PDA

View Full Version : Word je kaal van een hoofddeksel?


Eminem
20 augustus 2004, 16:52
Beste Lotgenoten,

Na een tijdje post ik eindelijk weer vanwege grote problemen met mijn computer.Wat mij al een hele tijd erg dwars zit is het volgende;
Is het zo door het te lang dragen van een pet (baseball cap) dat je hier kaal van word?Ik heb zelf jarenlang een pet gedragen en de gedachte knaagt aan me dat ik de kaalheid aan mezelf te verwijten heb.Met deze gedachten kan ik echt niet leven.De meesten zeggen dat het niet door het dragen van een pet komt, incl.mijn huisarts, maar ik weet helaas niet of ik dit moet geloven.
Zij zeggen dat het benodigde zuurstof voor de haarwortels van binnen uit komt en dus niet van buitenaf hoeft te komen.Kunnen jullie mij hier meer duidelijk over geven?

Bij voorbaat dank.

Tiuri
20 augustus 2004, 16:59
is ONZIN! kaalheid kan absuluut niet door pet komen.
Bron: een hoop dermatologen en het haarboekje van Men's Health.

en beste eminem, wil je voortaan een beetje letten op termen als "hiermee kan ik niet leven" etc. We krijgen zo de indruk dat je een vrij instabiele persoonlijkheid bent die zichzelf ieder moment van kant kan maken. Volgens mij valt dat best wel mee. Als dat inderdaad meevalt, wil je dan je taalgebruik een beetje aanpassen zodat men zich hier niet zo'n zorgen maakt?

Als het niet meevalt kun je het natuurlijk t.a.t. met ons delen.

Eminem
20 augustus 2004, 17:12
is ONZIN! kaalheid kan absuluut niet door pet komen.
Bron: een hoop dermatologen en het haarboekje van Men's Health.

en beste eminem, wil je voortaan een beetje letten op termen als "hiermee kan ik niet leven" etc. We krijgen zo de indruk dat je een vrij instabiele persoonlijkheid bent die zichzelf ieder moment van kant kan maken. Volgens mij valt dat best wel mee. Als dat inderdaad meevalt, wil je dan je taalgebruik een beetje aanpassen zodat men zich hier niet zo'n zorgen maakt?

Als het niet meevalt kun je het natuurlijk t.a.t. met ons delen.

Bedankt voor je reactie.
Dat is weer een tijdje geleden dat we elkaar hebben gesproken..... ;)
Maar wees even eerlijk, als de kaalheid is ontstaan door iets wat je zelf had kunnen voorkomen is het toch 100x zo erg als dat je het zelf niet in de hand had?Ieder geval hoop ik echt dat je gelijk heb dat het onzin is, dit zou een hele geruststelling zijn.Trouwens, hartstikke mooi dat je Fina en Ketoconazol nu word vergoed door de verzekering.Heeft mijn tip blijkbaar veel goeds gedaan...... ;) Heb je ook de Ketoconazol hoofdgel 20 PCH voorgeschreven gekregen?

Eminem
20 augustus 2004, 17:18
is ONZIN! kaalheid kan absuluut niet door pet komen.
Bron: een hoop dermatologen en het haarboekje van Men's Health.

en beste eminem, wil je voortaan een beetje letten op termen als "hiermee kan ik niet leven" etc. We krijgen zo de indruk dat je een vrij instabiele persoonlijkheid bent die zichzelf ieder moment van kant kan maken. Volgens mij valt dat best wel mee. Als dat inderdaad meevalt, wil je dan je taalgebruik een beetje aanpassen zodat men zich hier niet zo'n zorgen maakt?

Als het niet meevalt kun je het natuurlijk t.a.t. met ons delen.

Oh ja, trouwens waar baseer je het feit op dat het onzin is?

Tiuri
20 augustus 2004, 17:31
Bedankt voor je reactie.
Dat is weer een tijdje geleden dat we elkaar hebben gesproken..... ;)
Maar wees even eerlijk, als de kaalheid is ontstaan door iets wat je zelf had kunnen voorkomen is het toch 100x zo erg als dat je het zelf niet in de hand had?Ieder geval hoop ik echt dat je gelijk heb dat het onzin is, dit zou een hele geruststelling zijn.Trouwens, hartstikke mooi dat je Fina en Ketoconazol nu word vergoed door de verzekering.Heeft mijn tip blijkbaar veel goeds gedaan...... ;) Heb je ook de Ketoconazol hoofdgel 20 PCH voorgeschreven gekregen?
Inderdaad Eminem, ik moet eerlijk zeggen dat het allemaal door jouw post in het keto-forum was wat me aan het denken heeft gezet!! Thnx dus daarvoor!! :D http://www.haarweb.nl/forum/images/icons/icon14.gif

Ik heb idd ook de Ketoconazol hoofdgel 20 PCH voorgeschreven gekregen.

Over dat petje: het is gewoon duidelijk dat er geen verband is tussen het dragen van petjes/hoofddeksels en AGA. Ik snap wel dat het moeilijk is als het wel zo zou zijn omdat je er dan in principe zelf schuld aan hebt, maar het is dus niet zo. In het haarboekje van Men's Health staat:
Haarmythe: "Petten, hoeden en helmen zijn de boosdoeners!"
Vooral kale mannen van boven de zeventig wijzen met een beschuldigende vinger naar het Ministerie van Defensie: van de politionele acties in Indonesië, waar ze in de tropenhitte baretten en helmen moesten dragen, zijn ze kaal teruggekeerd! Verzin een betere, heren!
Ik heb trouwens vorige week voor t eerst een pet gekocht die ik lekker veel draag :D heerlijk, hoef ik niet altijd me haar te doen.

Eminem
20 augustus 2004, 17:37
Over dat petje: het is gewoon duidelijk dat er geen verband is tussen het dragen van petjes/hoofddeksels en AGA. Ik snap wel dat het moeilijk is als het wel zo zou zijn omdat je er dan in principe zelf schuld aan hebt, maar het is dus niet zo. In het haarboekje van Men's Health staat:

Ik heb trouwens vorige week voor t eerst een pet gekocht die ik lekker veel draag :D heerlijk, hoef ik niet altijd me haar te doen.

Thank GOD !!!
:D :D

high
3 september 2004, 14:19
Ketoconazol hoofdgel 20 PCH wat is dit eigenlijk precies? sorry dat ik niet het hele forum ga lezen maar heb nie zo veel tijd werk en studie alvast bedankt!

Eminem
6 september 2004, 21:50
Ketoconazol hoofdgel 20 PCH wat is dit eigenlijk precies? sorry dat ik niet het hele forum ga lezen maar heb nie zo veel tijd werk en studie alvast bedankt!

Ketoconazol hoofdgel 20 PCH is een shampoo die roos en jeuk tegen gaat.
Bij mij werkt dit middel werkelijk uitstekend.De roos en jeuk is echt helemaal verdwenen.BTW;Sorry dat ik nog steeds geen contact met je heb opgenomen, maar mijn klote computer geeft steeds weer problemen :mad:
Tijd om weer snel een nieuwe te kopen.... ;)

Jaapie
6 september 2004, 21:55
Ik ben het er niet mee eens dat je geen haaruitval kan krijgen van het dragen van een pet. Als je continue een pet draagt, en hem nooit wast is het een broeiplaats van bacterieen. Die kunnen in je hoofdhuid dringen en voor infecties zorgen.

Eminem
6 september 2004, 22:37
Ik ben het er niet mee eens dat je geen haaruitval kan krijgen van het dragen van een pet. Als je continue een pet draagt, en hem nooit wast is het een broeiplaats van bacterieen. Die kunnen in je hoofdhuid dringen en voor infecties zorgen.

Ja oke, daar heb je misschien gelijk in, maar ik heb jarenlang een pet gedragen en nu nog steeds, maar ik heb hier nooit een infectie van opgelopen.
Dus kan dit naar mijn weten dan ook niet de oorzaak zijn.

Thompson
2 oktober 2004, 17:16
Beste mensen,

Laatst heb ik me aangemeld bij dit forum omdat ik met een probleem zit. Ik ga sinds begin september om m'n motor naar school en heb dus elke dag 2x 20 minuten m'n helm op. Ik heb ook sinds begin september veel haaruitval en ik merk zeker dat ik veel minder haar heb dan 2 maanden geleden.
Het is wel een nieuwe school waar ik op zit, en enige spanning/stress is ook wel aanwezig. Begin september heb ik ook mijn helm met een schoonmaakspray schoongemaakt (de binnenkant dan) en dat lijkt me nogal agressief spul, moest t daarna wel met een vochtig doekje afvegen, maar kan het zijn dan er nog wat van dat spul is blijven zitten in m'n helm en daardoor mijn haren aantast? Ik heb de helm laatst ook nog een keer met een natte doek schoongemaakt, maar ik blijf veel haren verliezen.
Weten jullie hoe dat komt? Kan het door de helm/schoonmaakspul komen? Of heeft het met de spanning te maken? Of heeft het met de tijd van het jaar te maken? De uitgevallen haren hebben ook een wit puntje op het eind....groeit de haar wel weer terug?
Alvast bedankt voor de antwoorden....;)
Greetz Thompson

peter10
2 oktober 2004, 17:59
hi Thompson, dit lijkt me een duidelijk geval van tijdelijke haaruitval, het kan inderdaad door de stress komen, die lijkt me aanmelijker dan je helm. Hoofddeksels (ook petten e.d.) zorgen zeer zeker niet voor kaalheid.
En haren die je verliest waar witte puntjes op het einde zitten groeien zeker terug.

Eminem
2 oktober 2004, 18:04
hi Thompson, dit lijkt me een duidelijk geval van tijdelijke haaruitval, het kan inderdaad door de stress komen, die lijkt me aanmelijker dan je helm. Hoofddeksels (ook petten e.d.) zorgen zeer zeker niet voor kaalheid.
En haren die je verliest waar witte puntjes op het einde zitten groeien zeker terug.

Precies ja, zelf twijfelde ik ook dat ik de kaalheid aan mezelf te danken had vanwege het dragen van een pet.Ik heb nu van teveel mensen gehoord dat dit er niks mee te maken heeft.Gelukkig maar......poeh !!

kevin
2 oktober 2004, 18:06
Precies ja, zelf twijfelde ik ook dat ik de kaalheid aan mezelf te danken had vanwege het dragen van een pet.Ik heb nu van teveel mensen gehoord dat dit er niks mee te maken heeft.Gelukkig maar......poeh !!
Het dragen van een pet of help heeft GEEN maar dan ook GEEN enkele invloed op haaruitval. Ik zag dit pas op MTV big myth show.

peter10
2 oktober 2004, 19:05
Het dragen van een pet of help heeft GEEN maar dan ook GEEN enkele invloed op haaruitval. Ik zag dit pas op MTV big myth show.

dankjewel voor de broodnodige wetenschappelijke onderbouwing, Kevinme ;-)

Tiuri
3 oktober 2004, 00:03
dankjewel voor de broodnodige wetenschappelijke onderbouwing, Kevinme ;-)
Whahahahah!!! :D:D:D :worship:

kevin
3 oktober 2004, 11:14
dankjewel voor de broodnodige wetenschappelijke onderbouwing, Kevinme ;-)
hahah ja ik ben geen wetenschapper :P maar veel mensen dachten dus dat als je een pet of helm op deed je haar geen zuurstof zou krijgen en dat daardoor je haar dood zou gaan, bullshit dus. Ik weet nog wel wat die vent zei.

Haaruitval werd volgens hem veroorzaakt door 3 dingen:
1. Stress
2. Ongezonde voeding
3. Erfelijkheid

Thompson
3 oktober 2004, 12:22
Morge mensen,
Bedankt voor de reply's...:D Ik hoop ook dat het tijdelijk is. Maar ik ga toch maandag eens met de helm van m'n vader naar school. Die heb ik niet met dat schoonmaakspul schoongemaakt en dan kijk ik ff of de haaruitval dan misschien mindert. Als dat zo is zal het wel aan dat agessieve spul liggen en anders hoop ik dat het tijdelijk is en over een tijdje wel weer over gaat.
Maar bedankt allemaal!!
Groetjes!

Thompson
4 oktober 2004, 13:26
Ik heb trouwens voordat ik de haaruitval kreeg me haar nog wel gewassen met Ketonazol, dat is een antiroos shampoo die ik van de dokter had gekregen omdat ik nogal last had. De roos is wel verdwenen, alleen zou die shampoo er ook mee te maken kunnen hebben? De dokter zei dat het niet echt superaggressief spul was, maar in de bijsluiter stond bij de bijwerkingen wel dat het SOMS tot haaruitval kan leiden. Maar ik heb dat spul vorig jaar ook gebruikt en toen had ik ok geen last van haaruitval.
Dokter zei trouwens wel dat ik, als ik roos krijg, gewoon wél m'n haar met die ketonazol shampoo moet wassen, omdat roos het haar verstikt en dan dus uitvalt, dan zou het alleen maar erger kunnen worden.
Ik ga nu trouwens met een andere helm op naar school, kan ik kijken of dat schoonmaakspul de boosdoener kan zijn geweest.
Greetz!

Eminem
4 oktober 2004, 13:49
Ik heb trouwens voordat ik de haaruitval kreeg me haar nog wel gewassen met Ketonazol, dat is een antiroos shampoo die ik van de dokter had gekregen omdat ik nogal last had. De roos is wel verdwenen, alleen zou die shampoo er ook mee te maken kunnen hebben? De dokter zei dat het niet echt superaggressief spul was, maar in de bijsluiter stond bij de bijwerkingen wel dat het SOMS tot haaruitval kan leiden. Maar ik heb dat spul vorig jaar ook gebruikt en toen had ik ok geen last van haaruitval.
Dokter zei trouwens wel dat ik, als ik roos krijg, gewoon wél m'n haar met die ketonazol shampoo moet wassen, omdat roos het haar verstikt en dan dus uitvalt, dan zou het alleen maar erger kunnen worden.
Ik ga nu trouwens met een andere helm op naar school, kan ik kijken of dat schoonmaakspul de boosdoener kan zijn geweest.
Greetz!

Dikke onzin, ook roos heeft niets met haaruitval te maken.

Oilily
5 oktober 2004, 10:25
Ik heb altijd gehoord dat mijn grootvaders haaruitval op jonge leeftijd te wijten was aan het dragen van een soldatenhelm in zijn legertijd die nogal lang duurde. Als ik dan zie naar mijn vader, heeft die wel een beetje haaruitval maar toch niet zoals zijn vader. Ik zou er niet zeker van zijn dat die geen invloed kan hebben want het 'verstikt' haar en sommigen zijn daar gevoeliger voor dan anderen.

Tiuri
5 oktober 2004, 10:28
Ik heb altijd gehoord dat mijn grootvaders haaruitval op jonge leeftijd te wijten was aan het dragen van een soldatenhelm in zijn legertijd die nogal lang duurde. Als ik dan zie naar mijn vader, heeft die wel een beetje haaruitval maar toch niet zoals zijn vader. Ik zou er niet zeker van zijn dat die geen invloed kan hebben want het 'verstikt' haar en sommigen zijn daar gevoeliger voor dan anderen.
Haarmythe: "Petten, hoeden en helmen zijn de boosdoeners!"
Vooral kale mannen van boven de zeventig wijzen met een beschuldigende vinger naar het Ministerie van Defensie: van de politionele acties in Indonesië, waar ze in de tropenhitte baretten en helmen moesten dragen, zijn ze kaal teruggekeerd! Verzin een betere, heren!
[Bron: Haarboekje Men's Health]

DHTkiller
5 oktober 2004, 19:17
Ik heb altijd gehoord dat mijn grootvaders haaruitval op jonge leeftijd te wijten was aan het dragen van een soldatenhelm in zijn legertijd die nogal lang duurde. Als ik dan zie naar mijn vader, heeft die wel een beetje haaruitval maar toch niet zoals zijn vader. Ik zou er niet zeker van zijn dat die geen invloed kan hebben want het 'verstikt' haar en sommigen zijn daar gevoeliger voor dan anderen.Androgenetische kaalheid is geen gevolg van het dragen van helmen, baretten en hoofddoeken, ook niet door stress, fitness, chocola, pindakaas, koffie etc etc etc. AGA is een plaag/pesterij van de natuur gericht naar voornamelijk mannen die daar de aanleg voor hebben. AGA probeert ons die typische kaalheid te geven zoals Bruce Willis, Jack Nicholsen, Nick Cage etc etc, deze heren dragen/droegen ook geen helmen of baretten maar zijn toch kaal geworden volgens een bepaald patroon.

Eminem
5 oktober 2004, 19:25
Androgenetische kaalheid is geen gevolg van het dragen van helmen, baretten en hoofddoeken, ook niet door stress, fitness, chocola, pindakaas, koffie etc etc etc. AGA is een plaag/pesterij van de natuur gericht naar voornamelijk mannen die daar de aanleg voor hebben. AGA probeert ons die typische kaalheid te geven zoals Bruce Willis, Jack Nicholsen, Nick Cage etc etc, deze heren dragen/droegen ook geen helmen of baretten maar zijn toch kaal geworden volgens een bepaald patroon.

100% waarheid.

DHTkiller
5 oktober 2004, 19:46
100% waarheid.Maar gelukkig hebben we nu een groot deel van die kwaal onder controle :cool: .
In de toekomst zullen er betere middelen op de markt verschijnen die mogelijk voor volledige teruggroei zullen zorgen, nu kunnen we het enkel remmen (met fina). Of duta AGA volledig stopt, nobody knows, dat zullen we op lange termijn nog wel zien.

Thompson
11 oktober 2004, 00:52
Mensen,

Ik begin me nu toch een beetje druk te maken. De haaruitval blijft aanhouden en dan vooral bovenop mijn hoofd. Ik ben wel even gestopt met motorrijden en ik fiets nu elke dag naar school om de bloedstroom te bevorderen, maar ik zie nu duidelijk dat het er steeds minder worden en dat er lichte inhammen ontstaan. Ik denk dat ik toch eens langs de dokter ga voor een onderzoekje of advies.
Oja, mijn familieleden waren niet echt kalende mensen, zeker van mijn vaders kant hebben ze allemaal nog hun haren, alleen m'n moeders vader (mijn opa dus) kreeg lichte inhammen vanaf zijn 65e ofzo, maar dat lijkt mij meer ouderdomskaalheid.
Wat vinden jullie van deze situatie??
Greetz!

Haarmannetje
11 oktober 2004, 08:13
Hoi Thompson, als jij echt inhammen krijgt dan denk ik toch aan AGA. Dat is namelijk het klassieke patroon. Als je haaruitval zou hebben als gevolg van externe effecten, dan zou het diffuus zijn en dan zou haar bovenop niet meer uitvallen dan aan de zijkanten of de achterkant.

Hoe vervelend dit ook zou zijn, het is heel goed mogelijk dat je...
a) AGA hebt geërfd van een ver familielid in je vaders ofwel in je moeders tak;
b) AGA hebt ontwikkeld door een mutatie tijdens de ontwikkeling van jouw genetische code.

Nogmaals, ik kan het zo natuurlijk niet beoordelen en ik raad je ook zeker aan om naar je huisarts te gaan om in ieder geval meer zekerheid te krijgen, maar dit is hoe ik er tegenaan kijk. Ik snap dat wanneer het AGA zou zijn, dat ook enorm frustrerend zal zijn en dat je het niet graag zou accepteren. In mijn situatie is het namelijk compleet anders: zowel aan mijn vaders, als aan mijn moeders kant komt het gewoon volledig voor. Iedere man daar is kaal en eentje is nog kalend (die heeft nog vrij veel haar). Neven van mij beginnen ook allemaal vroeg (begin 20).

Thompson
11 oktober 2004, 10:17
OK, dank je voor je info. Ik ga vanmiddag ff langs de huisarts, dan kan hij even kijken en zeggen wat hij ervan vindt.
Ik hou jullie wel op de hoogte....

Thompson
22 oktober 2004, 16:14
Nou ik ben gister bij de huiDarts geweest en hij kon geen duidelijke AGA aantonen. Hij vond wel dat t redelijk dun was, maar ik heb altijd al dun haar gehad.
Zeker ook omdat het redelijk abrupt is gaan uitvallen ipv geleidelijk en dat het overal wel uitvalt en niet op één specifieke plek denkt hij aan een tijdelijke vorm. Dus ik moest t nog maar ff aankijken en als t niet minder wordt of als het erger wordt moet ik weer langskomen en dan kan hij een bloedtest doen en misschien een medicijn voorschrijven.

Thompson
7 november 2004, 22:52
Hey mensen!
Ik zie nog geen vermindering van mijn haaruitval, maar wat mij wel is opgevallen is dat ik een soort extreem hardnekkige roos op mijn hoofdhuid heb. T zijn dus zeg maar niet die kleine roos-schilfertjes, maar hele plakkaten van witte troep dat van je hoofdhuid afkomt. T klinkt misschien vies, maar als ik dan gedoucht hebt en mijn hoofdhuid is dan nog nat is gewoon bijna m'n hele hoofdhuid bedekt met die soort witte brei (als het nat is, wordt het zacht). Ik kan het dus niet echt 'roos' meer noemen.
Zou het kunnen zijn dat deze zeer hardnekkige roos de haren 'verstikt' omdat alles bedekt zit? Weten jullie wat dit dan wel is (als het geen roos genoemd kan worden) Ik heb wel eens het woord 'gist' horen vallen, maar dat weet ik niet zeker. En weten jullie wat ik eraan kan doen? Ik ben nu ongeveer 4 weken bezig met 2x/week 2% ketoconazol hoofdgel, maar ik zie nog geen verbetering.
Alvast bedankt voor de tips....;)
Greetz, Thompson!

Skybax
9 november 2004, 17:48
ga bij een dermatoloog en laat je hoofdhuid eens testen op gramnegatieve folleculitis. Dat is als je blaasjes hebt op je hoofdhuid of als door je haar wrijfen pijn doet.(ontsteking van de haarwortels). Die ontsteking van de haarwortels is wel algemeen en dat zou verklaren waarom je overal haar verliest... In ieder geval het zal niet aan je hormonen liggen,mij hebben ze die shit ook al wijsgemaakt... Ik verlies ook zodanig veel haar dat je al wat inhammen ziet,maar dat is niks vergelekn met hoeveel ik verloren heb van haar. Bij mij valt het dus ook algemeen uit. Als het aga zou zijn,zou je niet zo snel haar verliezen en niet zo veel en algemeen.

Skybax
9 november 2004, 18:00
trouwens,in mijn familie zijn ze ook niet kaal en men pa,wel die is 62 en ik 21(sinds vrijdag) en als het zo doorgaat heb ik binnen een jaar en een half zeker minder haar dan hem....

Het komt er volgens mij in de meeste gevallen op neer,dat men niet zeker weet wat je hebt.

En over die haren met een wit puntje,tis te zien wat je bedoelt,als er een kaspeltje aan hangt,dan betekent dit dat dat haartje,gewoon is uitgevallen en dat het tijd heeft gehad om zich in te kapselen(een soort bescherming) en anders niet. ook als je naar de wortel(eigenlijk is dit gewoon het eindpuntje kijkt zie je soms zwarte of bruine en witte,dit zijn gewoon verschillen in pigment)

jongen25
9 november 2004, 18:01
Maar skybax, heb jij dan last van deze 'gramnegatieve folleculitis'? En zo ja, valt er wat aan te doen - ontstekingsremmers e.d.?

jongen25
9 november 2004, 18:08
Sorry, er bestaat al een thread over..:)

Skybax
9 november 2004, 18:26
Maar skybax, heb jij dan last van deze 'gramnegatieve folleculitis'? En zo ja, valt er wat aan te doen - ontstekingsremmers e.d.?
idd,er bestaat al een thread over ;) en jah,dat wou eendermatoloog me geven, maar het was toen zomer dus heef thij het niet gegeven(doordat hij eerst zelf een foute diagniose had gesteld was het ondertussen zomer). Nu das geen oplossing,of ik zou het altijd moeten blijven gebruiken. Want als ik er mee stop zou ik het terugkrijgen. Die bacterien zijn daardoor niet dood...

jongen25
9 november 2004, 18:37
Bij mij is door een - laat ik het mild zeggen - ondanks zijn 'solide' reputatie in mijn optiek nogal twijfelachtige dermatoloog ook AGA vastgesteld.
Sinds ruim een jaar begon het bij mij bovenop het hoofd uit te dunnen en sinds een maandje of zes roeren ook de inhammen zich. Verloor ineens - in een tijdbestek van een paar maanden - handenvol haar per dag, terwijl het mij daarvoor nauwelijks opviel dat er wel eens een haar uitviel. Vond het sowieso al vreemd dat het bij mij met de kruin en omstreken begon en niet met inhammen, hoewel een dergelijk patroon van haaruitval wel degelijk vaker voorkomt. Toch aan de fina gegaan, met (nog) geen resultaat vooralsnog.
Jeuk en korsten op mijn hoofd heb ik ook, zoals wel meer mensen op dit forum. Omdat ik meneer de dermatoloog met zijn recht-voor-zn-raap constatering nogal wantrouw, acht ik het niet uitgesloten dat ik ook met die bacterie kamp. Maar hoe kom ik daar achter, zonder weer naar diezelfde man te moeten stappen?

Thompson
10 november 2004, 19:10
Hoi Skybax,

Dank je wel voor deze info! Had ik nog nooit van gehoord. Maar de symptomen die jij beschrijft heb ik wel. Overal haaruitval (dus niet alleen op kruin / inhammen) en een soort witte afscheiding op mijn hoofd. Het stinkt ook nog eens, dat zou wel een kunnen verklaren dat het een bacterie is, want 'gewoon' roos stinkt volgens mij niet.
Ik las ook dat je t over blaasjes had, nou zal ik je zeggen dat ik gisteravond voor het eerst een soort blaasje/puisjte op m'n kruin voelde.
Maar is er wat aan te doen eigenlijk? Heb jij dit ook dan?
Ik denk dat ik dan nog maar eens een afspraak met de dermatoloog ga maken om uit te zoeken wat dit is, want de vorige keer (was een maand geleden) kon hij nog geen echte diagnose stellen. Dus ik moest t nog maar even aankijken, maar de haaruitval blijft gewoon doorgaan en wordt niet minder.
Greetz, Thomas!

Thompson
10 november 2004, 19:22
Oja, mijn hoodfhuid midden bovenop mijn hoofd is ook ontstoken (volgens m'n moeder), omdat deze rood ziet. Maar opzich heb ik dat al jaren, een rode hoofdhuid bovenop. En ook als ik over m'n hoofdhuid voel met m'n vingers voelt deze niet glad aan, ik voel dan een licht bobbelige structuur, misschien dat je daarbij die blaasjes bedoelt?
Tnx dude!

andreo
28 april 2005, 21:17
Ik vroeg me zo af, is dat nou een fabel of zijn daar bewijzen voor? Dat je kaal zou worden van regelmatig pet dragen? Ooit op tv vernomen dat het een fabel was. Benieuwd wat de waarheid is.

pizzacat
28 april 2005, 21:37
Ik vroeg me zo af, is dat nou een fabel of zijn daar bewijzen voor? Dat je kaal zou worden van regelmatig pet dragen? Ooit op tv vernomen dat het een fabel was. Benieuwd wat de waarheid is.

.....FABELTJE.

Biljartbal
29 april 2005, 17:35
kan best. Vooral als je die pet keistrak draagt. Kan nooit goed zijn voor je hoofd

high
29 april 2005, 17:39
Een pet pet keistrak dragen? hoe bedoel je dat dan biljartbal?

brandonvts
1 mei 2005, 13:57
Als je die pet dag en nacht zou ophouden dus nooit zon licht of lucht zou bij laten komen zal het op ten duur doodgaan.

slager
1 mei 2005, 14:02
Ik vroeg me zo af, is dat nou een fabel of zijn daar bewijzen voor? Dat je kaal zou worden van regelmatig pet dragen? Ooit op tv vernomen dat het een fabel was. Benieuwd wat de waarheid is.

.....Lulkoek

Haarmannetje
1 mei 2005, 15:02
Zoals Biljartbal zegt, is het theoretisch wel mogelijk, doordat je de bloedtoevoer naar je hoofdhuid afknijpt. Je pet moet dan natuurlijk wel heel strak om je hoofd zitten. Sommige mensen dragen dagelijks een pet en ja, dan is het dus wel mogelijk naar mijn idee.

MikeSpike
22 juni 2005, 14:08
Kan je daar kaal van worden? Aangezien ze vaak strak om het voorhoofd/scalp zitten en gezien de huid niet verstikt mag raken?

Tiuri
22 juni 2005, 17:24
Kan je daar kaal van worden? Aangezien ze vaak strak om het voorhoofd/scalp zitten en gezien de huid niet verstikt mag raken?Thread samengevoegd met bestaande thread over dit onderwerp.

Het antwoord: in principe niet, maar om hele dagen je hoofd af te knijpen met een superstrakke doek lijkt me ook weer niet gezond.

robinson
9 februari 2006, 22:08
Beste allemaal,

Ik heb redelijke inhammen inmiddels. Ik ben erachter gekomen dat ik het type ben die het allemaal wel accepteert. Maar er is het volgende waar ik mee zit: Ik rij elke dag met mijn motor met een helm op mijn hoofd. Bij het op en af doen van je helm neem je natuurlijk haren mee. Dit zijn vast vaak loszittende haren, maar aangezien ik dun haar heb wat niet al te stevig in mijn hoofd vastzit, trek ik ook vast wel eens haren mee eruit. nu is mijn vraag: Is dit schadelijk? Bevordert dit het AGA proces of groeien deze haren gewoon terug? Want leven met het idee dat ik (mede) zelf de oorzaak ben van mijn kaalheid vind ik wel erg moeilijk.

alvast bedankt,

groetjes

Robinson

kas
10 februari 2006, 09:34
Als die haren meekomen met het op- en afzetten van je helm, zijn dit idd loszittende haren die sowieso losgelaten zouden hebben... volgens mij maakt het niks uit.

FearTheHair
14 februari 2006, 19:29
Ik heb tot me 18e heel veel gel gebruikt... dat is volgens mij pas zooi... CONStANT veel gel in je haar...

Toen kon ik t niet meer zow mooi verbergen en heb ik ook de pet gepakt en draag m nu nog steeds :D

Geen haarverlies meer... en de kapper zei maar altijd... je wordt kaal van de pet :D



Dus pet is ok, als je je haar maar regelmatig wast en lucht.

leentje
19 februari 2006, 01:28
zucht..

denken jullie nou echt dat het dragen van pet of helm ook al zou je dat dag en nacht doen, invloed heeft op het uitvallen van je haar?
Wat een broodje aap verhalen!

Haargroei en haaruitval wordt geregeld in je haarzakjes, onder je schedel dus, een pet of helm heeft daarop zeer weinig invloed. Daar buiten gelaten natuurlijk dat het voor je coupe niet echt wonderen doet.

Als kaalheid voort zou komen door het veelal dragen van een pet of helm dan had ik bij deze een oplossing gevonden!

Misschien kun je je wat meer verdiepen in vormen en soorten kaalheid, zoals Alopecia Areata, dan kom je snel genoeg achter de concluzie dat het daar geen reed, ja geen reed mee te maken heeft.

groetjes Leentje ;)

leentje
19 februari 2006, 01:29
ehm concluSie.. dusch..

Guoy
19 februari 2006, 01:40
ehm.. reeT.. ;)

leentje
19 februari 2006, 01:54
Heet dat reeT bij jou? haha
ach ja, vooruit dan: REET REET REET.
BIBS KONT etcetera. maar toch bedankt.. :D

Jaapie
19 februari 2006, 15:37
zucht..

denken jullie nou echt dat het dragen van pet of helm ook al zou je dat dag en nacht doen, invloed heeft op het uitvallen van je haar?
Wat een broodje aap verhalen!

Haargroei en haaruitval wordt geregeld in je haarzakjes, onder je schedel dus, een pet of helm heeft daarop zeer weinig invloed. Daar buiten gelaten natuurlijk dat het voor je coupe niet echt wonderen doet.

Als kaalheid voort zou komen door het veelal dragen van een pet of helm dan had ik bij deze een oplossing gevonden!

Misschien kun je je wat meer verdiepen in vormen en soorten kaalheid, zoals Alopecia Areata, dan kom je snel genoeg achter de concluzie dat het daar geen reed, ja geen reed mee te maken heeft.

groetjes Leentje ;)

Ik moet je hier even corrigeren Leentje.
Het dragen van een pet of hoofddoek kan wel indirect tot haaruitval leiden.
Ten eerste bekneld een pet of hoofddoek je hoofdhuid in enige mate, bloedstroming is erg belangrijk bij iemand met AGA.
Ten tweede is het niet hygienisch, bacterien nestelen zich lekker in de pet of hoofddoek. Die vervolgens weer voor (schimmel)infecties op de hoofdhuid kunnen zorgen.
Ten derde heeft je hoofdhuid zuurstof nodig.

Groetjes :D

Tiuri
19 februari 2006, 15:44
Ik moet je hier even corrigeren Leentje.
Het dragen van een pet of hoofddoek kan wel indirect tot haaruitval leiden.
Ten eerste bekneld een pet of hoofddoek je hoofdhuid in enige mate, bloedstroming is erg belangrijk bij iemand met AGA.
Ten tweede is het niet hygienisch, bacterien nestelen zich lekker in de pet of hoofddoek. Die vervolgens weer voor (schimmel)infecties op de hoofdhuid kunnen zorgen.
Ten derde heeft je hoofdhuid zuurstof nodig.

Groetjes :D
Natuurlijk heeft een hoofdhuid bloed en zuurstof nodig, maar je kunt mij niet vertellen dat een pet hierin nadelig werkt. Ook dat hygiëne-aspect vind ik niet zo sterk, het is allemaal erg speculatief.

Jaapie
19 februari 2006, 16:39
Natuurlijk heeft een hoofdhuid bloed en zuurstof nodig, maar je kunt mij niet vertellen dat een pet hierin nadelig werkt. Ook dat hygiëne-aspect vind ik niet zo sterk, het is allemaal erg speculatief.

Weet je wel hoe warm het onder een pet wordt? Het is een broeikas voor bacterieen. Speculatief of niet, bewijs het tegendeel maar eens :cool:

Georgie
19 februari 2006, 17:52
Weet je wel hoe warm het onder een pet wordt? Het is een broeikas voor bacterieen. Speculatief of niet, bewijs het tegendeel maar eens :cool:

Specificeer trouwens eens wat je bedoelt met 'indirect tot haaruitval leiden'?

Als het onder een pet lekker warm wordt, zou de doorbloeding juist beter moeten zijn.
En zuurstof ontvangt het haar via de hoofdhuid door aanvoer via het bloed. Haar heeft nog steeds geen eigen kieuwen o.i.d.

Georgie
19 februari 2006, 18:01
Overigens: als je overal waar het warm wordt op je lichaam zo ongeveer automatisch een schimmelinfectie zou krijgen, leek iedereen wel op een Camembert:D

Jaapie
19 februari 2006, 20:44
Specificeer trouwens eens wat je bedoelt met 'indirect tot haaruitval leiden'?

Met indirect bedoelde ik dus het afknijpen van de hoofdhuid, wat vervolgens voor een slechtere bloedtoevoer zorgt naar de haren etc.


Als het onder een pet lekker warm wordt, zou de doorbloeding juist beter moeten zijn.
En zuurstof ontvangt het haar via de hoofdhuid door aanvoer via het bloed. Haar heeft nog steeds geen eigen kieuwen o.i.d.

Daar heb je wel een punt wat betreft de warmte.
Zuurstof word idd via het bloed aangevoerd. Maar, wat ik bedoelde is 'beluchting'.

Een voorbeeld:
Twee of drie jaar geleden toen mijn ouders in de zomer op vakantie gingen, hadden ze hun hond bij een asiel ondergebracht. In die periode woedde er een hittegold over Nederland. Vanwege de hitte en deshydratatie kreeg ze allemaal korsten op haar vacht waardoor het uitviel. Dus constant een pet dragen in de hitte, wanneer je AGA hebt lijkt me niet verstandig. Misschien gaat de vergelijking tussen onze hond en een pet dragen een beetje ver, maar je begrijpt wat ik bedoel :P

Maargoed, een pet is gewoon niet hygienisch, zeker niet wanneer je het constant draagt en nooit wast.

Jaapie
19 februari 2006, 20:46
Overigens: als je overal waar het warm wordt op je lichaam zo ongeveer automatisch een schimmelinfectie zou krijgen, leek iedereen wel op een Camembert:D

Warmte + bacterien ;)
Bedek jij je lichaam maar eens voor een paar maanden met een lap stof waar geen lucht doorheen kan komen, en vertel me daarna eens hoe je huid eruit ziet.

kas
19 februari 2006, 21:20
je draagt zo'n pet toch geen 24 uur per dag, hooguit 8 of zo en da's al lang. Uren per etmaal te over om je bol te laten luchten..

AnthonieH
19 februari 2006, 22:07
je draagt zo'n pet toch geen 24 uur per dag, hooguit 8 of zo en da's al lang. Uren per etmaal te over om je bol te laten luchten..Ik heb ooit eens bedacht waar het verhaal dat je van een pet kaal kan worden wel eens zijn oorsprong kan hebben: militaire dienst. Ik was zelf een van de laatsten die nog 'moest' en ik herinner me de verhalen dat je kaal zou worden van het dragen van een baret.

Ik denk dat het weer zo'n oorzaak en gevolg verhaal is, net als met haren die sneller zouden groeien door scheren.

Het verhaal ging 'je draagt een pet en daardoor word je kaal'. Maar het was waarschijnlijk precies andersom 'je bent op een leeftijd dat de eerste tekenen van kaalheid meestal zichtbaar worden en je moet een pet dragen'.

leentje
19 februari 2006, 22:27
indirect? ja dan heeft alles er dus mee te maken.
Geloof me nou maar, of google het anders even. en mocht je er zelf niet uitkomen vraag het een arts.

Ik snap jou indirectheid ook niet precies, want indirect hebben ook stress, shamppoo, omgevingsfactor ja zelfs hoe, waarmee en wanneer je je haren kamt invloed op het al dan niet uitvallen van haar. Maar je gaat mij niet wijsmaken dat je van petten of helmen kaal wordt, evenmin van het kammen van je haar.
Dat al die factoren er enigzins invloed op zoden KUNNEN hebben dat geloof ik best.

groeten!

Sjaak88
19 februari 2006, 22:39
Alleen even een vraag:

Een bandana dragen... heeft dit hetzelfde effect als bij een pet? ookal doe je de bandana niet te strak om. Maar een bandana is lang niet zo dik als een pet dus.
Kan begrijpen dat dit als een hoofddoek word gezien.

kas
20 februari 2006, 08:46
Heeft allemaal helemaal niks met haaruitval te maken, pet, bandana wat dan ook.
Kitty

Georgie
20 februari 2006, 10:47
Warmte + bacterien ;)
Bedek jij je lichaam maar eens voor een paar maanden met een lap stof waar geen lucht doorheen kan komen, en vertel me daarna eens hoe je huid eruit ziet.

Door stof kan wel degelijk lucht. Het is geen plastic, en sluit niet af. Ik kan je wel vertellen hoe mijn huid er uit ziet na een paar maanden bedekt te zijn (bijv. in de winter, als je vrijwel 24 uur per dag kleren draagt vanwege de kou): niets aan de hand.

ray
20 februari 2006, 11:27
misschien is er een groot deel van de mannen die juist een pet gaat dragen als ze de eerste tekenen van kaalheid hebben.
draag dan een jaar een pet en als mensen dan je haar weer zien dan zullen ze denken: "je word kaal van een pet"

ik ken ook een jongen van vroeger die ik de laatste 5 jaar alleen nog met petje zag, zelfs met uitgaan.
oit zette hij dat ding af en hij had gewoon allemaal kale plekken al op zijn hoofd, zag er niet uit. in zijn stadium had ik echt al voor een milimeterkapsel gekozen.

robinson
18 mei 2006, 20:01
Ik draag vaak een helm op mijn brommer. Nu denk ik dat het dragen opzich geen invloed heeft op haaruitval maar het op en af doen wel. Bij het op en af doen trek je haren mee, want kijk maar eens voor diegene die een helm dragn in je helm. Daar zitten honderden haren in....
Dus misschien krijg je wel haar uitval van het op en afdoen van een helm. Hoe denken jullie hierover?

DHTkiller
18 mei 2006, 21:38
Ik draag vaak een helm op mijn brommer. Nu denk ik dat het dragen opzich geen invloed heeft op haaruitval maar het op en af doen wel. Bij het op en af doen trek je haren mee, want kijk maar eens voor diegene die een helm dragn in je helm. Daar zitten honderden haren in....
Dus misschien krijg je wel haar uitval van het op en afdoen van een helm. Hoe denken jullie hierover?Het op en af doen van een helm zou dus dan alleen de bekende gebieden doen kaler worden, dus frontaal/bovenop en kruin. Komop, jongen, denk zelf een beetje na, dan hoef je deze vraag niet eens te stellen.

Zelf las ik vandaag in een andere post dat finasteride een middel is tegen prostaatkanker, wat een flauwekul allemaal, zeg. Mensen lezen niet, leren niet en kwakken hier zomaar wat neer, wat uiteindelijk ten koste gaat van de kwaliteit van dit forum.

kas
19 mei 2006, 13:45
Van het dragen en op/af doen van een helm alleen krijg je geen haaruitval. Als je daar losse haren constateert zijn dit haren die sowieso zouden uitvallen maar nu in je helm blijven zitten. Als vervolgens de constatering is dat inhammen, bovenop kruin dunner worden is dit alopecia androgenetica. Daar heeft je helm niets mee van doen...
Kitty