PDA

View Full Version : Advies HT


Dré
11 augustus 2004, 18:57
Ben reeds voor een consultafspraak geweest in Rotterdam ( haartransplantatie
Kliniek Theo Zantman )
Ik heb momenteel kleine inhammen en bovenop is het dun en de rest is goed bedekt. De Dr. heeft mijn aangeraden om 600 transplantaten kosten € 2700 te nemen voor een optimaal resultaat.
Zij zullen dan een combinatie toepassen van een fijn naaldje en een laser.
Graag lees ik jullie ervaringen over deze kliniek en methode, misschien hebben jullie nog een goed advies voor mijn situatie.

Groeten

alixx
8 mei 2008, 13:21
eeeej

Ik heb maandag 5 mei Fue laten doen bij Theo zantman..
heb zelf discussie over gestart..dus kijk naar
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13228&highlight=theo+zantman
en oh ja..ga naar pagina 8 daar zie je mn ervaring na de behandeling..
als je nog vragen heb hoor ik het wel..

test123
8 mei 2008, 17:47
En welke techniek willen ze gaan gebruiken? Strip (FUT) of FUE?
De prijs is niet heel verkeerd voor een FUE maar kan mogelijk nog een paar honderd euro lager. Over de kwaliteit van de artsen bij Theo Zantman heb ik geen informatie. Ik weet niet eens wie de transplantaties daar doet....

alixx
8 mei 2008, 19:46
over kwaliteit kan ik zelf nog niks zeggen..daar kom ik over paar maanden achter als mn fue's zijn gegroeid hehe..behandelende chirurgen daar zijn Mw Dr van Putten en van Gorp..team bestaat alleen uit vrouwen..

Johnny
7 juni 2008, 20:34
Ff een vraagje: heb eens zitten kijken op de site van Transhair. Hier staat bij de prijzenlijst van de FUT (bijv. in het geval van type 3 Norwood) dat 600 tot 850 follicular units bij Tranhair (benodigd voor type 3) te vergelijken is met 1000 tot 1300 laserimpulsen elders. Weet iemand wat het verschil is? In dit geval zijn de prijzen van Transhair ook wel aardig te doen wat betreft FUE. € 3.300,- per behandeling (300 tot 600 follicar units). Kun je een vergevorderde Norwoord 3 toch in z'n geheel voor wegwerken in 2 behandelingen als ik dit zo lees :cool:

MGREEN
7 juni 2008, 20:44
Ben je al bij andere klinieken geweest? 600 grafts is echt erg weinig.

Bij prohairclinic heb je voor 2100 euro al 600 grafts. En over deze kliniek hoor ik alleen maar goede dingen (lees het forum).

Je moet ook vooral even bij aestheticsclinics kijken, die zijn ook zeer ervaren.

Over 3 dagen ga ik onder het mes bij AC (2000 grafts), daarvoor heb ik maanden op het forum gezeten en heb ik dingen uitgezocht dus ik weet wel een beetje waar ik het over heb. Over transhair staan op het forum niet zulke geweldige ervaringen.

Johnny
7 juni 2008, 20:49
Nee, ben nog niet bij andere klinieken geweest. Ben me ook nog een beetje aan het oriënteren. Weet van een aantal jaar geleden dat LA en Transhair een beetje de naam hadden. Vandaar dat ik me hier eerst op geörienteerd heb. Bedankt voor de tip iig. Zal ff kijken op die sites!

AnthonieH
7 juni 2008, 20:51
Ff een vraagje: heb eens zitten kijken op de site van Transhair. Hier staat bij de prijzenlijst van de FUT (bijv. in het geval van type 3 Norwood) dat 600 tot 850 follicular units bij Tranhair (benodigd voor type 3) te vergelijken is met 1000 tot 1300 laserimpulsen elders. Weet iemand wat het verschil is? In dit geval zijn de prijzen van Transhair ook wel aardig te doen wat betreft FUE. € 3.300,- per behandeling (300 tot 600 follicar units). Kun je een vergevorderde Norwoord 3 toch in z'n geheel voor wegwerken in 2 behandelingen als ik dit zo lees :cool:Ik zou nog even doorzoeken. Transhair (TH) is een van de allerduursten en op het gebied van FUE hebben ze nog amper iets gepresteerd.

Als je een klein stukje over de grens kijkt naar ProHair (http://www.prohairclinic.com/) (PH) of Aesthetic Clinics (http://www.aestheticclinics.com/) (AC) dan kun je voor 3300 euro bijna 850 (AC) of 950 grafts (PH) laten verplaatsen.

Voor een vergevorderde NW3 moet je toch echt wel gaan rekenen op 2500 grafts of meer ... 5750 (PH), 9900 (AC) of 17000 euro (TH) ...

Transhair is bij grote aantallen dus meer dan twee à drie keer zo duur!

MGREEN
7 juni 2008, 20:52
Nee, ben nog niet bij andere klinieken geweest. Ben me ook nog een beetje aan het oriënteren. Weet van een aantal jaar geleden dat LA en Transhair een beetje de naam hadden. Vandaar dat ik me hier eerst op geörienteerd heb. Bedankt voor de tip iig. Zal ff kijken op die sites!

Graag gedaan. wat is je haarstatus nu en wat wil je bereiken? Om van bv een NW3 naar een volle haarlijn te gaan heb je zeker wel 2000 tot 3000 grafts nodig. Ik snap niet dat ze beweren met kleine behandelingen van 600 grafts een NW3 te behandelen.

Spiderman
7 juni 2008, 21:14
Graag gedaan. wat is je haarstatus nu en wat wil je bereiken? Om van bv een NW3 naar een volle haarlijn te gaan heb je zeker wel 2000 tot 3000 grafts nodig. Ik snap niet dat ze beweren met kleine behandelingen van 600 grafts een NW3 te behandelen.

Dat is echt minimaal voor een volle haarlijn. Ik was nog niet eens een NW3 en heb al 3200 grafts op mijn hoofd staan. Dense packen kost echt enorm veel grafts....

tevereden_77
8 juni 2008, 00:10
Dat is echt minimaal voor een volle haarlijn. Ik was nog niet eens een NW3 en heb al 3200 grafts op mijn hoofd staan. Dense packen kost echt enorm veel grafts....
Hallo,

Ik ben laatst bij Hair Science Institute op consult geweest, nadat ik eerder ook bij andere klinieken was geweest. Geprek beviel goed, duidelijke info gekregen!

Wellicht ook iets voor jou Johnny?

Succes ermee?

AnthonieH
8 juni 2008, 01:02
Er heerst hier nog wel enige skepsis of hetgeen HSI beweert ook werkelijk wetenschappelijk te onderbouwen en bewijzen is. Het sterke vermoeden is dat het gewoon een veredelde FUE is, waar je dan wel heel erg veel te veel voor betaalt.

Heb jij misschien feitenmateriaal of 'bewijs' te zien gekregen dat hun claim van hergroei in het donorgebied onderbouwt, Tevereden? Want als dat er is en als het resultaat in het implantatiegebied ook niet onderdoet voor dat van een normale FUE, dan is het toch een aantrekkelijke (zij het dure) methode.

Johnny
8 juni 2008, 09:28
Graag gedaan. wat is je haarstatus nu en wat wil je bereiken? Om van bv een NW3 naar een volle haarlijn te gaan heb je zeker wel 2000 tot 3000 grafts nodig. Ik snap niet dat ze beweren met kleine behandelingen van 600 grafts een NW3 te behandelen.

Haarstatus is ongveer NW3. Vrij diepe inhammen en op het hoofd begint het ook allemaal wat dunner te worden. Draag het vrij kort. Haarlijn is nog niet echt naar achteren. Wat ik wil bereiken: van mij hoef ik niet een hele dikke bos terug.... beetje inhammen mag van mij ook wel. Alleen als een "biljartbal" door het leven gaan lijkt me wat minder. Wat dat betreft heb ik een sterke voorkeur voor FUE. Kan je het ook nog vrij kort dragen.

Johnny
8 juni 2008, 09:30
Hallo,

Ik ben laatst bij Hair Science Institute op consult geweest, nadat ik eerder ook bij andere klinieken was geweest. Geprek beviel goed, duidelijke info gekregen!

Wellicht ook iets voor jou Johnny?

Succes ermee?

Bedankt voor de tip. Zal er eens kijken, eerst op de website dan :D

Limbo
8 juni 2008, 10:16
Kijk maar goed om je heen, want er zijn in elk geval goedkopere klinieken!!

MGREEN
8 juni 2008, 14:38
Haarstatus is ongveer NW3. Vrij diepe inhammen en op het hoofd begint het ook allemaal wat dunner te worden. Draag het vrij kort. Haarlijn is nog niet echt naar achteren. Wat ik wil bereiken: van mij hoef ik niet een hele dikke bos terug.... beetje inhammen mag van mij ook wel. Alleen als een "biljartbal" door het leven gaan lijkt me wat minder. Wat dat betreft heb ik een sterke voorkeur voor FUE. Kan je het ook nog vrij kort dragen.

Als ik jou was zou ik eerst even kijken naar medicijnen die je kunt gebruiken zoals finasteride en minoxidil. Hiermee kun je de haren die je hebt weer dikker laten worden en het kaalheidsproces stoppen of remmen.

Daarna kun je de inhammen die je hebt laten opvullen, maar dat heeft alleen zin als je niet verder kaal wordt. Anders blijf je aan de gang en een keer is je donor op, dan heb je wel haar aan de voorkant maar niet in het midden en achterop.

Je zou is een keer naar intermedica kunnen gaan, die kunnen je meer over die medicijnen vertellen. Ik weet dat er verhalen gaan op dit forum over intermedica maar zelf ben ik er goed geholpen en gebruik nog steeds met volle tevredenheid hun medicijnen. Jij hebt er vast en zeker ook wat aan.

Spiderman
8 juni 2008, 15:50
Daarna kun je de inhammen die je hebt laten opvullen, maar dat heeft alleen zin als je niet verder kaal wordt. Anders blijf je aan de gang en een keer is je donor op, dan heb je wel haar aan de voorkant maar niet in het midden en achterop.



Dit zal niet zo'n vaart lopen. Iedere degelijke kliniek houdt rekening met het te besteden donorgebied. mensen met een groot risico op hoge NW krijgen een ander advies mee dan lagere NW patienten!

Johnny
8 juni 2008, 17:56
Dit zal niet zo'n vaart lopen. Iedere degelijke kliniek houdt rekening met het te besteden donorgebied. mensen met een groot risico op hoge NW krijgen een ander advies mee dan lagere NW patienten!

Hmm.... als je eenmaal kaal wordt dan blijft het toch doorgaan, net zo lang totdat je alleen nog maar een krans hebt?

AnthonieH
8 juni 2008, 18:17
Hmm.... als je eenmaal kaal wordt dan blijft het toch doorgaan, net zo lang totdat je alleen nog maar een krans hebt?Nee hoor, echt niet iedereen die een beetje kalend is gaat richting een NW6. Het kan ook gewoon ergens bij NW3 of NW4 blijven steken. Dat geldt zelfs voor mensen die al heel jong kalend zijn.

Ik heb foto's gezien van mijn opa aan moederszijde in zijn diensttijd rond zijn 22e. Toen had hij al praktisch een NW3. In de 60 jaar daarna is het langzaam richting een NW4 gegroeid.

Spiderman
8 juni 2008, 18:46
Nee hoor, echt niet iedereen die een beetje kalend is gaat richting een NW6. Het kan ook gewoon ergens bij NW3 of NW4 blijven steken. Dat geldt zelfs voor mensen die al heel jong kalend zijn.

Ik heb foto's gezien van mijn opa aan moederszijde in zijn diensttijd rond zijn 22e. Toen had hij al praktisch een NW3. In de 60 jaar daarna is het langzaam richting een NW4 gegroeid.

Precies. een paar ooms van mijn moederskant waren vroeg kalend, maar zijn toch bij een NW3 Blijven steken. Weer een paar andere ooms (ook moederskant) zijn naar een NW6 gegaan. Het is maar net welk gedeelte er erfelijk belast is en welk gedeelte niet.

svendc
9 juni 2008, 00:54
hoi, 3j geleden heb ik erg overwogen om een HT te ondergaan, maar wou toch nog even afwachten hoe mijn haarlijn het er in de toekomst zou gaan vanafbrengen, nu 3j laten ben ik bijna 31j zie ik dat mijn haarlijn en inhammen niet of nauwelijks zijn veranderd. maw mijn achteruitwijkende haarlijn en inhammen zijn de laatste 5j nagenoeg gelijk gebleven.
Wat is jullie ervaring omtremt het proces van haaruitval kan het zijn dat een terugwijkende haarlijn staviliseerd of is dit eerder tijdelijk.
by the way neem geen medicatie.

hieronder een foto van mijn hoofd hoe het de laatste 3j is gebleven.
De zwarte lijn geeft aan hoe ik mijn haarlijn zou willen.

Moest ik een HT overwegen zou ik eigelijk opteren om niet te dicht te willen plaatsen dit naar de toekomst toe 50grafts de CM²?

mvg

Sven

http://users.telenet.be/Svendc/IMG_0913.jpg

Henk
9 juni 2008, 13:22
Hallo Sven,

Ga even snel uit die haarimplantatie-rubriek. ;)
Jouw haarlijn is volgens mij een heel normale haarlijn voor een bijna 31-jarige.
Op de foto lijkt het ook nog behoorlijk dik. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die jou kalend vinden. Of de foto moet een vertekend beeld geven.

Groet, Henk.


hoi, 3j geleden heb ik erg overwogen om een HT te ondergaan, maar wou toch nog even afwachten hoe mijn haarlijn het er in de toekomst zou gaan vanafbrengen, nu 3j laten ben ik bijna 31j zie ik dat mijn haarlijn en inhammen niet of nauwelijks zijn veranderd. maw mijn achteruitwijkende haarlijn en inhammen zijn de laatste 5j nagenoeg gelijk gebleven.
Wat is jullie ervaring omtremt het proces van haaruitval kan het zijn dat een terugwijkende haarlijn staviliseerd of is dit eerder tijdelijk.
by the way neem geen medicatie.

hieronder een foto van mijn hoofd hoe het de laatste 3j is gebleven.
De zwarte lijn geeft aan hoe ik mijn haarlijn zou willen.

Moest ik een HT overwegen zou ik eigelijk opteren om niet te dicht te willen plaatsen dit naar de toekomst toe 50grafts de CM²?

mvg

Sven

MGREEN
9 juni 2008, 13:39
hoi, 3j geleden heb ik erg overwogen om een HT te ondergaan, maar wou toch nog even afwachten hoe mijn haarlijn het er in de toekomst zou gaan vanafbrengen, nu 3j laten ben ik bijna 31j zie ik dat mijn haarlijn en inhammen niet of nauwelijks zijn veranderd. maw mijn achteruitwijkende haarlijn en inhammen zijn de laatste 5j nagenoeg gelijk gebleven.



Ik ben het volledig met Henk eens, op deze foto is er niets aan de hand. Als je er toch wat aan wil doen zou ik je wel aanraden niet zo'n vrouwelijke haarlijn te pakken. Voor een man van leeftijd (boven de 25) is het zelfs heel normaal om inhammen te hebben.

Spiderman
9 juni 2008, 13:49
Mmm, ik denk dat het hem niet om zijn inhammen gaat, maar om het hoge voorhoofd. Het voorhoofd lijkt vanaf deze foto wat hoger dan normaal, dus ik kan mij Sven zijn wens wel voorstellen...

Limbo
9 juni 2008, 16:58
Mmm, ik denk dat het hem niet om zijn inhammen gaat, maar om het hoge voorhoofd. Het voorhoofd lijkt vanaf deze foto wat hoger dan normaal, dus ik kan mij Sven zijn wens wel voorstellen...

Ja, ik ook. Alles is prima, op de haarlijn na...

svendc
9 juni 2008, 23:10
bedankt voor jullie reacties.
Inhammen heb ik ook wel hoor al zie je dit op deze foto minder maar een NW2 heb ik wel. eigelijk stoort de hoge haarlijn me meer doordat ik scherpe kaaklijnen heb komt dit nog meer in het oog die haarlijn, daarom dat ik over heel de lijn alles een 1cm zou willen verlagen, dan zijn zowel de inhammen als de haarlijn iets lager en automatish minder voorhoofd aangezien mijn hoofd eerder lang is dan breed.

Dit komt op een 15cm² x 50grafts? is 750 graft afgerond 800 zou ik er nodig hebben neem ik aan?

nu is de vraag wat kan je verwachten bij 50grafts de cm²?
is nu wel zo dat ik vrij dik haar.

mvg

Sven