PDA

View Full Version : Kan je hoofdhuid jeuken door nieuwe haargroei?


sigur
19 augustus 2004, 22:25
Mijn haaruitval gaat gepaard met jeuk op mijn hoofd,
Dus telkens wanneer het daar begint te kriebelen, slaat de paniek weer toe. Voorheen had ik nooit last van een jeukerige hoofdhuid.

Nu vroeg ik mij af, of de hoofdhuid ook kan jeuken door juist nieuwe haargroei?

Cloud
19 augustus 2004, 22:43
Hoi Sigur,

Of je hoofdhuid ook kan jeuken door nieuwe groei weet ik eigenlijk niet. Heb dit zelf nooit ondervonden.

De jeuk bij haarverlies waar jij het over hebt is bekend als gevolg van een ontstekingsreactie:

Inflammation
Een branderig/jeukend/pijnlijk gevoel op de hoofdhuid dat veel mensen ervaren die aan alopecia androgenetica lijden. Het wordt veroorzaakt door het immuunsysteem en is het gevolg van de aanval van DHT op de de haarzakjes. Hierdoor ontstaat een soort ontstekingsreactie. Hoewel niet iedereen met AGA de inflammation voelt, wordt aangenomen dat iedereen er in meer of mindere mate mee te maken heeft, en dat de uitval van haar hier nauw mee samenhangt.
(gecopieerd uit het haarwoordenboekje van deze site, dat je hier kan vinden: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3819&page=1&pp=15)

Cloud

okki
25 augustus 2004, 20:43
Ik heb dat wel gehad toen mijn haar weer begon te groeien. Een beetje hetzelfde gevoel als geschoren okselharen dat weer stoppels worden alleen op mijn hoofd werden het eerst zachte donshaartjes en langzaam maar zeker werden het er meer en kregen ze na een poosje ook dezelfde kleur weer terug.
groetjes,
Okki

Andastra
25 augustus 2004, 22:09
Probeer es Nizoral of Rooscure te gebruiken, bij mij ging de jeuk daardoor over, 'k hoop bij jou ook :)

sigur
27 augustus 2004, 11:10
Hé Andastra,

Ik heb een tijdje rooscure gebruikt en dat werkte inderdaad een tijdje erg goed, maar ook dat lijkt nu niet meer te baten.
Ik heb ook het idee dat het bij mij een vettig laagje achterlaat terwijl ik mijn haar toch wel heel goed uitspoel na het wassen. Maar misschien hoort dat ook wel en heeft het te maken met het werkende bestansdeel dat er in zit. Momenteel gebruik ik ZarQa kuurschampoo speciaal tegen jeuk, roos en haaruitval. Deze shampoo laat bij mij geen vettig laagje achter. Van de rest merk ik nog niet veel. Wat ook goed is aan deze shampoo is dat er geen parfum in zit. Ook zitten er dode zeemineralen in, dat schijnt erg goed te zijn voor je hoofdhuid.
Ook heb ik gehoord dat de meeste dermatologen zarQa een erg goed produkt vinden. De meeste dermatologen vinden rooscure inderdaad ook een erg goed produkt.

liefs, Sigur