PDA

View Full Version : Kale plek


Tjeep
10 augustus 2004, 21:49
Hoi iedereen,

Ik ben geboren met een kale plek. Tijdens de zwangerschap van mijn moeder heeft mijn handje daar gezeten. Deze kale plek zit net boven mijn slaap. Het is nu zon 25 vierkante centimeter groot.
Ik heb er altijd veel last van gehad. Neem bv. Wind regen, zwemmen.
Altijd ben ik dan bezig te voorkomen dat anderen het zien om nare opmerkingen of vooroordelen te voorkomen. Hierdoor heb ik weinig zelfvertrouwen.

Mijn familie en vrienden weten het wel en maken er geen probleem van. Bij onbekenden (vrouwen) voel ik me dan onzeker.

Door het camoufleren heb ik altijd een soort pispotkapsel :confused: gehad. Ik hoop dat ik ooit mijn haar kort zal dragen met stekeltjes:D .

Ik ben nu bijna 20 ik sta in de bloei van mijn leven. Maar dit remt de psychisch en hoop hier snel bovenop te komen

Ik heb veel informatie al gevonden op deze geweldige site.
Ik zou graag willen weten wat de beste oplossing voor mijn probleem zou kunnen zijn.

Ik hoop op veel reacties van jullie.

Mzzls Tjeep

tinny
11 augustus 2004, 11:41
Hoi Tjeep,

Ik zal me eerst eventjes vcoorstellen, ik ben dus Tinne, ik ben bijna 15 jaar oud, ik heb sinds m'n 8 jaar alopecia areata, maar sinds kort heb ik alopecia areata totalis, en ben ik helemaal kaal :crybaby: ik draag dus nu bijna een jaartje een pruik. Ik heb wel nooit een probleem gemaakt van m'n "ziekte" maar het is wel ampetant...

IK heb dus begrepen dat jij geen alopecia areata hebt ofwel?

Ik heb misschien wel een ideetje voor je 'pispotkapsel' :confused: je kan een klein haarstukje laten maken, geen hele pruik, maar een stukje dat er juist op past...

hopelijk heb ik je wat vooruit geholpen...

groetekes Tinneke :D :D :D
wil je contact, voeg me dan toe of stuur een mailtje naar montecchi89@hotmail.com of naar m'n nieuwe msnadres capuletti@hotmail.com

xxx

francisca82
11 augustus 2004, 16:30
Hoi tjeep.


Zelf heb ik een haarwerk, maar er zijn tegenwoordig ook losse kleine haarstukjes te verkrijgen bij een officieel haarinstituut.
Zij bekijken je plek en dan kun je daar een haarstukje op laten lijmen dat 6weken blijft zitten. Maar je kunt er ook voor kiezen om er zelf plakstrips op te plakken, dan kun je het iedere dag eraf halen.
De haarstukjes zijn er in allerlei kleuren, van blond tot knal rood. Je kunt zelf de dikte van je haar bepalen, en de stijlheid.

Hopelijk kun je hier wat mee.
Zelf loop ik al ruim 2jaar bij het veluws haar instituut in Nunspeet en zij zitten ook in Apeldoorn gevestigd.
Kijk maar eens op www.veluwshaarinsituut.nl (http://www.veluwshaarinsituut.nl)

Groetjes,

Francisca

Lies86
18 september 2004, 14:05
Hoi hoi,

Een haarstukje lijkt mij ook een goed idee!
Je zou ook eens naar allure in rotterdam kunnen gaan.
Dit is een 1mans zaakje, die de pruiken op maat maakt.
de haarkleur wordt uitgezocht bij je eigen haar kleur.

Voor informatie kun je bellen:
010-4130706

Loa
13 maart 2006, 23:40
Hey ik heb ook sinds mijn geboorte een kale plek op mijn hoofd weet ook niet waardoor dit komt en heb er ook last van ja met wind zwemmen en kapsels enzo bij mij is het "vergroeid" hij is niet meer mooi egaal maar bestaat uit soort bulten maar nou was ik bij de huisarts en vroeg hem hoe ik hem nu goed kan schoonhouden en dat hij soms wat vochtig is en toen vroeg hij aan mij of dat ik hem zou willen laten verwijderen mijn mond viel open van verbazing maar hij heb me een verwijzing gegeven naar een plastich chigurg dus moet er nog een afspraak maken en dan hopen dat de kale plek verwijderd kan worden :worship: want hij onderzoekt hem dan ook dus misschien is er toch hoop voor sommige van jullie. (en dat er vocht uit kwam was omdat het geirriteerd was en wat ontstoken)en ben trouwens 20 jaar. o en mijn kale plek is ongeveer 3 centimeter bij 1,5

chacha
6 maart 2007, 17:09
Hallo tjeep,

Ik ben chantal en heb aa ik draag al20 jaar een haarwerk
Voor zover ik het begrijp heb je een kale plek van 25 vierkante cm boven je slaap dat is 6cm op 4cm bv.Heb je al gedacht van je haar te laten groeien en met een brede haarband te werken die als je je haren naar achteren draagt vanaf je haargrens tot over je slaap trekt het zit hoed vast en het kan ook met kort haar.
Het is maar een suggestie hoop dat je er iets met kan.
groetjes

Hanna
8 maart 2007, 17:53
Chacha,
Heb je gezien dat je hier reageert op een post uit 2004?

chacha
8 maart 2007, 19:48
Chacha,
Heb je gezien dat je hier reageert op een post uit 2004?

Neen sorry,
nu wel zie je moet nog wat inwerken al doende leert men

Hanna
8 maart 2007, 21:41
"Sorry" is helemaal niet nodig hoor! :)

worku
12 juni 2009, 21:18
he ik heb zelf ook last van kale plekken en ben nog maar 14 jaar nu ik dit alemaal lees ondevind ik veel steun :rolleyes: