PDA

View Full Version : dag meiden,


Joney
13 augustus 2004, 08:39
Ik heb hier nu al een tijdje gelezen maar ben er nog niet zo heel veel over tegen gekomen. Wat ik mij af vraag is of jullie ooit ook kinderwens denken te hebben.
Deze vraag gaat heel vaak door mijn hoofd ooit zou ik nog wel kinderen willen.
Maar hoe ik dit zou aan pakken, als ik met de pil stop is mijn haaruitval niet te over zien dan vallen er hele plukken uit meer als 400 op een dag.
Ik ben nu aan de diane pil samen met androcur ben net begonnen maar het bevalt me helemaal niet om zoveel hormonen iedere dag in te nemen.
Ik voel voortdurend mijn hart snel slaan en daarbij voelen mijn borsten heel pijnlijk aan en ik ben er nu nog maar 8 dagen mee begonnen.
Ben nu al bang dat er nog veel meer bijwerkingen bij zullen gaan komen.
Dus nu ben ik van plan om maar minoxidil en een andere pil te gaan slikken.
Maar waar ik dus bang voor ben (ook als ik met androcur door zou gaan) Hoe ik dit moet aan gaan pakken als ik ooit zwanger wil gaan worden.
Mijn dermatoloog zei wel dat in de zwangerschap je weinig haaruitval zal hebben maar zal dit ook het geval zijn als je deze haren met minoxidil "gekweekt" heb?
Hoe denken jullie hier over? Ik denk hier heel vaak aan.
Hoop op een reactie.

Joney

Cloud
13 augustus 2004, 12:03
Hoi Joney,

Ik denk dat stoppen met de pil en zwanger worden geen negatief effect op je haar zal hebben. Tijdens een zwangerschap moet je haar normaal gezien op zijn best zijn. Hormonaal zit het dan wel goed voor je haar.

Het stoppen met minoxidil kan wel een probleem vormen denk ik. Heb hier zelf ook al aan zitten denken en ben hier ook bang voor. Ik vrees dat je de haren die afhankelijk zijn van de minox op dat moment gaat verliezen.
Ik gebruik ook nog andere producten (tricomin, lasercomb) die ik tijdens een eventuele zwangerschap wel gewoon kan blijven gebruiken, en ik hoop ergens dat dat dan enigszins zou helpen...

Over de Diane en Androcur: als je je er niet goed bij voelt moet je er gewoon bij stoppen. Luister naar je lichaam. Er zijn nog andere mogelijkheden (bv Yasmin). Heb me er zelf ook nooit goed bij gevoeld toen ik al die hormonen slikte. Gezond kan het toch niet zijn. Had trouwens ook zoals jij last van pijnlijke borsten...

Cloud

Joney
13 augustus 2004, 19:56
Ja ik denk er echt over om met de androcur te gaan stoppen.
Al ben ik er nog maar net aan begonnen alleen de gedachte al die hormonen te moeten slikken staat mij erg tegen!
Hoelang duurde het bij jou dat je haaruitval stopte na gebruik van minoxidil?

Liefs Joney.

Cloud
13 augustus 2004, 22:07
Duurde ongeveer 2 maanden tot ik verbetering merkte van mijn haar.