PDA

View Full Version : Voeding, vitamines & kruiden


idoena
4 november 2002, 20:39
hallo lotgenoten,

Wat vitamines betreft slik ik 10000%adh vitamine b en 100%adh zink.
Maar ik twijfel of ik wat betreft de vitamines en hoeveelheden hiervan goed bezig ben.
Wat slikken jullie en hoeveel?

groeten

klaas
7 februari 2004, 15:16
Ik hoor iedereen overal die vitamines hebben, maar ik weet niet waar je alles kan kopen. In de etos? of via internet? of iets anders? als iemand me kan helpen?

wboy
7 februari 2004, 18:25
Ik bestel zelf altijd vitamines bij www.novavitae.nl . Zij hebben echt alle vitamines van alle merken.

ugh
10 februari 2004, 00:36
www.vitadvice.nl is ook wel aardig

Jaapie
4 april 2004, 11:37
van hairlosshelp:

herbal-----
aloe vera
alpha hydroxy
aplha lipoic acid
apple cider vinegar
arginine
aromatherapy - sage clary yang cedarwood lavender rosemary thyme
azelaic acid
barley extract
beta- sitosterol
bilberry extract
biotin
black seed oil
burdock root oil
calcium citrate
capsaicin cayenne pepper
capsicum
castor oil
catnip

chinese-------
bu gu zhi
ginkgo biloba
goto kola
han lien tsao
he shou wu

others-----
chromium
cimetidine- tagamet
cold water - rinse in cold water after shampooing
crude oil
dercos
egg based shampoos
emu oil
epilobium
essential fatty acids
eucalyptus
exercise --- reduce stress, therefore hair loss hopefully!
folligen
fenugreek
ginger
grape seed extract
green tea
hemp oil
hexane
horsetail
hyaluronic acid
lamin gel
joboba oil
juicing --- of raw veg and fruit
l-lysine
lemongrass
licorice extract
magnet therapy
manganess
massage
milk thistle
MSM
neem oil
nettles
niacin
nioxin
nizoral shampoo
olive oil
onion
progesterone
pygeum
pyridoxine
retin A
retinois of vitamins A and D
red clover
riboflavin
rosemary
sallcylic acid
sarsaparilla
saw palmetto
sea kelp
semodax
silica
sodium PCA
soy isoflavones

tea tree oil
tridax procumbens
vanadium

ingie
4 april 2004, 14:37
sodemieters....dat word ienemienemutten :confused:

ralluf
4 april 2004, 18:15
Toch vreemd, ken genoeg mensen met een "ongezonde levenstijl" die helemaal geen last hebben van haaruitval.

Denk toch dat al die extra vitamines enal nauwelijks invloed hebben op haaruitval (muv saw palmetto) en dat er toch "zwaardere" maatregelen (finas enz) worden genomen om de haaruitval te beperken.

Ik geloof niet dat bijvoorbeeld het drinken van groene thee ook maar enig resultaat heeft op de haaruitval.
En ook niet in die combo gezonde levenstijl en die extra vitamines, waarom zijn er dan ook veel bekende sporters die haaruitval hebben?

Als het zo simpel zou zijn waarom is er dan op heden nog geen 100 % werkend natuurlijk medicijn op de markt?
Hetzelfde als dat fabeltje dat sex een negatieve invloed heeft op je haar.
Ofwel een jaar geen sex hebben en je haren komen weer terug?

Haaruitval komt volgens mij door het ontbreken van enkele benodigde genen of in die trend. Niet dat ik een expert ben op dit gebied, maar zo denk ik erover.

mzzzzzzl

Iemand
4 april 2004, 19:09
Muchos lang verhaal


Levenstijl: REKEN maar dat het veel uitmaakt. mijn broertje is 2.5 jaar jonger en is in 2 jaar tijd kaler geworden dan ik in 5 jaar. Zelfde vader (duh) dus rara wat het verschil was..mn broertje leeft verschrikkelijk ongezond.

er staat nergens dat het een wondermiddel is. Er zijn gewoon zat stoffen die een hoop mensen te weinig binnen krijgen, dat het ook helpt bij haaruitval tegengaan is gewoon mooi meegenomen.

Dat over sex is geen fabel, of het boeit is een ander verhaal, ik ga echt niet anders sexen(lees: minder) omdat ik weet dat het slecht voor je haar is, ik wil gewoon mezelf zijn :)

ralluf
4 april 2004, 19:27
Sorry iemand, maar ik ben er gewoon niet van overtuigd als ik naar mijn eigen omgeving kijk.

Johnny
4 april 2004, 19:58
Ralluf, misschien dat je het zo moet zien: je hebt aanleg om kaal te worden (erfelijke bepaald). Een gezonde levensstijl kan daarentegen het tempo van kaal worden vertragen. Je hebt wel gelijk dat je als je heel erg gezond leeft nog steeds kaal kan worden. Andersom ook: als je ongezond leeft hoef je niet kaal te worden, omdat je er wel aanleg voor moet hebben.

Melvin25
4 april 2004, 21:04
Volgens mij ..als je aanleg hebt om kaal te worden...Kun je zo gezond leven als je wilt kaal wordt je toch (of je moet 1 van de besproken middelen gebruiken)

Iemand
4 april 2004, 21:37
Volgens mij ..als je aanleg hebt om kaal te worden...Kun je zo gezond leven als je wilt kaal wordt je toch (of je moet 1 van de besproken middelen gebruiken)

of je leef mega ongezond, je gebruik fiina en minoxidil, en je wordt toch kaal \o/ ..
snap ? :)

ik wordt liever rond mijn 30ste echt mega kaal dan nu (21ste)

pizzacat
4 april 2004, 22:11
Het is belangrijk het niet te zwart-wit te bekijken. Bij APA spelen een heleboel factoren waaronder de grootste nl. erfelijkheid.

als je kaal wordt wordt je kaal...klinkt flauw, is het niet. iemand die niet kaal wordt moet heel veel moeite doen om zn haar te ruineren...jarenlang slecht eten en ongezond leven laten dan misschien hun sporen achter.
Als je echter kaal wordt is het belangrijk dat je zoveel mogelijk factoren die de kaalheid bevorderen wegneemt. dus je zorgt dat je gezond eet en leeft en dat t haar alle mogelijkheden krijgt om te blijven bestaan en om eventueel weer te hergroeien. Die erfelijke factor doe je dus niks aan.

Het is het geheel van factoren dat bepaald of je resultaat zult hebben. mensen zijn heel verschillend dus methoden slaan ook heel verschillend aan bij mensen.

Wat moet je dus doen: zorgen dat je je haar zo gezond mogelijk houdt, dan kun je jezelf achteraf niet verwijten dat je kaalheid werd versneld door ongezond leven of iets dergelijks.

NB. je hoeft geen healthfreak te worden, hou een aantal zaken in de gaten en zorg dat die routine worden. check dit voor verstandig gedrag ;)
LINK (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2951)

groeten

Lars
4 april 2004, 23:17
Levenstijl: REKEN maar dat het veel uitmaakt. mijn broertje is 2.5 jaar jonger en is in 2 jaar tijd kaler geworden dan ik in 5 jaar. Zelfde vader (duh) dus rara wat het verschil was..mn broertje leeft verschrikkelijk ongezond.


Ik weet niet of je ooit erfelijkheid bij biologie hebt gehad, want dan zou je moeten weten dat jij en je broer niet precies de zelfde genen hebben (of het moet zijn dat jullie een ééneigentweeling zijn, maar dan is je broer wel errug lang blijven hangen). Ik wil niet direct je conclusie verwerpen ofzo, maar je beredenering klopt iig val niet

Iemand
5 april 2004, 07:01
Ik weet niet of je ooit erfelijkheid bij biologie hebt gehad, want dan zou je moeten weten dat jij en je broer niet precies de zelfde genen hebben (of het moet zijn dat jullie een ééneigentweeling zijn, maar dan is je broer wel errug lang blijven hangen). Ik wil niet direct je conclusie verwerpen ofzo, maar je beredenering klopt iig val niet

ja, dan nog heeft het wel of niet hebben van biologie lessen hier niks mee te maken :? Wat bedoel je precies? als je niet exact dezelfde genen heb gebeuren dingen ook compleet anders? dat valt dus erg mee hoor. vaak is maar 1 gen verantwoordelijk voor eren bepaalde afwijking/zwakte en blijkt het ook dat mensen met diabetes/ hart en vaat ziekten, etc redelijk gelijk de kwalen ontwikkelen, waar wel de levensstijl een positieve of negatieve invloed daarop kan uitoefenen. Als je diabetes heb is het niet handig een kilo suiker per dag naar binnen te werken..zo is dit ook met kaalheid. als je erfelijke kaalheid heb, moet je vooral veel roken (goed voor je DHT), slecht eten etc..reken maar dat je sneller kaal wordt :)

ik geef trouwens aan dat zowel ik als mn broertje erfelijke kaalheid hebben, hij is 2.5 jaar jonger, hij is kaler. Dat is wel zeker toe te schrijven aan zijn levensstijl en NIET aan een verschil in genen.

ps: mensen denken hier trouwens wel heel erg zwart-wit, er is niemand die zegt dat je als je gezond leef niet kaal wordt en andersom hoor.

Boris
5 april 2004, 10:53
Hee maar om even terug te komen op de eerste post van jou Jaapie. Ik zie zink er niet tussen staan terwijl jij dat wel zelf gebruikt Jaapie!!???

Jaapie
5 april 2004, 11:46
Ja, ik heb dat niet zelf geschreven he :)

Melvin25
5 april 2004, 13:59
"Dat is wel zeker toe te schrijven aan zijn levensstijl en NIET aan een verschil in genen."

Pfff..we hebben een expert in huis!

Verklaar dan eens dat mijn oudere broer zeer ongezond leeft en een volle bos hebt, ik niet drink en niet rook en gezond leef en inhammen krijg?

"ik weet het zeker"

Haarmannetje
5 april 2004, 13:59
Ik weet niet of je ooit erfelijkheid bij biologie hebt gehad, want dan zou je moeten weten dat jij en je broer niet precies de zelfde genen hebben (of het moet zijn dat jullie een ééneigentweeling zijn, maar dan is je broer wel errug lang blijven hangen). Ik wil niet direct je conclusie verwerpen ofzo, maar je beredenering klopt iig val niet
Dat is ook niet wat hij beweert :). Het is niet moeilijk te constateren dat iemand erfelijke kaalheid heeft, zo gauw de tekenen zichtbaar worden. Dus in zijn geval zijn zowel hij als zijn broertje kalend door erfelijkheid. Tenminste, daar gaan we vanuit.

Maar het verschil in progressie is wel degelijk goed verklaarbaar door leefgewoonten en ook behandeling van het haar en de hoofdhuid. Je kunt namelijk je haaruitval gemakkelijk bevorderen door totaal ongezond te leven: weinig groente en fruit, veel fastfood, veel koffie, enzovoort. Andersom kun je haaruitval vertragen door een gezonder leven te leiden.

Verder is het zo dat gezond leven en eventueel lovende middelen gebruiken (ik noem maar wat: groene thee enzovoort) haaruitval nog meer kunnen vertragen en mogelijk zelfs stabiliseren. Maar aan de andere kant kunnen er mensen zijn die zo ongezond leven als wat, maar voor hun leven verzekerd zijn van een volle bos haar. Het verschil daarin zit hem in niets anders dan de erfelijke aanleg. De gevoeligheid van de haarzakjes voor het hormoon. Als je daar geen last van hebt, dan maakt voeding weinig uit.

Jaapie
5 april 2004, 14:13
Laat ik het maar even uitleggen.
Als een haar zich in de catagene fase bevindt, verschrompelt het haarzakje. Hierdoor kunnen er weinig voedingstoffen bij de haarzakjes komen omdat de papilla cori niet meer goed in verbinding staat met het haarzakje, via deze papilla wordt het haarzakje gevoedt. Daarom is het belangrijk om die extra vitamines/voedingstoffen te nemen zodat je zeker weet dat er genoeg voedingstoffen bij het haarzakje kunnen komen.

Zo denk ik erover :)

Haarmannetje
5 april 2004, 15:26
Hebben hier ook mensen duidelijk positieve resultaten behaald met groene thee shampoo? Of misschien door groene thee in te masseren in de hoofdhuid?

Boris
5 april 2004, 16:19
ja maar verschil in levensstijl heeft toch wel te maken met wanneer je met AGA begint en hoe hevig dit is. ??

Melvin25
5 april 2004, 16:23
Waarom heb ik het dan wel en mijn oudere broer niet terwijl hij heel ongezond leeft..
En je kan toch ook ongezond leven maar wel zorgen voor die benodigde vitamines neem ik aan? :D
Als het a) aanleg is en b) door de levenstijl
had hij al flinke inhammen moeten hebben, niet ik!

Boris
5 april 2004, 16:25
Ja maar dan klopt het topch wat iedereen zegt. Je aanleg is er als eerst de boosdoener van. Jij hebt die wel en je broer niet. Heel simpel. Als je beiden de aanleg hebt, dan is een verschillende levenstijl wel duidelijk een verschil in kaalheid!

pizzacat
6 april 2004, 01:07
precies wat boris zegt..als je kaal wordt, wordt je kaal. daarbij kan het best zijn dat het bij je broer sneller gaat dan bij jou...soms heeft dat gedeeltelijk te maken met levenstijl...soms ook niet. Onthoud: ieder mens is anders..producten, methoden reageren en kaalheid ontwikkeld zich dus ook anders.

opzichgoed
6 april 2004, 01:14
Nu weet ik het! IntrusionNow's OPLOSSING:

Al die meuk in de blender, water erbij, en op zuipen die handel... :D

pizzacat
6 april 2004, 01:17
oh dear...orale inname...met het risico op ernstige bijwerkingen...nee danku ;)

Iemand
6 april 2004, 07:32
Waarom heb ik het dan wel en mijn oudere broer niet terwijl hij heel ongezond leeft..
En je kan toch ook ongezond leven maar wel zorgen voor die benodigde vitamines neem ik aan? :D
Als het a) aanleg is en b) door de levenstijl
had hij al flinke inhammen moeten hebben, niet ik!

Sja hij heeft dus niks overge-erft.
Ik moet zeggen dat dat wel vrij weinig voorkomt, meestal zie ik, als de ene zoon kaalheid overge-erft heeft heeft de ander het 9 van de 10x ook. Het kan ook zijn dat je niks ge-erft heb en dat er een andere oorzaak is? (schildklier o.a)
Je pa is wel kaal dus?...

Tiuri
22 augustus 2004, 18:17
Ik wilde eens even precies in kaart brengen welke voeding nou precies kan helpen tegen alopecia androgenetica. O.a. met behulp van HairlossTalk.com ben ik tot het volgende lijstje voedingsstoffen gekomen die essentieel zijn voor gezonde haren, en waarvan een tekort tot haaruitval kan leiden. In hoeverre komt jullie voeding overeen met wat hieronder wordt genoemd? Krijgen jullie denk je genoeg binnen? En hebben jullie nog toevoegingen aan deze lijst?

• ZINK
Zink zit in de meeste plantaardige en dierlijke cellen en dus in de meeste levensmiddelen. Vlees, kip, vis, volkoren producten, peulvruchten (erwten en bonen) en bladgroenten zijn allemaal goede bronnen van zink.

Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH)
De ADH van zink is 5-11 mg voor volwassenen.

Voedsel waar het in voorkomt
Goede bronnen van zink zijn vlees en vooral rood vlees, gevogelte, zuivelproducten, schaal- en schelpdieren, eieren, volkorenproducten en peulvruchten. Zinktekort komt vooral voor bij bevolkingsgroepen die een weinig gevarieerde voeding gebruiken die bovendien arm is aan eiwitten van dierlijke oorsprong.
Hier volgen enkele voedingsmiddelen en de hoeveelheid zink per portie:
1 gekookt ei: 0,65 mg
100 gram gekookte spinazie: 0,9 mg
200 gram gekookte aardappelen: 0,5 mg
1 volkoren boterham: 0,5 mg
100 gram vlees (rauw gewogen): 2,7 mg

• MAGNESIUM
Magnesium is een uiterst belangrijk bestanddeel van chlorofyl, het pigment dat planten groen kleurt, en groene groente is dan ook een goede bron van magnesium. Andere bronnen zijn onder meer noten, zaden, peulvruchten (bonen), volkoren producten, zeevis, schaal- en schelpdieren, chocola en cacao. In gebieden waar het leidingwater 'hard' is, komt daarin zowel calcium als magnesium voor. De vezels en fytaten in graanproducten remmen de opname van magnesium uit de voeding, terwijl vitamine D die juist stimuleert. In Nederland mag aan voedingsmiddelen magnesium worden toegevoegd.

Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH)
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) van magnesium is 150-350 mg.

Voedsel waar het in voorkomt
Hieronder staat een aantal levensmiddelen vermeld met daarachter de hoeveelheid magnesium die erin zit:
1 snee volkorenbrood: 23 mg
1 snee wit brood: 6 mg
200 gram aardappelen (gekookt): 36 mg
50 gram gekookte groente (1 grote eetlepel): 7,5 mg
100 gram gedroogde abrikozen: 65 mg

• SELENIUM
Selenium wordt ook wel seleen genoemd. Het is een onmisbaar spoorelement dat als antioxidant werkt. Daardoor is het in staat vrije radicalen in het lichaam onschadelijk te maken. Vrije radicalen zijn moleculen die ontstaan door normale biologische reacties en de lichaamscellen kunnen beschadigen.

Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH)
Voor selenium is geen aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vastgesteld. Aangenomen wordt dat per dag 55 µg voor volwassenen voldoende is, en dat maximaal 400 µg veilig is.

Voedsel waar het in voorkomt
De beste bron van selenium is de voeding, vooral vlees, zeevis en schaal- en schelpdieren, graanproducten in het algemeen en volkoren producten in het bijzonder, fruit, groente en zuivelproducten. Het seleniumgehalte verschilt sterk per keer omdat het afhankelijk is van de plaatselijke bodemgesteldheid.
Hieronder staat een aantal voedingsmiddelen vermeld met daarachter de hoeveelheid selenium die erin zit:
1 stukje vlees (100 gram rauw) : 8 µg
1 stukje kabeljauwfilet (100 gram rauw) : 37 µg
100 gram gekookte mosselen : 54 µg
1 snee volkorenbrood (35 gram) : 1,5 µg
1 portie fruit : 1 µg
100 gram groente (gekookt) : 1 µg
1 glas halfvolle melk (150 ml) : 1,5 µg
15 paranoten (50 gram) : 765 µg

• OMEGA-3 VETZUREN (Vitamine F)
Omega-3 vetzuren, ook vitamine F genoemd, zijn essentiële vetzuren die wij uit de voeding moeten halen, aangezien het lichaam ze niet zelf aanmaakt. Ze lijken een ontstekingsremmende werking te bezitten. De belangrijkste omega-3 vetzuren zijn eicosapentaeenzuur (EPA) en docosohexaeenzuur (DHA).

Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH)
Er bestaat geen aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) voor omega-3 vetzuren. Een gezond persoon zou één ŕ twee porties vette vis per week moeten eten. Vervang verzadigd vet zoveel mogelijk door onverzadigde vetzuren. Als je een voedingssupplement met omega-3 vetzuren wilt gebruiken, dan kun je er het beste een kiezen met vitamine E. Deze vitamine helpt oxidatie van omega-3 vetzuren te voorkomen.

Voedsel waar het in voorkomt
Vooral vette vis en schaal- en schelpdieren zijn rijk aan omega-3 vetzuren. Omega-3 vetzuren zijn belangrijk in veel lichaamsprocessen.
Voor vegetariërs is het een stuk moeilijker voldoende Omega-3 vetzuren binnen te krijgen, maar het kan wel. Een goede vegetarische bron van docosahexaeenzuur (DHA) is lijnzaadolie (let op, bij verhitting wordt lijnzaadolie omgezet in schadelijke vetzuren). Er zijn ook commerciële oliën die een gunstige omega-3 samenstelling hebben, maar deze zijn vaak nogal prijzig. Ze zijn verkrijgbaar bij natuurvoedingswinkels (let daarbij wel op dat je een olie krijgt die daadwerkelijk vegetarisch is en geen visbestanddelen bevat). Ook groene bladgroenten, walnoten en lijnzaad (Engels: flex seed) zijn hiervan een goede bron. Voor zover bekend komt eicosapantaeenzuur (EPA) alleen in vis en algen voor. Deze omega-3 vetzuur vermindert de kans op hart- en vaatziekten. Voor vegetariërs is tot op heden de enige manier om deze binnen te krijgen door middel van algen (of supplementen). Het lichaam maakt zelf ook EPA uit ALA maar de omzetting is gering.

• VITAMINE B6
Vitamine B6 of Pyridoxine zorgt samen met vitamine B11 en B12 voor de opname van ijzer door het lichaam en het is betrokken bij de vorming van rode bloedcellen. Deze drie vitaminen zorgen ook voor een goede werking van het zenuwstelsel en zijn betrokken bij het aminozuurmetabolisme.
Voor meer info, zie thread [[Vitamine B6] Pyridoxine is slecht, P-5-P is goed (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4261)]

Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH)
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) van dit vitamine is 1,6 tot 2 mg. Het moet altijd ingenomen worden in een vitamine B-complex preparaat met gelijke hoeveelheden vitamine B1 en B2. Vermijd inname van meer dan 50-200 mg per dag tenzij onder medische begeleiding. De maximale veilige dosis is 200 mg per dag.

Voedsel waar het in voorkomt
Belangrijke bronnen aan vitamine B6 zijn onder andere: groenten, aardappelen, bananen, volkoren producten, melk, eieren, noten, vis en vlees.

• VITAMINE B12
Vitamine B12 of Cobalamine zorgt samen met vitamine B6 en B11 voor de opname van ijzer door het lichaam en het is betrokken bij de vorming van rode bloedcellen. Een tekort aan deze vitaminen kan lijden tot bloedarmoede. Deze drie vitaminen zorgen ook voor een goede werking van het zenuwstelsel en zijn betrokken bij het aminozuur metabolisme.
Aangezien vitamine B12 vrijwel uitsluitend te vinden is in dierlijk materiaal dreigt met name voor veganisten op den duur een vitamine B12 tekort. Er zijn veganistische supplementen in de handel. Het lichaam heeft echter een buffer die bij een streng veganistische leefstijl pas na 2-3 jaar is uitgeput.

Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH)
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van vitamine B12 is 0,001 mg (= 1 microgram). Doseringen van 5 - 50 microgram zijn voor de meeste mensen voldoende, neem hogere doseringen alleen op advies van een deskundige. De maximale aanbevolen veilige dosis is 200 mg per dag.

Voedsel waar het in voorkomt
Belangrijke bronnen aan vitamine B12 zijn onder andere: eieren, kaas, kwark, melk, vis, vlees en smeerwortelblad.

• BIOTINE (Vitamine B8 of vitamine H)
Deze vitamine werd vroeger ook wel vitamine H genoemd. Tegenwoordig geniet de naam biotine de voorkeur. Deze vitamine speelt een rol in de energieproductie en de vorming van vetzuren. Voorts stimuleert deze vitamine de haargroei en houdt hij de huid gezond.

Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH)
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is vastgesteld op 0,15 mg (= 150 microgram) per dag. De maximale veilige dosis is 300 mg per dag.

Voedsel waar het in voorkomt
Dierlijk voedsel: eieren, melk, vlees, vis, lever.
Plantaardig voedsel: noten, pindakaas, zilvervliesrijst, biergist, sojabonen, champignons.

• FOLIUMZUUR (Vitamine B11, Engels: folic acid)
De naam komt van de betekenis van folium: blad. Foliumzuur komt vooral veel voor in bladgroenten, maar ook in fruit, vlees en eieren. Bij langdurig verhitten (bv. koken) gaat foliumzuur kapot.
Het stimuleert de vorming van maagzuur en is belangrijk voor een goede leverwerking. Foliumzuur is betrokken bij de stofwisseling van eiwitten en vetten, het is noodzakelijk bij de vorming van rode bloedlichaampjes en het helpt de hersenstofwisseling. Verder is foliumzuur nodig voor de stofwisseling van DNA en RNA. Vitamine B11 is ook onmisbaar bij celdelingprocessen van het lichaam het wordt vrouwen die zwanger zijn of willen worden aangeraden extra foliumzuur te gebruiken.

Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH)
De aanbevolen hoeveelheid is 0.2 tot 0.3 mg per dag voor een volwassene.

Voedsel waar het in voorkomt
1 snee volkoren brood (35 gram): 0.014 mg
Grote lepel gekookte groenten (150 gram): 0.05 mg
Sinaasappel (120 gram): 0.05 mg
Belangrijke bronnen aan vitamine B11 zijn onder andere: bladgroenten, eieren, linzen, rijst, brood, tarwekiemen, peulvruchten, lever, niertjes, bananen, sinaasappelen en perziken.

• Vooral vegetariërs en veganisten moeten opletten dat zij voldoende van de bovengenoemde stoffen binnenkrijgen.

• SLECHT VOOR HAREN KAN ZIJN:
1. Een gebrek aan proteďnes, ofwel eiwitten. Dit is een onmisbare bouwsteen voor in feite elke cel van je lichaam. Maar al te vaak snijden mensen die willen afslanken in de hoeveelheid eiwit die zij consumeren. Rijke bronnen van proteďnes zijn eieren, kip en vis.
2. Teveel fastfood. Is sowieso erg ongezond en door de slechte manier van bereiden werkt het inflammation in de hand.

japiejaap
22 augustus 2004, 18:56
http://www.psycholoog.net/news.php?p1=viewcomment&which_article=216

Je moet minder producten eten die arachidonzuur omzetten, want ook daarmee nemen ontstekingsreacties toe (arachidonzuur is de voorloper van o.m. prostaglandine E2). Dat betekent: minder koolhydraten nemen met een hoge glycemische index die voor een overproductie van insuline zorgen.
Samengevat: producten die bijdragen tot chronische ontstekingsreacties en haaruitval hebben een hoge glycemische index (dingen die je snel verteert), zoals vruchtensappen en cake, zijn rijk aan meervoudig onverzadigd vet (omega-6-vetzuren) en rijk aan arachidonzuur.

http://www.dvndenhaag.nl/glycemische%20index.html

Boris
22 augustus 2004, 19:25
oke Laurensj,

Dit is een interessant overzicht wat je daar hebt gemaakt. Men dient overigens niet te vergeten dat een teveel aan zink weer averechts op het haar werkt.

SjonKanon
22 augustus 2004, 19:58
http://www.psycholoog.net/news.php?p1=viewcomment&which_article=216

Je moet minder producten eten die arachidonzuur omzetten, want ook daarmee nemen ontstekingsreacties toe (arachidonzuur is de voorloper van o.m. prostaglandine E2). Dat betekent: minder koolhydraten nemen met een hoge glycemische index die voor een overproductie van insuline zorgen.
Samengevat: producten die bijdragen tot chronische ontstekingsreacties en haaruitval hebben een hoge glycemische index (dingen die je snel verteert), zoals vruchtensappen en cake, zijn rijk aan meervoudig onverzadigd vet (omega-6-vetzuren) en rijk aan arachidonzuur.

http://www.dvndenhaag.nl/glycemische%20index.html
Dit is trouwens ook best interessant voor de sporters onder ons. Als je sport/traint moet je juist koolhydraten met een hoge glycemische index nemen. Is dus niet goed voor je haar.

kevin
22 augustus 2004, 20:21
Nette post laurens.

Bestaat er trouwens een bepaalde vitaminetablet speciaal ontwikkels voor het haar? Ik bedoel een tablet die alle vitaminen heeft die bevordelijk zijn voor het haar.

Mcsnip
22 augustus 2004, 21:19
Hairevit misschien?

kevin
22 augustus 2004, 21:36
Hairevit misschien?

Volgens mij is dat een hele goede:

Waar werkt het voor?

Hairevit is een natuurlijk middel voor mooi stevig, glanzend haar, een gave huid en mooie sterke vingernagels. Het is tevens tegen roos, haaruitval, grijs haar en witte vlekken op de nagels.

Wat zit er in?

Hairevit bevat een brede combinatie van natuurlijke werkstoffen vitamine H (biotine), zinksulfaat, L-cystine, natuurlijk vitamine E, biergist, seleniumgist, vitamine C, vitamine B3, gierst-extract, vitamine B5, vitamine B1, vitamine B2, vitamine B6

Dosering en gebruik

Om huid, haar en nagels van voldoende voedingsstoffen te voorzien is 1 capsule per dag voldoende. Bij dunwordend haar en haaruitval, veelvuldige stresssituaties en algemene ouderdomsverschijnselen is het aan te bevelen 2x daags 1 capsule in te nemen.

Samenstelling per capsule:
Werkzame stoffen per capsule: 1 mg vitamine H (biotine); 25 mg zinksulfaat (6.1 mg Zn); 25 mg L-cystine; 18 mg D-alfa-tocoferol (27 IE natuurlijk vitamine E); 50 mg biergist; 25 mg seleniumgist (25 mcg Se); 20 mg vitamine C (ascorbinezuur); 9 mg vitamine B3 (nicotinamide); 70 mg gierst-extract; 9 mg vitamine B5 (calciumpantothenaat); 2.4 mg vitamine B1 (thiaminenitraat); 2 mg vitamine B2 (riboflavine); 2.5 mg vitamine B6 (pyridoxine hydrochloride).
Hulpstoffen: plantaardige olie, gelatine, glycerol, lecithine, sorbitol, siliciumdioxide
natuurlijke kleurstoffen: titaandioxide en ijzeroxide

mjoy
22 augustus 2004, 22:22
Je kan ook de sport vitaminen nemen uit bv het kruidvat dan heb je bovengenoemde vitaminen ook gewoon binnen en je bent volgens mij goedkoper uit dan hairevit te kopen.

cherifo
23 augustus 2004, 00:37
Je kan ook de sport vitaminen nemen uit bv het kruidvat dan heb je bovengenoemde vitaminen ook gewoon binnen en je bent volgens mij goedkoper uit dan hairevit te kopen.

ja maar zitten in "sport vitaminen " ok dezelfde ingriedienten wat ook in de hairvit zit?

high
23 augustus 2004, 15:11
heee tnx laurensj ik was hier al een heletijd benieuwd naar klasse. (heb een nieuwe mobiel jeeehhjj)

Tiuri
23 augustus 2004, 17:18
gefeli met je nieuwe mobieltje high ;) welke is t?

[on-topic]
over die voeding, hebben jullie allemaal gelezen hoeveel je per dag nodig hebt van ieder van de genoemde haarstoffen??? Da's toch heel erg veel? Ik kom daar niet aan hoor. Maar ik ben ook vegetariër, ga binnenkort eens met diëtist praten denk ik. Zijn er hier überhaupt mensen die het idee hebben dan ze van alles genoeg krijgen?

En verder wil ik ff een kanttekening maken bij het hele voedingsaspect. Het is volgens mij niet zo dat je heel snel kaal zult worden van een gebrek aan een van deze stoffen. Haaruitval wordt in verreweg de meeste gevallen gewoon veroorzaakt door hormonen (alopecia androgenetica), en niets anders. Dus als je haaruitval vertoont volgens het typische mannelijke (kruin, inhammen) of typische vrouwelijke (scheiding) patroon, kun je er wel vanuit gaan dat het niets met voeding te maken heeft. Diffuus haarverlies of haarverlies op de DHT-ongevoelige zone kan bijv. wel duiden op voedingsproblemen.

Whatever77
23 augustus 2004, 17:40
Volgens mij is Selenium eveneens een element dat niet mag ontbreken in het dieet vd gemiddelde Haarweb-leden...

mjoy
23 augustus 2004, 17:40
ja maar zitten in "sport vitaminen " ok dezelfde ingriedienten wat ook in de hairvit zit?

hierin zitten de volgende vitaminen:

Vit A-----------800µg 100 % ADH
Vit B1----------4mg 286 %
Vit B2----------5mg 313 %
Niacine---------50mg 278 %
Pantotheenzuur-20mg 333 %
Vit B6----------6mg 300 %
Foluimzuur------140µg 70 %
Vit B12---------3µg 300 %
Biotine----------80µg 5 %
Vit C------------190mg 317 %
Vit D3-----------4µg 80 %
Vit E------------20mg 200 %
Ijzer------------6mg 43 %
Zink------------6mg 40 %
Mangaan-------2mg 40 %
Choline---------400µg
Inositol---------400µg
Koper-----------400µg
Rutine-----------1mg
Hespiridine------3mg
Kelp------------75µg
Lecithine--------10mg
Alfalfa-----------10g
Rozebottel-------10mg
Citrus bioflavonoiden 10mg

http://eigenmerkshop.live.ism.nl/domains/kruidvat/content//images/products/eigenmerkshop_nl/M/574528711555256836-m.jpg

Tiuri
23 augustus 2004, 17:56
Volgens mij is Selenium eveneens een element dat niet mag ontbreken in het dieet vd gemiddelde Haarweb-leden...
ik heb t even nagezocht en je hebt gelijk. toegevoegd aan de lijst in de eerste post.

cherifo
23 augustus 2004, 18:21
hierin zitten de volgende vitaminen:

Vit A-----------800µg 100 % ADH
Vit B1----------4mg 286 %
Vit B2----------5mg 313 %
Niacine---------50mg 278 %
Pantotheenzuur-20mg 333 %
Vit B6----------6mg 300 %
Foluimzuur------140µg 70 %
Vit B12---------3µg 300 %
Biotine----------80µg 5 %
Vit C------------190mg 317 %
Vit D3-----------4µg 80 %
Vit E------------20mg 200 %
Ijzer------------6mg 43 %
Zink------------6mg 40 %
Mangaan-------2mg 40 %
Choline---------400µg
Inositol---------400µg
Koper-----------400µg
Rutine-----------1mg
Hespiridine------3mg
Kelp------------75µg
Lecithine--------10mg
Alfalfa-----------10g
Rozebottel-------10mg
Citrus bioflavonoiden 10mg

http://eigenmerkshop.live.ism.nl/domains/kruidvat/content//images/products/eigenmerkshop_nl/M/574528711555256836-m.jpg

ja er zit wel een pak in maar geen "selenium"...die blijkbaar wel nodig is..
maar zitten er niet te veel vitamines in,wat we voor ons probleem niet nodig hebben?

Whatever77
23 augustus 2004, 19:34
Ik neem dagelijks tot me:

2x multivitamines v/e zogeheten orthomoleculaire leverancier, 2x 500 mg vit. C, 2x Ginko Biloba extract, 2x vit. B complex, extra selenium, Saw Palmetto 320 mg (en extracten van andersoortige bessen, dewelke gunstig voor het haar kunnen zijn), 2000 mg MSM, Omega-3 vetzuren (plus extra vit. E voor een efficientere opname), 3+ koppen groene thee in combinatie relatief gezond voedsel (dus niet teveel fastfood of andere vette rommel)...

Dit regime in combinatie met ketoconazole shampoo (Rooscure) heeft mijn haarverlies enorm teruggebracht, maar van hergroei is ogenschijnlijk geen sprake... wellicht dat ik dan toch maar Finasteride moet gaan slikken, maar ik heb nog een paar potentiele troeven achter de hand, die ik eerst wil exploreren ;)

PS. het oogt misschien wat veel (en is het ook best wel), maar het is een beetje in het kader van: 'schaadt ut niet dan baat ut niet' (edit: maar dan andersom :rolleyes: ) en ik koop het direct v/d producent en t'is daarom aanzienlijk goedkoper.... grtz

kevin
23 augustus 2004, 19:41
Ik neem dagelijks tot me:

2x multivitamines v/e zogeheten orthomoleculaire leverancier, 2x 500 mg vit. C, 2x Ginko Biloba extract, 2x vit. B complex, extra selenium, Saw Palmetto 320 mg (en extracten van andersoortige bessen, dewelke gunstig voor het haar kunnen zijn), 2000 mg MSM, Omega-3 vetzuren (plus extra vit. E voor een efficientere opname), 3+ koppen groene thee in combinatie relatief gezond voedsel (dus niet teveel fastfood of andere vette rommel)...

Dit regime in combinatie met ketoconazole shampoo (Rooscure) heeft mijn haarverlies enorm teruggebracht, maar van hergroei is ogenschijnlijk geen sprake... wellicht dat ik dan toch maar Finasteride moet gaan slikken, maar ik heb nog een paar potentiele troeven achter de hand, die ik eerst wil exploreren ;)

PS. het oogt misschien wat veel (en is het ook best wel), maar het is een beetje in het kader van: 'schaadt ut niet dan baat ut niet' (edit: maar dan andersom :rolleyes: ) en ik koop het direct v/d producent en t'is daarom aanzienlijk goedkoper.... grtz

waar koop je het en hoe duur is het?

Whatever77
23 augustus 2004, 19:50
Ik koop mijn 'dope' oa bij AOV (http://www.orthos.nl/aov/index.htm) en solgar (www.solgar.nl)... kijk bv. eens op: http://www.varuvo.nl/ -> hier staan 300+ leveranciers genoteerd.

Hoe duur het uiteindelijk is dat zou ik echt eventjes moeten nakijken... als ik zin heb dan zal ik het eens uitrekenen :)

(edit: als je meer weer weten over orthomoleculaire 'wetenschap' zoek dan eens op de term 'Linus Pauling')

cherifo
23 augustus 2004, 20:24
ik heb hier net nog een doos gevonden van 60 capsules genaamd "vitacys"die ik vroeger nam en speciaal "staat er effectief op de doos" :essentiele vit voor de groei va en de kracht van haren en nagels..
wat er in zit zij:
aminozuren; d,l-methionine......600.00 mg
l-cystine............375.00mg

vitamine; vit E ...................30mg
ac.pantotenique (vit E)....18.00mg
vit B6....................6mg
vit B2....................4.80 mg
biotine(vit H)..........0.45mg

oligo elements : zink.....22.50mg


nu vraag ik me af waarom bv de aminozuren en zink niet in de vorige ingredienten staan,zijn deze niet nodig dan?

cees
24 augustus 2004, 19:35
Waar kan je HAirevit kopen?

kevin
24 augustus 2004, 21:52
Waar kan je HAirevit kopen?

www.medicijnen.nl

The Dude
9 oktober 2004, 09:29
Er wordt niet echt over voeding gepraat hier. Laten we dat nu eens doen :)
Wat mijd je het beste (vlees met hormonen,...???)En wat moet je juist wel eten en drinken ( groene thee, chocolade,...???)
En mag je alles eten als je aan fina zit?? Of zijn er dingen die je niet mag eten omdat het de werking verminderd ofzo...

Lucky
9 oktober 2004, 10:40
Voeding zal best wel een een beetje van invloed op het haar zijn, maar ik hecht er niet teveel waarde aan. Als iemand een slechte eter is, dan ben ik het wel. Weinig groente, vlees and aardappelen. Ik hou gewoon niet van Ned. eten. Echter, had ik altijd wel goed gegeten dan zou ik indezelfde situatie verkeren als waar ik nu in ben, geen haar op mijn hoofd die daar aan twijfelt.

Haarmannetje
9 oktober 2004, 12:23
Dat ben ik niet met je eens Lucky. Voor een gezonde haargroei zijn voldoende vitaminen en mineralen nodig. Ik ben het ermee eens dat het niets doet aan AGA zelf, maar het proces wordt wel degelijk beďnvloed door voeding en leefgewoonten. Het is natuurlijk zo dat wanneer je haren zwak zijn door een tekort aan vitaminen en mineralen, deze haren des te meer te verduren hebben onder de AGA aanvallen.

Ik zelf let erg op mijn eten. Ik ben trouwens wel een groot liefhebber van Hollands eten :). Heerlijke stampotjes: boerenkool, andijvie enzovoort. Heerlijk :D. Van tijd tot tijd eet ik ook wel Chinees of wat dan ook, daar hou ik ook wel van, maar ik eet om te overleven zeg maar en ten tweede pas omdat het lekker is en dus probeer ik zoveel mogelijk rekening te houden met datgene wat ik eet.

Even een voorbeeld: ik drink geen koffie meer (schijnt ook niet bepaald gezond te zijn), ik gebruik geen toegevoegde suikers (zoals suiker in de thee enzovoort; ik wil uiteindelijk eens kijken om een compleet suikerloos dieet te proberen), ik matig met dierlijk vet (slechts 3 stukken vlees per week). Wat betreft drinken: ik drink doorgaans alleen maar thee (vooral groene), water, karnemelk, vruchten-/noten/meer granenkoffie. Af en toe ook wel chocolademelk, maar eigenlijk nooit frisdranken zoals Cola en Sinas.

Edit:
Bij speciale gelegenheden doe ik trouwens wel gewoon mee hoor met eten en drinken :). Zoals op verjaardagen, of bepaalde feesten. Voor de gezelligheid een kopje koffie meedrinken sla ik niet af en ook geen gebak en snacks enzovoort. Dit moet kunnen vind ik, zolang het maar niet structureel is.

Boris
9 oktober 2004, 14:42
Je moet wel zorgen dat je voldoende ijzer in het eten krijgt. Dan heb ik het niet over biefstuk, want dat is ijzer dat slecht door het lichaam wordt opgenomen, maar natuurlijk ijzer zoals in tomaat. Ik heb vaak een ijzertekort en ook last van difuse haaruitval. Nu probeer ik echt nauwkeurig mijn ijzergehalte op peil te houden. Voel ik me ook geestelijk en lichamelijk veel beter en actiever. :)

Oh ja en genoeg water drinken. Sonofsam roept wel dat leidingwaterslecht is, maar het lijkt mij altijd nog beter dan geen water, en dan cola ofzo ter vervanging nemen.

Tiuri
9 oktober 2004, 16:04
Er wordt niet echt over voeding gepraat hier. Laten we dat nu eens doen :)
Wat mijd je het beste (vlees met hormonen,...???)En wat moet je juist wel eten en drinken ( groene thee, chocolade,...???)
En mag je alles eten als je aan fina zit?? Of zijn er dingen die je niet mag eten omdat het de werking verminderd ofzo...
Thread [Voeding] zoals geopend door The Dude samengevoegd met de al bestaande voeding-thread.
Tip: gebruik de searchbox voordat je een nieuwe thread opent om te controleren of een thread al bestaat.

Lucky
9 oktober 2004, 17:09
Dat ben ik niet met je eens Lucky. Voor een gezonde haargroei zijn voldoende vitaminen en mineralen nodig. Ik ben het ermee eens dat het niets doet aan AGA zelf, maar het proces wordt wel degelijk beďnvloed door voeding en leefgewoonten. Het is natuurlijk zo dat wanneer je haren zwak zijn door een tekort aan vitaminen en mineralen, deze haren des te meer te verduren hebben onder de AGA aanvallen.

Ik zelf let erg op mijn eten. Ik ben trouwens wel een groot liefhebber van Hollands eten :). Heerlijke stampotjes: boerenkool, andijvie enzovoort. Heerlijk :D. Van tijd tot tijd eet ik ook wel Chinees of wat dan ook, daar hou ik ook wel van, maar ik eet om te overleven zeg maar en ten tweede pas omdat het lekker is en dus probeer ik zoveel mogelijk rekening te houden met datgene wat ik eet.

Even een voorbeeld: ik drink geen koffie meer (schijnt ook niet bepaald gezond te zijn), ik gebruik geen toegevoegde suikers (zoals suiker in de thee enzovoort; ik wil uiteindelijk eens kijken om een compleet suikerloos dieet te proberen), ik matig met dierlijk vet (slechts 3 stukken vlees per week). Wat betreft drinken: ik drink doorgaans alleen maar thee (vooral groene), water, karnemelk, vruchten-/noten/meer granenkoffie. Af en toe ook wel chocolademelk, maar eigenlijk nooit frisdranken zoals Cola en Sinas.

Edit:
Bij speciale gelegenheden doe ik trouwens wel gewoon mee hoor met eten en drinken :). Zoals op verjaardagen, of bepaalde feesten. Voor de gezelligheid een kopje koffie meedrinken sla ik niet af en ook geen gebak en snacks enzovoort. Dit moet kunnen vind ik, zolang het maar niet structureel is.Nou goed, wat ik eigenlijk ook al zei. Het zal best zijn steentje bijdragen, maar om nu dat hele regime van jouw te volgen (niks anders dan respect, begrijp me niet verkeerd :) ) terwijl, wat Laurens ook al zei, haaruitval gewoon wordt veroorzaakt door de hormonen (alopecia androgenetica), en niets anders. Die paar haren extra die het met dat schema oplevert weegt niet op tegen al de moeite die je ervoor moet doen.

Baldwin
17 januari 2005, 19:48
Ik ben geďnteresseerd in de (eventueel) dht-remmende werking van onder andere broccoli. Ik vind er voorlopig niet veel over terug, behalve dan dit linkje naar een persoonlijke getuigenis:

http://www.hairloss-reversible.com/discus/messages/1/1125.html?1093523667

en verder de artikeltjes van Morphollica:

http://www.morphollica.com/hairloss_treatments/?treatmentid=33

Zoals je ziet hou ik mijn middeltjes liever natuurlijk (noem me naief :o ), maar ik wil liever ook wel weten of ze überhaupt een verschil maken.

Zijn hier verder nog fervente broccoli-smullers?

Jaapie
17 januari 2005, 21:29
Ik ben geďnteresseerd in de (eventueel) dht-remmende werking van onder andere broccoli. Ik vind er voorlopig niet veel over terug, behalve dan dit linkje naar een persoonlijke getuigenis:

http://www.hairloss-reversible.com/discus/messages/1/1125.html?1093523667

en verder de artikeltjes van Morphollica:

http://www.morphollica.com/hairloss_treatments/?treatmentid=33

Zoals je ziet hou ik mijn middeltjes liever natuurlijk (noem me naief :o ), maar ik wil liever ook wel weten of ze überhaupt een verschil maken.

Zijn hier verder nog fervente broccoli-smullers?

Beste man, ik denk dat broccoli niet veel voor je zal doen :D

Tiuri
17 januari 2005, 21:30
broccoli is een van de meest gezonde voeding op aarde. ik weet niet of het wat tegen AGA kan doen maar het is echt een dikke aanrader om het vaak te eten.

Baldwin
18 januari 2005, 00:05
Beste man, ik denk dat broccoli niet veel voor je zal doen :D



Beste Jaapie,

Broccoli ALLEEN natuurlijk niet. Ik heb mezelf naief genoemd, niet idioot. :cool: In combinatie met P5P, MSM, groene thee, biotine, Omega 3, grape seed e.d. haalt het misschien wel wat uit. I want to believe. In elk geval wil ik de chemische oorlogsvoering nog wat uitstellen. Peace & honour in our time, nietwaar (en nog een beetje haar ook, als het even kan).

TheBaldingBaron
18 januari 2005, 09:14
Ik heb gisteren weer tien blikjes sardientjes en twee potten zure haring gehaald. Ben van plan minder vlees te gaan eten en zoveel mogelijk vis.
Op vrijdag vette vis als makreel e.d.
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn resultaten.

pizzacat
18 januari 2005, 15:06
je kunt idd beter wat meer vis eten en een paar keer per week wat beter vlees van de scharrel/biologische slager.

sigur
18 januari 2005, 16:23
Ik begrijp de mensen die goedkoop vlees kopen/eten zowiezo niet. Ikzelf ben al dik 7 jaar vegetarisch (voor die tijd misschien eens per mnd.)en wil mensen absoluut niet veroordelen op hun vleeseten. Iedereen moet zelf weten of hij/zij vlees eet maar ik begrijp de mensen gewoon niet persé goedkoop vlees willen hebben.
Het is 'zoveel beter ' voor de dieren (ja, tussen aanhalingstekens, want ze worden toch opgegeten, ik kan niet tegen het idee dat er mensen zijn die denken dat de koe etc. op aarde gezet is om op te eten) en voor je eigen gezondheid om op zijn minst biologisch te eten. Ik snap zowiezo niet dat mensen eerlijk in de spiegel kunnen kijken en trots opzichzelf kunnen zijn omdat ze bijvoorbeeld geld hebben overgemaakt op giro 555, terwijl ze een paar uur geleden een kip hebben opgegeten die een pijnlijk leven heeft gehad, of een varken die een onnatuurlijk en eenzaam bestaan heeft gehad. Of een kalf die het daglicht nooit heeft mogen zien.
En al die hormonen die de dieren ingespoten krijgen, denk dat het zowiezo erg slecht is voor je haar om niet biologisch vlees te eten met al die hormonen er in.

Vlees hoort een luxe produkt, terwijl ik dit opschrijf krijg ik gewoon de rillingen, een mooi dier dat eveneel recht heeft gehad om te leven, hebben wij mensen uit machtsmisbruik gebombardeert tot produkt.
Maar goed, dit even terzijde..vlees hoort (vind ik) een luxe produkt te zijn en daarom vind ik het schandelijk dat een winkel als de Aldi (bijv.) slavinken aanbiedt: 10 stuks voor 5 euro.
En geld dat vind ik een te makkelijk excuus, mensen kunnen minder maar beter vlees eten zodat je uiteindelijk niet meer geld kwijt bent.
Laatst was er een discussue op de tv. iemand beweerde dat het voor de minder bedeelde niet goed was om het vlees duurder te maken, vanwege de kans dat deze mensen dan geen vlees meer zouden eten en dit slecht zou zijn voor de gemiddelde volks-gezondheid.
Wat bleek: de grootste vleeseters zijn (volgens zeggen) de mensen uit de zogenaamde achterbuurten (achterstandswijken) die elke dag een stuk vlees op hun bord wensen en het weekend aardig wat vlees snacks naar binnen werken. Hiermee wil ik aangeven dat je niemand in de vingers hoeft te snijden als je het vlees duurder zou maken. Het zou voor deze mensen veel beter voor hun gezondheid zijn om juist wat minder vlees te gaan eten.


Misschien past mijn verhaal niet helemaal in de thread, maar wilde dit toch even kwijt.

pizzacat
18 januari 2005, 17:19
Ik begrijp de mensen die goedkoop vlees kopen/eten zowiezo niet. Ikzelf ben al dik 7 jaar vegetarisch (voor die tijd misschien eens per mnd.)en wil mensen absoluut niet veroordelen op hun vleeseten. Iedereen moet zelf weten of hij/zij vlees eet maar ik begrijp de mensen gewoon niet persé goedkoop vlees willen hebben.
Het is 'zoveel beter ' voor de dieren (ja, tussen aanhalingstekens, want ze worden toch opgegeten, ik kan niet tegen het idee dat er mensen zijn die denken dat de koe etc. op aarde gezet is om op te eten) en voor je eigen gezondheid om op zijn minst biologisch te eten. Ik snap zowiezo niet dat mensen eerlijk in de spiegel kunnen kijken en trots opzichzelf kunnen zijn omdat ze bijvoorbeeld geld hebben overgemaakt op giro 555, terwijl ze een paar uur geleden een kip hebben opgegeten die een pijnlijk leven heeft gehad, of een varken die een onnatuurlijk en eenzaam bestaan heeft gehad. Of een kalf die het daglicht nooit heeft mogen zien.
En al die hormonen die de dieren ingespoten krijgen, denk dat het zowiezo erg slecht is voor je haar om niet biologisch vlees te eten met al die hormonen er in.

Vlees hoort een luxe produkt, terwijl ik dit opschrijf krijg ik gewoon de rillingen, een mooi dier dat eveneel recht heeft gehad om te leven, hebben wij mensen uit machtsmisbruik gebombardeert tot produkt.
Maar goed, dit even terzijde..vlees hoort (vind ik) een luxe produkt te zijn en daarom vind ik het schandelijk dat een winkel als de Aldi (bijv.) slavinken aanbiedt: 10 stuks voor 5 euro.
En geld dat vind ik een te makkelijk excuus, mensen kunnen minder maar beter vlees eten zodat je uiteindelijk niet meer geld kwijt bent.
Laatst was er een discussue op de tv. iemand beweerde dat het voor de minder bedeelde niet goed was om het vlees duurder te maken, vanwege de kans dat deze mensen dan geen vlees meer zouden eten en dit slecht zou zijn voor de gemiddelde volks-gezondheid.
Wat bleek: de grootste vleeseters zijn (volgens zeggen) de mensen uit de zogenaamde achterbuurten (achterstandswijken) die elke dag een stuk vlees op hun bord wensen en het weekend aardig wat vlees snacks naar binnen werken. Hiermee wil ik aangeven dat je niemand in de vingers hoeft te snijden als je het vlees duurder zou maken. Het zou voor deze mensen veel beter voor hun gezondheid zijn om juist wat minder vlees te gaan eten.


Misschien past mijn verhaal niet helemaal in de thread, maar wilde dit toch even kwijt.

je verhaal snijdt een aantal lastige maatschappelijk punten aan
-dieren verworden tot 'grondstoffen leveranciers'
-duur biologisch vlees beter dan goedkoop hormoonvlees, maar mensen eten liever meer vlees
- vlees duurder maken...en daarmee de minder bedeelde de keuzevrijheid ontnemen om goedkoop vlees te kopen. nogal heet hangijzer lijkt me
-mensen hebben een grotere emotionele band met ander mensen dan met dieren, en dat is ook niet vreemd.

Ik ben het voor een groot deel met je eens. Maar je moet wel rekening houden met het feit dat veel mensen en vooral de mensen met een minimum-inkomen al genoeg andere zorgen aan hun hoofd hebben. Die hebben teveel aan hun hoofd om zich nog eens om die kipfilet druk te gaan maken.
Ik zelf heb al veel vlees vervangen door vis..tonijn makreel zalm.

cherifo
18 januari 2005, 17:40
Maakte het uit of je de vis bakt in de pan bv?en welke vis is het beste..makreel(welk merk)kabeljauw..want ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna nooit vis eet en wil hier wel verandering in brengen..

alvast bedankt voor jullie tijd.

TheBaldingBaron
18 januari 2005, 18:03
Maakte het uit of je de vis bakt in de pan bv?en welke vis is het beste..makreel(welk merk)kabeljauw..want ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna nooit vis eet en wil hier wel verandering in brengen..

alvast bedankt voor jullie tijd.
Volgens mij is gerookte zalm/makreel of een "rauwe" haring het gezondst.
Maar gebakken vis lijkt me noch altijd stukken beter dan gebakken vlees.

ralluf
18 januari 2005, 18:05
Iedereen moet het voor zich weten, maar ik ben van menig dat hoeveel vis en broccoli je ook eet, het daadwerkelijk niets doet tegen haaruitval. Hetzelfde geld voor al die vitaminepillen. Haaruitval is een complexe aandoening, wat niet opgelost kan worden met voeding alleen. Als je dagelijks gewoon normaal eet, dan krijg je voldoende vitamines en bouwstoffen binnen.

Tot nu toe is het alleen maar bewezen dat bepaalde medicijnen iets kunnen doen tegen haaruitval.

Krijg de indruk dat bepaalde mensen zich zelf niets meer gunnen en alles maar dan ook alles doen om een paar haren te behouden. Ik bedoel je moet natuurlijk nog wel een beetje plezier hebben lijkt mij.

sigur
18 januari 2005, 18:16
je verhaal snijdt een aantal lastige maatschappelijk punten aan
-duur biologisch vlees beter dan goedkoop hormoonvlees, maar mensen eten liever meer vlees


Maar wie beslist er wat duur is en wat goedkoop? Kan het niet zo zijn dat het duurder maken nog steeds goedkoop is? Ik bedoel een produkt dat het leven heeft moeten geven is toch nooit te duur? Daarmee bedoel ik te zeggen: Voor sommige dingen is het vanzelfsprekent dat we er meer voor betalen: veel manskracht, dure merknaam etc. maar het lijkt wel alsof vlees word gezien als toilet papier, serieus, er zijn pakken toilet papier die duurder zijn dan een kip. Verhouding produkt en prijs lijkt hier een beetje zoek.


- vlees duurder maken...en daarmee de minder bedeelde de keuzevrijheid ontnemen om goedkoop vlees te kopen. nogal heet hangijzer lijkt me


De enige minder bedeelde in dit verhaal vind ik de dieren. Mensen kunnen het eten van vlees minderen: ze hebben dan geen hogere kosten, beter voor de gezondheid (gezondheid van mens en dier)


-mensen hebben een grotere emotionele band met ander mensen dan met dieren, en dat is ook niet vreemd.


Ben ik het niet helemaal mee eens, ik ken mensen die meer van hun hond of kat houden dan van hun buurman/buurvrouw. Het heeft dus weinig te maken met of het een dier of mens is, het gaat erom wat voor een band je met deze persoon/ dier gehad hebt. Maar ik denk inderdaad dat er wel iets mis is als je meer van je huisdier houdt dan van je familie (iets mis is met jezelf of met de familie-band die je hebt). Dit niet omdat ik vind dat een dier de mindere is, maar omdat ik er vanuit mag gaan dat er tussen mensen meer gelijkheid is, net zoals er tussen andere dierensoorten meer gelijkheid is.


Ik ben het voor een groot deel met je eens. Maar je moet wel rekening houden met het feit dat veel mensen en vooral de mensen met een minimum-inkomen al genoeg andere zorgen aan hun hoofd hebben. Die hebben teveel aan hun hoofd om zich nog eens om die kipfilet druk te gaan maken.
Ik zelf heb al veel vlees vervangen door vis..tonijn makreel zalm.


Ik vind dat je gelijk hebt wat betreft de bijstandsmoeder die nauwelijks 2 keer per week vlees kan kopen.
Maar er zijn heel wat mensen die weinig geld hebben, maar wel 6 keer per week vlees consumeren. Maar goed, ik weet dat ik met deze dingen mensen voor het hoofd kan stoten, is absoluut niet mijn bedoeling. Ik zelf heb 4 jaar geleeft van mijn studiefianciering (toch echt een minimum bedrag) en woonde in deze tijd ook al op mezelf. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn. Ik ben er natuurlijk veel meer voor dat ze de biologische boer meer subsidie geven, of misschien beter gezegt: subsidie geven. Een hele andere manier van aanpakken, maar het kan wel. Op deze manier hoeft het vlees niet duurder te worden.

high
2 februari 2005, 13:56
wat voor voedingssupplemeneten raden jullie me aan tegen haaruitval? er is namelijk 50% korting op alle voedingssuplementen bij De Tuinen en ik zit al niet zo breed kwa geld :(

Ben van plan om meteen flink in te slaan maar dan moet ik wel zeker weten wat allemaal goed is voor me haar.

alvast bedankt

Tiuri
2 februari 2005, 14:07
wat voor voedingssupplemeneten raden jullie me aan tegen haaruitval? er is namelijk 50% korting op alle voedingssuplementen bij De Tuinen en ik zit al niet zo breed kwa geld :(

Ben van plan om meteen flink in te slaan maar dan moet ik wel zeker weten wat allemaal goed is voor me haar.

alvast bedanktsamengevoegd met al bestaande thread over voeding. In de eerste post staan wat suggesties.

sigur
1 maart 2005, 12:19
Kennen jullie het programma: "Je bent wat je eet?"Laatst was er een vrouw te zien die dunner haar kreeg door een tekort aan belangrijke vetten. Er is namelijk een groot verschil tussen vetten. Vetten in een zak chips bijvoorbeeld heeft de verkeerde vetstoffen.
Vis heeft bijvoorbeeld de goede vetten.

Ze hadden het over paranoten, deze bevatten veel belangrijke vetten en kan het dunner worden van het haar tegen gaan als het dunner worden te wijten is aan een gemis van belangrijke vetten!!

Paranoten zijn goed voor het haar! Ze bezitten veel stoffen die het haar voeden.

Marsha
1 maart 2005, 14:14
Wat zijn dat dan voor noten? Heb nog nooit van paranoten gehoord...zijn de gewoon te koop in de supermarkt?

sigur
1 maart 2005, 14:40
Hé Marcha!!

Paranoten zijn verkrijgbaar in de biologische winkeltjes, bijvoorbeeld bij de Gimsel. In deze fijne winkeltjes kun je een heel zakje van deze noten kopen. Bij de meeste andere winkels verkopen ze ze alleen vemengd met andere noten en rozijnen waardoor je maar een paar van deze noten hebt.
Ze zijn alleen wel prijzig, zo'n 2 en een halve euro dacht ik ervoor betaalt te hebben, maar goed ze zijn dan ook nog eens biologisch, goed te eten, zeer voedzaam en goed voor de haren.

nelis27
22 maart 2005, 11:52
ik las vorige week op gezondheidsnet.nl dat een tekort aan vitamine A o.a
haaruitval kan veroorzaken
ik eet sinds vorige week 2 eieren daags ( eigeel bevat veel vitamine A ) en bemerk met verbazing dat mijn haar dikker en glanzender is.

het kan natuurlijk dat de fina begint aan te slaan die ik sinds een maand gebruik ,maar dan zou het wel vrij snel aanslaan ( lijkt me sterk )

hoe dan ook mijn haar ziet er stukken beter uit

dus mensen probeer eens een eitje( kost sowieso toch geen fuck )

Oilily
22 maart 2005, 12:50
Haha nelis en dan heb je binnen de kortste keren een te hoog cholesterol-gehalte want je mag (zo heb ik het altijd gehoord) maar 2 eieren per week eten.

pizzacat
22 maart 2005, 12:58
Haha nelis en dan heb je binnen de kortste keren een te hoog cholesterol-gehalte want je mag (zo heb ik het altijd gehoord) maar 2 eieren per week eten.
dat is allang achterhaald, het eigeel goed slecht debat is al honderd keer van goed naar slecht gegaan. Voorlopige stand van zaken is dat het wel kan, 1-2 eitjes per dag, meer dan dat ook niet. Vooruit, met pasen dan.

Moet je niet teveel dierlijke vetten ernaast eten, dus weinig rund en vooral varkensvlees en zuivelproducten.

NightFlyer
29 september 2005, 22:10
Hoi,

Ik ben op zoek naar goed werkende vitamines.
Wie heeft positieve ervaring met welke vitamines?
Hopelijk kunnen jullie me helpen om een goeie keuze te maken

bvd
Richard

ps liefst 1 tablet waar oa de benodigheden inzitten mbt haaruitval en roken.

Guoy
29 september 2005, 23:59
Nou voor zover ik weet is de beste complete vitaminepil van plantina. Best prijzig. Maar vitamine b6 zit er in als p-5-p en niet als pyridoxine zo dat is relaxed voor je haar. Roken is zowiezo niet goed en hier zou ik mee stoppen. Of enkel doen als je knetterlam bent en je vergeten bent dat je bent gestopt! :D

Guoy
30 september 2005, 00:01
Ik zie dat je nog niets externs gebruikt. Ik zou als ik jou was aan de rooscure gaan. Anti-androgeen, en je kunt het kopen in de drogist. Kost geen fuck. Ik geloof iets van 8 euro's en je doet maanden met zo'n flesje.

Tiuri
30 september 2005, 13:18
Hoi,

Ik ben op zoek naar goed werkende vitamines.
Wie heeft positieve ervaring met welke vitamines?
Hopelijk kunnen jullie me helpen om een goeie keuze te maken

bvd
Richard

ps liefst 1 tablet waar oa de benodigheden inzitten mbt haaruitval en roken.Samengevoegd met bestaande thread over dit onderwerp.

Serious
10 november 2005, 18:14
op intrernet kwam ik dit tegen:

Ja mensen, laten we vooral niet vergeten dat moeder natuur ons een breed scala een oplossingen en remedies biedt voor veel lichamelijke klachten en aandoeningen. Zo ook voor de alom bekende en gevreesde haaruitval: de klassieke mannelijke kaalheid (alopecia androgenetica). Voorheen was dit slechts een zorg op latere leeftijd, maar het lijkt erop alsof steeds meer jonge mannen er reeds op vroege leeftijd mee te maken krijgen. (De wetenschappelijke benaming daarvoor is overigens alopecia prematura.) Dit heeft volgens de deskundigen vooral te maken met een verandering in omgevingsvariabelen, leef- en eetgewoonten. Voor een gezonde haargroei en uitstel van kaalheid (voor hen die de genetische aanleg hebben) is het volgende onder andere noodzakelijk. Een greep uit grootmoeders tijd:

- Geen koffie drinken.
- Matigen met alcohol. Beter niet structureel drinken, maar alleen af en toe eens.
- Matigen met vet (uit vlees enzovoort). Matig ook met vlees (3x per week).
- Eet vooral veel vette vis (omega-3-vetzuren).
- Zorgt voor voldoende (of extra) vitaminen en mineralen.
- Zorg voor voldoende anti-oxidanten om de vrije radicalen te lijf te gaan. Vrije radicalen worden door het lichaam zelf aangemaakt wanneer nodig en door het lichaam zelf ook weer afgebroken. Maar in deze tijd dringen vrije radicalen ook van buiten in ons lichaam binnen, waardoor er te veel in het lichaam komen en het lichaam ze niet meer aankan. Deze zijn enorm schadelijk voor het lichaam.

Wie van jullie houdt rekening met eet- en leefgewoonten om de haargroei te stimuleren en haaruitval te voorkomen? Ik doel dan vooral op de kalende heren.

Zijn jullie het hier mee eens?
btw ik meende ooit es gelezen te hebben dat koffie juist goed is..


bron
http://64.233.183.104/search?q=cache:ziZnNKJRqY4J:forum.fok.nl/topic/745307/prev+koffie+haaruitval&hl=nl

Guoy
10 november 2005, 18:58
Hee Serious,

Ik ben hier wel mee bekend. Ik weet niet in hoeverre ik het er mee eens kan zijn. Ik las het ook op deze site en ben me er wel aan gaan houden!

Ik drink geen koffie, ik eet vrijwel geen vlees meer, en drink iedere dag een grote hoeveelheid groene thee, onder andere ivm de anti-oxidanten en neem iedere ochtend wat visolie pillen (omega-3). Ik ben ook wel een tijdje begonnen met extra vitaminen en mineralen maar nu mee gestopt. Alcohol ook wel geminderd, maar nog steeds best wat.

Koffie is geloof ik minder goed voor je omdat de caffeine je geloof ik gevoeliger maakt voor stress, maar weet dit niet zeker. Ik heb ook wel gehoord dat koffie goed zou kunnen zijn, maar weet dus niet wat wel en niet klopt.

Maar ben jij van plan je dieet aan te passen?

Serious
10 november 2005, 19:04
tsja.. drink wel 4 bakken senseo koffie per dag.. dat moeten er maar 2 worden..
drink gelukkig alleen maar op donderdags en zaterdags..
vis is niet echt mijn ding.. maar kibling net wel.. zal maar es vaker naar die vistent..
vlees eet ik vrijwel elke dag.. maar wordt hier niet voornamelijk varkensvlees bedoeld? ik denk dat een stukje mals kalfsvlees niet veel kwaad kan..

chriz
10 november 2005, 20:11
tsja.. drink wel 4 bakken senseo koffie per dag.. dat moeten er maar 2 worden..
drink gelukkig alleen maar op donderdags en zaterdags..

Maar 4? pfhoe dat is weinig iedereen bij ons op de zaak drink wel een kop of 8 per dag. Bij mijn vorige werkgevers was dit zelf nog meer. Ik onderheild daar toevallig de automaat, daar gingen er in een maand een kop of 6,000 a 8,000 door heen op +/- 25 werknemers. Dat is gem 10 a 13 koppen per dag per persoon. (theedrinkes al gecompenseerd)

vis is niet echt mijn ding.. maar kibling net wel.. zal maar es vaker naar die vistent..
vlees eet ik vrijwel elke dag.. maar wordt hier niet voornamelijk varkensvlees bedoeld? ik denk dat een stukje mals kalfsvlees niet veel kwaad kan..

Met veel vis eten worden alleen bepaalde vis soorten bedoeld. Kibling wordt hier niet mee bedoeld. Dit zijn de uitgesneden en gezouten wangen van de kabeljauw. (Als ze niet gezouten zijn heet het lekkerbek) Tegenwoordig wordt het van meerdere soorten witvis gemaakt zoals wijting, roodbaars of koolvis.

Dat veel vlees eten niet goed voor je is, klopt best wel. Vakensvlees is inderdaad nog slechter (is ook de veroorzaker van sommige pigmentvlek aandoeningen en kan allerhande parasieten geven als het niet heel goed gebakken of gerookt is) Een mens kan ook makkelijk zonder. Dat je dan belangrijke bouwstoffen mist is een broodje aap. Net als de meese andere dingen van het voedingscentrum/instituut

Guoy
10 november 2005, 22:01
Je kunt toch ook gewoon visolie pillen kopen? Bij de tuinen kost dit iets van 6 euro voor 100 pillen. En als je iedere dag twee pillen neemt kost dit dus behoorlijk weinig.

het klopt dat varkensvlees slechter is dan koeienvlees, maar om nou lieve lammetjes te gaan eten. :crybaby:

Bij de Albert Heijn hebben ze veel vegetarische burgers die ik persoonlijk zelfs een stuk lekkerder vind dan vlees. Maar het is ook ietsje duurder. :confused:

Kretos
11 november 2005, 00:02
Wat zijn anti-oxidanten en hoe krijg je die binnen?

Georgie
11 november 2005, 10:51
tsja.. drink wel 4 bakken senseo koffie per dag.. dat moeten er maar 2 worden..
drink gelukkig alleen maar op donderdags en zaterdags..
vis is niet echt mijn ding.. maar kibling net wel.. zal maar es vaker naar die vistent..
vlees eet ik vrijwel elke dag.. maar wordt hier niet voornamelijk varkensvlees bedoeld? ik denk dat een stukje mals kalfsvlees niet veel kwaad kan..

Tsja, je kunt er voor kiezen om een lekker stukje vlees te eten van een dier dat zijn hele gestresst in een superklein hokje moet staan waarin het zich niet meer om kan draaien omdat het dan sneller groeit... Vlees met een fijne, witte kleur omdat het dier zo gevoed wordt dat het bloedarmoede krijgt. Van een dier dat niet ouder dan een half jaar mag worden, omdat anders door gebrek aan voedingsstoffen letterlijk door zijn poten zakt....

Als je kalfsvlees wilt eten, eet dan tenminste vlees van groepskalveren.

Haarmannetje
11 november 2005, 10:54
Goed punt Georgie!

Ik vind het heel erg hoe die dieren worden behandeld. Eigenlijk zou ik sowieso vegetariër moeten worden, waar ik overigens wel aan denk. Maar het is wel moeilijk vind ik. Maar het is wel wat dubbel, want ik maak nog geen insect door uit respect voor het leven, maar ik eet wel vlees waar ik niet bewust mee bezig ben (bij de aanschaf).

kas
11 november 2005, 12:24
Sowieso is een gevarieerde/verantwoorde voeding goed voor alles, dus ook voor je haar.
Mbt Koffie ja, teveel is niet goed voor je. Typisch vind ik wel dat ik in de periode 20 - 30 jaar zo'n 8 tot 10 bakken per dag dronk, nooit ontbeet en regelmatig een sigaret opstak.
Nooit haarproblemen gehad.....

laatste 10 jaar leef ik eigenlijk veel gezonder, beweeg meer, roken taboe, voeding OK..
Wel haarproblemen sinds een jaar nu of zo....

Ik geloof er wel in dat gevarieerde voeding/ evt. supplementen vitamine etc. goede invloed heeft op je en dus ook op je haar. Wat ik niet geloof is dat het effect zou hebben op aga als je nu je koffie-verbruik zou gaan halveren of zo. Daar ligt toch gewoon de oorzaak niet. Drink gewoon een lekker bakkie koffie en af en toe gewoon een goed glas wijn/bier etc. zoals je dat altijd gedaan hebt...

Serious
11 november 2005, 13:34
Je kunt toch ook gewoon visolie pillen kopen? Bij de tuinen kost dit iets van 6 euro voor 100 pillen. En als je iedere dag twee pillen neemt kost dit dus behoorlijk weinig.

bij de tuinen??
kan je ze niet gewoon bij kruidvat halen?

Georgie
11 november 2005, 14:16
Goed punt Georgie!

Ik vind het heel erg hoe die dieren worden behandeld. Eigenlijk zou ik sowieso vegetariër moeten worden, waar ik overigens wel aan denk. Maar het is wel moeilijk vind ik. Maar het is wel wat dubbel, want ik maak nog geen insect door uit respect voor het leven, maar ik eet wel vlees waar ik niet bewust mee bezig ben (bij de aanschaf).

Ik ben al tien jaar vegetariër. Om diverse redenen, maar dierenleed is er één van.
Het lijkt moeilijk, omdat veel mensen dat ze vlees bij het eten gaan missen. Maar dat went enorm.
Ik was "vroeger" een enorme biefstukken eter, liefst zo rauw mogelijk. In de eerste jaren kon ik er nog wel eens trek in hebben, en dan kocht ik er ook gewoon ééntje. Maar de laatste jaren taal ik er echt niet meer naar. Je ontwent vlees vrij snel.

Guoy
11 november 2005, 17:28
Moet je niet teveel dierlijke vetten ernaast eten, dus weinig rund en vooral varkensvlees en zuivelproducten.

Sorry een beetje een late quote. Maar hoe zit het precies met zuivelproducten? Zijn deze slecht voor je haar? Ik eet best wel wat kaas per dag en drink ook redelijk wat drinkyoghurt en melk op een dag. Wat is hier precies slecht aan?

Q'modo
11 november 2005, 23:37
Tsja, je kunt er voor kiezen om een lekker stukje vlees te eten van een dier dat zijn hele gestresst in een superklein hokje moet staan waarin het zich niet meer om kan draaien omdat het dan sneller groeit... Vlees met een fijne, witte kleur omdat het dier zo gevoed wordt dat het bloedarmoede krijgt. Van een dier dat niet ouder dan een half jaar mag worden, omdat anders door gebrek aan voedingsstoffen letterlijk door zijn poten zakt....

Als je kalfsvlees wilt eten, eet dan tenminste vlees van groepskalveren.Alhoewel het een mens natuurlijk siert wanneer hij/zij bewust met het welzijn van dieren bezig is, vind ik het wel een beetje schijnheilig een dergelijke preek te houden op een forum waar iedereen overvloedig gebruik gemaakt van cosmetische middeltjes waar honderdduizenden proefdieren aan gesneuveld zijn. Maar goed, die discussie is hier al gevoerd.

Niet dat ik loop te veroordelen ofzo... ik bedoel maar dat het soms wat al te graag over het hoofd wordt gezien.

Tiuri
12 november 2005, 00:58
Alhoewel het een mens natuurlijk siert wanneer hij/zij bewust met het welzijn van dieren bezig is, vind ik het wel een beetje schijnheilig een dergelijke preek te houden op een forum waar iedereen overvloedig gebruik gemaakt van cosmetische middeltjes waar honderdduizenden proefdieren aan gesneuveld zijn. Maar goed, die discussie is hier al gevoerd.

Niet dat ik loop te veroordelen ofzo... ik bedoel maar dat het soms wat al te graag over het hoofd wordt gezien.Q'modo, het probleem is dat er altijd wat is. Zo zag ik vandaag in Netwerk een reportage over het feit dat veel medicijnen eerst goedkoop en onverantwoordelijk getest worden in Afrika. Van de Netwerk-website:

Volgende week komt de film The Constant Gardener uit in Nederland. De film, gebaseerd op het gelijknamige boek van John le Carré, draait om een complot van de farmaceutische industrie: fictieve medicijnfabrikanten testen een nieuw geneesmiddel op onwetende arme mensen in Kenia. Netwerk zoekt de feiten achter de film.

Niet onomstreden
In de Netwerk-reportage zegt Adri Papma, directeur handelscampagne van de Novib, dat de manier waarop het Westen aan zijn medicijnen komt niet altijd onomstreden is. Ook komt hoogleraar medische antropologie Anita Hardon aan het woord. Zij onderzoekt de gezondheidszorg in arme landen. Beiden komen in hun werk situaties tegen die doen denken aan het scenario van de film.

Morele bezwaren
Sinds de jaren tachtig worden veel medicijnen in ontwikkelingslanden getest en daar kleven morele bezwaren aan. Zo zullen de meeste proefpersonen de medicijnen die ze testen nooit kunnen betalen. Bovendien is het de vraag of alle proefpersonen weten dat ze meewerken aan het testen van een nieuw geneesmiddel.

Verbetering
Volgens Papma en Hardon is de situatie sinds een aantal jaar enigszins aan het verbeteren. Zo moeten medicijnfabrikanten toestemming vragen voor testen bij ethische commissies. Maar toestemming in een corrupt land betekent vaak niet zo veel.De enige manier om niet aan ellende mee te werken in deze wereld is in mijn ogen zelfmoord plegen. Eten dat je koopt komt van mishandelde dieren, schoenen die je koopt ook, cacao van een Mars die je eet is gemaakt door slaven in Ivoorkust, medicijnen worden getest op dieren en negers, kleding die je koopt is tot stand gekomen door kinderarbeid in Azië.

Maar Q'modo, dat betekent niet dat je iemand moet veroordelen (want dat doe je als je het woord "schijnheilig" laat vallen) die wat wil doen aan één van de vele misstanden in de wereld. Het is onmogelijk om alles aan te pakken, maar om dan maar helemaal bij de pakken neer te gaan zitten levert zeker geen betere wereld op he. Jouw argument "als je geen vlees eet maar wel medicijnen slikt ben je schijnheilig" slaat dus nergens op en wordt ook wel de drogreden van het hellend vlak genoemd.

Q'modo
12 november 2005, 01:20
Maar Q'modo, dat betekent niet dat je iemand moet veroordelen (want dat doe je als je het woord "schijnheilig" laat vallen) die wat wil doen aan één van de vele misstanden in de wereld. Het is onmogelijk om alles aan te pakken, maar om dan maar helemaal bij de pakken neer te gaan zitten levert zeker geen betere wereld op he. Jouw argument "als je geen vlees eet maar wel medicijnen slikt ben je schijnheilig" slaat dus nergens op en wordt ook wel de drogreden van het hellend vlak genoemd.Ik vind niet dat we bij de pakken neer moeten gaan zitten. Hoe kom je daar nou toch weer bij? In tegendeel. En ik vind het ook helemaal niet schijnheilig als je medicijnen slikt en geen vlees eet... als je ziek bent. Maar als je dit puur uit cosmetische overwegingen doet maar vervolgens vegetariër bent vanwege dierenwelzijn ben je vind ik niet consequent bezig. Of wel soms? Maar hier hoeft van mij hier niet verder op ingegaan te worden omdat het off-topic is en omdat er toch geen goed antwoord op deze tegenstrijdigheid is te vinden. Ik ben net zo schuldig.

Guoy
12 november 2005, 02:16
De enige manier om niet aan ellende mee te werken in deze wereld is in mijn ogen zelfmoord plegen.

Ik ben het hier jammergenoeg helemaal mee eens.

Verder goede posts Tiuri en Q'modo. Goed over na gedacht.

Thijs2
13 november 2005, 23:24
Ja ik vroeg me af wat is nou eigenlijk echt echt slecht voor je haren aan voedsel? Het fast food kan je beter overslaan, dat begrijp ik. Maar heb je ook een voorbeeld van een voedselproduct waarvan je zegt; 'nee, laat dat maar even rechts liggen'?

pizzacat
14 november 2005, 09:55
Ja ik vroeg me af wat is nou eigenlijk echt echt slecht voor je haren aan voedsel? Het fast food kan je beter overslaan, dat begrijp ik. Maar heb je ook een voorbeeld van een voedselproduct waarvan je zegt; 'nee, laat dat maar even rechts liggen'?


Frisdranken zoals Cola, fanta, ook veel fruitsappen. Live geperst fruit is veel beter. Daarnaast moet je suikerhoudende producten proberen te vermijden.
Vervolgens veel bijvoegen zoals (de E-lijst) conserveermiddelen. esthers, etc.

Dus koop voedsel dat liefst niet bewerkt is. vb: bruine rijst, broccoli en een moot zalm (van de visboer).

ugh
18 november 2005, 17:38
Als je een goed boek wilt lezen over gezonde voeding, dan is:
"Eet, Drink en Blijf Slank & Gezond!" van Dr. Walter C. Willett (een bekende naam in de wetenschap) een aanrader.

hairobservator
11 maart 2006, 20:24
Wat je eet en hoe je eet ben jezelf, als je weet hoe je eet hoef je nooit meer op dieet, een schoon lichaam is de basis voor vitaliteit & gezondheid met mooi glanzend gezond groeiend haar!

..enkele tips voor het eten van dr. medhair voormalig haartherapeut:

- eet nooit teveel tegelijk(volproppen), verdeel de verschillende maaltijden over de dag verdeeld!

- eet de grote maaltijd altijd op de middag(tussen 12-15uur), het heet in de volksmond ook "het middageten"! Eet niet teveel op de late avond of in de nacht, de mens is van nature een dagdier géén nachtdier!

- eet zoveel mogelijk natuurlijk voedsel, de mens is van nature een planteneter géén vleeseter! Hij prefireert een plantaardige voorverstofwisseling voor zijn dagelijkse voedsel, deze plantaardige voedingsstoffen verstofwisselen vaak basisch, kijk op de zure-basen tabel!

- eet het voedsel door goed te kauwen, niet slikken of schrokken! Dit zorgt weer voor een betere verstofwisseling!

- eet in "trendkost", dat wil zeggen in de goede volgorde, het vlees altijd als laatste! Eerst rauwkost, groente & aardappelen dan pas het vlees! Dit voorkomt opstoppingen in de darmen want het verotten van vlees in de darmen duurt veel langer dan dat van rauwkost, groente, aardappelen, pasta, rijst etc..!

- eet het voedsel van een maaltijd zoveel mogelijk in een zure-basen evenwicht. Bijvoorbeeld: groente & aardappelen(basisch) + vlees(zuur). De gepofte & gekookte aardappel en het dinkelgraan(brood, pasta, beschuit) zijn bijvoorbeeld hoogwaardige basische bijlages voor een maaltijd.

- eet mogelijk zoveel mogelijk voedsel klaargemaakt in plantaardige olien, gebakken in vet of opgewarmt in de magnetron zorgt voor een afname van de voedingsstoffen in een maaltijd!

- eet elke dag een stukje fruit, een banaantje, appeltje, peertje, mandarijn etc. het fruit verstofwisselt basisch, een echte "basenbom" is de verse vijg die groeit in de oases van zeer uitgedroogde & verdorde omgevingen zoals bv. de Egyptische woestijn.

VASTENPERIODE: aan te raden in het voor- en najaar, dmv. ontslakkingsthee, darmspoeling of kruidenkuur! Zorgt ervoor dat de voedingstoffen van een maaltijd na zo'n ontslakking beter opnemen!

WATER: spoel u lichaam veel door met water(niet ijskoud en géén koolzuurhoudende dranken) hierdoor reinigen zich de darmvlokken beter en neemt het voedsel beter op, één tot twee liter per dag is voldoende. Drink vooral voor de grote maaltijd, niet tijdens of erna! Bent u een koffiedrinker? Spoel de koffie na met een glaasje water dit is bevorderend voor de darmflora, de koffie verstofwisselt dan minder verzurend!

REMINERALISATIE: voeg naast de dagelijkse maaltijden extra vitaminen & mineralen toe in het lichaam door voedingssupplementen, deze zorgen voor een extra neutralisatie van ontstane zuren in de maag! Er bestaan enkele zeer hoogwaardige natuurlijke plantaardige kruidenmengsels die voorzien in alle dagelijkse benodigde voedingsstoffen! Goed voor huid & haar!

JUNKDAG: voer eenmaal per week een zogenoemde "junkdag" in waarop alles mag wat eigenlijk ongezond is, dit sterkt het afweersysteem/imuunsysteem van het gezond wordende groene blaadje..

Binnenkort dr. medhair met GOOD AGING ;)

Mvg Dr. med.HAIR

flappie
11 maart 2006, 21:06
...de mens is van nature een planteneter géén vleeseter!...
Ben ik niet mee eens. Een mens is een alleseter, wat je ook kunt zien aan de lengte van ons darmstelsel/kanaal of whatever.

Marit
11 maart 2006, 21:59
Rood vlees verteert wel slechter, maar vis en gevogelte zijn licht verteerbaar én lekker én gezond!

hairobservator
11 maart 2006, 22:24
Voor meer info..

Een echte aanrader is het boek "Gesundheit dürch Entschlackung"(Jentschura/Lohkämper), jammergenoeg nog niet in het Nederlands verkrijgbaar..
http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/3933874335/qid=1142111742/sr=1-1/ref=sr_1_2_1/302-3936551-3257641

Info over "Trendkost der neue trend?" jammerlijk ook alleen in het Duits..
http://www.swr.de/imperia/md/content/wiesoweshalbwarum/030911.pdf

Verder ook een leuke informatieve nederlandse website www.huidtherapie.com (http://www.huidtherapie.com/)

En natuurlijk de info van mijn leraar natuurgeneeskunde/haartherapie, voormalig beter bekend met Valerias("de gezonde") en destijds benoemd als Europa's haartherapeut Nr. 1 Holger Sonnenwald,
www.parahair.com (http://www.parahair.com/) & www.paraenergy.com (http://www.paraenergy.com/)

..tot de volgende keer maar weer,

Mvg Dr. med. HAIR

Marit
11 maart 2006, 22:31
tegen alopetia is geen kruid gewassen, dan kun je beter voeding eten die je lekker vindt i.p.v. jezelf vol te stoppen met allerlei groenten en kruiden die je al snel je neus uitkomen

hairobservator
11 maart 2006, 22:44
Of het tegen AA helpt weet ik niet? Bij mannen geloof ik er niet zo in maar bij vrouwen heb ik destijds geweldige resultaten met eigen ogen gezien, ik denk ook steeds weer aan die "valerias opa" die al jaren een kaal bovenhoofd had maar na 6 maanden haartherapie begon zich bij hem de ene porie na de andere op zijn hoofdhuid te openen en er kwam ook nog eens dons haar uit ook! Opa voerde de haartherapie heel relaxed uit en was voor mij een grote openbaring, op 20 jaar uitgedroogde hoofdhuid van een "Vollglatze" groeide na 6 maanden weer donshaar? Nou als mijn haar er beter door gaat groeien en in een optimale conditie geraakt ben ik al tevreden!

Mvg Dr. med. HAIR

Kijk ook op Jeuk bij berichten van dr. medhair!

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7926

flappie
12 maart 2006, 00:14
Waarom praat je over jezelf in de derde persoon. :x

hairobservator
12 maart 2006, 11:01
..door de jaren heen heb ik al heel wat "haarwatertjes" geprobeerd. Van minoxidil, aminexil, regain/rogaine, rhodanide, birkenwasser, alpecin, haartonic etc.. maar ook hier vond ik in de haartherapie van valerias destijds het HAARSERUM met bioresonanztherapie? Wat voor therapie zij ik, toen ik voor het eerst in 2000 een voorstelling voor kappers in Zwitserland bezocht, geleid door haartherapeut Sonnenwald.

Volgens Sonnenwald was het HAARAPPARAAT(de haarbodem/haarwortels) bij kaalheid nog géén dode materie geworden, en waren de haarpapillen/haarbalk of ookwel haarstamcellen alléén verslakt door jarenlange afzettingen van afvalstoffen!

Het haarserum zorgde volgens hem voor een ontslakking voor de haarwortel van buiten en de bioresonanztherapie in het serum bestaande uit "Schwingungen"(trillingen net als bijboorbeeld onze stem) zorgde voor het ontwaken van de haarwortels! Gewoon HOCOS POCUS destijds voor mij, het serum werd over energie krachtige stenen gespoelt etc. door kruidentante Katharina Sonnenwald(zijn vrouw) die een echte specialist was in deze Bioresonanz? Ook de kruiden van het kruidenmengsel Plantenkracht kwamen uit akkerbodems in Oostenrijk en Zwitserland die boven de wolkengrens lagen en daarom nog niet aangetast waren door zure regen en hierdoor zorgden voor een zeer hoogwaardig voedingssupplement!

Jaja in het begin dacht ik dit is gewoon blabla & kwakkwak van een uitgekiende verkoper maar toen ik opa-valerias had gezien was dit een echte openbaring voor mij..

HAARTHERAPIE van binnen en van buiten! Zou het echt zo kunnen werken?

Deze info wou ik nog even meegeven aan alle haarwebbezoekers, verder ben ik tot de pasen erg druk dus tot horens dan maar weer..

Mvg Dr. med. HAIR

http://de.search.yahoo.com/search?fr=fp-tab-web-t-1&ei=ISO-8859-1&p=bioresonanztherapie&meta=vl%3D

http://www.google.de/search?hl=de&q=bioresonanztherapie&meta=

Henk
12 maart 2006, 11:05
Als ik me niet vergis is Valerias al eens aangegeven bij de bond van kwakzalverij. Do had er al eens een posting over gedaan.
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=108&page=2
Als het echt zo'n wondermiddel was, dan waren er vast niet zoveel kale mannen in Duitsland.

hairobservator
12 maart 2006, 11:21
Jaja dat klopt, Henk ik ben destijds aangegeven bij de bond tegen kwakzalverij na mijn artikel "Kaal zijn is je eigen schuld!" in het Gelders Dagblad(2000), maar ik heb er nooit meer iets van gehoord(!), raar he! Raar genoeg vroeg de redacteur van HP de tijd mij destijds gelijk voor een uitgebreid interview, ook in de Playboy stond gelijktijdig een artikel van een redacteur die deze theorie zeer interressant vond, verschillende dermatologen waren al bereid om te testen! De echte "elite" van de Nederlandse kapperswereld heb ik destijds als haartherapeut bezocht voor haartherapie, de kappers zijn voor mij de echte haarexperts niet de dermatologen, heb ook nooit meer iets gehoord van die dermatoloog uit Nijmegen die mij aangegeven had! Ja je stuit nu eenmaal op veel weerstand als je nieuwe gedachten probeert te introduceren als toen nog 29jarige haartherapeut, daar heb je lef en moed voor nodig!

Verder vanwege al die kale mannen in de BRD, ben jij echt zo klein denkend of wou je mij gewoon even op de tenen gaag staan!

Mvg Dr. med. HAIR

Henk
12 maart 2006, 11:54
O.k die opmerking over die kale duitse mannen was een beetje flauw, maar als het echt zo'n wondermiddel is, waarom wordt het dan zo weinig gebruikt. Het is toch al een tijdje op de markt en er is ook al genoeg reclame voor gemaakt.

hairobservator
12 maart 2006, 12:29
..in 2002 toen ikzelf van Konstanz weer naar Düsseldorf verhuisde heb ik Sonnenwald al verteld dat hij tenonder zal gaan met Valerias, de naam haartherapeut was inmiddels verboden geworden in de BRD en zijn voormalige "Werbeargentur"(reclamebureau) had hem kapot geschreven in de Hamburger Morgenpost! Inmiddels lag "der schöne Holger" veel vreemd te gaan en had Katharina(zijn vrouw) het in de bol gekregen om die "Blumeninsel Mainau" te kopen in de Bodensee, in het kasteel op dit kleine eilandje zou de productie van valerias moeten komen.. De mensen die erin woonden werden eruit gekocht en de eerste aanbetalingen werden gedaan, later konden ze het niet meer betalen en al het geld was verloren gegaan hierdoor.. Ook die aankopen van een Jaguar-cabrio voor hem en reuze Jeep voor haar waren kosten die de firma later over de kop lieten gaan toen er niets meer binnen kwam! Deze mensen kregen voor het eerst veel geld en konden er niet mee omgaan, het waren allemaal menselijke fouten maar ze zorgden voor de ondergang van Valerias.. Het was verder voor de haartherapeuten(kappers in BRD, maar ook een paar in NL die in Tilburg een opleiding hadden gedaan) zeer moeilijk om leefgewoonten van gebruikers te veranderen dmv haartherapie, zeker bij mannen. De kappers in de BRD begonnen massaal te klagen na een grote campagne met advertenties met Dunja Rajter in Bild der Frau(waar ook hun geld inzat!) en waar maar niets uitkwam(het was voor vele vrouwen te mooi om waar te zijn geloof ik, daarom wachten velen af), daarna zakte het imperium van Sonnenwald stukje bij beetje in elkaar. Ik heb hem toen verteld hoe ik inmiddels over hem dacht en ben gegaan, het was niet meer de Holger Sonnenwald die ik in 1999 had leren kennen. Inmiddels heeft Holger alle klappen van de zweep wel gehad en is hij inmiddels onder Parahair en Changing Now weer opnieuw begonnen met een nieuwstart, ik wens hem hiermee heel veel succes en deze zomer ga ik op zeker op vakantie naar "die Schweiz", want ik geloof nog steeds in zijn theorie en heb ook een sympathie ontwikkeld voor deze lefgozer die zich destijds gewoon Europa's haartherapeut Nr. 1 noemde en het zogenoemde haargroeiconcept niet erfunden hat sondern gefunden..

Mvg Dr. med. HAIR

Henk
12 maart 2006, 12:41
Allereerst geloof ik wel dat voeding en leefgewoonten (kleine) invloed kunnen hebben op je haaruitval.
Maar (dit is geen aanval op je persoonlijk hoor) als je zo gelooft in Valerias waarom heb je dan 3 haartransplantaties laten doen? Je bent geloof ik nog jong genoeg om resultaat met Valerias te kunnen hebben als het zou werken.

hairobservator
12 maart 2006, 13:19
..ben door mijn werkzaamheden destijds(1999) in Düsseldorf voor Dr. Villnow opmerkzaam geworden op Valerias laboratorium en Holger Sonnenwald door advertenties en een redactioneel artikel in Tophair BRD(kappersblad).

Ben ervan overtuigd dat HT een goede oplossing is voor de man die wat wil doen aan zijn kaalheid(en dan wel met direct blijvend resultaat!), heb inmiddels wel meer dan 3 behandelingen ondergaan en ben nog steeds bezich! Als laatste heb ik vorige maand een littekencorrectie laten doen met een Trichophytic Closure Strip, in de plenning ligt nog een alles afsluitende fue-ht om hier en daar nog wat te verdichten en de overgang van het haarkranshaar naar het getransplanteerde haar iets te verzachten door uitdunning van de haarkrans met een fue-ht, het wordt wel weer een SITEFUE(zo'n 600 FU)! Maar om het eigen en het getransplanteerde haar in goede conditie te houden en misschien ook nog wel verloren nieuwhaar te kweken leef ik zo gezond mogelijk, maar ik moet eerlijk bekennen dat dit niet altijd makkelijk is, daarom prefireer ik het gebruik van kruidenmengsels/voedingsupplementen zoals Plantenkracht of Masculin(kauwdrops) voor neutralisatie en remineralisatie van mijn lichaam.

Mvg. Dr. med. HAIR

goedie
4 april 2006, 00:29
hi ;
ik gebruik reeds fina maar ik zou graag nog iets extra doen voor men haar.

WELKE vitamines kan ik best slikken ?
IS er een mulitvitaminetablet die goed is voor het haar. Of voor alles in het algemeen ?

ps: ik heb gelezen dat er bepaalde vitamines slecht zijn voor je haar, welke?

kevin
4 april 2006, 17:54
Vitamine B's zijn goed voor het haar, zoals Biotine. Vitamine B6 (pyridoxine) verhoogt het DHT gehalte en Vitamine B6 (pyridoxal) verlaagt het DHT gehalte. Pas daarmee wel op.

Tilly
4 april 2006, 18:58
en wat zit er dan in Cystine B6 van Bailleul???
de goede of slechte:confused:

Guoy
4 april 2006, 19:07
en wat zit er dan in Cystine B6 van Bailleul???
de goede of slechte:confused:

Vrijwel altijd de "slechte". Als ergens B6 opstaat is het bijna nooit p-5-p tenzij dit er achter staat geschreven.

Maar pyridoxine zorgt zorgt alleen voor meer aanmaak van 5-alpha-reductase type 1 en niet type 2, dus dit zal wel niet zo schadelijk zijn.

kevin
4 april 2006, 19:13
Vrijwel altijd de "slechte". Als ergens B6 opstaat is het bijna nooit p-5-p tenzij dit er achter staat geschreven.

Maar pyridoxine zorgt zorgt alleen voor meer aanmaak van 5-alpha-reductase type 1 en niet type 2, dus dit zal wel niet zo schadelijk zijn.

Inderdaad. Als er niets opstaat is het in 99% van de gevallen de "slechte" vorm. En Gouy, verhoogt het alleen Type 1? Ik dacht beiden.

Tilly
4 april 2006, 19:44
wat doe ik nu??? Guoy en Kevinme:confused:
Cystine B6 met zink zou heel goed zijn voor het haar!!??
juist in combi met die zink en B6 maar dus niet voor aga dan:confused:

pppfffff soms he weet ik het gewoon niet meer

kevin
4 april 2006, 19:55
wat doe ik nu??? Guoy en Kevinme:confused:
Cystine B6 met zink zou heel goed zijn voor het haar!!??
juist in combi met die zink en B6 maar dus niet voor aga dan:confused:

pppfffff soms he weet ik het gewoon niet meer

Bij vrouwen ligt het anders dan mannen. Mannen willen meetstal DHT vermindering. Hoe het bij vrouwen ligt weet ik niet. Maar volgens mij kun je het gewoon blijven slikken hoor Tilly, geen probleem. Als je zeker wilt zijn zou ik deze thread (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4261&highlight=vitamine+b6) eens lezen.

Guoy
5 april 2006, 02:43
wat doe ik nu??? Guoy en Kevinme:confused:
Cystine B6 met zink zou heel goed zijn voor het haar!!??
juist in combi met die zink en B6 maar dus niet voor aga dan:confused:

pppfffff soms he weet ik het gewoon niet meer

Het valt allemaal wel mee. Ik zou het gewoon blijven slikken. Wat voor soort haaruitval heb je? AGA of een tekort aan bepaalde vitaminen? En hoeveel procent van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid B6 zit er in die pillen van Bailleul? Ik zou gewoon als ik jou was die pot vitaminepillen op maken en in het vervolg voor de zekerheid multivitaminen van Plantina kopen. Daar zit altijd pyridoxal-5-fosfaat (p-5-p) in. Ze zijn wel ietsje duurder, maar in kwaliteit ook wel beter (dit denk ik tenminste als ze er moeilijkere en duurdere varianten van B6 in stoppen in plaats van de makkelijke pyridoxine).

Maar als je echt AGA hebt dan kan je denk ik beter je geld investeren in haargroeimiddelen. AGA heeft voor zover ik weet niet enorm veel met een vitaminetekort te maken.

hairobservator
16 april 2006, 12:16
Heeft ieder mens dagelijks nodig en zeker met deze Paasdagen, "STREICHELEINHEITEN"!

Naast de voeding die natuurlijk erg belangrijk is voor de toevoer van basische substantie(vitamines) naar en in de haarbodem is ook een tevredenheids gevoel(gelukkig zijn!) in het leven van groot belang voor gezond groeiend haar! Men beweert wel eens vaker dat mensen die erg gelukkig leven, tevreden zijn en veel liefde krijgen ouder worden, samenwonende worden vaak ouder dan vrijgezellen? Nou wat mij is opgevallen door de jaren heen is dat mensen die gelukkig en tevreden zijn met hun leven vaak beschikken over gezond groeiend haar en minder last hebben van haaruitval en kaalheid! De mens is hier misschien welweer het kuddedier van vroeger en is hier het leven van de zogenoemde EINZELGÄNGER vaak dan toch meer verzurend en minder gezond?

Dit heeft ieder mens elke dag zeker nodig voor een goede gezondheid!
Op zijn Duits gezegd(Nederlandse vertaling klinkt niet zo goed!)praat men over SEELICHES WOHLBEFINDEN - GLÜCKGEFUHLE - STREICHELEINHEITEN!

Het is dus niet alleen de voeding die belangrijk is voor gezonde haargroei!
Eet & drink je haar gezond,
Beweeg & adem je haar gezond,
Lach & zing je haar gezond?

Een vriendin van mij met 3 honden heeft supermooi gezond en vitaal groeiend haar, ze verzorgd deze honden met erg veel liefde. Nu is mijn vraag zouden deze honden haar dagelijks zoveel "STREICHELEINHEITEN" hiervoor teruggeven waardoor huid & haar er bij haar zo erg vitaal uitzien?

Mvg Dr. medhair
GOOD AGING ;)

Ga mij de komende tijd eens verder verdiepen in het geestelijk sterken dmv. HEILMAGNETISMUS, zie links:

HEILMAGNETISMUS

http://www.grenzenlos.net/archiv_new/arc_ges_magnetismus.htm

http://www.google.de/search?hl=de&q=Heilmagnetismus&meta=

http://www.sonnenwald.ch/heilmagnetismus/dozent.htm

HEILMAGNETISME(NL)

http://www.google.nl/search?hl=de&q=heilmagnetisme

MAGNETFELD THERAPIE
http://www.google.de/search?hl=de&q=Magnetfeld-Therapie&meta=

MAGNEETVELD THERAPIE

http://www.google.nl/search?hl=de&q=Magneetveld+therapie

hairobservator
17 april 2006, 19:05
..lichaamsreiniging, voeding, beweging, ontspanning etc..

..zeer interessant zo'n nieuw soort van "Kurort"!

..deze kost wel een paar centen maar je komt vol met energie terug van vakantie als een ontspannen beleerde yoga leraar!

http://www.sivananda.at/07d-yogalehrer-ausbildung.htm

Mvg. Dr. medhair
GOOD AGING ;)

Jaapie
18 april 2006, 11:25
Heeft ieder mens dagelijks nodig en zeker met deze Paasdagen, "STREICHELEINHEITEN"!

Naast de voeding die natuurlijk erg belangrijk is voor de toevoer van basische substantie(vitamines) naar en in de haarbodem is ook een tevredenheids gevoel(gelukkig zijn!) in het leven van groot belang voor gezond groeiend haar! Men beweert wel eens vaker dat mensen die erg gelukkig leven, tevreden zijn en veel liefde krijgen ouder worden, samenwonende worden vaak ouder dan vrijgezellen? Nou wat mij is opgevallen door de jaren heen is dat mensen die gelukkig en tevreden zijn met hun leven vaak beschikken over gezond groeiend haar en minder last hebben van haaruitval en kaalheid! De mens is hier misschien welweer het kuddedier van vroeger en is hier het leven van de zogenoemde EINZELGÄNGER vaak dan toch meer verzurend en minder gezond?

Dit heeft ieder mens elke dag zeker nodig voor een goede gezondheid!
Op zijn Duits gezegd(Nederlandse vertaling klinkt niet zo goed!)praat men over SEELICHES WOHLBEFINDEN - GLÜCKGEFUHLE - STREICHELEINHEITEN!

Het is dus niet alleen de voeding die belangrijk is voor gezonde haargroei!
Eet & drink je haar gezond,
Beweeg & adem je haar gezond,
Lach & zing je haar gezond?

Een vriendin van mij met 3 honden heeft supermooi gezond en vitaal groeiend haar, ze verzorgd deze honden met erg veel liefde. Nu is mijn vraag zouden deze honden haar dagelijks zoveel "STREICHELEINHEITEN" hiervoor teruggeven waardoor huid & haar er bij haar zo erg vitaal uitzien?

Mvg Dr. medhair
GOOD AGING ;)

Ga mij de komende tijd eens verder verdiepen in het geestelijk sterken dmv. HEILMAGNETISMUS, zie links:

HEILMAGNETISMUS

http://www.grenzenlos.net/archiv_new/arc_ges_magnetismus.htm

http://www.google.de/search?hl=de&q=Heilmagnetismus&meta=

http://www.sonnenwald.ch/heilmagnetismus/dozent.htm

HEILMAGNETISME(NL)

http://www.google.nl/search?hl=de&q=heilmagnetisme

MAGNETFELD THERAPIE
http://www.google.de/search?hl=de&q=Magnetfeld-Therapie&meta=

MAGNEETVELD THERAPIE

http://www.google.nl/search?hl=de&q=Magneetveld+therapie

Biostabil powerrrr :P

hairobservator
18 april 2006, 12:25
jaja, natuurlijk alléén serieuze Heilmagnetisme, maar hij is wel leuk hoor!

Maar zou er een betere stofwisseling van de voeding kunnen ontstaan door Heilmagnetisme waardoor men hiermee meer energie kan omzetten?

Ga mij er eens echt in verdiepen of Heilmagnetisme past in een soort van ganzheitliche haartherapie..

tot horens,

Mvg Dr. medhair
GOOD AGING ;)

Jkkezh
18 april 2006, 15:44
Hmm ganzheitliche haartherapie.. interezant!!!

hairobservator
28 april 2006, 19:24
Voeding & Vitamines = ENERGIE = vitaliteit - uitstraling - schoonheid = attractiever - zelfbewuster - succesvoller = GOOD AGING

Na een ontslakkingperiode: ..het nemen van de juiste voeding(vitamines & mineralen), met de juiste leefgewoonten, met de juiste ontspanninig, de juiste beweging etc.. = HAAREGENERATIE?

Mijn vraag en doelstelling is hoe krijg ik zoveel mogelijk energie in mijn haarbodem?

Mvg Dr. medhair
GOOD AGING ;)

joshua
28 april 2006, 20:33
Voeding & Vitamines = ENERGIE = vitaliteit - uitstraling - schoonheid = attractiever - zelfbewuster - succesvoller = GOOD AGING

Na een ontslakkingperiode: ..het nemen van de juiste voeding(vitamines & mineralen), met de juiste leefgewoonten, met de juiste ontspanninig, de juiste beweging etc.. = HAAREGENERATIE?

Mijn vraag en doelstelling is hoe krijg ik zoveel mogelijk energie in mijn haarbodem?

Mvg Dr. medhair
GOOD AGING ;)

Jij bent een dokter? Ik zie mijn huisarts nog niet zo gauw zulk soort posts op een forum posten in zn vrije tijd.

hairobservator
29 april 2006, 11:34
Nee ik ben géén dokter, weet echter wel heel veel over het haar en noemde mij daarom destijds bij aanmelding op dit forum maar Dr. med. HAIR, inmiddels wordt mijn naam binnen enkele dagen wel vervangen door een andere om verwarring maar te voorkomen vinden de haarwebmoderatoren!

Misschien is "de haartherapeut" wel een betere naam voor mij(?) maar een medische of academische titel te voeren wordt verboden op haarweb heb ik inmiddels in een mailtje gelezen, dit is om misleiding in de toekomst te voorkomen!

Mvg Dr. medhair of binnenkort De haartherapeut?
GOOD AGING ;)

hairobservator
29 april 2006, 13:51
Heb het boek zelf net besteld, lijkt me een zeer goed boek over haaruitval en de
samenhang ervan met voeding etc..! "Vitales Haar dürch mehr Lebensenergie!"

http://images.bol.de/images-adb/34/8c/348c2354-83f5-4b64-b47e-b2f9d0c645cd.jpg


http://www.bol.ch/shop/boc_buc_startseite/recentartikel/wenn_maenner_haare_lassen/reinhold_kopp/ISBN3-466-30709-0/ID11424058.html


Mvg Dr. medhair / De haartherapeut
GOOD AGING ;)

joshua
29 april 2006, 15:26
Nee ik ben géén dokter, weet echter wel heel veel over het haar en noemde mij daarom destijds bij aanmelding op dit forum maar Dr. med. HAIR, inmiddels wordt mijn naam binnen enkele dagen wel vervangen door een andere om verwarring maar te voorkomen vinden de haarwebmoderatoren!

Misschien is "de haartherapeut" wel een betere naam voor mij(?) maar een medische of academische titel te voeren wordt verboden op haarweb heb ik inmiddels in een mailtje gelezen, dit is om misleiding in de toekomst te voorkomen!

Mvg Dr. medhair of binnenkort De haartherapeut?
GOOD AGING ;)
ok helder :)

vrosjnivosj
30 april 2006, 19:11
Ik zou graag een wat bruiner kleurtje hebben. Ik heb al een tijd gelezen dat beta-caroteen hierbij zou kunnen helpen.
Het teveel aan beta-caroteen wordt in de huid opgeslaan en zorgt dat je huid een ander kleurtje krijgt.
Weet er iemand ofdat ze in het kruidvat of ergens ander beta-caroteen in hun multivitamines hebben. De multivitamines die ik nu heb bevatten geen beta-caroteen van het kruidvat.
groet

ray
30 april 2006, 19:30
Ik zou graag een wat bruiner kleurtje hebben. Ik heb al een tijd gelezen dat beta-caroteen hierbij zou kunnen helpen.
Het teveel aan beta-caroteen wordt in de huid opgeslaan en zorgt dat je huid een ander kleurtje krijgt.
Weet er iemand ofdat ze in het kruidvat of ergens ander beta-caroteen in hun multivitamines hebben. De multivitamines die ik nu heb bevatten geen beta-caroteen van het kruidvat.
groet

volgensmij is de bedoeling dat je betacaroteen opsmeert.
die zonnebrand die sneller bruint bevat dat ook allemaal.

Georgie
30 april 2006, 20:30
Nee ik ben géén dokter, weet echter wel heel veel over het haar en noemde mij daarom destijds bij aanmelding op dit forum maar Dr. med. HAIR, inmiddels wordt mijn naam binnen enkele dagen wel vervangen door een andere om verwarring maar te voorkomen vinden de haarwebmoderatoren!

Misschien is "de haartherapeut" wel een betere naam voor mij(?) maar een medische of academische titel te voeren wordt verboden op haarweb heb ik inmiddels in een mailtje gelezen, dit is om misleiding in de toekomst te voorkomen!

Mvg Dr. medhair of binnenkort De haartherapeut?
GOOD AGING ;)

Ik vind 'haartherapeut' ook geen geschikt gebruikersnaam. Ook dat impliceert een gevolgde opleiding...

vrosjnivosj
30 april 2006, 21:00
volgensmij is de bedoeling dat je betacaroteen opsmeert.
die zonnebrand die sneller bruint bevat dat ook allemaal.
Je kan het opsmeren maar ik heb liever een pilletje. Neem de proef maar op de som koop een zak wortellen en eet ze op dan krijg je een ander kleurtje.

Ik heb iemand in de klas die soms veel wortels eet maar hij krijgt niet overal evenveel beta caroteen in z'n huid. Hij heeft dan van die witte plekker ertussen :D .

Beta-caroteen wordt omgezet in vitamine A in het lichaam maar ik weet niet ofdat teveel slecht is. Waar ik het had gelezen stond er dat het niet schadelijk is.

nevret
7 mei 2006, 18:23
hallo, ik krege het advies om v B pilletjes te nemen, dat zou goed voor mijn haar zijn, ik nam 2/3 pilletjes per dag, maar ik werd van 70kg--->90kg


ik heb van 80% van kennissen gehoord dat ik echt dik ben geworden, komt dit door de pillen?

sind een week gebruik ik niet en ben al 3 kg lichter geworden, dus wat denken jullie???


en als ik minoxidil (showthread.php?t=8926) neem , daar word je niet dik van he? die smeer je gewoon op je kop toch

alvast bedankt,

kevin
7 mei 2006, 18:31
hallo, ik krege het advies om v B pilletjes te nemen, dat zou goed voor mijn haar zijn, ik nam 2/3 pilletjes per dag, maar ik werd van 70kg--->90kg


ik heb van 80% van kennissen gehoord dat ik echt dik ben geworden, komt dit door de pillen?

sind een week gebruik ik niet en ben al 3 kg lichter geworden, dus wat denken jullie???


en als ik minoxidil (http://showthread.php?t=8926) neem , daar word je niet dik van he? die smeer je gewoon op je kop toch

alvast bedankt,



Daar heb ik nog nooooooooooooit van gehoord. Vitamine B zijn bouwstoffen die je lichaam nodig hebt, maar volgens mij kunnen deze nooit niet in vet omgezet worden en Minox al helemaal niet.

Guoy
7 mei 2006, 23:50
Ik vroeg me af of het verstandig is om van tijd tot tijd eventjes te stoppen met bepaalde voedingssuplementen of vitaminepillen. Ik kwam hier op toen ik laatst probiotica tabletten had gekocht en de vrouw van het natuurwinkeltje die het me verkocht me vertelde dat je als je het een maand of anderhalve maand hebt geslikt je even twee weken moet stoppen met slikken.

Nou vroeg ik mij af of dit niet verstandig is voor alle voedingssupplementen? Sinds ik in mei vorig jaar er achter kwam dat ik AGA heb heb ik naast finasteride en ketoconazol ook visolie, pompoenpitten en vitaminnepillen aangeschaft die ik sinds dien eigenlijk iedere dag heb gebruikt. Ik weet niet of het verstandig is om van tijd tot tijd een paar weekjes te stoppen met deze supplementen net zoals bij de probiotica tabletten, of dat het gewoon iedere dag gebruikt zou moeten/kunnen worden?

Iemand een idee hierover?

kas
8 mei 2006, 09:26
Volgens mij moet iem. zo veel mogelijk de noodzakelijke vitamines/mineralen uit goede, gevarieerde voeding halen en zo min mogelijk dus uit allerlei (synthetische) voedingssupplementen. Het verhaal dat als het niet baat het niet schaadt geloof ik niet, zeker niet voor vitaminepreparaten.

Kitty

kevin
8 mei 2006, 12:02
Ik vroeg me af of het verstandig is om van tijd tot tijd eventjes te stoppen met bepaalde voedingssuplementen of vitaminepillen. Ik kwam hier op toen ik laatst probiotica tabletten had gekocht en de vrouw van het natuurwinkeltje die het me verkocht me vertelde dat je als je het een maand of anderhalve maand hebt geslikt je even twee weken moet stoppen met slikken.

Nou vroeg ik mij af of dit niet verstandig is voor alle voedingssupplementen? Sinds ik in mei vorig jaar er achter kwam dat ik AGA heb heb ik naast finasteride en ketoconazol ook visolie, pompoenpitten en vitaminnepillen aangeschaft die ik sinds dien eigenlijk iedere dag heb gebruikt. Ik weet niet of het verstandig is om van tijd tot tijd een paar weekjes te stoppen met deze supplementen net zoals bij de probiotica tabletten, of dat het gewoon iedere dag gebruikt zou moeten/kunnen worden?

Iemand een idee hierover?

Je stopt toch ook niet met het eten van brood na 1 maandje? Volgens mij is het onzin, behalve bij sommige supplementen, maar dan staat het erbij.

Tiuri
21 mei 2006, 14:09
Interessant stukje van de Engelse wikipedia, http://en.wikipedia.org/wiki/Baldness

Insulin, metabolism and androgen levels

Typically, Sex Hormone Binding Globulin or SHBG binds testosterone and controls the amount which is floating 'free' in the blood. Lowered levels of SHBG result in more free testosterone. Free testosterone, and not total testosterone, is a critical factor in DHT levels since only free testosterone is converted into DHT by the enzyme 5-alpha reductase.

Sex hormone binding globulin is reduced by high insulin levels. Thus, when insulin levels are high, free testosterone is increased leading to more DHT. Consequently, the level of DHT is directly linked to insulin levels.

Possibly, increasing the level of free testosterone and DHT is one more way for our bodies to deal with high blood sugar in which case chronically lowering DHT levels via medication could make men more succeptible to other metabolic problems.

Statistically, men who are bald are more likely to be insulin resistant and more likely to suffer cardiovascular disease. There seems to be a correlation between male pattern baldness and metabolic syndrome, particularly in non-obese men[6], though androgens are not shown to cause heart disease or metabolic syndrome\diabetes directly and actually may offer some protection against diabetes. High insulin levels seem the likely link between the two conditions. Levels of SHBG, and thus free andrognes, in non-pregnant women are also correlated with glucose intolerance, though this correlation disappears during pregnancy. [7]

Increased levels of Insulin Growth Factor-1 (IGF-1) have also been correlated to vertex balding [8]

Increased incidence of androgenic alopecia has been linked to a high fat diet and more sedentary lifestyle, the most notable example of which is the population of post WWII Japan, which saw its incidence of hair loss increase dramatically as its intake of fatty foods also increased (and height increased as well.)

Daily, vigorous aerobic exercise (as opposed to short workout periods designed to raise androgen levels and build muscle or more sporadic exercise) and a diet which is adequate yet more moderate in terms of fat/total calorie intake have been shown to reduce baseline insulin levels as well as baseline total and free testosterone, significantly lowering baseline DHT. [9].

bas739
21 mei 2006, 16:04
haha dus allemaal die pasjes van die ene gast van "Nederland in beweging" imiteren en niet meer naar de Mc....

Loukey
24 mei 2006, 18:56
Ik ben me sinds kort aan het verdiepen in haargroeimiddelen, vitamines en supplementen. Ik ben zelf 27 jr oud, heb 2 haartransplantaties ondergaa, zonder die zou ik nu helemaal kaal geweest zijn. Er zijn in totaal 2400 follikels verplaatst naar de bovenkant. Mijn haar blijft echter uitvallen, ook aan de zijkanten/achterkant en daarom ben ik toch op zoek naar wat middelen die me kunnen helpen met behouden en waardoor ik me misschien in het algemeen ook wat beter voel.
Wat ik nu inneem is:
- FolliGro, 1 capsule + 2x mondspray per dag (heb hier hele negatieve dingen over gelezen op haarweb dus ik denk niet dat ik het lang zal gebruiken)
- Davitamon B Complex forte 1 dragee per dag
- Trekpleister Biergist 215 mg 1 tablet per dag
- Kruidvat MSM Biozwavel 1000 mg 1 tablet per dag
- Kruidvat St Janskruid 1 tablet per dag
- Paar koppen groene jasmijnthee per dag

Kan iemand mij vertellen of ik al die tabletten zomaar zonder mijn dokter te raapplegen elke dag in kan nemen of kan dat schadelijk zijn?
Verder denk ik erover om het volgende te gaan gebruiken/uitproberen:
- Saw Palmetto van de Tuinen
- Soja
- Fenegriek van de Tuinen (als vervanger van FolliGro)

Iemand suggesties waar ik bovengenoemde producten het beste kan halen en welke dosering men kan nemen? Misschien is het helemaal niet goed om zoveel verschillende tabletten in te nemen.

ray
24 mei 2006, 19:01
om het haar te behouden en verdere uitval te voorkomen is eigenlijk alleen finasteride een goed middel.

saw palmetto is de natuurlijke variant maar het is nooit wetenschappelijk aangetoond of het wel werkt.
daarnaast schijnt het al slechte haarzakjes ook te vernietigen meende ik ergens te lezen.

finasteride kun je het beste aanschaffen als proscar tabletten.

deze bevatten 5 mg fina. de meeste mensen delen de proscar in 4 brokken en slikken dus 1,25 mg fina per dag.
je zou ook minder kunnen slikken door de pil nog kleiner te delen maar dat is rotwerk.

proscar kost rond de 35 euro voor 30 tabletten.
30x4=120 dagen
dus voor iets meer dan 100 euro per jaar heb je een goed regime om haar te behouden.

je moet fina wel op doktersrecept krijgen en niet elke huisarts schrijft zoiets uit.
online kun je dit wel eenvoudig bestellen.

dfasd
24 mei 2006, 19:11
ik drink mijn eigen pis, werkt ook heel goed

Loukey
24 mei 2006, 20:32
Misschien een heel goed advies maar daar begin ik niet aan :-)

Ik wil graag weten of die vitaminen en supplementen zonder doktersrecept ingenomen kunnen worden. En of mensen er ervaringen mee hebben.

vrosjnivosj
24 mei 2006, 21:00
Je kan dit allemaal krijgen zonder doktersrecept maar je bedoelt zeker ofdat het goed is.
Probeer ze anders en kijk ofdat je er goed of slecht op reageert.
Die 3 laatste middelen die je genoemd hebt zijn wel niet bewezen maar je kan het altijd proberen.

Loukey
25 mei 2006, 12:48
dat bedoel ik inderdaad. ik weet nu ongeveer hoe ik reageer op al die bovenste op een dag: niet goed :-) voelde me gister beetje opgefokt en wazig, net alsof ik amfetamine op had. dus dat doe ik maar niet meer, alles op 1 dag. op die biergist staat bv, per maaltijd 2 of 3 tabletten innemen, als ik dat zou doen zou ik het niet overleven denk ik, met die andere erbij. ga maar eens op zoek naar goeie saw palmetto want ik ben nog een beetje huiverig met finas/dutas. heb liever natuurlijke producten. alhoewel finas mss makkelijker is en goedkoper. eerst maar wat andere dingen uitproberen denk ik voordat ik daaraan begin. tips zijn altijd welkom!

vrosjnivosj
25 mei 2006, 14:16
Dat wazig zijn zal wel door de St Janskruid zijn.
Bouw gewoon langzaam op en dan kun je gemakkelijk zien welk supplement niet goed is voor jou.
Goeie saw palmetto kun je kopen bij www.perfectbody.nl (http://www.perfectbody.nl)

haaribo
2 juni 2006, 15:21
TIP
bij de tuinen zijn op het moment veel voedingssupplementen voor de helft van de prijs!
Heb zelf multivitaminen groene thee en lijnzaad suplementen aangeschaft.

http://www.detuinen.nl/nl/TU/content/contentvoedingsupplementen.html

tellmemore
2 juni 2006, 18:07
TIP
bij de tuinen zijn op het moment veel voedingssupplementen voor de helft van de prijs!
Heb zelf multivitaminen groene thee en lijnzaad suplementen aangeschaft.

http://www.detuinen.nl/nl/TU/content/contentvoedingsupplementen.html

De haar vitamines waren ook de helft van de prijs.
8.99 voor 90 tabletten.
Verder ook de omega vetzuurtje. Practisch alles eigenlijk....

haaribo
11 juni 2006, 20:52
De haar vitamines waren ook de helft van de prijs.
8.99 voor 90 tabletten.
Verder ook de omega vetzuurtje. Practisch alles eigenlijk....

ik ga morgen ook de huid haar & nagels vitamines kopen. Is het nu zo dat door het gebruik van dit soort vitamines je haar en nagels sneller doet groeien? Iemand er ervaring mee?
Ik heb namelijk last van een schimmel infectie bij mijn teennagels, hiervoor ga ik medicijnen slikken maar dat moet heel erg lang (3maanden) aangezien je teennagels erg langzaam groeien. Wanneer deze sneller groeien hoop ik eerder van deze medicijnen of te zijn. En een leuke bijkomstigheid is natuurlijk dat het ook goed voor je haar moet zijn.

Het worden alleen wel een beetje veel pillen zo moet ik zeggen.

multivitamine
lijnzaadoliecapsules
groenetheecapsules
fina
TERBINAFINE voor de schimmelinfectie

en straks ook haar nagels en huid

kas
12 juni 2006, 13:49
ik ga morgen ook de huid haar & nagels vitamines kopen. Is het nu zo dat door het gebruik van dit soort vitamines je haar en nagels sneller doet groeien? Iemand er ervaring mee?
Ik heb namelijk last van een schimmel infectie bij mijn teennagels, hiervoor ga ik medicijnen slikken maar dat moet heel erg lang (3maanden) aangezien je teennagels erg langzaam groeien. Wanneer deze sneller groeien hoop ik eerder van deze medicijnen of te zijn. En een leuke bijkomstigheid is natuurlijk dat het ook goed voor je haar moet zijn.

Het worden alleen wel een beetje veel pillen zo moet ik zeggen.

multivitamine
lijnzaadoliecapsules
groenetheecapsules
fina
TERBINAFINE voor de schimmelinfectie

en straks ook haar nagels en huid


Vitamines voor haar en huid verbeteren de conditie van beiden doordat de benodigde vitamines/mineralen voor goede groei extra worden toegevoegd. Het zal er niet sneller van gaan groeien,mogelijk wordt wel de kwaliteit van haar en nagels beter voor zover mogelijk. Lekker de zon in..:cool: komt ook groei van haren&nagels ten goede..
By the way, is die pillenkuur echt noodzakelijk? Er zijn toch ook uitwendige middelen om een schimmelnagel mee te behandelen. Lijkt me nog lang/heavy, zo'n kuurtje....
Kitty

haaribo
12 juni 2006, 15:19
Vitamines voor haar en huid verbeteren de conditie van beiden doordat de benodigde vitamines/mineralen voor goede groei extra worden toegevoegd. Het zal er niet sneller van gaan groeien,mogelijk wordt wel de kwaliteit van haar en nagels beter voor zover mogelijk. Lekker de zon in..:cool: komt ook groei van haren&nagels ten goede..
By the way, is die pillenkuur echt noodzakelijk? Er zijn toch ook uitwendige middelen om een schimmelnagel mee te behandelen. Lijkt me nog lang/heavy, zo'n kuurtje....
Kitty

Ja ik vrees dat het wel noodzakelijk is. Het al het een en ander geprobeerd uitwendig. Maar het lost het probleem niet permanent op. Opzich werkt het wel maar omdat de nagel voor het grootste gedeelte niet zichtbaar is dringt het spul dat je erop smeert daar niet door. Om de schimmelinfectie dus goed te bestreiden moet je dus iets van binnenuit doen. Heb lang geaarseld of ik het wel wilde maar ga het nu toch maar gewoon doen en hopen dat ik er dan voor de rest van mijn leven vanaf ben anders moet ik mijn hele leven spulletjes op mijn tenen blijven smeren wat alleen een beetje helpt.

Kas denk je trouwens niet dat het een beetje overkill zal zijn om naast multivitaminen gezond eten groene thee en lijnzaadolie ook nog eens die haar/nagel vitamines te nemen? Ik neem nu s`ochtends al drie verschillende pillen, vier vind ik toch best veel.

Guoy
12 juni 2006, 17:17
Het is absoluut noodzakelijk om die pillen te slikken voor je nagels. Goed dat je er aan bent begonnen, want het kan alleen maar erger worden als je niets slikt. Er is geen zalfje dat door een nagel kan dringen. Ik denk niet dat het nodig is om die haar en nagel vitaminen te slikken naast die multivitaminen. Sommige vitaminen zijn slecht voor je als je er teveel van binnen krijgt en daarnaast hebben die haar en nagelvitaminen echt absurde hoeveelheden. Ik zat laatst in de tuinen te kijken wat dat nou in zat. Echt 10 of 20 keer de adh van allerlei vitaminen B. :confused:

haaribo
12 juni 2006, 18:06
Was net bij de tuinen en had het potje in mijn hand, zag ook nog vitaminepillen puur voor je haar en vitaminepillen puur voor je nagels. En kwam toen eigenlijk tot de conclusie dat het wel een hoop bullshit is om die extra pillen te slikken. Ik hou het gewoon bij mijn huidige 3 voedingssupplementen dat is meer dan voldoende.

tellmemore
12 juni 2006, 21:03
Was net bij de tuinen en had het potje in mijn hand, zag ook nog vitaminepillen puur voor je haar en vitaminepillen puur voor je nagels. En kwam toen eigenlijk tot de conclusie dat het wel een hoop bullshit is om die extra pillen te slikken. Ik hou het gewoon bij mijn huidige 3 voedingssupplementen dat is meer dan voldoende.

Tjah klopt je kan gemakkelijk aan je vitaminen komen met al die pillen. Wordt je lichaam denk ik een beetje lui van.
Ik slik nu het totaal complex van de tuinen met alles +/- 100% ADH en de vitamine's speciaal voor haar. Dat is meer dan genoeg en al helemaal gecombineerd met mijn gezonde levenstijl :rolleyes:

ray
13 juni 2006, 14:41
Tjah klopt je kan gemakkelijk aan je vitaminen komen met al die pillen. Wordt je lichaam denk ik een beetje lui van.
Ik slik nu het totaal complex van de tuinen met alles +/- 100% ADH en de vitamine's speciaal voor haar. Dat is meer dan genoeg en al helemaal gecombineerd met mijn gezonde levenstijl :rolleyes:

wat zit er dan precies in?

ik slik nu:

-zink
-ijzer
-vit. c
-omega 3-6-9
-spectrum totaal
-msm
-biergist

zou makkelijker zijn als er een pilletje was waar alle goede ingredienten voor je haar al in zouden zitten.

ps, weet iemand waar ik aan de goede vit. b6 kan komen (p-5-p?)
biotine is zelfde als msm?

tellmemore
13 juni 2006, 15:24
wat zit er dan precies in?

ik slik nu:

-zink
-ijzer
-vit. c
-omega 3-6-9
-spectrum totaal
-msm
-biergist

zou makkelijker zijn als er een pilletje was waar alle goede ingredienten voor je haar al in zouden zitten.

ps, weet iemand waar ik aan de goede vit. b6 kan komen (p-5-p?)
biotine is zelfde als msm?

1 Tablet van de tuinen super haar forumule bevat het volgende:
Beta Caroteen 2mg 125% ADH
Vitamine C 333.3mg 556% ADH
Vitamine B1 (Thiamine) 28mg 2000% ADH
Vitamine B2 (Riboflavine) 33.3mg 2081% ADH
Niacine 33.3 mg 185% ADH
Vitamine B6 27mg 1350% ADH
Foliumzuur 133.3 mcg 67% ADH
Vitamine B12 33.3 mcg 3330% ADH
Biotine 666.7 mcg 444% ADH
Zink 1.67 mg 11% ADH
L-Cysteine 111.3 mg
PABA 33.3 mg
Inositol 166.7 mg
Choline 166.7 mg
Koper 0.666 mg

ray
15 juni 2006, 14:41
de tuinen kon ik hier in de buurt niet zo vinden.
ben ff naar de hema gegaan en haar en nagels complex gehaald.

ingredienten die hierin zitten zijn: (per 3 tabletten

Vit. A 1005 mcg 125 %
Panthotheenzuur (b5) 15 mg 250%
Vit B6 6 mg 300%
Vit B12 5,7 mcg 570%
Foliumzuur 300 mcg 150%
Biotine 300 mcg 200%
Vit. C 60 mg 100%
Vit. E 15 mg 150%
Calcium 300 mg 38%
Ijzer 19,5 mg 139%
Jodium (kalium) 150 mcg 100%
Koper 900 mcg -
Magnesium 3,4 mg 1%
Zink 3 mg 20%
Heermoes 120 mg -

de prijs was 4,50 euro voor 75 tabletten
3x daags 1 tablet bij elke maaltijd

ik vind dit wel makkelijk voor als ik straks op vakantie ga.
denk dat ik mijn huidige losse vitaminen en mineralen opmaak en dan overstap hierop en eventueel nog zoek naar een nog betere all-round pil

edit: vitamine b6 was toch in een bepaalde vorm toch niet goed voor je haar schoot me net te binnen?

Guoy
15 juni 2006, 14:57
Vitamine B12 33.3 mcg 3330% ADH

:confused: Beetje veel van het goede lijkt me! Waarom slikken we hier zoveel vitaminen mensen? Eten we zo ongezond?

ray
15 juni 2006, 15:03
als extra ondersteuning gewoon.
ik eet daags gemiddeld 4 a 5 stukken fruit en veel groente.
maar ja, extra ondersteuning is nooit verkeerd

kas
21 juni 2006, 11:46
als extra ondersteuning gewoon.
ik eet daags gemiddeld 4 a 5 stukken fruit en veel groente.
maar ja, extra ondersteuning is nooit verkeerd

Als je zoveel fruit eet als je post en daarbij veel groente, heb jij iig die supplementen zeker niet nodig. Langdurige overdoseringen van bep. vitamines is niet goed voor je gezondheid.
Kitty

vrosjnivosj
21 juni 2006, 13:07
Zoals vitamine a die leverbeschadiging en osteoporose zou kunnen geven.

Tiuri
19 februari 2007, 23:18
Hier wel een interessant artikel (http://www.denverpost.com/ci_5201749?source=rss) voor de voedingfreaks:

Skin and hair benefit from good diet too
By Carolyn O'neil
Cox News Service
Article Last Updated: 02/11/2007 10:35:10 AM MST

Atlanta - Most people associate eating a healthier diet with weight-loss goals or keeping cholesterol in check, which are two really important medical missions. But there's something more you should think about: Eating right to help your body be the best it can be inside and out.

The shine in your hair and glow in your skin are just as important as the numbers on your bathroom scale as a measure of how your meals impact your health. Just as the mineral calcium is critical in bone health, there are a myriad other roles that nutrients play in helping us feel and look our best. Your skin wants you to eat a healthy diet too.

Nutrition might even play a role in helping you look younger because skin cells need certain nutrients to repair and regenerate.

This is also true for healthy hair and nails. So the connection between health and beauty is very real and provides even more motivation to improve eating habits for life long health.

Feed your skin the good stuff. Antioxidants, including vitamins C, E and A, protect against the oxidation, or breaking down, of cells in the body, including the skin. The best protection is an array of antioxidants from brightly colored fruits and vegetables. Try to include dark green leafy vegetables, broccoli, blueberries, cantaloupe, pink grapefruit, red peppers, carrots, sweet potatoes, squash, plums, purple grapes, beets and tomatoes in your daily dietary plan. Don't want to look like a prune? Eat more of them.

Prunes, also known as dried plums, are super high in protective antioxidants.

Vitamin C is essential for the formation of collagen, a spongy network of fibers that keeps skin plump and wrinkle-free. Good sources of vitamin C include citrus fruits, red peppers, dark green leafy vegetables, tomatoes, strawberries and kiwi.

Beta carotene, which is converted to vitamin A in the body, is critical for skin health too because it's involved in the growth and repair of skin cells and might protect against sun damage. Note: Vitamin A supplements in high doses can be toxic, so go for carrots, pumpkin, mangos, sweet potatoes and other orange-colored foods, indicating they're naturally rich in beta carotene.

Vitamin E helps protect healthy cells and guards against sun damage too.

Foods that have vitamin E include wheat germ, fortified cereals, nuts and seeds. There's even some research that suggests vitamin E can join forces with vitamin C for an extra boost of anti-aging skin protection. So how about a glass of orange juice with a handful of almonds for an afternoon snack to nourish your skin? - Beauty on the half shell? Oysters are a great source of the mineral zinc, which is involved in wound healing and the formation of new collagen. Rather have sushi? The mineral selenium found in tuna and crab might help delay aging by reducing sun damage and protecting skin's elasticity.

Healthy fats such as omega-3 - found in salmon, flaxseed and walnuts - and the monounsaturated oils found in olive oil, canola oil, avocados and nut butters are heart-healthy and help keep skin moisturized.

Registered dietitian Lenore Greenstein says, "I am always worried about fat-phobic people. They don't realize dry skin and thinning hair can be a side effect of a diet too low in fat." Drinking water throughout the day keeps skin moist and helps rid the body of toxins.

Overdoing it at the bars or even coffee bars can show on your face too. Avoid excess alcohol and caffeine that can dry and dehydrate your skin, robbing the cells of needed water and causing fine lines to be more visible.

asdfg
19 februari 2007, 23:27
hallo lotgenoten,

Wat vitamines betreft slik ik 10000%adh vitamine b en 100%adh zink.
Maar ik twijfel of ik wat betreft de vitamines en hoeveelheden hiervan goed bezig ben.
Wat slikken jullie en hoeveel?

groeten

ik doe de studie voedingswetenschappen en ik kan je zeggen dat als je elke dag gezond eet je genoeg vitamines binnenkrijgt, afwisseing is natuurlijk wel belangrijk. maar als je twijfelt kun je altijd vitamine supplementen nemen maar niet meer dan adh (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid). want daar schiet je niks mee op want dat word niet opgenomen door je lichaam, verspil je geld daar dus niet aan.

cherifo
20 februari 2007, 10:50
Hier wel een interessant artikel (http://www.denverpost.com/ci_5201749?source=rss) voor de voedingfreaks:
misschien handig moest iemand dit geheel kunnen vertalen :rolleyes:

thanks;)

Gideon
20 februari 2007, 11:12
misschien handig moest iemand dit geheel kunnen vertalen :rolleyes:

thanks;)

http://babelfish.altavista.com/

Niet geweldig omdat alles in een directe vertaling wordt weergegeven, maar je snapt dan wel waar de tekst over gaat :)

cherifo
20 februari 2007, 11:25
http://babelfish.altavista.com/

Niet geweldig omdat alles in een directe vertaling wordt weergegeven, maar je snapt dan wel waar de tekst over gaat :)

thanks..voila ik heb heel de site automatisch vertaald.. misschien handig voor sommigen onder ons hé..

"Het voordeel van de huid en van het haar van goed dieet ook
Door Carolyn O'neil
De Dienst van het Nieuws van Cox
Laatst bijgewerkt Van het artikel: 02/11/2007 10:35:10 AM MST


Atlanta - de Meeste mensen associëren het eten van een gezonder dieet met gewicht-verlies doelstellingen of het houden van cholesterol in controle, die twee werkelijk belangrijke medische opdrachten zijn. Maar daar zou iets meer u moeten denken over: Net het eten om uw lichaam te helpen het beste zijn het kan binnen en uit zijn.

Glans in uw haar en de gloed in uw huid is enkel belangrijk zo zoals de aantallen op uw badkamersschaal als maatregel van hoe uw maaltijd uw gezondheid beďnvloedt. Enkel aangezien het minerale calcium in beengezondheid kritiek is, is er een horde andere rollen die de voedingsmiddelen in het helpen van ons voelen en spelen ons beste kijken. Uw huid wil u een gezond dieet ook eten.

De voeding zou een rol zelfs kunnen spelen in het helpen van u jonger kijken omdat de huidcellen bepaalde te herstellen en te regenereren voedingsmiddelen nodig hebben.

Dit is ook waar voor gezonde haar en spijkers. Zo is de verbinding tussen gezondheid en schoonheid zeer echt en verstrekt zelfs nog meer motivatie om eetgewoonten voor het levens lange gezondheid te verbeteren.

Voed uw huid het goede materiaal. Het anti-oxyderend, met inbegrip van vitaminen C, E en A, beschermen tegen de oxydatie, of het opsplitsen, van cellen in het lichaam, met inbegrip van de huid. De beste bescherming is een serie van anti-oxyderend van helder gekleurde vruchten en groenten. Probeer om donkergroene bladgroenten, broccoli, bosbessen, kantaloep, roze grapefruit, Spaanse pepers, wortelen, bataten, pompoen, pruimen, purpere druiven, bieten en tomaten in uw dagelijks dieetplan te omvatten. Willen geen blik van een gedroogde pruim houden? Eet meer van hen.

Gedroogde pruimen, die ook als droge pruimen worden de bekend, zijn super hoogte in beschermende anti-oxyderend.

De vitamine C is essentieel voor de vorming van collageen, een sponzig netwerk van vezels dat huid mollig en rimpel-vrij houdt. De goede bronnen van vitamine C omvatten citrusvruchten, Spaanse pepers, donkergroene bladgroenten, tomaten, aardbeien en kiwi.

De bčta carotine, die wordt omgezet in vitamine A in het lichaam, is kritiek ook voor huidgezondheid omdat het betrokken bij de groei en de reparatie van huidcellen is en tegen zonschade zou kunnen beschermen. Nota: De supplementen van de vitamine A in hoge dosissen kunnen giftig zijn, zodat gaan voor wortelen, pompoen, mango's, bataten en ander oranje voedsel, wijzend op zijn zij natuurlijk rijk aan bčtacarotine.

De hulp van de vitamine E beschermt gezonde cellen en wachten ook tegen zonschade.

Voedsel dat vitamine E heeft tarwekiem, versterkte graangewassen, noten en zaden omvatten. Daar zelfs wat onderzoek dat vitamine E naar voren brengt kan met vitamine C voor een extra verhoging van anti-veroudert huidbescherming samenwerken. Hoe zo over een glas oranje sap met een handvol amandelen voor een middagsnack om uw huid te voeden? - Schoonheid op halve shell? De oesters zijn een grote bron van het minerale zink, dat bij wond het helen en de vorming van nieuw collageen betrokken is. Hebben eerder sushi? Het minerale selenium dat in tonijn en krab wordt gevonden zou kunnen helpen het verouderen vertragen door zonschade te verminderen en de elasticiteit van de huid te beschermen.

De gezonde vetten zoals omega-3 - gevonden in zalm, lijnzaad en okkernoten - en monounsaturated oliën die in olijfolie, canolaolie worden gevonden, zijn de avocado's en de nootboters hart -

gezond en hulp houd huid bevochtigd.

De geregistreerde diëtist Lenore Greenstein zegt, "ik ben altijd ongerust gemaakt over vet-phobic mensen. Zij realiseren geen droge huid en het verdunnende haar kan een bijwerking van een dieet te zijn laag in vet." Het drinkwater door de dag houdt huid vochtig en helpt het lichaam van toxine bevrijden.

Overdoing het bij de staven of zelfs koffiebars kan op uw gezicht ook tonen. Vermijd bovenmatige alcohol en cafeďne die kunnen en uw huid drogen ontwateren die, die de cellen van nodig water rooft en fijne lijnen zichtbaarder veroorzaakt om te zijn."

Tiuri
10 maart 2007, 22:12
Zeer interessant: http://news.hairlosshelp.com/hair-loss-news/a-poor-diet-can-accelerate-your-hair-loss-suggests-survey/
Studie: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=17341860

kevin
11 maart 2007, 10:53
En hier (http://www.hairlosshelp.com/forums/messageview.cfm?catid=10&threadid=67235) de thread op HLH, ook interessant :)

kevin
11 maart 2007, 11:12
Hoe zit het eigenlijk met brood? Wat voor brood is nou eigenlijk goed voor je en staat laag op de GI Index? Ik weet wel dat wit brood en gemodificeerd zetmeel echt een no-go is.

tellmemore
11 maart 2007, 11:19
Zeer interessant: http://news.hairlosshelp.com/hair-loss-news/a-poor-diet-can-accelerate-your-hair-loss-suggests-survey/
Studie: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=17341860


Volgens mij waren er al 2 Finse onderzoeken naar de relatie tussen overgewicht en AGA. Volgens mij is dit een vervolgstudie! Desalniettemin interessant!

Jaapie
11 maart 2007, 11:21
Hoe zit het eigenlijk met brood? Wat voor brood is nou eigenlijk goed voor je en staat laag op de GI Index? Ik weet wel dat wit brood en gemodificeerd zetmeel echt een no-go is.
volgranen bruin brood is wel ok, wit brood niet. Wit brood is ver doorgemodificeerd waardoor het eigenlijk een bom van simpele koolhydraten is geworden.

kevin
11 maart 2007, 12:13
Misschien dat jij dit wel weet Jaapie. Hoeveel Proteďne per dag is wenselijk/aanbevolen? Ik kan het nergens vinden. Volgens mij is er niet echt een een ADH van Proteďne, maar het is wel noodzakelijk.

Amsterdam22
11 maart 2007, 12:37
Als je veel aan krachttraining doet en veel proteinen nodig hebt voor je spieren moet je ongeveer 2, tot 2,5 x je lichaamsgewicht aan proteinen (in gram) eten. Dus als je 70 kilo weegt, zou je dan 140-175 g proteinen moeten binnenkrijgen.

Hoe het zit voor mensen die dus niet aan krachttraining doen weet ik niet precies, maar dat zal ongetwijfeld een stuk lager liggen.

Daarbij heb je ook nog veel verschil in de eiwitten, zo heb je snelle eiwitten, zoals whey (wat o.a in melk zit), en langzamere eiwitten, die je eerder in kwark vindt.

Vince001
11 maart 2007, 14:05
Hoe zit het eigenlijk met brood? Wat voor brood is nou eigenlijk goed voor je en staat laag op de GI Index? Ik weet wel dat wit brood en gemodificeerd zetmeel echt een no-go is.Het punt met dit soort onderwerpen is dat je het zo extreem kunt maken als je wilt. Een aantal boeken die over voeding en overgewicht of voeding en ziektes gaan, komen er uiteindelijk op uit dat je helemaal geen brood moet eten.... Maarja, om nou de hele dag nootjes, pitten en rauwe groenten te gaan zitten wegknagen...:rolleyes:


Life Without Bread:http://www.amazon.com/Life-Without-Bread-M-D-Wolfgang/dp/0658001701/ref=pd_bbs_sr_1/102-9373078-3637741?ie=UTF8&s=books&qid=1173617864&sr=8-1

The Paleo Diet: Lose Weight and Get Healthy by Eating the Food You Were Designed to Eat: http://www.amazon.com/gp/product/0471267554/sr/ref=pd_cp_b_title/102-9373078-3637741?ie=UTF8&qid=1173617864&sr=8-1

kevin
11 maart 2007, 15:00
Het punt met dit soort onderwerpen is dat je het zo extreem kunt maken als je wilt. Een aantal boeken die over voeding en overgewicht of voeding en ziektes gaan, komen er uiteindelijk op uit dat je helemaal geen brood moet eten.... Maarja, om nou de hele dag nootjes, pitten en rauwe groenten te gaan zitten wegknagen...:rolleyes:


Life Without Bread:http://www.amazon.com/Life-Without-Bread-M-D-Wolfgang/dp/0658001701/ref=pd_bbs_sr_1/102-9373078-3637741?ie=UTF8&s=books&qid=1173617864&sr=8-1

The Paleo Diet: Lose Weight and Get Healthy by Eating the Food You Were Designed to Eat: http://www.amazon.com/gp/product/0471267554/sr/ref=pd_cp_b_title/102-9373078-3637741?ie=UTF8&qid=1173617864&sr=8-1

En waarom zou je dan geen brood mogen eten Vince?

vrosjnivosj
11 maart 2007, 16:19
Als je veel aan krachttraining doet en veel proteinen nodig hebt voor je spieren moet je ongeveer 2, tot 2,5 x je lichaamsgewicht aan proteinen (in gram) eten. Dus als je 70 kilo weegt, zou je dan 140-175 g proteinen moeten binnenkrijgen.

Hoe het zit voor mensen die dus niet aan krachttraining doen weet ik niet precies, maar dat zal ongetwijfeld een stuk lager liggen.

Daarbij heb je ook nog veel verschil in de eiwitten, zo heb je snelle eiwitten, zoals whey (wat o.a in melk zit), en langzamere eiwitten, die je eerder in kwark vindt.
Ik heb dat al veel gelezen maar heb je daar een bron ook van? Ik heb ook gelezen dat eiwitten(als je het in grotere mate gebruikt) niet slecht zijn voor lever en nieren. Maar ik denk zoals met vet en andere stoffen het slecht is om veel te gebruiken.

Vince001
11 maart 2007, 16:57
En waarom zou je dan geen brood mogen eten Vince?Omdat er veel koolhydraten in zitten zoals normaal is bij graanproducten.http://www.lowcarb.ca/atkins-diet-and-low-carb-plans/life-without-bread.html

Amsterdam22
12 maart 2007, 09:26
Ik heb dat al veel gelezen maar heb je daar een bron ook van? Ik heb ook gelezen dat eiwitten(als je het in grotere mate gebruikt) niet slecht zijn voor lever en nieren. Maar ik denk zoals met vet en andere stoffen het slecht is om veel te gebruiken.

Nee, ik heb er geen bron van, ik heb het van veel verschillende mensen gehoord/gelezen. Het lijkt dus een soort van common knowledge te zijn bij krachtsporters. Maar ik ben net als jij ook wel benieuwd naar een bron, om te zien of het geen fabeltje is, maar tot die tijd houd ik me er wel aan.

Ik het net als jij ook gelezen dat teveel eiwitten niet schadelijk voor je is, als je echt teveel binnenkrijgt zorgt je lichaam dat dat er wel op de wc uitgaat :).

Jaapie
12 maart 2007, 21:46
Misschien dat jij dit wel weet Jaapie. Hoeveel Proteďne per dag is wenselijk/aanbevolen? Ik kan het nergens vinden. Volgens mij is er niet echt een een ADH van Proteďne, maar het is wel noodzakelijk.

Ongeveer 0,9 gr eiwit per kg lichaamsgewicht. Voor krachtsporters ligt dat natuurlijk een stuk hoger.

kurt
12 maart 2007, 22:09
Ongeveer 0,9 gr eiwit per kg lichaamsgewicht. Voor krachtsporters ligt dat natuurlijk een stuk hoger.

dat klopt, maar is het ook niet zo dat teveel eiwitten belastend zijn voor de nieren??

Jaapie
12 maart 2007, 22:18
dat klopt, maar is het ook niet zo dat teveel eiwitten belastend zijn voor de nieren??
Mja, het kan voor dehydratie zorgen. Dus bij een hoge eiwitiname moet je ook veel drinken, ik hanteer altijd de regel van minimaal 1 liter water per 1000 kcal.

kevin
12 maart 2007, 22:35
Ongeveer 0,9 gr eiwit per kg lichaamsgewicht. Voor krachtsporters ligt dat natuurlijk een stuk hoger.

Ah bedankt. Dat is trouwens best veel :eek:. Dan zou ik rond de 70 gram eiwit per dag binnen moeten krijgen, maar dit ligt eerder rond de ~50 per dag.

Vince001
18 maart 2007, 16:53
Het verhaal over voeding en haaruitval op HLH heeft nog een vervolg gekregen. Onderzoekers zouden een link hebben gevonden tussen een dikke buik door vet en inflammation.We had previously reported on a Finnish study that showed that men who were overweight and had a large amount of belly fat were 17% more likely to also be suffering from hair loss than non-obese men.

In addition to this, these men also had a greater amount of a protein (hs-CRP) that indicated the presence of low-grade inflammation. This inflammation may be partially responsible in increasing the incidence of hair loss in these men.

Until now it wasn’t clear how this happens but now research out of the Washington University School of Medicine in St. Louis suggests that the fat in the belly itself may be an important promoter of that inflammation.

The researchers have been able to confirm that fat cells inside the abdomen are secreting molecules that increase inflammation. It’s the first evidence of a potential mechanistic link between abdominal fat and systemic inflammation.

For years, scientists have been aware of a relationship between disease risk and excess belly fat. “Apple-shaped” people, who carry fat in the abdomen, have a higher risk of heart disease, diabetes and other problems than “pear-shaped” people, who tend to store fat in the hips and thighs. Too much abdominal fat is associated with a defect in the body’s response to insulin. During medical exams, some physicians measure waist circumference to identify patients at increased risk for these problems.


Not just any belly fat will cause inflammation, however. Back in 2004, Washington University investigators found that removing abdominal fat with liposuction did not provide the metabolic benefits normally associated with similar amounts of fat loss induced by dieting or exercising.

“Despite removing large amounts of subcutaneous fat from beneath the skin — about 20 percent of a person’s total body fat mass — there were no beneficial medical effects,” says Samuel Klein, M.D., the Danforth Professor of Medicine and Nutritional Science and the senior investigator on both studies. “These results demonstrated that decreasing fat mass by surgery, which removes billions of fat cells, does not provide the metabolic benefits seen when fat mass is reduced by lowering calorie intake, which shrinks the size of fat cells and decreases the amount of fat inside the abdomen and other tissues.”

In this new study, researchers looked instead at visceral fat — the fat that surrounds the organs in the gut. Unlike subcutaneous fat, visceral fat is not easy to remove surgically because it is very close to the intestines and other internal organs. Since they couldn’t just take out the fat, the research team decided to analyze the blood that ran through it to determine whether visceral fat was involved in inflammation or whether, like subcutaneous fat, it was merely a marker of potential problems.

Reporting in the journal Diabetes, the research team says visceral fat likely contributes to increases in systemic inflammation and insulin resistance. They sampled blood from the portal vein in obese patients undergoing gastric bypass surgery and found that visceral fat in the abdomen was secreting high levels of an important inflammatory molecule called interleukin-6 (IL-6) into portal vein blood.

“The portal vein is filled with blood that drains visceral fat,” says first author Luigi Fontana, M.D., Ph.D., assistant professor of medicine at Washington University in St. Louis and an investigator at the Istituto Superiore di Sanita, Rome, Italy. “Portal vein blood had levels of IL-6 that were 50 percent higher than blood from the periphery.”

Increased IL-6 levels in the portal vein correlated with concentrations of an inflammatory substance called C-reactive protein (CRP) in the body. High CRP levels are related to inflammation, and chronic inflammation is associated with insulin resistance, hypertension, type 2 diabetes, atherosclerosis, and more recently hair loss.

“These data support the notion that visceral fat produces inflammatory cytokines that contribute to insulin resistance and cardiovascular disease,” says Klein.

Klein, Fontana and J. Christopher Eagon, M.D., assistant professor of surgery, looked at blood samples from 25 patients. All were extremely obese, and all were undergoing gastric bypass surgery. They took blood from the portal vein and from the radial artery in the arm and found differences in levels of IL-6 between the samples.

Fontana believes the findings help explain how visceral fat can lead to inflammation, insulin resistance and other metabolic problems. And he says by contributing to inflammation, visceral fat cells in the abdomen may be doing even more than that.

“Many years ago, atherosclerosis was thought to be related to lipids and to the excessive deposit of cholesterol in the arteries,” Fontana says. “Nowadays, it’s clear that atherosclerosis is an inflammatory disease. There also is evidence that inflammation plays a role in cancer, and there is even evidence that it plays a role in aging. Someday we may learn that visceral fat is involved in those things, too.”

http://news.hairlosshelp.com/hair-loss-news/research-shows-how-your-diet-can-affect-your-hair-loss/

Jkkezh
18 maart 2007, 20:24
Dus sit-ups tegen haarverlies....;)

Tiuri
19 maart 2007, 13:06
Het verhaal over voeding en haaruitval op HLH heeft nog een vervolg gekregen. Onderzoekers zouden een link hebben gevonden tussen een dikke buik door vet en inflammation.
http://news.hairlosshelp.com/hair-loss-news/research-shows-how-your-diet-can-affect-your-hair-loss/Zeer interessant. Dit verklaart waarschijnlijk ook waarom mensen met veel IGF-I (lijkt op insuline) meer succes hebben met fina:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4937

Dus voor mensen met aanleg voor vet op de buik (zoals ik :rolleyes: ) doen er goed aan om de boel lekker strak te houden.

MisterT
23 maart 2007, 01:15
dat zijn mooie resultaten... zie foto's in het midden

http://endo.endojournals.org/cgi/content/full/143/11/4389

MisterT
24 maart 2007, 14:55
dat zijn mooie resultaten... zie foto's in het midden

http://endo.endojournals.org/cgi/content/full/143/11/4389


in principe hoort deze post in een aparte thread. Dit onderzoek wijst uit dat normale vitamine D3 juist niet voor haargroei zorgt, maar enkel de chemically engineered analogen van D3.

MisterT
24 maart 2007, 15:06
Vitamine D3 analoog voor de behandeling van prostaatvergroting?

http://jcem.endojournals.org/cgi/content/abstract/85/7/2576?ck=nck

MisterT
24 maart 2007, 15:58
er is blijkbaar al een patent aangevraagd voor een topical met D3...

http://www.freepatentsonline.com/5597575.html

Marcel01
15 mei 2007, 13:46
Ik ga dit met alle duidelijk zeggen :


Na veel opletten wat andere mensen te zeggen hebben vond ik iets waar ik nu mee bezig ben, met een goed gevoel!
Ik vond een winkel die hun eigen producten maken.
Iedereen kan zo eigenlijk hun eigen oplossing maken uit planten.
Ze noemen 100% concentatie uit planten ook wel eens oer-tintuur en moeder-tincturen www.natuurlijkerwijs.com (http://www.natuurlijkerwijs.com)


Ik ben er persoonlijk geweest, bijna de gehele winkel zit vol met oncommerciele {zelfgemixte producte uit eigen naam} .
Ik ben zelf al 6 weken met de volgende combinatie bezig geweest en vind nu kleine bultjes {als je de huid met twee vingers rechttrekt} op mijn inhammen.


Ik ben nu 6/half weken bezig met de volgende producten:
Alleen exacte bijschrijving, precies en alles wat op het product staat

* Haarlotion BIOflorence voor haaruival en verminderde haargroei
BIOflorence haarlotion op basis van arnicavalkruid, geeft een krachtige impuls aan de doorbloeding van de hoofdhuid waardoor deze beter gevoed wordt en afvalstoffen worden afgevoerd.
Dit resulteert in een vollere haardos bij slap- slechtgroeiende en dun haar en haaruitval.
Gebruik: Dagelijks een kleine hoeveelheid haarlotion in de hoofdhuid masseren bij voorkeur na gebruik van BIOflorence medi-hair shampoo. Absoluut niet vet. Gebruik ook: silicea-urtica complex tabletten.
INCI: Alcohol, Aqua Arnica Extract, Calendula Extract, Menthol EDTA, E.J.Kaat, Voorstraat 323, Dordrecht. Ch: 719 t.h.t. 6-20010
BIOflorence Dordrecht Holland inhoud 200ml 6,95

* Silicium-urtica komplex

* Vitamine B-100 Complex Time Release {voor een betere opname}

Ik kan ook Tabletten van Arnica montana nemen, maar dan krijg ik na plusminus twee maanden last van ongewenst haargroei op andere plaatsen dan alleen op mijn hoofdhuid, maar geeft toch beter effect, logisch.
maar ik smeer liever de vloeibare/waterige arnica op mijn hoofdhuid voor plaatselijke hergroei, en je merkt als je het 2 minuten gewoonweg op je inhammen wrijft dat het droog aanvoelt en als je in de spiegel kijkt zie je openingen overal op je inhammen en voelt na inwrijving heel fris aan,koud aan.

Vitamine B {voor de zenuwversterkende werking, gezonde groei} en Silicea of Silicium-urtica komplex {versteviging voor de beginnende haargroei en botten en nagels}


In de winkel verkopen ze BIOflorence en Morris Moss beide oncommercieel maar verkopen ook commerciele producten.
De man geeft je terplekke gratis persoonlijk advies.
of telefonisch
078-6138215
Voorstraat 323
Kruiderij Robert-Jan van de Broek
3311 EP Dordrecht
Reacties of aan mij vragen Email me Mickey.peters@live.nl

Alles wat ik wil doen is de mensen helpen, de illusie moet verwijdert worden!


Of iemand hier een aantal wijze woorden aan wilt bijvoegen, VOOR DE HELE WERELD. hoe meer ervaring iemand heeft hoe beter de kijk is op deze wereld!

Het HaarWeb Forum is een plek waar lotgenoten zich 'thuis' dienen te voelen, m.a.w: wij verwachten dat onze leden op een respectvolle wijze met elkaar omspringen en elkaar ondersteuning bieden m.b.t. hun haarprobleem

Vrede in de wereld!!

Vince001
18 september 2007, 17:49
Weet iemand hier misschien een plek (internet/ winkel) waar een soort van maaltijdvervangende eiwit shakes in Nederland te krijgen zijn? Zou dan gaan om iets natuurlijks dat je b.v. in plaats van een ontbijt kunt gebruiken (niet de chemische poeders die je in de meeste winkels ziet).

Ik kan alleen interessant spul vinden op websites in the states: http://www.vpnutrition.com/product_info.php/products_id/147

Reacties zijn erg welkom...:P

Carolien21
24 oktober 2007, 19:23
hallo,

ik heb hier veel gelezen maar nooit veel gepost, maar wil toch even mijn resultaten melden nu ik ruim 1,5 maand bezig ben met een regime.

ik ben begonnen met Fina een week of 3, maar kreeg er ontzettende pijn van in mijn ballen en mijn vriendin werd er ook niet vrolijk van (als je snapt wat ik bedoel) dus daar ben ik mee gestopt. Een week later ben ik aan de Perfect Saw Palmetto gegaan (voorgeschreven hoeveelheid), ben minox 15% gaan gebruiken en was 2 keer per week me haar met rooscure (goed inmasseren op de gevoelige plekken). Ook slik ik vitamine C tabletten met zink, multiviatmine bruis en E-400 gel capsules

Ik had nog geen kale of kalende kruin maar kreeg inhammen en vooraan front dunner wordend haar, mijn vader, opa en andere opa waren beide helemaal kaal. Sinds ik de genoemde middelen gebruik heb ik geen verslechtering meer, geen bijwerkingen, groeit er weer kleine haartjes op de plaatsen waar ik minox smeer en me front is weer bijna zoals het was! Wellicht zullen jullie dit niet geloven, maar het is echt zo.. Ik zat er ontzettend mee voor ik hier aan begon en wilde al gaan millimeteren (al zouden velen (voor jullie helaas) erg blij zijn met mijn haardos)), maar nu ben ik totaal van me klote gevoel af en heb er veel vertrouwen in en durf me haar weer in alle vormen, geuren en kleuren te dragen..

Ik wil iedereen bedanken en een hart onder de riem steken, wellicht werkt mijn regime ook voor jou!? Dit regime kost amper tijd en is goed me hele leven vol te houden..al lijkt kaal op me 40ste me geen enkel probleem als je eenmaal gesetteld bent..

MvG

ps, ik ben net 23


Perfect Saw Palmetteo : Perfectbody.nl
Minox: Ebay
Rooscure: kruidvat
E-400: kruidvat
C/Zink: liddl
Multivitamine: liddl

echoes
24 oktober 2007, 22:30
Die minoxidil 15% is echt retegoed, ik kreeg vette hergroei, zelfs op mn gezicht kreeg iik haar.. Alleen jammer dat ik het gebruik moest staken ivm die klote eczeem! Als je huid het middel verdraagt, dan kan minox 15% een wondermiddel zijn!

kevin
25 oktober 2007, 14:10
By Dharma Singh Khalsa, M.D. - Total health.

If you are like most people, you believe that your genes have predetermined just about everything about you. As you look in the mirror each morning perhaps you see you mother’s eyes or your father’s smile. You may also be convinced that your genes have already predetermined the illnesses you are destined to suffer. In her book, Living Downstream, Dr. Sandra Steingraber describes her health challenges in living with bladder cancer. Because her mother, uncle and grandfather had all died of various forms of cancer, many people who knew Sandra assumed that she had inherited cancer genes. They were not aware that Sandra had been adopted. Her cancer, she believed, was caused by exposure to environmental pollution as a child. This reminds us of the fundamental truth where supposed genetic predispositions are concerned: external conditions—the circumstances to which your genes are exposed—contribute either to maximum wellness or to disease, accelerated aging and premature death.

I live and work in Tucson. Not long ago I opened our daily paper “The Citizen,” and read the story of Vernon White, who served in Vietnam in the late 1960s. Along with tens of thousands of other soldiers, Vern was doused with Agent Orange, the infamous and highly toxic herbicide used to clear ground cover in the dense jungle. According to the Department of Defense, as many as 19 million gallons of Agent Orange were dumped on Vietnam. Our government admits that the toxin is responsible for the terminal lung cancer from which Vern suffers. His exposure to Agent Orange injured his genes beyond their ability to repair themselves and cancer was the result. Agent Orange has been proved to be the cause of at least 10 other types of fatal cancers in the same way—by ruining good genes.

If you think that we are programmed in advance by our genes to have cancer or not, the sad story of Vernon White shows that this is not always the case. He had excellent genes until Agent Orange came along. The Stockholm Study augments this knowledge. In that research study, over one thousand identical twins were observed for many years. At the end of that time it was noted that there was no correlation between the illnesses the twins developed. One of a pair might have developed heart disease, the other cancer.

Many people are not aware of this type of work, however. A recent survey conducted by the American Institute of Cancer Research highlights this point. Eight-six percent of people in the survey thought that genes cause cancer. According to leading researchers, however, only about 10 to 15 percent of cancers are genetic in origin; the rest are caused by a combination of environmental and lifestyle factors.

The food you eat is among the most significant factors affecting your genes and pushing them toward cancer by causing mutation or disruption in their function. That is, what you eat can either prevent cancer and other chronic illnesses or help cause them.

Consider the following: Imagine that you are sitting in a lecture hall where I am at the podium discussing food as medicine. During the course of the lecture, I announce that I have a guest outside the room. I describe him as a 55-year-old man who works 12 hours a day, eats junk food, smokes two packs of cigarettes a day, drinks alcohol to excess, does not exercise, practices no stress management techniques and has no social support system or genuine faith. Do you anticipate seeing someone who looks younger or older than his chronological age? You would guess that he would look older and you would almost certainly be right.

Before he comes out, I announce the presence of another 55-year-old. This one is happy with his life. He wakes up every morning and he says, “I shake hands with God.” He eats well, following a primarily vegetarian diet with some fish; he loves organic produce, does not smoke or drink and plays tennis four times a week, after which he lifts weights. He is very content with his family and has a strong and genuine spiritual life. How old do you imagine he would look? Younger than his years, correct?

Finally, both men come out of hiding and both of your guesses prove to be right. The first man looks 70 and the second looks 45. There is a quarter of a century difference between them, judging by looks alone. The first man has done everything he could to push his genes to express themselves in a negative way, while the second has encouraged his genes to express toward the expression of optimal well-being. They have had a choice-a say in what their genes would and would not do. The same choice now faces you.

Because you eat so often, your food is the single most important way to maintain your genetic integrity or to destroy it. Many excellent scientific studies underscore this vitally important truth. Richard Weindruch, Ph.D., has conducted research into how genes are affected by dietary change. The results were published in Scientific American in 1996. His paper, “Nutrient Modulation of Gene Expression,” illustrates that simply by reducing the number of total calories eaten, the life span of a lab mouse could be prolonged by 30 percent. In human terms, that would translate into extending the predicted life span from an average of 76 years to a ripe old 93. You would be very satisfied with that life expectancy, wouldn’t you? I’d gladly settle in advance for 90-some good years.

There are 6,347 genes in the typical lab rat. Dr. Weindruch discovered that during normal aging, when the animal was permitted to eat as much as it desired, five percent of the rat’s genes underwent an increase in activity and five percent decreased. Ninety percent of the rat’s genes showed no change in activity levels. Are you surprised to learn that the five percent that rose in activity were stress genes and the five percent that fell were energy genes? This is similar to what I see in patients who are aging prematurely. They are fatigued, depressed and stressed. They describe having chronic pain, arthritis, memory loss and weak immune systems. Some are recovering from cancer. Unfortunately, until I ask, they have rarely thought about how diet may have caused many of their symptoms.
The rats in Dr. Weindruch’s study that ate all they wanted experienced more stress and less energy. The opposite was true among the rats that ate less. They maintained their youthful biochemistry even as they aged. Their fur was shiny, they were sexually active and they did not have arthritis, cancer or memory loss.

Perhaps you are not interested in being able to run a maze at age 60, but I know you would like to have as much energy as possible and you want to be active at every age and stage of life. Merely by cutting down on your total calories and eating better foods, you can send positive signals to your genes, thereby increasing your chances for a long, robust life.

Other researchers, most notably Roy Walford, M.D., a retired professor of pathology at UCLA, have conducted similar research on larger animals, such as monkeys and even humans. The results were similar. Walford’s research showed that theoretically a person can live for approximately 120 years without a severe decline in quality of life. His research in the famous Biosphere I experiment, which took place about 50 miles from my desert home, also showed that eating a low-calorie diet decreased the activity of cholesterol genes and thus reduced fats in the blood that are associated with heart disease.

As a doctor specializing in brain longevity, I can tell you that Dr. Walford’s research also has very important implications for cognitive function. Eating well modulates the genes that regulate the production, as well as the quality and quantity, of the important brain chemicals known as neurotransmitters, such as serotonin and dopamine. As a result, you can eat to prevent or reverse memory loss and influence mood. Using food as an anti-aging medicine helps your brain to regenerate for as long as you live. I have seen this many times in my clinical practice.

Dr. Walford and his life extension enthusiasts eat approximately 1,500 to 2,000 calories a day. This is less than most men are used to eating—but then again, in the United States we eat too much. This is quite obvious to me when I travel to Europe or Asia, where the portions at mealtime are much smaller than those we serve here and as a result, the level of obesity is low. I recently saw a picture of Dr. Walford and at 75 he looks at least 20 years younger. He’s very active physically, jogging every day. Intellectually, too, he is active, busily writing and speaking in public about his work.
The key to the Walford plan is what he calls “undernutrition without malnutrition.” This means being able to lower your caloric intake comfortably without sacrificing nutrient density or the positive messages that your food sends to your genes.

All the research on caloric restriction points out that you are constantly speaking to your genes and the words are the food you eat. On the surface of all your cells there are receptors or chemical and vibrational handles. These receptors are attuned to the energetic intelligence pervading their environment—your body. Moment to moment your body is buzzing with signals of peace or stress. These signals can be vibrational, chemical, nutritional or hormonal. Regardless of the form they take, they are transmitted as part of the vast intelligence network linking mind, body and spirit.

After a message is picked up by a cell’s receptors, the machinery inside the cell responds by synthesizing certain chemicals called second messengers. These messengers then communicate with the nucleus in the center of the cell, where the genes are housed. These genes pick up the signal and based on the message received—peace or stress—they synthesize proteins, such as enzymes and other chemicals, like cytokines and leukotrienes, that are then sent out of the cell as messenger molecules. These new chemical messengers communicate with other cells all over your body. This is the basis of the science of intercellular communication, the optimal functioning of which is crucial to total health and longevity.

Tiuri
11 november 2007, 10:13
Kevin, waar komt dit vandaan? Linkje?

kevin
11 november 2007, 11:34
Kevin, waar komt dit vandaan? Linkje?

Alweer vergeten :confused:. Maar het komt hier (http://totalhealthmagazine.com/cgi-bin/thm?XwsSrvID=XTothm01,%5Ba=01%5Bb=30%5Bc=01%5Bd=at otgmhl%5Be=00084322%5Bf=xxxxxxxx%5Bg=327-11655) vandaan.

bassie10
1 maart 2008, 20:57
Ik gebruik sinds een jaar of 3 a 4 propecia. alles leek te stabiliseren.
Een jaar geleden ben ik begonnen met meer te sporten, gezond eten
en ben zo 15 kilo afgevallen.
Ook zijn m'n inhammen aan het inbinden en is het bovenop wat dunner aan het worden.
Nu ben ik een halfjaar terug multivatminen begonnen slikken, die voor sporters van het kruidvat. deze bevatten 313% adh B2, en in een oud topic las ik dat dit slecht kan zijn voor je haar.

Vraag: zijn er nu werkelijk vitaminen die in de gebruikelijke multivitaminen zitten die slecht zijn?

HairCoach
2 maart 2008, 09:20
Ik gebruik sinds een jaar of 3 a 4 propecia. alles leek te stabiliseren.
Een jaar geleden ben ik begonnen met meer te sporten, gezond eten
en ben zo 15 kilo afgevallen.
Ook zijn m'n inhammen aan het inbinden en is het bovenop wat dunner aan het worden.
Nu ben ik een halfjaar terug multivatminen begonnen slikken, die voor sporters van het kruidvat. deze bevatten 313% adh B2, en in een oud topic las ik dat dit slecht kan zijn voor je haar.

Vraag: zijn er nu werkelijk vitaminen die in de gebruikelijke multivitaminen zitten die slecht zijn?

Een overschot aan viamine B wordt toch via de urine afgevoerd ?

flyehigh1987
17 maart 2008, 00:59
iemand hier goede ervaringen met zink? Ik heb 1 website gezien van een jongen die, o.a. zink en propecia gebruikte, deze website: http://members.tripod.com/~hair4me/
Betere resultaten bij behandeling van haarverlies (door een onafhankelijk iemand) dan deze heb ik nog niet gezien, ongelooflijk.

Brouwers
23 maart 2008, 14:53
Las dit op dutchbodybuilding.com
In bijgaand artikel werden de effecten van het dropbestanddeel glycyrrhizine op de stofwisseling van het lichaamseigen hormoon cortisol beschreven. Een ander effect betreft de remming van de vorming van testosteron uit androsteendion. Italiaanse onderzoekers gaven vijf gezonde jongemannen, leeftijd 22 tot 24 jaar, 7 gram sterke drop per dag overeenkomend met 500 milligram glycyrrhizinezuur gedurende een periode van een week. Binnen vier dagen daalde de serumwaarde voor testosteron van gemiddeld 740 naar 414 nanogram per deciliter. Zowel 11-bčta-OHSD als het 17,20-lyase dat de omzetting van 17-hydroxyprogesteron in androsteendion katalyseert worden door het zoethoutbestanddeel geremd met als resultaat significant verlaagde waarden voor testosteron in het serum. Bij klachten over libido van jongemannen adviseren de onderzoekers te informeren naar de consumptie van drop en andere zoethout bevattende producten.

Het geeft wel een verlaging van je libido (testosteron) maar minder testosteron zou toch ook minder DHT in je lichaam aanwezig moeten zijn?

muizje
27 maart 2008, 17:52
Ik las ergens dat avocado goed is voor je haar, klopt dit of is dit een fabeltje of is het zelfs slacht. De vrucht word ook de natuurlijke Viagra genoemd ik weet niet of dit nog iets van invloed heeft :P

WackoV
27 maart 2008, 19:40
Ik ben vanaf vandaag begonnen met het nemen van een K-pil + Zink

(op het doosje staat dat dit haaruitval tegengaat)
* 2 weken zes pillen per dag
* daarna 3 per dag

Deze bevat / (voor 6 pillen):
Vitamine A / 3996 UI
Vitamine B2 / 3.36 mg
Vitamine B5 / 9.96
Vitamine B6 / 3.96
Zink / 22.5
DL methionine / 600 mg
L-cystine / 900 mg
L-cystine HCI / 300 mg

Iemand ervaringen met deze pil?

Zoevo
28 juni 2009, 12:27
Gasten, wat is nou een betaalbare goede vitamine voor mijn haar? All in one!

Morientes
28 juni 2009, 16:22
Gasten, wat is nou een betaalbare goede vitamine voor mijn haar? All in one!

Follicare's nutritional supplement als je genoeg geld hebt, google maar eens. ;)

Zoevo
28 juni 2009, 16:30
Daarom zei ik ook betaalbaar :D:P

Morientes
28 juni 2009, 16:33
Daarom zei ik ook betaalbaar :D:P

Dan denk ik dat je het beste een multivitamine kan kopen, bij de kruidvat bijvoorbeeld. Daar zit alles wat je nodig hebt wel in :)

wesley1982
28 juni 2009, 22:40
a-z multivitamine slim gewicht van kruidvat (6 euro voor 60 dagen gebruik) 60 pillen in 1 potje
in deze versie zit ook groene thee bij....

ingredienten : (% dagelijks aanbevolen dosis)
vitamine a (100%)
vitamine b1 (150%)
vitamine b2 (150%)
vitamine b3 (150%)
vitamine b5 (100%)
biotine (100%)
foliumzuur (150%)
vitamine b12 (150%)
vitamine c (100%)
vitamine d (80%)
vitamine e (100%)
vitamine k (38%)
calcium (15%)
chroom (20%)
jodium (50%)
koper
magnesium (17%)
mangaan-sulfate (36%)
molybdeen (28%)
selenium
ijzer (50%)
zink (50%)
groene thee (83mg) waarvan EGCG : 32mg
cafeine 8mg

dit zit dus in 1 pil (1 dosis)

Zoevo
28 juni 2009, 23:16
Okej, nice!
Ziet er wel goed uit :).
Ben jij eigenlijk een voorstander voor pillen Wesley? Dit in de context van hetgeen dat sommige mensen bang zijn dat het eigen lichaam bepaalde vitaminen of andere dingen niet meer aanmaakt ofzo.

wesley1982
28 juni 2009, 23:23
moeilijke zaak :)

ik neem aan dat dit allemaal nog meevalt , het is ook niet omdat er van sommige zaken 100 a 150% inzit dat deze dosis in je lichaam opgenomen word, aangezien je verlies hebt bij pilvorm

deze heb ik in het verleden gebruik en is ver het beste : vibracell
wel kost het 36 euro voor 1 maand, het is geconcentreerd sap
voor info : http://www.ingrid-reiki.be/Vibracell.htm

ik denk zelfs terug over te schakelen hierop , ook vooral op gebied van sport enz gaf het mij wel een energieboost

ik neem ook melatonine enz voor mijn slaap te verbeteren , maar ik heb wel het idee als ik het nu niet inneem dat ik niet zal slapen ,dusja het kan wel dat je lichaam minder stoffen aanmaakt , of dit ook op vitamines zo is weet ik niet zeker , je gebruikt die vitamines gewoon door tot je in je kist ligt he :P

Zoevo
28 juni 2009, 23:38
Leuk linkje :)!
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=537

wesley1982
28 juni 2009, 23:56
wel volgens die website ben ik dus goed bezig met die kruidvat pillen :P
ze scoren praktisch het beste

Ambo
29 juni 2009, 01:02
a-z multivitamine slim gewicht van kruidvat (6 euro voor 60 dagen gebruik) 60 pillen in 1 potje
in deze versie zit ook groene thee bij....

ingredienten : (% dagelijks aanbevolen dosis)
vitamine a (100%)
vitamine b1 (150%)
vitamine b2 (150%)
vitamine b3 (150%)
vitamine b5 (100%)
biotine (100%)
foliumzuur (150%)
vitamine b12 (150%)
vitamine c (100%)
vitamine d (80%)
vitamine e (100%)
vitamine k (38%)
calcium (15%)
chroom (20%)
jodium (50%)
koper
magnesium (17%)
mangaan-sulfate (36%)
molybdeen (28%)
selenium
ijzer (50%)
zink (50%)
groene thee (83mg) waarvan EGCG : 32mg
cafeine 8mg

dit zit dus in 1 pil (1 dosis)


Pfffff, dat er zestig van zulke pillen in een potje passen zeg... :D

Ambo
29 juni 2009, 01:04
moeilijke zaak :)

ik neem aan dat dit allemaal nog meevalt , het is ook niet omdat er van sommige zaken 100 a 150% inzit dat deze dosis in je lichaam opgenomen word, aangezien je verlies hebt bij pilvorm

deze heb ik in het verleden gebruik en is ver het beste : vibracell
wel kost het 36 euro voor 1 maand, het is geconcentreerd sap
voor info : http://www.ingrid-reiki.be/Vibracell.htm

ik denk zelfs terug over te schakelen hierop , ook vooral op gebied van sport enz gaf het mij wel een energieboost

ik neem ook melatonine enz voor mijn slaap te verbeteren , maar ik heb wel het idee als ik het nu niet inneem dat ik niet zal slapen ,dusja het kan wel dat je lichaam minder stoffen aanmaakt , of dit ook op vitamines zo is weet ik niet zeker , je gebruikt die vitamines gewoon door tot je in je kist ligt he :P


Zou jij de dopingcontrole bij de Tour de France doorkomen? :cool:

Ambo
29 juni 2009, 01:06
Leuk linkje :)!
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=537


Zijn de pillen van Trekpleister ook prima te gebruiken voor kalende mensen?

Ambo
29 juni 2009, 01:07
wel volgens die website ben ik dus goed bezig met die kruidvat pillen :P
ze scoren praktisch het beste

Maar wij Hollanders zijn zuinig he, wij gaan liever naar de Trekpleister!! Zijn die qua samenstelling net zo prima om te gebruiken voor kalende mensen?

Zoevo
29 juni 2009, 12:30
Als basis voor je haaruitval wel.
Maar het beste is natuurlijk iets als folligro vitamine, die zijn er puur op ingesteld. Kosten alleen 5 x zoveel..

Ambo
29 juni 2009, 12:37
Als basis voor je haaruitval wel.
Maar het beste is natuurlijk iets als folligro vitamine, die zijn er puur op ingesteld. Kosten alleen 5 x zoveel..

Die verkoopt de Trekpleister zeker niet? Waar is het wel te verkrijgen?

kevin
29 juni 2009, 13:08
a-z multivitamine slim gewicht van kruidvat (6 euro voor 60 dagen gebruik) 60 pillen in 1 potje
in deze versie zit ook groene thee bij....

ingredienten : (% dagelijks aanbevolen dosis)
vitamine a (100%)
vitamine b1 (150%)
vitamine b2 (150%)
vitamine b3 (150%)
vitamine b5 (100%)
biotine (100%)
foliumzuur (150%)
vitamine b12 (150%)
vitamine c (100%)
vitamine d (80%)
vitamine e (100%)
vitamine k (38%)
calcium (15%)
chroom (20%)
jodium (50%)
koper
magnesium (17%)
mangaan-sulfate (36%)
molybdeen (28%)
selenium
ijzer (50%)
zink (50%)
groene thee (83mg) waarvan EGCG : 32mg
cafeine 8mg

dit zit dus in 1 pil (1 dosis)

50% ijzer is wel erg veel en ijzer krijg je niet zo makkelijk uit je lichaam als je er een teveel van hebt. Daarbij zit ijzer bijna overal in en als man zou ik nooit een multi-vitamine met ijzer erin nemen. Het is ook belangrijk om te kijken welke vorm van vitamine a hierin zit. Beta caroteen kan je lichaam afbreken, maar de synthetische vorm van vitamine a is een teveel van gevaarlijk. Vooral als je aardig wat boter op je brood doet of kookt met boter, krijg je al voldoende vitamine a binnen. Kijk maar eens op de ingrediëntenlijst achterop.

Zelf neem ik New Chapter Every Man (http://www.iherb.com/New-Chapter-Every-Man-180-Tablets/62?at=0) en daar neem ik er 1 van per dag.

Ambo
29 juni 2009, 13:27
50% ijzer is wel erg veel en ijzer krijg je niet zo makkelijk uit je lichaam als je er een teveel van hebt. Daarbij zit ijzer bijna overal in en als man zou ik nooit een multi-vitamine met ijzer erin nemen. Het is ook belangrijk om te kijken welke vorm van vitamine a hierin zit. Beta caroteen kan je lichaam afbreken, maar de synthetische vorm van vitamine a is een teveel van gevaarlijk. Vooral als je aardig wat boter op je brood doet of kookt met boter, krijg je al voldoende vitamine a binnen. Kijk maar eens op de ingrediëntenlijst achterop.

Zelf neem ik New Chapter Every Man (http://www.iherb.com/New-Chapter-Every-Man-180-Tablets/62?at=0) en daar neem ik er 1 van per dag.

New Chapter Every Man valt wel in de categorie 'baat het niet dan schaadt het niet?'

John18
29 juni 2009, 13:31
Mijn multi A-Z gedoe van de Kruidvat heeft friggin 100% ijzer....ben daar niet zo blij mee eigenlijk. Zeker met het oog op iets als Haematochromatose ofzo.

Maar zoiets kan eigenlijk toch amper als je ziet hoeveel mensen die pillen nemen....dat zal toch wel nagezocht zijn?

kevin
29 juni 2009, 13:35
New Chapter Every Man valt wel in de categorie 'baat het niet dan schaadt het niet?'

Voor mij is het een goede multi-vitamine, sinds ik niet altijd even gezond kan eten en dus niet alle vitaminen en mineralen uit mijn voeding kan halen. Het vult mijn dieet goed aan, sinds er geen ijzer, weinig magnesium, geen vitamine a (synthetisch) in zit en wel lichte dosis met alle andere vitaminen en mineralen. Balans is belangrijk.

kevin
29 juni 2009, 13:37
Mijn multi A-Z gedoe van de Kruidvat heeft friggin 100% ijzer....ben daar niet zo blij mee eigenlijk. Zeker met het oog op iets als Haematochromatose ofzo.

Maar zoiets kan eigenlijk toch amper als je ziet hoeveel mensen die pillen nemen....dat zal toch wel nagezocht zijn?

Ja ik snap het ook nooit. Teveel ijzer en dan ook nog eens elke dag kan levensbedreigend zijn. En het is niet zo het er via je urine weer makkelijk uit gaat :eek:.

Ambo
29 juni 2009, 16:18
Voor mij is het een goede multi-vitamine, sinds ik niet altijd even gezond kan eten en dus niet alle vitaminen en mineralen uit mijn voeding kan halen. Het vult mijn dieet goed aan, sinds er geen ijzer, weinig magnesium, geen vitamine a (synthetisch) in zit en wel lichte dosis met alle andere vitaminen en mineralen. Balans is belangrijk.

Dus het lijkt mij dat het altijd baat, en misschien zelfs extra baat als je haar erop reageert :D

John18
29 juni 2009, 17:03
Ja ik snap het ook nooit. Teveel ijzer en dan ook nog eens elke dag kan levensbedreigend zijn. En het is niet zo het er via je urine weer makkelijk uit gaat :eek:.
Heb het net even geprobeerd op te zoeken. De algemene opinie schijnt een beetje te zijn (kon geen echt goede bronnen vinden) dat het zich pas begint op te hopen en eventueel schadelijk begint te worden als je meer dan iets van 45mg per dag binnenkrijgt. In mijn potje zit 14 en de gemiddelde 18-jarige krijgt iets van 12 binnen normaal ofzo. Ik ben dan ook nog vegetariër......zit wel goed volgens mij.

Zoevo
29 juni 2009, 21:43
Die van Kevin is best te doen 180 tahs voor 40 dollar. Dan 1 per dag...
Ik eet redelijk gezond, maar er zitten weekenden tussen dat het niet helemaal zo gezond is...

Ambo
3 juli 2009, 03:34
Leuk linkje :)!
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=537




Hmmmmmm, ben behoorlijk afgelegd bij Trekpleister. Volgens Kassa kostten ze 0,0175 per stuk (3,15 / 180), betaalde echter heden 0,0263 (7,89 / 300)!!

Je zult zeggen, het scheelt niet eens een cent per pil, maar is wel een stijging van 50,3% !!!

Hanna
3 juli 2009, 16:30
Ambo,
Dat Kassa-artikel is van november 2002.

Ambo
3 juli 2009, 17:58
Ambo,
Dat Kassa-artikel is van november 2002.

Oh, ging er vanuit dat het recent was, helaas verdien ik geen 50% meer dan dat ik 2002 verdiende.... :(

Hanna
3 juli 2009, 18:59
Oh, ging er vanuit dat het recent was, helaas verdien ik geen 50% meer dan dat ik 2002 verdiende.... :(

Je kunt er natuurlijk ook gewoon mee stoppen; je krijgt er toch geen haar extra van op je hoofd.

Ambo
3 juli 2009, 20:50
Je kunt er natuurlijk ook gewoon mee stoppen; je krijgt er toch geen haar extra van op je hoofd.

Ik denk dat het sowieso wel goed voor me is om wat extra vitaminen en mineralen te slikken... en dat voor zo'n 5 cent per dag :D

Maar waar zijn deze vitaminen en mineralen wel goed voor dan op haargebied?

Hanna
3 juli 2009, 21:52
Sommigen zeggen dat ze er sterkere haren door hebben gekregen.

Bij mij hebben alle soorten vitaminen en mineralen nooit ene snars verschil teweeg weten te brengen.

wesley1982
3 juli 2009, 22:49
wel ik denk ook niet dat vitamines extra haargroei zal veroorzaken hoor
natuurlijk kan het nooit kwaad om iets extra van vitamines en mineralen te slikken , met het eten van tegenwoordig is het mischien best, in fast-food enz zitten niet alle vitamines dat men nodig heeft...

en duur is het ook niet :P

Hanna
3 juli 2009, 23:09
natuurlijk kan het nooit kwaad om iets extra van vitamines en mineralen te slikken ...

Helaas is dat een wijdverbreid misverstand; je kunt wel degelijk teveel vitaminen en mineralen binnen krijgen, met kwalijke gevolgen. Bij meerdere van deze stoffen is het niet zo, dat een overschot het lichaam weer snel verlaat. Bijvoorbeeld teveel vitamine B kan stress veroorzaken, en zoals we inmiddels allemaal weten, kan stress haaruitval tot gevolg hebben. En een teveel aan vit. A en ijzer is zelfs gevaarlijk.
Houd je dus aan de ADH (Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid) en let extra goed op als je pillen slikt uit meerdere potjes.

jord-y
28 juli 2009, 18:09
Sowieso is een gevarieerde/verantwoorde voeding goed voor alles, dus ook voor je haar.
Mbt Koffie ja, teveel is niet goed voor je. Typisch vind ik wel dat ik in de periode 20 - 30 jaar zo'n 8 tot 10 bakken per dag dronk, nooit ontbeet en regelmatig een sigaret opstak.
Nooit haarproblemen gehad.....

laatste 10 jaar leef ik eigenlijk veel gezonder, beweeg meer, roken taboe, voeding OK..
Wel haarproblemen sinds een jaar nu of zo....

Ik geloof er wel in dat gevarieerde voeding/ evt. supplementen vitamine etc. goede invloed heeft op je en dus ook op je haar. Wat ik niet geloof is dat het effect zou hebben op aga als je nu je koffie-verbruik zou gaan halveren of zo. Daar ligt toch gewoon de oorzaak niet. Drink gewoon een lekker bakkie koffie en af en toe gewoon een goed glas wijn/bier etc. zoals je dat altijd gedaan hebt...


Dat is het probleem nou net,de gevolgen merk je vaak altijd later!!!! :)