PDA

View Full Version : hoeveelheid verlies haren per dag?


sigur
14 augustus 2004, 19:18
Ze zeggen dat je per dag gemiddeld 50 tot 100 haren per dag verliest.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die hun haren tellen, maar vooral hoeveel haren jullie per dag verliezen?

Liefs Sigur

sigur
14 augustus 2004, 19:32
De reden waarom ik dit vraag is omdat het telen van haren op het moment bijna een obsessie is.

Vroeger verloor ik maar een paar haren per dag, vandaag zat ik echter op de 230 haren!:eek:
Ik heb lang natuurlijk krullend blond haar tot aan mijn billen, ik merk dat het dunner is geworden (het was voorheen echt super dik). Ik word er behoorlijk depressief van. Ik kreeg/krijg vaak complimenten over mijn haar zelfs van wild vreemden. Als ik nu complimenten krijg kan ik alleen maar huilen en denken: misschien was dit wel het laatste compliment!:crybaby:
En dit terwijl het niet had gehoeven, mijn haarverlies komt namelijk door het stoppen met de pil!!!!!!!

feb
16 augustus 2004, 14:27
Ja , ik heb mijn haren ook een tijdje elke dag geteld en ik kwam iedere dag boven de 200 en als ik mijn haren had gewassen nog veel meer. En op een gegeven moment blijf je aan het kammen en blijven de haren maar uitvallen. Dus ik ben ermee gestopt want ik merkte dat ik daardoor alleen meer slechte zin kreeg. Af en toe tel ik ze nog wel eens maar als het in de ochtend al meer dan 100 is dan stop ik.

Saar
17 augustus 2004, 18:34
Ooit heb ik mn haren geteld...(toen ik net AA had ofzo) en telde er toen zo 250 maar het is een vermoeiende bezigheid en heeft absoluut geen nut...
Als je bent gestopt met de pil om zwanger te raken dan denk ik dat het gewoon dikke pech is dat het uitvalt (meer vrouwen die zwanger zijn hebben last van haaruitval) maar als je "gewoon" bent gestopt kan je misschien weer beginnen (evt. een andere pil)

sigur
18 augustus 2004, 11:26
bedankt voor jullie reacties dames, ik wou dat ik zo sterk was. Maar het helpt wel om jullie reacties te lezen. Ja ik ben weer de pil aan het slikken (zelfde pil) maar die slik ik ook al inmiddels weer zo'n 14 maanden. Ik heb ergens gelezen dat het wel een jaar kan duren (of langer) voordat je lichaam er weer een balans in heeft gevonden, dus daar ben ik nog steeds op aan het wachten.
De reden waarom ik mijn haren tel is ook deels omdat ik op deze manier weet of er al een vermindering van haaruitval is.

liefs, sigur

Tiuri
18 augustus 2004, 11:35
ik kan haren tellen iedereen afraden, zie deze post: http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=28375&postcount=105