PDA

View Full Version : Trichotillomanie


mandy
6 september 2001, 16:06
Ik heb es even een vraagje aan jullie allemaal die hun haren trekken
als je net als ik al jaren je haren eruit trekt ,dan komt het wel weer terug maar .........ik weet niet hoe het bij jullie is ........eerst kreeg ik van dat soort kroeshaar terug,dik stug haar
Gelukkig is dat nu niet meer zo ,maar het haar wat nu terug komt heeft geen pigment meer ,dwz verven wordt moeilijker ,omdat de verf er niet op pakt
Kijk als je normaal grijs haar krijgt (het lijkt wel op grijs haar ,maar het is echt kleurloos en niet grijs)krijgt kan je het nog spoelen of verven .
hoe is dat nou bij jullie ?????????
Ik krijg dus vreemde gezichten bij de kapper ,want die snappen er niets van eigenlijk
hoe is het bij jullie ????????
Groetjes Mandy

Anne
7 september 2001, 13:33
Hoi Mandy,

Kleurloos en niet gewoon wit of grijs? Ik wist niet dat dat ook kon. Ben je ook in een tijd dat je grijs haar krijgt, normaalgesproken? Normaal gaat de haar wel kleuren zodra hij uit je hoofd in de zuurstof belandt. Maar dan moet er wel melanine (pigment) zijn...

Je hebt toch ontgrijzingsmiddeltjes... die zeggen iemand zijn natuurlijke haarkleur terug te geven... misschien werkt dat wel bij jou?

Ik ken het kroeshaar wel dat heb ik ook op plaatsen...

groetjes,
anne

mandy
7 september 2001, 13:49
Hai anne
fijn dat je reageert ,kijk zo voel je je niet zo alleen staan he,want het is toch een rare gewoonte wat wij doen ,je hoort het niet bepaald dagelijks om je heen
Nou die haren zitten precies op die kruin ,waar ik het meest heb getrokken en tussen door zitten ze natuurlijk ook maar dat valt minder op
nou ben ik wel vroeg grijs geworden ,maar dat had mn moeder ook ,maar normaal kan je grijs haar wel verven of kleuren ,dit is zo n raar haar ,de verf pakt er haast niet op ,dus het zal geen pigment meer hebben denk ik
Ze hebben het bij de kapper al voorbewerkt ,normaal is mn haar donkerblond ,maar ik verf het dus asblond
Dat kroeshaar had ik eerst ook ,dat is gelukkig geen kroes meer,zeker weer ander haar voor terug gekregen ofzo ,vroeger liep ik echt voor gek met zo n kruin van kroeshaar ,toendertijd zag je alleen maar sluik haar dat was mode ,nou het was bij mij net een vogelnestje ,ja ik maak er nu een grapje van ,maar ik ben flink nagestaard met zo n rare kruin
Heb het later korte plukken laten knippen en een grove permanent erin dan viel het niet zo op
Je wordt er wel handig in ,dat verdoezelen
Daarom wil ik zo graag van anderen weten ,hoe hun haar terug komt
Maar veel van deze mensen zijn echt kaal ,dat is toch wel heel erg
Groetjes Mandy

Anne
10 september 2001, 12:29
Hoi Mandy,

Wat raar, ik vraag me af wat er dan met die haren is gebeurd. Wel onhandig ja, als je het wil verven:( Het haar wat bij mij terugkwam werd iedere keer dikker en 'kroeziger', (ik trok ook vooral vanuit mijn kruin) maar het viel niet op omdat ik sowieso al dik haar heb. Mij vallen ze wel op, omdat het anders voelt, en juist van die heb ik de neiging om ze uit te trekken. Ik ben benieuwd of ze bij mij ook op een moment weer normaal groeien.

Groetjes, & succes,
anne

monique3
15 oktober 2001, 12:45
Hoi allemaal
Ik wilde langs deze weg vragen hoe het met mijn lotgenotes met TTM gaat?
Het is al even rustig hier op het forum.
Met mij gaat het ondertussen alweer een aantal weken goed wat het plukken betreft.
Ik denk zelf dat het komt omdat ik er met anderen met TTM over praat, ik heb er heel veel steun aan, en ik denk dat anderen dat ook kunnen hebben, dus ik zou zeggen , reageer eens. Ik wil graag weten hoe het met jullie gaat. groeten van Monique3.

sannetje
4 augustus 2005, 23:06
Hi,

Heb net een nieuwe thread geplaatst over het teruggroeien van kroeshaarr, als ik jullie berichten zo lees dan is dat van tijdelijke aard..dus dat kroeshaar valt uit en komen weer nieuwe haren maar dan zonder pigment....ja t'is wat..
maar altijd nog beter dan kale plekken...

Groetjes Sannetje

marly
4 augustus 2005, 23:17
Hallo Sannetje,fijn dat je zo enthousiast aant posten bent:). Alleen heb je nu een thread uit 2001 naar boven gehaald,en dit is absoluut niet de bedoeling. Wil je er in het vervolg op letten alsjeblieft?

Marly

sannetje
5 augustus 2005, 08:18
Marly,

als ik zoek op kroes dan vind ik geen thread uit 2001....

Sannetje