PDA

View Full Version : Kaalheid en sociaal leven


Haarzoeker
12 augustus 2004, 22:56
Hoe beschouwen jullie je sociale leven onder invloed van kaalheid/haaruitval. Sociale contacten, ook met de vrouwtjes. Ik heb hier meerdere malen gelezen dat mensen zich terugtrekken en isoleren. Ja, dan blijf je je natuurlijk kut voelen en kom je nooit aan een vrouwtje. Terwijl als je je vollop in het sociale leven begeeft zal je je toch beter voelen [ondanks rotopmerkingen] en maak je kans om een vrouwtje tegen te komen.

MxK
12 augustus 2004, 23:14
Tja bij mij is het nog niet echt zichtbaar en ik ben altijd al een spontaan en zelfverzekerd iemand geweest. En heb verkering met een hele leuke meid. Mochten de medicijnen niet genoeg aanslaan en ik word langzaam aan kaal dan zou ik er waarschijnlijk wel vrede mee hebben. Maar als het snel gaat kan het best moeilijk zijn.

En inderdaad mensen om je heen boeit het echt niet zo of je kaal bent of niet, uitstraling is echt heel belangrijk. Dus ga lekker naar buiten en onderhoud je sociale contacten!

Jaapie
13 augustus 2004, 09:12
Ik heb daar geen last van. Ik ben ook enorm zelfverzekerd.
Het enige wat ik niet doe is onder een spot staan in een discotheek :D

Haarmannetje
13 augustus 2004, 10:36
Ook ik kan niet zeggen dat ik sociaal lijdt onder mijn haaruitval. Ik zorg dat het goed zit naar het wassen en dan denk ik er buiten de deur niet zoveel meer aan. Dit komt voornamelijk ook omdat ik echt zoveel kalende jongens in mijn omgeving zie en ken, ik bedoel, ik ben gewoon geen uitzondering. Ik heb er ook nog nooit opmerkingen over gehad. Ik kan mij wel goed voorstellen dat wanneer je in het sociale verkeer constant op je kaalheid gewezen wordt (opmerkingen als: "he kale" o.i.d.), dat je dan wel wat onzekerder wordt en in het extreme geval je jezelf sociaal isoleert.

Maar goed, ik ben wat dat betreft vrij zelfverzekerd. Ik ben ook niet iemand die mijzelf een stempel op gaat drukken van minder aantrekkelijk door mijn haaruitval of wat dan ook. Ik leef wat dat betreft gewoon ontzettend simpel: ik weet wie ik ben, ik weet wat ik kan en wat ik waard ben... mensen moeten me nemen zoals ik ben. Natuurlijk heb ik ook wel onzekere punten en moment, maar wat betreft mijn haaruitval valt dat dus allemaal best mee.

Peffieke
13 augustus 2004, 13:52
Meerdere malen lees ik, zoals nu, dat uitstraling heel erg belangrijk is in het maken van nieuwe sociale contacten. En daar draait het dus om : kijk maar eens naar datingsites hier op het net waar een foto op staat. Procentueel gezien is de kans veel groter dat een vrouw iemand met een volle haardos veel meer complimentjes gaat geven ! Je oogt veel jonger, kortom er is veel meer uitstraling dan wanneer je kaal of kalend bent. Simpel voorbeeld : je kan uren lang virtueel toffe gesprekjes voeren met een vrouw. Vragen ze een foto dan moet je er rekening houden ineens gedumpt te worden door die ontbrekende dakbedekking, wat zeker al is gebeurd! Doe je bij diezelfde vrouw een petje op kan je rustig verder chatten. Alles lijkt okidoki. Mentaal is zoiets heel zwaar, zeker als je hierdoor 10 jaar van je sociale leven bent kwijtgespeeld!


Tja bij mij is het nog niet echt zichtbaar en ik ben altijd al een spontaan en zelfverzekerd iemand geweest. En heb verkering met een hele leuke meid. Mochten de medicijnen niet genoeg aanslaan en ik word langzaam aan kaal dan zou ik er waarschijnlijk wel vrede mee hebben. Maar als het snel gaat kan het best moeilijk zijn.

En inderdaad mensen om je heen boeit het echt niet zo of je kaal bent of niet, uitstraling is echt heel belangrijk. Dus ga lekker naar buiten en onderhoud je sociale contacten!

Haarmannetje
13 augustus 2004, 14:00
Meerdere malen lees ik, zoals nu, dat uitstraling heel erg belangrijk is in het maken van nieuwe sociale contacten. En daar draait het dus om : kijk maar eens naar datingsites hier op het net waar een foto op staat. Procentueel gezien is de kans veel groter dat een vrouw iemand met een volle haardos veel meer complimentjes gaat geven ! Je oogt veel jonger, kortom er is veel meer uitstraling dan wanneer je kaal of kalend bent. Simpel voorbeeld : je kan uren lang virtueel toffe gesprekjes voeren met een vrouw. Vragen ze een foto dan moet je er rekening houden ineens gedumpt te worden door die ontbrekende dakbedekking, wat zeker al is gebeurd! Doe je bij diezelfde vrouw een petje op kan je rustig verder chatten. Alles lijkt okidoki. Mentaal is zoiets heel zwaar, zeker als je hierdoor 10 jaar van je sociale leven bent kwijtgespeeld!
Ja daarom is het ook geen goed idee om het te verbergen. Want wie dan nog overblijft heeft kennelijk geen probleem met je kaalheid. Maar dan nog mensen, kom op, trek er niet zo zwaar aan. Ik vind het eerlijk gezegd walgelijk die ziekelijke verheerlijking van het jeugdige. Alsof een oud hoofd bij wijze van spreken geen uitstraling heeft. Ik zie soms wel vrouwen van in de 50 lopen die ik ook nog heel mooi vind of mannen van in de 60. Heeft niets met haar te maken.

Haarmannetje
13 augustus 2004, 14:04
Zo zag ik gisteren "Jambers; 10 jaar later". Daarin ging het over een vent die niet ouder wilde worden. Hij deed er alles aan om jong te blijven. Zo ook zijn vriendin. Nou zeg, wat waren dat werkelijk waar domme mensen. Tjonge jonge, ik heb nog nooit een stel zielepieten als zij bij elkaar gezien. Ik vind het werkelijk gewoon triest dat mensen zich zo bezig houden met het niet ouder worden. Het zal wel door mijn opvoeding komen, maar mensen die zo zeuren over hun uiterlijk in de zin van ouder worden, worden in mijn familie niet eens serieus genomen. Zelfs ik hou me maar gewoon stil dat ik met mijn haar bezig ben en soms schaam ik me er zelfs ook wel voor dat ik er zo mee bezig ben als er weer een familiedag is en er geen mens zich ook maar een ruk voor interesseert dat ie kalend/kaal is.

En vrouwen die meer om mannen geven met haar die hoef ik al niet eens. Die zijn voor mij niet de moeite waard.

Peffieke
13 augustus 2004, 14:28
Volledig gelijk haarmannetje! Arrogante en pretentieuze vrouwen die enkel uit zijn op een machoke met volle haardos en brillantine aan de kanten bestaan ook al lang niet meer voor me. Meestal denken zij zelf dat ze als model door het leven gaan! Zo zag ik gisteren "Jambers; 10 jaar later". Daarin ging het over een vent die niet ouder wilde worden. Hij deed er alles aan om jong te blijven. Zo ook zijn vriendin. Nou zeg, wat waren dat werkelijk waar domme mensen. Tjonge jonge, ik heb nog nooit een stel zielepieten als zij bij elkaar gezien. Ik vind het werkelijk gewoon triest dat mensen zich zo bezig houden met het niet ouder worden. Het zal wel door mijn opvoeding komen, maar mensen die zo zeuren over hun uiterlijk in de zin van ouder worden, worden in mijn familie niet eens serieus genomen. Zelfs ik hou me maar gewoon stil dat ik met mijn haar bezig ben en soms schaam ik me er zelfs ook wel voor dat ik er zo mee bezig ben als er weer een familiedag is en er geen mens zich ook maar een ruk voor interesseert dat ie kalend/kaal is.

En vrouwen die meer om mannen geven met haar die hoef ik al niet eens. Die zijn voor mij niet de moeite waard.

Haarmannetje
13 augustus 2004, 14:33
Volledig gelijk haarmannetje! Arrogante en pretentieuze vrouwen die enkel uit zijn op een machoke met volle haardos en brillantine aan de kanten bestaan ook al lang niet meer voor me. Meestal denken zij zelf dat ze als model door het leven gaan!
Ja nou dat bedoel ik dus. Op zulke vrouwen val ik sowieso al niet, dus het maakt mij verder ook niet uit wat die vrouwen mooi vinden en niet. Maar misschien heb ik het verkeerd opgevat net, maar ik kreeg de indruk dat ook jij weer de kale man het zielige hoekje in drukte en dat weiger ik zelf te accepteren. Ik weet wat ik waard ben en daar heeft mijn haar niets mee te maken en ik ga me echt niet uitsloven voor de aandacht van een paar domme dozen. Zo! :D!

Peffieke
13 augustus 2004, 15:00
Het is geen kwestie van het zielige manneke uit te hangen maar zou me gewoon zelfverzekerder voelen met meer haar, zeker in de frontlinie :-)Ja nou dat bedoel ik dus. Op zulke vrouwen val ik sowieso al niet, dus het maakt mij verder ook niet uit wat die vrouwen mooi vinden en niet. Maar misschien heb ik het verkeerd opgevat net, maar ik kreeg de indruk dat ook jij weer de kale man het zielige hoekje in drukte en dat weiger ik zelf te accepteren. Ik weet wat ik waard ben en daar heeft mijn haar niets mee te maken en ik ga me echt niet uitsloven voor de aandacht van een paar domme dozen. Zo! :D!

MxK
13 augustus 2004, 16:35
Nou ja een vrouw die niet valt op een kalende man is niet per se een domme doos ofzo. Het kan toch ook gewoon zijn dat ze dat gewoon niet aantrekkelijk vindt. Ik val bijvoorbeeld niet op stevige/dikke vrouwen, ben ik dan meteen een lul?

En zeg dan niet meteen ja!! :P

edit: typo

japiejaap
18 augustus 2004, 11:20
mjah, in mijn omgeving heeft dus niemand het al op deze leeftijd. echt klote.
Heb mijn hele leven een kut kapsel gehad (bloempot). Toen werd ik 16 en heb ik het er allemaal afgeschoren en gewoon stekels met gel gemaakt. Dat zag er gewoon zoveel beter uit!. Maar toen werd ik 17.... en begon de ellende.

Haarmannetje
18 augustus 2004, 11:47
Nou ja een vrouw die niet valt op een kalende man is niet per se een domme doos ofzo. Het kan toch ook gewoon zijn dat ze dat gewoon niet aantrekkelijk vindt. Ik val bijvoorbeeld niet op stevige/dikke vrouwen, ben ik dan meteen een lul?

En zeg dan niet meteen ja!! :P

edit: typo
Nee tuurlijk niet. Iedereen valt wel weer ergens anders op. Maar ik zou zelf toch echt geen vriendin willen die bij mij is om dat ik toevallig al mijn haar nog zou hebben. Ik vind dat erg oppervlakkig. Wat nu als mijn haar dan opeens wel uit begint te vallen... maakt ze het dan uit? Het klinkt cliché, maar het gaat uiteindelijk toch echt om het innerlijk.

MxK
18 augustus 2004, 19:00
Nee tuurlijk niet. Iedereen valt wel weer ergens anders op. Maar ik zou zelf toch echt geen vriendin willen die bij mij is om dat ik toevallig al mijn haar nog zou hebben. Ik vind dat erg oppervlakkig. Wat nu als mijn haar dan opeens wel uit begint te vallen... maakt ze het dan uit? Het klinkt cliché, maar het gaat uiteindelijk toch echt om het innerlijk.

Klopt, in een lange relatie gaat het zeker om innerlijk. Ik denk dat er ook weinig meisjes zijn die het uit zullen maken omdat je haar uitvalt. Maar haar schijnt het tweede te zijn waar mensen naar kijken, eerst gezicht en daarna dus haar en daarna de rest.

Het is daarom ook voor velen hier belangrijk omdat mensen er hoe dan ook naar kijken. En je probeert er daarom zelf ook zo mogelijk goed uit te zien, alleen al om je zekerder te voelen.

En de meeste meisjes vallen op een man met een leuk kapsel/kop en bij sommige staat een kale kop heel goed maar bij andere niet. Kan je die meiden wel oppervlakkig noemen maar bij de eerste ontmoeting beordeel je iemand toch heel snel op uiterlijk.

MxK
18 augustus 2004, 19:08
mjah, in mijn omgeving heeft dus niemand het al op deze leeftijd. echt klote.
Heb mijn hele leven een kut kapsel gehad (bloempot). Toen werd ik 16 en heb ik het er allemaal afgeschoren en gewoon stekels met gel gemaakt. Dat zag er gewoon zoveel beter uit!. Maar toen werd ik 17.... en begon de ellende.

Ja het is niet leuk, maar ik zie dat je al goed op weg bent met een tegenaanval. Ik heb niet al je posts gelezen, maar wil je niet beginnen met propecia? Of wacht je liever omdat je misschien in de puberteit bent? Wat heel begrijpelijk is...

En het is zeker niet het einde van de wereld, bij mij werd het duidelijk dat ik er iets aan moest gaan doen op mijn 21ste. Ik ben toen begonnen met proscar (fina), en ja als ik onder een felle spot sta kan je het wel een beetje zien. Maar ik ben nu 2 jaar verder en het is denk ik niet erger geworden.

Ik hoop uiteraard dat ik het zo kan houden, of met andere/nieuwere middelen zelfs weer kan verbeteren. Maar op een 1 of andere manier begin ik het beter te accepteren. Liever niet, maar mocht het dus alsnog misgaan (lees: ik wordt echt kaal) dan maar scheren.

Haarmannetje
18 augustus 2004, 19:24
en ja als ik onder een felle spot sta kan je het wel een beetje zien.
Dat zegt toch niets? Ik ken mensen die helemaal niet lijden aan AGA bij wie je hoofdhuid ook gewoon goed kunt zien wanneer ze onder een felle lamp staan.

Haarmannetje
18 augustus 2004, 19:31
Klopt, in een lange relatie gaat het zeker om innerlijk. Ik denk dat er ook weinig meisjes zijn die het uit zullen maken omdat je haar uitvalt. Maar haar schijnt het tweede te zijn waar mensen naar kijken, eerst gezicht en daarna dus haar en daarna de rest.

Het is daarom ook voor velen hier belangrijk omdat mensen er hoe dan ook naar kijken. En je probeert er daarom zelf ook zo mogelijk goed uit te zien, alleen al om je zekerder te voelen.

En de meeste meisjes vallen op een man met een leuk kapsel/kop en bij sommige staat een kale kop heel goed maar bij andere niet. Kan je die meiden wel oppervlakkig noemen maar bij de eerste ontmoeting beordeel je iemand toch heel snel op uiterlijk.
Hoe komen mensen toch altijd aan deze info? Baseer je dit op bepaalde onderzoeken ofzo? Waarom zie ik het in mijn omgeving dan nooit terug? Ik snap het gewoon niet. Tuurlijk zullen er meisjes zijn die echt belang hechten aan het haar/kapsel, maar er zijn er ook genoeg die er niet veel om geven. Ik zie echt niet in mijn omgeving dat kale/kalende heren het moeilijk hebben met de dames en daarbij kan ik ook niet zeggen ze er over het algemeen erg aantrekkelijk uitzien ofzo. Hun vriendinnen boeit het kennelijk niet.

Onderzoeken op dit soort terreinen neem ik altijd met een korreltje zout. Laten we niet vergeten dat de respondenten wordt gevraagd naar een mening op basis van een eerste snelle indruk. In de praktijk gaat het natuurlijk niet zo. Je hebt een eerste indruk van enkele seconden, maar wanneer je gewoon in contact raakt met iemand is hoe je dan overkomt datgene wat telt.

MxK
18 augustus 2004, 19:33
Dat zegt toch niets? Ik ken mensen die helemaal niet lijden aan AGA bij wie je hoofdhuid ook gewoon goed kunt zien wanneer ze onder een felle lamp staan.

Ja dat klopt, en het is eigenlijk mijn nadeel dat de rest van mijn haar zo dik is. Dus als ik onder een felle lamp sta, dan kan je op mijn kruin wel zien dat het daar dunner is. Je ziet gewoon het contrast met de rest van mijn haar, snap je? Als de rest dunner was viel het veel minder op.

Haarmannetje
18 augustus 2004, 19:37
Ja dat klopt, en het is eigenlijk mijn nadeel dat de rest van mijn haar zo dik is. Dus als ik onder een felle lamp sta, dan kan je op mijn kruin wel zien dat het daar dunner is. Je ziet gewoon het contrast met de rest van mijn haar, snap je? Als de rest dunner was viel het veel minder op.
Ja oke, maar een goede vriend van mij heeft een enorm bos haar (de lul ;)), maar als hij met zij hoofd onder een felle lamp staat, zie je echt wel zijn hoofdhuid goed hoor, bij de kruin.

MxK
18 augustus 2004, 19:42
Hoe komen mensen toch altijd aan deze info? Baseer je dit op bepaalde onderzoeken ofzo? Waarom zie ik het in mijn omgeving dan nooit terug? Ik snap het gewoon niet. Tuurlijk zullen er meisjes zijn die echt belang hechten aan het haar/kapsel, maar er zijn er ook genoeg die er niet veel om geven. Ik zie echt niet in mijn omgeving dat kale/kalende heren het moeilijk hebben met de dames en daarbij kan ik ook niet zeggen ze er over het algemeen erg aantrekkelijk uitzien ofzo. Hun vriendinnen boeit het kennelijk niet.

Onderzoeken op dit soort terreinen neem ik altijd met een korreltje zout. Laten we niet vergeten dat de respondenten wordt gevraagd naar een mening op basis van een eerste snelle indruk. In de praktijk gaat het natuurlijk niet zo. Je hebt een eerste indruk van enkele seconden, maar wanneer je gewoon in contact raakt met iemand is hoe je dan overkomt datgene wat telt.

Mijn vriendin studeert psychologie en ik kijk die boeken een wel eens een beetje door. En daar stond dat in, waar mensen naar kijken als ze je zien.

En over mijn kruin: ja maar bij mij zie je dan wel een klein cirkeltje van haar wat dikker is er omheen. Maar het ziet er gelukkig nog wel redelijk uit.

Haarmannetje
18 augustus 2004, 19:48
Mijn vriendin studeert psychologie en ik kijk die boeken een wel eens een beetje door. En daar stond dat in, waar mensen naar kijken als ze je zien.
Tja, het is nogal logisch dat mensen naar je gezicht kijken als ze je zien. Daar heb ik geen psychologie boek voor nodig ;). Ik bedoel het gezicht zegt meestal veel over de persoon in kwestie. Dat doe ik ook als ik een naar een man kijk. Ik kijk altijd naar mensen op straat als ik ze tegenkom, maar dat heeft niets te maken met seksuele aantrekkelijkheid.

Hoe dan ook is kaalheid geen obstakel bij het vinden van een partner. Dat is gewoon pure onzin. De mensen die kalend zijn die ik ken hebben allemaal een vriendin en zonder enig probleem weten te bemachtigen ook. Waarom? Omdat het aardige en intelligente jongens zijn die meer te vertellen hebben dan hoeveel biertjes ze nu weer achterover hebben geslagen of hoe hard ze nu wel weer niet met de auto over de Autobahn zijn gesjeesd.

En over mijn kruin: ja maar bij mij zie je dan wel een klein cirkeltje van haar wat dikker is er omheen. Maar het ziet er gelukkig nog wel redelijk uit.
Ja oke, dat heeft hij niet :). Bij hem is het gewoon de kruin waarbij de haren alle richtingen uitlopen en er op die manier natuurlijk meer openheid ontstaat dan wanneer haren elkaar overlappen.

MxK
18 augustus 2004, 19:54
Tja, het is nogal logisch dat mensen naar je gezicht kijken als ze je zien. Daar heb ik geen psychologie boek voor nodig ;). Ik bedoel het gezicht zegt meestal veel over de persoon in kwestie. Dat doe ik ook als ik een naar een man kijk. Ik kijk altijd naar mensen op straat als ik ze tegenkom, maar dat heeft niets te maken met seksuele aantrekkelijkheid.

Hoe dan ook is kaalheid geen obstakel bij het vinden van een partner. Dat is gewoon pure onzin. De mensen die kalend zijn die ik ken hebben allemaal een vriendin en zonder enig probleem weten te bemachtigen ook. Waarom? Omdat het aardige en intelligente jongens zijn die meer te vertellen hebben dan hoeveel biertjes ze nu weer achterover hebben geslagen of hoe hard ze nu wel weer niet met de auto over de Autobahn zijn gesjeesd.

Ik bedoelde eerst het gezicht en dan echt nadrukkelijk haar op zichzelf. Maar ik ben het echt grotendeels met je eens haarmannetje. Ik denk dat kale jongens/mannen zeker aan een (leuke) vriendin kunnen komen. Alleen moet je niet onderschatten dat mensen die op "jacht" zijn ook heel vaak eerst op uiterlijk aflopen. Mocht je met iemand praten dan ga je ook op innerlijk letten, maar dat kan je niet van afstand zien.

japiejaap
18 augustus 2004, 20:07
Ja het is niet leuk, maar ik zie dat je al goed op weg bent met een tegenaanval. Ik heb niet al je posts gelezen, maar wil je niet beginnen met propecia? Of wacht je liever omdat je misschien in de puberteit bent? Wat heel begrijpelijk is...

En het is zeker niet het einde van de wereld, bij mij werd het duidelijk dat ik er iets aan moest gaan doen op mijn 21ste. Ik ben toen begonnen met proscar (fina), en ja als ik onder een felle spot sta kan je het wel een beetje zien. Maar ik ben nu 2 jaar verder en het is denk ik niet erger geworden.

Ik hoop uiteraard dat ik het zo kan houden, of met andere/nieuwere middelen zelfs weer kan verbeteren. Maar op een 1 of andere manier begin ik het beter te accepteren. Liever niet, maar mocht het dus alsnog misgaan (lees: ik wordt echt kaal) dan maar scheren.
ja, ik wil zo snel mogenlijk beginnen met propecia. Ik zit volgens mij niet meer in de puberteit ook al kan ik nog geen baard groeien :P.

Dat is erg mooi dat het niet erger bij jouw is geworden. hoop dat ik hetzelfde geluk heb.

Haarmannetje
18 augustus 2004, 20:10
Ik bedoelde eerst het gezicht en dan echt nadrukkelijk haar op zichzelf. Maar ik ben het echt grotendeels met je eens haarmannetje. Ik denk dat kale jongens/mannen zeker aan een (leuke) vriendin kunnen komen. Alleen moet je niet onderschatten dat mensen die op "jacht" zijn ook heel vaak eerst op uiterlijk aflopen. Mocht je met iemand praten dan ga je ook op innerlijk letten, maar dat kan je niet van afstand zien.
Dat denk ik niet alleen dat ze dat kunnen, dat weet ik zeker. Ik begrijp gewoon niet dat mensen hier beweren dat het vanaf nu met hun gedaan is wat betreft de liefde. Dat is toch gewoon te naief voor woorden? Ik ken geen enkele persoon die vanwege zijn kaalheid nu geen succes meer heeft. Dat is gewoonweg niet reëel. Ik kijk in mijn familie waar alle mannen nu onderhand allemaal kalend/kaal zijn en nee hoor, geen problemen met de liefde daar.

Misschien ligt het aan het type meisje waarom wij andere opvattingen hebben.

Haarmannetje
18 augustus 2004, 20:11
ja, ik wil zo snel mogenlijk beginnen met propecia. Ik zit volgens mij niet meer in de puberteit ook al kan ik nog geen baard groeien :P.

Dat is erg mooi dat het niet erger bij jouw is geworden. hoop dat ik hetzelfde geluk heb.
Mja, je hebt kans dat wanneer je nu je DHT gaat onderdrukken, die baardgroei daardoor in het geding komt, he.

MxK
18 augustus 2004, 20:17
Dat denk ik niet alleen dat ze dat kunnen, dat weet ik zeker. Ik begrijp gewoon niet dat mensen hier beweren dat het vanaf nu met hun gedaan is wat betreft de liefde. Dat is toch gewoon te naief voor woorden? Ik ken geen enkele persoon die vanwege zijn kaalheid nu geen succes meer heeft. Dat is gewoonweg niet reëel. Ik kijk in mijn familie waar alle mannen nu onderhand allemaal kalend/kaal zijn en nee hoor, geen problemen met de liefde daar.

Misschien ligt het aan het type meisje waarom wij andere opvattingen hebben.

Het is ook niet zo dat een kale kop altijd minpunten oplevert. Ik zei alleen dat mensen naar je gezicht en naar je haar kijken. Uiteraard heb je mensen die meer op uiterlijk afgaan en mensen die meer op innerlijk afgaan. Maar als jij een kroeg inloopt kijk je toch ook eerst rond, en kijkt dan toch ook naar meiden die in jouw ogen knap zijn.

Haarmannetje
18 augustus 2004, 20:27
Het is ook niet zo dat een kale kop altijd minpunten oplevert. Ik zei alleen dat mensen naar je gezicht en naar je haar kijken. Uiteraard heb je mensen die meer op uiterlijk afgaan en mensen die meer op innerlijk afgaan. Maar als jij een kroeg inloopt kijk je toch ook eerst rond, en kijkt dan toch ook naar meiden die in jouw ogen knap zijn.
Nou ik ben niet het type dat de kroeg in gaat om op jacht te zijn. Ik ga daar naartoe met vrienden voor de gezelligheid en voor een leuke filosofische discussie ;). Maar je zegt het goed :); meiden die in mijn ogen knap zijn; net als meiden kijken naar jongens die in hun ogen knap zjin.

MxK
18 augustus 2004, 20:32
Nou ik ben niet het type dat de kroeg in gaat om op jacht te zijn. Ik ga daar naartoe met vrienden voor de gezelligheid en voor een leuke filosofische discussie ;). Maar je zegt het goed :); meiden die in mijn ogen knap zijn; net als meiden kijken naar jongens die in hun ogen knap zjin.

Haha, precies. Daarom zei ik het ook zo. Iedereen valt ook op een ander type. Maar uiterlijk speelt hoe dan ook altijd mee. Maar ja, volgens mij zitten we best wel op 1 lijn. Echter er helemaal uitkomen doen we denk ik niet en dat hoeft ook niet. Meningen die verschillen is ook wel aardig eigenlijk.... :cool:

Haarmannetje
18 augustus 2004, 20:39
Haha, precies. Daarom zei ik het ook zo. Iedereen valt ook op een ander type. Maar uiterlijk speelt hoe dan ook altijd mee. Maar ja, volgens mij zitten we best wel op 1 lijn. Echter er helemaal uitkomen doen we denk ik niet en dat hoeft ook niet. Meningen die verschillen is ook wel aardig eigenlijk.... :cool:
Ja tuurlijk, het uiterlijk moet je wel aanspreken. Dat is logisch. Maar ik dacht dat jij het had over het maatschappelijk "ideaalbeeld". En wat de ene meid een mooi kapsel vindt, vindt de andere meid weer geen mooi kapsel enzovoort. En de één hecht waarde aan haar, de ander niet.

MxK
18 augustus 2004, 20:48
Ja tuurlijk, het uiterlijk moet je wel aanspreken. Dat is logisch. Maar ik dacht dat jij het had over het maatschappelijk "ideaalbeeld". En wat de ene meid een mooi kapsel vindt, vindt de andere meid weer geen mooi kapsel enzovoort. En de één hecht waarde aan haar, de ander niet.

Nee zo bedoelde ik het niet, ik bedoelde dat uiterlijk gewoon best een belangrijk aspect is. Het is iets wat je van buiten kan zien, en innerlijk niet zoals het woord al zegt. En iedereen valt op andere types, dus een met een kale kop val je zeker niet buiten de boot...

Maar ja, ik denk dat we nu wel uit de discussie zijn. Sorry dat ik een beetje onduidelijk was... :)

Haarmannetje
18 augustus 2004, 20:56
Nee zo bedoelde ik het niet, ik bedoelde dat uiterlijk gewoon best een belangrijk aspect is. Het is iets wat je van buiten kan zien, en innerlijk niet zoals het woord al zegt. En iedereen valt op andere types, dus een met een kale kop val je zeker niet buiten de boot...

Maar ja, ik denk dat we nu wel uit de discussie zijn. Sorry dat ik een beetje onduidelijk was... :)
No problem :).

Bea
30 november 2005, 17:47
Ik lees hier over het aantrekkelijk zijn van kale/kalende mannen voor vrouwen, maar hoe aantrekkelijk ben je als wat oudere (50+), kalende vrouw voor mannen? Hoe makkelijk kom je nog aan een baan? Er vallen nogal wat mogelijkheden af. De volle maan schijnt voortaan al flink door de bomen. :confused: Het is maatschappelijk nou eenmaal veel meer geaccepteerd dat mannen kaal (kunnen) worden dan dat dat voor vrouwen geldt. Toch ben ik nog niet van plan een haarwerk aan te schaffen. Ik heb ooit een synthetische pruik gehad en werd er helemaal gek van; steeds het gevoel dat ie verschuift en in de zomer was het niet te keren van de warmte. Ook geen echte oplossing dus. Ik was toen veel meer met m'n hoofd en haren bezig dan nu. ;)

ray
1 december 2005, 13:35
Ja tuurlijk, het uiterlijk moet je wel aanspreken. Dat is logisch. Maar ik dacht dat jij het had over het maatschappelijk "ideaalbeeld". En wat de ene meid een mooi kapsel vindt, vindt de andere meid weer geen mooi kapsel enzovoort. En de één hecht waarde aan haar, de ander niet.

je probeert steeds te beweren dat kaal zijn geen probleem is.
onderzoeken wijzen uit dat mensen eerst naar het gezicht en haar kijken.
dit heb ik ook gelezen bij mijn minor psychologie en ook in diverse onderzoeken gezien.
de eerste indruk die je maakt heeft vaak ook gevolgen voor de verdere "relatie".
natuurlijk ben je als kalende man niet meteen afgeschreven maar dezelfde persoon met een volle haardos scoort net iets beter bij de belangrijke eerste indruk.

daarnaast is die argumentatie van "mijn vrienden zijn interressant en hebben een vriendin en zijn kaal terwijl mannen met haar alleen stoere verhalen over auto's kunnen vertellen" achterlijke onzin.
je uiterlijke kenmerken zegt niks over je innerlijk. ik ken ook ontzettende losers met haar die geen meid kunnen scoren terwijl ik ook kalende mannen ken die alle mooie vrouwtjes inpalmen. maar omgekeerd ken ik ze ook.

Op uiterlijk vallen is niks mis mee en idd verschillen smaken (gelukkig maar).
maar als ik ga stappen met vrienden dan zijn de smaken wel verschillend maar iedereen valt wel op meisjes die er leuk uitzien. vrouwen zullen hetzelfde redeneren lijkt mij.

als kaal zijn geen probleem zou zijn en niks zou uitmaken dan zou ik mijn kop nu nog kaal scheren:
-besparing shampoo
-besparing kapper
-besparing stylingprodukten
-besparing medicatie
-besparing tijd
-besparing ergernis "bad hairdday"


maar ja, ik weet wel beter en DURF het te accepteren.

ray
1 december 2005, 13:43
Ik lees hier over het aantrekkelijk zijn van kale/kalende mannen voor vrouwen, maar hoe aantrekkelijk ben je als wat oudere (50+), kalende vrouw voor mannen? Hoe makkelijk kom je nog aan een baan? Er vallen nogal wat mogelijkheden af. De volle maan schijnt voortaan al flink door de bomen. :confused: Het is maatschappelijk nou eenmaal veel meer geaccepteerd dat mannen kaal (kunnen) worden dan dat dat voor vrouwen geldt. Toch ben ik nog niet van plan een haarwerk aan te schaffen. Ik heb ooit een synthetische pruik gehad en werd er helemaal gek van; steeds het gevoel dat ie verschuift en in de zomer was het niet te keren van de warmte. Ook geen echte oplossing dus. Ik was toen veel meer met m'n hoofd en haren bezig dan nu. ;)

om heel eerlijk te zijn ben ik dol op haar. zowel bij mezelf als bij vrouwen. een vrouw met pruik vind ik echter geen probleem alleen een kale vrouw vind ik zelf niet aantrekkelijk. http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7650 --> hier staat wel een vrouw met haarwerk en met kaal hoofd. met pruik is het een MILF :P
werk, vriendschap, etc moet het verder niet uitmaken lijkt mij.

Picaroon
29 december 2005, 14:26
omdat ik zeer zelfkritisch ben, neig ik er van tijd tot tijd wel degelijk naar mezelf aan het sociaal verkeer te onttrekken... zijn zo van die golfbewegingen: nu eens ben ik wat somber, dan weer voel ik me prima... bepalend zijn mate van haaruitval gedurende een periode, confronterende foto's van mezelf, ongunstige kapsels e.d.

looneytuner
10 januari 2006, 14:03
Ik zit momenteel ook in een echte krisis! Ik heb heel mijn leven al moeten horen van vrouwen dat ik knap en aantrekkelijk ben, maar mijn haar is zo ongelofelijk aan het uitdunnen. Het heerlijke vooruitzicht is dus simpelweg, lelijk worden, want een kale kop staat me langs geen kanten. Ik heb een tijd fina geslikt, dan enkele maanden gestopt en dat heeft ervoor gezorgd dat er enorm veel is beginnen uitvallen. Ik zit nu aan NW3, ben beginnen kalen op mijn 21/22 jaar, ben er nu 28. Tegen dat ik 35 ben is het hopeloos.
Ik slik fina, gebruik minox, maar alleen al maar de gedachte dat fina voor seksuele stoornissen kan zorgen maakt me zo verschrikkelijk onzeker.
Een haarwerk dragen vind ik een verschrikkelijke afgang, als iemand dat ooit te weten zou komen zou ik me zo hard schamen dat ik me zou willen afknallen.
Niemand op dit forum heeft een echt positief verhaal over fina of elk ander produkt, behalve dat het misschien vr een extra 30 haartjes heeft gezorgd. De waarheid is, dat ik het gewoon zal moeten accepteren en me een look moet zoeken die bij mijn toekomstige kale kop moet passen. En ik zal moeten verdragen dat mensen zeggen 'het staat je toch niet' etc....Dat mijn sociaal leven eronder lijd? Niet echt, maar mijn zelfvertrouwen is echt kapot door zoiets onozels als haar....Ik moest het even kwijt...Ben toch blij dat er een forum is voor mensen zoals wij...

Ganescha
10 januari 2006, 15:36
Een haarwerk dragen vind ik een verschrikkelijke afgang, als iemand dat ooit te weten zou komen zou ik me zo hard schamen dat ik me zou willen afknallen.


Hi Looneytuner!

Ik ben dan welliswaar een meid van 22 met AGA en bij mij gaat het de laatste tijd ook ernstig achteruit. Ook ik heb nooit echt te klagen gehad bij de andere sekse, om het maar zo te zeggen. Maar deze opmerking baart me toch wel zorgen! Waarom moet je je in hemelsnaam schamen voor een haarwerk??

Ikzelf vind het verschrikkelijk dat ik er 1 aan moet schaffen, maar me ervoor schamen NO WAY! En dan zou het ook wel heel uitzichtloos zijn vind je niet? Dan zou ik me dus ook moeten gaan schamen en alle andere mannen en vrouwen die hier wel voor gekozen hebben. Het is misschien een beetje bot gezegd: Maar wat voor vrouwen trek jij dan aan? Als iemand echt om je geeft dan zet je toch lekker je haarweb op tijdens de sex! Je prestaties worden daar toch niet minder om?

Btw heb ik laatst een vrouw leren kennen van hier, die een haarwerk draagt en ik kan je zeggen: Het is een prachtige vrouw!! En ze is getrouwd en heeft een kind. :D En ze was vroeger ook heel mooi, dus deze uitsprak vind ik echt KUL! Mijn excuses :o

looneytuner
10 januari 2006, 19:26
Hey Meid,

Je hebt absoluut gelijk, ik zou er absoluut geen enkel probleem mee hebben moest ik met een meisje verkeren dat een haarwerk heeft! Dat meen ik echt oprecht!
Ik vind er zelf ook helemaal niets verkeerds mee dat iemand van mijn vrienden het zou hebben, integendeel, maar de idee dat ik constant iets verberg voor iedereen zou me gewoonweg gek maken. Dat is inderdaad oerdom, misschien moet ik gewoon een paar jaar in hut in afrika gaan zitten waar de mensen met andere en belangrijke problemen bezig zijn dan hun stomme ego...
Je hebt voor 100% gelijk, maar ik ben ook gewoon eerlijk als ik zeg dat ik me zo zou schamen moest bijvoorbeeld bekend worden dat ik een werkje zou dragen...Misschien wat hypnotherapie proberen om die onnozele gedachten uit mijn hoofd te krijgen. Ik ken geen mannen die toegeven dat ze het erg vinden om kaal te worden. Dat is gewoon trots, als ik er iets over zeg zeggen ze 'maar jongen toch, daar moet je toch niet mee bezig zijn, is toch niets aan te doen...'

Dus meisje, ik wil hier geen haarwerkmensen mee beledigen, ik wilde gewoon even kwijt hoe ik me erbij zou voelen....

Ganescha
10 januari 2006, 21:56
Hey Meid,

Je hebt absoluut gelijk, ik zou er absoluut geen enkel probleem mee hebben moest ik met een meisje verkeren dat een haarwerk heeft! Dat meen ik echt oprecht!
Ik vind er zelf ook helemaal niets verkeerds mee dat iemand van mijn vrienden het zou hebben, integendeel, maar de idee dat ik constant iets verberg voor iedereen zou me gewoonweg gek maken. Dat is inderdaad oerdom, misschien moet ik gewoon een paar jaar in hut in afrika gaan zitten waar de mensen met andere en belangrijke problemen bezig zijn dan hun stomme ego...
Je hebt voor 100% gelijk, maar ik ben ook gewoon eerlijk als ik zeg dat ik me zo zou schamen moest bijvoorbeeld bekend worden dat ik een werkje zou dragen...Misschien wat hypnotherapie proberen om die onnozele gedachten uit mijn hoofd te krijgen. Ik ken geen mannen die toegeven dat ze het erg vinden om kaal te worden. Dat is gewoon trots, als ik er iets over zeg zeggen ze 'maar jongen toch, daar moet je toch niet mee bezig zijn, is toch niets aan te doen...'

Dus meisje, ik wil hier geen haarwerkmensen mee beledigen, ik wilde gewoon even kwijt hoe ik me erbij zou voelen....

OK ik ben weer een beetje bedaard! En ik reageer juist zo aangezien ik het zelf ook erg moeilijk heb dat ik straks een haarwerk zou moeten dragen. Puur vanwege het feit dat ik in mijn ogen lelijk word. Ik zit er zelfs serieus over na te denken naar een land te gaan voor vrijwilligerswerk en op dat moment mijn hoofd kaal te scheren. Niemand kent mij daar en dan kan ik vast wennen aan het idee. En als ik dan thuiskom maar een mooi haarwerk opzetten. Momenteel is het nog niet nodig en helemaal kaal zal ik waarschijnlijk nooit worden. Maar lees: Ik ben behoorlijk ijdel, en ik verkies liever een mooi haarwerk boven een bosje van 30 haren wat ik dan nog zou hebben. Want welke man of vrouw wil zich nou niet aantrekkelijk voelen? Maar looneytuner, misschien moeten we samen tegen die tijd maar op hypnotherapie. ;)

Guoy
10 januari 2006, 22:59
Maar looneytuner, misschien moeten we samen tegen die tijd maar op hypnotherapie. ;)

Hier kan wat moois opbloeien! :)

looneytuner
11 januari 2006, 09:41
Heb ikzelf ook al wel vaak gedacht, werk zoeken ih buitenland, alles eraf, rijk worden, haartransplant, terugkomen...
Veel succes met je haarwerk, waarschijnlijk word je dat wel gewoon en zal het allemaal wel goed meevallen.


Maar looneytuner, misschien moeten we samen tegen die tijd maar op hypnotherapie. ;)

Zou behoorlijk hallucinant worden moest je er zo groen uitzien als op het fotootje ;)
Bon, ik meen het eigenlijk, ik wil er echt aan werken om van die onnozele negatieve gevoelens die puur opgelegd zijn dr de maatschappij uit mijn systeem te werken. Moet toch heerlijk zijn als je het helemaal niet erg vind wat andere mensen van je denken of hoe ze naar je kijken....Stalen zelfvertrouwen hebben :D

kevin
11 januari 2006, 10:16
Ik zit momenteel ook in een echte krisis! Ik heb heel mijn leven al moeten horen van vrouwen dat ik knap en aantrekkelijk ben, maar mijn haar is zo ongelofelijk aan het uitdunnen. Het heerlijke vooruitzicht is dus simpelweg, lelijk worden, want een kale kop staat me langs geen kanten. Ik heb een tijd fina geslikt, dan enkele maanden gestopt en dat heeft ervoor gezorgd dat er enorm veel is beginnen uitvallen. Ik zit nu aan NW3, ben beginnen kalen op mijn 21/22 jaar, ben er nu 28. Tegen dat ik 35 ben is het hopeloos.
Ik slik fina, gebruik minox, maar alleen al maar de gedachte dat fina voor seksuele stoornissen kan zorgen maakt me zo verschrikkelijk onzeker.
Een haarwerk dragen vind ik een verschrikkelijke afgang, als iemand dat ooit te weten zou komen zou ik me zo hard schamen dat ik me zou willen afknallen.
Niemand op dit forum heeft een echt positief verhaal over fina of elk ander produkt, behalve dat het misschien vr een extra 30 haartjes heeft gezorgd. De waarheid is, dat ik het gewoon zal moeten accepteren en me een look moet zoeken die bij mijn toekomstige kale kop moet passen. En ik zal moeten verdragen dat mensen zeggen 'het staat je toch niet' etc....Dat mijn sociaal leven eronder lijd? Niet echt, maar mijn zelfvertrouwen is echt kapot door zoiets onozels als haar....Ik moest het even kwijt...Ben toch blij dat er een forum is voor mensen zoals wij...

Er zit wel een kern van waarheid in je verhaal. Ik zou zelf ook never nooit geen haarwerk overwegen, omdat het ten eerste niet van jezelf is, je elke dag bezig bent met je haar en het belangrijkste, je jezelf verbergt van hoe je er werkelijk uit ziet. Voor vrouwen is het denk ik een heel anders verhaal. Die verbergen haar uiterlijk dagelijks met kilo's makeup, dus waarom ook geen haarwerk. En natuurlijk het feit dat vrouwelijke kaalheid veel minder geaccepteerd is en een stuk moeilijker te accepteren is.

looneytuner
11 januari 2006, 11:58
Welja, je word er ook constant aan herinnerd dat je kaal bent, je bent er elke dag mee bezig. Heel de tijd de angst dat het ergens loskomt....
Ik denk dat ik beter een 10000 euro spaar (hahaha, ik leef van de kunst, dus kan nog lang duren) en zie dat ik op mijn 33/34 jaar (dan ben ik NW4) een FUE laat doen van 2000 grafts of meer....Ook geplaatst tssn het resterende haar dan, zodat je er niet helemaal lullig uitziet als je 50 bent.
Ofwel kaal met een baard, go for the tough image...

Een vriend van me is kaal en draagt altijd leuke petjes, is enorm populair bij vrouwen, misschien ook nog een optie vr later ;)

Guoy
11 januari 2006, 12:46
Maar looneytuner, over 10 jaar ziet de hele haarwereld er waarschijnlijk anders uit dan nu. Er is misschien een medicijn gekomen wat ervoor zorgt dat je al je haar terug kan krijgen. Misschien zijn haartransplantaties een stuk verbeterd en/of goedkoper geworden. Misschien heb je tegen die tijd wel alles geaccepteerd. Ik bedoel gewoon te zeggen dat hoe je je nu voelt je je niet over 10 jaar hoeft te voelen en dat technieken en medicijnen tegen die tijd waarschijnlijk ook totaal anders en verbeterd zullen zijn.

kas
11 januari 2006, 14:50
Die verbergen haar uiterlijk dagelijks met kilo's makeup, dus waarom ook geen haarwerk. En natuurlijk het feit dat vrouwelijke kaalheid veel minder geaccepteerd is en een stuk moeilijker te accepteren is.

Een hw dragen zal voor een vrouw in (begin)ook altijd een hele emotionele toestand zijn.. en dan heb ik het nog niet over het ongemak van het dagelijks iets op je hoofd moeten voelen zitten. Mbt acceptatie van de maatschappij; er zijn vrouwen op dit forum die verkiezen geheel kaal rond te lopen, eindeloze bewondering heb ik hiervoor..
Ikzelf zal zonodig een hw dragen simpelweg omdat ik mijzelf met haar gewoon veel mooier vind.

Kitty

kevin
11 januari 2006, 14:56
Die verbergen haar uiterlijk dagelijks met kilo's makeup, dus waarom ook geen haarwerk. En natuurlijk het feit dat vrouwelijke kaalheid veel minder geaccepteerd is en een stuk moeilijker te accepteren is.

Een hw dragen zal voor een vrouw in (begin)ook altijd een hele emotionele toestand zijn.. en dan heb ik het nog niet over het ongemak van het dagelijks iets op je hoofd moeten voelen zitten. Mbt acceptatie van de maatschappij; er zijn vrouwen op dit forum die verkiezen geheel kaal rond te lopen, eindeloze bewondering heb ik hiervoor..
Ikzelf zal zonodig een hw dragen simpelweg omdat ik mijzelf met haar gewoon veel mooier vind.

Kitty

Dat het een emotionele toestand zal zijn zal ik zeker niet onkennen. Ik wilde alleen zeggen dat vrouwen in het algemeen zich al dagelijks verbergen achter makeup (niet iedereen) en met een haarwerk is het precies hetzelfde.

Ganescha
11 januari 2006, 16:00
OK, dan een algemene vraag voor alle mannen hier. Zouden jullie wel een relatie aan kunnen gaan met een vrouw met een haarwerk? Zonder dat je je voor haar zou schamen of iets.

Persian
11 januari 2006, 16:23
OK, dan een algemene vraag voor alle mannen hier. Zouden jullie wel een relatie aan kunnen gaan met een vrouw met een haarwerk? Zonder dat je je voor haar zou schamen of iets.ja tuurlijk, wat denk je dat al die negerinen in hun haar doen. Is ook allemaal nep hoor, all die weaves etc ;)

kevin
11 januari 2006, 16:31
OK, dan een algemene vraag voor alle mannen hier. Zouden jullie wel een relatie aan kunnen gaan met een vrouw met een haarwerk? Zonder dat je je voor haar zou schamen of iets.

Ja zeker weten.

jooltje
11 januari 2006, 16:57
En ik sluit me helemaal bij Kitty aan.
Heb sinds 31 december 2005 een haarwerk. Moest er in het begin heel erg
aan wennen maar als ik nu in de spiegel kijk zonder en met haarwerk weet
ik weer waarom ik destijds voor een haarwerk heb gekozen: ik ben gewoon
mooier met een haarwerk dan met dat korte koppie dun haar.
En ja, in het begin ben je veel met je haar bezig maar zeg nou eerlijk, als je
Aga hebt en je draagt geen haarwerk kijk je toch ook constant in de spiegel
om te kijken of het nog een beetje fatsoenlijk zit.
Nu ik mijn haarwerk draag ben ik lang niet zo veel meer met haar bezig.
Op mijn werk hebben ze het nog niet eens gezien behalve een goede collega
die van de problemen op de hoogte was en die zei dat het fantastisch zit.
Kortom, eigenlijk heb ik dat beetje zelfvertrouwen dat ik was kwijtgeraakt
door al die problemen met mijn dunner wordend haar, weer teruggekregen
door dat haarwerk. En als iemand het ziet? Nou dan beaam ik het toch gewoon.
Ik zie er goed uit met een haarwerk en het is niets om je voor te schamen.
Het is tenslotte iets wat je is overkomen Aga of AA, je kunt er niets aan
doen, behalve voor jezelf een weg vinden om er waardig mee om te gaan
en jezelf niet te verliezen in je probleem. Het zit aan de buitenkant en ik
blijf het mijn kinderen ook steeds zeggen, echte schoonheid zit van binnen.

Jooltje

Ganescha
11 januari 2006, 17:28
En ik sluit me helemaal bij Kitty aan.
Heb sinds 31 december 2005 een haarwerk. Moest er in het begin heel erg
aan wennen maar als ik nu in de spiegel kijk zonder en met haarwerk weet
ik weer waarom ik destijds voor een haarwerk heb gekozen: ik ben gewoon
mooier met een haarwerk dan met dat korte koppie dun haar.
En ja, in het begin ben je veel met je haar bezig maar zeg nou eerlijk, als je
Aga hebt en je draagt geen haarwerk kijk je toch ook constant in de spiegel
om te kijken of het nog een beetje fatsoenlijk zit.
Nu ik mijn haarwerk draag ben ik lang niet zo veel meer met haar bezig.
Op mijn werk hebben ze het nog niet eens gezien behalve een goede collega
die van de problemen op de hoogte was en die zei dat het fantastisch zit.
Kortom, eigenlijk heb ik dat beetje zelfvertrouwen dat ik was kwijtgeraakt
door al die problemen met mijn dunner wordend haar, weer teruggekregen
door dat haarwerk. En als iemand het ziet? Nou dan beaam ik het toch gewoon.
Ik zie er goed uit met een haarwerk en het is niets om je voor te schamen.
Het is tenslotte iets wat je is overkomen Aga of AA, je kunt er niets aan
doen, behalve voor jezelf een weg vinden om er waardig mee om te gaan
en jezelf niet te verliezen in je probleem. Het zit aan de buitenkant en ik
blijf het mijn kinderen ook steeds zeggen, echte schoonheid zit van binnen.

Jooltje

Hier word ik nou vrolijk van!! :D Goede tekst ook, sluit me er helemaal bij aan!

kevin
11 januari 2006, 17:46
En ik sluit me helemaal bij Kitty aan.
Heb sinds 31 december 2005 een haarwerk. Moest er in het begin heel erg
aan wennen maar als ik nu in de spiegel kijk zonder en met haarwerk weet
ik weer waarom ik destijds voor een haarwerk heb gekozen: ik ben gewoon
mooier met een haarwerk dan met dat korte koppie dun haar.
En ja, in het begin ben je veel met je haar bezig maar zeg nou eerlijk, als je
Aga hebt en je draagt geen haarwerk kijk je toch ook constant in de spiegel
om te kijken of het nog een beetje fatsoenlijk zit.
Nu ik mijn haarwerk draag ben ik lang niet zo veel meer met haar bezig.
Op mijn werk hebben ze het nog niet eens gezien behalve een goede collega
die van de problemen op de hoogte was en die zei dat het fantastisch zit.
Kortom, eigenlijk heb ik dat beetje zelfvertrouwen dat ik was kwijtgeraakt
door al die problemen met mijn dunner wordend haar, weer teruggekregen
door dat haarwerk. En als iemand het ziet? Nou dan beaam ik het toch gewoon.
Ik zie er goed uit met een haarwerk en het is niets om je voor te schamen.
Het is tenslotte iets wat je is overkomen Aga of AA, je kunt er niets aan
doen, behalve voor jezelf een weg vinden om er waardig mee om te gaan
en jezelf niet te verliezen in je probleem. Het zit aan de buitenkant en ik
blijf het mijn kinderen ook steeds zeggen, echte schoonheid zit van binnen.

Jooltje

Dan vraag ik me af voor wie je het doet?

kas
11 januari 2006, 20:03
Hartstikke goed :D

Fijn dat je haarwerk zo goed bevalt!
kitty

kas
11 januari 2006, 20:07
Ook voor haar-jezelf natuurlijk. Als je je goed voelt, hoe dan ook met/zonder haarwerk straal je dat uit! Een hw kan je net dat beetje extra goed gevoel geven... omdat je jezelf weer terugziet zoals je altijd was. Althans een mooi haarwerk dan..
het dragen van een hw heeft totaal niks met make-up te maken zoals je eerder postte.

Kitty

kevin
11 januari 2006, 20:16
Ook voor haar-jezelf natuurlijk. Als je je goed voelt, hoe dan ook met/zonder haarwerk straal je dat uit! Een hw kan je net dat beetje extra goed gevoel geven... omdat je jezelf weer terugziet zoals je altijd was. Althans een mooi haarwerk dan..
het dragen van een hw heeft totaal niks met make-up te maken zoals je eerder postte.

Kitty

Het gaat ook niet over het haarwerk of makeup, het gaat om verbergen van hoe je er werkelijk uit ziet. Maar ik snap het wel.

jooltje
11 januari 2006, 20:43
Je vraagt je af waar ik het voor doe?
Voor mezelf. Om me zelf weer mooi te vinden. Om dat zelfvertrouwen
terug te krijgen wat ik was kwijtgeraakt omdat ik mezelf niet meer
herkende als ik in de spiegel keek. Ik schreef wel dat echte schoonheid
van binnen zit en daar sta ik nog steeds volmondig achter, alleen in
deze maatschappij telt jammer genoeg grotendeels alleen de buitenkant.
De mensen die je na staan, kijken door die dunner wordende haren heen
en nemen je toch wel zoals je bent, maar door de meeste voorbijgangers
in je leven, de mensen die je alleen maar tegenkomt en slechts vluchtig
meemaakt, gaan toch alleen maar op uiterlijkheden af.

Jooltje.

kevin
11 januari 2006, 20:51
Ik schreef wel dat echte schoonheid
van binnen zit en daar sta ik nog steeds volmondig achter, alleen in
deze maatschappij telt jammer genoeg grotendeels alleen de buitenkant.

Ik vind als je A zegt, moet je ook B zeggen. Je zegt dat je er volmondig achter staat, maar dat is dus kennelijk niet zo.

jooltje
12 januari 2006, 08:43
Wat is bij jou nou A zeggen en wat is nou B zeggen.
Leg me dat nou eens uit.

Jooltje.

Georgie
12 januari 2006, 10:35
Het uiterlijk is niet belangrijk, maar wel het eerste wat je ziet. Zie je er 'anders' uit, in dit geval een kalende vrouw (ik neem maar even een voorbeeldje), dan wordt er direct gereageerd op dat 'anders' zijn. Het komt vóór alle andere dingen. Pas DAARNA kijkt men verder. Het uiterlijk kan in dat geval een soort blokkade zijn voor verdere contacten. En dat is vaak vervelend. In het geval van Jooltje zal het geen enkele beperking vormen voor contacten met familie en vrienden, maar het is gewoon niet leuk als iedereen die je tegenkomt eerst kijkt naar een 'afwijking'.

En zo werkt het dus wel. Je kunt er dus, zoals Jooltje, voor kiezen om er 'normaal' uit te zien, dat is in het dagelijks leven wel zo fijn.

Ik denk dat ik begrijp wat Kevin bedoelt met A en B zeggen: Jooltje accepteert haar AGA. Dat is A. Kevinme vindt alleen dat je B moet zeggen: die ook aan iedereen laten zien.
Je kunt daar heel ver in gaan: dan zou je ook geen middelen tegen AGA moeten gebruiken.

Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je daar gewoon geen zin in hebt. En dan neem je dus een haarwerk, of doet andere pogingen je AGA te bedwingen, zoals velen hier.

Een heel ander geval, en op zich niet te vergelijken: een vriendin van ons heeft met kanker een tijdje met een kaal hoofd rondgelopen. Uiteindelijk nam ze toch een pruik. Ze vertelde dat ze er na een tijdje zo moe van werd, dat iedereen die ze tegenkwam eerst een tijd naar dat kale hoofd bleef staren...
En ik kan me dat goed voorstellen.

jooltje
12 januari 2006, 14:47
Dat bedoel ik dus Georgie. Je wordt er zo moe van om alles uit te leggen.
Om met al dat commentaar en die blikken om te gaan. Ik wil daar gewoon
geen energie meer aan verspillen. Ik heb niets gesmeerd of geslikt tegen
AGA, heb dus A gezegd en een haarwerk gekozen om vooral door te kunnen
gaan met mijn leven. Dat haarprobleem is altijd aanwezig maar met dat
haarwerk kies ik ervoor om ermee om te gaan zoals ik wil. Het niet op de
voorgrond te hebben voor iedereen zichtbaar. Ik hoef dus helemaal geen B
te zeggen en aan iedereen m'n dunne koppie te laten zien.
Als je tanden verliest voor in je mond, kies je toch ook voor vervanging,
dan blijf je toch ook niet met een paar gaten in je mond lopen zodat je
nauwelijks nog durft te lachen.

Jooltje

Georgie
12 januari 2006, 15:26
Ik ben blij dat ik het goed omschreven heb.

En wat is 'verbergen' (oftewel 'B' zeggen)?

Leuke kleding? Een kroon op je tanden? Lippenstift?
Je kunt in die gedachte daar heel ver in gaan als je wilt. Dan kunnen we ons allemaal net zo goed in een jute zak hullen...

jooltje
12 januari 2006, 16:21
Zou heel wat geld schelen!

Jooltje

kevin
12 januari 2006, 18:09
Wat is bij jou nou A zeggen en wat is nou B zeggen.
Leg me dat nou eens uit.

Jooltje.

Ik wordt altijd moe van mensen die zeggen schoonheid komt van binnen en daar sta ik voor, maar daarintegen willen ze er wel beter uit te komen zien voor de buitenwereld. Dan geloof je toch niet in wat je zelf zegt? Ik snap wel dat je het doet om jezelf een beter gevoel te geven, maar ga dan niet volmondig zeggen dat echte schoonheid van binnen komt, want dan zou DAT genoeg moeten zijn.

AnthonieH
12 januari 2006, 21:55
Ik wordt altijd moe van mensen die zeggen schoonheid komt van binnen en daar sta ik voor, maar daarintegen willen ze er wel beter uit te komen zien voor de buitenwereld. Dan geloof je toch niet in wat je zelf zegt? Ik snap wel dat je het doet om jezelf een beter gevoel te geven, maar ga dan niet volmondig zeggen dat echte schoonheid van binnen komt, want dan zou DAT genoeg moeten zijn.Maar Kevin, Jooltje neemt toch geen haarwerk omdat ze zich lelijk vindt? Ze doet het juist om zich tegen anderen te wapenen die niet zo mooi zijn vanbinnen en die haar dus anders benaderen vanwege haar 'afwijkende' uiterlijk.

Ieder mens is in weze mooi, zolang ie maar trots op zichzelf is en positief in het leven staat. En als een haarwerk, kronen, een botoxbehandeling of trendy kleren daarbij helpen, prima!

Ik ben me er ook altijd van bewust dat een eerste indruk vrijwel volledig gebaseerd is op uiterlijk en vaak ook op de vooroordelen die daarmee boven komen ... knappe leeghoofdige blondine, reactionair grijs mannetje met hoed, duffe man met Harry Potter kapsel, pinnige juffrouw met opgestoken haar en mantelpakje, domme nietsnut met glimmend trainingspak, hippe gast met G-star broek en G-sus shirtje, enge patser met streepjespak en rolex, lieve oma met grijs haar, .... terwijl het rijtje net zo goed lieve echtgenote, aardige opa, behulpzame buurman, vriendelijke collega, aardige oom, etter van een kleinzoon, eersteklas chef en rotbuurvrouw kan zijn als je de mensen beter leert kennen.

Het innerlijk wordt later pas ontdekt en het kan dus best belangrijk zijn om aan dat uiterlijk te werken, om het in overeenstemming te brengen met hoe je je voelt. Doen alsof uiterlijk nooit een rol speelt is jezelf voor de gek houden.

kas
13 januari 2006, 08:23
Je reacties lijken er veel op dat je gewoon 'gelijk' wilt krijgen.
Misschien wel eens gedacht aan het feit dat de beleving van vrouwen tov haarverlies en hoe daarmee om te gaan anders zou kunnen zijn dan die van mannen?

jooltje
13 januari 2006, 08:31
Jij snapt waar het om draait!

Jooltje

kevin
13 januari 2006, 09:41
Je reacties lijken er veel op dat je gewoon 'gelijk' wilt krijgen.
Misschien wel eens gedacht aan het feit dat de beleving van vrouwen tov haarverlies en hoe daarmee om te gaan anders zou kunnen zijn dan die van mannen?

Voor de laatste keer, dat snap ik ook allemaal wel. Ik ben het gewoon niet eens met het feit dat echte schoonheid alleen van binnen komt, that's all.

Thijs2
13 januari 2006, 10:09
Ik ben het wel met Kevin eens...het komt niet echt allemaaal van binnen denk ik. In ieder geval kwa eerste indruk zeker al niet. Maar ik zelf heb gewoon het gevoel dat het niet allemaal van binnnen komt, moeilijk om te zeggen waarom.

Georgie
13 januari 2006, 11:04
Voor de laatste keer, dat snap ik ook allemaal wel. Ik ben het gewoon niet eens met het feit dat echte schoonheid alleen van binnen komt, that's all.

ECHTE schoonheid komt inderdaad van binnen. Misschien kunnen we het er op houden dat er twee soorten 'schoonheid' zijn?
De ECHTE straalt door naar de buitenkant, is een essentieel onderdeel van het uiterlijk, dat op zijn beurt OOK weer een invloed heeft op de binnenkant. Iemand die ECHT mooi is, heeft altijd een prettig uiterlijk, of hij/zij nu voldoet aan de 'normen' of niet.
Een 'mooi', maar leeg uiterlijk, dat niet wordt versterkt door het innerlijk verveelt razendsnel.

Ik zie het lichaam als tempel van de geest. En waarom zou je geest niet in een prettig verzorgde, aantrekkelijke tempel kunnen wonen?

Haarmannetje
13 januari 2006, 11:17
Ik zie het lichaam als tempel van de geest. En waarom zou je geest niet in een prettig verzorgde, aantrekkelijke tempel kunnen wonen?
Wie zal het zeggen? Misschien is het wel juist zaak om in te leren zien dat die 'tempel' slechts een illusie is en dat het juist de bedoeling is om die illusie te verlaten. Want hoe je het ook wendt of keert; zorg om het uiterlijk (de tempel) is zorg om een materialistisch aspect en vrijwel iedere spirituele overtuiging keert zich juist af van het materialisme als zijnde een illusie.

Haarmannetje
13 januari 2006, 11:19
Ik ben het wel met Kevin eens...het komt niet echt allemaaal van binnen denk ik. In ieder geval kwa eerste indruk zeker al niet. Maar ik zelf heb gewoon het gevoel dat het niet allemaal van binnnen komt, moeilijk om te zeggen waarom.
Eerste indruk is een schijnindruk. Het is naief om oordelende waarde te hechten aan de eerste indruk. En het is achterlijk om op basis van die eerste indruk de persoon in kwestie op een bepaalde manier te benaderen en te behandelen.

kevin
13 januari 2006, 11:20
Eerste indruk is een schijnindruk. Het is naief om oordelende waarde te hechten aan de eerste indruk. En het is achterlijk om op basis van die eerste indruk de persoon in kwestie op een bepaalde manier te benaderen en te behandelen.

Zeg dat maar tegen je maker :D

AnthonieH
13 januari 2006, 11:48
Eerste indruk is een schijnindruk. Het is naief om oordelende waarde te hechten aan de eerste indruk. En het is achterlijk om op basis van die eerste indruk de persoon in kwestie op een bepaalde manier te benaderen en te behandelen.Wie is er zo perfect? Ik denk dat iedereen zich daar onbewust schuldig aan maakt (soms nog gedwongen door maatschappelijke conventies) en dat de besten onder ons dat alleen maar vaker beseffen en er bewust overheen stappen. Het is soms ook al te makkelijk om perfectie met de mond te beleiden en anderen te veroordelen als je ze op vooroordelen betrapt.

Noem me naief of achterlijk, maar ik heb me wel laten leiden door eerste indrukken. Echt bewust wordt je je daarvan pas als je iemand daarna beter leert kennen, maar van hoeveel mensen had ik een verkeerde eerste indruk waar ik verder nooit tot gewijzigd inzicht ben gekomen om dat de mensen weer uit mijn leven verdwenen .... ik durf het niet te schatten.

Heus, ik benader een jong persoon soms anders dan een oudere, een man anders dan een vrouw, iemand die in mijn ogen knap is anders dan een gewoon iemand. Vreselijk, ik zit vol vooroordelen.

Georgie
13 januari 2006, 13:41
Wie zal het zeggen? Misschien is het wel juist zaak om in te leren zien dat die 'tempel' slechts een illusie is en dat het juist de bedoeling is om die illusie te verlaten. Want hoe je het ook wendt of keert; zorg om het uiterlijk (de tempel) is zorg om een materialistisch aspect en vrijwel iedere spirituele overtuiging keert zich juist af van het materialisme als zijnde een illusie.


De 'tempel' is geen illusie, die is er. In dit leven zijn lichaam en geest één geheel. Wat je er voor waarde aan hecht kan een illusie zijn.
Ik vind het verzorgen van het lichaam geen materialisme. Juist DOOR het lichaam kan ook het spirituele zich deels ontwikkelen. Dat geldt voor mij zeker als ik bijv. yoga beoefen e.d. Ook liefde kan zich lichamelijk uiten.
Ik denk dat je het lichaam ernstig tekort doet als je het ziet als 'iets materieels'.

Uiteindelijk zul je je lichaam verlaten. Tot die tijd zul het moeten voeden, verzorgen, in conditie moeten houden e.d. Het is er niet voor niets.

kevin
13 januari 2006, 13:47
De 'tempel' is geen illusie, die is er. In dit leven zijn lichaam en geest één geheel. Wat je er voor waarde aan hecht kan een illusie zijn.
Ik vind het verzorgen van het lichaam geen materialisme. Juist DOOR het lichaam kan ook het spirituele zich deels ontwikkelen. Dat geldt voor mij zeker als ik bijv. yoga beoefen e.d. Ook liefde kan zich lichamelijk uiten.
Ik denk dat je het lichaam ernstig tekort doet als je het ziet als 'iets materieels'.

Uiteindelijk zul je je lichaam verlaten. Tot die tijd zul het moeten voeden, verzorgen, in conditie moeten houden e.d. Het is er niet voor niets.


Het is er niet voor niets.
Uiteindelijk zul je je lichaam verlaten.
In "dit" leven

Jij praat alsof je alles weet, hoe kom je aan die wijsheid?

Tot die tijd zul het moeten voeden, verzorgen, in conditie moeten houden e.d.

Ik ben niks verplicht hoor.

Georgie
13 januari 2006, 14:06
Eerste indruk is een schijnindruk. Het is naief om oordelende waarde te hechten aan de eerste indruk. En het is achterlijk om op basis van die eerste indruk de persoon in kwestie op een bepaalde manier te benaderen en te behandelen.

Het kijken naar het uiterlijk duurt maar een paar seconden, en in die zin zou je een eerste indruk een schijnindruk kunnen noemen. Ik handel en oordeel altijd op basis van mijn eerste indruk van iemand. Je kunt iedereen, ongeacht het uiterlijk, open en eerlijk benaderen. Het is alleen de kunst snel door het uiterlijk heen te kijken. En dat doen veel mensen niet.

Georgie
13 januari 2006, 14:07
Overigens: vanavond op National Geographic de documentaire: First Impressions. Hoe bepaalt het uiterlijk zaken. Veel aandacht voor de aantrekkingskracht tussen partners op basis van symmetrie e.d. Gebaseerd op wetenschappelijke onderzoeken.

Georgie
13 januari 2006, 14:09
Jij praat alsof je alles weet, hoe kom je aan die wijsheid?



Ik ben niks verplicht hoor.

Natuurlijk weet ik niet alles, het zijn mijn persoonlijke opvattingen. Gebaseerd op persoonlijke ervaringen, belangrijke gebeurtenissen in mijn leven e.d., boeken, gesprekken, noem maar op.

En niemand is iets verplicht: het maken van keuzes is persoonlijk.

Haarmannetje
13 januari 2006, 14:27
Overigens: vanavond op National Geographic de documentaire: First Impressions. Hoe bepaalt het uiterlijk zaken. Veel aandacht voor de aantrekkingskracht tussen partners op basis van symmetrie e.d. Gebaseerd op wetenschappelijke onderzoeken.
Maar wat wil je daarmee dan bewijzen? Ik weet zelf ook wel dat eerste indrukken veel invloed hebben op de manier waarop mensen anderen benaderen en behandelen en waarderen. Daar kan nog zoveel wetenschappelijke onderbouwing voor bestaan, maar tegelijkertijd is het wat mij betreft een feit, dat het naief is. Het is natuurlijk wel erg eenvoudig om je over te geven aan je eerste indrukken onder de, tegenwoordig zo populaire, vlag van: "het is menselijk." Nee, nee en nee; je kunt als mens rationeel nadenken en dat zou tot de conclusie moeten leiden, op basis van eerdere ervaringen, dat de eerste indruk vrijwel niets zegt en dus: stel je zelf niet in op je eerste indrukken van dingen.

En overigens, wetenschappelijk onderzoek zegt niet altijd alles. Er zijn binnen het wetenschappelijke forum altijd discussies over allerlei onderwerpen en ook over dit soort zaken.

Haarmannetje
13 januari 2006, 14:29
De 'tempel' is geen illusie, die is er. In dit leven zijn lichaam en geest één geheel. Wat je er voor waarde aan hecht kan een illusie zijn.
Ik vind het verzorgen van het lichaam geen materialisme. Juist DOOR het lichaam kan ook het spirituele zich deels ontwikkelen. Dat geldt voor mij zeker als ik bijv. yoga beoefen e.d. Ook liefde kan zich lichamelijk uiten.
Ik denk dat je het lichaam ernstig tekort doet als je het ziet als 'iets materieels'.

Uiteindelijk zul je je lichaam verlaten. Tot die tijd zul het moeten voeden, verzorgen, in conditie moeten houden e.d. Het is er niet voor niets.
Waar baseer je dit op? Hoe kom jij aan deze kennis?

Georgie
13 januari 2006, 15:02
Waar baseer je dit op? Hoe kom jij aan deze kennis?

Ervaringen, gebeurtenissen, boeken, informatiebronnen, en noem maar op. Mijn eigen meditaties, jarenlange yogabeoefeningen, lezingen, etc. etc.

En hoe kom jij aan de kennis dat het niet zo zou zijn?

Overigens schreef ik al eerder dat dit mijn persoonlijke opvattingen zijn. Gebaseerd op bovenstaande.

Haarmannetje
13 januari 2006, 15:07
Ervaringen, gebeurtenissen, boeken, informatiebronnen, en noem maar op. Mijn eigen meditaties, jarenlange yogabeoefeningen, lezingen, etc. etc.

En hoe kom jij aan de kennis dat het niet zo zou zijn?
Je bent voorstander van de wetenschappelijke weg, dan zou je moeten weten dat iets stellen zonder bewijs niet kan. Ik stel niets, ik zeg alleen dat het een mogelijkheid is.

Georgie
13 januari 2006, 15:07
Maar wat wil je daarmee dan bewijzen?

En overigens, wetenschappelijk onderzoek zegt niet altijd alles. Er zijn binnen het wetenschappelijke forum altijd discussies over allerlei onderwerpen en ook over dit soort zaken.

Wat zou ik daarmee willen bewijzen? Waarom ga je van uit dat ik daarmee iets wil bewijzen?? Ik heb hem zelf nog niet eens gezien.:D

Natuurlijk is er altijd discussie over wetenschappelijke onderzoeken. Lijkt me logisch.

Haarmannetje, volgens mij gaat dit weer lijken op de discussies die we hier al eens eerder over hebben gehad.

Georgie
13 januari 2006, 15:11
Ja bent voorstander van de wetenschappelijke weg, dan zou je moeten weten dat iets stellen zonder bewijs niet kan. Ik stel niets, ik zeg alleen dat het een mogelijkheid is.

Ik stel ook niets. Ik stel dezelfde dingen als jij: gebaseerd op persoonlijke inzichten, verkregen informatie en ervaringen.
Ik beweer nergens langs wetenschappelijke weg tot mijn overtuigingen gekomen te zijn.

kevin
13 januari 2006, 15:37
Georgie, jij praat of dat het feiten zijn die je schrijft, terwijl dat niet zo is.

Georgie
13 januari 2006, 15:42
Voor MIJ zijn het het feiten. Of dat voor iemand anders zo is, valt altijd te bezien. Dat hangt van zoveel dingen af. Zoals dr. Phil het altijd zo leuk zegt: DE werkelijkheid bestaat niet. Alles is afhankelijk van perceptie.

Overigens heb ik al uitgelegd waarop ik e.e.a. baseer.

Haarmannetje
13 januari 2006, 15:45
Ik stel ook niets. Ik stel dezelfde dingen als jij: gebaseerd op persoonlijke inzichten, verkregen informatie en ervaringen.
Ik beweer nergens langs wetenschappelijke weg tot mijn overtuigingen gekomen te zijn.
Oke, in dat geval neem ik mijn woorden terug en bied ik mijn verontschuldigingen aan. Maar zoals kevinme zegt, zoals jij het schrijft komt het over alsof je het als feiten wil presenteren. Zelfs wetenschappelijk materiaal is vaak niet 100% voldoende om iets als een feit neer te zetten. Wanneer persoon P wordt doodgeschoten, ja dan is dat een duidelijk feit, maar een enorm complex mechanisme als dat van de eerste indruk en hoe zich dat verhoudt tot bijvoorbeeld de evolutiegedachte gaat vele malen verder. De wetenschap is daarbij een goede manier om inzichten te verwerven, maar de huidige stand van zaken op dat gebied biedt wat mij betreft geen enkel motief om feiten te formuleren.

Maar zoals je zegt: dit lijkt te resulteren in eenzelfde discussie zoals wij die al een aantal keer eerder hebben gevoerd :).

Georgie
13 januari 2006, 15:46
Maar zoals je zegt: dit lijkt te resulteren in eenzelfde discussie zoals wij die al een aantal keer eerder hebben gevoerd :).

Inderdaad: we vervallen wel enigszins in herhalingen :) .

Haarmannetje
13 januari 2006, 15:46
Voor MIJ zijn het het feiten. Of dat voor iemand anders zo is, valt altijd te bezien. Dat hangt van zoveel dingen af. Zoals dr. Phil het altijd zo leuk zegt: DE werkelijkheid bestaat niet. Alles is afhankelijk van perceptie.

Overigens heb ik al uitgelegd waarop ik e.e.a. baseer.
Maar wie zegt dat dè werkelijkheid niet bestaat? Dat is ook slechts maar een ontologisch uitgangspunt. Anderen zijn er daarentegen wel degelijk van overtuigd dat er één absolute waarheid bestaat die ook kenbaar is.

Georgie
13 januari 2006, 15:58
Maar wie zegt dat dè werkelijkheid niet bestaat? Dat is ook slechts maar een ontologisch uitgangspunt. Anderen zijn er daarentegen wel degelijk van overtuigd dat er één absolute waarheid bestaat die ook kenbaar is.

Zowel het een als het ander is niet te bewijzen. Het blijft lastig ;).

Haarmannetje
13 januari 2006, 16:02
Zowel het een als het ander is niet te bewijzen. Het blijft lastig ;).
Ja, maar waarom is het leven zo lastig, Georgie :crybaby: ? Welk een kwelling om besef te hebben van je eigen bestaan, je eigen plaats in de wereld en tot op zekere hoogte kennis te hebben over hoe die wereld in elkaar zit, maar uit eindelijk niet te weten: waarom, waarom, waarom?

Georgie
13 januari 2006, 17:23
Er stond niet voor niets een ;) achter.


Je verbindt er een vraag aan die niet de mijne is.

Het leven is, dat kan ik oprecht zeggen voor mezelf, heerlijk. Juist het zoeken naar wat er is, wat zou kunnen zijn, blijft fascinerend. Het is geen kwelling.

Zoals in Zen: als niets vaststaat, is alles mogelijk.

Haarmannetje
13 januari 2006, 22:54
Er stond niet voor niets een ;) achter.


Je verbindt er een vraag aan die niet de mijne is.

Het leven is, dat kan ik oprecht zeggen voor mezelf, heerlijk. Juist het zoeken naar wat er is, wat zou kunnen zijn, blijft fascinerend. Het is geen kwelling.

Zoals in Zen: als niets vaststaat, is alles mogelijk.
Waarom zit je dan op dit forum?

Georgie
14 januari 2006, 10:50
Waarom zit je dan op dit forum?

Waarom niet?

kevin
14 januari 2006, 17:49
Waarom niet?

Komop zeg, dat is toch geen antwoord..

Georgie
15 januari 2006, 08:41
Komop zeg, dat is toch geen antwoord..

Jawel hoor. Maar oké: ik zal het onthullen. Ik kom op Haarweb omdat ik AGA heb. :confused: .