PDA

View Full Version : nieuwsartikel www.nu.nl


Robert18
27 april 2002, 22:53
Eyyy mensen, dit kwam ik per toeval tegen op www.nu.nl

(http://nu.nl/document?n=55866)

Geen nieuwe informatie ofzo, maar ja, wel effe grappig zeg maar.







'Vanessa overtreedt wet met haargroeimiddel'

Uitgegeven: 27-4-2002 14:09
Laatst gewijzigd: 27-4-2002 14:17

DEN HAAG - Connie Breukhoven, alias de voormalige zangeres Vanessa, overtreedt de wet met haar nieuwe haargroeimiddel New Hair. Dat zegt de Inspectie voor de Gezondheidszorg zaterdag.



Volgens woordvoerder R. Salet is het middel dat Breukhoven in haar cosmetische kliniek New Fill Center in Den Haag gebruikt een in Nederland ongeregistreerd medicijn. "Zelfs als het middel geregistreerd zou zijn, zou het alleen op recept mogen worden verkocht."

De inspectiedienst verzocht Vanessa vrijdag in een fax nadrukkelijk te stoppen met het gebruik van het middel. Bovendien is het in Nederland verboden reclame te maken voor geneesmiddelen.

Prostaatproblemen

Het gaat volgens de woordvoerder om een medicijn dat oorspronkelijk bedoeld is voor prostaatproblemen, met als bijwerking haargroei. In de Verenigde Staten is de werkzame stof ervan, finasteride, volgens Salet verwerkt in een afgezwakte vorm tot het haargroeimiddel Propecia. Dat is nadrukkelijk bestemd voor mannen, zo luidt het advies van de fabrikant.

Het middel is uitermate slecht voor (zwangere) vrouwen en kinderen, waarschuwt Salet. Hoewel Vanessa zich in eerste instantie richt op de kalende mannen, zou ze er zelf ook mee experimenteren. "Vanessa zegt dat ze het zelf al een jaar gebruikt, dat lijkt me niet echt gezond."

Proces-verbaal

De inspectiedienst hoopt dat Breukhoven tot inkeer komt en gehoor geeft aan de oproep. "Als dat niet gebeurt, zullen we een proces-verbaal opmaken", zegt Salet. Verder heeft de dienst het recht de middelen in beslag te nemen.

Connie Breukhoven vindt het onacceptabel dat ze wegens het haargroeimiddel een draai om de oren krijgt, zei ze zaterdagmiddag op Radio 1. Ze wijst erop dat het middel nooit voor vrouwen is bedoeld. Ze is ook niet van plan een vrouw in haar kliniek met het middel te behandelen. Breukhoven erkende dat ze zelf wel "zo dom is geweest" de pil te gebruiken.

jornkielman
28 april 2002, 15:03
Wel lachen hoe Vanessa vande rimpels nu ook zich gaat bezighouden met haar. De concurrentie voor haar inspuitingen is te groot geworden en nu moet ze dmv een nieuwe ' discipline' weer geld zien te verdienen. 3250 euro voor een kuur van 6 maanden....belachelijk!

Leuk opgemerkt in ieder geval.

Johnny
29 april 2002, 16:41
Ik heb het artikel over Vanessa net ook in de krant gelezen. Wat mij opviel was dat die zogenaamde expert met wie het interview afgenomen werd vertelde dat finasteride erg slecht was (op zich niets nieuws), maar dat propecia een een afgeslanktere vorm van finas bevat. Dit moest in mijn ogen min of meer verklaren waarom finasteride niet door Vanessa geleverd mocht worden, maar dat Propecia al een hele tijd in de VS geslikt wordt om haaruitval tegen te gaan. Kortom: volgens hem is Propecia minder gevaarlijk dan finas. Weet iemand hier iets van?

Rocco
30 april 2002, 13:37
Ze bedoelen Propecia en Proscar.Beide medicijnen bevatten de actieve bestandsdeel Finasteride.

Alleen Propecia bevat 1 mg Finasteride en Proscar bevat 5 mg Finasteride.

Ze willen duidelijk maken dat Proscar met haar 5 mg aan Finasteride al die enge bijwerkingen heeft en dat Propecia met haar1 mg aan Finasteride deze bijwerkingen niet of nauwelijks heeft.

De enige manier voor Vanessa om aan Finasteride te komen is de Proscar tabletten te delen in 5 stukken.Maar in nederland is Proscar alleen geregistreerd voor prostaat problemen.Dus Finasteride is alleen geregistreerd voor prostaat en niet tegen haaruitval.


Maar het klopt ook wel,1 mg Finasteride heeft veel en veel minder bijwerkingen dan 5 mg Finasteride.5 mg Finasterdie versterkt hevig de bijwerkingen die je al had met 1 mg.

Groetjes

Rocco
30 april 2002, 13:41
Wel geinig eigenlijk.

Dr. Boersma komt met zijn PROHAIR en

Vanessa komt nu met haar NEW HAIR.

Terwijl beide hetzelfde medicijn zijn.

Welke naam je er ook aan geeft,het is de { 1 mg Finasteride } die het werkt doet.


Kortom : Propecia = Prohair = New Hair ---> 1 mg Finasteride


Groetjes

hans
30 april 2002, 14:24
Ik weet niet wie gisteravond Barend en Van Dorp gezien heeft, maar daar zat Vanessa met haar New Hair. Ze had ook 2 personen meegenomen waarvan er één finasteride heeft gebruikt en eentje New Hair (finas+voedingssuplementen). De resultaten waren inderdaad spectaculair (ze hadden foto’s meegenomen van hoe het eerst was). Er zat best wel verschil tussen. Alleen een beetje jammer dat degene die alleen finas gebruikte al behaarlijk kaal was (dus waarschijnlijk waren zijn haarwortels al behoorlijk afgestorven, waardoor er op natuurlijke wijze ook niks meer mogelijk was). Daarentegen had degene die New Hair moest promoten een redelijk volle bos haar terug. Maar zijn haar was ook vrij gelijkmatig kalend (de hoefijzer vorm maar dan niet specifiek inhammen of kruin). Daarom vraag ik me af of deze voorbeelden daadwerkelijk represenatief zijn voor de werking van beide producten.
groetjes

p.s. ligt het nu aan mij of is het vreemd dat er geen ophef is over Boersma maar wel bij Vanessa, terwijl ze hetzelfde product distribueren?

Rocco
30 april 2002, 14:33
Daarentegen had degene die New Hair moest promoten een redelijk volle bos haar terug. Maar zijn haar was ook vrij gelijkmatig kalend (de hoefijzer vorm maar dan niet specifiek inhammen of kruin).

Exact wat jij zegt.Een net kalende hoofd vult zich eerder op dan een al vrij kale hoofd.Deze voorbeelden zijn ABSOLUUT niet representatief voor New Hair ( finasteride ).


p.s. ligt het nu aan mij of is het vreemd dat er geen ophef is over Boersma maar wel bij Vanessa, terwijl ze hetzelfde product distribueren

Dr. Boersma is een officieel dermatoloog met diploma.Vanessa is een simpele leek die niets met haaruitval of dermatologie te maken heeft.Mensen zullen eerder geneigd zijn te denken dat zij het voor de inkomsten doet.

Jeroen2
30 april 2002, 21:35
Ha,

Ik denk zelfs om niet in financiële moeilijkheden te raken met hun Free-record winkels,dat ze hieruit hun slaatje willen slaan.Vanessa komt wel uit een familie waarvan haar broers beiden vroegtijdig kaal waren.Het zal me dan ook niet verbazen dat dit idee werd gegeven door haar broers.

Het is wel weer zo dat enkele bevoegde artsen die in haar praktijk werkzaam zijn het middel Finasteride zouden mogen voorschrijven.
Dan is het volgens mij niet strafbaar meer,om dit te mogen voorschrijven bij de patiënten.
Maar die 3250 euro is natuurlijk belachelijk duur
voor die 6 maanden. Geen normaal mens die dat wil betalen.

Waar ik me wel weer aan erger is het feit dat er zo'n ophef wordt gemaakt over het medicijn Finasteride.Wat dat betreft is Nederland een bekrompen volkje.Exclusief wij natuurlijk :)Niets deugt tegenwoordig meer.
Zeker als veel mensen niet weten waarover ze praten.Die bekende klokken....met die klepel doel ik op.:rolleyes:

Voordat ik iets slik doe ik zowiezo veel research en weet inmiddels het fijne ervan.

Groetz,
Jeroen
Die al 1 jaar aan de Finasteride zit,zonder bijwerkingen!Leve Pro-HAIR.
:D

Jay
1 mei 2002, 00:16
Originally posted by Rocco
Kortom : Propecia = Prohair = New Hair ---> 1 mg Finasteride


Stick to the facts Jack:

Propecia = Proscar = Finasteride

ProHair = finasteride + nog een beetje meer

Newhair = finasteride + nog een beetje meer (geen idee of dit beetje meer gelijk is aan het beetje meer van ProHair)


En nou niet een beetje lamlendig gaan lopen doen omdat je zelf te armetierig bent om een degelijk medicijn te kunnen veroorloven. Dat is kinderachtig.

Rocco
1 mei 2002, 00:22
Jay

Prohair rulessssss :D

Ik slik nu 5 mg Finasteride. Als jij mij 5 mg Prohair tabletten kunt regelen voor de prijs die ik nu betaal voor 5 mg, dan wil ik wel Prohair proberen ;)

Jay, niet zo hardlerend zijn ;)

Nogmaals : Propecia = Prohair = New Hair ---> 1 mg Finasteride


Groetjes

Jeroen2
1 mei 2002, 00:30
Jay,

Rocco doelt op de werkzame stof Finasteride die als enige echt zijn werking doet.Ik neem aan dat hij ook wel weet dat Pro-Hair en New-Hair pilletjes naast die 1mg Finasteride extra toevoegingen* hebben.
*(vitamines/mineralen)
Over kinderachtigheid gesproken.

Groetz,
Jeroen.

Rocco
1 mei 2002, 00:34
;)

Jeroen2
1 mei 2002, 00:35
5 mg!???

Iets teveel van het goede.
Never nooit niet dat ik op 5mg overga.

Groetz,
Jeroen.

Die het dan toch maar bij Pro-Hair capsules houdt.:D

Jay
1 mei 2002, 21:57
Originally posted by Rocco
Jay

Prohair rulessssss :D

Ik slik nu 5 mg Finasteride. Als jij mij 5 mg Prohair tabletten kunt regelen voor de prijs die ik nu betaal voor 5 mg, dan wil ik wel Prohair proberen ;)

Jay, niet zo hardlerend zijn ;)


Ga je weer met je damn kutprojecties...


Nogmaals : Propecia = Prohair = New Hair ---> 1 mg Finasteride
Groetjes

Ik leg het je nog een keer uit vriend:

De 5AR-inhibitors in ProHair : finasteride, pygeum africanicum, groene thee extract.

Sim-pel.

Webmaster
1 mei 2002, 22:38
Jay,

Heb jij de volgende posting goed doorgenomen? :

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&postid=2359#post2359

Je hebt hierin recentelijk een 1e waarschuwing gekregen m.b.t. je manier van communiceren naar lotgenoten toe op het HaarWeb Forum.

Wat schets mijn verbazing om nu weer geconfronteerd te worden met een opmerking als:

'Ga je weer met je damn kutprojecties... '


Voor de duidelijkheid: je hebt je eerste waarschuwing gehad. Bij deze geef ik een 2e waarschuwing af. Als wij na vandaag nogmaals geconfronteerd worden met klachten van HaarWeb-leden dan zal je de toegang tot HaarWeb per direct ontzegd worden. Zowel de toegang tot het HaarWeb Forum als onze website.

Je dient je simpelweg aan de regels te houden die hier gelden! Waarom blijkt dat toch zo'n opgave voor je te zijn? Voor de allerlaatste keer: hou je a.u.b. aan de regels. In het belang van onze leden en vooral in het belang van jezelf!

De WebMaster.

Robert18
1 mei 2002, 23:00
Zo, da's duidelijk

Chris
16 mei 2002, 16:30
Net gevonden op www.telegraaf.nl :

Haarmiddel Vanessa mag

2 mei 2002

AMSTERDAM - Connie Breukhoven, alias oud-zangeres Vanessa, mag in haar cosmetische kliniek in Den Haag het nieuwe haargroeimiddel New Hair door artsen laten voorschrijven. Volgens de inspectiedienst is de lucht geklaard, maar houdt die wel een vinger aan de pols, aldus woordvoerder R. Salet.

Vorige week gingen volgens hem bij de inspectiedienst alarmbellen rinkelen na een advertentie van de kliniek. Er werd reclame gemaakt met een haargroeimiddel waarin het ongeregistreerde geneesmiddel finasterine is verwerkt.

De inspectiedienst verzocht Breukhoven afgelopen vrijdag in een fax nadrukkelijk te stoppen met het gebruik van het haargroeimiddel en vroeg haar om opheldering. Die heeft de inspectiedienst inmiddels gekregen, aldus de woordvoerder.

Op de bijsluiter van het medicijn finasterine, dat is bedoeld voor het behandelen van prostaatproblemen, staat dat het levensgevaarlijk is voor vrouwen. Bovendien is het in Nederland verboden reclame te maken voor geneesmiddelen.

© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.

Chris.