PDA

View Full Version : Ervaringen over haarverlies


Vercetti
22 augustus 2004, 21:25
Hallo allemaal!

Ik begon wat meer haar te verliezen rond mijn 21-22ste jaar (Ben nu 24 jaar). Als ik mijn haar nu was dan help ik ongeveer 100-150 haren van mij hoofd. Omdat niemand in mijn familie kaal is, wel last van inhammen..maar niet kaal, ben ik naar dhr Boersma geweest voor advies. Die beste man zei dat ik maar eens met een kuur Fina moest beginnen. Ik als leek vond dat voorstel wel goed klinken.....totdat ik naar eventuele bijwerkingen ging zoeken op internet. Toen schrok ik wel ff........
De kans mag dan wel klein zijn, maar dat risico ga ik zeker niet nemen. Dus nu verzorg ik mijn haar goed, gebruik soms een rooskuur en wat andere middelen en laat de natuur haar werk doen.

Snap niet waarom zoveel mensen experimenteren met zo`n zwaar medicijn als Finasteride. Effecten zal het zeker wel geven daar geloof ik best wel in. Maar mijn vraag is dan of die effecten zich alleen zullen richten op het haar. Die hormonale rotzooi is sindskort op de markt en niemand, helemaal niemand kan ons vertellen wat de effecten op lange termijn zullen zijn.

Ik zie het allemaal wel, als ik het proces van m'n oom zal doorlopen dan ben ik op mijn 50ste nog niet kaal. Hij vertelde mij namelijk dat ie rond zijn 24ste last begon te krijgen van meer haarverlies. Een stevige bos haar heeft ie niet, maar kaal is ie ook niet. En om alleen voor een stevige bos haren zoveel risico`s te lopen....Never!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen! Zijn er mensen bij die last begonnen te krijgen van meer haarverlies rond hun 22ste en die na een hele tijd nog met genoeg haar rondlopen? Vooral benieuwd naar hun ervaringen!

Groeten

Tiuri
22 augustus 2004, 21:56
Snap niet waarom zoveel mensen experimenteren met zo`n zwaar medicijn als Finasteride. Effecten zal het zeker wel geven daar geloof ik best wel in. Maar mijn vraag is dan of die effecten zich alleen zullen richten op het haar. Die hormonale rotzooi is sindskort op de markt en niemand, helemaal niemand kan ons vertellen wat de effecten op lange termijn zullen zijn.
Huh? Hebben we het over hetzelfde middel? Finasteride een zwaar medicijn? Integendeel. Okee het is ook weer geen paracetamolletje, maar als je t vergelijkt met andere medicijnen is het een zeeeeeeeer licht medicijn met zeeeeeeeer weinig bijwerkingen. Lees eens goed de onderzoeksresultaten door in de "Levert finasteride hergroei op?"-thread zou ik zeggen.
De ervaring met finasteride is inmiddels al ontzettend omvangrijk. In de vorm van Proscar is het al bijna een decennium op de markt. Experimenteren is het echt niet meer te noemen.
Als men al bijwerkingen krijgt verdwijnen die bij 60% vanzelf weer, en bij 100% als de behandeling wordt gestaakt.
Finasteride is een bijzonder geschikt en licht middel tegen haarverlies. Ik dank de goden dat het is ontwikkeld.

Frodo
22 augustus 2004, 22:40
He Vercetti,

Ik sluit me aan bij Laurensj. Er valt hier genoeg op het forum te lezen om je mening op te baseren. Je moet het natuurlijk zelf weten. Fina is onder veel forumleden redelijk populair. :cool:

Vercetti
23 augustus 2004, 20:43
Kloten met je hormoonsysteem kan nooit goed zijn. Wie zegt dat het na bijvoorbeeld 20 of 30 jaar niet een verhoogd riscio op kanker meebrengt??? Dat weten we nog niet, omdat die periode nog niet is doorlopen! De kosmetische markt zal je daar natuurlijk nooit op de hoogte van stellen, want die willen zoveel mogelijk geld zien! Bovendien heb ik met wat arsten over dit thema gepraat, mensen met veel ervaring, en die raden het ook af.....

P.S. Hormonale middelen behoren zeker niet tot de lichte geneesmiddelen (vooral degenen die je moet slikken)

ralluf
23 augustus 2004, 20:56
Ik heb met 2 artsen en een dermatoloog gepraat en nog kreeg ik het niet voorgeschreven. Allemaal vonden ze het een veels te zwaar middel waarvan de bijwerkingen op lange termijn nog niet bekend zijn. Een medicijn wat kloot met je hormoonhuishouding kan niet goed zijn. Borstgroei, waterig sperma en zelfs erectieproblemen komen meer voor dan de fabrikant opgeeft. Op sommige forums meld men zelfs dat de bijwerkingen niet zijn verdwenen na het stoppen met finas (zeer enkele voorbeelden maar toch).

Tiuri
23 augustus 2004, 21:05
Ik heb met 2 artsen en een dermatoloog gepraat en nog kreeg ik het niet voorgeschreven. Allemaal vonden ze het een veels te zwaar middel waarvan de bijwerkingen op lange termijn nog niet bekend zijn. Een medicijn wat kloot met je hormoonhuishouding kan niet goed zijn. Borstgroei, waterig sperma en zelfs erectieproblemen komen meer voor dan de fabrikant opgeeft. Op sommige forums meld men zelfs dat de bijwerkingen niet zijn verdwenen na het stoppen met finas (zeer enkele voorbeelden maar toch).
Kloten met je hormoonsysteem kan nooit goed zijn. Wie zegt dat het na bijvoorbeeld 20 of 30 jaar niet een verhoogd riscio op kanker meebrengt??? Dat weten we nog niet, omdat die periode nog niet is doorlopen! De kosmetische markt zal je daar natuurlijk nooit op de hoogte van stellen, want die willen zoveel mogelijk geld zien! Bovendien heb ik met wat arsten over dit thema gepraat, mensen met veel ervaring, en die raden het ook af.....

P.S. Hormonale middelen behoren zeker niet tot de lichte geneesmiddelen (vooral degenen die je moet slikken)
Sja jongens, dat kunnen jullie allemaal wel zeggen maar zo lust ik er nog wel een paar. Ralluf, ik denk echt dat je het slecht hebt getroffen als je met 2 artsen en een dermatoloog hebt gesproken, en als zij t allemaal hebben afgeraden. Vreemd.
Tuurlijk is het zo dat je met fina een zeker risico neemt, maar dit risico is minimaal. Er zijn zelfs signalen dat langdurig finagebruik kan helpen om prostaatkanker te voorkomen.
Ten slotte is het belangrijk om te beseffen dat fina geen hormonaal middel is: finasteride zelf is geen hormoon. Wat het doet is bepaalde enzymen onschadelijk maken waardoor testosteron niet meer wordt omgezet. Je hormoonhuishouden verandert er dus wel door, maar het is zeker niet zo ingrijpend als een hormonaal middel.
Ik snap ook wel als mensen de afweging maken dat het geen geschikt middel is, maar ik heb voor mezelf afgewogen dat ik de gok neem. Kaal worden is immers ook geen pretje. Iedereen moet dus zelf overwegen wat je ermee doet en waar je prioriteiten liggen.

DHTkiller
23 augustus 2004, 21:52
Kloten met je hormoonsysteem kan nooit goed zijn. Wie zegt dat het na bijvoorbeeld 20 of 30 jaar niet een verhoogd riscio op kanker meebrengt??? Dat weten we nog niet, omdat die periode nog niet is doorlopen! De kosmetische markt zal je daar natuurlijk nooit op de hoogte van stellen, want die willen zoveel mogelijk geld zien! Bovendien heb ik met wat arsten over dit thema gepraat, mensen met veel ervaring, en die raden het ook af.....

P.S. Hormonale middelen behoren zeker niet tot de lichte geneesmiddelen (vooral degenen die je moet slikken)Er is genoeg langetermijn data van finasteride en voldoende ervaringen van mensen (zoals ons) over de gehele internet te vinden.

Wat er over 20 of 30 gebeurt, weten we niet, maar dit geldt niet alleen voor fina, dit geldt voor alle medicijnen. Je mag best bezorgd zijn en geen risico's nemen, maar ik kan je vertellen dat niets zeker is in het leven. Men kan niet tientallen jaren onderzoeken doen naar in dit geval een prostaat/haarmedicijn en dan releasen, zo werkt dat niet, niets werkt zo in de wereld.

Vercetti
10 september 2004, 19:08
Bijwerkingen.........


http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4269

dieseltje
17 oktober 2004, 00:59
Ik slik nu een maandje Proscar en bij mij zouden er dus bijwerkingen moeten optreden. Echter heb ik nergens last van. Het enige waar ik last van heb, is dat ik nog weinig resultaat heb wat betreft haarverlies.

En wat betreft de risico's van fina:
Tja...op 20jarige leeftijd met een kale kop door het leven vind ik ook een groot risico;)

Nilo
17 oktober 2004, 20:20
Ik ben 23 en ik merk sinds een week of twee dat het haar op mijn kruin dunner is. Nu heb ik de afgelopen jaren vaak petjes gedragen, vrijwel elke dag m'n haar gewassen en veel gel gebruikt. Dit zijn alle drie geen bevorderende zaken voor het haar. Kan het nu zijn dat ik mijn haar gewoon de tijd moet geven te herstellen of is dit daadwerkelijk het begin van het kaal worden?? In mijn familie(s) komt kaalheid bijvoorbeeld ook vrijwel niet voor.

Nilo
17 oktober 2004, 20:27
Ik ben trouwens ook even vergeten te vermelden dat ik sinds kort mijn haar langer laat groeien dan voorheen. Ik heb altijd al een kruin gehad en misschien lijkt het hierdoor alsof het haar dunner is. Herkent iemand de situatie of moet ik maar eens gaan beseffen dat ik kaal word?

pizzacat
18 oktober 2004, 00:01
Ik ben trouwens ook even vergeten te vermelden dat ik sinds kort mijn haar langer laat groeien dan voorheen. Ik heb altijd al een kruin gehad en misschien lijkt het hierdoor alsof het haar dunner is. Herkent iemand de situatie of moet ik maar eens gaan beseffen dat ik kaal word?
als je haar korter is en je hebt geen gel erin heeft het veel meer volume....dat kan het verschil zijn.

hoi
19 oktober 2004, 19:15
Het dagelijks wassen van je haren met shampoo (die vitamine b bevat) is dat dan slecht voor je haren, ik zag het iemand hierboven over hebben lijkt me eerder dat het goed is.

Promise
19 oktober 2004, 19:43
Het dragen van petjes, elke dag je haar wassen, gel etc mag nooit in verband gebracht worden met AA. Dat is echt een fabeltje.

zucht
29 oktober 2004, 22:54
En om alleen voor een stevige bos haren zoveel risico`s te lopen....Never!



Voor mij (en velen hier, neem ik aan) gaat het niet langer om het hebben van een dikke volle bos haar, maar om tenminste nog wat op ons hoofd te houden en geen biljartbal te worden. Prent dat aub. goed in. Ik heb nooit een dikke bos haar gehad, zal het ook nooit hebben en hoef het niet te hebben. Ik vecht enkel om een beetje hoofdbedekking te mogen houden... een mager doel met nog veel magerder resultaten !

Haarmannetje
29 oktober 2004, 23:44
Voor mij (en velen hier, neem ik aan) gaat het niet langer om het hebben van een dikke volle bos haar, maar om tenminste nog wat op ons hoofd te houden en geen biljartbal te worden. Prent dat aub. goed in. Ik heb nooit een dikke bos haar gehad, zal het ook nooit hebben en hoef het niet te hebben. Ik vecht enkel om een beetje hoofdbedekking te mogen houden... een mager doel met nog veel magerder resultaten ! Hier ben ik het helemaal mee eens :). Ik ga echt puur voor behoud nu. Ik heb wel redelijke inhammen, maar alles is nog mooi dekkend. Ik vind inhammen op deze manier niet erg, maar ook ik vrees gewoon voor de kale knikker. Het is onvoorstelbaar hoe anders het kan lijken wanneer je bovenop compleet kaal bent of wanneer daar nog wat haar zit, ook al is het dun.

Biljartbal
30 oktober 2004, 00:12
maar om tenminste nog wat op ons hoofd te houden en geen biljartbal te worden.

:( he zeg eens, wat is dat voor opmerking

:D

Mailman
30 oktober 2004, 00:13
Voor mij (en velen hier, neem ik aan) gaat het niet langer om het hebben van een dikke volle bos haar, maar om tenminste nog wat op ons hoofd te houden en geen biljartbal te worden. Prent dat aub. goed in. Ik heb nooit een dikke bos haar gehad, zal het ook nooit hebben en hoef het niet te hebben. Ik vecht enkel om een beetje hoofdbedekking te mogen houden... een mager doel met nog veel magerder resultaten !

En dat is precies waarom ik een HT heb ondergaan en binnenkort nog één wil laten doen. Ik wist dat het niet een volle bos zou worden, maar dat ik tenminste haar op m'n hoofd zou hebben en niet kaal zou zijn.

zucht
30 oktober 2004, 00:18
:( he zeg eens, wat is dat voor opmerking

:D

Mijn excuses... ik bedoelde natuurlijk een krente-arme krentebol :D

zucht
30 oktober 2004, 00:21
En dat is precies waarom ik een HT heb ondergaan en binnenkort nog één wil laten doen. Ik wist dat het niet een volle bos zou worden, maar dat ik tenminste haar op m'n hoofd zou hebben en niet kaal zou zijn.

Smorlez, zo denk ik er ook over. Ik ben alleen bang voor lidtekens e.d. (en het is voor mij nog te vroeg trouwens...)