PDA

View Full Version : Wanhopig om inhammen!


panasonic
6 augustus 2004, 09:43
ik hoop dat ik het goed doe,

maar beste mensjes

In bijna alle topics, worden termen gebruikt waar ik werkelijk nog nooit van heb gehoord...

Dus, kan iemand mij advies geven..(in het nl). Wat te doen bij inhammen?

Mijn kapper heeft me aangeraden om naar de haarkliniek te gaan, maar ik lees hier dat de arts daar, meer een geldwolf is dan een ''arts''

En daar kan ik dus werkelijk niet tegen, want het is voor mij( en waarschijnlijk voor ons alle) een zeer gevoelig onderwerp... Dan heb ik geen zin als er een vent een beetje gevoelloos over euro's begint...

m.v.g.
Mij

Tiuri
6 augustus 2004, 09:55
ik hoop dat ik het goed doe,

maar beste mensjes

In bijna alle topics, worden termen gebruikt waar ik werkelijk nog nooit van heb gehoord...
haha ik snap wat je bedoelt. Ik had dat ook op 't begin. Daarom ben ik ook bezig met een haarwoordenboekje (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3819) maar die is nog niet af. Tot die tijd moet je het maar doen met rondvragen en goed lezen.

Dus, kan iemand mij advies geven..(in het nl). Wat te doen bij inhammen?

Mijn kapper heeft me aangeraden om naar de haarkliniek te gaan, maar ik lees hier dat de arts daar, meer een geldwolf is dan een ''arts''

En daar kan ik dus werkelijk niet tegen, want het is voor mij( en waarschijnlijk voor ons alle) een zeer gevoelig onderwerp... Dan heb ik geen zin als er een vent een beetje gevoelloos over euro's begint...

m.v.g.
Mij
Ik zou een haartransplantatie zeker niet doen. Hier op het forum barst het van de rampenverhalen over HT's. Toevallig postte vandaag iemand een zeer vergelijkbare vraag als jij hier stelt, ik zal je daarnaar doorverwijzen, klik hier (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3922).
Lees eens goed rond hier en probeer goed in te schatten wat je mogelijkheden zijn. In ieder geval heb ik ervaren dat dit forum 10x meer waard is dan iedere arts/dermatoloog/deskundige.
Succes en hopelijk zul je nog veel posten,
laurensj

Haarzoeker
6 augustus 2004, 13:58
Nooit een HT laten doen.

Bericht aangepast door Smorlez

Mailman
6 augustus 2004, 14:05
Haarzoeker. Ik verzoek je om voortaan een redelijk lettertype en lettergrootte te hanteren. En zou je je toevoeging aan deze thread kunnen funderen? Dit maakt het misschien duidelijker voor de topic starter.

Haarzoeker
6 augustus 2004, 14:23
Sorry hoor moderator, maar een nieuweling kan niet hard genoeg gewaarschuwd worden tegen de sluwe praktijken en mooie verhaaltjes van ht-bedrijven. En wat het funderen betreft, ik denk dat er al genoeg geschreven is over de nadelen van ht's. Resultaat is slecht, kost een hoop, litteken op het achterhoofd waardoor kaalscheren nooit een optie meer zal worden. Ik ga nog liever scheermeskaal dan een krans met wat doorzichtige sprietjes op de bovenkant van m'n hoofd. Panasonic spit het htforum nog maar eens goed door voordat je er aan wilt beginnen.

Mailman
7 augustus 2004, 23:23
Topictitel aangepast.

Mark82
12 augustus 2004, 13:43
haha ik snap wat je bedoelt. Ik had dat ook op 't begin. Daarom ben ik ook bezig met een haarwoordenboekje (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3819) maar die is nog niet af. Tot die tijd moet je het maar doen met rondvragen en goed lezen.


Ik zou een haartransplantatie zeker niet doen. Hier op het forum barst het van de rampenverhalen over HT's. Toevallig postte vandaag iemand een zeer vergelijkbare vraag als jij hier stelt, ik zal je daarnaar doorverwijzen, klik hier (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3922).
Lees eens goed rond hier en probeer goed in te schatten wat je mogelijkheden zijn. In ieder geval heb ik ervaren dat dit forum 10x meer waard is dan iedere arts/dermatoloog/deskundige.
Succes en hopelijk zul je nog veel posten,
laurensjWat je vergeet laurens dat op dit forum enkel de rampverhalen worden meedegedeeld en succesverhalen in de vergetenheid raken,want die zijn er namelijk wel degelijk.Je hoort ze HIER echter niet, omdat ze ook geen reden hebben om er online mee te gaan. Ik ben een beetje wezen rondsurfen door dit forum en heb me geergerd aan de verhalen die hier geplaatst zijn. Verhalen waarin klinieken in een slecht daglicht worden geplaatst en waarvan het vaak genoeg onterecht blijkt te zijn. Al de onwaarheden en fouten vis je er zo uit en het is altijd de kliniek en niet de persoon in kwestie. De persoon onderging een HT bij een kliniek en is zwaar teleurgesteld over het uiteindelijke resultaat. Ik citeer : "Ik heb te weinig/te dun haar en nog steeds mogelijkheden tot inkijk". Goh, vervelend, maar hoe kaal was je precies voor de operatie en misschien zijn er nog andere bepaalde factoren die hebben meebepaald tot het uiteindelijk resultaat, zoals het donorgebied? Wat mensen vergeten is dat ze zich goed moeten laten informeren voordat ze er als een koe induiken en wel zien wat er gaat gebeuren. Voor de behandeling is namelijk vast wel waargenomen en vastgesteld wat het uiteindelijke resultaat zal zijn. Probleem is echter dat wij dat niet willen horen en zo gulzig zijn dat het ons voorbij gaat. Mocht dit niet zijn vastgesteld,(wat ik uiterst ongeloofwaardig zal vinden vanwege legal issues) dan is er nog altijd de mogelijkheid om zelf te informeren, maar dat doen we dan ook niet. Ik word hier zo ziek van. We zijn naief, laks en super idealistisch. Maak een objectieve conclusie voordat je mogelijke dromen van anderen kapot maakt. Kan je dat niet? Laat je mening dan in vredesnaam buiten beschouwing. Als HK echt zo vals zijn zoals hier beweerd wordt, was dit allang nationaal bekend. Het is immers iets van het heden en de nabije toekomst.Een HT is niet altijd de juiste oplossing, het is aan jou om daar voor jezelf achter te komen.

Wees eens slim, denk eens logisch.

Jaapie
12 augustus 2004, 14:40
Wat je vergeet laurens dat op dit forum enkel de rampverhalen worden meedegedeeld en succesverhalen in de vergetenheid raken,want die zijn er namelijk wel degelijk.Je hoort ze HIER echter niet, omdat ze ook geen reden hebben om er online mee te gaan. Ik ben een beetje wezen rondsurfen door dit forum en heb me geergerd aan de verhalen die hier geplaatst zijn. Verhalen waarin klinieken in een slecht daglicht worden geplaatst en waarvan het vaak genoeg onterecht blijkt te zijn. Al de onwaarheden en fouten vis je er zo uit en het is altijd de kliniek en niet de persoon in kwestie. De persoon onderging een HT bij een kliniek en is zwaar teleurgesteld over het uiteindelijke resultaat. Ik citeer : "Ik heb te weinig/te dun haar en nog steeds mogelijkheden tot inkijk". Goh, vervelend, maar hoe kaal was je precies voor de operatie en misschien zijn er nog andere bepaalde factoren die hebben meebepaald tot het uiteindelijk resultaat, zoals het donorgebied? Wat mensen vergeten is dat ze zich goed moeten laten informeren voordat ze er als een koe induiken en wel zien wat er gaat gebeuren. Voor de behandeling is namelijk vast wel waargenomen en vastgesteld wat het uiteindelijke resultaat zal zijn. Probleem is echter dat wij dat niet willen horen en zo gulzig zijn dat het ons voorbij gaat. Mocht dit niet zijn vastgesteld,(wat ik uiterst ongeloofwaardig zal vinden vanwege legal issues) dan is er nog altijd de mogelijkheid om zelf te informeren, maar dat doen we dan ook niet. Ik word hier zo ziek van. We zijn naief, laks en super idealistisch. Maak een objectieve conclusie voordat je mogelijke dromen van anderen kapot maakt. Kan je dat niet? Laat je mening dan in vredesnaam buiten beschouwing. Als HK echt zo vals zijn zoals hier beweerd wordt, was dit allang nationaal bekend. Het is immers iets van het heden en de nabije toekomst.Een HT is niet altijd de juiste oplossing, het is aan jou om daar voor jezelf achter te komen.

Wees een slim, denk eens logisch.

Volgens mij hebben we hier te maken met een medwerker van een haarkliniek of iemand die er commerciele belangen bij heeft.

Mark82
12 augustus 2004, 15:41
lol, ik dacht al dat ik zo'n reactie zou krijgen..erg kinderachtig. In m'n originele post stond nog "Oh, en voor de 90% van de achterdochtige mensen op het forum.. nee, ik ben niet van een HK", maar heb het er toch uitgelaten omdat ik me niet wou verlagen tot zulk niveau. Daar hebben we de kortzichtige nederlander weer die zo simpel concludeert. Hij gaat er tegen in, dus is die van een hk. lol, get a life man.Leef eens buiten dit forum ipv je ronduit dood te staren op alles wat je hier leest. Ik verkoop hier geen HT, geef enkel mn visie en leg er bovendien dik op dat het niet altijd de juiste beslissing hoeft te zijn. Zo commercieel ben ik dus niet bezig, dacht ik.

Henk
12 augustus 2004, 21:59
Tuurlijk is het niet alleen de schuld van haarklinieken.
Maar ze maken soms wel misbruik van de onzekerheden en de angsten waarmee de meesten met kampen als ze (jong) beginnen te kalen.
Gemanipuleerde voor- en na-foto's. Verder hoor ik van velen hier die een ht hebben laten doen, dat hun belooft is dat hun litteken niet breder zou zijn dan een lijntje. Bij de meesten valt dat flink tegen.
En wij hebben het hier ook wel eens over gehad om onze ervaringen te laten zetten in een viva of santé. Maar zoals iemand toen heel terecht opmerkte zal dat vast niet meevallen, omdat die bladen hun adverteerders natuurlijk niet willen kwijtraken.
Het is inderdaad heel belangrijk om je goed te oriënteren. En je te realiseren dat je met de mogelijkheden van nu nooit een volle bos haar weer kunt krijgen.