PDA

View Full Version : Heb een vraagje,


Joney
24 augustus 2004, 19:19
Hallo allemaal,
Ik ben Joney en heb al lang last van haaruitval,de dermatoloog zegt dat dit andrognetisch haaruitval is, nu heb ik even een vraagje aan jullie, het viel me laatst op dat er veel kleine haartjes aan mijn topje zaten, gewone lichaamshaartjes, dit viel op omdat ik een zwart topje droeg. toen ik aan die haartjes zat ter hoogte van mijn borstkas zeg maar viel me op dat ik ze er zonder moeite eruit kon trekken. Nu ik erop let kan ik dit ook met mijn gezichtshaartjes op mijn voorhoofd. Verder zitten alle haartjes gewoon vast.
Denken jullie dat dit een soort van areata kan zijn of is het helemaal normaal dat je lichaamshaartjes verliest? Misschien is dit wel een hele domme vraag hoor.
Maar ben er eerlijk gezegt wel van geschrokken, Verder heb ik helemaal geen kale plekken ofzo. Nou misschien kan iemand een reactie geven.
alvast bedankt en allemaal veel sterkte kus
Joney

Anjo
25 augustus 2004, 10:27
Sorry, ik heb geen idee. Volgens mij vallen haartjes op je lichaam altijd uit, al heb je daar normaal geen erg in. Alopecia begint (voor zover ik weet) veelal met kale plekken op je hoofd, of bijvoorbeeld een wenkbrauw ofzo. Ik geloof dus niet dat het alopecia is, maar je kunt het natuurlijk altijd even informeren bij de dermatoloog. Maak je maar niet teveel zorgen, hoor!

Groetjes,

Anjo

Joney
25 augustus 2004, 10:38
Bedankt voor je reactie, ik ben er toch al zo erg mee bezig al die haaruitval enz.
Volgende keer zal ik het eens aan mijn dermatoloog vragen.

Liefs Joney.

Annelies
10 september 2004, 15:25
Hoihoi!

Ik heb universalis gehad, en ik ben AL mijn haar kwijt geweest: van wimpers, wenkbrauwen, haren op mijn armen, benen, bikinilijn; alles!!
Heb nu voor een aardige tijd dat het weer redelijk terugkomt op mijn armen en benen, ene keer wat dichter begroeid, en soms zelfs ook hier de areata vorm: uitval in plekjes! Het kan dus wel!

groetjes Annelies

p.s. toen ik helemaal geen haar meer had, was ik ondanks het er niet echt beeldig uitziet wel lekker sacht ;)

yvonne
11 september 2004, 22:10
Hallo Joney,

Ook ik heb net als Annelies Alopecie areata totalis gehad en ik heb inderdaad mijn wenkbrauwen, voor het grootste deel althans, in 1 keer doot het doucheputje zien verdwijnen.
de rest zat toen heel los en kon ik er zo uittrekken.
( Inmiddels zit alles er weer aan en goed vast)
Misschien heb je eriets aan.
Groetjes : yvonne