
Opzichgoed, dat is op zich (;)) goed nieuws! Bedankt. Mensen, ik heb een onderbuikgevoel dat we een grote stap verder zijn.

Biljartbal
30 augustus 2004, 23:46
Hoeveel betalen de mensen hier nu aan anti-hestaminen (Zyrtec)?

je krijgt dat toch gewoon van de huisarts of nie?

Haarmannetje
30 augustus 2004, 23:47
je krijgt dat toch gewoon van de huisarts of nie?
Wel als je een allergie hebt idd :). Heb ik verder niet, dus ik zal het zelf moeten bekostigen.

Biljartbal
30 augustus 2004, 23:48
Wel als je een allergie hebt idd :). Heb ik verder niet, dus ik zal het zelf moeten bekostigen.


aha, ik heb een huisarts die echt alles voorschrijft wat je zegt :D . Maar in dit geval heb ik daar niks aan, want ik heb echt een allergie.

Haarmannetje
30 augustus 2004, 23:52
aha, ik heb een huisarts die echt alles voorschrijft wat je zegt :D . Maar in dit geval heb ik daar niks aan, want ik heb echt een allergie.
Ja, dan heb je geluk :).

opzichgoed
30 augustus 2004, 23:53
Opzichgoed, dat is op zich (;)) goed nieuws! Bedankt. Mensen, ik heb een onderbuikgevoel dat we een grote stap verder zijn.Ik kwam dit trouwens tegen op het RK19 Forum he! Daar zag ik het staan en d8 dit is wat voor het anti-H topic!:D

opzichgoed
30 augustus 2004, 23:54
aha, ik heb een huisarts die echt alles voorschrijft wat je zegt :D . Maar in dit geval heb ik daar niks aan, want ik heb echt een allergie.En waar waar woon je precies? Toevallig in de hoek Amsterdam / Haarlem? Pass me z'n adres maar dan!:D

Haarmannetje
30 augustus 2004, 23:54
Ik kwam dit trouwens tegen op het RK19 Forum he! Daar zag ik het staan en d8 dit is wat voor het anti-H topic!:D
Ga jij zelf iets doen met anti-hestaminen?

Mcsnip
30 augustus 2004, 23:55
Volgens mij krijg je momenteel een goedkopere variant van zyrtec, maar het is zeker het proberen waard! Hoop dat mijn dokter het ook voorschrijft, want ben alleen allergisch voor pollen, grassen etc.

Biljartbal
30 augustus 2004, 23:58
En waar waar woon je precies? Toevallig in de hoek Amsterdam / Haarlem? Pass me z'n adres maar dan!:D


Haha nee ik woon wel een eind verder...zo'n 60km

Haarmannetje
30 augustus 2004, 23:59
want ben alleen allergisch voor pollen, grassen etc.
Ja ja, ik heb zo'n idee dat iedereen straks wel een allergietje heeft ;).

opzichgoed
31 augustus 2004, 00:01
Ga jij zelf iets doen met anti-hestaminen?Nou ik wacht voorlopig eerst even RK19 af en wil testen of ik daar bijwerkingen van ondervind. Ik lees nu al de volgende op het forum (van RK19):

- wazig beeld
- duizeligheid
- varierende slaap patronen
- droomopwekkend (zie ik opmerkelijk veel)

Dus jah... als ik dit ook heb kap ik daar mee en jah dan gaan we aan de anti histamine. Maar jah op zich ben ik wel benieuwd of rk19 iets aan mijn inhammen kan doen. Ik heb al wel redelijk wat resultaat geboekt met mijn huidige regime. Waaronder die injectables. Maar ik ben nog niet tevreden... (zal wel nooit gebeuren) je draait door op een gegeven moment he?:D

opzichgoed
31 augustus 2004, 00:03
Haha nee ik woon wel een eind verder...zo'n 60kmjah das me iet wat aan de vele kant daar zit mijn huidige arts ook ongeveer op 65 km. En ik ben juist opzoek naar wat dichter bij!

Oja en dat Zyrtec he kunnen we dat niet ergens online bestellen? Moet ik helemaal naar die dokter; lul verhaal, recept; apotheek, fietsen door de regen naar de binnestad.... neeeeeh! :D

Haarmannetje
31 augustus 2004, 00:05
Nou ik wacht voorlopig eerst even RK19 af en wil testen of ik daar bijwerkingen van ondervind. Ik lees nu al de volgende op het forum (van RK19):

- wazig beeld
- duizeligheid
- varierende slaap patronen
- droomopwekkend (zie ik opmerkelijk veel)

Dus jah... als ik dit ook heb kap ik daar mee en jah dan gaan we aan de anti histamine. Maar jah op zich ben ik wel benieuwd of rk19 iets aan mijn inhammen kan doen. Ik heb al wel redelijk wat resultaat geboekt met mijn huidige regime. Waaronder die injectables. Maar ik ben nog niet tevreden... (zal wel nooit gebeuren) je draait door op een gegeven moment he?:D
Dat is zeker waar. Maar besef dat RK19 ook een anti-hestamine is he, deels. Dus als RK19 voor jou die nare bijwerkingen oplevert dan kun je in principe gewoon gaan voor een eigen anti-hestamine, want dat is toch wel het hoofdbestanddeel van RK19. RK19 maakt slechts gebruik van een oudere anti-hestamine. De nieuwere garde heeft die bijwerkingen niet.

Wat voor injectables zijn het eigenlijk?

opzichgoed
31 augustus 2004, 00:10
Dat is zeker waar. Maar besef dat RK19 ook een anti-hestamine is he, deels. Dus als RK19 voor jou die nare bijwerkingen oplevert dan kun je in principe gewoon gaan voor een eigen anti-hestamine, want dat is toch wel het hoofdbestanddeel van RK19. RK19 maakt slechts gebruik van een oudere anti-hestamine. De nieuwere garde heeft die bijwerkingen niet.

Wat voor injectables zijn het eigenlijk?
Wat ik weet is dat het een in Duitsland gefabriceerd homeopatisch middel is. Het is helder en wordt zegmaar in een soort hellraiser-patroon :D : hoe kom ik er op?! net onder de huid geinjecteerd. Het is de eerste keer wel pijnlijk maar het heeft vooral goed effect op de vertex. Frontaal ben ik momenteel niet tevreden maar dat kan ook komen omdat mij (bevriende cosmetisch arts) vooral rict op de vertex. Ik zie hem binnenkort weer dus dan zal ik eens het een en ander uiteen gaan zetten over deze methode hier op haarweb. OK?

Haarmannetje
31 augustus 2004, 00:11
Wat ik weet is dat het een in Duitsland gefabriceerd homeopatisch middel is. Het is helder en wordt zegmaar in een soort hellraiser-patroon :D : hoe kom ik er op?! net onder de huid geinjecteerd. Het is de eerste keer wel pijnlijk maar het heeft vooral goed effect op de vertex. Frontaal ben ik momenteel niet tevreden maar dat kan ook komen omdat mij (bevriende cosmetisch arts) vooral rict op de vertex. Ik zie hem binnenkort weer dus dan zal ik eens het een en ander uiteen gaan zetten over deze methode hier op haarweb. OK?
Prima :). Bedankt alvast.

Haarmannetje
31 augustus 2004, 00:16
Het mooie is ook dat dit zo te lezen ook frontaal zijn werk doet. Dat zien we terug bij Axel en Pindakaas. Die ervaren frontaal al veel vellus haar.

broekie
31 augustus 2004, 09:55
Heb het een en ander gelezen over de eventuele werking van Anti-Hestamine. Toevallig kreeg ik laatst van de huisarts het medicijn XYZAL, wat ook onder de groep van AH valt. Vanaf vandaag ga ik dit 2 maanden gebruiken en hou jullie op de hoogte van het resultaat.

Broekie :D

kevin
31 augustus 2004, 11:30
Nou ik wacht voorlopig eerst even RK19 af en wil testen of ik daar bijwerkingen van ondervind. Ik lees nu al de volgende op het forum (van RK19):

- wazig beeld
- duizeligheid
- varierende slaap patronen
- droomopwekkend (zie ik opmerkelijk veel)

Dus jah... als ik dit ook heb kap ik daar mee en jah dan gaan we aan de anti histamine. Maar jah op zich ben ik wel benieuwd of rk19 iets aan mijn inhammen kan doen. Ik heb al wel redelijk wat resultaat geboekt met mijn huidige regime. Waaronder die injectables. Maar ik ben nog niet tevreden... (zal wel nooit gebeuren) je draait door op een gegeven moment he?:D

Dit had ik dus ook aan het begin, nu is het verdwenen. Wazig beeld/duizligheid slaat op het moment dat je wakker wordt en/of als je de pil > 2 uur voor je slaap neemt. Je moet 1 pil nemen 2 uur voordat je gaat slapen en ik deed dat gisteren 3 a 4 uur ervoor en je merkt dat je dan wazig/duizilig gaat worden en slaperig, dus als je gewoon ~1 a 2 uur van te voren neemt is er niks aan de hand. Varierende slaap patronen heb je gewoon in de eerste week/weken. Ik wordt normaal altijd rond 9 uur wakker, maar nu werd ik gewoon 13:00 uur wakker, vooral in het begin. Dit is nu ook wel over gegeaan bij mij en ik wordt gewoon weer rond 9 a 10 uur wakker. En over het dromen, mja ik droom altijd al erg vaak dus veel kan ik er niet over zeggen :P Ik denk dat je lichaam er gewoon aan moet wennen en als het er eenmaal aan gewend is, merk je niks meer van de bijwerkingen.

Super Cow
31 augustus 2004, 12:21
Ik heb mijn dosis verhoogd naar 10 mg. Daarvoor had ik nog vaak periode van vrij hevige inflammation. Ik hoop dat dit helpt.

Verders kan ik nog niet zeggen dat ik iets zie veranderen in mijn haarlijn, ja toename van haaruitval :(

Super Cow
31 augustus 2004, 12:28
Nog even een vraagje: Met wat voor smoes kan ik naar de huisarts gaan, zodat hij mij anti-histamine voorschrijft, zonder dat hij weer bloedonderzoeken gaat doen etc?

Haarmannetje
31 augustus 2004, 12:40
Goed bezig Broekie :D. Bedankt!

Mcsnip
31 augustus 2004, 14:45
Super cow, heb je al eerder zyrtec voorgeschreven gekregen ofzo, dan moet je gewoon vragen dat je een herhalingsrecept wil hebben. En anders gewoon afspraak maken met je dokter, dat je last hebt van allergieen ofzo! Gewoon btje improviseren! :D

@Supercow Wat gebruik jij nou als laatste, waar je meer haaruitval van krijgt dan?

cherifo
31 augustus 2004, 15:00
Dit had ik dus ook aan het begin, nu is het verdwenen. Wazig beeld/duizligheid slaat op het moment dat je wakker wordt en/of als je de pil > 2 uur voor je slaap neemt. Je moet 1 pil nemen 2 uur voordat je gaat slapen en ik deed dat gisteren 3 a 4 uur ervoor en je merkt dat je dan wazig/duizilig gaat worden en slaperig, dus als je gewoon ~1 a 2 uur van te voren neemt is er niks aan de hand. Varierende slaap patronen heb je gewoon in de eerste week/weken. Ik wordt normaal altijd rond 9 uur wakker, maar nu werd ik gewoon 13:00 uur wakker, vooral in het begin. Dit is nu ook wel over gegeaan bij mij en ik wordt gewoon weer rond 9 a 10 uur wakker. En over het dromen, mja ik droom altijd al erg vaak dus veel kan ik er niet over zeggen :P Ik denk dat je lichaam er gewoon aan moet wennen en als het er eenmaal aan gewend is, merk je niks meer van de bijwerkingen.

om deze bijwerkingen in te perken kan er toch gerust een topical van gemaakt worden?
want vind di bijwerkingen eerlijk gezegd toch niet zo gezond hoor..en dat je lichaam eraan gewend word..is toch ook niet al te katholiek vind ik..maar hou moed mannen ,misschien vinden we het hier op de haarweb wel de oplossing na een beetje puzzelen...wat een technologie en toch zitten wij er misschien wel het korste bij de oplossing...wie weet

Biljartbal
31 augustus 2004, 15:16
Ik heb het net ook gekregen van de huisarts, maar die *&&^&^*- verzekering vergoedt maar 75 pillen. :(

Haarmannetje
31 augustus 2004, 15:20
om deze bijwerkingen in te perken kan er toch gerust een topical van gemaakt worden?
want vind di bijwerkingen eerlijk gezegd toch niet zo gezond hoor..en dat je lichaam eraan gewend word..is toch ook niet al te katholiek vind ik..maar hou moed mannen ,misschien vinden we het hier op de haarweb wel de oplossing na een beetje puzzelen...wat een technologie en toch zitten wij er misschien wel het korste bij de oplossing...wie weet
Ik weet het bijna wel zeker dat we hier in de goede hoek zitten te zoeken. Dat onderzoek van die man die na 4 maanden aan de anti-hestaminen (was een andere soort dan Zyrtec) zowel frontaal als op de kruin nieuwe haargroei kreeg geeft toch wel veel moed. Ook het feit dat Axel en Pindakaas al enige hergroei (zij het nog vellus) ervaren.

Haarmannetje
31 augustus 2004, 15:20
Ik heb het net ook gekregen van de huisarts, maar die *&&^&^*- verzekering vergoedt maar 75 pillen. :(
Xyzal heb jij gekregen?

Biljartbal
31 augustus 2004, 17:46
Xyzal heb jij gekregen?

Jep ik heb Xyzal gekregen - De werkzake stof is: 5mg Levocetirizine dihydrochloride

broekie
31 augustus 2004, 19:13
Ik heb het net ook gekregen van de huisarts, maar die *&&^&^*- verzekering vergoedt maar 75 pillen. :(

Hoi,

Voor welk doeleind kreeg je het?

Biljartbal
31 augustus 2004, 21:00
Hoi,

Voor welk doeleind kreeg je het?

hoi,

ik krijg het voor allergie( huisstofmijd ofzo iets)

ralluf
4 september 2004, 10:56
Zoals zovelen volg ik vooral de posts over dit middel en de voorlopige resultaten zien er belovend uit. Maar hoe denken jullie erover?
Denken jullie dat het een goed middel tegen haaruitval is met weinig bijwerkingen of kan het juist slecht voor je lichaam zijn op de lange termijn?
Benieuwd naar jullie reacties.

opzichgoed
4 september 2004, 13:42
verplaatsen naar Anti-Histamine topic?

opzichgoed
4 september 2004, 13:46
Jep ik heb Xyzal gekregen - De werkzake stof is: 5mg Levocetirizine dihydrochloride
Voor het idee: in RK19 zit Diphenhydramine HCI 36 mg (Antihistamine)

Mille
4 september 2004, 23:16
Jep ik heb Xyzal gekregen - De werkzake stof is: 5mg Levocetirizine dihydrochloride
ik ken deze stof, het is de kleine zusje van Cetirizine dat in in Zyrtec zit.
De ziekenfonds vergoed Zyrtec niet en Xyzal weer wel omdat het ietsje anders is dan cetirizine

Mcsnip
6 september 2004, 08:52
Kestine misschien een optie, deze krijg je wel vergoed als het goed is! Heb nu cetirizine, maar daar schijn je gaatjes van te krijgen en krijg je niet vergoed!

Mcsnip
6 september 2004, 08:59
Ik denk dat zo'n middel op de lange termijn niet slecht is, jeuk en irritatie aan de hoofdhuid is een vorm van een allergische reactie medicijnen kunnen dit onderdrukken. (Zyrtec, cetirizine etc.)

Wel zijn er uiteraard de genoemde bijwerkingen op de bijsluiter, slaap, suf etc. maar als je s'avonds je medicijn inneemt, dan heb je daar bijna tot geen last meer van. Maar ik denk dat elk medicijn, zn goede en slechte bijwerkingen heeft, het is gewoon een afweging die je maakt. Als je zo van de jeuk en de branderigheid af zou komen, dan is het het proberen waard, dat is mijn visie. ;)

Mille
6 september 2004, 09:24
Voor het idee: in RK19 zit Diphenhydramine HCI 36 mg (Antihistamine)ikheb zitten zoeken op achmea health. nl



difenhydramine

Medicijngroep:Antihistaminica (http://www.achmeahealth.nl/mednet/mednet.php?type=showdoc&id=2435)
Soortnaam: (http://www.achmeahealth.nl/mednet/mednet.php?type=showdoc&id=10046&extra=uitleg)difenhydramine

Difenhydramine hoort bij de familie van de antihistaminica. Het is in Nederland niet meer op de markt als hoestmiddel. Maar goed ook, want uit onderzoek onder kinderen bleek dat difenhydramine niet effectiever was dan placebo (nepmedicijn) (Pediatrics 2004;e14:e85).

Haarmannetje
6 september 2004, 10:57
Zo denk ik er ook over Mcsnip. Waarom wel finasteride slikken, maar niet een anti-hestamine? Het zijn beide medicijnen met bepaalde bijwerkingen. Als de anti-hestamine effectiever blijkt te zijn (dat zullen we binnenkort wel weten), dan geef ik zeer zeker de voorkeur daaraan. Er zijn genoeg mensen die structureel anti-hestamine slikken die daar echt geen hinder van ondervinden. Bovendien lijkt het mij ook niet nodig om dag in dag uit anti-hestamine te slikken, maar bijvoorbeeld twee maanden en dan een maand niet (ik noem maar wat).

Mailman
6 september 2004, 11:43
Edit: 'Anti-histamine het middel' en 'Antihistamine Topic' samengevoegd

carlo
6 september 2004, 14:59
Kan het combineren van finasteride en anti-histamine voor problemen zorgen?
Het klinkt allebei heel interessant in mijn oren.

Mille
6 september 2004, 21:58
ik ben nu een week bezig met Aerius (Loratadine) 5 mg. Niet alleen voor haar maar ook voor mn ander allergieen. En inderdaad weinig last van jeuk op mn kop :confused:

Iemand
7 september 2004, 01:10
Wat voor anti histamine zonder bijwerkingen (althans anti hestaminen van de eerste vorm wil ik niet) is er zo los te koop ? merk etc? Wat ook nog betaalbaar is :/
Allerfre 21 stuks 12 euro :S
Polinosan van Vogel 200 stuks 12E, maar zit daar wel iets in wat werkt? :)

Ik zie dat ik iets gemist heb door een tijdje het forum niet te volgen :)

Tiuri
10 september 2004, 00:16
AS FROM TODAY.... heb ik mijn regimen uitgebreid.

En niet eens in de eerste plaats voor haargroei, maar tegen mijn allergie. Ik ben sowieso altijd al een allergie-gevoelig persoon geweest en heb vooral tijdens mijn jeugd veel last gehad van astma. Dat heel af en toe nog eens de kop op.
Nu is het dus weer een allergie. Ik heb daar zoveel last van gehad de afgelopen maanden, en merke pas goed hoe heerlijk het was om zonder te leven toen ik in Finland op vakantie nergens last van had. Dat wil ik weer terug. Mijn klachten:
* pijn en jeuk in de keel
* rode/ontstoken ogen
* verstopte neus
* niezen
* verkouden gevoel
* benauwd

Dus ik heb twee bevriende artsen gebeld en zij raadden mij........ jawel.......... Zyrtec aan. Volstrekt ongevaarlijk, ook op de lange termijn (volgens hun). Dus ik meteen op koopavond naar de Etos gerend, hadden ze niet; naar de Kruidvat gerend, hadden ze niet; naar de DA gerend, hadden ze wel!

Net de 10mg ceritizinedihydrochloride (ofwel de antihistamine Zyrtec) opgegeten, jummie. Was wel duur, meer dan 5 euro voor 7 pilletjes. Zal eens gaan informeren of het een en ander vergoed wordt als ik het de huisarts laat voorschrijven.

Weet iemand dat trouwens?

Tiuri
10 september 2004, 00:48
en wat ik me nog meer afvraag. Check onderstaand tekstje:

To understand better what all the excitement is about, it helps to know a little about the basic immunological response, a cascade of events triggered whenever the body is subjected to trauma or injury. As soon as that splinter slices into your finger, for example, specialized sentinel cells prestationed throughout the body alert the immune system to the presence of any bacteria that might have come along for the ride. Some of those cells, called mast cells, release a chemical called histamine that makes nearby capillaries leaky. This allows small amounts of plasma to pour out, slowing down invading bacteria, and prepares the way for other faraway immune defenders to easily enter the fray. Meanwhile, another group of sentinels, called macrophages, begin an immediate counterattack and release more chemicals, called cytokines, which signal for reinforcements. Soon, wave after wave of immune cells flood the site, destroying pathogens and damaged tissue alike—there’s no carrying the wounded off the battlefield in this war. (No wonder the ancient Romans likened inflammation to being on fire.)

[Bron: Time Magazine (http://www.lef.org/magazine/mag2004/jul2004_report_time_01.htm)]

Hier staat eigenlijk dat twee stoffen verantwoordelijk zijn voor de inflammation-reactie: cytokine en histamine. Is het nou zo dat als je één van deze twee stoffen remt dat dat al genoeg is om de reactie te stoppen? Maw: wordt bij het slikken van een antihistamine de gehele reactie stop gezet? Of is het verstandig om er ook nog een anticytokine bij te gaan nemen (zoals Aspirine)?

Who can help me? :)

Tiuri
10 september 2004, 01:03
Ketoconazol versterkt de werking van loratadine (werkzame stof in allerfre);
Beste Druifstuif, ik lees deze post nu pas maar wat een interessante info. Inderdaad vallen alle stukjes nu op zijn plaats. AGA heeft alles te maken met immuunreacties.

Dit verklaart de werking van ketoconazol (eindelijk): naast een licht anti-androgene werking heeft het ook een anti-histamine werking. Blijkbaar remt het enkele essentiele stoffen die een rol spelen in het hele inflammation-proces, of stimuleert het stoffen die de inflammation bestrijden.

Dit is ook meteen goed nieuws voor antihistamine-gebruikers: aangezien ketoconazol effectief is gebleken tegen AGA in onderzoeken, kunnen we soortgelijke resultaten ook van antihistaminica verwachten.

Mcsnip
10 september 2004, 08:45
@laurens, Als je naar de dokter gaat, krijg je tegenwoordig cetirizine voorgeschreven, een soortgelijk medicijn als zyrtec, alleen dan goedkoper. Negatieve bijwerking van cetirizine is caries, dus beter als je vraagt om Kestine, dit medicijn wordt vergoed en verminderd de kans op caries!

Tiuri
10 september 2004, 08:53
hoi mcsnip, bedankt voor je antwoord!
Op mijn doosje staat dat Zyrtec cetirizinedihydrochloride bevat als werkend bestanddeel, is dit dan niet hetzelfde als cetirizine? En wat is caries precies?

Mcsnip
10 september 2004, 09:01
Ja is hetzelfde werkend bestanddeel, cetirizine= cetirizinedihydrochloride, maar denk dat er net paar andere bestandelen in zitten als in zyrtec. Caries zijn gaatjes en als jouw post klopt over flossen tegen AGA, dan moet je dit proberen te voorkomen!

Haarmannetje
10 september 2004, 12:31
Laurens, wat heerlijk nieuws dat Zyrtec ook op de langere termijn onschadelijk is. Ik ga het deze week nog aanschaffen. Bedankt! Ik weet dat ik niet te enthousiast moet zijn natuurlijk, maar ik kan mijn gevoel niet onderdrukken ;). Stel je toch voor dat het werkt en al gaat het langzaam, als de anti-hestamine zorgt voor in beginsel enkel wat peach fuzz ben ik al tevreden, want daarmee kunnen we dan toch iig wel aannemen dat verdere haaruitval gestopt wordt of in ieder geval enorm vertraagd. Daar zou ik al blij mee zijn.

Haarmannetje
10 september 2004, 12:33
Ja is hetzelfde werkend bestanddeel, cetirizine= cetirizinedihydrochloride, maar denk dat er net paar andere bestandelen in zitten als in zyrtec. Caries zijn gaatjes en als jouw post klopt over flossen tegen AGA, dan moet je dit proberen te voorkomen!
Een goede reden voor mij om nu eindelijk eens veel zorg aan mijn gebid te besteden ;). Ik krijg regelmatig van mijn tandarts op de kop dat ik meer moet flossen en stoken, maar ja, je weet hoe dat gaat: de eerste paar dagen ga je netjes aan de gang en dan zwakt het af. Dat zal me nu niet meer gebeuren. Maar ja, eerst maar even het gaatje dat ik nu heb laten behandelen ;).

Tiuri
10 september 2004, 14:20
Nou ik heb al meteen een update. De allergieklachten waar ik over schreef zijn verdwenen. In de bijsluiter staat ook dat je binnen 24u resultaat kan verwachten.

Vreemd genoeg heb ik nu een verkoudheid te pakken

:confused: :confused: :confused:

Het is duidelijk geen allergie nu maar echt een griepje. Ben rillerig, snotterig, en heb koppijn. Maar de rode ogen en het benauwde gevoel van de allergie zijn verdwenen!

Is 't nou zo dat je met gebruik van antihistamine meer kans loopt op verkoudheidjes enzo? Sprak Jaapie net en die had ook al een verkoudheid! ik wilde de bijsluiter erop naslaan maar die ben ik al meteen kwijtgeraakt. kan iemand ff opzoeken wat erover staat?

Tiuri
10 september 2004, 14:37
Een hoop vrijen kan je verstopte neus vrij maken. Seks is een
natuurlijke antihistamine. Het kan helpen astma en hooikoorts te
overwinnen.
[bron (http://members.lycos.nl/peeetor/images/SEX.txt)]

Mcsnip
10 september 2004, 15:02
mogelijke bijwerkingen cetirizine: droge mond, hoofdpijn, duizeligheid, slaperigheid/sufheid, opwinding/onrust, buikklachten/spijsverteringsstoornissen.

Thedude
10 september 2004, 20:38
Ik lees via via dat pindakaas hele goede resulaten boekt.. (vellus haartjes). Kun je ons daar wat meer over vertellen pindakaas

Axel
11 september 2004, 12:37
Ik lees via via dat pindakaas hele goede resulaten boekt.. (vellus haartjes). Kun je ons daar wat meer over vertellen pindakaas

Ik gebruik nu zyrtec voor ongeveer een maand, ik merk wel wat verschil, zoals pindakaas de vellusharen die meer en meer opkomen en aan m'n rechterinham een paar haren die donkerder en langer worden, ik merk het goed daar want m'n kuifje dat ik daar al heel m'n leven heb word groter en dikker, het gaat wel heel langzaam.

Haarmannetje
11 september 2004, 13:33
Ik gebruik nu zyrtec voor ongeveer een maand, ik merk wel wat verschil, zoals pindakaas de vellusharen die meer en meer opkomen en aan m'n rechterinham een paar haren die donkerder en langer worden, ik merk het goed daar want m'n kuifje dat ik daar al heel m'n leven heb word groter en dikker, het gaat wel heel langzaam.
Dat maakt niet uit dat het langzaam gaat :). Het lijkt de goede richting op te gaan in plaats van de verkeerde en daar zou ik al heeeeeel blij mee zijn, vandaar ook dat ik ook aan de Zyrtec ga beginnen.

Haarmannetje
11 september 2004, 13:37
Axel, heb je al wel meer vooruitgang dan een week geleden?

Tiuri
11 september 2004, 13:46
Hee mensen,
Ik zat net nog ff al het bewijs voor antihistamine tegen AGA op een rijtje te zetten. Het komt hierop neer:

1) In RK19 zit een antihistamine (Diphenhydramine HCI) en als dit middel al zou werken zou het door deze stof komen.
2) Axel had iemand gevonden op allergieplein.nl die hergroei constateerde met een antihistamine (Zyrtec), zie deze post (http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=30876&postcount=3).
3) Er is een farmaceutische patentaanvraag gevonden van iemand die een minimaal onderzoek heeft gedaan naar de werking van een soort antihistamine tegen acne en alopecia androgenetica. Zie deze link (http://www.pharmcast.com/Patents100/Yr2004/July2004/071304/6762193_HairLoss071304.htm).
4) Het klopt het met inflammation-verhaal, haaruitval wordt veroorzaakt door chronische inflammation en inflammation wordt o.a. veroorzaakt door histamine.

Nu las ik dat artikel wat ik noem onder punt 3 nog eens goed door, en daar is echt het een en ander op af te dingen.

1) het is heel slecht geschreven
2) de "onderzoeken" zijn vaak maar gedaan onder 1 of 2 mensen, waardoor je dit soort zinnen krijgt: "and within the first 6 weeks of zafirlucast treatment both the patient and his wife witnessed less ocurrence of hair loss". Dat mist natuurlijk iedere wetenschappelijke onderbouwing.

Maargoed, waar ik verder mee zit is het volgende:

1) Dit artikel zegt dat haargroei bereikt kan worden met Zafirlucast. Maar dat is helemaal geen anithistamine zoals Axel eerst beweerde, maar een anti-leukotrine! Ik weet niet precies wat een anti-leukotrine is maar in het artikel staat dit erover: "Zafirlukast is an anti-leukotriene that competitively inhibits the binding of leukotriene D4 at its receptor site."
Blijkbaar is leukotrine een andere stof dan histamine. Wie weet hier meer over?? En heeft het slikken van anithistamine dan wel zin?

2) De mensen in dit onderzoek namen 40mg per dag van de stof! In RK19 zit ook bijna 40mg! Is het slikken van 10mg per dag wel voldoende? In het artikel wordt zelfs genoemd dat het slikken van 20mg per dag van de anti-leukotrine niet voldoende is!

"Having considered that dihydrotestosterone levels may have been suppressed to a low normal range, as pre treatment dihydrotestosterone serum determination had not been performed, the dose of zafirlukast was increased to 40 mg taken by mouth twice daily. Continuing this dose for a one month period of time, serum dihydrotestosterone levels were reanalized and determined to be 21 NG/DL (normal 25 to 75 NG/DL)."

Dus kort samengevat: gebruiken we wel de goede stof en nemen we wel genoeg??????

Haarmannetje
11 september 2004, 13:51
Goede gedachtegangen Laurens, maar hoewel wat ik nu ga zeggen wetenschappelijk gezien niet acceptable is, wil ik er toch op wijzen dat er wel degelijk kennelijk mensen zijn die positieve ervaringen hebben met anti-hestaminen. In de eerste plaats die persoon van het AllergiePlein, in de tweede plaats Pindakaas en Axel hier (en misschien nog wel meer hier, maar dat weet ik zo niet; VinDiesel?) en dan verschillende RK19-gebruikers (waaronder ook VinDiesel overigens). In ieder geval is het zo dat de anti-hestamine lijkt te zorgen voor initieel succes. Of het voldoende is om de volledige oplossing te zijn weten we niet, dat is afwachten.

Tiuri
11 september 2004, 13:56
haarmannetje, persoonlijke ervaringen van gebruikers zeggen echt helemaal niks. Ik verwijs in dit soort gevallen altijd graag naar Innovate, waarmee iedereen ineens peach fuzz begon te zien en wat later gewoon totaal niet bleek te werken.

Maar los van deze discussie is de kernvraag nu echter, wat moeten we doen???

1) antihistamine of anti-leukotrine?
2) 10mg of 40mg?

Hoe gaan we dit aanpakken?

Tiuri
11 september 2004, 14:00
What are anti-leukotrines?

Anti-leukotrines or leukotrine receptor antagonists are a new type of asthma medication. They are non-steroidal medications, which are taken long term and have been shown to reduce reliever use and may also allow the asthmatic to reduce high doses of inhaled steroids.

Leukotrienes are a group of chemicals released from mast cells, which, like histamine, promote inflammation. There are currently 3 anti-leukotrine medications on the market Singulair (Montelukast), Accolate (Zafirlukast) and Zyflo (Zileuton).

The precise role of these medications in asthma is still being decided. Some asthmatics respond well to these drugs, while other asthmatics gain little benefit. They seem to be particularly effective in those people who have asthma attacks triggered by aspirin or exercise. However, inhaled steroids have greater anti-inflammatory effects than anti-leukotrines.

Currently they may be useful in:
Allowing the dose of corticosteroids to be reduced in moderate asthma
Helping stabilise people with severe asthma
Helping stabilise people with mild asthma as an alternative to low doses of inhaled corticosteroids

The advantages of leukotriene receptor antagonists are that:
They are oral medications taken once or twice a day
They treat asthma via a completely different way to other available medications.

They are preventive medications and should not be used to relieve an asthma attack. However, further long term studies are needed to establish the role of anti-leukotriene medications in asthma treatment guideline in particular, whether they should be used as an alternative to low dose inhaled corticosteroid as a first line treatment in patients with mild to moderate persistent asthma.

The three anti-leukotrines on the market today:
Montelukast
Montelukast is indicated for the prophylaxis and treatment of asthma in adults and in children aged 6 years and over.
Dosage: Tablet, 10 mg and 5 mg (paediatric, chewable):
Administration:
Adults over 15 years: 10 mg taken once a day in the evening.
Children 6–14 years: 5 mg chewable tablet taken once a day in the evening.
Montelukast may be taken with or without food.


Zafirlukast
Zafirlukast is indicated for the prophylaxis and treatment of asthma in adults and in children aged 12 years and over.
Dosage: Tablet, 20 mg and 40 mg
Administration:
Adults and children 12 years and over: 20–40 mg twice daily.
Therapy should be initiated at 20 mg twice daily, which is the usual maintenance dose.
Increasing the dosage to 40 mg twice daily may provide additional benefit.
Take one hour before meals or two hours after meals.


Zileuton
Zileuton is used by patients with mild to moderate chronic asthma to decrease the symptoms of asthma and the number of acute asthma attacks.
Dosage: Tablet 600 mg
Administration:
Adults and children 12 years of age and older: 600 milligrams (mg) four times a day.

Possible Adverse Side Effects of Anti-Leukotrienes
Because anti-leukotrienes are taken in tablet form, the dosage is easy to monitor.

Zafirlukast should not be taken by people who also take the blood-thinning drug, Warfarin. There is a possible link with both Zafirlukast and Singulair with a rare disorder of blood vessels called Churg-Strauss syndrome, which has appeared in some people when their oral steroids are reduced.
The problem could become serious when changing medications. At some point, doctors, wanting to avoid the adverse side effects of prolonged steroid use, usually replace steroids with leukotriene antagonists. But, when patients respond well to leukotriene antagonists and their doctors take them off the steroids, the change unmasks a systemic inflammation of the blood vessels (vasculitis). This, in turn, could possibly even accelerate the syndrome into its dangerous phase, which can lead to death. Common symptoms include a combination of a flu-like illness, rash, pins and needles or numbness of arms and legs and severe sinusitis.
Zileuton enhances the absorption of theophylline so if you take both of these drugs together then the monitoring of theophylline levels is more critical than usual. Some 4% of the people who have taken Zileuton have shown abnormal liver function and it is recommended that the liver be checked at least every two months for the first year of taking the drug.
[bron (http://www.buteyko.co.nz/asthma/preventer/antil.cfm)]

Haarmannetje
11 september 2004, 14:27
haarmannetje, persoonlijke ervaringen van gebruikers zeggen echt helemaal niks. Ik verwijs in dit soort gevallen altijd graag naar Innovate, waarmee iedereen ineens peach fuzz begon te zien en wat later gewoon totaal niet bleek te werken.

Maar los van deze discussie is de kernvraag nu echter, wat moeten we doen???

1) antihistamine of anti-leukotrine?
2) 10mg of 40mg?

Hoe gaan we dit aanpakken?
Ja, goede vraag. Is Zafirlukast bijvoorbeeld zo te koop zonder recept net als Zyrtec? In dat artikel staat dat 40mg Zafirlukast veilig is, dus dat zou het proberen dan ook waard zijn. Maar waar vindt anti-leukotrine aansluiting bij de reguliere haaruitval-theorie?

Tiuri
11 september 2004, 14:34
Maar waar vindt anti-leukotrine aansluiting bij de reguliere haaruitval-theorie?
dat zit m dan in dit zinnetje:

Leukotrienes are a group of chemicals released from mast cells, which, like histamine, promote inflammation.

ralluf
11 september 2004, 18:21
Het ziet er allemaal heel goed uit, maaaaaaaar ben ik de enige die deze bijwerking als obstakel zie om het te gebruiken:

een toename van al het lichaamshaar?

Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om overal een toename van mijn lichaamshaar te krijgen.

Axel
11 september 2004, 19:26
Intressant allemaal :)

Bedankt voor de info, laurensj! Goede gedachtengang :)

PS.: ralluf-> IK vind een toename van extra lichaamshaar echt niet als een obstakel hoor, als je daardoor bovenaan wat haren voor terugkrijgt, leuk toch:) En je bent toch een man, je hebt dus het recht op wat (extra) lichaamshaar ;):)

Tiuri
11 september 2004, 23:22
Het ziet er allemaal heel goed uit, maaaaaaaar ben ik de enige die deze bijwerking als obstakel zie om het te gebruiken:

een toename van al het lichaamshaar?

Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om overal een toename van mijn lichaamshaar te krijgen.
wat zorgt voor een toename van al het lichaamshaar? waar staat dat?

Iemand
12 september 2004, 01:05
Ik herhaal me vraag maar weer, waar kan je het goedkoopst een anti histamine krijgen zoals Zyrtec? Ik ga niet uit van recept aangezien er zoveel huisartsen zijn tegenwoordig, waaronder de mijne, die het liefst geen hol uitvoeren en eigenlijk om de verkeerde redenen huisarts zijn geworden (tenminste, blijkbaar niet om mensen te helpen...)

Bovendien moet ik dan een allergie faken.
(krijg wel huiduitslag bij veel zweten / warmte etc (rood+bultjes, niet kalende vrienden van mij hebben dat ook (gehad), ook ooit voor heen geweest, ook niks voor gehad..ja fijn he..die huisarts van mij.)

Het valt me op dat anti-histamines erg duur zijn, dit terwijl je toch anders zou verwachten met zoveel allergie en astma patienten... (veel vraag is vaak lagere prijs, kan me niet voorstellen dat er een schaarste is in anti histamines :))

Een jaar zou me nu 270-300 euro kosten... (alsof ik niet al aardig wat kosten maak nu ...)

Haarmannetje
12 september 2004, 02:11
een toename van al het lichaamshaar?

Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om overal een toename van mijn lichaamshaar te krijgen.
Nou nee, dat is wel het minste waar ik mij zorgen over maak :). Ik zelf heb absoluut geen problemen met lichaamshaar en ook niet met het krijgen van meer lichaamshaar. Ik vind het juist mooi en een uiting van mijn mannelijkheid, zoals Axel ook zegt. Ik ga echt niet mijn hoofdhaar vaarwel zeggen omdat ik anders meer lichaamshaar krijg. Liever te veel haar dan te weinig.

Iemand
12 september 2004, 10:34
Ok misschien interresant..

50x 10mg tablet Cetirizine = 30 euro(of minder) bij Dru-online.com, is uiteraard geen Zyrtec maar cetirizine is cetirizine toch..

"Cetirizine 10mg. Alerid® made by Cipla. Indian version of zyrtec®"

Trouwens, niet dat ik er momenteel wat aan heb maar, Durex condooms kosten daar geen hol, hahaha

Tiuri
12 september 2004, 10:41
Nou nee, dat is wel het minste waar ik mij zorgen over maak :). Ik zelf heb absoluut geen problemen met lichaamshaar en ook niet met het krijgen van meer lichaamshaar. Ik vind het juist mooi en een uiting van mijn mannelijkheid, zoals Axel ook zegt. Ik ga echt niet mijn hoofdhaar vaarwel zeggen omdat ik anders meer lichaamshaar krijg. Liever te veel haar dan te weinig.
waar staat dat dan dat het slikken van anithistamine leidt tot meer lichaamshaar??? is dat echt zo??

Axel
12 september 2004, 10:58
waar staat dat dan dat het slikken van anithistamine leidt tot meer lichaamshaar??? is dat echt zo??

Ik weet niet of het ergens staat, maar het valt mij in ieder geval op. Ik zie duidelijke toename van lichaamshaar op m'n armen( soms echte heel lange haren) en ook toename van borsthaar maar niet spectaculair veel hoor.

Biljartbal
12 september 2004, 13:08
Ik herhaal me vraag maar weer, waar kan je het goedkoopst een anti histamine krijgen zoals Zyrtec? Ik ga niet uit van recept aangezien er zoveel huisartsen zijn tegenwoordig, waaronder de mijne, die het liefst geen hol uitvoeren en eigenlijk om de verkeerde redenen huisarts zijn geworden (tenminste, blijkbaar niet om mensen te helpen...)

Bovendien moet ik dan een allergie faken.
(krijg wel huiduitslag bij veel zweten / warmte etc (rood+bultjes, niet kalende vrienden van mij hebben dat ook (gehad), ook ooit voor heen geweest, ook niks voor gehad..ja fijn he..die huisarts van mij.)

Het valt me op dat anti-histamines erg duur zijn, dit terwijl je toch anders zou verwachten met zoveel allergie en astma patienten... (veel vraag is vaak lagere prijs, kan me niet voorstellen dat er een schaarste is in anti histamines :))

Een jaar zou me nu 270-300 euro kosten... (alsof ik niet al aardig wat kosten maak nu ...)

Inderdaad moeilijk. Ik heb een huisarts die echt alles voorschrijft wat je wilt (zuid holland-zuid). Je belt even op, en je vraagt naar HIV-tabletten...en je mag ze komen ophalen :confused:

Haarmannetje
12 september 2004, 13:46
waar staat dat dan dat het slikken van anithistamine leidt tot meer lichaamshaar??? is dat echt zo??
Ik weet het niet, veel mensen constateren het. Mensen die enkel anti-histamine* slikken en mensen die RK19 slikken. Hoe dit komt zou ik zelf niet zo kunnen verklaren.

* ) Ja Laurens, ik heb het al die tijd verkeerd gespeld ;).

Iemand
12 september 2004, 14:31
Ik heb trouwens wel een klein probleempje, wil ook met een antihistamine beginnen, 2 maanden als proef ofzo, maar gebruik al aardig wat dingen en het is dus maar de vraag of ik verschil kan merken, misschien behoud het mijn haar wel erg goed maar vergeleken met nu (gaat nu ook redelijk) zie ik het misschien niet.

Denk trouwens toch aan de drugs-r-us versie van Zyrtec, ivm kosten.

Haarmannetje
12 september 2004, 23:20
Laurens, merk je al dat Zyrtec iets doet voor je inflammation in zoverre je daar nog last van had?

Tiuri
13 september 2004, 00:13
Laurens, merk je al dat Zyrtec iets doet voor je inflammation in zoverre je daar nog last van had?
hee haarman! als je t goed vindt wacht ik nog even een paar daagjes voor ik daar uitspraak over doe, okee? vindt t nu nog een beetje moeilijk te bepalen.

Andastra
13 september 2004, 19:36
Ik denk dat ik hier es over zal beginnen tegen m'n dermatoloog donderdag, mss kan zij meer zeggen dan (of hij :confused: )

Thedude
13 september 2004, 21:59
Pindakaas kun je ons nog iets vertellen over jou voortgang???

Tiuri
14 september 2004, 09:30
Pindakaas kun je ons nog iets vertellen over jou voortgang???
Ja Pindakaas, vertel ons eens iets over jouw voortgang?????? (please?)

jennifer
14 september 2004, 10:10
Haarmannetje,

Ik zie bij jouw regime dat je o.a. Eucapil met GSE gebruikt, wat is dit voor interressants? Verder gebruik je weinig en toch geen haaruitval. Kun je dat verklaren? Ben erg benieuwd!

Jennifer, ook een weinig-gebruiker


1 x p.w rooscure
2 x dgs 1 Selenium-Zink tabl.
2 x dgs 1 Ijzercomplex tabl.
1 x dgs Kelp-tabl.
1 x dgs MSM tabl.
4 x dgs kopje brandnetelthee

Haarmannetje
14 september 2004, 10:30
Haarmannetje,

Ik zie bij jouw regime dat je o.a. Eucapil met GSE gebruikt, wat is dit voor interressants?
Beste Jennifer, mag ik je verwijzen naar http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4105? Daarin staat veel informatie over Eucapil (Fluridil). Het komt er kort gezegd op neer dat Fluridil voor een bepaalde tijd de androgeenreceptoren in de hoofdhuid uitschakelt, zodat DHT zich niet meer aan de follikels kan binden. Als je het goed toepast zou het in principe AGA verder moeten voorkomen. De GSE (grapeseedextract) is toegevoegd om nog eens een extra middel in de strijd te gooien. GSE is een zeer krachtige anti-oxidant en een bestanddeel daarvan (ik ben de naam even kwijt) schijnt, volgens een Japanse studie, op de langere termijn ook in staat te zijn hergroei te bewerkstelligen.

Verder gebruik je weinig en toch geen haaruitval. Kun je dat verklaren? Ben erg benieuwd!
Ik gebruik ten eerste weinig omdat ik altijd wat terughoudend ben en te onzeker om de stap te nemen. Ik wil eerst altijd zo veel mogelijk informatie. De stap om Fluridil te gebruiken was al een hele grote :). Ik ga dus ook nog anti-histamine er naast nemen. Verder is geld natuurlijk ook een issue. Ik heb ten eerste niet heel veel te besteden (het kan nu allemaal mooi, maar ik moet gewoon selectief zijn) en ten tweede wil ik geen kapitalen uitgeven aan haarmiddelen.

Ik heb wel haaruitval, maar niet ernstig. Op dit moment gaat het supergoed. Mijn hoofdhuid voelt steeds meer ontspannen aan en ook tijdens het haar wassen was ik gewoon een normale hoeveelheid haar eruit. Dat was eerder wel anders. Ik weet niet hoe het komt, ik schrijf het toe aan een aantal factoren:

- Niet meer zo druk maken over haaruitval ;).
- Gezond leven en eten (geen koffie meer, geen toegevoegde suiker, weinig vet enzovoort).
- De Rozemarijn shampoo (ik weet zeker dat dit bijdraagt aan het succes)
- De Rooscure shampoo
- Het idee dat AGA soms sneller gaat dan andere keren en dat dat dan ook weer verschilt per persoon.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben :D.


Een vraag aan anderen:
Hoeveel betalen jullie voor je anti-histamine? Vermeld dan even de prijs voor een pakje, hoeveel erin zit, uiteraard de soort anti-histamine (Zyrtec enzovoort) en ook even waar je het koopt. Bedankt.

jennifer
14 september 2004, 10:40
Tsja, ik was weer eens te snel met m,n vraag over Flueridil. Vergeet onze medicijnen FAQ nog wel eens. Verder bedankt voor je uitleg. Misschien ga ik in de toekimst ook wel Zyrtec gebruiken i.p.v. de rooscure wanneer die mij weer irritatie gaat geven.
Zal de fleuridil ook eens nader bestuderen. Misschien dat je haaruitval daardoor is gestabiliseerd?

Jennifer

Haarmannetje
14 september 2004, 11:58
Misschien dat je haaruitval daardoor is gestabiliseerd?
Dat denk ik niet, ik gebruik het slechts 5 dagen. Ik merk al wel dat mijn kruin nu niet meer gevoelig is als ik er overheen ga met een kam ofzo.

Tiuri
17 september 2004, 11:04
ik ben overgestapt van 10mg zyrtec naar 5mg Aerius met als werkend bestanddeel desloratadine. Dit staat erover op internet:

CFH-Advies: Bij allergische rhinitis is toepassing van een systemisch 'niet'-sederend antihistaminicum met name aangewezen indien de acute symptomen gepaard gaan met atopische verschijnselen in andere organen zoals ogen en huid. Desloratadine is de voornaamste metaboliet van loratadine. Van de 'niet'-sederende antihistaminica is met loratadine en cetirizine veel ervaring opgedaan; bij cetirizine lijkt het risico van cardiale bijwerkingen het geringst, maar kan eerder beïnvloeding van psychomotore functies optreden.
Het staat niet vast dat desloratadine minstens even effectief is als loratadine.

Eigenschappen: Desloratadine is de belangrijkste actieve metaboliet van loratadine met anti-H1-histaminerge activiteit. Deze activiteit is 2,5 -4 maal zo groot als van loratadine.

Kinetische gegevens: Resorptie: goed. Tmax = ca. 3 uur. Metabolisering: in de lever tot inactieve metabolieten. Eliminatie: voornamelijk in de vorm van metabolieten met de urine. T1/2el = ca. 27 uur.

Deze antihistamine krijg ik namelijk vergoed. In ieder geval behoort het, net zoals Zyrtec, tot de weinig sederende groep antihistaminica.

Ik heb veel last van allergische rhinitis en chronische neusverkoudheid, en daarvoor heb ik dit voorgeschreven gekregen. Ik laat het jullie natuurlijk weten als ik het idee krijg dat het iets doet tegen AGA.

Tiuri
17 september 2004, 13:33
nou me allergie heeft ie in ieder geval in een uurtje weg weten te krijgen :D

bijwerking: oprispend maagzuur. Had ik ook al met Zyrtec. Herkent iemand dit?

pizzacat
17 september 2004, 13:34
Misschien willen een paar bekers melk helpen.

Tiuri
17 september 2004, 13:36
Misschien willen een paar bekers melk helpen.
sja dat helpt zeker, heb ook altijd wat rennies in huis want ik heb hier wel vaker last van, maar de antihistamine roept het duidelijk op.

Mcsnip
19 september 2004, 20:05
Zijn er meer mensen die last hebben van verkoudheid en keelpijn, na het starten van innemen van een anti-histamine?? Ik heb toch het idee dat het wel je immuunsysteem plat legt.

kevin
19 september 2004, 21:32
Zijn er meer mensen die last hebben van verkoudheid en keelpijn, na het starten van innemen van een anti-histamine?? Ik heb toch het idee dat het wel je immuunsysteem plat legt.

nergens last van

Axel
20 september 2004, 19:58
Hey,

Wanneer nemen jullie de Zyrtec in, maakt het tijdstip iets uit? Voor of na het eten? (kan er nergens iets van terugvinden in de bijsluiter)

Ik neem het altijd s'ochtends in na de maaltijd.

Mille
20 september 2004, 20:27
ik neem het voor het slapen in, omdat het een zeer licht sederende werking bij mij heeft, zoals slaperigheid. overdag voel ik me anders suf :confused:

ik slaap lekker als een roos nu :sleepy:

kevin
20 september 2004, 21:23
ik neem het voor het slapen in, omdat het een zeer licht sederende werking bij mij heeft, zoals slaperigheid. overdag voel ik me anders suf :confused:

ik slaap lekker als een roos nu :sleepy:

dat heb ik ook, ik slaap echt veel beter

Tiuri
20 september 2004, 21:45
ik neem mijn antihistamine 's ochtends in samen met me propecia.

sonofsam
20 september 2004, 21:48
ik neem mijn antihistamine 's ochtends in samen met me propecia.
Laurens,

'S nachts is de testosteronspiegel (rond 6/7 uur) het hoogst, daarom nam ik mijn fina altijd 's avonds in zodat de maximale werking altijd samenviel met de hoogste testosteronspiegel.

Het effect zal minimaal zijn, maar ik wilde je dit toch niet onthouden...

Sam

Thedude
21 september 2004, 23:21
Pindakaas hoe staat het nou ermee?
Laat is weten we zijn razend benieuwd!!!

Tiuri
22 september 2004, 08:21
Pindakaas hoe staat het nou ermee?
Laat is weten we zijn razend benieuwd!!!
pindakaas post niet meer op dit forum na het akkefietje met de webmaster...

sonofsam
22 september 2004, 09:57
pindakaas post niet meer op dit forum na het akkefietje met de webmaster...
Jammer. Kunnen ze het niet uitpraten? Het is voor een site als deze van belang dat zoveel mensen hun ervaringen delen. Met name pindakaas die al voor een langere tijd aan de anti-histamine zit...

Tiuri
22 september 2004, 09:59
Jammer. Kunnen ze het niet uitpraten? Het is voor een site als deze van belang dat zoveel mensen hun ervaringen delen. Met name pindakaas die al voor een langere tijd aan de anti-histamine zit...
dat vind ik ook, maar helaas is het blijkbaar niet uit te praten. De informatie komt nu versplinterd op internet en dat is geen goede zaak.

maarja, helaas pindakaas, wat kan ik eraan doen.

sonofsam
22 september 2004, 10:05
dat vind ik ook, maar helaas is het blijkbaar niet uit te praten. De informatie komt nu versplinterd op internet en dat is geen goede zaak.

maarja, helaas pindakaas, wat kan ik eraan doen.
Bemiddelen?

Tiuri
22 september 2004, 10:08
Bemiddelen?
geprobeerd. :)
ik vind het ook een zaak van hun, het is niet aan mij om hier een standpunt over in te nemen of mijn mening over te geven.

Super Cow
22 september 2004, 11:53
Ik slik 10mg Cetirizine Dihydrochloride nu meer dan een maand, en ik merk er nu nog niks van, alleen some een klein beetje vermoeid(minimaal!)

Maar...Ik heb een enorme haaruitval periode gehad(1000e haren per dag) Mijn haarlijn ziet er atm niet meer uit
Je kunt nu goed zien dat ik aan het kaal worden ben.

Maar het lijkt erop dat sinds gister dit proces weer stilstaan(GELUKKIG!!)

Misschien is het een shedding geweest in combinatie van cetirizine en minoxidil

Weet iemand its over shedding en cetirizine?

Haarmannetje
22 september 2004, 14:57
Ik slik 10mg Cetirizine Dihydrochloride nu meer dan een maand, en ik merk er nu nog niks van, alleen some een klein beetje vermoeid(minimaal!)

Maar...Ik heb een enorme haaruitval periode gehad(1000e haren per dag) Mijn haarlijn ziet er atm niet meer uit
Je kunt nu goed zien dat ik aan het kaal worden ben.

Maar het lijkt erop dat sinds gister dit proces weer stilstaan(GELUKKIG!!)

Misschien is het een shedding geweest in combinatie van cetirizine en minoxidil

Weet iemand its over shedding en cetirizine?
Super Cow, even een aantal opmerkingen/vragen.

1) Hoe kun je verwachten dat je na 1 maand al echt wat wonderbaarlijks ziet? Stel dat RK19 werkt; Ken zegt zelf dat je het een maand of 3 de tijd moet geven en dan heb je het over 36mg anti-histamine.

2) Dit is even een algemeen punt wat ik wel vaker hoor hier. Je zegt dat je "nu goed kunt zien dat je kaal wordt." Is dat zo erg dan? Kaal zijn/worden is voor jezelf niet prettig, maar bijvoorbeeld inhammen hebben ofzo kan ook heel mooi staan. Is het zo dat je wilt beweren dat je het zelfs al erg vindt dat anderen kunnen zien dat je kalend bent, ondanks de mogelijkheid dat je kapsel er op dit moment nog goed uit zou zien?

Dat snap ik eigenlijk niet dan. Ik zelf ben kalend en je kunt het ook wel zien als ik buiten loop en ik loop wat tegen de wind in. Maar ik heb er nog nooit bij stil gestaan dat ik het erg zou vinden dat iemand anders kan zien dat ik kalend ben. Dat interesseert me weinig. Mij gaat het er meer om, hoe het lijkt op een bepaald moment. Dus de gedachte dat het niet lijkt wanneer ik een halve maan heb zeg maar, dat maakt dat ik er wat tegen wil doen. Nu lijkt het net alsof kaalheid een enge ziekte is ofzo, die niemand mag zien. Vind ik wat ver gaan eerlijk gezegd.

En als het voor de dames is. Ik zeg altijd maar zo. Het is een goede filter om de "slechte" dames te filteren van de "goede". Het idee alleen al dat ik een meid zou hebben die bij mij is omdat ze niet kan zien dat ik kaal zou worden en als dat wel zo zou zijn, dan zou ze niet eens bij mij willen zijn. Bah, moet er niet eens aan denken :).

Super Cow
22 september 2004, 15:29
Super Cow, even een aantal opmerkingen/vragen.

1) Hoe kun je verwachten dat je na 1 maand al echt wat wonderbaarlijks ziet? Stel dat RK19 werkt; Ken zegt zelf dat je het een maand of 3 de tijd moet geven en dan heb je het over 36mg anti-histamine.

2) Dit is even een algemeen punt wat ik wel vaker hoor hier. Je zegt dat je "nu goed kunt zien dat je kaal wordt." Is dat zo erg dan? Kaal zijn/worden is voor jezelf niet prettig, maar bijvoorbeeld inhammen hebben ofzo kan ook heel mooi staan. Is het zo dat je wilt beweren dat je het zelfs al erg vindt dat anderen kunnen zien dat je kalend bent, ondanks de mogelijkheid dat je kapsel er op dit moment nog goed uit zou zien?

Dat snap ik eigenlijk niet dan. Ik zelf ben kalend en je kunt het ook wel zien als ik buiten loop en ik loop wat tegen de wind in. Maar ik heb er nog nooit bij stil gestaan dat ik het erg zou vinden dat iemand anders kan zien dat ik kalend ben. Dat interesseert me weinig. Mij gaat het er meer om, hoe het lijkt op een bepaald moment. Dus de gedachte dat het niet lijkt wanneer ik een halve maan heb zeg maar, dat maakt dat ik er wat tegen wil doen. Nu lijkt het net alsof kaalheid een enge ziekte is ofzo, die niemand mag zien. Vind ik wat ver gaan eerlijk gezegd.

En als het voor de dames is. Ik zeg altijd maar zo. Het is een goede filter om de "slechte" dames te filteren van de "goede". Het idee alleen al dat ik een meid zou hebben die bij mij is omdat ze niet kan zien dat ik kaal zou worden en als dat wel zo zou zijn, dan zou ze niet eens bij mij willen zijn. Bah, moet er niet eens aan denken :). Beste Haarmannetje,

Ik moet me misschien niet teveel aantrekken van een andere maar, als je in 3-4 weken tijd de helft van je haar verliest dan schrik je wel hoor.

Misschien ben ik wel een zeur, maar soms moet ik mijn verhaal kwijt.

Maar iets posities: vorige week zaterdag was het afvoerputje van de douche verstop met mijn haar(ik had het daarvoor schoon gemaakt)
Zonet lag er bijna niks meer in, dus ik hoop dat het een tijdelijke stevige shedding is geweest.

Groetjes

Haarmannetje
22 september 2004, 15:42
Super Cow,

Je hebt mij denk ik verkeerd begrepen. Mijn excuses voor het feit dat ik aanvallend op je overkwam. Dat was niet de bedoeling. Ik kan mij juist ontzettend goed voorstellen dat je enorm baalt en schrikt als je zoveel haar per dag verliest. En natuurlijk moet je dan ook je verhaal kwijt kunnen. Sterker nog, voor veel mensen is dit forum juist de prettigste uitlaatklep. In het werkelijke leven wordt het niet zo geaccepteerd wanneer je "zeurt" over je kaalheid, bij mij niet tenminste, terwijl het toch een probleem vormt. Je moet er dan gewoon over kunnen praten. Nogmaals sorry dus.

Maar wat ik bedoelde was dat ik het in het algemeen genomen niet kan begrijpen dat mensen met AGA het als een bezwaar zien dat anderen zien dat ze kaal worden. Dus niet dat anderen zien dat je kaal bènt, of dat het op dat moment gewoon niet mooi meer is, maar enkel het idee dat je kalend bent. Alsof je je schaamt voor het feit dat je kalend bent, ook al lijkt alles nog steeds prima. Dat bedoel ik dus. Dus dat je het erg vindt dat je inhammen hebt omdat anderen mensen dan zien dat je kaal wordt, terwijl je de inhammen an sich misschien helemaal niet erg vindt.

Hopelijk begrijp je het nu :).

Jack
22 september 2004, 18:48
interessant topic, maar wordt niet het gevolg bestreden, bestreden met een verkeerd middel?

kevin
22 september 2004, 20:20
Ik gebruik het nu ong. 1 maand en het is wel grappig want ik zie veel meer lichaamsbeharing, vooral op mijn armen.

Tiuri
22 september 2004, 20:43
ik stop met antihistamine omdat het niet voldoende helpt tegen mijn allergie en omdat ik er na wat artikelen lezen geen snars van geloof dat het iets doet tegen AGA.

Ik ga overwegen om binnenkort aan mijn huisarts een andere antihistamine te vragen dan Aerius, eentje die wel beter werkt tegen allergie. Maar voorlopig in ieder geval ff niet.

kevin
22 september 2004, 21:32
ik stop met antihistamine omdat het niet voldoende helpt tegen mijn allergie en omdat ik er na wat artikelen lezen geen snars van geloof dat het iets doet tegen AGA.

Ik ga overwegen om binnenkort aan mijn huisarts een andere antihistamine te vragen dan Aerius, eentje die wel beter werkt tegen allergie. Maar voorlopig in ieder geval ff niet.

geef het tijd? zolang gebruik je het nog niet denk ik? en heb je zyrtec al gbruikt? >10mg? en volgens mij doet het ook weining tegen AGA maar doet het meer voor al reeds verloren haren weer tot leven brengen.

HEIDIKEN
22 september 2004, 21:41
hey,
ik heb in het verleden ook al zyrtec gebruikt tegen een aanval voor jeuk!het resultaat was verbluffend!ik had ook de inderdruk dat mijn haarverlies er minder door werd,maar durf dat niet met zekerheid zeggen!ik heb al een 17j last van haaruitval,zowat met up&downs(meer downs weliswaar!:crybaby: ).ik zou graag terug herbeginnen met zyrtec als ik zou weten dat het beterschap gaf!de jeuk is nu wel veel minder,dus ik weet niet goed of ik er wel goed aan doe!
heidiken

kevin
22 september 2004, 21:58
hey,
ik heb in het verleden ook al zyrtec gebruikt tegen een aanval voor jeuk!het resultaat was verbluffend!ik had ook de inderdruk dat mijn haarverlies er minder door werd,maar durf dat niet met zekerheid zeggen!ik heb al een 17j last van haaruitval,zowat met up&downs(meer downs weliswaar!:crybaby: ).ik zou graag terug herbeginnen met zyrtec als ik zou weten dat het beterschap gaf!de jeuk is nu wel veel minder,dus ik weet niet goed of ik er wel goed aan doe!
heidiken

je zegt het zelf al ;)

HEIDIKEN
22 september 2004, 22:15
ook al heb ik nu praktisch geen jeuk meer???

Haarmannetje
22 september 2004, 23:06
ik stop met antihistamine omdat het niet voldoende helpt tegen mijn allergie en omdat ik er na wat artikelen lezen geen snars van geloof dat het iets doet tegen AGA.

Ik ga overwegen om binnenkort aan mijn huisarts een andere antihistamine te vragen dan Aerius, eentje die wel beter werkt tegen allergie. Maar voorlopig in ieder geval ff niet.
Wat voor artikelen heb je het dan over, Laurens? Waarom zou het niets doen tegen AGA? Ga je anders misschien aan de anti-leuk... (hoe heet dat ook alweer)?

kevin
22 september 2004, 23:07
ook al heb ik nu praktisch geen jeuk meer???

als je helemaal geen jeuk hebt dan zou ik het niet gebruiken

Haarmannetje
22 september 2004, 23:08
als je helemaal geen jeuk hebt dan zou ik het niet gebruiken
Waarom niet? Dat je geen jeuk hebt zegt niet dat je geen inflammation hebt. Bij AGA komt inflammation altijd voor, soms voelbaar, soms niet.

kevin
22 september 2004, 23:25
Waarom niet? Dat je geen jeuk hebt zegt niet dat je geen inflammation hebt. Bij AGA komt inflammation altijd voor, soms voelbaar, soms niet.

niet voelbaar? volgens mij is het inflammation altijd voelbaar als een soort van prikkeling op je hoofdhuid.

Haarmannetje
22 september 2004, 23:27
niet voelbaar? volgens mij is het inflammation altijd voelbaar als een soort van prikkeling op je hoofdhuid.
Nee, is niet altijd zo. Er zijn ook kalende mannen die nergens last van hebben. Inflammation houdt in dat er ontstekingsreacties plaatsvinden, maar het verschilt van persoon tot persoon hoe zeer je het voelt.

Animal
23 september 2004, 18:10
Wat een interessante topic! Nu ik erover nadenk heb ik ook last van allergieen. Als ik te lang in de zon heb gelegen krijg ik rode bultjes op mijn borst en als ik gezweet heb krijg naast een rode uitslag ook rode bultjes. Dit zijn toch allergieen?

Ik heb 2 vrienden van mij gevraagd die ook kaal aan het worden zijn en zij hebben ook last van allergieen. Natuurlijk is dit niet representatief maar ik zal nog eens meer vrienden vragen. Of bij mij in de familie waar praktisch iedereen kaal wordt of is.

Een klein vraagje..

Waarom hebben jullie het steeds over cetirizine? Op www.mijnapotheek.nl (http://www.mijnapotheek.nl) kun je naast cetirizine ook loratadine bestellen. Waarom bestellen jullie die niet?

Tiuri
24 september 2004, 01:34
Wat een interessante topic! Nu ik erover nadenk heb ik ook last van allergieen. Als ik te lang in de zon heb gelegen krijg ik rode bultjes op mijn borst en als ik gezweet heb krijg naast een rode uitslag ook rode bultjes. Dit zijn toch allergieen?

Ik heb 2 vrienden van mij gevraagd die ook kaal aan het worden zijn en zij hebben ook last van allergieen. Natuurlijk is dit niet representatief maar ik zal nog eens meer vrienden vragen. Of bij mij in de familie waar praktisch iedereen kaal wordt of is.

Een klein vraagje..

Waarom hebben jullie het steeds over cetirizine? Op www.mijnapotheek.nl (http://www.mijnapotheek.nl) kun je naast cetirizine ook loratadine bestellen. Waarom bestellen jullie die niet?
ach iedereen bestelt nu ceritizine omdat dat hip is, daar zit geen logische gedachte achter. sterker nog: het enige onderzoekje dat hergroei aantoont is niet eens gedaan met een anithistamine, maar met een antileukotrine.

bas739
24 september 2004, 11:57
Ik zit er ook over te denken om het aan te schaffen nu ik de strijd met DHT ben aangegaan (sinds gisteren :cool: ) maar ik wacht nog liever ff af. Ik zie bijv. ook al dat jij ermee gestopt bent laurensj en dat het middeltje misschien wel nix uithaalt?

Tiuri
24 september 2004, 11:59
Ik zit er ook over te denken om het aan te schaffen nu ik de strijd met DHT ben aangegaan (sinds gisteren :cool: ) maar ik wacht nog liever ff af. Ik zie bijv. ook al dat jij ermee gestopt bent laurensj en dat het middeltje misschien wel nix uithaalt?
Achja. ik geloof er niet in, maar er zijn er zelfs die al hergroei claimen. Op de grote buitenlandse forums gebruikt trouwens niemand het en is iedereen erg sceptisch. Niet dat dat alles zegt, maar toch. Ik ga voorlopig niet aan onbewezen middeltjes beginnen. Mijn regimen wordt binnenkort al omvangrijk zat.

peter10
24 september 2004, 12:06
Ik zit er ook over te denken om het aan te schaffen nu ik de strijd met DHT ben aangegaan (sinds gisteren :cool: ) maar ik wacht nog liever ff af. Ik zie bijv. ook al dat jij ermee gestopt bent laurensj en dat het middeltje misschien wel nix uithaalt?

ik zie in je regime dat je ook honing gebruikt tegen AGA ? volgens mij heb ik al eerder eens iets gelezen op het forum daarover, maar wat is de gedachte daarachter ? remt dat DHT-aanmaak ?

Tiuri
24 september 2004, 12:07
ik zie in je regime dat je ook honing gebruikt tegen AGA ? volgens mij heb ik al eerder eens iets gelezen op het forum daarover, maar wat is de gedachte daarachter ? remt dat DHT-aanmaak ?
ik heb vroeger als kind ook vaak honing gegeten tegen allergie. Maarja, allergie is toch echt wat anders dan AGA!!!

bas739
24 september 2004, 12:42
ik zie in je regime dat je ook honing gebruikt tegen AGA ? volgens mij heb ik al eerder eens iets gelezen op het forum daarover, maar wat is de gedachte daarachter ? remt dat DHT-aanmaak ?

Ach ja, tis een beetje in de trant van 'alle beetjes baten'. Er is eens een topic geweest over honing. (Daar heb jij indertijd ook wat posts neergezet toch?) Daar werd over gesproken dat het anti-bacteriële werking had en ook anti-oxidanten bevatte. Maar ik vind dit dus wel een product waarbij de titel, baadt het niet dan schaadt het niet, van toepassing is. Het zal waarschijnlijk niet veel uithalen, maar och, k vind het ook nog lekker ook dus.
Ik ben pas net begonnen met mijn regimen en ondanks dat de rooscure en weleda in de badkamer staan heb ik deze nog niet gebruikt. Ik ben alleen nog maar begonnen met het slikken van die P5P capsules.
Ik wil het niet meteen al te 'ruig' aanpakken, maar verspreid over een X aantal weken. Lichaam rustig laten wennen.
Zoals ik ook net al postte ben ik op het moment nog wat onzeker over dat Zyrtec en soortgelijke middelen, maar goed van de andere kant ben ik ook niet echt de expert in deze...

haarmeer
2 oktober 2004, 18:43
relevant, maar let op het gaat hier om alopecia areata

FC-10 THE EFFICACY OF EBASTINE, A SECOND-GENERATION ANTIHISTAMINE, IN THE TREATMENT OF ALOPECIA AREATA

Y. Yoshizawa, S. Kawana. Department of Dermatology, Nippon Medical School.Tokyo. Japan.


Background: Although its etiology is not entirely clear, the infiltration of inflammatory cells is increased around hair follicles in lesions of alopecia areata (AA), and the type of immune cells that are increased are mast cells. Such evidence suggests that mast cells play some role in the pathogenesis of AA. Objective: The aim of this study was to evaluate the efficacy of a second-generation antihistamine in the treatment of AA. Methods: Two studies were performed. In study I, 9 patients with moderate AA were treated with diazepam for 3 months and patients who did not respond to the diazepam therapy were then treated with ebastine, a second-generation antihistamine, instead of diazepam. In study II, 22 patients with moderate AA were initially treated with ebastine for at least 3 months. The efficacy of these medications was checked after 3 months of the therapy. If any benefit effects were noted at that time, the therapy was continued until 5 months and the final efficacy was evaluated. Results: In study I, of the 9 patients, only one (11%) showed an excellent response to diazepam. Of the remaining 8 patients, 5 (62%) showed an excellent response to the subsequent ebastine therapy. In study II, 13 out of the 22 patients (59%) showed an excellent response. Together, 18 out of 30 patients (60%) were excellent responders to ebastine therapy, excluding the patient who responded to diazepam. Ebastine therapy also showed a tendency to be more effective in patients with emotional stress than in those without stress. There were no statistical differences in eosinophil counts, in serum IgE levels, and in serum interleukin 4 levels between excellent or poor responders to ebastine. Serum IgE levels were, however, significantly decreased after ebastine therapy in the excellent responders, while the poor responders had no change in IgE levels. Conclusion: We propose that the administration of a second-generation antihistamine is an efficient therapy for moderate AA however, the results obtained here should be interpreted with caution, as is the case for most open studies.

Mille
2 oktober 2004, 18:51
dit topic begint me nu ook te boeien. even doorspitten en komt weer wat nieuws tegen: anti-hestamine creme/zalf


http://www.achmeahealth.nl/mednet/mednet.php?type=showdoc&id=2128

Super Cow
2 oktober 2004, 22:29
Ik slik nu anderhalf maand een antihistamine, en ik ondervind behoorlijk donshaar groei op mijn inhammen van een paar mm tot een cm. Em de donshaar langs mijn haarlijn krijgen zeer lichte kleur. Ik hoop dat deze trend doorzet, en blijft natuurlijk :)

kevin
2 oktober 2004, 22:58
Ik slik nu anderhalf maand een antihistamine, en ik ondervind behoorlijk donshaar groei op mijn inhammen van een paar mm tot een cm. Em de donshaar langs mijn haarlijn krijgen zeer lichte kleur. Ik hoop dat deze trend doorzet, en blijft natuurlijk :)
grappig dat wij precies hetzelfde hebben op het moment ;)

Haarmannetje
3 oktober 2004, 00:55
Hmmmm kevinme en Super Cow, jullie nu ook al (naast Pindakaas en Axel)? Dat ziet er toch best wel veelbelovend uit.

Laurens, hoe sta jij hier nu tegenover :)?

Tiuri
3 oktober 2004, 00:57
Hmmmm kevinme en Super Cow, jullie nu ook al (naast Pindakaas en Axel)? Dat ziet er toch best wel veelbelovend uit.

Laurens, hoe sta jij hier nu tegenover :)?
daar kan ik snel antwoord op geven: van innovate kreeg ook iedereen donshaar.

ik geloof niet in de werking van antihistamine bij haargroei.

truste! :)

Haarmannetje
3 oktober 2004, 01:02
daar kan ik snel antwoord op geven: van innovate kreeg ook iedereen donshaar.

ik geloof niet in de werking van antihistamine bij haargroei.

truste! :) Het zogenaamde "wishful thinking" dat wordt omgezet in een illusionaire perceptie van hergroei? Met andere woorden: je ziet dingen die er niet zijn? Zou heel goed kunnen, maar ik vind het mooi dat men er wel mee bezig is. Je weet het maar nooit.

Weltrusten.

Mcsnip
4 oktober 2004, 09:55
Denk dat eerder minox zorgt voor donsharen, dan een anti-histamine! Maarja het zou leuk zijn als het op een manier bij zou kunnen dragen!

Tiuri
4 oktober 2004, 13:10
posts over T-gel verplaatst naar thread [T-GEL Shampoo (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4235)]. Hier graag ontopic (antihistamine) verder.

Richard33
4 oktober 2004, 13:32
Jongens ik ben niet zo een schrijfer heb daar echt niet zo veel zin in maar wil jullie wel laten weten dat er bij mijn naar 2 maanden zyrtec en nog andere soorten van cetirizine (dumex ,hexal enz )
Koop steeds het soort wat ze op vooraad hebben , verder gebruik ik al meer als een half jaar gewoon groene thee.
Er komen echt nieuwe dons haren op de inhammen en tussen de haarlijn aan de voorkant.

Marcjacobs
4 oktober 2004, 22:11
Ach ja, we weten het allemaal niet, maar inding is zeker. Daar waar vroegr alleen gedacht werd aan dht begint de trent nu om te zetten. Dht is niet de directe oorzaak, inflammation is dat en die zorgt voor de verschrompeling van je haren. Als je DHT wegneemt zou de inflammation ook weg moeten gaan, maar ja.

Ik krijg van ken in ieder geval 3 maanden gratis en ga om de 2 weken foto's maken dus geen wishfull thinking of illusies maar gewoon foto's om te kijken wat het wordt en we zullen zien.

Marc jacobs

pizzacat
4 oktober 2004, 23:41
Ach ja, we weten het allemaal niet, maar inding is zeker. Daar waar vroegr alleen gedacht werd aan dht begint de trent nu om te zetten. Dht is niet de directe oorzaak, inflammation is dat en die zorgt voor de verschrompeling van je haren. Als je DHT wegneemt zou de inflammation ook weg moeten gaan, maar ja.

Ik krijg van ken in ieder geval 3 maanden gratis en ga om de 2 weken foto's maken dus geen wishfull thinking of illusies maar gewoon foto's om te kijken wat het wordt en we zullen zien.

Marc jacobs

Het is net anders om, inflammation (ontstekingsreactie) is een symptoom, de DHT speelt een belangrijke rol bij AGA, maar is niet de enige factor zoals vroeger juist gedacht werd.

Tiuri
6 oktober 2004, 11:23
ik moet zeggen dat ik toch nog een beetje zwalk in mijn mening over antihistamine. Ik heb weer het een en ander gelezen wat erop zou kunnen duiden dat het in theorie iets zou kunnen doen tegen AGA.

Histamine is a biogenic amine formed by decarboxylation of the amino acid histidine and is present as a tissue hormone in human and animal organisms, especially in the skin and in the lung.
[Bron: Topical application of cetirizine and loratadine (http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=HITOFF&u=/netahtml/search-adv.htm&r=11&f=G&l=50&d=PTXT&p=1&S1=antihistamine&OS=antihistamine&RS=antihistamine)]

Er zijn dus mensen bezig met cetirizine (Zyrtec) tot topisch middel te verwerken om allergische plekken op de huid mee te behandelen. Misschien zou het kunnen werken om dit op het hoofd te smeren... Wie weet.

In dit artikel wordt antihistamine ook genoemd:
Histamine has been established to play a role in inflammation in general. Antihistamines are well established most notably for allergy control. Furthermore, histamine is believed to play a role in asthma. For example, histamine and cysteinyl leukotrienes (cLT's) are both known to be key mediators in airway tone. Clinical studies have shown that a combination therapy of a cLT receptor antagonist and an antihistamine administered to twelve asthma patients, reduced early asthmatic responses (EAR) and late asthmatic responses (LAR) to a greater extent than either single-acting agent alone (A. Roquet, et al., Am. J. Respir Crit. Care Med, 155, 1856 (1997)). This indicates that histamine plays a role in asthma.
[Bron: Compounds and methods for treatment of asthma, allergy and inflammatory disorders (http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=HITOFF&u=/netahtml/search-adv.htm&r=2&f=G&l=50&d=PTXT&p=1&S1=antihistamine&OS=antihistamine&RS=antihistamine)]
Maar een verband tussen antihistamine en haarverlies wordt in deze patentaanvraag niet gelegd.

Dit artikel is al eerder genoemd: Method of treating hair loss (http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=HITOFF&u=/netahtml/search-adv.htm&r=29&f=G&l=50&d=PTXT&p=1&S1=antihistamine&OS=antihistamine&RS=antihistamine). Dit artikel is helaas meer gericht op anti-leukotriene en minder op antihistamine. Van antileukotriene wordt gesuggereerd dat het tweevoudig kan werken tegen AGA:
1) het remt de inflammation;
2) het remt de activiteit van 5-alpha-reductase.

Er wordt wel gesuggereerd dat antihistamine hetzelfde zou kunnen doen:
A method of treating acne and other inflammatory skin diseases is provided which comprises administering to a patient in need of treatment an anti-leukotriene or antihistamine agent, or other anti-inflammatory agent alone or in combination, preferably twice a day, preferably for at least two months.

[...]

Because the inflammatory response of the acne lesion is mediated by the release of leukotrienes and histamines, then the introduction of anti-leukotrienes and/or antihistamines will effectively prevent the formation of new acne lesions and exert a significant impact on the resolution of old lesions.

Jammer dat dit artikel zo slecht geschreven is en de onderzoeken zo slecht zijn opgezet dat je er eigenlijk geen conclusies uit kan trekken.

Haarmannetje
6 oktober 2004, 14:14
Het is een compleet nieuw terrein, maar er zijn inderdaad zeker wel aanwijzingen. Het is zeker een onderwerp om in de gaten te houden.

opzichgoed
7 oktober 2004, 00:44
Poeh HW heeft niet stil gezeten in mijn afwezigheid. Zijn er nog interessante ontwikkelingen? Nieuwe AntiHist gebruikers?

Druifstuif
7 oktober 2004, 09:53
Hm, ik heb de afgelopen weken 2 keer wat zitten experimenteren door een aspirine en een antihistamine in te nemen, en 2 keer kreeg ik de dag daarna last van keelpijn en verkoudheid. En nou ben ik toch een beetje huiverig om er mee door te gaan eigenlijk.

Tiuri
7 oktober 2004, 10:10
Hm, ik heb de afgelopen weken 2 keer wat zitten experimenteren door een aspirine en een antihistamine in te nemen, en 2 keer kreeg ik de dag daarna last van keelpijn en verkoudheid. En nou ben ik toch een beetje huiverig om er mee door te gaan eigenlijk.
aspirine is niet een medicijn dat je op de lange termijn kan blijven innemen. het kan vast goede zaken doen tegen AGA maar voor je algemene gezondheid is het niet aan te raden.

Druifstuif
7 oktober 2004, 10:27
aspirine is niet een medicijn dat je op de lange termijn kan blijven innemen. het kan vast goede zaken doen tegen AGA maar voor je algemene gezondheid is het niet aan te raden.
Weet ik, was ik ook niet van plan. Maar ik vroeg mij af of de combi van die 2 ervoor gezorgd kan hebben dat mijn immuunsysteem in zoverre plat is gelegd dat ik de dagen erna last had van verkoudheid en keelpijn of dat dat gewoon toeval is.

Tiuri
7 oktober 2004, 10:29
Weet ik, was ik ook niet van plan. Maar ik vroeg mij af of de combi van die 2 ervoor gezorgd kan hebben dat mijn immuunsysteem in zoverre plat is gelegd dat ik de dagen erna last had van verkoudheid en keelpijn of dat dat gewoon toeval is.
ik denk dat het er wel mee te maken kan hebben. door deze middelen wordt de aanmaak van cytokine en histamine geremd. Deze twee stofjes spelen een belangrijke rol in je afweersysteem. Dat in combinatie met een koud en winderig jaargetijde kan tot je verkoudheid geleid hebben.

Iemand
7 oktober 2004, 10:31
Tja..ik ben bijna altijd verkouden :)
Dat heb je vooral als je dagelijks in gebouwen kom met veel mensen..aangezien er zo'n 6000 op de Hogeschool lopen bij mij heb je elke week een andere verkoudheid :D

Mcsnip
7 oktober 2004, 10:49
Had ik aan het begin ook met cetirizine keelpijn etc. maar dat gaat over na een week ofzo ;)

Haarmannetje
7 oktober 2004, 10:52
Had ik aan het begin ook met cetirizine keelpijn etc. maar dat gaat over na een week ofzo ;)
Merk je al iets van de anti-histamine?

Mcsnip
7 oktober 2004, 12:07
Ben wel grotendeels af van de jeuk en mn hoofdhuid is helemaal niet rood meer. Maar of het iets kan doen tegen haaruitval kan ik nog niet zeggen daar gebruik ik het nog te kort voor. Als ik iets merk dan zal ik het zeggen! ;)

sonofsam
7 oktober 2004, 12:26
Haarmannetje,

Wanneer ga jij eigenlijk aan de anti-histamine?

S.O.S.

Mille
7 oktober 2004, 20:22
aspirine is niet een medicijn dat je op de lange termijn kan blijven innemen. het kan vast goede zaken doen tegen AGA maar voor je algemene gezondheid is het niet aan te raden.ik wil erop attenderen dat dit niet juist is. Mijn zus studeerd geneeskunde en zei zegt dat veel doktoren zelfs elke dag een laag gedoseerde aspirine slikken, omdat het medische is bewezen dat het kans op hartstilstand/infarct verminderd wordt hiermee, en ze slikken al jaren lang.

correct me if i'm wrong sonofsam :rolleyes:

Iemand
7 oktober 2004, 20:25
ik wil erop attenderen dat dit niet juist is. Mijn zus studeerd geneeskunde en zei zegt dat veel doktoren zelfs elke dag een laag gedoseerde aspirine slikken, omdat het medische is bewezen dat het kans op hartstilstand/infarct verminderd wordt hiermee, en ze slikken al jaren lang.

correct me if i'm wrong sonofsam :rolleyes:Tja als je zoveel medicijnen elke dag zie wordt je inderdaad snel (psychisch) verslaafd aan middelen :P (Nee dit is geen serieus antwoord)

Tiuri
7 oktober 2004, 20:42
ik wil erop attenderen dat dit niet juist is. Mijn zus studeerd geneeskunde en zei zegt dat veel doktoren zelfs elke dag een laag gedoseerde aspirine slikken, omdat het medische is bewezen dat het kans op hartstilstand/infarct verminderd wordt hiermee, en ze slikken al jaren lang.

correct me if i'm wrong sonofsam :rolleyes:
heel amerika slikt dagelijks aspirine. maar kijk zoek maar eens op google wat de bijwerkingen zijn van aspirine. stuk minder kans op hartstilstand, maar enorm verhoogd risico op interne bloedingen etc....

sonofsam
7 oktober 2004, 20:45
ik wil erop attenderen dat dit niet juist is. Mijn zus studeerd geneeskunde en zei zegt dat veel doktoren zelfs elke dag een laag gedoseerde aspirine slikken, omdat het medische is bewezen dat het kans op hartstilstand/infarct verminderd wordt hiermee, en ze slikken al jaren lang.

correct me if i'm wrong sonofsam :rolleyes:Het is waar dat sommige artsen laag-gedoseerd aspirine slikken en dat de kans op hartinfarcten en herseninfarcten verlaagt wordt. Maar het is niet juist als je zegt dat het ongevaarlijk is. Voor mensen met een indicatie (goede reden zoals een cardiovasculaire belast voorgeschiedenis) is het zeker heilzaam, maar voor gezonde mensen, brengt het ook risico's met zich mee...verhoogde kans op bijv. maagbloedingen en hersenbloedingen. Moraal van deze post: alleen op indicatie aspirine slikken.

Haarmannetje
8 oktober 2004, 00:04
Haarmannetje,

Wanneer ga jij eigenlijk aan de anti-histamine?

S.O.S.
Ik weet dat ik al meerdere malen geroepen heb dat ik er mee zou beginnen, maar tot op heden is het er nog niet van gekomen. Ook ik betwijfel nog steeds in hoeverre een anti-histamine effectief bij kan dragen aan het aanvechten van AGA. Mijn budget is beperkt en gezien het feit dat een anti-histamine niet bepaald goedkoop is voor structureel gebruik, wil ik wel wat meer zekerheid. Maar misschien dat ik het binnenkort eens een maandje of twee de kans geef.

Iemand
8 oktober 2004, 00:06
Het is meerdere malen genegeerd hier dus ik zeg het nog maar eens (derde keer) Dru-online bied een anti-histamine aan met precies dezelfde dosering en precies dezelfde werkzame stof als in Zyrtec.

Haarmannetje
8 oktober 2004, 00:09
Het is meerdere malen genegeerd hier dus ik zeg het nog maar eens (derde keer) Dru-online bied een anti-histamine aan met precies dezelfde dosering en precies dezelfde werkzame stof als in Zyrtec.
Bedankt Iemand, staat genoteerd ;).

Druifstuif
8 oktober 2004, 02:27
Sorry dat ik het zeg HM, maar je nieuwe avatar vind ik echt, ehm, naadje...

Hij is zo negatief....

Haarmannetje
8 oktober 2004, 09:52
Hmmm, eigenlijk heb je wel gelijk :). Hij beeldt inderdaad nu niet bepaald een positieve handeling uit. Ik zal een nieuwe maken.

Iemand
8 oktober 2004, 09:55
Even een vraag voor SOS.
Eerst had DRU alleen Cetirizine (HCL). wat hetzelfde is als wat in Zyrtec zit. Nu hebben ze ook de keuze voor Cetirizine Dihydrochloride(tenzij me SK wel erg brak is geworden H2CL) , wat niet exact hetzelfde is, wat zijn de verschillen?(in werking en bijwerking) laatste is 2x zo goedkoop.

Er zit een extra H atoompje bij maar of dat problemen geeft..?

DRU Cetirizine:
Cetirizine 10mg. Alerid® made by Cipla. Indian version of zyrtec®

DRU Cetirizine Dihydrochloride:
Cetirizine dihydrochloride 10mg tablets. Brand name: Zyrtec® made by Uni/UCB India

sonofsam
8 oktober 2004, 10:07
Even een vraag voor SOS.
Eerst had DRU alleen Cetirizine (HCL). wat hetzelfde is als wat in Zyrtec zit. Nu hebben ze ook de keuze voor Cetirizine Dihydrochloride(tenzij me SK wel erg brak is geworden H2CL) , wat niet exact hetzelfde is, wat zijn de verschillen?(in werking en bijwerking) laatste is 2x zo goedkoop.

Er zit een extra H atoompje bij maar of dat problemen geeft..?

DRU Cetirizine:
Cetirizine 10mg. Alerid® made by Cipla. Indian version of zyrtec®

DRU Cetirizine Dihydrochloride:
Cetirizine dihydrochloride 10mg tablets. Brand name: Zyrtec® made by Uni/UCB IndiaZe zijn PRECIES hetzelfde. 100% identiek. De "dihydrochoride"-component wordt er afgekliefd nadat het het maagdarm-kanaal is gepasseerd. Laat je dus door prijzen niets wijs maken. Sommige verkopen het duurder. That's it.

Bijwerkingen: LICHTE sedatie (suffer gevoel / moe), droge mond zijn de meest voorkomende.

P.S. soms staat er cetirizine op het pakje, maar dan is het (vaak) ook gewoon cetirizinedihydrochloride

ralluf
8 oktober 2004, 10:10
@ haarmannentje: tis toch een toffe avatar, beetje humor hiero op het forum kan geen kwaad hoor!!

sonofsam
8 oktober 2004, 10:12
@ haarmannentje: tis toch een toffe avatar, beetje humor hiero op het forum kan geen kwaad hoor!!
Hoe maak je eigenlijk zo'n Avatar?

Haarmannetje
8 oktober 2004, 10:17
Hoe maak je eigenlijk zo'n Avatar? 1) Men neme Macromedia Flash voor de cartoon-achtige vectortekeningen
2) Men neme Adobe Photoshop voor eventueel bijwerken.
3) Men neme Adobe ImageReady om de animatie in elkaar te zetten.

sonofsam
8 oktober 2004, 11:15
1) Men neme Macromedia Flash voor de cartoon-achtige vectortekeningen
2) Men neme Adobe Photoshop voor eventueel bijwerken.
3) Men neme Adobe ImageReady om de animatie in elkaar te zetten.
Bedankt voor de spoedcursus "Avatar"...

Iemand
8 oktober 2004, 12:23
Bedankt SOS.
Die Cetrizine Dihydrochloride variant is 35 USD (30 euro) voor 100 pilletjes van 10mg! De finasteride van DRU is in ieder geval in orde (Dr. Reddy's) of deze Zyrtec-ripoff dat ook is weet ik niet. In principe kan je er van uitgaan dat het wel goed is aangezien het om 1 stofje gaat en het niet eens loont om er andere troep in te gooien omdat de werkzame stof vaak helemaal niet zoveel kost. Misschien dat ik er 100 bestel en er dan een paar naar jou verstuur SOS? Kan je kijken wat er in zit ;)

Haarmannetje
8 oktober 2004, 13:22
Bedankt voor de spoedcursus "Avatar"...
Geen dank :). Je moet er gewoon wat mee experimenteren, dat is het eigenlijk :). Het is wel grappig om er mee bezig te zijn.

Druifstuif
8 oktober 2004, 15:44
Hmmm, eigenlijk heb je wel gelijk :). Hij beeldt inderdaad nu niet bepaald een positieve handeling uit. Ik zal een nieuwe maken.
Nou moet ik zeggen dat ik em nu ik nuchter ben een stuk leuker vind. Ik was vannacht nogal in een emotionele/sentimentele bui. Dat doet alcohol wel eens met je :D .

Mcsnip
8 oktober 2004, 16:26
Heeft er iemand hier Xyzal voorgeschreven gekregen als anti-histamine? Ik had eerst cetirizine maar die werd niet vergoed!

Super Cow
9 oktober 2004, 11:28
Ik heb even een vraagje:
Staat 1mg Dyphenhydramine(wordt gebruikt in rk19) gelijk aan 1 mg Cetirizine Dihydrochloride?

Want in rk19 zit 35mg ofzo van die Dyphenhydramine en wij slikken 10mg Cetirizine Dihydrochloride. Is Dyphenhydramine per gram dus krachtiger, of minder krachtig dan Cetirizine Dihydrochloride??

Tiuri
9 oktober 2004, 16:08
Want in rk19 zit 35mg ofzo van die Dyphenhydramine en wij slikken 10mg Cetirizine Dihydrochloride. Is Dyphenhydramine per gram dus krachtiger, of minder krachtig dan Cetirizine Dihydrochloride??
de standaarddoseringen van dyphenhydramine zijn hoger (25-50mg) dan die van ceritizine. Ik denk dus dat je er wel vanuit kan gaan dat 1mg ceritizine veel krachtiger is dan 1mg dyphenhydramine.

Iemand
9 oktober 2004, 20:48
SOS Reageer ff op me post hierboven :)

sonofsam
12 oktober 2004, 14:35
Bedankt SOS.
Die Cetrizine Dihydrochloride variant is 35 USD (30 euro) voor 100 pilletjes van 10mg! De finasteride van DRU is in ieder geval in orde (Dr. Reddy's) of deze Zyrtec-ripoff dat ook is weet ik niet. In principe kan je er van uitgaan dat het wel goed is aangezien het om 1 stofje gaat en het niet eens loont om er andere troep in te gooien omdat de werkzame stof vaak helemaal niet zoveel kost. Misschien dat ik er 100 bestel en er dan een paar naar jou verstuur SOS? Kan je kijken wat er in zit ;)
Duurde effe, maar ik leef nog.
Je kan het opsturen als je wilt, zal wel wat tijd kosten voor analyse klaar is: ik heb nu een 50-urige werkweek :confused:

Iemand
12 oktober 2004, 16:37
Ik heb nog een vraag, is wel offtopic maar om er nou een hele topic over te openen:

Verlies de laatste 2 weken weer haar (meer dan normaal) De haren hebben meestal wel witte puntjes, wat betekende dat ook al weer? de topic waar dat in staat kan ik misschien nog wel vinden maar ook daar was het heen en weer geroep van a: dat is goed b: dat is niet goed en c: maakt niet uit.

Ik ga er nog steeds van uit dat het een (extra) shedding is(slik nu 10 maanden fina + 5 maanden minox etc, en daar is niks in veranderd dus zomaar haaruitval is anders niet te verklaren denk ik..haaruitval was namelijk gestopt na de eerste shedding en me haar werd beter / voller / meer)

pizzacat
12 oktober 2004, 16:44
Ik heb nog een vraag, is wel offtopic maar om er nou een hele topic over te openen:

Verlies de laatste 2 weken weer haar (meer dan normaal) De haren hebben meestal wel witte puntjes, wat betekende dat ook al weer? de topic waar dat in staat kan ik misschien nog wel vinden maar ook daar was het heen en weer geroep van a: dat is goed b: dat is niet goed en c: maakt niet uit.

Ik ga er nog steeds van uit dat het een (extra) shedding is(slik nu 10 maanden fina + 5 maanden minox etc, en daar is niks in veranderd dus zomaar haaruitval is anders niet te verklaren denk ik..haaruitval was namelijk gestopt na de eerste shedding en me haar werd beter / voller / meer)

.....antwoord c. Heb nog nooit een plausibele verklaring voor het fenomeen witte puntjes kunne vinden. Volgens mij is het simpelweg de haarwortel, doorgaans hebben dikke haren een dik bolletje en dunne haren een klein bolletje.

Tiuri
12 oktober 2004, 16:55
.....antwoord c. Heb nog nooit een plausibele verklaring voor het fenomeen witte puntjes kunne vinden. Volgens mij is het simpelweg de haarwortel, doorgaans hebben dikke haren een dik bolletje en dunne haren een klein bolletje.
ik zeg antwoord A. :) puur omdat ik dat nou eenmaal het vaakst gelezen heb.

Iemand
12 oktober 2004, 17:24
Misshcien toch maar een nieuw topic openen, aangezien meteen 2 mensen weer 2 verschillende antwoorden geven :D

En wat denken jullie? zit ik gewoon weer in een shedding, wat best kan ivm de haarcyclus, of is fina nu al niet meer genoeg (lijkt me erg sterk)

Cloud
12 oktober 2004, 17:34
Ik zeg ook A, en het is zeker niet B.

GEorGE
29 oktober 2004, 12:11
Hmm, heb dit hele topic eens doorgelezen. Erg interessant. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van de anti-histamine gebruikers.

Is er al nieuws?

sigur
1 november 2004, 17:28
En? Broekie, hoe gaat het inmiddels?

groetjes sigur

sigur
4 november 2004, 13:26
Hé mensen,

Ik ben nu zo'n vier dagen aan de Xyzal, en voel me heel erg grieperig: hoofdpijn, trillerig, sloom etc.
Zo raar, natuurlijk kan het toeval zijn maar zelf denk ik dat de medicatie er wel iets mee te maken kan hebben.

Een paar vraagjes:

Ik las trouwens ook iets over haaruitval bij het het gebruik van Antihistamines. Geldt dit voor alle antihistamines of niet? Ik zie namelijk niet in de bijsluiter van Xyzal staan dat het haaruitval kan veroorzaken. Maar ik heb op het internet wel gelezen dat Antihistamines haaruitval, of dunner wordend haar als bijwerking kunnen hebben. Geldt dit dan ook voor de Xyzal? Of niet omdat het niet in de bijsluiter vermeldt staat? Maar ja, ze vermelden wel meer niet, toch?
Weten jullie dat?

Is het oké om antihistamines onregelmatig te slikken? Ik slik het alleen bij hevige jeukaanvallen, dus sla weleens een dag, of een paar dagen over.

Hoe gaat het met de slikkers?

Groetjes van Sigur

Haarmannetje
4 november 2004, 14:01
Sigur, veel medicatie heeft de mogelijke bijwerking: haaruitval. Dat heeft niets te maken met AGA. Als je doorgaans niet gevoelig bent voor medicijnen wat betreft bijwerkingen als haaruitval, hoef je je denk ik geen zorgen te maken. Rooscure kent tenslotte ook een haaruitval-bijwerking, terwijl het door ons juist wordt gebruikt om het haar "beter te maken".

sigur
6 november 2004, 15:06
Mag je antihistamines onregelmatig slikken? Dus de ene dag wel de andere dag niet, dan weer drie dagen achter elkaar, twee dagen niet etc? Ik wil het namelijk alleen gebruiken als ik veel jeuk heb.

Groetjes van Sigur

Haarmannetje
6 november 2004, 16:34
Mag je antihistamines onregelmatig slikken? Dus de ene dag wel de andere dag niet, dan weer drie dagen achter elkaar, twee dagen niet etc? Ik wil het namelijk alleen gebruiken als ik veel jeuk heb.

Groetjes van Sigur
Dat denk ik wel. Het zijn geen kuren. Je neemt gewoon een anti-histamine, wanneer je last krijgt van een allergie dacht ik.

sigur
6 november 2004, 18:23
Bedankt voor je reactie Haarmannetje! Ik denk ook wel dat je gelijk hebt.

Groetjes van Sigur

Cloud
6 november 2004, 23:47
Hé mensen,
Ik ben nu zo'n vier dagen aan de Xyzal, en voel me heel erg grieperig: hoofdpijn, trillerig, sloom etc.
Zo raar, natuurlijk kan het toeval zijn maar zelf denk ik dat de medicatie er wel iets mee te maken kan hebben.

Hey Sigur,
Ik heb ook altijd last van de verschijnselen die je beschrijft als ik een antihistamine pak... Vooral sufheid en hoofdpijn. Erg vervelend.

Mille
7 november 2004, 00:47
Hey Sigur,
Ik heb ook altijd last van de verschijnselen die je beschrijft als ik een antihistamine pak... Vooral sufheid en hoofdpijn. Erg vervelend.

Slik het 's avonds voor het slapen in, heb je overdag geen last van ;)
je slaapt er namelijk lekker mee :sleepy:

opzichgoed
9 november 2004, 22:01
Waar kun je eigenlijk zonder recept een goede anti histamine kopen?

Druifstuif
10 november 2004, 00:01
Waar kun je eigenlijk zonder recept een goede anti histamine kopen?
De drogist.

Druifstuif
1 december 2004, 22:42
Zijn er al mensen die resultaten kunnen melden?

Overigens, voor mensen die het wat duur vinden, opMedicijnen.nl (www.medicijnen.nl) kan je al voor 13,50 30 stuks generieke Zyrtec kopen. Dat zijn dus maandelijkse kosten die nogal meevallen.

Wat mij trouwens opvalt, ik heb zelf last van diverse allergiën, en als ik een medicijn als zyrtec slik blijf ik van 1 tablet vaak meerdere dagen verlost van klachten, je zou dus ook kunnen overwegen om bijvoorbeeld elke dag een halve tablet te nemen. Krijgt je lever ook wat meer rust.