PDA

View Full Version : Haarverdubbelingsmethode van Gho.


Henk
25 augustus 2004, 21:11
In het dagblad van het noorden stond een tijdje geleden een interessant stukje over Gho.
http://www.dvhn.nl/Index/0,5481,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.dvhn.nl %2FPagina%2F0%2C7109%2C26-1-4131-5767-2106557-1264-1694811-%2C00.html

jornkielman
25 augustus 2004, 21:35
Ik heb tot nu toe nog geen enkel goed resultaat van Gho gezien(ik heb pas een man of 5 gezien). Ook de littekens die er niet blijken te zijn heb ik toch wel gezien(persoon die Bverotti ook heeft gezien op foto). In principe is het dus niet meer dan de FUE in mijn ogen.

GHO zegt dat de haren die hij achter verwijderd weer terugkomen. Echter, dit is niet vanzelfsprekend. Chirurgen van de ISHRS zijn dit aan het onderzoeken(o.a. Transmed). Als je achterop een haar voor de helft weghaalt dan is de kans kleiner dan 1 dat de haar terug gaat komen, maar de kans is ook aanwezig dat de haar op de nieuwe plek niet goed gaat groeien. Als je een haar voor 25% weg zou halen zijn die kansen weer kleiner. Ik ben benieuwd naar het resultaat van die chirurgen van de ISHRS.

GHO
1 september 2004, 14:48
Ik werk al reeds enige tijd bij GHO Clinic en ik zie dat sommige mensen hier niet goed op de hoogte zijn van onze methode.Mensen die geïinteresseerd zijn en graag precies willen weten hoe de behandeling in zijn werk gaat, verwijs ik bij deze graag naar de publicatie in The British Journal of Dermatolgy betreffende onze techniek.De GHO-methode is absoluut littekenvrij, wél behandelen wij mensen met littekens die hier graag van af willen, wellicht dat daardoor het misverstand is ontstaan?

ever
1 september 2004, 15:34
Ik werk al reeds enige tijd bij GHO Clinic en ik zie dat sommige mensen hier niet goed op de hoogte zijn van onze methode.Mensen die geïinteresseerd zijn en graag precies willen weten hoe de behandeling in zijn werk gaat, verwijs ik bij deze graag naar de publicatie in The British Journal of Dermatolgy betreffende onze techniek.De GHO-methode is absoluut littekenvrij, wél behandelen wij mensen met littekens die hier graag van af willen, wellicht dat daardoor het misverstand is ontstaan?
Het klinkt in ieder geval goed , ff afwachten maar denk ik.

Henk
1 september 2004, 16:39
Welkom Gho,

Zelf heb ik ook nog nooit negatieve reacties gehoord wat betreft littekens door de "FUE" methode. Ik heb toch al meerdere mensen "gesproken" die FUE hadden laten doen.
Jorn, Ik ben dus ook benieuwd of jij die uitspraak van je kan hard maken.

kevin
1 september 2004, 16:46
Ik werk al reeds enige tijd bij GHO Clinic en ik zie dat sommige mensen hier niet goed op de hoogte zijn van onze methode.Mensen die geïinteresseerd zijn en graag precies willen weten hoe de behandeling in zijn werk gaat, verwijs ik bij deze graag naar de publicatie in The British Journal of Dermatolgy betreffende onze techniek.De GHO-methode is absoluut littekenvrij, wél behandelen wij mensen met littekens die hier graag van af willen, wellicht dat daardoor het misverstand is ontstaan?

heb je hier een link van?

GHO
1 september 2004, 17:16
Het artikel staat gelinkt op onze website: www.ghoclinic.com (http://www.ghoclinic.com).

(Zie British Journal of Dermatology)

Daar zul je ook zien dat onze methode niet gelijk is aan FUE.

Groet,

ever
1 september 2004, 17:16
heb je hier een link van?
probeer dit eens www.ghoclinic.com (http://www.ghoclinic.com)

jornkielman
1 september 2004, 18:54
Ik kan niets hard maken. Ik heb foto's gezien van mannen die bij GHO behandeld zijn. Die mensen zijn bij onze locatie in Roermond geweest voor andere cosmetische ingrepen(aesthetic team). Ik vond het resultaat erg mager. Ik kan eens vragen of ze een foto op de site willen zetten, maar that's it...

Ik heb alleen van 1 persoon een foto gezien die bij GHO behandeld is en zijn haar heeft gekortwiekt. Die man zat, net als FUE, onder de kleine littekens. OFwel...................kaal scheren zit er sowieso niet in na een HT via FUE.

Verder heeft Transmed onderzoek gedaan naar Hairmultiplication bij HT. De kans is aanwezig dat haren achterop terug groeien, alleen de zekerheid heb je niet. ALs je een haar ivm de stamcellen voor de helft achter weg zou halen is de kans kleiner dan 1 dat die haar weer terug komt op de plek achterop en ook is de kans niet 1 dat die gaat groeien in zijn nieuwe omgeving..

Dit klopt toch, of heb ik het nu fout? Ik ben benieuwd!


Jorn

GHO
2 september 2004, 09:40
Nogmaals, bij de GHO-methode ontstaan géén littekens. En zoals ik al eerder zei, onze methode is géén FUE. Meerdere patiënten van ons sheren hun haar na de behandeling heel kort en er is binnen 7 tot 14 dagen niets meer te zien aan het gebruikte donorgebied. Geïnteresseerden zijn van harte uitgenodigd om dit resultaat te komen bekijken bij mensen die bij ons behandeld zijn. Verder groeien de haartjes in het donorgebied wel degelijk grotendeels terug, dus wat wordt er bedoeld met minder dan 1? Minder dan 1 wat? Begrijp dit niet helemaal. Ook groeien de haartjes die verplaatst zijn naar het nieuwe gebied uit tot gezonde haren.

kevin
2 september 2004, 22:52
Nogmaals, bij de GHO-methode ontstaan géén littekens. En zoals ik al eerder zei, onze methode is géén FUE. Meerdere patiënten van ons sheren hun haar na de behandeling heel kort en er is binnen 7 tot 14 dagen niets meer te zien aan het gebruikte donorgebied. Geïnteresseerden zijn van harte uitgenodigd om dit resultaat te komen bekijken bij mensen die bij ons behandeld zijn. Verder groeien de haartjes in het donorgebied wel degelijk grotendeels terug, dus wat wordt er bedoeld met minder dan 1? Minder dan 1 wat? Begrijp dit niet helemaal. Ook groeien de haartjes die verplaatst zijn naar het nieuwe gebied uit tot gezonde haren.

Waarom zijn er nog geen duidelijke before/after foto's?

bverotti
3 september 2004, 11:01
Hier is een een interessante link Beeld 1 mm en 0,75 mm punch (http://www.alopezie.foren123.de/index_transplant.html)

Deze patient heeft 2 FUE behandelingen gehad : haarlengte foto, 2 mm.

Rood omcirceld : 0,75 mm punch (foto genomen 4 dagen na operatie)
Blauw : 1 mm punch (onbekend hoe lang geleden)

Als je echt goed kijkt dan kun je inderdaad zien waar er FU werden ontnomen. Besef wel dat dit een close up foto is, in werkelijkheid zou je dit nooit opvallen.

BV

GHO
3 september 2004, 11:32
Goedemorgen,

Er zijn zeker foto's beschikbaar. Ik ga mijn best doen om een link aan te maken.

Groet,

GHO
6 september 2004, 15:08
Goedemiddag,

Ik verwijs jullie bij deze graag naar onze website; bij patiëntenfoto's staan nu ook foto's van het donorgebied. Rechts zie je het donorgebied na een conventionele transplantatie en links na de GHO methode.


Groet,

Eminem
6 september 2004, 23:49
Goedemiddag,

Ik verwijs jullie bij deze graag naar onze website; bij patiëntenfoto's staan nu ook foto's van het donorgebied. Rechts zie je het donorgebied na een conventionele transplantatie en links na de GHO methode.


Groet,

Beste GHO,

Waarom moet je zo belachelijk duur zijn i.v.m b.v Dr.Jones die ook nog eens
meer grafts per dag kan implanteren?Dit vind ik toch wel erg jammer.

Henk
7 september 2004, 16:07
wat wordt er bedoeld met minder dan 1? Minder dan 1 wat? Begrijp dit niet helemaal.

Jorn, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je hier mee bedoelde.

GHO
8 september 2004, 10:17
Beste Eminem,


Mijns inziens zijn we vergeleken met andere klinieken niet duurder.
Wat ik kan vertellen is dat onze techniek anders is dan die van Dr. Jones. Wij zitten nu gemiddeld op 450 grafts per dag.
Ik vind dat onze prijs-kwaliteitsverhouding prima in orde is.

Groet,

Henk-yo
8 september 2004, 11:12
Mijn vraagje aan Gho (mischien al reeds behandeld, maar ik vraag het toch).

Wanneer is Hair Multiplication op de markt ?

Groet.

GHO
8 september 2004, 15:49
Beste Henk-yo,

Hier kan ik helaas geen antwoord op geven.

Groet,

Animal
8 september 2004, 16:26
Is wat jullie doen, GHO, niet hair multiplication?

GHO
8 september 2004, 16:53
Beste animal,

Onze techniek staat bekend als follikelvermenigvuldiging, ik verwijs je graag naar onze website voor de uitleg hiervan.

Vriendelijke groet,

jornkielman
10 september 2004, 11:57
De kans is kleiner dan 1, ofwel 100% dat de haar terug gaat groeien en dat de haar op de nieuwe plek aanslaat. Transmed heeft hier een onderzoek naar gedaan.

Edit: -Knip-. Niet doen Jorn. Promoten is niet toegestaan. Hierover kun je lezen in het reglement.

kevin
10 september 2004, 12:52
Pff ik snap het niet waarom een HT zo duur moet zijn. Is toch gewoon niet normaal? Net of iemand van rond de 20 3000 euro kan opbrengen en daarna nog een keer 2 x 3000 euro, dat is bijna 10.000 euro. Dit is denk ik ook het belangrijkste hekelpunt voor de meeste mensen, ook voor mij. Als ik het geld had zonder schuld had ik er over nagedacht, maarja 10.000 euro breng je niet zomaar, ook al heb je 2 banen.

Mailman
10 september 2004, 13:38
Pff ik snap het niet waarom een HT zo duur moet zijn. Is toch gewoon niet normaal? Net of iemand van rond de 20 3000 euro kan opbrengen en daarna nog een keer 2 x 3000 euro, dat is bijna 10.000 euro. Dit is denk ik ook het belangrijkste hekelpunt voor de meeste mensen, ook voor mij. Als ik het geld had zonder schuld had ik er over nagedacht, maarja 10.000 euro breng je niet zomaar, ook al heb je 2 banen.

Waarom een HT zo duur moet zijn. Wat ik mij heb laten vertellen is dat het chirurgisch 'team' om je heen het duurst is. Het is wel zo dat er op zo'n dag minstens 6 mensen met je bezig zijn, of voor je bezig zijn. Ook de afschrijving van de apparatuur is hoog, denk ook aan de laserkoppen. Ik weet niet of het inderdaag zo megaduur is. Maar het zal uiteraard wat kosten. Maar inderdaad € 10.000 vind ik wel erg overdreven.

GHO
10 september 2004, 13:53
Hallo,

In ons geval kan ik vertellen dat de behandeling zeer arbeidsintensief is. Er wordt een hele dag uitgetrokken voor een patiënt. Het is natuurlijk per persoon afhankelijk hoeveel behandelingen er nodig zijn.
Tja, goedkoper kunnen we het helaas niet maken, dat is nou eenmaal de prijs voor de geleverde kwaliteit.

Groet,

kevin
10 september 2004, 13:55
Waarom een HT zo duur moet zijn. Wat ik mij heb laten vertellen is dat het chirurgisch 'team' om je heen het duurst is. Het is wel zo dat er op zo'n dag minstens 6 mensen met je bezig zijn, of voor je bezig zijn. Ook de afschrijving van de apparatuur is hoog, denk ook aan de laserkoppen. Ik weet niet of het inderdaag zo megaduur is. Maar het zal uiteraard wat kosten. Maar inderdaad € 10.000 vind ik wel erg overdreven.

Als je helemaal kaal wordt moet je echt wel 3 behandelingen nemen en 3x 3300 is aardig wat.

Eminem
10 september 2004, 14:34
Als je helemaal kaal wordt moet je echt wel 3 behandelingen nemen en 3x 3300 is aardig wat.

Nou, als je helemaal kaal bent heb je dus echt meer dan 3 behandelingen nodig.En dan nog kan je door de haren heen kijken. :mad:

bverotti
10 september 2004, 15:35
Ik heb Jotronic persoonlijk gezien in Vancouver http://jotowen.com

Hij is een NW6 en heeft ondertussen rond de 7500 grafts laten transplanteren (strip only). Het was prachtig gedaan, totaal natuurlijk. Maar zelfs met dit aantal is het geen dichte bos haar, het geeft een goede illusie van totale dekking. Ik vermeld dit omdat een HT altijd beperkingen heeft, NIEMAND kan vandaag de dag een dichte bos haren terugkrijgen zoals hij vroeger was. Hopelijk zal eensdaags dat wel mogelijk zijn als er een onbeperkt aantal grafts kan ingeplant worden via HM of cloning. Tot dan raadt ik steeds conservatief met je reserven om te springen.
BV

fue4all
10 september 2004, 18:50
Beste Gho,

450 grafts per dag is niet echt veel te noemen, zeker waar andere klinieken met de FUE methode 700 tot soms wel 1000 grafts (zie bijv. www.dhi.gr (http://www.dhi.gr/), www.itzan.com (http://www.itzan.com/), de site van bverotti, etc.) op een dag halen.

Ook als er naar de prijs gekeken wordt kan deze sterk omlaag. Dr. Bazan bijv. rekent voor 2500 grafts 7.700 euro. Bij Gho zou voor ditzelfde aantal (dat voor mensen die kampen met kaalheid vaak toch wel een minimum is om een enigzins bevredigend resultaat te halen) ruim 18.300 euro betaald moeten worden. Schandalig duur!

Het wordt tijd voor meer concurrentie op de nederlandse markt. Tarieven die gevraagd worden zijn voor de geboden hoeveelheid grafts veel te duur. Ik hoop dan ook dat Transhair en de kliniek van Bverotti concurrerendere prijzen zullen bieden.

Bart wanneer kunnen we jouw kliniek verwachten?

Henk
11 september 2004, 11:05
De kans is kleiner dan 1, ofwel 100% dat de haar terug gaat groeien en dat de haar op de nieuwe plek aanslaat. Transmed heeft hier een onderzoek naar gedaan.



Nog erg onduidelijk. De kans is toch altijd kleiner dan 100%. De kans dat een operatie lukt is toch altijd kleiner dan 100%.
Maar hoeveel kleiner. Is die kans 99% of 25%?

jornkielman
11 september 2004, 11:24
Als je de helft van de haar(ivm aanwezige stamcellen) achterop het donorgebied weg haalt dan is de kans bijvorbeeld 50% dat die haar weer op dezelfde plek terug gaat groeien en de kans is bijvoorbeeld 50% dat de haar op de nieuwe plek uitgroeit tot een nieuwe haar...Ik weet niet wat de percentages zijn, maar die zullen binnenkort wel gepubliceerd worden. GHO spreekt van een kans van 80% geloof ik dat de haren weer terug gaan groeien op dezelfde plek. Mijn vraag is dus: als je 1000 haren verwijderd uit her donorgebied dan zal het aantal haren dat op dezelde plek weer uitgroeit tot een nieuwe haar 800 zijn??(Expected value=1000*0,8)

Jorn

Mathijs
11 september 2004, 12:41
Jorn, ik zie dat je geen zaagpalm van de tuinen meer gebruikt. Waarom is dat?

Hanna
20 december 2004, 15:03
Hallo bverotti,
Ik ben een nieuw lid en begrijp 't één en ander niet:
1. Je geeft Laurensj gelijk wat betreft Rob28,
maar Laurensj zegt ook dat je een kale plek krijgt op je achterhoofd met
littekens en dat 't alleen maar een kwestie is van haren verplaatsen.....Daar
kun jij 't toch niet mee eens zijn?
2. Kan er gegarandeerd worden dat de haren in het donorgebied na de
procedure als vanouds hergroeien of worden de nieuwe haren in het
donorgebied dunner dan ze waren?
3. Op de website van prohairclinic blijven de uitvoerende chirurgen anoniem;
de patiënt heeft toch het recht te weten door wie hij behandeld wordt?
4. Het Engels op die site is voor mij te moeilijk: er staat "save up to 100 grafts
on each 1000 grafts that are attempted to extract..." Wat wordt daarmee
bedoeld? Dat er 900 grafts verknald worden?
5. Bij één van de foto's staat "patient still had 93 grafts per cm2 after the
procedure" O.K., maar hoeveel grafts per cm2 had de patiënt vóór de
procedure? Met andere woorden: hoeveel zijn er verloren gegaan?
6. Waarom is bij deze patiënt niets geïmplanteerd in het litteken op zijn
achterhoofd?

Zelf heb ik nog helemaal niets gedaan aan mijn haarprobleem; in januari heb ik een afspraak met een dermatoloog en dan wil ik graag op alles goed voorbereid zijn.

bverotti
20 december 2004, 17:23
1. Kan je je nader verklaren, over wat gaat het hier ?
2. bij prohairclinic worden de volledig intacte wortels verplaatst, dus in het donor gebied is er geen 'hergroei' van hetzelfde follicle. De getransplanteerde wortels zullen terug haartjes produceren, dit is een eigenschap die al lang gekend is en dit geldt ook voor FUE.
3. Wij mogen de namen niet openbaar gebruiken. Dit wil niet zeggen dat U niet weet wie U zal behandelen. In directe communicatie kan dit uitvoerig besproken worden. Ik weet dat het stom is, maar daar zijn belachelijke wetten/regels voor verantwoordelijk.
4. Aangenomen dat er 5-10% transectie (normaal rond de 5% bij een geoefende FUE arts) is bij een 'klassieke FUE' procedure dan kan het zijn dat er 50-100 wortels uit de 1000 extracties worden beschadigt die al dan niet meer haar produceren. Met de FUE plus methode is de kans op beschadiging gewoonweg veel veel kleiner. Kwestie van zo goed mogelijk om te springen met het beperkte aantal grafts.
5. De patient ben ikzelf. Ik heb vorig jaar reeds een FUE behandeling laten doen, 2100 grafts in het totaal. Hiermee willen wij enkel aanduiden dat alhoewel er reeds vele grafts uit dit gebied werden weggenomen, er nog steeds vele grafts overblijven.
6. Ik wil persoonlijk geen grafts verspillen aan met litteken voor het moment. De reden is omdat ik naar alle waarschijnlijkheid nog meer haar zal verliezen in de kruin en alle reserves hiervoor wil opsparen.

Bart



Hallo bverotti,
Ik ben een nieuw lid en begrijp 't één en ander niet:
1. Je geeft Laurensj gelijk wat betreft Rob28,
maar Laurensj zegt ook dat je een kale plek krijgt op je achterhoofd met
littekens en dat 't alleen maar een kwestie is van haren verplaatsen.....Daar
kun jij 't toch niet mee eens zijn?
2. Kan er gegarandeerd worden dat de haren in het donorgebied na de
procedure als vanouds hergroeien of worden de nieuwe haren in het
donorgebied dunner dan ze waren?
3. Op de website van prohairclinic blijven de uitvoerende chirurgen anoniem;
de patiënt heeft toch het recht te weten door wie hij behandeld wordt?
4. Het Engels op die site is voor mij te moeilijk: er staat "save up to 100 grafts
on each 1000 grafts that are attempted to extract..." Wat wordt daarmee
bedoeld? Dat er 900 grafts verknald worden?
5. Bij één van de foto's staat "patient still had 93 grafts per cm2 after the
procedure" O.K., maar hoeveel grafts per cm2 had de patiënt vóór de
procedure? Met andere woorden: hoeveel zijn er verloren gegaan?
6. Waarom is bij deze patiënt niets geïmplanteerd in het litteken op zijn
achterhoofd?

Zelf heb ik nog helemaal niets gedaan aan mijn haarprobleem; in januari heb ik een afspraak met een dermatoloog en dan wil ik graag op alles goed voorbereid zijn.

Hanna
20 december 2004, 22:30
Hallo bverotti/bart/prohairclinic,

Enorm bedankt voor alle antwoorden. Het is me nu duidelijk en ook mijn eerste vraag is hiermee beantwoord, want Laurensj heeft dus gelijk dat er alleen maar haren overgeplant worden(item onder Haarimplantatie, page 2, Hoge Haargrens van Rob28)
Dat betekent dat er ruim voldoende haren in het donorgebied aanwezig moeten zijn en dat deze methode voor mijn dun behaarde hoofd niet geschikt is. Ik zal moeten wachten tot mijn haren gekloond kunnen worden en ondertussen wat experimenteren met lotions en misschien medicijnen.
Nogmaals dank!