PDA

View Full Version : Eigenwaarde word weer beter


matzu
10 augustus 2004, 22:06
Hallo,

Ik moet zeggen dat ik vroeger ook niet zo'n grote bos haar had hoor, maar het was wel allemaal bedekt (als je begrijpt wat ik bedoel). Maar ik ben nu 25 en paar jaar geleden werd het steeds minder bedekt bovenop, maar goed je merkt er weinig van zelf.
Maar ik speel al jaren voetbal en op den duur werd ik aangesproken als "Zidane" ik dacht eerst komt doordat ik toch iets meer techniek heb dan mijn gemiddelde medespeler, maar er werd steeds meer de nadruk op mijn kale plekkie achterop me hoofd gelegd dat ik daar toch wel erg mee ben gaan zitten, dus ff die pet op als je weggaat, niet naar het meisje toelopen die je leuk vind enz.
Zelfs in de kroeg waar ik zowat elke vrijdag kom word ik er aan herinnerd, misschien onbewust hoor maar het voelt zo.

En paar dagen terug begon me moeder over dat er ook behandelingen zijn waardoor ze er stukkies haar inplanten zeg maar, nou begrijp je wel wat ik toen dacht he. Maar serieus ik zal er echt niet aan beginnen want steeds vaker denk ik nu van ik heb een goed figuur (al zeg ik hetzelf), ben sportief aangelegd, heb een leven waar ik trots op ben dus zo slecht doe ik het allemaal niet, ik wou het gewoon even kwijt en ben wel benieuwd of jullie er reacties op hebben, zou het wel leuk vinden, ik hoor het wel.

Groetjes Matzu

Haarzoeker
10 augustus 2004, 22:35
En durf je nu weer naar dat leuke meisje toe te lopen/??

pizzacat
29 augustus 2004, 20:18
En zo hoort het ook Matzu! tis ff een zure appel maar je omgeving houdt niet minder van je.

Haarmannetje
29 augustus 2004, 22:40
Matzu klasse! Maar nog even een opmerking/vraag. Je zegt dat je verder een goed figuur hebt enzo. Ik zelf ben niet echt supergespierd en doe er ook niet echt wat aan. Ben niet zo'n sportmens. Maar ik lees wel vaker (en nu weer hier) dat het lijkt alsof mensen altijd redeneren in zwart/wit opvattingen. Als je haar hebt hoef je niet gespierd te zijn en als je geen haar hebt moet je wel gespierd zijn om aantrekkelijk te zijn. Dat stoort mij altijd behoorlijk, want er is natuurlijk wel meer in het leven dan die twee aspecten. Ik weet dus niet of jij het zo bedoelt, maar daarom even deze opmerking/vraag. Verder nogmaals klasse dat je er zo tegen aankijkt. Zo is het maar net. Wees trots op jezelf om wie je bent en om wat je kunt; niet omdat je toevallig een haartje meer hebt.

Animal
30 augustus 2004, 15:18
Nou, Haarmannetje. Ik heb zo'n idee dat je mij bedoelt :P .

Ik lees hier ook altijd verhalen dat mensen denken dat ze zich onaantrekkelijk zijn als geen haar hebben.. en daarom niet op een meisje af durven te stappen.. en zelfs zelfmoord willen plegen daarom.

Natuurlijk komt uiterlijk op de laatste plaats en een gelukkige uitstraling maakt ook aantrekkelijk.. maar ik laat alleen maar zien dat er ook andere manieren zijn om aantrekkelijk te zijn.

Of je het nu wilt, of niet.. volgens mij zijn op deze site een groot aantal mensen die ervan balen dat ze kaal worden omdat ze dan onaantrekkelijk worden.. en vaak voor de meisjes..

Haarmannetje
30 augustus 2004, 15:30
Ja, Animal, dat is wel zo, maar wat ik bedoel is dat het kweken van spieren dan niet de enige oplossing is ter compensatie en zo wordt het hier wel vaak gebracht. Er zullen altijd meisjes zijn die afknappen op een kaal hoofd. Er zullen daarnaast ook altijd meisjes zijn die afknappen op nette kleding. Verder zullen er ook altijd meisjes zijn die knappen op lang haar bij mannen. En er zijn ook nog altijd meisje die afknappen op patsers. Ik bedoel maar, denken de mensen hier nu echt dat je met je haar ieder meisje kunt krijgen die je wilt? Natuurlijk werkt dat niet zo.

In dat opzicht zie ik kaalheid als een zegening. Het geeft je de mogelijkheid om mensen te filteren die het serieus waard zijn om met je om te gaan en dat geldt juist ook voor meisjes. Een meisje dat bij mij zou zijn omdat ik al mijn haar nog zou hebben, zou ik het al niet eens waard vinden. Wat heb je aan zo iemand? Zo simpel redeneer ik, omdat het zo simpel is :).

SjonKanon
30 augustus 2004, 17:23
Ja, Animal, dat is wel zo, maar wat ik bedoel is dat het kweken van spieren dan niet de enige oplossing is ter compensatie en zo wordt het hier wel vaak gebracht. Er zullen altijd meisjes zijn die afknappen op een kaal hoofd. Er zullen daarnaast ook altijd meisjes zijn die afknappen op nette kleding. Verder zullen er ook altijd meisjes zijn die knappen op lang haar bij mannen. En er zijn ook nog altijd meisje die afknappen op patsers.
Een goed figuur, of een getraind/gespierd lichaam staat niet altijd gelijk aan een patser hoor!? Waarschijnlijk komt bij jou meteen het beeld op van die anabolen sportschoolmannetjes. Een goed figuur wil niet altijd zeggen afgetraind, maar iig een redelijke T-vorm met wat meer spier dan vet. Er zijn maar heel weinig meisjes die jongens met een goed figuur niet mooi vinden. Er zijn wel (veel) meisjes die het minder belangrijk vinden of die het niet veel uitmaakt, maar je zal een meisje echt niet snel horen klagen als jij er goed gebouwd/getraind uit ziet. Daarentegen zal je veel meisjes ook niet snel horen klagen als je er niet zo uit ziet, want het gaat nog altijd om het totaalpakket. Je moet natuurlijk niet gaan denken dat je alleen met je spieren meisjes kan krijgen, maar dat zie ik tot nu toe niemand hier doen. Ik snap jouw kruistocht tegen mannen met een goed figuur niet helemaal, het lijkt net alsof je wilt horen dat het niet uit maakt dat jij niet zo'n figuur hebt?

Overigens heb ik niet een gespierd lichaam (ook geen vet :)), maar ga er wel aan werken, omdat ik het voor mijzelf belangrijk vind.

Haarmannetje
30 augustus 2004, 22:40
SjonKanon, je hebt het verkeerd begrepen van mij denk ik :). Ik ben helemaal niet bezig met een kruistocht. Ik uitte ook geen kritiek nu. Maar ik bedoel dat ik soms het gevoel krijg dat sommigen denken dat je in ieder geval of haar moet hebben of een gespierd lichaam. In dit geval vroeg ik uitdrukkelijk of het zo bedoeld was in andere gevallen weet ik het ook niet, maar zo komt het vaak op mij over.