PDA

View Full Version : hoeveel haren verlies je per dag?


jongen20
25 augustus 2004, 13:18
ik denk dat mijn haar begint uit te valen, er liggen nl veel haren in mijn kamer. Ook heb ik last van jeuk op mijn achterhoofd en de zijkanten van mijn hoofd (dus niet bovenop). Ik heb verder ook last van warmteallergie (hooikoorts volgens de dokter) dus misschien komt de jeuk daardoor.

Hoeveel haren verliest een mens op een dag? op de ene site lees je 50, en op andere weer 100 of meer.

hoop dat iemand me kan helpen..............

Tiuri
25 augustus 2004, 14:41
zie http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=33095&postcount=7

jongen20
27 augustus 2004, 12:27
ik heb nu dinsdag mijn haar voor het laatst gewassen, ik heb er geen gel ofzo ingesmeerd. Nu schudde ik vanochtend boven de wasbak flink met mijn handen door mijn haar, er lagen wel 30 haren in de wasbak, is dit normaal...........:crybaby:

Haarmannetje
27 augustus 2004, 17:07
ik heb nu dinsdag mijn haar voor het laatst gewassen, ik heb er geen gel ofzo ingesmeerd. Nu schudde ik vanochtend boven de wasbak flink met mijn handen door mijn haar, er lagen wel 30 haren in de wasbak, is dit normaal...........:crybaby:
Ja, 30 haren is op zich niet iets om je druk over te maken hoor.

pizzacat
28 augustus 2004, 15:51
veel mensen/mannen hebben krijgen een lichte verandering in hun haar net na de puberteit hou het een tijdje in de gaten, vraag ff een paar mensen om het ook in de gaten te houden, zij kunnen het vaak beter zien dan jij.

jongen20
28 augustus 2004, 16:23
ok thx

gelukkig is het niks ernstig

DHTkiller
28 augustus 2004, 17:16
ik heb nu dinsdag mijn haar voor het laatst gewassen, ik heb er geen gel ofzo ingesmeerd. Nu schudde ik vanochtend boven de wasbak flink met mijn handen door mijn haar, er lagen wel 30 haren in de wasbak, is dit normaal...........:crybaby:30 haren is vrijwel niets, mensen verliezen per dag zeker wel 50 tot 100 haren, dus niets om je zorgen over te maken.

Ben je nog jong, dan kun je je haren gerust wel vaker wassen, hoor. Jonge mensen hebben vaak last van overmatige talgproduktie. Vaker wassen met een shampoo (zoals Nizoral/Rooscure in combinatie met bv Rozemarijn shampoo) is heel goed werkzaam tegen een vette hoofdhuid.

jongen20
28 augustus 2004, 17:33
30 haren is vrijwel niets, mensen verliezen per dag zeker wel 50 tot 100 haren, dus niets om je zorgen over te maken.

Ben je nog jong, dan kun je je haren gerust wel vaker wassen, hoor. Jonge mensen hebben vaak last van overmatige talgproduktie. Vaker wassen met een shampoo (zoals Nizoral/Rooscure in combinatie met bv Rozemarijn shampoo) is heel goed werkzaam tegen een vette hoofdhuid.
ik denk dat dat het dan is(talgproductie), ik heb nl. als ik met me nagel over me hoofdhuid ga een een soort wit zand onder me nagels. Denk dat hier dan ook de jeuk vandaan komt. Ik zal eens Selsun shampoo proberen. Die is daar volgens mij voor.

ps. Ik ben 20

Rosetta
12 november 2004, 15:36
30 haren is vrijwel niets, mensen verliezen per dag zeker wel 50 tot 100 haren, dus niets om je zorgen over te maken.

Ben je nog jong, dan kun je je haren gerust wel vaker wassen, hoor. Jonge mensen hebben vaak last van overmatige talgproduktie. Vaker wassen met een shampoo (zoals Nizoral/Rooscure in combinatie met bv Rozemarijn shampoo) is heel goed werkzaam tegen een vette hoofdhuid.
Hoe zit het dan met heel lang haar:crybaby:
Het duurde zeker 4 jaar tot ik mijn haar zo lang heb als nu
en dat is 46 cm lang nu..nu moet ik zeggen ik heb mijn haren
vaak op een staart zitten,en in die wolletjes zit elastiek
Vaak denk ik dat is de oorzaak dat ik zoveel haar in mijn borstel zie
Als ik ze naderhand kam zie ik niks..

Maar vertel hoe zit dat dan??
:crybaby: :worship:

Rosetta
12 november 2004, 15:42
zie http://www.haarweb.nl/forum/showpost.php?p=33095&postcount=7
Ohw dus 100 haren per dag???:worship:
Nou zoveel zijn het er echt niet..:rolleyes:
Maar ja elk haartje tel je dan als je het niet zo gewend bent.
En ik zit veel achte de PC en kom te weinig buiten..:confused:
Zal ik is wat meer gaan doen lekker laten wapperen
die hele lange haren...Uhh Bedankt hoor!!!
Het was wel in het engels maar die taal spreek
ik perfect..;)

Marcjacobs
21 november 2004, 19:14
Laats na het douchen in de wasbak, ik denk zo rond de 7

kevin
21 november 2004, 21:49
NOOIT, NEVER je haren tellen, wordt je alleen maar gestoort van.

Colm
22 november 2004, 23:06
Ben ik niet mee eens. Het geeft (voor mij) een goed beeld hoe de shedding verloopt.
In de eerste 3 maanden van mijn fina-kuur verloor ik 60 tot 100 haren per dag. Nu (na 4 maanden fina) verlies ik heel weinig; Slechts 10 tot 20 haren per dag. Geeft me toch wel een geruststellend gevoel dat de shedding zo'n beetje ten einde is.

peter10
22 november 2004, 23:46
Ben ik niet mee eens. Het geeft (voor mij) een goed beeld hoe de shedding verloopt.
In de eerste 3 maanden van mijn fina-kuur verloor ik 60 tot 100 haren per dag. Nu (na 4 maanden fina) verlies ik heel weinig; Slechts 10 tot 20 haren per dag. Geeft me toch wel een geruststellend gevoel dat de shedding zo'n beetje ten einde is.

Hoe tel je deze haren ? zijn dat 10 tot 20 haren op je kleding, die aan je handen blijven plakken tijdens douchen/gellen en die op je kussen liggen, of ga je ook af en toe 'als test' met je handen door je haar ?

kevin
23 november 2004, 00:08
Ben ik niet mee eens. Het geeft (voor mij) een goed beeld hoe de shedding verloopt.
In de eerste 3 maanden van mijn fina-kuur verloor ik 60 tot 100 haren per dag. Nu (na 4 maanden fina) verlies ik heel weinig; Slechts 10 tot 20 haren per dag. Geeft me toch wel een geruststellend gevoel dat de shedding zo'n beetje ten einde is.
Neem dan foto's ipv haren tellen?

Colm
24 november 2004, 22:56
Hoe tel je deze haren ? zijn dat 10 tot 20 haren op je kleding, die aan je handen blijven plakken tijdens douchen/gellen en die op je kussen liggen, of ga je ook af en toe 'als test' met je handen door je haar ?
Ik tel alleen de haren die ik op mijn werk, op mijn bureau terugvind, doe dat keer 3 en heb dan aardig een idee.

Ik ga zeker heel vaak met mijn handen door mijn haar. Een paar weken geleden viel daar elke keer wel een haar bij uit. Nu kan ik rusting 10 keer door mijn haren gaan zonder een haar te verliezen.

Foto's zijn niet representatief; Ik heb door de minox al redelijk wat teruggroei maar dat heeft volgens mij niets met haarverlies te maken; ook tijdens een vette shedding kan er teruggroei plaatshebben op bijvoorbeeld een andere plek.

Marcjacobs
25 november 2004, 12:00
Kijk eens naar een vrouw en dan op haar trui en tel daar de haren maar eens en kijk dan eens naar haar hoofd.............................

Haarmannetje
25 november 2004, 18:34
Kijk eens naar een vrouw en dan op haar trui en tel daar de haren maar eens en kijk dan eens naar haar hoofd.............................
Ja inderdaad, dat is een goede van jou. Soms zie je meisjes voor je zitten met enorm veel haar op de schouders en rug. Het zegt echt niets hoeveel eruit valt.

cees
26 november 2004, 17:29
niet alleen vrouwen, maar ook mannen die geen last hebben van aga hebben last van haaruitval....
Ik heb een vriend die totaal geen verschijnselen heeft van aga en een hele dikke bos blonde krullen heeft, maar als we dan na de voetbal gaan douchen trekt hij er veel haren uit en op z'n trui zie ik er ook altijd wel wat haar...
Dus haaruitval zegt niets...