PDA

View Full Version : Kalo


japoera
26 augustus 2004, 11:07
Hebben jullie weleens Kalo gebruikt?

Zo ja, werkt het?


www.stophaargroei.nl (http://www.stophaargroei.nl)

japoera
3 september 2004, 17:04
dit is de echte site van de producent, het heeft ook een forum(wel in engels)

www.nisim.com (http://www.nisim.com)

Alabastino
9 september 2004, 12:57
Hallo,

Mijn vriendin gebruikt dit ook en die heeft nu al een maand lang geen haartjes
meer op haar benen.
Eerst werden ze heel dun en uiteindelijk groeide er geeneen meer terug

Ik denk ik zeg het even

groetjes,
Alabastino

Tesje
13 januari 2005, 16:25
Hoi,

Wie onder jullie gebruikt Kalo ? Ik heb al meerder malen iets van dit product gehoord maar ik zou graag persoonlijke reacties hierop weten.
Ik heb in verband met dit product enkele vragen:

Werkt het effectief ? (ook op zwarte,stugge haren)
Na hoe lang zie je de eerste resultaten ?
Zijn er bijwerkingen ?
En omdat ik ook vind dat dit product zeer veel kost vraag ik me af hoe lang je met één zo'n spray ongeveer kan doen ?
Verder nog één vraagje, weet iemand of je dit product in België kunt krijgen en zoja in welke winkels ?


Hartelijk bedankt en hopelijk tot hoors,
Tesje

Alabastino
16 februari 2005, 14:57
Hoi Tesje

Mijn zus en inmiddels een paar vriendinnen hebben dit weleens gebruikt voor hun benen en armen en dat heeft prima gewerkt.


groetjes!
Alabas:cool:

Tesje
17 februari 2005, 13:02
Thanks voor je reply...

Kben al wat zekerder nu over het resultaat maar toch ben ik nog steeds op zoek naar prijzen, verkoopplaatsen (In belgië) en mensen die het al lang gebruiken....



Groetjes Tesje

xxxxx

single__boy
17 februari 2005, 14:17
Hey Tesje,

Ik ben ook wel benieuwd of dit product werkt, heb er al één en ander over gelezen alleen nog niet echt overtuigd. Ben bang dat t zonde van me geld is en dat t één van die vele reclamemiddeltjes is die niet werken.

Maar hier is t te bestellen, alleen via internet.



http://www.stophaargroei.nl/

Kalo lotion & spray combinatie
€ 67,90 nu samen voor maar € 57,95

Kalo lotion (60 ml)
€ 29,95

Kalo spray (120 ml)
€ 37,95

AnthonieH
26 maart 2005, 12:15
Interessant middel, maar heeft er iemand op dit forum al ervaring opgedaan hiermee of met een vergelijkbaar product? En zo ja, wat was het resultaat?

Miss Piggy
5 april 2005, 12:57
Hi! Ik heb het besteld, dus ik houd je op de hoogte!!

Amber79
5 april 2005, 13:19
Hoi Miss Piggy,
Ben erg benieuwd! Fijn dat je ons laat weten hoe het je vergaat..
Doei, Amber

Blue-D
10 april 2005, 12:07
Ik gebruik Kalo sinds paar weken..dus ik kan nog niet veel over zeggen. Ik heb de spray besteld. Maar er staat dat deze beter werkt na harsen. Ik heb het nu 3 keer gebruikt na het scheren. Mijn haren zijn wel donker maar niet echt stug. Ik ben van plan om paar keer m'n benen te harsen en Kalo te gebruiken. Ik zal laten weten of het voor me heeft gewerkt of niet. Ik hoop het wel..anders is het zonde van het geld. Maar misschien was de lotion een betere idee dan de spray, aangezien dat de spray ook ook een gedeelte spuit buiten het lichaam (in geval van benen spuiten).

Miss Piggy
10 april 2005, 15:17
Zo het is binnen. Het kan dus nog een paar weken duren voordat jullie over het resultaat horen. Ciao! :D

ikkie
21 april 2005, 19:14
Hoi hoi!
ik gebruik kalo nu al langer dan een half jaar....en ik moet helaas zeggen dat het niet naar verwachting werkt! ik smeer en ik smeer en ik smeer! maar mn haren blijven gewoon terugkomen, snik! :crybaby:

Miss Piggy
26 april 2005, 15:00
Hallo allemaal,

Ik heb het tot nu toe 2 x op mijn benen gebruikt. Daar ben ik positief over: de huid is zachter en haartjes komen minder snel terug. Nog afwachten of dat zo blijft.

In het gezicht heb ik het 4 x gebruikt. Omdat ik veel epileer, kan ik nog niks over het resultaat zeggen. Ik houd er rekening mee dat het nog even kan duren.

Ook over het resultaat stugge/donshaartjes kan ik nog niks zeggen. Anderen misschien wel?!

Op dit forum (maar ook anderen) lees ik overwegend positieve reacties. Dat is nog geen garantie, maar geeft hoop! :)

Ik houd jullie op de hoogte.

Miss Piggy
26 april 2005, 15:57
Hey Ikki,

Ik las op een Amerikaans forum dat het 12 tot 18 maanden kan duren voor je echt van je ongewenste haren af bent. Misschien geeft dat hoop. Merk je echt geen verbetering?
Ik ben net begonnen met smeren, dus ik kan er nog nie veel over zeggen. De huid op mijn benen is wel al een stuk zachter. In mijn gezicht epileer ik veel haartjes, dus ik vermoed dat dat nog wel even kan duren.

Ik hoor graag van je.

Love Miss Piggy

Miss Piggy
12 mei 2005, 08:56
Hey allemaal,

Ik ben nog niet blij met het gebruik van kalo in mijn gezicht. ZIe nog geen resultaat. Over mijn benen ben ik wel positief. De huid is zachter en naast mijn oorspronkelijke haar zie ik ook stukjes dunne haren terug komen.

De komende maand ben ik op vakantie en zal epileren een probleem zijn. Ik geef meelf een half jaartje om resultaat te boeken met dit middel.

Blijf natuurlijk erg benieuwd naar jullie ervaringen. Op Amerikaanse sites heb ik heel positieve ervaringen (het werkt echt!) gevonden, maar ook heel negatieve (wat een *@%$# spul, maken niet waar wat ze beweren)

Succes ermee! :cool:

Marte
2 juni 2005, 12:28
Hallo,

Ik , Marte, ga over een maand beginnen, en weet jullie dan te zeggen of het werkt. (Ik begin wel eerst op mijn benen voor ik een ander lichaamsdeel durf proberen, maar als dat werkt, ga ik mijn hele lichaam('s vacht)aanpakken. )

groeten marte

knorretje
8 juni 2005, 16:04
Ik heb het een week geleden besteld en al betaald maar nog steeds is het niet binnen hoe lang duurde dat bij jullie?

Marte
8 juni 2005, 20:21
Dag Knorretje; troost je, ik ben ook al anderhalve week aan het wachten. Laat me weten of het bij jou helpt???

Ik ben wel curieus, maar durf niet al te hopen.

Miss Piggy
14 juni 2005, 20:59
Hey allemaal,

Het is nog steeds hetzelfde: over benen ben ik positief, over gezicht heb ik twijfels. Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Hoop dat het bij jullie werkt. Ik heb wel heel wisselende reacties gelezen, dus ik weet niet waar het 'm nu in zit dat het bij de een wel en de ander niet werkt.
Ik heb zelf besloten dat ik ermee doorga totdat de tube leeg is. Misschien is het handig om foto's te maken van je huid voordat je begint en een aantal weken erna. Ik denk bijv. dat bepaalde haren dunner zijn in mijn gezicht, maar of dat ook echt zo is?? (had ik maar een foto gemaakt!)

Miss piggy

ps. Ik kreeg het pakketje erg snel binnen.

Marte
14 juni 2005, 21:23
Hey miss piggy,

een vraag; welke vorm van overbeharing heb jij? Hirsutisme(mannelijk patroon) of overbeharing (over gehele lichaam, haarvaatjes gevoelig vr androgenen)?

En welke kleur van overbeharing?
Sorry dat ik dit vraag, maar ik denk dat de vorm en kleur van overbeharing er ook wat mee te maken heeft, mss?
En daar ikzelf nog moet beginnen( wacht op het pakketje), met blonde overbeharing, ..... (kwestie van te weten bij welk haartype en soort, en welke soort overbeharing hij wel en niet werkt. )

xx marte

Miss Piggy
19 juni 2005, 14:07
[QUOTE=Miss Piggy]Hey!

Ik heb bruin tot donkerbruine haren. Ik weet niet of ik onder overbeharing of hirsutisme val. Ik heb bijna overal haar variërend van lang, dun (armen) en wat stugger haar op de benen. Ik heb een mannelijke baardgroei (dus geen dons!).
Ik denk dat je huidtype misschien ook een rol speelt. Ik heb een bleke huid, maar ik word snel bruin. Bruin zijn verdoezelt ook heel wat haar, stoppels ed.!

Succes ermee!

Marte
20 juni 2005, 19:36
Zo te lezen(-horen) heb je hirsutisme (althans meer dan overbeharing denk k.)
Enfin, bedankt. Laat de resultaten maar weten (op rest van lichaam) als je zover bent. Moet t zelf nog eens uitproberen op benen (nog geentijd gehad. )

xxx

,,__**Danielle
23 juni 2005, 23:16
ik vraag me toch wel af of dat werkt. Als zo'n middel als Kalo zo goed werkt, waarom zijn er dan nog van die dure laserbehandelingen? Dan kiest iedereen toch gewoon voor Kalo. Sorry, maar ik heb wel m'n bedenkingen erbij.

xx danielle

Marte
5 juli 2005, 21:39
ik vraag me toch wel af of dat werkt. Als zo'n middel als Kalo zo goed werkt, waarom zijn er dan nog van die dure laserbehandelingen? Dan kiest iedereen toch gewoon voor Kalo. Sorry, maar ik heb wel m'n bedenkingen erbij.

xx danielle

ik ook danielle, maar ik vindt wel dat ik het geprobeerd moet hebben, om dan met recht te kunnen zeggen, "nee, het werkt inderdaad niet". Kwestie van werkelijk alles geprobeerd te hebben...

Shaida
8 juli 2005, 13:35
Hallo iedereen,

Ik ben hier sinds vandaag nieuw en ik lees de topics om te zien what's new is. ik zag dat de meeste reacties op deze topic uit 2004 kwamen. Heeft het produkt uiteindelijk wel of niet gewerkt?

Groetjes een lotgenoot van overbeharing

Nijneke
14 juli 2005, 14:02
Ja, ik wil het ook wel weten hoor. Heb last van hirsutisme en wil dat weg... :crybaby: Maar permanent ontharen is zoooo duur...

sara_24
15 juli 2005, 13:32
hoi iedereen,
ik ben ook gisteren voor de eerste keer Kalo gebruikt en ik zal jullie op de hoogte houden van het verloop.
groetjes
sara

Nijneke
15 juli 2005, 17:06
bedankt!:)

Blue-D
16 juli 2005, 09:01
Ik gebruikt het al 3 maanden, maar merk nog niet veel verandering, maar dat komt omdat ik vaak scheer en tot nu toe maar twee keer heb onthaart met was of epilator. Het werkt veel beter wanneer je de haren verwijdert helemaal en niet alleen kort scheert staat op de verpakking. Dus ik kan nog niet veel zeggen.

Marte
18 juli 2005, 18:35
Zo, everybody, de eerste resultaten met Kalo (ik heb het nu een 3tal keer gebruikt.) Ik heb de indruk dat het op mijn gezicht wel een beetje helpt, heb de indruk dat ze inderdaad langer wegblijven. Echter op mijn benen is het een regelrechte ramp, om blijvende resultaten te knn verwachten moet je epileren of harsen, waar ik dus nu na jaren weer mee begonnen ben en dat heeft een regelrechte nachtmerrrie ontketend. Ik ben indertijd gestopt aangezien ik te veel en erge last had van ontstekingen en ingegroeide haren. Met die kalo echter (ook la gebruik ik de hear ingrown treatment) komt elk haartje wat ik eruit trk ingegroeid terug; kortom ik heb nu twee prachtige maanlandschappen bij de hand (inclusief met kraters). Dus wat dat betreft ben ik allerminst postief, wel moet gezegd dat het inderdaad je benen wat lijkt te verzachten. En op mijn oksels lijkt t ook kwel te verbeteren.

Ik houd jullie alleszins op de hoogte en raad jullie aan eerst te wachten voor je koopt (en onze ervaringen af te wachten)want het is nogal prijzig als je exact de instructies volgt (na 3 keer is de 75euro op hoor)

xxx marte

Shaida
25 juli 2005, 15:39
bedankt!

Ik hoop echt dat het lukt want scheren is voor mij de regelrechte ramp!

Tiuri
25 juli 2005, 15:52
Hoi,

Wie onder jullie gebruikt Kalo ? Ik heb al meerder malen iets van dit product gehoord maar ik zou graag persoonlijke reacties hierop weten.
Ik heb in verband met dit product enkele vragen:

Werkt het effectief ? (ook op zwarte,stugge haren)
Na hoe lang zie je de eerste resultaten ?
Zijn er bijwerkingen ?
En omdat ik ook vind dat dit product zeer veel kost vraag ik me af hoe lang je met één zo'n spray ongeveer kan doen ?
Verder nog één vraagje, weet iemand of je dit product in België kunt krijgen en zoja in welke winkels ?


Hartelijk bedankt en hopelijk tot hoors,
TesjeTwee threads over Kalo samengevoegd.

Blue-D
25 juli 2005, 21:49
Ja bedankt Turi..dit is beter!

AnthonieH
26 juli 2005, 11:46
Ik wil graag minder haargroei op mijn keel, mijn huid raakt namelijk erg geirriteerd van veelvuldig scheren. De haren laten wegbranden met licht lukte ook na 4 behandelingen niet (geen enkel resultaat).

Ik gebruik Kalo nu zo'n 3 maanden als aftershave (bijna dagelijks na het scheren dus) en ik merk wel op dat mijn huid minder geirriteerd is, maar ik heb niet het idee dat mijn baard minder wordt. Toch zou het een teken kunnen zijn dat de haargroei dunner wordt. Ik ga het voorlopig dus nog even volhouden.

Marte
26 juli 2005, 18:00
Ik wil graag minder haargroei op mijn keel, mijn huid raakt namelijk erg geirriteerd van veelvuldig scheren. De haren laten wegbranden met licht lukte ook na 4 behandelingen niet (geen enkel resultaat).

Ik gebruik Kalo nu zo'n 3 maanden als aftershave (bijna dagelijks na het scheren dus) en ik merk wel op dat mijn huid minder geirriteerd is, maar ik heb niet het idee dat mijn baard minder wordt. Toch zou het een teken kunnen zijn dat de haargroei dunner wordt. Ik ga het voorlopig dus nog even volhouden.

Anthonie, misschien moet je de instructies strikter opvolgen om resultaat te zien (namelijk 4 keer achter elkaar insmeren en inmasseren om er zeker van te zijn dat het intrekt. Het is natuurlijk wel zo dat je met scheren nauwelijks tot geen blijvende resultaten kunt hebben aangezien de stof dan zeer moeilijk tot de wortel doordringt.

Marte
26 juli 2005, 18:06
ik heb de indruk dat het op specifieke plaatsen als onder mijn oksels(ik epileer al jaren mijn oksels aangezien ik met scheren te veel problemen kreeg, en dat is ook de enige plaats waar ik probleemloos kan epileren zonder ingegroeide haren, ontstekingen,... te krijgen.)
en in mijn gezicht, waar de haren wat minder dik zijn, en blonder dan op de rest van mijn lichaam, en waar ik ook nog niet zo lang bezig ben ze te epileren, de kalo sneller aanslaat, speciaal voor mijn snor en "skibril", merk ik dat merkbaar het langer duurt voor het terugkomt. Op mijn benen zie ik nul komma nul, helemaal niets dus, maar daar zijn de haren donkerblond(enig op mijn lichaam, vanwege het veelvuldig epileren en scheren) en veel dikker. Dus ik heb de indruk dat het beter en sneller helpt op "origineel" haar.

xxx marte

Pantau
26 juli 2005, 23:27
Hallo

Ik gebruik kalo nu voor de tweede maal op diverse plaatsen. Op mijn borst(ik ben een man) was het na de eerste keer een ramp(ingegroeide haren). Echter bij de tweede keer geen problemen. De haren blijven grotendeels weg en wat er teruggroeit is niet veel soeps meer. Het is zelfs zo dat bij mijn navel, waar ik het spul maar eenkeer gebruikt heb en een beetje spijt van had, de haartjes grotendeels wegblijven http://www.smiliemania.de/smilie132/00000119.gif.

De rede waarom ik post is dat door deze thread te lezen ik erachter kwam dat ik het spul verkeerd gebruikte. Ik onthaar(epileer) en smeer het daarna in. Daarna smeer ik het een paar uur later nog eens in en weer een paar uur later nog eens(dus drie keer verspeid over de hele dag). Dit herhaal ik de volgende dag.

Maar het helpt dus wel http://www.smiliemania.de/smilie132/00000404.gif.

Concreet denk ik dat het spul op diverse plekken een ander effect kan hebben(afhankelijk van de beharing). Wat ik ook een beetje vermoed is dat geschoren haar(dus haar dat altijd netjes geschoren is geweest) moeilijker te verwijderen is dan ''onbehandeld'' haar.

Kortom het is de moeite waard maar erg duur. Wacht tot de proefkonijnen http://www.iinet.net.au/~rabbit/xmas/hopbuni.gifhier het langer gebruiken en er meer over kunnen vertellen.

Pantau
26 juli 2005, 23:43
Ik wil graag minder haargroei op mijn keel, mijn huid raakt namelijk erg geirriteerd van veelvuldig scheren..

Had ik ook maar na het kopen van een nieuw scheerapparaat is het weg(scheerde me eerst met een mesje).

ps: probeer anders eens calendula zalf na het scheren.

Marte
28 juli 2005, 18:09
Waauw, pantau, na een of twee keer al? ik zie nog niet echt veel resultaat...(hier en daar al wel iets, maar niet extreem veel. Hoop dat ik ook eens zover ga zijn als jij...

xxx

Marte
28 juli 2005, 18:15
Ik moet inderdaad wel beamen wat pantau schreef. De eerste (twee) keren is het een regelrechte ramp wat ingegroeide haren betreft, maar ik heb de indruk dat dat inderdaad slechts de eerste (twee a 3?) keren is en daarna fel vermindert. EN het duurt voorwaar langer voor ze terugkomen (op mijn benen 2 weken voor ik stoppels heb, ipv de gebruikelijke week en dan al benen met weelderige haarbossen. Dus ik zie inderdaad wel vooruitgang, en het lijkt LIJKT!!!!! , dat ze iets lichter terugkomen ja. We hopen dus en gaan verder.

Pantau
3 augustus 2005, 02:11
Hhooo!!! wacht even mensen. Ik begin weer haargroei te ontdekken op bepaalde onderdelen.

Misschien is het beter als ik iedereen op de hoogte hou over de verdere ontwikkelingen voordat de beurs wordt getrokken.

Thomasss
3 augustus 2005, 17:05
Hhooo!!! wacht even mensen. Ik begin weer haargroei te ontdekken op bepaalde onderdelen.

Misschien is het beter als ik iedereen op de hoogte hou over de verdere ontwikkelingen voordat de beurs wordt getrokken.

Dus het werkt niet? Of zijn er ook nog plekken waar er geen haren meer komen

Pantau
3 augustus 2005, 21:28
Dus het werkt niet? Of zijn er ook nog plekken waar er geen haren meer komen

Ik zeg niet dat het niet werkt maar dat het beter is als je het overweegt aan te schaffen(duuuur) wacht tot de proefkonijnen hier er wat ervaring in beginnen te krijgen.

Nogmaals ik heb het idee dat het op geschoren(dus altijd netjes geschoren) vel niet zo goed pakt(ook na het epileren van het geschoren deel).

Marte
4 augustus 2005, 21:42
[QUOTE=Pantau]Ik zeg niet dat het niet werkt maar dat het beter is als je het overweegt aan te schaffen(duuuur) wacht tot de proefkonijnen hier er wat ervaring in beginnen te krijgen.

Nogmaals ik heb het idee dat het op geschoren(dus altijd netjes geschoren) vel niet zo goed pakt(ook na het epileren van het geschoren deel).[/QUOTE

Das ook mijn ervaring, op de plaatsen waar ik zelden tot nog geen haar weggehaald had pakt het beter dan op de plaatsen die regelmatig ""ontbost" worden.

xxx marte

sara_24
11 augustus 2005, 09:21
hoi
het is nu al een maand dat ik voor de eerste keer kalo gebruikt heb. ik vind het resultaat erg positieve maar ik wil nog niet over enthousiast doen; het kan zijn dat het tijdelijk is. de haren zijn minder terug gekomen en het duurde langer en ze zijn ook zachter en dunner. wat ik het raarste vind dat anderen meer last hebben van ontsteking en ingegroeinde haar maar bij mij is omgekeerd; ik heb altijd last gehad van ontsteking en ingegroeinde haar zelf als ik stopte met epeileren maar nu dat ik kalo heb gebruikt is het minder.
groetjes
sara

Marte
16 augustus 2005, 21:41
hoi
het is nu al een maand dat ik voor de eerste keer kalo gebruikt heb. ik vind het resultaat erg positieve maar ik wil nog niet over enthousiast doen; het kan zijn dat het tijdelijk is. de haren zijn minder terug gekomen en het duurde langer en ze zijn ook zachter en dunner. wat ik het raarste vind dat anderen meer last hebben van ontsteking en ingegroeinde haar maar bij mij is omgekeerd; ik heb altijd last gehad van ontsteking en ingegroeinde haar zelf als ik stopte met epeileren maar nu dat ik kalo heb gebruikt is het minder.
groetjes
sara

Dag sara, dat klopt, alleen is het bij mij (ons?) vooral de eerste (2) keer geweest, en daarna beduidend verminderd. Ik merk inderdaad eveneens dat de haren veel lichter terugkomen. Wel heb ik de indruk dat het nogal erg afhankelijk is en van haarvaatje tot haarvaatje verschilt hoe snel ze erop reageren.

xxx marte

Circe
22 augustus 2005, 14:59
Hoi allen,

In de hoop op haarvermindering, vooral op mijn benen en mijn bovenlip, heb ik ook maar eens de Kalo lotion en de spray besteld. Ik ben erg benieuwd.

Ik heb nog weinig uitgeprobeerd en epileer delen van mijn onderbenen (de rest is nog te pijnlijk). Sommige stukken epileer ik al meer dan 10 jaar en daar zijn de haren bijna allemaal verdwenen. Toch kom ik er niet aan toe om de rest te doen, omdat het zooo pijnlijk is...:eek: en die scheer ik dus soms.

Vervelend aan Kalo vind ik dus ook dat je eigenlijk moet epileren of harsen... maar ik ga het vol goede moed proberen. Ik hoop dat het werkt...

groetjes, Circe

Marte
22 augustus 2005, 16:38
Hoi allen,

In de hoop op haarvermindering, vooral op mijn benen en mijn bovenlip, heb ik ook maar eens de Kalo lotion en de spray besteld. Ik ben erg benieuwd.

Ik heb nog weinig uitgeprobeerd en epileer delen van mijn onderbenen (de rest is nog te pijnlijk). Sommige stukken epileer ik al meer dan 10 jaar en daar zijn de haren bijna allemaal verdwenen. Toch kom ik er niet aan toe om de rest te doen, omdat het zooo pijnlijk is...:eek: en die scheer ik dus soms.

Vervelend aan Kalo vind ik dus ook dat je eigenlijk moet epileren of harsen... maar ik ga het vol goede moed proberen. Ik hoop dat het werkt...

groetjes, Circe

Bijzonder dat het bij jou veel minder is geworden door het epileren. Bij mij heeft dat het omgekeerde effect. veel succes met kalo. als je het laat ahrsen of met een pincet uittrekt doet het iets minder pijn dan wanneer je het met een epilelady doet. Bovendien zijn de eerste drie keer het pijnlijkst aangezien de huid dan nog extreem gevoelig is. Hoe meer je epileert, hoe ongevoeliger de huid wordt.

xx marte

Robbie2
26 augustus 2005, 14:27
Hoi allemaal,


Volgens mij moet je echt epileren anders lukt het niet. En de spray 3 à 4 keer goed inmasseren na het epileren.

Ik gebruik Kalo nu bijna 3 maanden op mijn borst, rug en schaamstreek en de haargroei lijkt echt afgenomen. De meeste haartjes zijn nu dun en erg licht gekleurd. Nu ben ik wel blond en door het epileren wordt haargroei i.h.a. ook minder.

Het lijkt erop dat Kalo niet bij iedereen werkt en dat je zo wie zo het 1 à 2 jaar moet volhouden. Toch is het product niet duur - vooral als je het met een laserbehandeling vergelijkt.

Succes er mee!
Robbie

Vrijgezellige A
28 augustus 2005, 20:46
Ik heb ook last van overbeharing, dus Kalo leek me wel handig. Alleen las ik dat het beter werkt op plekken die je epileert. Mijn benen epileer ik wel, maar mijn oksels dus echt niet, dat doet toch hartstikke pijn? En mijn bikinilijn heel soms, maar ook niet echt van harte. Dus ik vrees dat Kalo voor mij niet echt zal helpen.
Zoals gezegd epileer ik mijn benen en ik moet zeggen dat dat al een heel stuk heeft geholpen. De haartjes komen veel minder snel terug en ze zijn een stuk zachter, dus geen last van stoppels.

Robbie2
30 augustus 2005, 20:49
Ja, het epileren doet de eerste keer wel pijn. Ik vond mijn borsthaar epileren het pijnlijkst. Schaamhaar en okselhaar veel minder. De haartjes worden inderdaad heerlijk klein en donzig.

Nu na meerdere malen epileren voel je bijna niets meer - je kunt de haartjes er zelfs met je vingers uittrekken! Voor mij was epileren (met Kalo) een eye opener. Ik ben verlost van mijn haar en mijn huid voelt heerlijk zacht.

Dus gewoon doen, joh. Kiezen op elkaar en die epilady eroverheen. Scheer wel eerst alles goed kort (5 mm max) en epileer in de groeirichting van de haartjes.

Succes ermee.

alegna
8 september 2005, 14:39
Ik ben 3 maanden geleden begonnen met het epileren van mijn oksels en het gebruik van de kalocreme. Na een zeer pijnlijke eerste ontharingsmethode en intensief gebruik van kalo, zijn de haartjes veel zachter en dunner teruggekomen. Voorheen schoor ik het altijd en had je binnen no time stoppels en dit is stukken beter. Hier geen last van ingegroeide haren. Echter wel bij mijn bikinilijn en dat is minder geslaagd...hier neemt de haargroei echter niet af, blijft hetzelfde. Dus misschien is kalo alleen geschikt voor bepaalde lichaamsdelen?

jessica84
8 september 2005, 15:42
Ik wil niemand ontmoedigen ofzo maar ik denk echt dat Kalo niet werkt. Ik heb het nooit gebruikt maar mocht het werken dan is dat echt wel een wondermiddel! En 't feit dat er minder haar terug komt is door het epileren, ik epileer mij altijd op mijn benen en de haren komen daar dan altijd lichter en minder terug. Ik heb het onlangs geëpileerd en ik moet zeker 3 maand wachten tot het er helemaal terug staat. Volgens mij ligt het echt niet aan Kalo dat de haren minder worden of dunner maar gewoon het feit dat je epileert. Volgens mij is de beste methode nog altijd laseren...

Papillon
8 september 2005, 23:07
Hoi:) ,

Ik ben nu ongeveer 4 flesjes en 2 tubes verder maar kan nou niet zeggen dat ik haarloos ben.
Ze pieken nog steeds vrolijk de lucht in:(

Groetjes, An

Miss Piggy
27 september 2005, 12:23
Hoi allemaal,

Een half jaar geleden ben ik gestart met Kalo. Ik gebruik het nog steeds voor mijn gezicht. Ik heb donker haar en ik merk langzaam maar zeker dat ik minder dikke haren heb en dat er minder haar terug komt. Ik ben er nog lang niet, maar ik vind het wel vooruitgang :) . Ik epileer nu 1 x per week en scheer dagelijks bij. Vroeger epileerde ik dagelijks. Dat heeft niet alleen met kalo, maar ook met mijn houding naar overbeharing te maken, dat ik er niet meer teveel tijd en zorgen aan kwijt wil zijn.
Ik was ook enthousiast begonnen aan mijn benen, maar door vakantie en drukte van een nieuwe baan ben ik niet meer aan epileren van mijn benen toegekomen en heb ik kalo daar niet meer toegepast. Ik kan daar dus nog geen bruikbare info over geven, maar ws start ik er in de winter weer mee.
Het resultaat van kalo zal voor iedereen verschillend zijn. Dat is ook voor andere behandelingen. 10 x plasmalite op mijn bovenlip, waar oorspronkelijk dunne haren groeien, had voor mij geen resultaat. Bij anderen werkt het wel. Ik ben geen specialist ;) maar het zal wel met je huidtype te maken hebben.

Veel succes met alles en veel liefs van Miss Piggy

Rico24
28 oktober 2005, 12:06
Hoi allemaal,

Ik ben een jongen van 24jr en heb vorig jaar KALO spray en gel gebruikt nadat ik mijn rug, borst, billen en armen had laten harsen.

De gevolgen waren bij mijn rampzalig na een aantal dagen kreeg ik zeer pijnlijk bulten. Gewoon met je vinger erover heen gaan deed al pijn. Na 3 weken toen ik zag dat het eigenlijk gewoon verergerde ben ik naar Dermatoloog Dr. Van Eendenburg gegaan in Amsterdam.

Hij concludeerde dat er een gistingsproces op gang was gekomen op mijn rug en die zeer pijnlijke diep onder de huid liggende onstekingen veroorzaakte doordat mijn haartjes naar binnen groeide en de haarzakjes deed ontsteken.

Zes maanden kreeg ik fluconazol 150mg voorschreven een middel dat wordt gebruikt bij patienten met kanker en aids tervoorkoming van allerlei ontstekingen, maar ook gebruikt wordt ter bestrijding van gist en schimmelinfecties.

Eindelijk na zeker een half jaar ging die pijnlijke bulten weg. Mijn rug heeft wel lelijke vlekken overgehouden. Ik heb die producten van KALO nog steeds en heb de fabrikant nooit aangeschreven. Nu ik jullie ervaringen lees, denk ik zal ik het weer proberen, maar ben zo bang.

Ik zou graag een haarvrije penis willen, nu scheer ik het maar krijg daardoor wild vlees groei en mijn huisarts raad het af. Het wegbranden van wild vlees daar is trouwens ook niet prettig. Ik overweeg dus epileren en kalo maar ben bang voor die gistinfectie.

Heeft iemand anders hier ervaringen mee? of reacties ik hoor ze graag.

Groetjes,
Rico24

Marte
29 oktober 2005, 19:02
Dag Rico24,

Ik heb niet hetzelfde gehad, maar wel iets anders dat me ook heeft doen twijfelen. Ik heb een erg gevoelige huid en had laatst(ben overigens een paar maanden geleden weer begonnen met epileren na jaren geschoren te hebben vanwege de te erge ontstekingen en ingegroeide haren) mijn benen geharst. Dat doe ik dus werkelijk nooit meer. Mijn benen stonden in brand, hebben een maand lang gejeukt als een gek, als ik al ergens per ongeluk tegenkwam werd ik gek van de jeuk, overal bultjes van haartjes die er niet uit kwamen en igengroeide haren. Het isn u een stuk beter, ik heb gelukkig geen jeuk meer, de ingegroeide haren zijn er wel nog steeds, maar bij mij heeft dit duidelijk gelegen aan de harsingsztechniek (en met name de sugaring techniek)

xxx marte

Rico24
30 oktober 2005, 19:36
Hi Martje,

Jeetje dat is ook heel erg vervelend. Is sugar harsing echt de oorzaak? Ik heb die jeuk heel erg met scheren. Maar goed scrubben werkt altijd wel goed.
Gebruik je daarnaast ook Kalo? Ik ben echt heel erg bang het weer te gebruiken. Gezien die reactie op mijn rug.

Groetjes,
Rico

Marte
29 november 2005, 21:03
Dag RIco, ja sugar harsing was echt de reden. Maar ik moet inderdaad zeggen dat ik het ook kan krijgen als ik droog scheer met een scheermesje dat geen extra verzachtende creme op het scheermesje zelf heeft. (Argiletz vrouwenscheermesjes, wegwerp, zitten per 4 verpakt dacht ik) zijn hele goede. Ik merk dat als ik die nat gebruik me dat voor 80 procent scheelt, in jeuk, ontstekingen en kapotte huid. Wat epileren betreft, laat het niet meer sugaren, maar eventueel harsen of zelf epileren (alleen heb je dna wel meer kans op ingegroeide haren en ontstekingen) en veel srubben en de huid zuiveren waardoor haren midner snel kans hebben om in te groeien. En de kalo creme helpt wel, alleen de eerste keer jeukte die bi mij ook, daar ze de haartgroei vertraagt, wat die jeuk oplevert. Normazal gezien komen de haren redelijk snel eruit, nu duurt het net iets langer voor ze uit komen piepen, wat ook wel die jeul oplevert, alleen is dat na die eerste (of eerste 2 keer) verdwenen.

veel succes.

xxx marte

Marte
29 november 2005, 21:06
Rico, als ik jou was, zou ik het eerst op een klein plaatsje proberen. Voor dat je opnieuw je hele lichaam doet.

Cilia
17 januari 2006, 20:55
Wat ben ik blij dit forum vandaag te hebben ontdekt. Een feest der herkenning! Ik heb ook te kampen met een flinke overbeharing. Vanwege schaamtegevoelens heb ik het nog nooit met mijn huisarts durven te bespreken. Misschien toch het proberen waard. Vanwege acne heb ik jaren geleden wel de Dianepil gebruikt, maar dat heeft eengeen enkele invloed op zowel mijn acne als overbeharing gehad. Harsen is ook niet echt de oplossing voor mij, want zodra mijn huid na 3 a 4 dagen wat is gekalmeerd komen de haartjes alweer terug. Mijn benen en bikinilijn zitten ook onder de littekentjes vanwege ingegroeide haartjes. Aangezien mijn beharing varieert in kleur, van lichtblond tot donkerbruin en de berichtgeving over laseren niet altijd positief is durf ik een laserbehandeling vooraslnog niet aan. Nu ben ik tegen het middel Kalo aangesurfd, een creme die haargroei zou vertragen, de haartjes dunner doet terugkomen en zelfs op de lange termijn zou laten verdwijnen. Heeft iemand ervaring met deze creme? Ik zou het heel graag willen horen!! Voorts vraag ik mij af of er zorgverzekeringsmaatschappijen zijn die behalve overmatige gezichtsbeharing ook overmatige lichaambeharing (gedeeltelijk) vergoeden? zou iemand mij dat kunnen vertellen? Waarschijnlijk vraag ik naar de bekende weg, maar waar hoop is................Alvast dank voor jullie reacties

Yhi
21 januari 2006, 22:15
Hoi Cilia, ik gebruik kalo nu een klein jaar en ik heb het idee dat de haren die terug groeien steeds dunner en lichter worden. Sommigen zijn zo dun dat ze spontaan uitvallen als ik er even met een pincet aan zit. Het iets van de lange adem maar volgens mij werkt het wel.
Je had de vraag of een zorgverzekeraar het epileren van lichaamsbeharing vergoed. Naar mijn weten vergoeden ze alleen het ontharen van je gelaat. Maar misschien kun je wel met je behandelaar iets afspreken zodat je het toch kunt declareren.

Groetjes, Rachel

Aag
28 januari 2006, 12:41
Hoi Cilia

Ik begrijp heel goed dat je je schaamt voor je huisarts. Ik kampte ook ontzettend met schaamtegevoelens toen ik hem vertelde dat ik het heel erg vond dat ik haartjes op mijn bovenlip en kin heb en dat ik om die reden graag de diane 35 pil zou willen uitproberen. Mijn stem trilde en ik kreeg een brok in mijn keel. Hij reageerde echter heel begripvol en schreef gelijk het recept voor me uit.
Als ik jou was, zou ik je probleem toch bij je huisarts aankaarten, hoe moeilijk het ook is. Het gaat hier wel om JOU en JIJ wil graag iets aan JOUW probleem doen. Zijn reactie is niet zo erg belangrijk; de meeste huisartsen zullen hun patiënten toch niet uitlachen. Wellicht kan hij je goede adviezen geven en je bijv. doorverwijzen naar een dermatoloog.
En stel dat hij vervelend reageert, dan JIJ tenminste een poging gewaagd en kun je, alleen daarom al, trots op jezelf zijn.

Dan even iets anders...ik heb gisteren Kalo besteld (want de Diane heeft niet geholpen). Ik hoop heel erg dat mijn beharing minder gaat worden. Ik zal je op de hoogte houden. En JOU wens ik heel erg veel sterkte.


Wat ben ik blij dit forum vandaag te hebben ontdekt. Een feest der herkenning! Ik heb ook te kampen met een flinke overbeharing. Vanwege schaamtegevoelens heb ik het nog nooit met mijn huisarts durven te bespreken. Misschien toch het proberen waard. Vanwege acne heb ik jaren geleden wel de Dianepil gebruikt, maar dat heeft eengeen enkele invloed op zowel mijn acne als overbeharing gehad. Harsen is ook niet echt de oplossing voor mij, want zodra mijn huid na 3 a 4 dagen wat is gekalmeerd komen de haartjes alweer terug. Mijn benen en bikinilijn zitten ook onder de littekentjes vanwege ingegroeide haartjes. Aangezien mijn beharing varieert in kleur, van lichtblond tot donkerbruin en de berichtgeving over laseren niet altijd positief is durf ik een laserbehandeling vooraslnog niet aan. Nu ben ik tegen het middel Kalo aangesurfd, een creme die haargroei zou vertragen, de haartjes dunner doet terugkomen en zelfs op de lange termijn zou laten verdwijnen. Heeft iemand ervaring met deze creme? Ik zou het heel graag willen horen!! Voorts vraag ik mij af of er zorgverzekeringsmaatschappijen zijn die behalve overmatige gezichtsbeharing ook overmatige lichaambeharing (gedeeltelijk) vergoeden? zou iemand mij dat kunnen vertellen? Waarschijnlijk vraag ik naar de bekende weg, maar waar hoop is................Alvast dank voor jullie reacties

Aag
4 februari 2006, 08:41
Hoi Rachel :rolleyes:

Gisteren het ik kalo voor het eerst gebruikt. Alleen op m'n bovenlip en kin, na het harsen. Ik had een spray en een lotion besteld en heb voor het gebruik maar gekozen voor de spray. Ik dacht eerst dat de lotion er meer als een verzachtend middel bij zat, maar de werking van de spray en de lotion zijn geloof ik hetzelfde, toch? Wat gebruik jij voor je gezicht?
Ook ben ik zeer benieuwd of je nog steeds het idee hebt dat kalo werkt. Als andere kalo-gebruikers dit lezen, hoop ik dat jullie ook je ervaringen met mij willen uitwisselen.

Doeg!!!:D

Dushi
4 februari 2006, 09:42
Ik raad je aan toch naar je huisarts te gaan. Zij vinden het echt niet raar dat je met dit probleem komt. Er is geen enkele zorgverzekeraar die het laseren van lichaamshaar vergoedt. Zij vergoeden alleen het ontharen van het gelaat. De meeste verzekeraars vergoeden een eenmalig bedrag (over het algemeen € 560,-). Dit is echter peanuts bij hetgeen je nodig hebt. Bij het IZA wordt jaarlijks een bedrag van € 430,= vergoedt. Deze verzekering heb ik tot nu toe gehad en ik heb jaarlijks 3 behandelingen gehad. Nu ben ik verzekeringen aan het vergelijken en ik moet voor het IZA ongeveer € 25,= meer premie per maand betalen. Voor mij en mijn partner betekent dit € 50,= per maand. Dus de epilatievergoeding is dan een sigaar uit eigen doos zeg maar. Ik denk dat ik het laseren vanaf nu maar uit eigen zak ga betalen.

Blue-D
4 februari 2006, 13:39
Hoi!
er zijn meerdere posts over kalo op dit forum..het is een populaire middel denk ik :) ..dus misschien is de informatie in de andere thread ook nuttig! je zou deze ook kunnen lezen en misschien 1 thread van maken?

Ik begrijp dat je je ervoor schaamt en niet met de huisarts erover wil praten..had ik ook jaren lang! en ik ben erg blij dat ik erover ging praten. Dus ik raad je aan om met de huisarts erover te hebben als die je niet seriues neemt, vraag om verwezen te worden naar een specialist! laat het niet zitten want het gaat niet vanzelf weg en misschien is de oorzaak wel te vinden en te behandelen!

Yhi
25 februari 2006, 15:07
Hoi Rachel :rolleyes:

Gisteren het ik kalo voor het eerst gebruikt. Alleen op m'n bovenlip en kin, na het harsen. Ik had een spray en een lotion besteld en heb voor het gebruik maar gekozen voor de spray. Ik dacht eerst dat de lotion er meer als een verzachtend middel bij zat, maar de werking van de spray en de lotion zijn geloof ik hetzelfde, toch? Wat gebruik jij voor je gezicht?
Ook ben ik zeer benieuwd of je nog steeds het idee hebt dat kalo werkt. Als andere kalo-gebruikers dit lezen, hoop ik dat jullie ook je ervaringen met mij willen uitwisselen.

Doeg!!!:D

Hoi Aag, sorrie dat ik zo laat op je postje reageer. Ik ben nog steeds redelijk te vreden over Kalo. Ik gebruik kalo niet voor mijn gezicht. Ik heb haren op mijn borsten waar ik niet gecharmeerd over ben.
Ik heb voor mezelf een half jaar afgesproken en dan ga ik de knoop doorhakken of ik doorga met Kalo. Ik gebruik het nu ongeveer een jaar.

Groetjes, Rachel:)

Marte
23 maart 2006, 22:27
Hallo kalogebruikers;

ik gebruik kalo inmiddels bijna een jaar (9 maanden), voor mij een laatste redmiddel gezien mijn blonde overbeharing. En ik moet eerlijk zeggen dt het enkel op bepaalde plaatsen wel en op bepaalde plaatsen niet werkt. Op mijn handen merk ik niets, op mijn benen op bepaalde plaatsen wel, onder mijn oksels ook, maar in mijn gezicht bijvoorbeeld merk ik dan weer niets.

Hoe dan ook is het inderdaad een verhaal van lange adem, je moet het product al langdurig gebruiken wil het effect hebben, dat is idnerdaad zo.

xxx marte

cicco
18 mei 2006, 20:40
hallo rico
Ik gebruik nu ongeveer een 4to6 maanden kalo,maar ik heb de behandeling regelmatig onderbroken.Toch moet ik zeggen dat het bij mij vrij goed helpt.
Ik gebruik het ook hoofdzakelijk op de schaamstreek en ik merk toch een groot verschil.De haren worden veel dunner en ik heb ook het gevoel dat er haartjes wegblijven.Ik heb zelf al overwogen om de lichtflits methode te gebruiken maar hier schaam ik met toch iets te hard voor.(schaamstreek):confused:
Na het lezen van jullie reacties zijn mijn ondervindingen bevestigd en denk ik dat ik maar een opnieuw start met kalo.
ik kan dit product alleen maar aanraden ookal is het een beetje kostelijk.:( ,maar je moet er iets voor over hebben niet?

ciao

Aag
19 mei 2006, 09:05
Fijn om te lezen dat je bevindingen met kalogebruik positief zijn. Ik gebruik het ook op sommige plaatsen van mijn lichaam / gezicht. Zoals Martje schrijft, lijkt het bij mij ook op sommige plekken wel en op sommige plekken niet of nauwelijks te werken. Ik hoop dat je een beetje blijft schrijven over je resultaten! Vind ik leuk :D

DaMob
15 juni 2006, 23:30
Ik heb ook voor de eerste keer kalo besteld, ben benieuwd of het bij mij zal werken. Na de meestal positieve reacties die ik hier lees heb ik hoop. :)

Yhi
16 juni 2006, 23:28
Ik heb ook voor de eerste keer kalo besteld, ben benieuwd of het bij mij zal werken. Na de meestal positieve reacties die ik hier lees heb ik hoop. :)

Hoi DaMob, succes!!

Groetjes, Rachel

gup
8 juli 2006, 11:49
Hoi!

Ik ben nieuw hier en hier terecht gekomen nadat ik via de tv eens wat meer info wilde over Derma Hair Control. Na hier wat info, en negatieve ervaringen, over gelezen te hebben kwam ik het product Kalo tegen en daarmee dit forum.
Ik heb deze topic uitvoerig gelezen en weet nu nog niet zeker of ik Kalo wel moet gaan bestellen.
Mijn haarprobleem zit in het volgende: Ik heb een vrij lichte huid en vrij donkere beharing. Met name de bikinilijn is voor mij een probleem. Ik zou zo graag eens onbezorgd gaan zwemmen.... zelfs bij het dragen van een bikini met een broekje met pijpjes (je kent ze wel) ben ik constant met m'n gedachten bij die (wel geschoren, maar donkere stoppels en rode bultjes achterlatend) bikinilijn. Dit belemmerd me in mijn vrijheid op dat moment. Ik schaam me er ook diep voor.
Verder zou ik het geweldig vinden wanneer de haartjes op mijn bovenlip verdwenen zouden zijn. Het is niet echt overmatig, maar wel zichtbaar aanwezig. En daar durf ik dus niet te scheren, maar epileer er de donkerste haartjes tussenuit met een pincet. Heb het daar ooit al eens geharsd, wat me voor een week lang een rode bovenlip opleverde, erg dom dus...
Nu ik jullie verhalen gelezen heb realiseer ik me dat mijn geval lang niet tot de ergste behoord, maar voor mij persoonlijk wel een groot probleem is. Ben namelijk wel wat perfectionistisch.

Als ik het zo lees zou epileren een optie kunnen zijn om mee te beginnen.
Krijg je hier overigens geen rode bultjes van op gevoelige delen als de bikinilijn? Na dit een tijdje gedaan te hebben zou ik eventueel Kalo willen gaan proberen. Maar hier lees ik dus wisselende ervaringen over.

Wat denken jullie?

Groetjes Gup!

chica
8 juli 2006, 21:20
Ik ben net als anderen heel erg blij met dit forum. Ben zo'n type dat alles wil proberen om maar van die vervelende haren af te komen. Op tellsell komt van alles voorbij (cremes en nu ook weer epil smooth). En toen kwam ik bij toeval Kalo tegen.
Ik kan nooit spontaan lekker eens in korte broek gaan lopen dus laat staan spontaan naar het strand gaan. Ik moet bijna dagelijks mijn benen epileren (en dit doe ik al heel wat jaren), want na 1 dag komen op mijn achterkant van de bovenbenen de haren al weer terug (stugge donkere haren). Dus ik houd dit forum zeker goed in de gaten. En ik hoop op positieve verhalen. Want de produkten die ik geprobeerd heb beloven ook van alles, alleen werkt bij mij niet.

Yhi
8 juli 2006, 23:03
Hoi Gup, na het epileren heb ik ook vaak rode bultjes en gevoelige plekjes.
Ik gebruik Aloë Vera crème. Dit werkt verzachtend. Je had het over Kalo. Ik ben hier na anderhalve jaar mee gestopt. Ik vond het te weinig doen.

Groetjes, Rachel

Yhi
8 juli 2006, 23:08
Ik ben net als anderen heel erg blij met dit forum. Ben zo'n type dat alles wil proberen om maar van die vervelende haren af te komen. Op tellsell komt van alles voorbij (cremes en nu ook weer epil smooth). En toen kwam ik bij toeval Kalo tegen.
Ik kan nooit spontaan lekker eens in korte broek gaan lopen dus laat staan spontaan naar het strand gaan. Ik moet bijna dagelijks mijn benen epileren (en dit doe ik al heel wat jaren), want na 1 dag komen op mijn achterkant van de bovenbenen de haren al weer terug (stugge donkere haren). Dus ik houd dit forum zeker goed in de gaten. En ik hoop op positieve verhalen. Want de produkten die ik geprobeerd heb beloven ook van alles, alleen werkt bij mij niet.

Hoi Chica, als je donkere haren hebt dan is epilight misschien iets voor je. Ik heb er wel baat bij. Wel moet je een volle spaarvarken hebben. Of die van je zorgverzekeraar. Nog beter:)

Groetjes, Rachel

Pukke
15 juli 2006, 10:19
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb jullie ervaringen met kalo gelezen. Graag zou ik mijn ervaring ook willen delen en hoop hiermee te voorkomen dat er mensen geld aan onzin gaan uitgeven. Inmiddels heb ik ruim een jaar kalo gesmeerd, en ik moet zeggen dat het heel weinig heeft gedaan. Ik heb donkere, stugge haren op mijn benen en blijven gewoon dwars door de kalo laag heen groeien....:mad:
Het enige kleine positieve puntje dat ik eraan kan geven is dat de haren er mss iets langer over doen om terug te groeien, maar dat is dan ook alles..... Toch blijven ze komen; stug en donker!

Groetjes Pukke

Moii
17 juli 2006, 13:17
Ik heb gister dus ook voor het eerst van Kalo gehoord maar ik ben pas 13 (bijna 14) en ze raden aan er pas mee te beginnen op je 15 / 16, dus dat zit er voor mij niet in. Ik heb vooral last van haar op mijn bovenlip (snorretje) zo lang als ik me kan herinneren heb ik dat al. Ik heb er nog nooit wat aangedaan maar mij lijkt bleken eigenlijk gewoon het makkelijkst..! Dan zie je het toch bijna niet meer? Weet iemand waar je dat spul kan kopen? Heel erg badankt.
Verder heb ik ook een keer Derma Hair Control ofzoiets op tv gezien. Het zou de haren gewoon weg halen als je alleen smeert... Weet iemand of dit werkt? Het klinkt namelijk als een wonder.

jessica84
17 juli 2006, 16:16
Ik denk persoonlijk dat die Derma Hair Control niet werkt :confused: Moest het werken dan was iedereen van hun problemen verlost en dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Dat zal wss zoiets zijn zoals Veet ofzo maar ik ben er zelf 100 % van overtuigd dat het niet zal werken... En zo blonderingscreme kan je vinden bij de schoonheidsspecialiste en bij de apotheker.

stupidhair
24 juli 2006, 15:23
hoi hoi
ik ben vandaag begonne met kalo...heb de spray en lotion
Het prikt een beetje maar verder geen last van.
Ik ben benieuwd of het werkt. Ik behandel mn bikinilijn. Heb gedeeltelijk geepileerd en gedeeltelijk geschoren om dat epileren zo pijnlijk is. Het bovenste stuk is geepileerd. Ik laat wel weten hoe het verder verloopt

Marjan71
28 juli 2006, 18:18
Beste allemaal,
Ik heb Kalo een half jaar gebruikt, niet dagelijks (onbetaalbaar!), maar wel een hele week na het epileren. Ik dacht op sommige momenten dat het hielp (wilde en hoopte dat zo graag....) maar als ik nu eerlijk naar het resultaat kijk, heeft het dus niet, maar dan ook niet gedaan. Ik moet misschien volhouden, maar het heeft me serieus al wat geld gekost. Ik ben tot nu toe teleurgesteld en weet niet goed of ik er mee door zal gaan.
Groetjes Marjan

Eline_V
30 juli 2006, 13:05
Ik gebruik Kalo zelf ook al voor een tijdje. En ik kan enkel voor mezelf spreken, maar bij mij werkt het wel. Het is natuurlijk niet zo dat je na 1 week of maand plots nergens nog haar hebt. Maar je merkt wel verdunning van de haren en uiteindelijk totale verdwijning.

Ik was begonnen met de spray, maar daar had ik eigenlijk geen resultaat mee. Gelukkig heb ik er toch in geloofd en verder gedaan met de gel. En daar merkte ik dus na een tijdje dat de haren dunner werden.
Dus ik zou de spray links laten liggen en je concentreren op de gel. Althans, die gaf bij mij toch het beste resultaat.

Ik heb mijn Kalo trouwens gekocht in de winkel (Vitalia te Hove in België)
Bestellen via internet had ook gekund, maar als ik het snel even kan afhalen in de winkel, gaat dat voor mij net zo gemakkelijk. Mijn spray had ik besteld via internet, en in Vitalia hadden ze mij dan de gel aangeraden. Op die manier kreeg ik ook de nodige uitleg en wist ik hoe ik de beste resultaten kreeg.

stupidhair
11 augustus 2006, 10:28
Wat hebben ze bij die winkel gezegd over het gebruik?

Zou ik wel eens willen weten.
Misschien dat dit effectiever is dan 3 keer de spray en daarna een keer de lotion.
Ik heb trouwens nog nooit van een kalo gel gehoord.

o0Noa0o
14 augustus 2006, 18:28
Hallo Allemaal!
Ik ben nieuw hier, en ben superblij dat ik deze site gevonden heb omdat ik er nu dus achter ben dat ik niet de enige ben met dit superirritante rotprobleem.

Nou heb ik er dus alleen last van in mijn gezicht, ik heb op vele plekken in mijn gezicht echt overlast van BLONDE (helaas) haartjes (bakkebaarden, wangen, kin, onder me kin tot aan me nek en natuurlijk het welbekende snorretje).

Ik ben enkele jaren terug naar schoonheidsspecialist geweest voor enkele behandelingen, daar gingen ze me harsen en daarna kreeg ik enkele druppels van een bepaalde vloeistof over die plek die vervolgens met een soort elektrisch staafje me lichaam werd ingemasseerd.. die vloeistof moest er dus voor zorgen dat het haartje na enkele behandelingen niet meer terug moest komen... nou ongeveer 10 behandelingen was het resultaat dus 0,0!!:mad: en ben er dus mee gestopt.

Ik wil naar de dokter gaan van de week, laten vaststellen of ik last heb van hirsutisme, aangezien ik alleen last heb van het haar op mijn gezicht, en mijn benen en armen eigenlijk niet, en me schaamstreek ook niet echt. Alleen op mijn onderbuik en achter op mijn rug heel lichte overbeharing in de vorm van blonde haren. En rond mijn tepels... maar die trek ik er wekelijks uit! Mijn gezicht steekt er met kop en schouders boven uit Qua irritatie punt van haar. Dat is echt niet bepaald vrouwelijk meer!

Nou las ik dus op deze site over Kalo... en dat sommige mensen er echt superpositief over zijn en andere juist weer niet. (aangezien in dus niet kan laseren)

Nou durf ik het zelf niet zo goed te gebruiken, aangezien je eerst alles weg moet epileren (scheren heeft veeeel minder effect las ik) en ik na al die jaren (ben nu 20, en heb het al jaar of 5) toch echt van al die rotharen af wil. Ik vraag me af of je gezicht uberhaupt wel te epileren is!?!?! aangezien het niet van die hele dikke haren zijn maar wel heel veel! en als ik dat dan heb gedaan moet je Kalo enkele maanden gebruiken voor het misschien effect heeft, en ik ben echt zo bang dat het dan voor geen meter werkt!

Wie van jullie heeft er allemaal ervaring met Kalo in je gezicht gebruiken op al de opgenoemde plekken en kan mij reacties geven hierop! en of mijn gezicht op al die plekken wel te epileren is, en hou ik er irritaties aan over ofzo? ik wil namelijk niet voor gek lopen met een gezicht vol rode bultjes!

Groetjes Noa

Eline_V
16 augustus 2006, 22:28
Wat hebben ze bij die winkel gezegd over het gebruik?

Zou ik wel eens willen weten.
Misschien dat dit effectiever is dan 3 keer de spray en daarna een keer de lotion.
Ik heb trouwens nog nooit van een kalo gel gehoord.

Via PM aan iemand heb ik deze vraag reeds beantwoord, dus zal ik hier het hele bericht ook even posten. Dan kan meteen iedereen het lezen.

Ik ben donkerblond en heb de Kalo gebruikt voor mijn oksels, benen en bekinilijn. Mijn benen heb ik onthaard met een Ladyshave maar dit is té pijnlijk voor de oksels en bikini-lijn, dus daar heb ik een ontharingscreme gebruikt.

In de winkel waar ik het product heb aangekocht (Vitalia in Hove bij Antwerpen) heeft men mij geadviseerd enkel de gel te gebruiken omdat de spray niet diep genoeg in de huid dringt (en je sproeit véél van het kostelijke produkt op de vloer). De gel werkt veel gemakkelijker en dringt beter en dieper in de huid.

Het beste is natuurlijk de haren te verwijderen met wortel en al, dus harsen, waxen, met ladyshave, epiléren... omdat de gel dan via de huid rechtstreeks naar het haarzakje kan doordringen en dit “doden”.

Als je de haren verwijdert met een ontharingscreme, of door te scheren, dan blijft de wortel in de huid en kan het haarzakje minder gemakkelijk bereikt worden. Het lukt ook wel hoor (ik heb het persoonlijk ervaren) maar de toepassing is anders.

Wanneer je de haren verwijdert met waxen of harsen (dus met de wortel) dan moet je best de eerste vijf dagen 2 x per dag heel weinig Kalo-crème op die plaats aanbrengen, verder hoef je niets te doen. De haren groeien dan wel terug maar veel dunner, veel lichter en langzamer. Dan doe je hetzelfde: dus harsen of waxen, terug gedurende 5 dagen 2 x per dag een weinig Kalo crème aanbrengen. De huid kan maar opnemen wat ze kan opnemen hé, teveel is verkwisting...

In mijn geval heb ik dat 3 x moeten doen voor mijn benen en die zijn nu al meer dan een jaar volledig “haar-vrij”.

Wanneer je de haren scheert of verwijdert met een ontharingscreme (Veet of zo), dan doe je best alle dagen 2 x per dag een klein beetje Kalo-gel op die plek (heb ik gedaan voor mijn oksels) De haren worden zeer snel zachter en lichter. Van zodra ze terug lang genoeg zijn, terug scheren of verwijderen met ontharingscreme en blijven verderdoen met de Kalo-gel. Op drie weken waren mijn oksels volledig haar-vrij en dat is nu 2 jaar geleden en ik heb nooit geen enkel haartje meer teruggekregen.

De bikinilijn is iets moeilijker, in die zin dat schaamhaar veel dikker is en je moet daar dus veel meer geduld hebben, maar het werkt.

Ik ben op een gegeven moment (toen ik er echt de tijd en het geduld voor kon opbrengen) begonnen met epileren (omdat ik snel een goed resultaat wou hebben) en ik draag hoog uitgesneden bikini-slips, dus scheren is echt niet mooi. Ik heb dan heel stipt 2 x per dag de Kalo aangebracht (zeer weinig aanbrengen maar best toch even wachten voor je je aankleedt zodat het product in de huid kan dringen) en vrij vlug stelde ik vast dat de haartjes, die teruggroeiden, veel dunner waren en lichter van kleur en vooral minder “stekelig” waren

Nu moet ik wel zeggen dat ik voor de bikinilijn veel meer geduld heb moeten hebben. De haren daar zitten ook veel dieper. De venusheuvel is eigenlijk een vetlaag en de haren zitten daar verschillende millimeters diep. Je moet eens proberen 1 haartje uit te trekken... je zult versteld staan hoe diep dat zit! En dat is mede één van de redenen waarom het haar daar hardnekkiger is. Maar na enkele maanden is het gelukt hoor, nu kan ik àlle modelletjes bikini-slipjes dragen. Alles is mogelijk, echt héél leuk! Ik kan het je absoluut aanraden ook al vraagt het toch wel wat geduld.

En dan nog een tip die ik heb gekregen in Vitalia: als de tube leeg is, niet weggooien. Snij het einde eraf en met hetgeen er nog aan gel aan de binnenkant van de tube kleeft kan je nog heel wat “smeren”. Je moet het product in een hele dunne laag aanbrengen en goed uitsmeren. Als je de tube opengeknipt hebt, dan best in een gesloten pastic zakje bewaren anders droogt het uit en ben je er ook niks mee.

Ik heb trouwens nog nooit van een kalo gel gehoord.
Het zou kunnen dat wat jij lotion noemt, ik gel noem. Ik heb het in ieder geval over de tube:
http://www.nisim.com/images/prod/tom_kalo_lotion.jpg

chica
21 augustus 2006, 18:07
Ik denk er toch maar sterk over na om Kalo lotion aan te schaffen. want in vakantie kwam ik er toch weer achter hoe lastig het weer was om niet meteen je korte broek aan te kunnen trekken. Dus heeft iemand nog een tip waar ik dat het beste kan bestellen/kopen? ik wil de lotion voor onder- en bovenbenen gebruiken dus wat kan ik beste gaan kopen (aantal ml)?

Vraagje aan Eline V. Hoelang heb je het nu in totaal gebruikt en had je donkere of lichtere haren.

Vintage
25 september 2006, 23:15
ik heb nu 2 tubes aangeschaft = 51,90 ik hoop dat het werkt en dat het genoeg is voor mijn buik en borst

mijn borstharen zijn nog niet helemaal uitgegroeid het zijn nog voornamelijk donsharen, ik hoop dat dat niks uitmaakt of juist zijn voordeel heeft tegenover dikke stugge haren...

Bianc
8 december 2006, 13:13
Ik heb jullie reacties gelezen en het klinkt in het algemeen best positief.

Ik ben van plan dit ook te gebruiken omdat ik veel last heb van ingegroeide haartjes bij m'n bikinilijn.

Nu las ik dat Kalo ook Kalo Ingrown Hair Treatment heeft. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of raden jullie me toch de lotion / gel aan?

balloon
10 december 2006, 17:28
het beste kan je kalo lotion gebruiken, die is het meest doeltreffend!
ik gebruik het zelf sinds augustus voor mijn okselhaar en ik moet zeggen, het is al uitgedund! traag, maar het werkt!
goed spul vind ik!
ps ingrown hair treatment vind ik minder goed

smiley
5 januari 2007, 10:23
Hallo allemaal,

Ik ben op deze site gekomen om ook van mijn overbeharing af te komen.
Ik heb mijn bikinilijn laten laseren en dat is goed gegaan. Nu wilde ik mijn benen laten doen maar ik schrok van de prijs. Voor dat geld kan je lekker luxe op vakantie. Zodoende kwam ik bij Kalo uit en heb het geprobeerd. Het overtrof mijn verwachtingen. Ik heb heb hele dikke stugge en zwarte haren
Ik ben in September begonnen met de gel en nu is het al een stuk minder d.w.z.
Voor dat ik kalo gebruikte moest ik mijn benen iedere week epileren ( silk epil)
en nu nog maar een keer per maand. De haartjes groeien langzamer en worden ook dunner. Ben nu ook met mijn oksels begonnen die ik eerst doe harsen want epileren is veel te pijnlijk. Ik merk nu na twee weken al dat de haartjes veel langzamer groeien en de haartjes zachter zijn. Voor mij is dit tot nu toe een wondermiddel en hoop dat dat zo blijft

Marte
5 januari 2007, 20:07
Hallo allemaal,

Ik ben op deze site gekomen om ook van mijn overbeharing af te komen.
Ik heb mijn bikinilijn laten laseren en dat is goed gegaan. Nu wilde ik mijn benen laten doen maar ik schrok van de prijs. Voor dat geld kan je lekker luxe op vakantie. Zodoende kwam ik bij Kalo uit en heb het geprobeerd. Het overtrof mijn verwachtingen. Ik heb heb hele dikke stugge en zwarte haren
Ik ben in September begonnen met de gel en nu is het al een stuk minder d.w.z.
Voor dat ik kalo gebruikte moest ik mijn benen iedere week epileren ( silk epil)
en nu nog maar een keer per maand. De haartjes groeien langzamer en worden ook dunner. Ben nu ook met mijn oksels begonnen die ik eerst doe harsen want epileren is veel te pijnlijk. Ik merk nu na twee weken al dat de haartjes veel langzamer groeien en de haartjes zachter zijn. Voor mij is dit tot nu toe een wondermiddel en hoop dat dat zo blijft

dag smiley, ik denk dat je een van de weinigen bent waarbij het perfect aanslaat. ik gebruik het nu 2 jaar op mijn benen en in mijn gezicht, en het enige resultaat is dat ik regelmatig geen wenkbrauwen heb aangezien die haren uitvallen, de rest blijft 'mooi' zitten en komt terug, ook al is dat met wat vertraging. Ik kan niet zeggen dat het enig effect heeft gehad of heeft, buiten het feit dat het inderdaad de terugkeer vermindert. (En blijkbaar wel werkt op de plaatsen waar het niet zou moeten, nl bij mijn wenkbrauwhaar en mijn wimpers.)

Ik ben alleszins blij te horen dat het toch bij sommige mensen wel het langverwachte wondermiddel is. Nu maar wachten op het wondermiddel voor al die andere mensen(waaronder ik).

xxx m

Vintage
7 januari 2007, 16:24
kalo werkt echt!

ik ben een man en ik heb het nu 2 keer gebruikt rond mijn navel en 1 keer op mijn borst. Ik heb de haren geharst met veet koude wasstrips. Op mijn buik waren het zwarte stugge haren. Nu zijn de haren dunner terug gekomen en zijn het er veel minder. Op mijn borst weet ik nog niet, ik heb het ook 1 keer gebruikt op mijn bovenbuik, daar groeiden nog donshaartjes. Na 1 keer harsen en gewoon 1 behandel kuur 2 dagen 3 keer per dag erop smeren. sochtends, eind van middag, voor het slapen gaan. Zijn die haren bijna volledige verdwenen.

Dus tip voor de mannen gebruik kalo voordat je 19-20 bent en je een hele bos haar hebt op je borst en buik maar gebruik het als de haartjes nog donshaartjes zijn. Je moet het wel harsen, wat de eerste keer pijnlijk is maar daarna snel went.

ps: ik heb wel de gel gekocht maar niet de spray. Opzich zijn 2 tubetjes ala 51 euro genoeg om zon 30 keer je torso dunnetjes in te smeren.

Aag
9 januari 2007, 14:27
Beste Vintage en / of andere kalogebruikers / sters,

Ik heb een vraagje aan jullie. Als je de 2e en 3e keer op de dag Kalo aanbrengt op de huid, kun je dan eerst de huid even schoon wassen met water of is het van groot belang dat de eerste laag Kalo blijft zitten?
En hoeveel tijd zit er bij jullie tussen de 1e, 2e en 3e keer aanbrengen van Kalo?

Groet !

elmario
17 januari 2007, 20:13
Hallo allemaal,

Heb het spul ook net aangeschaft, nog even wachten dus voor ik het kan gebruiken. Heb mijn borst en buik al tijden geheel geepileerd hoop dus dat het snel aanslaat. Haar komt vaak al binnen 1 week weer terug. Ben wel weer van het scheren afgestapt omdat ik dat dagelijkse gedoe onder de douche niets meer vond. Nu op zoek om de wekelijkse martelgang te verminderen. Epileren wordt elke keer minder pijnlijk. Na meerdere tips hier op het forum heb ik alleen de lotion gekocht.

Wanneer het spul binnen is en ik het daadwerkelijk ga gebruiken zal ik jullie informeren over de voortgang.

Mijn verwachtingen zijn hoog gezien de vele positieve reacties die ik hier lees.

Ik hou jullie op de hoogte.

Elmario

Marte
18 januari 2007, 21:51
Normaal gezien behoor je het net na het epileren of scheren op te smeren, met telkens ongeveer 10 minuten ertussen, tot de eerste keer of de keer ervoor is ingetrokken. Je mag het erna neit afwassen, nee. Ik weet niet hoe het staat bij vintage, maar ik heb de indruk dat, indien er een hormonale of werkelijk overbeharingsprobleem achter zit, kalo nauwelijks tot neit werkt. Ik gebruik kalo al 2 jaar, keurig, na iedere epileerbeurt, 3 keer meteen erna, en de volgende dag opnieuw, en ik ben nog steeds even behaard(zelfs behaarder). Dus helaas, er zijn tot nog toe, zoals ik op het forum vooralsnog heb gelezen en gehoord, maar vrij weinig echt positeive reacties van mensen met een werkelijk serieuze ovebeharing (van hormonale oorsprong).

Neemt neit weg dat ik zeer blij ben dat het blijkbaar bij sommige mensen wel werkt.

Honey84
21 januari 2007, 21:44
dag smiley, ik denk dat je een van de weinigen bent waarbij het perfect aanslaat. ik gebruik het nu 2 jaar op mijn benen en in mijn gezicht, en het enige resultaat is dat ik regelmatig geen wenkbrauwen heb aangezien die haren uitvallen, de rest blijft 'mooi' zitten en komt terug, ook al is dat met wat vertraging. Ik kan niet zeggen dat het enig effect heeft gehad of heeft, buiten het feit dat het inderdaad de terugkeer vermindert. (En blijkbaar wel werkt op de plaatsen waar het niet zou moeten, nl bij mijn wenkbrauwhaar en mijn wimpers.)

Ik ben alleszins blij te horen dat het toch bij sommige mensen wel het langverwachte wondermiddel is. Nu maar wachten op het wondermiddel voor al die andere mensen(waaronder ik).


xxx m


Hoi marte,

Hoe bedoel je dat je wenkbrouwen en wimpers uitvallen? weet je zeker dat het door kalo komt en het geen andere oorzaak heeft?

Marte
24 januari 2007, 18:45
ja, heel zeker. Ik smeerde het soms tussen mijn wenkbrauwen of onder mijn wenkbrauwen in de hoop ze en de epilatie ervan zo enigszins te verminderen (ze zijn me iets te breed). Blijkbaar trok dat naar mijn wimpers toe, ik kon bijgevolg hele stukken wimpers en wenkbrauwhaartjes zo uittrekken aangezien ze los zaten. Gelukkig (geluk bij een ongeluk) groeit mijn haar redelijk snel, want in vele gevallen betekent dat effectief een halve wenkbrauw weg of flinke gaten tussen de wimperlijn.

Dus, sindsdien gebruik ik het enkel nog op andere plaatsen. Helpen doet het daar alleen nog neit zo best, helaas. Maar goed, baat het niet, dan schaadt het niet.

xxx m

elmario
30 januari 2007, 20:50
Hee hallo.

Zoals beloofd hierbij even een update. Vorige week het spul binnen gekregen, had me natuurlijk net weer helemaal glad gemaakt dus even een weekje gewacht. Gisteren wederom de epilator zijn werk laten doen en ben begonnen met kalo. Keurig drie keer per dag opbrengen en vandaag de tweede en laatste ronde.

Ben erg benieuwd hoe het een en ander gaat lopen, merk daar nu natuurlijk nog niets van.

Over een weekje zal ik jullie weer informeren.

Groet,
Elmario

mandy77
1 februari 2007, 17:46
Beste allemaal.

Ik heb uiteindelijk toch besloten om bij Kalo de lotion en spray combinatie te bestellen om zelf te gaan ervaren of het werkt.
Nu heb ik 2 vragen: is betalen via automatische incasso wel te vertrouwen? Heeft iemand daar ervaring mee?
Hoeveel behandelingen doe je ongeveer met de spray en lotion? Is natuurlijk afhankelijk van hoe groot het lichaamsdeel is, maar bijv de beide benen.

simbah
2 februari 2007, 12:12
Op de website lees ik dat je het kan gebruiken voor je benen, rug of borsten.

Kan ik het ook gebruiken voor balhaar en oksels of heeft dat geen nut?

Marte
2 februari 2007, 18:18
automatische inccasso, sorry , geen ervaring mee, ik schrijf het altijd over.

Wat behandeling beterft, 3 keer spray, vierde keer lotion, 1ste dag, >2de dag herhalen.

En verwacht niet onmiddellijk resultaat, dit is echt een product dat pas op den lange duur effectief wordt en is. 1ste keren goed scrubbern aangeizen er dan iets meer ingegroeide haartjes zijn, daarna zul je zien dat het verbetert, en de haargroei vertraagt. Regelmatig blijven gebruiken.

Wat het gebruik op balzak en penis betreft, ik meen me te herinneren ergens gelezen te hebben dat je het niet op genitale zones mocht gebruiken, maar ik meot eerlijk zeggen dat ik er niety 100 procent zeker van ben. Stuur anders nisim(verdeler van kaloproducten) eens een mailtje?

veel succes

xxx m

elmario
3 februari 2007, 11:54
Hee,

Heb per automatisch eincasso betaald geen problemen mee gehad. Had het product binnen 8 of 9 dagen in huis. Het lijkt mij dus geen probleem. Overschrijven is natuurlijk altijd veiliger, zeker als je computer niet genoeg is beveiligd!

Wat de ballen en schaamstreek berteft: ik heb het gewoon gedaan en heb er geen problemen mee ondervonden.

Ga morgen weer epileren en kalo gebruiken.

Eerste reactie: haar lijkt minder snel terug te komen en wat terug komt lijkt en lees ook lijkt minder sterk terug te komen. Ik kan er verder nog weinig van zeggen maar eerste indruk is positief!

Pukke
3 februari 2007, 15:25
Hallo,

Inmiddels gebruik ik al ongeveer 1,5 jaar Kalo. Ik heb 2 spray's en 1 tube in totaal op mijn benen gesmeerd, maar ik merk werkelijk geen enkel verschil. In mijn ogen is het grote oplichterij!!

Gr. Pukke

Marte
4 februari 2007, 22:27
Maar 2 spray's en 1 tube? dat is niets. Bij mij zijn ze zo op, dus ik denk dat ik er maximum 2 keer mee kan doen, benen, armen, oksels, gezicht, ... maal om de 2 weken volledig onthanren(gezicht elke dag), reken maar uit...

Tja, of het oplichterij is, ik merk dat als ik het veel gebruik en dik, het effectief vertraagt en lichter wordt, maar heb inderdaad nog geen blijvende ervaringen, hoewel blijkbaar andere mensen er wel al blijvende wegblijven van de haargroei konden ervaren. Het lijkt me een multifactorieel systeem, waarbij kalo slechts remt en mss werkt in bepaalde gevallen en indien de remmende werking niet teveel wordt belemmerd door andere factoren. Aangezien het blijkbaar voor bepaalde mensen wel werkt, heb ik toch de neiging door te gaan.

Maar, sorry pukke, maar op anderhalf jaar tijd, maar zo weinig gebruikt te hebben, mss heb je het te zuinig aan gedaan? Of mss zijn je hormonen te sterk en bepalend, of....

alleszins veel succes

elmario
14 februari 2007, 20:39
Hoi,

Even een kleine update. Ik zie resultaat! nu drie keer geepileerd en kalo gebruikt, haar komt minder terug. Op de borst is het resultaat beter als op de buik, maar ook daar minder teruggroei. Het meest verbluffende resultaat heb ik in de lies en op mijn balzak, na deze drie keer geen haar meer te zien! Echt ongelovelijk, hoop dat het ook zo gaat bij de rest. Ik ga voorlopig nog door met het gebruik en hou jullie op de hoogte!

Marte
14 februari 2007, 20:45
Hoi,

Even een kleine update. Ik zie resultaat! nu drie keer geepileerd en kalo gebruikt, haar komt minder terug. Op de borst is het resultaat beter als op de buik, maar ook daar minder teruggroei. Het meest verbluffende resultaat heb ik in de lies en op mijn balzak, na deze drie keer geen haar meer te zien! Echt ongelovelijk, hoop dat het ook zo gaat bij de rest. Ik ga voorlopig nog door met het gebruik en hou jullie op de hoogte!


Dag elmario,

ik sta perplex, vanwege je positieve resultaten. Ik ben erg blij voor je dat het lukt en gelukt is. Ikzelf smeer nl al 2 jaar op verscheidene plaatsen en geen enkele plek heeft vooralsnog blijvende resultaten geboekt, ook al smeer ik iedere week trouw. In ieder geval fijn te weten dat het dus voor sommige wel en goed mensen werkt.

veel succes nog.

xxx m

elmario
17 februari 2007, 09:55
Martje hoi,

Hoe verwijder jij de haren? Volgens de gebruiksaanwijzing moet je waxen! Ik gebruik het epileerapparaat daarna direct kalo aanbrengen en dan nog twee keer, meestal voor het naar bed gaan en daartussen in nog een keer. Ik gebruik alleen de creme, niet de spray.

groet,
Elmario

Marte
17 februari 2007, 13:39
dag elmario, ikkan helaas niet waxen, daar trek ik mijn vel mee af. Ik epileer met een epilady, mijn gezicht, het meest gevoelige, doe ik met een pincet, daarna eerst spray(3 keer) (enkel in het gezicht direct creme), en tot slot de creme, meestal met een periode van een 10tal minuten tot een half uur ertussen. Alleen mijn gezicht doe ik meestal wat gespreider.

xxx m

Moii
11 maart 2007, 20:57
Hallo!
Ik ben nu 14 jaar en heb al best lang een "snor" hier ben ik ook gepest om etc. Dit is nu wel over en iedereen heeft me hierom geaccepteerd maar ik vind het zelf heel lelijk en wil het weg hebben.
Alleen ik dacht zelf aan bleken... De haartjes zijn namelijk donker en verder heel dun. Dus zou dat ook niet gewoon al kunnen helpen? Aangezien ik lees dat Marte last heeft van blonde haren...

En als je bleekt *heeft iemand ervaring hiermee?* is dit dan permanent of moet je dit dagelijks/wekelijks/maandelijks over doen?

Sorry voor al de vragen maar verder heb ik nog nooit wat met deze haartjes gedaan, verder op mijn armen heb ik ook donkere (dunne) haartjes maar daar kan ik mee leven. Mijn benen gewoon normaal (bruine haren wel maar niet extreem) verder op mijn buik heeel licht dons wat je bijna niet ziet dus eigenlijk alleen in mijn gezicht de snor en meer niet..
Best geluk als ik hier lees..:O
Bah.. waarom is het ook zo lelijk!! :(
Maar als iemand mij kan helpen.. graag! :D

Marte
12 maart 2007, 13:49
dag moii,

dat herken ik wel, ik had dat vroeger ook, alleen waren ze enkel in de winter donker, in de zomer bleekten ze door de zon. Ikzelf heb het weleens geprobeerd, alleen liep ik dan met een complete oranje snor rond(de huid bleekte mee, en sommige haartjes worden dan toch nog zichtbaarder, doordat ze wit worden). Hanne had het idee dit met kruidvat blondeerspul voor je haren te doen, dat is wat zachter, minder agressief en bleekt de huid niet mee. Mss moet je dat eens proberen, overigens blijft dat maar een paar dagen, week???, dus je moet het wel regelmatig herhalen ja. Als je er erg mee zit kun je eventueel enkel de lange haren met een pincet weghalen. Dat scheelt ook al. Ik haal mijn snor al vrij lang met een pincet weg. De rest van mijn gezicht zit er nog (kan ik niet weghalen wegens te gevoelige , ontstekingen, ...,huid), en bedek ik gedeeltelijk met halflang haar in mijn gezicht.

Ik weet dat het frustrerend is, maar zoals ik het momenteel hoor denk ik dat je op dit moment gelukkig moet zijn met je lichaam. Ik had op jouw leeftijd ook enkel mijn snor, en verder vooral een hele lichte blonde vacht op mijn lichaam, wat meer behaarde armen en wel overbehaarde benen, maar dat was het. Ik heb er indertijd echter niet van genoten omdat ik op dat moment al vond dat ik teveel haren had. Terwijl, nu, nu ik effectief overbehaard ben, heb ik spijt dat ik er indertijd niet meer van genoten had.

Ik hoop dat het je wat vooruit helpt... ls je nog vragen hebt, laat maar weten...

xxx m

mess
12 maart 2007, 16:42
Hoi martje ik wil even laten weten dat ik het echt tof vind hoe je hier met de mensen omgaat!
Het is allemaal wat he?!
groetjes

Marte
13 maart 2007, 13:51
Dag mess, meer als je best kun je niet doen he, en dat probeer ik. Kijk, ik weet hoe ik mezelf indertijd voelde, hele nachten heb ik gehuild, me opgesloten, me geschaamd, ..., die periode ben ik nu voorbij, (hoewel ik natuurlijk af en toe ook nog wel eens een dipje heb). Ik weet dat ik het indertijd erg fijn vond als mensen reageerden op mijn thread of me advies gaven; Het minste dat ik nu kan doen is hetzelfde voor de mensen die nu met hun handen in het 'haar' (of voor de mensen van de anderen forums zonder haar) zitten. Bovendien is het absurd als al die mensen opnieuw door de hele molen moeten die wij allen allang doorlopen hebben, onze kennis en ervaring kan hen mss een beetje vooruithelpen. En zoniet, dan hoor ik het wel ;-)

Je moet gewoon door een aantal fasen heen, wat tijd en moeite kost, en ik zou het zonde vinden als mensen het hoofd zouden laten hangen, hun leven volledig 'weggooien', vanwege het feit dat ze overbeharing hebben, mss neit aan de zogenaamde 'schoonheidsnorm' voldoen, en daardoor neit van het leven zouden genieten, het enige effect dat je met je schaamte en onvrede bereikt is het feit dat je je eigen leven vergalt. En ik ga er over het algemeen vanuit dat 'als ik mijn leven zo heb kunnen organsieren dat ik wel kan genieten van het leven, hetzij met een paar beperkingen, maar alleszins te weinig om mijn leven te verzuren, dan kan iedereen dat. Je moet alleen de kansen grijpen, die er liggen. Zelf de stap zetten.

(tss haakjes, ik geloof niet, ik kan me nl voorstellen dat mensen de indruk zouden krijgen dat ik een of ander geloof hier aan het prediken ben, niet dus, aangezien ik me bij geen enkel geloof kan aansluiten en vinden. het zegt me niets. )

Marte
13 maart 2007, 13:57
hallo iedereen, bij deze wil even laten weten dat ik stop met de kalo. Na anderhalf tot 2 jaar smeren heeft het BIJ MIJ nog geen enkel effect gehad, hoogstens een vertragend effect. Ik geloof er dus niet meer in (als product dat bij echte overbeharing zou knn helpen)

k weet niet hoe de ontwikkelingen zijn bij de andere kalogebruikers hier?? Mss dat zij wel positieve ervaringen hebben.

xxx marte

Moii
14 maart 2007, 12:42
haa,,
dankje voor je antwoord :)
Een tante van mij had een keer gebkleekt en bij haar werkte het hgeel goed dus ik ga het een keer aan haar navragen ;-)

Marte
14 maart 2007, 15:50
hoop dat zij je iets meer wegwijs kan maken, heel veel succes alleszins he.

Moii
15 maart 2007, 19:57
heel erg bedankt :D

Marte
17 maart 2007, 15:18
graag gedaan. ;-)

elmario
18 maart 2007, 14:54
hallo iedereen, bij deze wil even laten weten dat ik stop met de kalo. Na anderhalf tot 2 jaar smeren heeft het BIJ MIJ nog geen enkel effect gehad, hoogstens een vertragend effect. Ik geloof er dus niet meer in (als product dat bij echte overbeharing zou knn helpen)

k weet niet hoe de ontwikkelingen zijn bij de andere kalogebruikers hier?? Mss dat zij wel positieve ervaringen hebben.

xxx marte

Marte, ik zie dat je ermee stopt. Dat kan ik me goed voorstellen. Bij mij werkt het wel. Heb nu twee tubes leeg gesmeerd en het resultaat is er. Ben zeker voor 50% van mijn lichaamsbeharing kwijt. Ik ga dus nog maar een setje kopen in de hoop alles wat ik kwijt wil weg te halen.

Het spijt me dat het bij jou niet blijkt te helpen.

Groeten en succes verder,
Elmario

Marte
18 maart 2007, 17:34
je reactie is erg lief en attent! Ik ben al erg blij dat het blijkbaar bij veel mensen wel helpt, en daar gaat het toch om.

heel veel succes nog!!!

Juutje
10 juni 2007, 13:23
hallo,
ik ben nieuw op dit forum en lijd net als alle anderen hier aan overbeharing (sinds mijn 15e ongeveer), door veelvuldig epileren, harsen e.d. is op sommige plekken aanzienlijk minder, maar op een aantal plekken is het nog steeds heel erg, zoals mijn bikinilijn (die zeer ver doorloopt op mijn bovenbenen..), ik hars dat vaak met veet harsstrips (wel met veel ingegroeide haren tot gevolg...) en heb nu ook kalo aangeschaft in de hoop dat dit de haargroei zal verminderen. Nu vroeg ik me iets af m.b.t. het gebruik: normaal moet ik na het harsen die olie-achtige doekjes gebruiken om de harsresten te verwijderen, maar moet je dit nu ook doen als je kalo gebruikt, of komt kalo dan ipv die doekjes? ik heb nl gehoord dat olie de huid afsluit en dat kalo dan niet kan doordringen. maar ja als ik die olie-doekjes niet gebruik blijven er misschien klevende harsstukken zitten op mijn huid.... hoop dat iemand hier een antwoord op heeft, alvast bedankt!

Marte
10 juni 2007, 18:44
dag juutje, ten eerste, neen je mag dan inderdaad geen olie gebruiken, ten tweede, besteed er nu niet te veel geld aan, aan kalo, want de resultaten zijn erg gemengd. (bij mij geen enkel resultaat na 2 jaar om de week smeren) ik denk dat je beter het geld dan besteed aan een degelijke behandeling. Hoewel, als bij jou al een gedeelte verdwijnt door epileren (is bij mij ook neit het geval) dan werkt dit mss bij jou ook??? Is weliswaar een behandeling met lange adem, en mss op den duur duurder dan wanneer je je via laser, smartpuls, epillight, ..., laat behandelen.

Juutje
11 juni 2007, 20:42
hoi martje,
bedankt voor je snelle reactie! hmm, heb kalo al aangeschaft dus sowieso al 30 euro lichter:confused:, dus dacht dan moet ik het nu ook maar gaan proberen... Las inderdaad dat er gemengde ervaringen zijn, maar bij een aantal mensen werkte het dus wel..? laseren heb ik ook over zitten denken, maar vind het sowieso een beetje eng om zo bij een onbekende je intieme zones te moeten laten zien, en aangezien mijn 'bikinilijn' ook niet standaard is maar veel groter dan bij de meeste andere schaam ik mij daar ook wel voor (en denk dat het dus ook duur gaat worden want ik denk dat de standaardtarieven voor bikinilijn niet op mij van toepassing zijn...). Verder zie ik er tegenop om te gaan scheren (dat moet geloof ik als je gaat laseren), want hars nu en ben bang dat die haren dan helemaal stug gaan worden... Wel fijn dat er hier zoveel ervaringsdeskundigen zitten! Ook ik schaam mij zo voor mijn overbeharing dat niemand in mijn omgeving dit weet. Inmiddels ben ik al 33 dus kun je nagaan hoe lang ik het al voor me houd en hoe vaak ik smoezen moet verzinnen dat ik niet mee kan gaan zwemmen, sauna e.d., want bij mij betekent dat eerst ook hele ontharingssessie toepassen, en dan zit een spontane actie er niet altijd in...:(

Marte
14 juni 2007, 19:20
dag juutje, ik weet niet of je van nederland of belgie bent, maar mijn zus heeft, juist omdat het over de schaamstreek ging, en vanwege schaamte en positieve ervaringen, naar den haag, korpos gegaan aangezien ze daar erg vriendelijk, allemaal mensen die zelf die ervaring hebben (gehad hebben). Dus mss is dat iets???

De kalo werkte vooralsnog enkel bij mensen die geen overbeharing hadden maar gewoon normale beharing.

Juutje
14 juni 2007, 20:45
Bedankt voor je tip weer Martje. Ik had inderdaad op het forum al meer over Korpos gelezen en heb ook op hun site gekeken, maar zag dat ze nu in ieder geval een wachttijd hebben van een aantal maanden. Misschien dat ik na de zomermaanden daar maar eens heen moet... Ik woon in Nederland (Amsterdam), zij zitten in Voorburg meende ik dus dat is niet om de hoek maar ook niet onmogelijk...
Ga bij mijn eerstvolgende harsbeurt Kalo toch maar proberen, en dan zien we wel of het wat doet...

parell
14 juni 2007, 23:17
hoi martje,
bedankt voor je snelle reactie! hmm, heb kalo al aangeschaft dus sowieso al 30 euro lichter:confused:, dus dacht dan moet ik het nu ook maar gaan proberen... Las inderdaad dat er gemengde ervaringen zijn, maar bij een aantal mensen werkte het dus wel..? laseren heb ik ook over zitten denken, maar vind het sowieso een beetje eng om zo bij een onbekende je intieme zones te moeten laten zien, en aangezien mijn 'bikinilijn' ook niet standaard is maar veel groter dan bij de meeste andere schaam ik mij daar ook wel voor (en denk dat het dus ook duur gaat worden want ik denk dat de standaardtarieven voor bikinilijn niet op mij van toepassing zijn...). Verder zie ik er tegenop om te gaan scheren (dat moet geloof ik als je gaat laseren), want hars nu en ben bang dat die haren dan helemaal stug gaan worden... Wel fijn dat er hier zoveel ervaringsdeskundigen zitten! Ook ik schaam mij zo voor mijn overbeharing dat niemand in mijn omgeving dit weet. Inmiddels ben ik al 33 dus kun je nagaan hoe lang ik het al voor me houd en hoe vaak ik smoezen moet verzinnen dat ik niet mee kan gaan zwemmen, sauna e.d., want bij mij betekent dat eerst ook hele ontharingssessie toepassen, en dan zit een spontane actie er niet altijd in...:(


zeg juutje..

wat voor smoesjes verzin jij altijd als je ze je vroegen/vragen om te zwemmen..ik weet nooit wat ik dan moet zeggen. je kunt moeilijk elke keer zeggen dat je ongesteld bent..(ik ben het ook nog eens eens in de zoveel tijd-->waarschijnlijk door de hirsutisme). zon ontharingsessie (leuk hoe je het noemt :P ) kan niet zomaar..ik ben er altijd heel lang mee bezig. en dan nog; als alles weg is voel ik me nog niet prettig, misschien zien ze wel stoppels of ben ik iets vergeten want ja, het zit overal he ! ingegroeide haren heb ik ook heel erg last van..

succes met je definitieve ontharingssessies :) !

Marte
15 juni 2007, 11:15
ik kan niet tegen chloor, allergisch voor chloor, ben behandeld tegen wratten(mag je ook een tijd neit gaan zwemmen), heb blaasontsteking, ...

katie449
26 juni 2007, 12:39
hallo, ik heb dit weekend alles hier doorlezen, en toch Kalo besteld , nu is dit juist geleverd en zal ik ook mijn ervaringen hier noteren.
Ik onthaar mij al meer dan 30 jaren. Ik heb alles geprobeerd gaande van scheren, cremes, koude was, verscheidene epilieerapparaten, trimmer, lady shave en electronisch ontharingsapparaat.
Dit laatste kocht ik begin jaren 80 , een duur apparaat (toen 45.000 frank !) het werkt met een pincetje , je moet ieder haartje vastnemen met het pincetje, gedurende seconden (tussen 5 en 50 seconden) de stroom laten inwerken en dan komt het haartje los (in de groeifase behandelen) tot in de wortel. Het werkt wel , maar voor bij mezelf te gebruiken is het heel vermoeiend . De behandelde haartjes komen NIET terug.
De laatste jaren onthaar ik mezelf thuis met een apparaatje met warme was cartouches en stroken om te verwijderen. Nu wil ik dus vooral de bikinilijn en het donshaar op mijn onderrug behandelen met Kalo. Indien het zou werken , later ook de oksels.
De definitieve methodes zoals IPL en VPL spreken mij natuurlijk aan, maar de prijs schrikt mij af.

Juutje
26 juni 2007, 23:22
Hoi Katie,
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met Kalo! Ikzelf heb het dus ook net aangeschaft maar nog niet kunnen gebruiken omdat kalo pas arriveerde nadat ik net weer een harsbehandeling op mezelf had toegepast. Aangezien jij je hook harst/waxt ben ik benieuwd hoe jij de wasresten weghaalt: ook met olie? want dan schijnt kalo niet te werken en moet je na de olie eerst je huid weer schoonmaken met water en wasemulsie/zeep, een heel gedoe lijkt me en ik vrees voor een zeer geirriteerde huid...
Ben heel benieuwd naar je ervaringen!

katie449
27 juni 2007, 09:51
Juutje,
leuk dat er iemand is die gelijk met mij begint.
Normaal gezien verwijder ik wasresten met babyolie en een washandje.
Morgen ga ik mijn onderrug met was ontharen (met hulp , want daar kan ik natuurlijk niet aan) de wasresten verwijderen met een strip , blijven deppen tot alle sporen weg zijn. Dan direct Kalo aanbrengen , 3 x met 10 minuten tussentijd en goed inmasseren. De Volgende dag nog eens 3 x , gespreid over de dag.
Zo heb ik begrepen dat je het moet doen.
Het is wel donshaar daar , omdat ik dat heel weinig onthaar ( alleen voor de vakantie). Dus misschien is dat met meer reslutaat dat op regelmatig onthaarde plaatsen.
Ik houd je op de hoogte !

Juutje
27 juni 2007, 19:11
Haal jij donshaartjes ook weg, Katie? Ik zou allang blij zijn als het alleen dons was :D . maar ja het verschilt natuurlijk per persoon wat je nog acceptabel vindt... :) Van de distribiteur van Kalo begreep ik dat ik toch eerst de wasresten met de oliedoekjes moest weghalen en dan schoonmaken met water en evt. douchegel en dan pas kalo aanbrengen, maar dat doe jij dus niet..?
leuk inderdaad dat we ongeveer tegelijk gaan beginnen, ben benieuwd naar de ervaringen..! ik begrijp dat je dus op vakantie gaat, veel plezier in ieder geval!

katie449
27 juni 2007, 19:50
Gewoonlijk maar 1 x per jaar op mijn rug. Maar ik ga dat als test doen , vooralleer ik aan bvb mijn bikinilijn begin. Helpt het helemaal niet bij donshaar , dan zal het zeker niet helpen bij stugger haar. Dan weet ik dat ik niet onnodig veel tubes moet kopen.
Gewoonlijk verwijder ik harsresten met olie dus, nu zal ik het alleen met heet water en zeep afwassen , goed afdrogen en onmiddellijk met de crème beginnen.

Juutje
27 juni 2007, 22:17
He katie,
Ik zou de wasresten niet met water en zeep weghalen, wasresten gaan daardoor niet weg, daarvoor gebruik je de olie. zeep en water is dan nodig om de olie weer af te spoelen omdat die de huid afsluit en kalo dan niet kan doordringen. Als je dus sowieso de olie niet gebruikt maar alleen de strips om de wasresten weg te halen, kun je daarna volgens mij meteen met kalo beginnen. ikzelf vraag me alleen af of je door alleen met de strips te kloppen de wasresten wel helemaal weg krijgt...

nordman
28 juni 2007, 00:43
Heb alles eens doorgelezen en kan er niet echt een conclusie uittrekken..bij de één lijkt het wel te werken bij een ander niet, en die zijn dan zelfs jaren bezig! Ook las ik een reactie van iemand die gewoon bultjes kreeg en er plekken aan over heeft gehouden, dan schrik ik toch echt wel! Maarja dan lees ik weer dat het bij sommige echt niet meer terug komt en dan wil ik het zo graag geloven...maar ik durf het niet. Volgens martje, als ik je ff mag quoten hehe, ' De kalo werkte vooralsnog enkel bij mensen die geen overbeharing hadden maar gewoon normale beharing.' ... daar heb ik dan bijv al helemaal niets aan, aangezien ik het haar op mn rug zo graaaaag weg wil hebben. Ik zal het allemaal eens in de gaten houden en wie weet begin ik er ooit aan ;)

katie449
28 juni 2007, 09:07
Juutje,
een manier om te testen of alle restjes weg zijn , is een donker kledingstuk aan te trekken , waarin veel vezeltjes zitten. Is er was blijven zitten , dan kleven die er direct in. Maar ook met een jeans kan je dit zien of zelfs met een stukje keukenrol.
Nordman,
Ik ben niet van plan om er jaren mee door te gaan ; na een 5 tal keer behandelen , zou ik toch al iets moeten kunnen zeggen , denk ik.
Van vlekken die overblijven , heb ik dan weer wel schrik. Misschien als je te vlug in de zon, of op de zonnebank gaat ??
Ik heb wel degelijk overbeharing , ik heb dus haar op mijn rug en vingers en tenen : als vrouw he...
Afwachten dus...

katie449
28 juni 2007, 16:38
ik heb vandaag de eerste keer Kalo gebruikt op mijn onderrug , na waxen , geen olie gebruikt , wel onmiddellijk gewassen met heet water en zeep , goed afgedroogd en 3 maal het produkt ingemasseerd met 10 minuten tussenpose. Morgen gespreid over de dag nog eens 3 maal inmasseren.
Het produkt pikt niet bij mij.

Juutje
28 juni 2007, 20:27
Spannend.., ben benieuwd naar de uiteindelijke resultaten :)

Marte
29 juni 2007, 21:44
Spannend.., ben benieuwd naar de uiteindelijke resultaten :)


Wat de donshaarbehandeling betreft, ik heb kalo op verschillende lichaamsdelen en dus ook verschillende haarsoorten gebruikt, waaronder eveneens dons, en zelfs bij de donsharen heeft het geen enkel(of enkel een vertragend effect, en zelfs na 2 jaar iedere week gebruiken bleef het bij een vertragend effect) blijvend resultaat opgeleverd.

Mss dat het bij jullie natuurlijk wel aanslaat, maar blijf er voorzichtig mee, het is tenslotte evengoed een vrij duur product en het zou zonde zijn als je op een dergelijk product alle hoop zet, of er vrij veel geld aan uitgeeft, terwijl de resultaten en ervaringen over het algemeen al vrij beperkt en niet erg positief waren.

In ieder geval heel veel succes met jullie pogingen en (hopelijk positieve)ervaringen hiermee!!

xxx marte

katie449
30 juni 2007, 11:33
Martje,
ik heb nu 2 tubes gekocht en zal zeker niet bijbestellen , als het geen effect heeft.
Maar wat ik niet begrijp : je schrijft dat je Kalo iedere week gebruikte gedurende 2 jaar. (of was dit op telkens een ander lichaamsdeel ?)
Als ik onthaar met was , kan ik ten vroegste na 3 weken , ideaal na 5 weken opnieuw met was ontharen. Dan heb je toch enkele weken dat je niet hoeft te smeren. Of heb ik dat verkeerd begrepen ?

Marte
1 juli 2007, 12:34
neen, dat was bijna iedere keer op oksels, benen, bovenlip, voeten en handen, soms ook op mijn armen(op armen en benen soms om de 2 weken). Ik weet dat de haren normaal gezien pas om de zoveel weken terugkomen, maar mijn haargroei houdt zich neit aan die regels, wanneer ik vandaag epileer staat er over een week al weer een groot gedeelte terug, als ik vanochtend scheer, staan er na drie uur al weer stoppels en s' avonds de haren terug op. Mijn haren groeien vrij snel terug.

katie449
2 juli 2007, 09:32
nu begrijp ik het. Heel vervelend als die haartjes zo vlug terugkomen.
Kan je niet geholpen worden met medicatie ?
Ik heb een tijdje Androcur genomen , maar maakte mij bang voor de nevenwerkingen op lange termijn.

Juutje
2 juli 2007, 21:55
Nou, ook ik heb zojuist voor het eerst kalo gebruikt op mijn bikinilijn (althans, de 'uitwaaiers' op de dijen), ben benieuwd of het gaat werken...
wel een gedoe trouwens 3 keer smeren en dan morgen weer. die creme sloeg ook meteen op mijn ogen, die raakten geirriteerd (terwijl ik de creme dus niet eens op mijn gezicht smeer...). toen moest ik meteen aan die verhalen van martje denken, dat haar wimpers en wenkbrauwharen gingen uitvallen, hoop niet dat dat bij mij gaat gebeuren (lijkt me sterk want de bikinilijn ligt redelijk ver van je gezicht, maar wie weet hoe agressief dat spul is.. :confused: ).

katie449
3 juli 2007, 08:09
Juutje,
ieder reageert dus op zijn eigen manier , onze huid is dan ook verschillend.
Bij mij voelde mijn huid superzacht aan de 2 dagen van het gebruik.
Ik heb niks gevoeld aan mijn ogen.
nu , 5 dagen na het ontharen , voel ik alleen kleine puntjes , maar ik kan natuurlijk mijn rug niet zien, alleen met een spiegel. Ik ben benieuwd...

Juutje
3 juli 2007, 08:46
Oh jee, hopen dat de haartjes niet nu al teruggroeien...!

Marte
3 juli 2007, 14:45
Wat de medicatie betreft; ik slik al jaren allerhande medicatie, helpt helaas neit voldoende.

Ivm haartjes die groeien; het kan goed zijn dat het de eerste keer nauwelijks resutaat heeft, over het algemeen geven ze aan dat je misntens een jaar moet smeren voor je resultaat kunt verwachten.

Ivm die tranende ogen, dat kan, dan heb je mss met nog wat creme aan je vingers in je ogen gewreven?? De ogen zijn tenslotte erg gevoelig, ik ze me echter geen zorgen maken over uitvallende wimpers en wenkbrauwen, dan had je daar moeten smeren, en zelfs dan nog... (bovendien groeien ze toch terug). Dit is absoluut geen agressief product!!

Nog veel succes!!

Juutje
15 juli 2007, 19:37
Nu 2 weken geleden dat ik geharst heb en kalo heb gesmeerd,helaas zijn de eerste haartjes alweer terug.. dit zijn waarschijnlijk de haartjes die in een andere 'groeifase' zitten, dus een definitieve conclusie mag ik nog niet trekken. ik gun mezelf minimaal 3 behandelingen voordat ik ga besluiten of ik ermee doorga. Katie, hoe is het bij jou? zijn de haartjes op je rug al weer terug aan het groeien of nog niet..?

katie449
18 juli 2007, 12:51
Juutje, bij mij is het geleden van 26 juni dat ik mijn rug waxte en behandelde. De haartjes zijn terug aan 't groeien , maar nog niet zo veel als anders ; maar ik veronderstel dat ik nog een 2 tal weken moet wachten om te weten of het echt verminderd is. Ik denk dat ik best nog een paar maanden geduld moet hebben voor ik weet of het nu helpt of niet. Ik zal mijn ervaring hier verder opschrijven.

Juutje
19 juli 2007, 23:42
Bij mij beginnen de haartjes ook terug te groeien (na 2,5 week) maar heb ook het idee dat het er minder zijn en langzamer gaat dan normaal.. over een week of 2 maar een nieuwe waxsessie met kalo toepassen :)

hopeful
27 juli 2007, 20:08
Hallo allemaal!

Ik zal ook mijn ervaring met Kalo delen met jullie! Ik heb het product vrij snel ontdekt (jaren geleden). Ik had het toen besteld en gebruikt, maar ik ben te lui geweest. Ik vergat bijv. altijd het smeren voor de volgende dag. Het is ook een gedoe met 3x inmasseren, intrekken etc.

Wel heb ik het netjes op mijn armen gebruikt. 1x de spray en 2 tot 3x de creme. Ik heb een lichte huid met donkere haren, en armen zijn niet zo moeilijk te ontharen (voor mij). Bij mij groeiden de haren na 1 maand pas, en over 4 tot 5 maanden waren ze volledig terug gegroeid, maar wel héél dun. Ik heb dus wel goed resultaat gehad, ondanks het feit dat ik wel slordig was met gebruiken.

Voor ingegroeide haren adviseer ik ook het product van Kalo ingrown hair treatment. Je haalt ook hele goede resultaat door gewoon goed te scrubben. Maak er een gewoonte van onder de douche zou ik zeggen!

Veel succes allemaal met de behandelingen :cool:

katie449
28 juli 2007, 11:08
Hopeful, leuk dat het bij jou gewerkt heeft.

Gisteren heb ik mijn onderrug opnieuw laten ontharen met was. De haartjes waren allicht nog niet volledig teruggegroeid omdat het toch nog maar dikke 4 weken geleden was , maar ze zouden wel misschien iets fijner zijn. Ik kan dat maar met zekerheid zeggen als ik eens tenminste 6 weken wacht. Dus nu de tweede keer Kalo gebruikt.
Intussen ben ik ook met mijn oksels begonnen , (waxen is veel pijnlijker voor de oksels , dan voor de bikinilijn !!!) Ik blijf dus heel benieuwd.

En Juutje , hoe is het bij jou ?

Juutje
28 juli 2007, 20:32
Bedankt voor het delen van je ervaringen hopeful!
Bij mij zijn er nu wel redelijk wat haartjes terug (na ook 4 weken), maar er zijn wel kale plekken te zien (dat kan op zich ook komen omdat ik het al wat langer hars, en de meeste haartjes komen niet allemaal meteen terug). ik moet wel binnenkort weer gaan harsen want zo kan ik mijn bikini niet in (niet dat het mooi weer is maar goed ;) ), dus ik denk dat ik deze week weer een harssesie ga toepassen en voor de tweede keer kalo ga gebruiken). Katie: zag jij al resultaat naar de eerste keer..?

hopeful
31 juli 2007, 22:18
Hallo Juutje,

Hars je nu voor het eerst? want als je begint met harsen komen de haartjes zeker dunner terug, en ontstaan er kale plekken. Helemaal vanzelf.

Ik ga Kalo nu netjes op mijn gezicht proberen. Ben benieuwd.

katie449
1 augustus 2007, 18:33
Juutje,
ik kan mijn rug niet zo goed bekijken , maar ik heb toch gehoord dat de haartjes minder zouden zijn. Ik denk wel dat je minstens 6 weken moet wachten om het echte resultaat te kunnen zien en zolang heb ik nu niet gewacht.
Omdat ik nu ook met mijn oksels ben begonnen , zal ik het zelf beter kunnen opvolgen. Ik laat het hier zeker weten hoor.

Marte
7 augustus 2007, 14:29
dag hopefull, die kale plekken bedoel je t zeggen dat die ontstaan door enkel te harsen?? Over het algemeen is het zo dat bij mensen met overbeharing dit niet werkt. Ikzelf en mijn moeder hebben jaren geepileerd(mijn moeder toch al een 30tal jaar) en zij heeft nog geen enkel kaal plekje, integendeel de haren komen enkel maar dikker en stugger terug. Dus ga er niet onmiddellijk vanuit dat dit resultaat bij jullie ook zo gaat zijn.

Meisje11
16 augustus 2007, 19:35
Hallo !

Ik gebruik nu al een paar maanden kalo, en ik vind echt dat het werkt.
Ik gebruik het alleen na het elektrisch ontharen op mijn benen en oksels, niet op mijn bikililijn, wegens te pijnlijk:)

Op mijn benen verschijnt nog maar zeer sporadisch een haartje, en mijn oksels zijn nagenoeg helemaal kaal!

Ik kan kalo dus aan iedereen aanbevelen ! maar je moet het wel volledig correct gebruiken. ik deed bv de eerste twee maanden alleen maar de eerste dag na ontharing 3x kalo op, maar je mag niet vergeten het de dag erna te herhalen. Daarom verliep het in het begin allemaal wat moeizaam...

Oja, als ik mijn bikinilijn scheer en dan kalo gebruik, werkt het niet. Je moet het dus wel echt waxen !

Ik wou het maar meedelen, tkon maar eens iemand van pas komen!

XXX

Juutje
16 augustus 2007, 22:17
He Meisje,
bedankt voor je reactie! Fijn om weer eens wat positieve verhalen over kalo te horen :-). Ik moet zeggen dat ik ook wel het idee hebt dat het helpt, ik heb het nu voor de 2e keer gebruikt, de laatste keer nu 2,5 week geleden, normaal komen er dan geloof ik al weer wat haartjes terug maar nu valt dat nog heel erg mee, kan dus zijn dat het door kalo komt (maar wil niet te vroeg juichen, voor hetzelfde geldt heb ik over 2 weken weer hele bossen hangen:confused:). ik gebruik het de eerste dag 3x met tussenposen van 10 minuten, 2e dag vaak nog maar 1 keer want vind het zo'n gedoe en als je ook nog naar je werk moet enzo... maar goed, hoop dat het voldoende is...

Marte
17 augustus 2007, 22:34
He Meisje,
bedankt voor je reactie! Fijn om weer eens wat positieve verhalen over kalo te horen :-). Ik moet zeggen dat ik ook wel het idee hebt dat het helpt, ik heb het nu voor de 2e keer gebruikt, de laatste keer nu 2,5 week geleden, normaal komen er dan geloof ik al weer wat haartjes terug maar nu valt dat nog heel erg mee, kan dus zijn dat het door kalo komt (maar wil niet te vroeg juichen, voor hetzelfde geldt heb ik over 2 weken weer hele bossen hangen:confused:). ik gebruik het de eerste dag 3x met tussenposen van 10 minuten, 2e dag vaak nog maar 1 keer want vind het zo'n gedoe en als je ook nog naar je werk moet enzo... maar goed, hoop dat het voldoende is...

Dag meisje,

fijn dat het bij jou wel werkt, ik heb het twee jaar lang volledig correct gesmeerd, maar zonder resultaat, bij jou werkt het dus wel. Ik weet neit of je last hebt van overbeharing of gewoon beharing want dat speelt zeker een rol in de werking. Ik heb nl al van mensen gehoord(die geen overbeharing hadden) dat het toch wel een bepaalde werking had), maar mensen met overbeharing doorgaans geen enkel resultaat bekomen.

xxx marte

chica
20 augustus 2007, 20:57
wat is nu eigenlijk het juiste gebruik van Kalo. Want volgens mij houd ik mij er niet echt aan. Ik spray wanneer het mij uitkomt.

katie449
23 augustus 2007, 11:46
Chica,
ik doe het zo :
na waxen , geen olie gebruiken , wel onmiddellijk wassen met heet water en zeep , goed afdrogen en 3 maal het produkt inmasseren met 10 minuten tussenpose. de volgende dag gespreid over de dag nog eens 3 maal inmasseren.
Volgende week is het 5 weken geleden dat ik mijn oksels voor 't eerst behandelde , er zijn een paar kale plekjes te zien , maar het moet nog veel beter ! na 1 keer behandelen kan ik natuurlijk geen wonderen verwachten.
Volgende week opnieuw dus.

katie449
31 augustus 2007, 21:15
vandaag voor de 2 de maal mijn oksels behandeld met Kalo. Ik zie een paar kale plekjes , maar voor alle zekerheid neem ik nu een foto net voor de ontharing : bewijsmateriaal, zo kan ik het beter opvolgen.
Mijn rug zou volgens de persoon die mijn rug waxt ,minder dicht behaard zijn dan de vorige keer (vandaag de 3 de keer)
en Juutje , hoe is het bij jou ?

Juutje
1 september 2007, 22:46
He Katie,
Tsja, heb kalo nu voor de 3e keer gebruikt (afgelopen maandag voor 3e keer geharst en kalo gesmeerd), had wel idee dat de haargroei al iets minder is maar moet nog steeds 1 x in de vier weken harsen.. ik kijk het dus nog even aan, de tube is nog niet leeg :-)

katie449
2 oktober 2007, 17:29
voor de derde keer mijn oksels behandeld. (waxen en smeren) Ik neem telkens een foto en er is duidelijk minder haargroei te zien. Er zijn kale plekjes , die ik hoop volledig kaal te krijgen. Ik doe dus goed voort. Mijn rug ook behandeld voor de 4 de keer, jammer dat ik die niet goed zelf kan bekijken , maar het zou ook minder zijn.

Juutje
2 oktober 2007, 18:36
Ok, dat is toch aardig positief..! Ik heb hetzelfde idee, het wordt wel iets minder, maar compleet haarloos ben ik voorlopig nog niet! :D

katie449
2 oktober 2007, 19:42
Juutje,
helemaal haarloos onder mijn oksels ? ik denk dat dit nog maanden zal duren, maar àls het maar goedkomt hé.
We smeren voort , zolang er nog is. :P
Mijn docher wil ook gaan beginnen nu.

Vintage
10 oktober 2007, 15:41
Ik gebruik Kalo nu een jaar op mijn buik en borst, de haren zijn allemaal dunner geworden en de dichtheid tussen de haren is kleiner als ze teruggroeien. Maar ik weet niet zeker of dit door de Kalo komt of door het harsen, want harsen vermindert stugge haren en haardichtheid ook een beetje, maar ik ben bang dat als ik 3 maanden niks eraan doe dat ik best veel haar nog terug krijg. Mijn doel is toch om het volledig kaal te krijgen.

Ik moet wel erbij zeggen dat ik het eerste half jaar Kalo fout heb gebruikt, ik heb het 3 keer over de dag verspreid opgesmeerd, maar het moet 3 keer achter elkaar. Maarja ik heb nu alweer 6-7 harsbeurten achter de rug waarbij ik het wel goed heb gebruikt en ik boek niet zoveel resultaat als andere mensen hier.

Ik begin een beetje te twijfelen aan Kalo, maar zal het nog aanzien tot de volgende zomer. Jullie horen nog van me...

cekirge 82
10 oktober 2007, 16:37
hoi allemaal

ik heb ongeveer 2 jaar geleden kalo gekocht en 7 keer ofzo (alleen de dag wanneer ik geharst heb) gebruikt. ik had het idee dat het niet hielp en ben daarna gestopt. Na het stoppen heb ik 2 of 3 keer geharst en de laatste 4 maanden alleen geschoren. nu ik scheer zie ik heel duidelijk kale plekjes (oksels en schaamstreek) het werktte dus wel bij mij...........:D

ik denk dat ik maar weer aan de kalo begin.......

Juutje
2 december 2007, 11:51
heb nu kalo ongeveer 5 a 6 keer gebruikt, zie absoluut verschil dat er minder haargroei terug komt en dat de meeste haartjes ook wat dunner zijn. echter: ik moet nog steeds om de 3 a 4 weken harsen, want ook al zijn de haartjes minder en dunner, ze zijn nog steeds teveel zichtbaar om niks te doen!! hoe staat het met de andere gebruikers..? ben benieuwd naar jullie laatste ervaringen....

Marte
3 december 2007, 17:04
Ik gebruik Kalo nu een jaar op mijn buik en borst, de haren zijn allemaal dunner geworden en de dichtheid tussen de haren is kleiner als ze teruggroeien. Maar ik weet niet zeker of dit door de Kalo komt of door het harsen, want harsen vermindert stugge haren en haardichtheid ook een beetje, maar ik ben bang dat als ik 3 maanden niks eraan doe dat ik best veel haar nog terug krijg. Mijn doel is toch om het volledig kaal te krijgen.

Ik moet wel erbij zeggen dat ik het eerste half jaar Kalo fout heb gebruikt, ik heb het 3 keer over de dag verspreid opgesmeerd, maar het moet 3 keer achter elkaar. Maarja ik heb nu alweer 6-7 harsbeurten achter de rug waarbij ik het wel goed heb gebruikt en ik boek niet zoveel resultaat als andere mensen hier.

Ik begin een beetje te twijfelen aan Kalo, maar zal het nog aanzien tot de volgende zomer. Jullie horen nog van me...

Wat kalogebruik betreft, je mag geen enkel detergent of middel gebruiken tussen kalogebruik en harsen in, aangezien dit negatieve effecten kan hebben op de werking, aldus de prducent van dit product. Volgens de producent dien je ook minstens anderhalf jaar dit product te gebruiken alvorens je enig blijvend resultaat kunt verwachten.
Indien je onthaart moet je er rekening mee houden dat de haargroei redelijk lang uitblijft, volgens korpos is dat 12 weken, stel dat je iedere keer een andere groep haren onthaart lijkt het dus inderdaad dat je kale plekken krijgt op je huid, omdat er telkens maar een kleine groep terugkomt. Rekening houdend met een mogelijks vertragend effect van kalo zal dit versterkt worden, waardoor het inderdaad lijkt alsof het na een paar maanden al resultaat geeft.
Ik weet dat jullie niet op dergelijke reacties zitten te wachten, je hoopt tenslotte toch iedere keer op t 'warm water'. Maar ik zou het zonde vinden als je je geld aan een dergelijk product uitbesteedt, terwijl het vooralsnog geen erg positieve (blijvende, op de lange duur )resultaten heeft behaald of laten zien.

xxx marte

Liesje22
4 december 2007, 12:35
Ik heb bioxet gebruikt, dat is hetzelfde als kalo en dat werkt voor geen meter bij mij. Inderdaad wat je zegt martje; het lijkt te werken maar helaas het is alleen een vertraging van de groei die optreed en het komt allemaal weer terug!

Groetjes.

Vintage
24 december 2007, 20:51
Ik ben nu zo'n 2 maanden gestopt met het harsen van mijn buik en borst en het gebruik van Kalo.

Ik vond het op zich niet zo erg om steeds te harsen, ik was gewend aan de pijn en het was beter dan scheren. Maar ik ontwikkelde allemaal rode bultjes op de huid van mijn buik rondom de navel, veroorzaakt door ingegroeide haren en irritatie. Normaal ging dit na 3-4 dagen wel weg, of na een tijd in de zon liggen.

Maar opeens verdwenen ze niet meer en nu 2 maanden later heb ik nog steeds een paar rode bultjes op mijn buik, rondom mijn navel. Harsen zal ik dus nooit meer doen in mijn leven uit de angst voor permanente littekens. En Kalo dus ook niet meer omdat Kalo slechts werkt als je harst.

In ieder geval, over de resultaten van Kalo, zo'n 15-20 harsbeurten verspreid over 50 weken. Geen enkel resultaat geboekt, ik ben nu weer zo behaart als een aap. Volle, lange, zwarte haren op mijn buik en gelukkig voor de rest nog redelijk blonde haren. Maar dat zal ook wel veranderen.
Kalo werkt voor geen ruk.

Volgende stap is denk laseren, maar dat vind ik achterlijk duur. Voor 1 behandeling ben ik minimaal 300 euro kwijt, voor mijn buik en borst. En ik lees dat ik minimaal 8-10 behandelingen nodig heb. 2400-3000 euro, echt achterlijk duur. Hopelijk komt er ooit nog een wondermiddel dat doet wat Kalo en zoveel andere producten beweren.

Nirac
25 december 2007, 06:11
Hoi Tesje
Bij mij heeft het helemaal niet geholpen. Mijn huid raakte er ook vreselijk geirriteerd van, van kwaad tot erger dus.
Gr. Nirac

Prinsesje_7
7 januari 2008, 20:03
Vandaag Kalo besteld!
Niet geschoten is altijd mis toch!
Stel je voor dat het werkt, dan kan ik die 30 euro heus wel missen.
Mijn grootste probleem is mijn buik; door het harsen is deze steeds erger behaard geworden.
Aangezien ik mijn eigen harsapparaat heb is het voor mij misschien erg effectief om Kalo te gebruiken nadat ik mijn buik heb geharst.
ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Prinsesje

Juutje
8 januari 2008, 14:43
Hoi Prinsesje,
spannend! bij mij heeft het in ieder geval al wel iets geholpen (dunner en iets minder haar). ik ben wel benieuwd naar het harsapparaat waar je het over hebt: wat is dat voor iets en waar kun je dat kopen..?
groetjes,
juutje

Prinsesje_7
8 januari 2008, 19:04
He juutje

Ik was het vreselijk zat om, om de 4 weken naar de schoonheidspecialist te moeten en weer 35 euro armer te zijn.
Daardoor ben ik een beetje gaan zoeken op internet en kwam ik op
Beautywaves.nl terecht.
Hier heb ik mn harsapparaat gekocht, en ik was bang dat ik zou schrikken van de prijzen maar het scheelt me zoooo vreselijk veel geld!:D echt een aanrader!
Service is prima, ik zou alleen wel veel tegelijk bestellen [harspatronen, en strips] ivm verzendkosten.
Zoek maar eens wat rond op de site! veel succes!

Groetjes Prinsesje

p.s. ik zelf heb geen problemen met het harsen van mn armen/handen en buik maar je moet wel flink op je tanden bijten!!

Marte
10 januari 2008, 18:34
opletten, harsen is wel niet geschikt voor gevoelige huid!!!!!!

Houdt het nauwlettend in de gaten, stop meteen als je geen enkel resultaat ziet, het is te duur en zonde om er hoop geld in te steken als het niet werkt(de blijvende resultaten met dit product zijn nl zeer gevarieerd en weinig positieve resultaten).

Juutje
10 januari 2008, 23:26
hoi prinsesje,
ik heb even op de site gekeken, is het dat enkelzijdige harsapparaat van 35 euro? ik heb nog nooit van zo'n apparaat gehoord, ik ga dan ook nooit naar de schoonheidsspecialiste (i.v.m. schaamte), maar hars altijd zelf met koude harsstrips van veet. maar wellicht dat dit nog beter werkt. alleen geen idee hoe het werkt..? verwarmt dat apparaat de hars ofzo..?
groetjes,
juutje

katie449
11 januari 2008, 10:37
Juutje,
ik gebruik al zeker 20 jaren zo'n apparaatje thuis voor het ontharen met was.
Het enige waar je moet op letten , is de temperatuur van de was : is die goed dan is het niet zo pijnlijk, het is een kwestie van ervaring opdoen.
( je stopt de wascartouche in het apparaatje en na ongeveer 20 minuten is het gebruiksklaar, er zit een roller op om gemakkelijk en gelijkmatig uit te strijken)
Nu mijn dochter zich ook onthaart met was , doen we het bij elkaar , nog zo makkelijk.
Véél goedkoper dan bij de schoonheidsspecialiste , en je doet het wanneer het je uitkomt.
De oksels ontharen met was is het enige vervelende voor mij : supergevoelig !

Juutje
11 januari 2008, 20:01
Hoi Katie,
Dank voor je reactie! Grappig dat jullie zo'n professioneel apparaat gebruiken! Klinkt wel goed inderdaad. Alleen die temperatuur van die was lijkt me nogal lastig bepalen: als het te heet is verbrand je je huid, als ie te koud is doet het veel pijn..? Hoe is het trouwens met je Kalo gebruik? :rolleyes:
Groetjes,
Juutje

Prinsesje_7
11 januari 2008, 23:33
He juutje!

Ik ben dus niet de enige haha!
Ik zou als ik jou was wel eerst een keer naar de schoonheidspecialiste gaan zodat je goed kunt opletten hoe je het zelf moet doen.
Met de haarrichting enz. Schamen hoef je je echt niet!
Voor mij moest er zelfs een speciale prijs gemaakt worden omdat er nog geen enkele vrouw haar buik is komen harsen... maar ook daar ben ik overheen gekomen.

Het apparaat is inderdaad proffesioneel, na 25min ongeveer warm en de eerste paar keer rollen lukt niet altijd even goed maar na een paar keer is de hars warm genoeg en rolt de roller zo over je huid. Te heet wordt het niet bij mij hoor! dus daar hoef je je geen zorgen voor te maken.

Maar wat ik al zei; ga eerst een keer naar de schoonheidspecialiste want als je totaal geen ervaring met zelf harsen hebt kun je nog wel eens foutjes maken waardoor het extra pijnlijk wordt.
Veel succes, ik ben benieuwd!

Liefs Prinsesje

katie449
12 januari 2008, 08:26
Juutje,
met Kalo lijkt de werking te zijn gestopt. De eerste keren zag ik wel duidelijk vermindering van haargroei , maar de laatste keer zie ik geen verschil. Toch geef ik niet zomaar op hoor. Ik heb nog produkt over dus test ik het verder uit. J ehoort het hier nog wel.

Juutje
12 januari 2008, 08:56
Hoi Katie,
He das jammer zeg dat kalo weinig meer lijkt te doen! ik moet zeggen dat ik een beetje vergelijkbare ervaring heb, de haargroei is wel minder geworden en ook wat dunner, maar ongeveer een week nadat ik geharst heb is er al wel weer haar zichtbaar!! ik wil ook nog niet opgeven omdat ik nog wel een beetje hoop heb en wel iets resultaat zie, mijn tube is ook nog niet leeg dus die maak ik zeker op. Aan de andere kant zeggen ze ook dat je het minimaal een jaar tot anderhalf jaar gebruikt moet hebben om een optimaal resultaat te krijgen, dus misschien dat ik het zo lang nog probeer vol te houden.. ik ben nu bijna driekwart jaar met kalo bezig...

Prinsesje: bedankt voor je tips. misschien dat ik me dan toch ooit over mijn angst heen moet gaan zetten... :confused: maar wat je zegt: jij bent er ook overheen gekomen :D! Nu gebruik ik dus die koude harsstrips van veet en deze zijn op zich ook best ok. alleen wel af en toe last van ingegroeide haartjes en je ben wat minder flexibel omdat de strips een vaste grootte hebben, maar evt. kun je dat natuurlijk bijknippen....
Ach ja, zo modderen we maar wat aan ;-)

Liefs,
Juutje

mijjj
26 februari 2008, 21:57
als je kalo gebruikt mag je dan eigenlijk wel douchen?
groetjes

Marte
27 februari 2008, 13:31
als je kalo gebruikt mag je dan eigenlijk wel douchen?
groetjes

normaal gezien wordt er geadviseerd bij epilar system, bv (ook op basis van een vergelijkbare methode), om 24u niet te zonnen, en minstens iets van een 8 uur,n of zoiets niet te douchen, ik merk overigens zelf, dat wanneer je erna doucht, de creme gewoon mee uitgespoeld wordt, terwijl, wanneer je dit neit doet, de creme langer kan inwerken en intrekken dan anders. Dus het lijkt me dat je toch minstens een flink aantal uur ertussen dient te laten. Mijjj, houdt het wel in de gaten, want vooralsnog zijn er zo goed als geen of bitter weinig mensen waarbij het werkelijk geholpen heeft, zeker als je echt overbeharing hebt, zijn de kansen minimaal. (zie dus dat je er neit te veel geld in stopt, zonde van t geld, dat je dan beter aan andere dingen kunt besteden die wel (meer) kans hebben te slagen.

xxx marte

Juutje
27 februari 2008, 19:17
ik heb daar laatst een vraag over gesteld bij de importeur, en die vertelde mij dat je mag douchen zodra de creme is ingetrokken, als richtlijn gaf ze dat je na 1 uur na insmeren weer kan douchen...
bij mij helpt kalo redelijk, haargroei is minder en dunner, maar ben nog niet volledig haarloos op de plekken waar ik het smeer...

Marte
28 februari 2008, 13:05
dag juutje, ik weet dat ik de vraag al eerder gesteld heb, volgens mij, maar kan me niet meer herinneren wat je antwoord hierop was, dus mijn excuses ze opnieuw te stellen, maar heb jij last van overbeharing, of gewoon gemiddelde beharing? Aangezien ik enkel redelijk positieve resultaten gehoord heb van mensen die een gemiddelde tot beperkte beharing hadden, maar vooralsnog van niemand die (nog steeds hormonaal gestimuleerde) overbeharing heeft.

xxx marte

katie449
1 maart 2008, 16:50
donderdag nog eens onthaard met was en Kalo gebruikt.
Het was redelijk lang geleden en tot mijn spijt moet ik vaststellen dat , op enkele plekken na, de haargroei niet echt vermindert.
Het is dus zeker niet HET succesprodukt dat ik dacht te hebben gevonden...zo jammer.
Ik heb wel nog over , dus ik ga nog door en laat het hier dan ook weten.

Marte
1 maart 2008, 21:38
donderdag nog eens onthaard met was en Kalo gebruikt.
Het was redelijk lang geleden en tot mijn spijt moet ik vaststellen dat , op enkele plekken na, de haargroei niet echt vermindert.
Het is dus zeker niet HET succesprodukt dat ik dacht te hebben gevonden...zo jammer.
Ik heb wel nog over , dus ik ga nog door en laat het hier dan ook weten.

erg jammer katie, ondanks het feit dat ik dit al dacht, is het toch altijd vervelend als iemand niet anders kan dan vaststellen dat opnieuw die hoop niet ingevuld wordt. Ik hoop dat je alsnog iets vindt in de toekomst!!! En hoop doet leven;). Dus laat de moed niet zakken!!!

xxx marte

Petlover
4 maart 2008, 22:14
Hoi hoi! Ik heb een paar dagen geleden Bioxet gekocht bij de apotheek. Ik denk dat het net zoiets is als Kalo. Ik kan in ieder geval proberen of het werkt toch? Nu vind ik dus wel dat een tijdje nadat je het hebt opgesmeerd de geur nogal doet denken aan ontharingscreme, (niet lekker) Hebben jullie dat probleem met Kalo ook?

Groetjes

Marte
5 maart 2008, 16:05
Tjan dat weet ik eigenlijk niet, ik heb zelf nooit ontharingscreme knn gebruiken vanwege de gevoelige huid(en dan wordt ze afgeraden aangezien deze creme's vaak veel meer kans op ontstekingen creëren). Hoe dan ook, kalo niet kopen, is duur en werkt(zo goed als) niet.!!! Het is zonde van het geld, en eerlijk gezegd ken ik maar 2 positieve reacties(waarvan 1 bij iemand met een beperkt beharingspatroon) op de zovele die ik er al gehoord heb. Dus de werking is erg betwijfelbaar...

Dududileri
18 maart 2008, 00:32
Intressante topic..
Weten jullie of er bijwerkingen zijn? En of het wel gezond voor je is?

Marte
18 maart 2008, 12:07
Dag dududileri,

Zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt zijn de positieve resultaten (zeker bij echte overbeharing) zo goed als nihil, dus als ik jou was zou ik wat voorzichtig zijn in de aanschaf (het is toch een duur product) en eerder, als je de mogelijkheid hebt, sparen voor laser of IPL(die hoe dan ook veel meer kans hebben tot slagen dan dit product). Maar goed, dat moet je natuurlijk zelf bepalen. Ikzelf heb na 2 jaar iedere week rijkelijk smeren, geen enkel resultaat behaald.

Wat bijwerkingen betreft, allergische reacties zijn mogelijk. Tja, of het gezond is, ik denk dat het niet ongezonder is dan al die andere creme's en cosmetica.

veel succes!!!

xxx marte

Poehf
9 april 2008, 20:10
Hallo Marte & Iedereen hier,

Ik ben nieuw lid, heb net het hele Kalo verhaal gelezen, lichtelijk depresief :P
Ik ben erg overbehaard (donkere, dikke stugge haren overal op mijn lichaam, behalve op mijn gezicht...) en wil dit soort producten altijd heeeel graag geloven. Zie de laatste tijd ook veel reclames van Bioxet, ook een erg prijzig product. Jammer dat dit soort producten dus beter werkt op beharing die redelijk goed te handhaven is, in plaats van dat het werkt voor vrouwen en meisjes die echt een probleem hebben.
Mag ik vragen wat jij nu doet om je overbeharing onder controle te houden? Ik dagdroom vaak over laser behandelingen, maar het prijskaartje wat daar aan hangt is zo groot.
Ik ben er pas net achter dat dit forum bestaat, en ik vind het super! Al mijn vriendinnetjes zijn mooi glad en zacht en zeer lichtbehaard, en die snappen niet altijd hoeveel problemen het kan geven, lichamelijk en psychisch, om er zo uit te zien als ik.

Liefs, Poehf

Alex20
13 april 2008, 21:51
KALO KAN LEIDEN TOT BORSTKANKER !!!

Ok, nu ik de aandacht heb hoop ik graag dat men onmiddelijk stopt met het gebruik van dit spul.

Ok ik heb dit topic dus al enige tijd in de gaten gehouden en wil graag het een en ander kwijt in de hoop dat mensen de volgende keer wel effe nadenken voordat ze iets aanschaffen. In het verleden heb ik als consument vaak de fout gemaakt dat ik iets kocht zonder enige onderzoek. Kreeg er vaak spijt van, gelukkig heb ik die fout niet gemaakt bij Kalo en heb me 60 euro kunnen besparen.

Hier is een belangrijk artikel en ik vindt dat iedereen die Kalo gebruikt of van plan is om te gebruiken dit moet lezen:
http://www.bostonschoolofelectrolysis.com/boston-electrolysis-48.html

Kortom, Kalo kan leiden tot borstkanker bij vrouwen. Jah, ik schrok er echt van. En het heeft geen toestemming van de FDA.

Ik raad iedereen aan om dat artikel van dokter Kimberly aandachtig door te nemen.

Ik ben gewoon ontzettend blij dat ik dit product niet heb besteld en tja je schrikt er echt van, toen ik effe wat reviews zat te zoeken over Kalo op google kwam ik dit soort nieuwsberichten tegen.

Juutje
14 april 2008, 19:38
Ieks, dit is wel een heel naar bericht inderdaad. Ik heb Kalo een jaar gebruikt (nu gestopt want deed toch te weinig en laat mij nu harsen bij een schoonheidsspecialiste), dus vind dit toch wel een beetje eng...:sad:

Chenill
18 april 2008, 21:32
weet iemand hier toevallig of Bioxet wel toestemming heeft van de FDA en dit verder wel veilig is?

ik vind het toch bizar dat kala kan leiden tot borstkanker, maar goed daarintegen zeggen mensen dat ook over deodaurant/anti-transparante producten van Sanex..

ik ben overigens wel benieuwd naar de meningen anno 2008 over Kala? en of er nou werkelijk is bewezen dat het kankerverwekkend is?

Marte
21 april 2008, 16:58
Zucht, ik vind het heel vervelend opnieuw dit te moeten vertellen, ik had ook liever het tegendeel bewezen, hetgeen had betekend dat ikzelf geen overbeharing meer had, maar lieve chenill, bioxet is net iets dergelijks als kalo en al die andere producten in deze series en dezelfde lijn, wat dus over het algemeen betekent dat je er van uit mag gaan dat het niet werkt, of het wel goedkeuring heeft weet ik niet, maar ik betwijfel het ten zeerste.

Wat die borstkankerproducerende producten betreft, dit klopt voor vele deodorants, niet alleen van sanex, elk product met aluminium chlorohydrate kan het risico verhogen. Maar ook veel weekmakers in plasticsoorten vergroten de kans op (borst)kanker. Dit is allemaal al lang en uitgebreid bewezen en de wereld rondgegaan, alleen is de farmaceutische en cosmetische industrie hier niet erg happig op, op deze informatie, aangezien dat erg nadeling voor hun inkomsten is. Dus resultaat dat er met de info weinig aan gedaan wordt.

Ik hoop dat je iets anders vindt, want dergelijke smeerseltjes zijn over het algemeen puur zakkenrollerij.

Wat je vraag betreft wat ik ertegen doe, ik heb alles al uitgeprobeerd, en ben helaas de wetenschappelijk interessante uitzondering op de regel, want tot nog toe heeft, inmiddels 10 jaar verder, geen enkele vorm van behandeling ook maar enig resultaat gehad. Het enige wat ik dus nu doe en kan doen is hopen op een wondermiddel in de toekomst voor sterk hormonaal bepaalde, en om de paar maand verergerende blonde tot witte overbeharing, en verder mezelf zo veel mogelijk accepteren zoals ik ben.

Probeer je neit te veel te spiegelen aan mij, want, ik weet, ik ben neit zo'n hoopscheppend geval voor jullie, nieuwe leden die een oplossing voor de overbeharing zoeken. Blijkbaar is mijn geval erg zeldzaam, dus ga er, zeker in eerste instantie niet vanuit dat je ook de loterij gewonnen hebt. Wel is het zo dat blonde overbeharing een moeilijk geval is om te behandelen. Er zijn vrij weinig behandelmethoden die op deze vorm van overbeharing resultaat boeken en effect hebben.

Belangrijk is vooral dat je kijkt welke mogelijkheden er voor jou zijn, of ze effect (kunnen) hebben bij je, en dat je je leven niet laat bepalen door je overbeharing en de bijbehorende onzekerheid en/of schaamte, aangezien je enkel jezelf hiermee benadeelt. Probeer jezelf ook te accepteren zoals je bent.

Hoe dan ook, heel veel succes, en ik hoop werkelijk van harte dat je, jullie, een oplossing vinden die voor je/jullie werkt en helpt!

xxx marte

victoria
22 april 2008, 16:14
hallo allemaal,
ik heb net al jullie reacties gelezen over overbeharing,kalo,bioxet enz
en ik kon mijn tranen bijna niet inhouden.
ik heb ook overbeharing (maar weet niet welke soort)
ik ben 16 jaar en het is erg klote als op zo`n leeftijd haren op je buik enz hebt, je kunt geen topjes dragen niet zwemmen.
mijn huisarts zei dat je er niets tegen kon doen.
ik vestigde mijn hoop op boixet en kalo maar nu ik jullie reacties over hoor....help dus niet.
heeft iemand ervaring met op jonge leeftijd overbeharing te hebben?
en nog tips?

groeten victoria

Marte
23 april 2008, 16:06
hallo allemaal,
ik heb net al jullie reacties gelezen over overbeharing,kalo,bioxet enz
en ik kon mijn tranen bijna niet inhouden.
ik heb ook overbeharing (maar weet niet welke soort)
ik ben 16 jaar en het is erg klote als op zo`n leeftijd haren op je buik enz hebt, je kunt geen topjes dragen niet zwemmen.
mijn huisarts zei dat je er niets tegen kon doen.
ik vestigde mijn hoop op boixet en kalo maar nu ik jullie reacties over hoor....help dus niet.
heeft iemand ervaring met op jonge leeftijd overbeharing te hebben?
en nog tips?

groeten victoria

dag victoria,

ik begrijp je erg goed, en idd, dit is allesbehalve aangenaam. Wat je huisarts je zegt, klopt enerzijds wel, het is, als het hormonaal en erfelijk is ingegeven, erg moeilijk om dit volledig tegen te houden, maar, met medicatie kun je wel een gedeelte voorkomen of op zijn minst vertragen. Hoe dan ook, als je er erg last van hebt zou ik toch eens naar dermatologe of gynecologe gaan, zij kunnen bekijken of er een lichamelijk oorzaak is en of er iets aan te doen is, of er een behandeling opgestart moet worden, en welke mogelijkheden er kunnen zijn. Ikzelf heb altijd , vanaf mjin 12de, een veel meer dan gemiddelde beharing gehad tot mijn 20ste(daarna is het echt serieuze overbeharing geworden), lees snor, overbehaarde onderbenen, overbehaarde armen, en idd een flinke donkere streep op mijn buik.

Hoe dan ook, blijven zitten met zo'n probleem heeft geen zin, dus probeer toch eens naar een specialist te stappen. Zij kan ook zeggen of en welke mogelijke blijvende ontharingstechnieken voor je geschikt zijn(hoewel je daar op de moment wel ngo wat jong voor ben,t want hoe jonger, hoe meer kans dat de beharing na een tijd terugkomen.

Besteed in ieder geval geen geld aan dergelijke middeltjes als kalo en bioxet want dat is helaas, verloren geld.

heel veel succes en houd de moed erin!!

xxx marte

Alex20
27 april 2008, 13:12
Beste Marte,

Je hebt gelijk dat het middel ''Methylparaben'' in veel cosmetische producten zitten. Maar als men deze producten met mate gebruikt is het nog redelijk veilig. Ik heb haargroeiremmers gebruikt bij het harsen waarin Methylparaben zat, hielp niet echt en ben gestopt. Nu probeer ik steeds meer producten aan te schaffen die de gezondheid niet schaden.

Kalo aan de andere hand, gebruikt maar liefst 4 stoffen samen, Methyl-, Propulparaben, Diazolidinyl Urea en Triethanolamine. Tezamen vormen ze een grote risico voor borstkanker bij vrouwen.

Bij de drogisterij.net heb ik onder dit product een recensie geschreven en ze hebben hem steeds zo snel mogelijk verwijderd. Ik vindt het jammer dat mensen zo ''gevoelloos'' kunnen zijn wat betreft gezondheid, alleen voor geld.

Allot of cosmetic companies use Methylparaben and other derivative parabens that they claim are safe when used in small amounts on the other hand they have not considered the amount used and the accumulative affect of years of use. Nonetheless Kalo Hair Growth Inhibitor uses four known carcinogens Methylparaben, Propylparaben, Diazolidinyl Urea and Triethanolamine as ingredients and in my opinion this represents a clear and present danger to the health of consumers.

Research studies have discovered laboratory confirmation of substances called parabens found in tissue samples of breast cancer tumors. Methylparaben and paraben derivatives are used in some underarm products as preservatives in under arm deodorants, cosmetics and lotions however Kalo Hair Growth Inhibitor lists four known carcinogens Methylparaben, Propylparaben and Diazolidinyl Urea and Triethanolamine may or could have entered the breast through the underarms in these cases. A possible concern is that in other studies, parabens have been found to have weak estrogen-like properties. Estrogen is a female hormone known to cause breast cells normal and cancerous to grow and divide, and some conditions that increase the body’s exposure to estrogen not having children, late menopause, obesity, etc. have been linked to an increased risk of breast cancer. But there are important points here when you use Kalo Hair Growth Inhibitor for temporary under arm, bikini line and breast hair removal.

The bottom line is that these are early findings will require detailed studies which will be needed to determine exactly what direct effect these known carcinogens Methylparaben, Propylparaben, Diazolidinyl Urea and Triethanolamine used in Kalo Hair Growth Inhibitor might have as a direct risk or link to breast cancer. This topic will undoubtedly receive a lot of scientific attention in the near future. However is it safe for consumers to take the risk of using a product with four known carcinogens listed as ingredients used in Kalo Hair Growth Inhibitor?

Mothers should be concerned about their adolescent daughters who use Kalo Hair Growth Inhibitor because they could be be at a higher risk with carcinogens that are or could linked to breast cancer, birth defects and harm to the female reproductive system. However it is my professional opinion that until Kalo Hair Growth Inhibitor can be proven safe and not linked to breast or any other cancer it should be removed from the market by the FDA until proven safe.

Conversation and emails sent to Tom Davidson of Nisim International manufacturer of Kalo Hair Growth Inhibitor requesting that his distributors most notably Mr. Mike Belitz aka Mike Jones and alias David James should cease and desist using my professional name Boston School Of Electrolysis and reputation to sell Kalo Hair Growth Inhibitor have been ignored. Mr. Davidson has claimed and stated to me he cannot not control his Canadian Distributors in Canada and the United States. Tom Davidson used this as a ruse claiming he cannot and will not control his distributors for the sake of the American dollar.

For the record and so you will know Boston School of Electrolysis is not affiliated with Kalo Hair Growth Inhibitor in any form or manner. In fact I have complained to Tom Davidson about his distributors for illegally using my name and professional reputation to sell his under the counter scam ridden product Kalo Hair Growth Inhibitor. In addition any claim by Tom Davidson of Nisim International that using Kalo Hair Growth Inhibitor will result in permanent hair removal is a gross exaggerated lie. Fact and for the record there is not one microscopic shred of evidence to prove that Kalo Hair Growth Inhibitor will cause or result in permanent hair removal in any form or manner, and that’s the fact and the known truth!
En het spijt me echt zeer als de dames hiervan flink hebben moeten schrikken, ik wou gewoon mensen ervoor waarschuwen. Op zich hoeft men niet te schrikken, als men stopt zal het genoeg zijn. En ook hier nooit meer aan beginnen. Zoals Marte al zegt, en 100% gelijk heeft, geloof nooit, NOOIT, in producten die beloven dat ze haar permanent kunnen verwijderen. De enige manier is via een deskundige d.m.v. laser etc. Producten van een paar tientjes zijn niks anders dan een goedkope verkooptruc. Niet alleen werkt het niet, je tast ook je kostbare huid flink aan.

Ik ben niet echt overbehaard, maar wel behaard genoeg dat ik hier psychologisch erg onder heb geleden. Ik was op het punt om Kalo te bestellen, ik wist dat het niet zou helpen en ik wist dat het bullsh!t was maar als je er psychologisch zo onder lijdt dan denk je niet echt rationeel na, je denkt steeds ''ja maar what if ?''.

Mijn advies is niet echt origineel maar misschien zou het wel helpen.
Ik hars nu tot ik genoeg geld gespaard heb voor laser. Harsen is op zich pijnlijk, maar wie mooi wil zijn moet lijden. Maar de resultaten zijn ''goed''. Tot het haar weer zichtbaar teruggroeit is er al een dikke maand voorbij. In de winter hoef je niet te harsen, dus je hoeft maar 3-4 keer te harsen per jaar. Op zich niet erg. En wat ik merk is, dat na een paar keer harsen de haartjes redelijk minder teruggroeien. Het is dunner, zachter en minder zichtbaar na een paar keer harsen. Tot je gaat laseren is harsen echt een goede oplossing. Je kunt gaan zwemmen, je kunt lekker buiten wandelen. Het helpt je psychologisch echt, het voelt aan als een grote opluchting. Je stoot al het negatieve energie af en absorbeert positieve energie en vertrouwen.

Het beste aan iedereen, het is leuk en op zich een opluchting dat men hierover onderling kan praten.

Juutje
27 april 2008, 19:53
Hoi Alex,
Ik laat mij ook sinds kort harsen bij een schoonheidsspecialiste (bikinilijn en oksels), echter bij mij groeien de haren al na 2 weken terug! En bovendien heb ik erg last van ingegroeide haartjes bij mijn bikinilijn, wat heel erg lelijk is want dat zijn allemaal donkere zwarte punten onder de huid die je goed ziet. Daarnaast heb ik bij mijn oksels vaak ook last van een verbrande huid na het harsen, waardoor ik lelijke rode plekken heb die pas na ca. 1,5 week weg zijn. Heb jij daar geen last van bij het harsen...? ben benieuwd naar je reactie want ik was blij dat ik eindelijk de stap had gezet naar de schoonheidsspecialist maar ben nog niet helemaal blij met het resultaat...

Laser vrouw
28 april 2008, 11:08
hallo allemaal,
ik heb net al jullie reacties gelezen over overbeharing,kalo,bioxet enz
en ik kon mijn tranen bijna niet inhouden.
ik heb ook overbeharing (maar weet niet welke soort)
ik ben 16 jaar en het is erg klote als op zo`n leeftijd haren op je buik enz hebt, je kunt geen topjes dragen niet zwemmen.
mijn huisarts zei dat je er niets tegen kon doen.
ik vestigde mijn hoop op boixet en kalo maar nu ik jullie reacties over hoor....help dus niet.
heeft iemand ervaring met op jonge leeftijd overbeharing te hebben?
en nog tips?

groeten victoria

Beste Victoria,

Ik zelf werk al jaren als laserspecialiste en heb de afgelopen jaren al menige jonge meiden behandeld, dus misschien kan ik je wat tips geven.

Ten eerste adviseren wij bij extreme overbeharing om voordat je een permanente behandeling ondergaat om een hormoon afwijking (met name hirsutisme) uit te sluiten.
Dit kan zoals Marte al zei bij een dermatoloog of gynacoloog.
Het is namelijk bij Hirsutisme niet mogelijk om permanent van je haren af te komen, je kan wel een heel goed resultaat behalen maar je zal elk jaar 1 na behandeling nodig hebben, en dit is toch fijn om van te voren te weten.
De meiden die ik heb behandeld daarvan zijn er maar een paar met hirsutisme en die komen ook elk jaar terug voor 1 na behandeling maar de meeste meiden zijn met een sessie van 5 tot 8 behandelingen van de overbeharing af en die komen pas na een paar jaar terug voor een na behandeling.
Na behandelingen zijn helaas (met wat voor apparaat er wordt gebruikt) altijd nodig omdat je lichaam nieuwe haren blijft produceren.

Mijn advies (ik weet niet of je het inmiddels al hebt gedaan maar) praat er over met je moeder voor haar hoef je je echt niet te schamen wie weet heeft zij wel het zelfde probleem maar weten jullie het niet van elkaar.
Er zijn veel klinieken in Nederland waar je gratis op gesprek kan gaan dan wordt alles over de behandeling uit gelegd en kan er ook een gratis proefstukje bij je worden gedaan, wacht het resultaat af en laat je pas behandelen als je je ergens goed bij voelt.


Als je ooit vragen hebt stel ze gerust waar ik kan zal ik ze beantwoorden,mag ook via PM.
Heel veel succes!

victoria
29 april 2008, 16:38
Beste Victoria,

Ik zelf werk al jaren als laserspecialiste en heb de afgelopen jaren al menige jonge meiden behandeld, dus misschien kan ik je wat tips geven.

Ten eerste adviseren wij bij extreme overbeharing om voordat je een permanente behandeling ondergaat om een hormoon afwijking (met name hirsutisme) uit te sluiten.
Dit kan zoals Marte al zei bij een dermatoloog of gynacoloog.
Het is namelijk bij Hirsutisme niet mogelijk om permanent van je haren af te komen, je kan wel een heel goed resultaat behalen maar je zal elk jaar 1 na behandeling nodig hebben, en dit is toch fijn om van te voren te weten.
De meiden die ik heb behandeld daarvan zijn er maar een paar met hirsutisme en die komen ook elk jaar terug voor 1 na behandeling maar de meeste meiden zijn met een sessie van 5 tot 8 behandelingen van de overbeharing af en die komen pas na een paar jaar terug voor een na behandeling.
Na behandelingen zijn helaas (met wat voor apparaat er wordt gebruikt) altijd nodig omdat je lichaam nieuwe haren blijft produceren.

Mijn advies (ik weet niet of je het inmiddels al hebt gedaan maar) praat er over met je moeder voor haar hoef je je echt niet te schamen wie weet heeft zij wel het zelfde probleem maar weten jullie het niet van elkaar.
Er zijn veel klinieken in Nederland waar je gratis op gesprek kan gaan dan wordt alles over de behandeling uit gelegd en kan er ook een gratis proefstukje bij je worden gedaan, wacht het resultaat af en laat je pas behandelen als je je ergens goed bij voelt.


Als je ooit vragen hebt stel ze gerust waar ik kan zal ik ze beantwoorden,mag ook via PM.
Heel veel succes!
hardstikke bedant voor je advies,ik ben wel van plan om naar een dermatoloog of gynacoloog te gaan hopelijk kunnen ze me meer vertellen.
Wat mij moeder betreft,ik probeer het vakk met haar over te hebben,maar ze negeert het een beetje.Ze vindt dat ik overdrijf (is zeker niet het geval).
ik kan me goed voorstellen dat ze de ernst er van niet zit.
Mij moeder heeft zelf geen 1 haartje op haar arm(beetje overdreven).
En ze heeft ook geen overbeharing nooit gehad.

nogmaals heel erg bedankt voor je advies, en Marte jij ook bedankt voor je advies

Marte
1 mei 2008, 17:24
hardstikke bedant voor je advies,ik ben wel van plan om naar een dermatoloog of gynacoloog te gaan hopelijk kunnen ze me meer vertellen.
Wat mij moeder betreft,ik probeer het vakk met haar over te hebben,maar ze negeert het een beetje.Ze vindt dat ik overdrijf (is zeker niet het geval).
ik kan me goed voorstellen dat ze de ernst er van niet zit.
Mij moeder heeft zelf geen 1 haartje op haar arm(beetje overdreven).
En ze heeft ook geen overbeharing nooit gehad.

nogmaals heel erg bedankt voor je advies, en Marte jij ook bedankt voor je advies

dag viky,

wat je over je moeder schrijft begrijp ik en herken ik zelfs in de reacties van mijn eigen moeder. hypotheses voor de reden zijn er velerlei, alleen de exacte redenen???

Bovendien is het voor anderen(mensen in het algemeen) moeilijk zich in een situatie in te leven die ver van de eigen leefwereld afstaat.

Het beste lijkt me om naar een specialist te gaan, zij kunnen er een objectiever oordeel over vellen en eventuele mogelijke oorzaken uitsluiten.Mss dat dit iets is??

xxx marte


Dag juutje,

wat het harsen betreft, dit heb ikzelf ook altijd gehad, zowel met epileren, scheren als harsen. Bij mij staan de haren er na een week al zo goed als allemaal terug, ik weet dat dit in theorie niet kan, maar ook bij de allereerste keer ontharen of na een zeer lange periode, staan er na een week alle haren al weer terug. (na het scheren heb ik na een paar uur al weer stoppels)De rode kleur trekt meestal na 24 uur weg, maar idd de onstekingen blijven, waty wel helpt is scrubben en die zones onder geen enkele beding insmeren, ik merk nl dat, zodra ik deze zones insmeer, de huid en haarvaatjes zich sluiten waardoor de haren niet door de huid kunnen en onderhuids verder groeien in het haarvaatje, met alle ontstekingen tot gevolg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf ook nog geen enkele sluitende oplossing voor gevonden heb, buiten afwisselen met scheren, niet insmeren, en veel en uitgebreid scrubben(want helaas ook niet al te goed is voor de huid).

xxx marte

Juutje
2 mei 2008, 08:05
martje, bedankt voor je reactie. Tsja, echt irritant he.. Ik moet vanmiddag weer voor een harsbeurtje, maar als het na de zomer het harsen me nog steeds niet bevalt moet ik misschien toch maar richting de lasertherapie... Ik zie daar alleen een beetje tegenop, vooral omdat door het harsen de haartjes op bepaalde plekken dunner zijn geworden en voor laser moet je weer gaan scheren.. Bovendien vraag ik me af of de behandeling nog voldoende pakt als je al veel geharst hebt... Ach ja, zo houdt de beharing me weer lekker bezig.. :confused:

Marte
2 mei 2008, 13:22
martje, bedankt voor je reactie. Tsja, echt irritant he.. Ik moet vanmiddag weer voor een harsbeurtje, maar als het na de zomer het harsen me nog steeds niet bevalt moet ik misschien toch maar richting de lasertherapie... Ik zie daar alleen een beetje tegenop, vooral omdat door het harsen de haartjes op bepaalde plekken dunner zijn geworden en voor laser moet je weer gaan scheren.. Bovendien vraag ik me af of de behandeling nog voldoende pakt als je al veel geharst hebt... Ach ja, zo houdt de beharing me weer lekker bezig.. :confused:

dag juutje, troost je, ik denk dat op de moment, als er mooi weer in aantocht is, miljoenen, zoniet miljarden mensen op deze aardbol een diepe zucht slaken omdat ze weer een gevecht moeten leveren tegen al die haren, want, met de winter zijn bepaalde plekken toch grotendeels verborgen, in de zomer is dat toch al iets moeilijker.

Wat dat harsen betreft voor laserbehandelingen, dat is natuurlijk wel zo, anderzijds, als ik zie dat mijn zussen zich daar jaren hebben geharst en geepileerd, en met succes beiden laserbehandelingen hebben ondergaan, denk ik dat je jezelf vooral neit al te veel schrik moet aanpraten. Als je twijfelt, of schrik hebt en het geld, probeer dan eens een proefbehandelingetje ergens(zie wel dat je naar een goede en professionele gaat!!!!) Zeker als het je zo dwars zit en belemmert, met een probleem blijven zitten is nooit aangenaam, en als je de kans en mogelijkheid hebt om aan dat probleem iets te doen...

Hoe dan ook, veel succes, en mcoht ik onverhoop toch nog een oplossing vinden tegen die ingegroeide haren, reken maar dat heel het forum dit weet!!!

xxx marte

Shopgirl
20 juli 2008, 19:20
Hallo,

Ik heb vandaag het product 'Kalo' crème gekocht (vogelmarkt/Antwerpen).

Nu pas heb ik gezien dat er al een hele discussie van is op het forum en heb de tijd genomen om het te lezen.
Ik lijd heel erg aan haar op mijn gezicht en heb het product, zoals Alex20 geschreven heeft, gekocht omdat 'ja maar what if?' Hij heeft gelijk, als je er zo (veel jaren) onder lijdt, denk je niet meer rationeel na en wil je wel geloven dat er eindelijk een antwoord is voor je probleem.

Laser is bij mij geen oplossing omdat ik blonde haren heb. Ik moet om de week mijn gezicht harsen (soms wel 2 keer!!!); Ik doe het zelf en dan nog zit ik er met een pincetje aan voor het resterend haar. 't Is bij mij echt een nachtmerrie. Ik ben er altijd zeker van dat mensen die met mij spreken merken dat ik haar op mijn gezicht heb. Heel erg vervelend!!! Ik doe dit al ongeveer 8 jaar. Ben al bij schoonheidspecialisten/3 dermatologen geweest voor epileren, waxen, de pil genomen, enz... geen resultaat!
Het haar op mijn gezicht is heel erg stug en soms wel donker (maar weerniet genoeg donker om het met laserbehandeling te latenverwijderen).
Oksels en benen moet ik enkel om de twee maanden harsen ...

Nu denk ik wel dat ik Kalo ga uitproberen.
(Eens zien of ik daar geen allergische reacties aan overhoud)
Moest het helpen dat ik om de 4 weken moet harsen, dan is het voor mij al de moeite waard.

Ik heb gemerkt dat er hier mensen zijn die het product sinds 2004 gebruiken, graag zou ik willen weten hoe het daar is afgelopen.

Groetjes en sterkte!

ziggy007
22 juli 2008, 22:26
Hoi, ik ben een jongen en werkzaam in een zwembad in Nijmegen, Heb altijd mijn haren op mijn buik en borst geepileerd. Nu is het zo dat de haren sneller en meer terug komen. Ook wanneer er stoppeltjes komen is het zo dat het moeilijker epileren is en er allemaal rode bultjes ontstaan. Graag wilde ik weten of kalo geschikt is voor mij of dat iemand nog andere methodes weet, waardoor anderen niet kunnen zien dat je geharst of geeplieerd hebt.(Dit is in verband met mijn werk erg storend en niet leuk)Wie kan mij uit de brand helpen????

Marte
24 juli 2008, 12:43
dag ziggy, allereerst, die rode bultjes zijn idd erg moeilijk te vermijden, goed scrubben, je huid goed hydrateren, en met harsen schijnt het ook minder te zijn dan met epileren.

Maar voor zowel jou als shopgirl, neen, kalo is niet geschikt, het is bovendien gebleken dat het kankerverwekkend is, ik heb het drie jaar gebruikt(op mijn benen heb ik het toch langer gebriukt, om zo een aantal tubes die ik nog had staan op te maken) en heb werkelijk waar geen enkel effect bemerkt. Ook ik heb blond haar, en alles geprobeerd, maar van kalo(en andere vergelijkbare smeersels) kun je gewoonweg geen effect verwachten, zij het misschien een heel licht vertragend effect op den lange duur(na een flink aantal jaar iedere week epileren), en ik denk dat het dan veel goedkoper zou uitkomen indien je je om de 12 weken zou laten epileren met epilar system(ook daar zijn de resultaten twijfelachtig, maar lijken me wetenschappelijker onderbouwd dan kalo en andere smeerseltjes). Mocht je epilar overwegen houd dan wel in de gaten dat ze vaak aanraden om de maand of 6 weken te gaan, dat hoeft echter niet, normaal gezien zou om de 8-12 weken moeten volstaan, dus laat je niet ompraten!!

Sorry hiervoor, ik hoop dat jullie toch nog iets vinden, in de toekomst dat wel helpt, en wel het gewenste effect bekomt.
xxx marte

Shopgirl
25 juli 2008, 14:50
Dank u Marte.

Mensen met donker haar denken altijd dat wij, met blond haar beter vanaf zijn. Ik denk er anders over, de mensen met donker haar kunnen er tenminste iets aan doen zoals laser enz. Heb 1 jaar lang epilar gedaan om de 4-6 weken en ook geen effect gezien --- erg frustrerend.
Marte, dat het is gebleken dat kalo kankerverwekkend is, dat zeggen ze tegenwoordig over zoveel dingens dat ik ook niet meer weet wat wel of wat niet te geloven, he



Groetjes,
Shopgirl

Marte
26 juli 2008, 15:03
Dank u Marte.

Mensen met donker haar denken altijd dat wij, met blond haar beter vanaf zijn. Ik denk er anders over, de mensen met donker haar kunnen er tenminste iets aan doen zoals laser enz. Heb 1 jaar lang epilar gedaan om de 4-6 weken en ook geen effect gezien --- erg frustrerend.
Marte, dat het is gebleken dat kalo kankerverwekkend is, dat zeggen ze tegenwoordig over zoveel dingens dat ik ook niet meer weet wat wel of wat niet te geloven, he



Groetjes,
Shopgirl

dag shopgirl, ,

dat je op den duur neit meer weet wat wel en niet te geloven kan ik me voorstellen, maar je mag ervan uitgaan, dat in 90 procent van de gevallen(en denk ik zelfs meer) de verhalen en resultaten uit odnerzoek dat iets kankerverwekkend is, ook juist is. De reden dat er, of niets aangedaan wordt, of de zaak in een doofpot gestoken wordt of afgebroken heeft vaak met veel geld te maken, de straling van gsm's zijn effectief kankerverwekkend, maar iedereen heeft toch een gsm, en er wordt verder ook neits aan gedaan, want big bussiness, aluminium chlorohydrate dat in bijna alle deo's zit is idd borstkankerverwekkend, (vooral in combi met andere producten), maar als je dit zou verbieden zou dat betekenen dat je zo goed als alle deo's en zeer veel cosmetica zou verbieden, dus wordt er niets aan gedaan, of het onderzoek afgebroken.

kalo blijkt echt het risico op borstkanker te vergroten, maar er zijn natuurlijk ook een hoop andere factoren die hierin een rol spelen.

Tja, het nadeel van blonde overbeharing is idd dat wij niets kunnen doen, en er geen enkele blijvende behandeling werkt voor ons. Anderzijds zijn er ook een hoop donkere mensen of mensen met donkere overbeharing die geen resultaten behalen, dus ja..., overbeharing is nooit leuk, of het nu blond of donker is, en zeker niet als je geen hoop of kans op verbetering hiervan hebt.

Persoonlijk zou ik wel geen geld steken in kalo, want het blijft toch een duur product, en de kans op effect is nihil, ik ken maar 2v mensen die positieve reacties gaven, een die geen overbeharing had, en in een beginstadium positief was, een ander die achteraf positief was, en dat vind ik erg magertjes, om dit te adviseren aan anderen. Zeker als je bekijkt dat ikzelf 3 jaar op bepaalde gebieden elke week gesmeerd heb,een hoop geld eraan besteed, zonder ook maar iets van resultaat te zien.

Maar goed bemoedigend is zoiets natuurlijk niet, en sorry hiervoor.

Hoe dan ook, veel succes, en hopelijk wordt er ooit toch een oplossing gevonden voor mensen met overbeharing die met de reguliere oplossingen niets zijn.

Shopgirl
27 juli 2008, 00:46
Hallo Marte,

Ik vind het heel flink van je dat je kalo 3(!) jaar geprobeerd had, persoonlijk zou ik na 3-4 maanden stoppen.
Ik ben bij een (dure) huiddokter geweest:
Ik wandel de kamer binnen, ben nog niet gaan zitten, heb haar verteld dat ik voor het haar op mijn gezicht kom en ze zei gewoon: Ik kan niks voor je doen!
Daarmee uit, ik kon betalen en wegwezen!!!
Ik vond dit wel heel raar en naar ...

Marte
9 augustus 2008, 15:14
nou, daar ben je ook vet mee! Alleszins wel heel eerlijk natuurlijk, maar een minder crue manier om dat te zeggen had best gemogen, als arts zijnde.

De reden dat ik zolang ben doorgegaan is omdat ik alles geprobeerd heb en niets werkt, dus op den duur krijg je een instelling van baat het niet, dan schaadt het niet, enfin, dat laatste blijkt nu bij kalo ook niet meer te kloppen.

Moii.
9 augustus 2008, 16:19
?!

Je hebt haar moeten betalen terwijl het enige dat ze je gezegd heeft is dat ze niets voor je kan doen? Shopgirl, dat vind ik zó erg! Hoe durft ze! Het minste wat ze zou kunnen doen is je onderzoeken, of bloed nemen om te kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn of weet ik veel .. Ik vind dat die dokter onredelijk doet, je laten betalen zonder je informatie te geven of door te sturen, gewoon voor het antwoord: 'Ik kan niks voor je doen.' Misschien kan je best naar een dermatoloog gaan, of misschien een andere dokter zoeken. Waarschijnlijk zal die wel iets meer voor je doen dan jouw huisarts!

Shopgirl en Marte, ik heb donkere overbeharing. Persoonlijk zou ik veel liever blonde overbeharing hebben, omdat als ik mijn benen scheer je toch altijd stoppeltjes ziet, zelfs al heb ik me net geschoren, bij blond haar denk ik dat dat minder opvalt, + de haren op je lichaam vallen volgens mij allemaal minder op dan donkere haren, maar blonde overbeharing heeft dan weer andere nadelen, zoals dat laseren minder/geen effect heeft. Zo heeft elke vorm van overbeharing zijn nadelen. Maar overbeharing als zoals Marte al zei NOOIT LEUK..

Veel succes!

Marte
12 augustus 2008, 13:18
dag moii, ik begrijp je reactie, en toch, met donkere overbeharing heb je véél meer kans dat je er iets in de toekomst aan kunt doen dan met blonde. Wat voor jou mss toch een beter toekomstperspectief biedt. Hoewel dat op dit moment natuurlijk minder leuk is.

Hadewich
14 augustus 2008, 16:13
dag moii, ik begrijp je reactie, en toch, met donkere overbeharing heb je véél meer kans dat je er iets in de toekomst aan kunt doen dan met blonde. Wat voor jou mss toch een beter toekomstperspectief biedt. Hoewel dat op dit moment natuurlijk minder leuk is.
Ik heb mezelf altijd gehaat dat ik zo'n donker haar had (en ook nog eens een bleke huid waardoor het extra opvalt), maar sinds ik hier dit forum lees lijkt het net de meest ideale situatie te zijn om ervan af te geraken. Ik was ook altijd onzettend jaloers op blonde mensen, ook al zie je dat haar, 't is helemaal niet lelijk. Maar dus, voor de eerste keer in mijn leven blijken er ook positieve kanten aan te zijn, echt fijn om te horen! (ooit als ik geld heb kan ik er dan mss eens iets aan doen ;))

Marte
14 augustus 2008, 22:37
Ik heb mezelf altijd gehaat dat ik zo'n donker haar had (en ook nog eens een bleke huid waardoor het extra opvalt), maar sinds ik hier dit forum lees lijkt het net de meest ideale situatie te zijn om ervan af te geraken. Ik was ook altijd onzettend jaloers op blonde mensen, ook al zie je dat haar, 't is helemaal niet lelijk. Maar dus, voor de eerste keer in mijn leven blijken er ook positieve kanten aan te zijn, echt fijn om te horen! (ooit als ik geld heb kan ik er dan mss eens iets aan doen ;))

ja, aan alle vervelende kanten zitten ook positieve aspecten!!! gelukkig maar!!
ik hoop dat je idd in de toekomst wat aan je beharing kunt doen(en mss dat het tegen die tijd ook wat minder kost vr je)!!
heel veel succes hadewich!

Shopgirl
15 augustus 2008, 01:00
Hallo iedereen!!
Zo, vandaag ben ik dus 'officieel' gestopt met Kalo na een proefperiode van een maand!
Mijn moeder heeft me doen inzien dat het geen zin heeft omdat het toch niet helpt en dat ik inderdaad allemaal rode puntjes en puistjes heb gekregen die ik normaal niet heb, dus voor mij hoeft het natuurlijk niet meer!
Ik heb ook berichten gestuurd naar mensen op de forum die kalo in 2005 en 2006 hebben aangeschaft --> natuulijk hebben ze geen positieve resultaten geboekt.

Spijtig!

Ik zal al blij zijn moest er eindelijk een oplossing komen voor blond haar en dat nog wel in 2008! Met de technologie van vandaag moet het toch kunnen!

Hadewich, ik vond het leuk om in je bericht te lezen dat donkerharige mensen blond haar niet zo lelijk vinden... bedankt!

Dus beste mensen: vergeet Kalo! Je huid is het niet waard.

Beste groeten,
Shopgirl

Marte
15 augustus 2008, 18:39
he he, blij dat er weer eens iemand een verse reactie hierop zet, ik heb soms het gevoel nl dat mensen me voor gek verklaren met mijn afwijzing hierop. Maar werkelijk waar, t is niet voor niets, van een dergelijk smeerseltje als kalo, of bioxet, of vergelijkbare producten, kun je in 99 procent van de gevallen(kijk, ik kan natuurlijk niet garanderen dat er hier en daar toch positieve reacties zijn, maar de kans erop is zo ontzettend klein)zeker zijn dat het weggegooid geld is, waar de producenten van deze producten overigens absoluut niet om zullen malen, integendeel zelfs...

Als ik ook maar enigszins het gevoel zou hebben dat er toch (voldoende) kans is op positieve resultaten, dan had ik jullie dat zeker gemeld.

Moii.
26 augustus 2008, 12:12
Ik kan me niet voorstellen dat ze mensen die er een heel groot probleem mee hebben, en zelfs depressief door zijn zoiets kunnen aandoen als hen doen geloven dat zo'n product zou kunnen helpen, en hen daarna héél hard teleur te stellen. Daarom kan ik het me niet voorstellen dat het helemaal niet werkt en zou ik denken dat het toch een beetje zou helpen. Niet dus!.. Goed dat ik op dit forum terrecht ben gekomen en ik dit nu allemaal weet. Anders had ik mijn geld zeker uitgegeven aan Kalo of bioxet, en was dat dus allemaal weggegooid geld. Misschien dat het haar wel verminderd bij mensen met een doodnormale beharing ofzo, maar jammer genoeg dus niet bij mensen met overbeharing..

Ik vind blonde overbeharing ook helemaal niet lelijk! Maar daar wil ik niet mee zeggen dat ik vind dat jullie probleem minder groot is.. Alles heeft een positieve en negatieve kant. (:

Marte
26 augustus 2008, 13:40
"""kijk, dat heet nu marketing, en als je veel geld wil verdienen, dan moet je niet op dergelijke onbenulligheden kijken,... """

ach, op den duur weet je zoiets, en trap je minder snel in die val.

gebruiker08
30 augustus 2008, 16:07
Ik ben van plan de spray aan te schaffen. Wat ik me tevens afvroeg was of je het ook kan gebruiken om je haar iets dunner te maken? ik heb heel erg dik haar wat dus ontzettend slecht in model te krijgen is, kan je doormiddel van deze spray het dunner krijgen of is dat niet aan te raden? :D

Marte
7 september 2008, 13:48
je kunt er van uit gaan dat deze spray niet werkt, maar zou voor dergelijke doeleinden toch uiterst voorzichtig zijn, het moest maar eens zijn dat het wel werkt(je bent dan wel een van de eerste, maar niettemin, het risico zou k niet nemen, als k jou was) en je er kale plekken aan overhoudt op je hoofdhaar.

SatouSei
11 september 2008, 08:58
Dat lijkt me een bijster slecht idee. Hoewel het volgens mij idd uberhaupt niet werkt, zou ik het niet aandurven het op mijn hoofdhaar te gebruiken want je weet nooit wat voor effect het heeft. Misschien wordt je haar er wel slap en dun en breekbaar van, of krijg je idd kale plekken ofzo. Als je je haar wil laten uitdunnen bied de kapper uitkomst. ;)

starplayster
24 december 2008, 12:14
Hey Tesje,

Ik ben ook wel benieuwd of dit product werkt, heb er al één en ander over gelezen alleen nog niet echt overtuigd. Ben bang dat t zonde van me geld is en dat t één van die vele reclamemiddeltjes is die niet werken.

Maar hier is t te bestellen, alleen via internet.



http://www.stophaargroei.nl/

Kalo lotion & spray combinatie
€ 67,90 nu samen voor maar € 57,95

Kalo lotion (60 ml)
€ 29,95

Kalo spray (120 ml)
€ 37,95

De prijzen kloppen inderdaad ,en ik vind het ook duur maar men vader heeft de producten op de markt gekocht hier bij ons.Hij heeft het al geprobeerd maar werkte niet echt bij hem. Maar hij heeft dan ook wel echt veel haar.Ik heb het nog niet geprobeerd maar ga het wel doen.

Marte
28 december 2008, 19:03
zoals je ziet, starplayster, is het weggegooid geld, inmiddels is overigens ook gebleken dat het in het beste geval enkel vertraagt. Het is dus zonde van het geld. Indien je de mogelijkheid hebt is het beter te investeren in een laservorm of IPLvorm dan in dergelijke smeerseltjes.

XA4
19 januari 2009, 22:55
Ik zal mezelf even voorstellen. Mijn naam is Xavier. Mijn moeder heeft een winkel waar de Kalo-crème verkocht wordt (onze prijs ligt zelfs iets lager dan eerdergenoemde)

Ik kom hier absoluut niet om Kalo te verkopen. Ik ben namelijk van het principe "seeing is believing" en aangezien ik zelf geen ervaring heb met Kalo, ga ik me over de werking dus niet uitspreken.

Een verkoopster moet achter haar product staan, en bijgevolg gelooft mijn moeder rotsvast in Kalo. Zij heeft het ook getest onder de oksels en daar zou geen haartje meer te bespeuren zijn.
Ik heb haar wel eens horen zeggen dat men beter niet voor de spray gaat, aangezien die weinig tot geen resultaat oplevert.

Ik blijf altijd voorzichting in zo'n situaties (ik moet het eerst zelf ondervonden hebben of ik het mag geloven of niet). Bij haar kan je de volledige uitleg krijgen van het product en kan je zelf nog zien of je Kalo een kans wil geven.

Zelf heb ik ontharing gekregen met de laser (wat overigens onmenselijk pijnlijk was, ik kreeg na enkele beurten dezelfde verdoving als iemand waarbij liposuctie werd uitgevoerd en zelfs dat haalde weinig uit... voornamelijk een verschrikkelijk slecht en misselijk gevoel achteraf) en dit heeft mij (zelfs na de volledige reeks van 8 behandelingen en 2 extra beurten) niet het gewenste resultaat opgeleverd (het heeft mij voornamelijk enkel een kleine 6000 euro armer gemaakt) Er is wel een duidelijke vermindering van de haren, maar van de beloofde "volledig pijnloos" en "nooit meer haar op ongewenste plaatsen" was absoluut geen sprake.

zilverspar
20 januari 2009, 18:37
Ik zal mezelf even voorstellen. Mijn naam is Xavier. Mijn moeder heeft de winkel Naturotheek Vitalia (http://www.vitalia-shop.be) waar de Kalo-crème verkocht wordt (onze prijs ligt zelfs iets lager dan eerdergenoemde)

Ik kom hier absoluut niet om Kalo te verkopen. Ik ben namelijk van het principe "seeing is believing" en aangezien ik zelf geen ervaring heb met Kalo, ga ik me over de werking dus niet uitspreken.

Een verkoopster moet achter haar product staan, en bijgevolg gelooft mijn moeder rotsvast in Kalo. Zij heeft het ook getest onder de oksels en daar zou geen haartje meer te bespeuren zijn.
Ik heb haar wel eens horen zeggen dat men beter niet voor de spray gaat, aangezien die weinig tot geen resultaat oplevert.

Ik blijf altijd voorzichting in zo'n situaties (ik moet het eerst zelf ondervonden hebben of ik het mag geloven of niet) maar indien er mensen zijn die twijfelen, dan zou ik voorstellen om eens langs te gaan in Vitalia. Daar kan je de volledige uitleg krijgen van het product en kan je zelf nog zien of je Kalo een kans wil geven.

Zelf heb ik ontharing gekregen met de laser (wat overigens onmenselijk pijnlijk was, ik kreeg na enkele beurten dezelfde verdoving als iemand waarbij liposuctie werd uitgevoerd en zelfs dat haalde weinig uit... voornamelijk een verschrikkelijk slecht en misselijk gevoel achteraf) en dit heeft mij (zelfs na de volledige reeks van 8 behandelingen en 2 extra beurten) niet het gewenste resultaat opgeleverd (het heeft mij voornamelijk enkel een kleine 6000 euro armer gemaakt) Er is wel een duidelijke vermindering van de haren, maar van de beloofde "volledig pijnloos" en "nooit meer haar op ongewenste plaatsen" was absoluut geen sprake.


Wat voor laser is er in godsnaam gebruikt dat je na 10 behandelingen 6000 euro armer bent geworden:eek::eek::eek:........?Mag ik aannemen dat je 600 euro bedoelt?

Dat nooit meer haar op ongewenste plaatsen kan zelfs kalo niet beloven evenals laseren niet dus dat is een utopia denk ik.
Wat ik wel jammer vind is dat er weer niks bekend is van de ingredienten van Kalo. Het is volgens mij hetzelfde spul als Bioxet en zit vol met parabenen en andere gifstoffen. Ook Bioxet helpt eerst wel (ook niet bij iedereen), het haar wordt dunner en groeit vertraagd terug.

Mij moet wel even van het hart dat je binnenkomt met een voorstelling, vervolgens aangeeft geen reclame te willen maken voor de winkel en producten van je moeder maar wel alle aspecten er voor aangrijpt zoals: aanprijzen vd prijs, website noemen en uitnodigen in de winkel voor een uitleg...............sorry met alle respect maar ik vind dat wel een beetje dubbel:(.

Inge

Marte
20 januari 2009, 18:51
dag inge, ik heb wegens reclame de reactie al aangepast van XA4

Nogmaals, kalo is allerminst bewezen werkzaam te zijn, evenals bioxet en allerhande vergelijkbare middelen. Kalo blijkt wel kankerverwekkend te zijn, het zou idd knn vanwege de parabenen, aangezien die kanerkverwekkend zijn, maar vooral, zeker voor mensen met overbeharing een minder gunstig effect, het hormonaal evenwicht verstoren. Nu is het nadeel van die stoffen dat ze in zeer veel cosmetica zitten.

Over het algemeen werken deze producten enkel (in het beste geval tenminste)vertragend, en niet actief vernietigend. Als je dus zou willen laseren is het zaak deze producten niet te gebruiken, aangezien ze de kans op slapende haarzakjes kunnen vergroten.

zilverspar
20 januari 2009, 19:37
Dag Marte,

Ik heb een tijdlang Bioxet gebruikt en ik heb wel enige verbetering gemerkt maar ben toch gestopt wegens de giftige stoffen die er in zitten. De verbetering was bij mij alleen maar dat het haar dunner werd althans zo voelde dat. Niet dat ik de lasers nu helemaal schadevrij verklaar maar toch.

Inge

XA4
20 januari 2009, 21:17
Inge,

het was helemaal niet mijn bedoeling om reclame te maken. Ik zag hier op het forum enkele berichten met de vraag waar dit product verkrijgbaar was en waar er meer informatie over te vinden is, that's all.
Moderator Marte heeft mijn bericht ondertussen al aangepast en eigenlijk had ik het in eerste instantie ook zo moeten schrijven. Het komt inderdaad wat vreemd over om als eerste bericht meteen een link te geven naar een eigen winkel, mijn excuses daarvoor. Ik was hier enige tijd geleden al wel eens komen lezen (vanwege mijn ervaring met de laser) maar toen was het er niet van gekomen om die ervaring te delen.

Indien ik trouwens echt reclame wilde maken, had ik wel gezegd dat ik zelf heel tevreden ben van Kalo en het iedereen aanraad. Maar dat is dus niet zo ;)

Ik bedoelde wel degelijk 6000 (zes duizend) euro. Dit gaat uiteraard niet om een klein stuk van het lichaam. Hierin was inbegrepen: buik, borst, schouders, rug, onderrug en billen. Het is ook een jaar of 4 geleden dat ik dit gedaan heb, toen lagen de prijzen misschien ook wat hoger dan nu.
Maar ik heb er uiteraard toen ook even over moeten nadenken. En ja, eigenlijk had ik dat bedrijf toen moeten aanklagen. Maar ik veronderstel dat ze zich in de kleine lettertjes wel overal van kunnen vrijpleiten, dus heb ik het zo gelaten.

Daarbij komt nog eens dat ik van mijn +- 23 jaar licht kalend ben beginnen worden (ondertussen -nu 28 jaar- dus ook al een kaal plekje bovenaan mijn hoofd) Dus overal waar er haar moet staan, staat het niet... en andersom. Een mens kan al eens pech hebben :confused:

Marte
29 januari 2009, 19:41
dat komt me bekend voor;), zoals zoveel leden denk ik, (ik heb zelf last (gehad) van haaruitval van hoofdhaar, nog steeds van wenkbrauwen en wimpers). Wel vervelend dat je er niet door geholpen bent van 6000 euro is een hoop geld, en bovendien beslis je uiteindelijk niet voor niets om r iets aan te doen, indien dit dan niet helpt, is dat erg frustrerend.

Ik vind je reactie erg netjes, ik kan niet anders zeggen, en ben blij dat je het zo opvat, en het je er niet van weerhoudt om toch op het forum te posten. Ik begrijp dat het wat frustrerend is, indien je die intentie niet had, maar voor ons is het vaak niet duidelijk wie wel en wie niet bewust reclame wil maken, vandaar de algemene richtlijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik, zoals ik je al gezegd had, nog zo goed als niemand(op een paar reacties na, in verhouding tot degenen die het uitgeprobeerd hebben amper een procent) ken die positieve en blijvende ervaring hiermee hebben gehaald(ik inclusief).

xxx marte

Bloeme
28 maart 2009, 14:49
Ik heb vorig jaar juli(2008) Kalo besteld. Ik gebruik het voor mijn bikinilijn. Tot mijn 18e was er niks aan de hand. Ik kreeg erg laat schaam/en okselhaar en had dit op een normale manier( geen overbeharing dus).
Vorig jaar kreeg ik ineens steeds meer haar in het gebied tussen de venusheuvel en mn navel. En ook bij de bikinilijn breidde zich dit erg uit. Ik vind dit nog steeds erg vreemd want ik heb nauwelijks haren op mn benen en armen. Ik vraag me dan ook af of ik iets met mn hormonen heb? Het is iig erg vervelend. kalo heeft voor mij wel redelijk geholpen, de haren zijn dunner en er zijn ook kale plekken te vinden. Ik heb het niet continu gebruikt maar heb net weer de lotion besteld.

MartiniMe
4 september 2009, 17:40
Hoi,
na hier jullie reacties te lezen, heb ik me ook Kalo besteld.
Ik heb laserbehandeling gehad op mijn bovenlip maar zonder resultaat.
Ik zou het schandalig vinden moest de laserbehandeling van 300€ niet werken, en de Kalo creme van 30€ wel, maar toch hoop ik erop!
Laat jullie weten hoe het gaat!
Groetjes

mevrouwtje
18 juli 2010, 00:38
Hallo,

Ik ben sinds vorig jaar gestopt met de pil en heb er een spiraaltje voor in de plaats gekregen.. Daarna begon ik ineens meer haar te krijgen, ook in mijn gezicht helaas het is voornamelijk dons haar maar er komen ook steeds meer dikke haren bij.. Tot mijn ergenis!
Ik ben al bij een dermatoloog geweest en lasertherapie is niet geschikt omdat ik te blonde haren heb helaas.. Maar ja ik schaam me kapot en vind het ook lelijk en blijf me elke dag maar epileren met een pincet..
Ik heb tot nu toe niks gevonden wat helpt..
Ik zag en hoorde over het product Kalo en hoorde/las alleen maar positieve reacties na nagedacht te hebben heb ik uiteindelijk het product vanavond besteld (de spray en lotion á la kapitaal)
Daarna kwam ik op deze site terecht en vond ik de reacties niet zo denderend eigenlijk..
Ik heb net een mail gestuurd naar die site of ze mijn bestelling kunnen annuleren, maar dat zal ik maandag pas te weten komen ook zal ik maandag gelijk bellen.. (hoop dat ik er nog onderuit kan)

Heeft iemand nog andere tips of ideeen????
(gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem)

Mvg,

zilverspar
18 juli 2010, 11:04
Hallo,

Ik ben nu al enige tijd bezig met Enzymtec. Heb hetzelfde als jij, ook na stoppen met de pil haarontwikkeling op mijn gezicht. Naast donkere ook vele wit/blonde vooral stugge haren in mijn gezicht.

Dit speelt nu zo'n 9 jaar. Ik ben eerst begonnen met electrisch epileren maar dit leverde niet het gewenste resultaat op, ook heb daarmee een aantal beschadigingen aan mijn huid opgelopen. Toe Smartpuls, hiermee ben ik wel enige donkere haren kwijt geraakt maar de lichte niet. En er kwamen in rap tempo haren bij op andere plaatsen (misschien door het scheren?)...

Nu ben ik sinds begin dit jaar bezig met Enzymtec, men claimt zonder parabenen en proefdiervij. Alhoewel ik nog steeds niet al mijn hormoonhaar in mijn gezicht kwijt ben merk ik toch dat het minder is geworden. Ik vind het wel vrij prijzig maar zo rondlopen wilde ik ook niet langer. En ik ben toch al veel geld kwijt aan alles wat ik al geprobeerd heb.

De methode is wel vrij nieuw in Nederland en ik wilde het wel proberen. Ze geven garanties af dat je het kwijt zult raken. Ik ga morgen naar min 17e behandeling toe, dat is wel veel maar ik heb hardnekkg haar in mijn gezicht.
Waar ik de behandelingen onderga zijn ook al mensen die inmiddels klaar zijn en ook op het viva forum zijn enkele meldingen van mensen die van het haar af zijn.

Misschien heb je er wat aan als je een keuze wilt maken. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor het electrisch epileren bij een goede salon!

Groetjes
Inge

mevrouwtje
18 juli 2010, 12:50
bedankt voor je reactie!

Nee ik scheer het niet hoor ik trek het eruit met een pincet..
Maar het lijkt inderdaad dat het meer wordt. Ik loop hier nu een jaar mee rond ongeveer.
Ik heb van mezelf rood/rossig haar maar in mijn gezicht veel lichter een daarom zou lasertherapie niks voor mijn zijn volgens de dermatoloog..

Hoe duur is ongeveer dat product wat jij gebruikt en is er niet iets wat wel gewoon volledig vergoedt wordt door de zorgverzekeraar??

Ik ben weer gaan studeren dus ik heb het niet meer zo heel breed als toen ik gewoon werkte, maar over een jaar ben ik klaar en hoop ik weer normaal te werken misschien dat ik dan meer kan uitgeven maar ik vind het zo zonde van mijn geld aan de ene kant. Maar ja als niks kan/vergoedt wordt..

groetjes

Iloveitsmooth
4 april 2012, 18:05
Ik gebruik Kalo nu een half jaar voor mijn borst en de haren zijn praktisch verdwenen.

Het is wel erg belangrijk dat je de haren epileert, bij scheren is het effect zeer minimaal.

Tevens is het belangrijk niet te zuinig te smeren, ik heb na de eerste epileerbeurt dagelijks 3x gesmeert, gedurende 2 weken.

Zo gaat een tube best snel leeg, maar al na de eerste 2 weken zijn de haren erg dun geworden en deels weggebleven. 3 tubes verder (er zat steeds meer tijd tussen de noodzaak om te epileren) ben ik praktisch haarvrij. Dus niet te zuinig smeren, 3 tubes a 30 euro is een haarvrije zone voor 90 euro. Nog altijd een stuk goedkoper dan laseren!

Iloveitsmooth
4 april 2012, 18:43
Ik gebruik Kalo nu een half jaar voor mijn borst en de haren zijn praktisch verdwenen.

Het is wel erg belangrijk dat je de haren epileert, bij scheren is het effect zeer minimaal.

Tevens is het belangrijk niet te zuinig te smeren, ik heb na de eerste epileerbeurt dagelijks 3x gesmeert, gedurende 2 weken.

Zo gaat een tube best snel leeg, maar al na de eerste 2 weken zijn de haren erg dun geworden en deels weggebleven. 3 tubes verder (er zat steeds meer tijd tussen de noodzaak om te epileren) ben ik praktisch haarvrij. Dus niet te zuinig smeren, 3 tubes a 30 euro is een haarvrije zone voor 90 euro. Nog altijd een stuk goedkoper dan laseren!

Met de eerste 2 weken bedoel ik, na 2 weken smeren zie je de daaropvolgende weken de haren dunner terug komen. Op het moment dat bepaalde haren weer terugkomen, heeft het weinig zin meer om te smeren. Na een intensieve smeerperiode van 2 weken dus weer gewoon laten volgroeien om het vervolgens weer te epileren. Na 6 keer epileren en 3 tubes is het nu dus weg.

Ik lees hier weleens reacties van mensen die een half jaar over een tube doen, maar dan smeer je niet erg veel en is het niet gek dat het effect minder is. Je moet het zo zien, een laserbeurt is al snel 150 euro, als je dan de garantie zou kunnen krijgen dat de haren wegblijven, zou je ervoor gaan. Om dan wel een half jaar met een tube te willen doen omdat deze 35 euro kost, is niet echt logisch.

matere
16 oktober 2017, 05:03
Mijn vriendin gebruikt dit ook en die heeft nu al een maand lang geen haartjes
meer op haar benen.