PDA

View Full Version : Correctie litteken mogelijk


Frans K
3 augustus 2004, 14:55
mensen met een HT , die problemen ondervinden mbt het litteken achter

je kan er wel iets aan laten doen, hieronder een aantal goede websites in het nederlands

www.dermatografie.nl (inkleuren of injectie kenacort / edula zalf)
http://www.elementosdevida.nl/html/Produktinfo/isolagen_verv.htm


dit is wel iets revolutionairs vind ik,

Misschien heb je hier iets aan Francis

De toename van de celproductie is persoonsgebonden en houdt jaren aan. Deze collageen-herstellende methode staat dan ook garant voor optimale, veilige, natuurlijke en langdurige huidverjonging. De autologe aanpak sluit allergische reacties of afstoot-verschijnselen uit.

Wat is Isolagen?
Isolagen is een baanbrekende medische procedure waarbij eigen cellen worden gebruikt om de huid te herstellen en te verjongen. Isolagen is de eerste en enige injecteerbare natuurlijke methode waarbij gebruik wordt gemaakt van de eigen fibroblasten van de patiënt om de huid te herstellen en te verjongen. De miljoenen nieuwe fibroblasten die teruggeplaatst worden creëren een stimulerend effect op alle huidcellen in het behandelde gebied. Isolagen is geen filler maar een proteïne herstellend systeem dat ervoor zorgt dat de teruggeplaatste fibroblasten het door veroudering of trauma verloren collageen herstelt.

Hoe gaat de behandeling is z’n werk?
Het biopt (4mm), welke door onze arts wordt genomen, wordt naar het Isolagenlaboratorium gestuurd. Na ongeveer 10 weken zijn de cellen klaar om geïnjecteerd te worden. Zodra de cellen in injecteerbare vorm het laboratorium hebben verlaten moeten zij binnen 48 uur door onze arts teruggeplaatst worden in de patiënt.

Wat is het te verwachten resultaat?
Het is wetenschappelijk bewezen dat Isolagen geschikt is voor het verminderen van rimpels, fijne lijntjes, acne en traumatische littekens. 92% van de patiënten is tevreden over de resultaten. De patiënten ervaren een geleidelijke, maar constante verbetering als gevolg van het herintroduceren van de fibroblasten. Dit proces verloopt over een periode van 18 tot 24 maanden. Er zijn zelfs patiënten die 7 jaar na de behandeling nog steeds een zichtbaar resultaat waarnemen.

Kan het product worden afgestoten?
Het immuun systeem van de patiënt herkent de eigen cellen en zal deze daarom niet afstoten zoals dit wel kan gebeuren met niet lichaamseigen materiaal.

Is er kans op allergische reactie?
De kans op infectie of allergische reactie is uitgesloten omdat uitsluitend de eigen cellen van de patiënt worden gebruikt. De injectie techniek is eenvoudig en gelijk aan de techniek die gebruikt wordt bij collageen injecties en hyaluronzuur fillers.

De voordelen van de behandeling:
• Een langdurig resultaat
• Geen allergische reacties, geen afstoot verschijnselen
• 100% natuurlijk
• Geen kans op overbehandeling.

Francis
3 augustus 2004, 15:43
Dank u wel voor de link!
Is het eerste wat ik er van hoor, maar die celmanipulaties doen me sterk aan HM denken. Zou een definitieve oplossing dan toch nabij zijn?

Als HM inderdaad heel dicht bij is, denk ik dat ik liever voor die oplossing opteer dan voor een littekencorrectie - maar da's natuurlijk terug een wilde gok...

Tiuri
3 augustus 2004, 20:35
goeie post hagelslag!

pindakaas
3 augustus 2004, 20:43
goeie post hagelslag!

Oftewel Frans K. onze duta-king! :D

Frans K
4 augustus 2004, 11:54
jaja,



HM is toch weer iets anders zou ik zeggen, dit heeft niet echt met haar te maken , maar goed

Frans

GHO
2 september 2004, 10:13
Ter info:

De GHO-methode is uitermate geschikt m.b.t. het behandelen van littekens. Een zeer groot gedeelte van onze patiënten bestaat uit mensen met littekens die wij kunnen behandelen.

Groet,

pleetje
25 september 2006, 16:10
waar is dit te vinden van die littekens kunt u er tel nr bijzetten?

mvg metske

pleetje
26 september 2006, 09:39
word dit trouwens vergoed als je een litteken hebt door een ingreep?

AnthonieH
26 september 2006, 15:24
word dit trouwens vergoed als je een litteken hebt door een ingreep?Ik weet vrijwel zeker van niet, als het gaat om een litteken van een cosmetische ingreep, waarbij je vooraf op de hoogte was dat dit letteken zou ontstaan. Bij storende littekens door bijvoorbeeld een ongeluk kom je mogelijk wel in aanmerking voor vergoeding.