PDA

View Full Version : minoxidil en zwanger worden.


Joney
24 augustus 2004, 09:08
Hallo meiden,
Ik heb er lang over na gedacht en denk dat ik geen androcur meer ga gebruiken ik vind het idee zoveel rommel in mijn lijf te stoppen heel vervelend!
Nu wil ik dan toch maar minoxidil gaan proberen maar ik heb wel ooit kinderwens. Mag je dit middel gebruiken tot je zwanger bent of moet je al een tijdje voordat je zwanger wilt worden hier mee stoppen. Heeft iemand hier een idee van?
Joney.

Joney
24 augustus 2004, 12:34
Ben net bij de apotheek met een recept van de dokter voor minoxidil.
Deze vrouw deedt erg raar ze zei dat ze dat niet maakte en dat ik die kuur van vichy moest kopen dat was volgens haar hetzelfde, toen ik haar er op wijsde dat dit een heel ander middel was werd ze helemaal kortaf en begon ze erover dat het niet vergoed werd maar op mijn aandringen wou ze het dan wel maken maar dat ik het volgende week pas op kon halen want werd er nadrukkelijk bij vertelt het was immers geen nood geval!!!!! Hierop werd ik erg boos en vroeg aan haar of zij het soms leuk zou vinden als haar haren uit zouden vallen. Daar antwoorde ze maar niet op. Is het nou echt waar dat apotheken dit recept niet hoeven te maken? Joney

feb
24 augustus 2004, 16:46
Hoi Joney,
Ik heb 1,5 jaar geleden ook minoxidil 2% gebruikt, door een apotheek in Rotterdam vervaardigd, om mijn haarconditie te verbetren op advies van dr Plinck in Rotterdam. (heeft echter niet geholpen, had toen nog geen extreem haaruitval). Ik heb even voor je op de bijsluiter gekeken, die volgens mij is opgesteld door de apotheker gezien het papier, en hier staat het volgende op vermeld:
]I]Zwangerschap en borstvoeding
De effecten van dit middel tijdens de zwangerschap zijn niet bekend. Dit betekent dat het gebruik van dit middel gepaard kan gaan met risico's voor het kind. Er zijn geen gegevens bekend over het gebruik door moeders die borstvoeding geven. Het gebruik is dan ook niet aan te raden voor vrouwen die zwanger zijn, probeen zwanger te worden of borstvoeding geven. Wanneer u nog vragen heeft: raadpleeg uw arts.[/I]
Je zult er ook wel een bijlsuiter bij ontvangen. Op het Internet is volgens mij meer info te vinden over dit middel. Welke site weet ik zo niet.

Jeetje wat een belachelijke reactie zeg van de apotheek. Waar bemoeit dat mens zich mee!

Groetjes, feb