PDA

View Full Version : Haaruitval na zwangerschap


dubiliki
27 augustus 2004, 10:58
Hallo, Ik ben 32 jaar en ben ik januari bevallen van mijn 2e dochter. 3 maanden na de bevalling begon mijn haar uit te vallen. Niet met bossen tegelijk, maar je vindt wel overal haren door het hele huis en vooral na het wassen/fohnen is het overmatig en borstelen durf ik ook bijna niet. Ik probeer er geen aandacht aan te schenken maar ondertussen let ik er dus wel de hele dag op (krom he)

Ik weet dat het normaal is dat je last van haaruitval hebt na een bevalling, maar bij mijn 1e dochter heb ik het helemaal niet gehad. Van nature heb ik al erg dun haar en ik begin me nu toch wel zorgen te maken. Ik heb mijn haar de hele dag in een klem omdat ik er niet echt veel mee durf te doen.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen hoe lang dit ongeveer kan gaan duren en wat normaal is aan haaruitval.

Alvast heel erg bedankt

sigur
27 augustus 2004, 22:06
Hé Dubbellikkie,

IK denk dat je hormoonhuishouding in de war is. Dit hoor je inderdaad best wel vaak, maar gelukkig ook dat het zich meestal vanzelf weer hersteld. Hoelang dat duurt hangt van de persoon af. Ook heb ik ergens gelezen dat je bouwstenen voor het haar kunt laten voorschrijven. Ik zal de namen van deze bouwstenen eens voor je opzoeken. Deze worden vaker voorgeschreven wanneer er haarverlies optreedt na een bevalling.

Verder wens ik je veel succes
Liefs, Sigur

dubiliki
28 augustus 2004, 08:04
Hoi Sigur,

Ik had ook al iets gehoord van bouwstenen, maar kon er nergens iets over vinden, ik hoop dat jij meer geluk hebt.

Bedankt voor je snelle reactie en ik hoop inderdaad dat het zich vanzelf zal herstellen. Je leest zo ontzettend veel verschillende verhalen over haaruitval na een bevalling. De een zegt dat het maar even mag duren, de ander zegt dat het wel een jaar kan duren en ga zo maar door. Daar wordt een mens een beetje onzeker van en daarom heb ik me hier ingeschreven in de hoop wat ervaringen te kunnen lezen van ander mensen.

groetjes Bianca (dubiliki)

Joney
28 augustus 2004, 10:42
Die bouwstenen voor de haren zijn cystine en methionine, Ik heb deze ook wel eens geslikt, omdat ik binnnen zeer korte tijd 10 kilo was afgevallen en omdat ik 3 jaar vegetarisch was, ik had gelezen dat deze bouwstenen moesten helpen,maar bij mij heeft het niks geholpen. Ik ken een heleboel meiden die na de zwangerschap hele erge haaruitval hebben gehad hoor ik zou me nu (proberen) nog niet zo heel veel druk te maken.
En anders gewoon een afspraak maken met je huisarts.
Sterkte Joney

dubiliki
28 augustus 2004, 15:54
Hoi Joney,

Bedankt voor je reactie. Ik zal zeker proberen mij er minder druk over te maken, en als het het zo nog een paar maanden doorgaat zal ik de huisarts raadplegen.(helaas heb ik er wel zo eentje die je altijd het gevoel geeft dat je je aanstelt, en dat terwijl ik maar 1 tot 2x per jaar langs kom of zo)

Als ik zo de verhalen lees van de andere meiden hier op het forum denk ik: Tjee, waar maak ik me nu druk om. Ik leef ontzettend mee met iedereen ik hoop dat het, als dat mogelijk is, goed zal komen.

groetjes Bianca (dubiliki)

Joney
28 augustus 2004, 21:59
Haaruitval na de zwangerschap is echt normaal hoor, tijdens de zwangerschap heb je weinig haaruitval, al die haren die toen niet uitvielen vanwege je hormonen vallen nu juist in een keer uit, Ik wou je alleen even zeggen dat ik ook zo een dokter heb die denkt dat je je aanstelt tenminste dat gevoel heb ik altijd, alleen als jij het niet vertrouwd dan moet je er gewoon op staan dat dit onderzocht gaat worden. Dan weet je het zeker en ben je misschien niet zo ongerust meer. Joney.