PDA

View Full Version : Uitval seizoen gebonden


Juliette
27 augustus 2004, 16:24
Hallo,

Bij mij begint de haaruitval en verslechtering van de kwaliteit van mijn nagels als de herfst begint, als het kouder wordt. In de lente gaat het weer weg en herstelt het weer. Dan heb ik dus veel korte haartjes.

Herkent iemand dit?

Thanx

sigur
27 augustus 2004, 16:39
Nee, dit heb ikzelf niet want ik heb op het moment haaruitval terwijl het zomer is. De oorzaak bij jou zou kunnen komen door gebrek aan zonlicht (vit. D)

liefs, Sigur

sandra24
27 augustus 2004, 16:39
Hallo,
wij hadden er ook wat ideeen over, kijk op get alopecia areata forum. Het was wel heel toevallig dat het bij een paar mensen zo rond november is begonnen...
Als dat zo is komen er moeilijke tijden :confused:
Liefs

Druifstuif
27 augustus 2004, 21:59
Nee, dit heb ikzelf niet want ik heb op het moment haaruitval terwijl het zomer is. De oorzaak bij jou zou kunnen komen door gebrek aan zonlicht (vit. D)

liefs, Sigur
Dat was precies waar ik aan dacht. Kom je weinig buiten of ben je gekleurd?

rosanna
16 oktober 2004, 12:35
Ook bij mij is de haaruitval seizoensgebonden. Ik heb nu al ruim 4 weken verschrikkelijke haaruitval en mijn haar wordt zienderogen dunner. Het lijkt wel of het elk jaar erger wordt in die zin dat mijn haarbos niet zo snel hersteld van de haaruitval van eind zomer/herfst en dat het elk jaar weer een beetje dunner wordt. Nu wordt ik er steeds wanhopiger van en hoop elke dag dat het weer voorbij is maar volgens mij stopt het pas een beetje rond december/januari. Ik heb zelf een licht getinte huid (kom uit middenoosten). Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen om het te verminderen, bv meer of minder warmte om me heen of meer of minder licht om me heen. Het lijkt wel of ik net als een dier in de rui ben.....

AE3
16 oktober 2004, 12:58
Hoi,

Mijn dermatoloog waarschuwde me vorige week alvast voor de winter: iedereen heeft dan meer haaruitval dan in de lente/zomer (iedereen, dus ook mensen zonder haarproblemen).
Het is dus heel normaal (maar ik vind het ook niet leuk).

Nou, ik wens iedereen dan maar sterkte de komende 2 seizoenen, ik hoop dat het snel lente wordt.

groetjes Annemarie

Lies86
16 oktober 2004, 13:52
Hoi hoi allemaal,


Ook bij mij begint de haaruitval altijd rond de herfst (meestal in de week van de herfstvakantie!)
Bij mij ligt het niet aan teweinig zonlicht.
Was voorheen hele dagen buiten en dan nog viel het uit!!
Ook zonnebank kuren gevolgd (zou helpen volgens de arts)
Maar niks hoor, ook extra vitamines geslikt maar nog niks.
Vallen de blaadjes van de bomen, valt ook mijn haar weer van mijn hoofd:confused:

Iemand ideen hoe dat komt?

Lies

Druifstuif
17 oktober 2004, 16:46
Meer haaruitval in de herfst schijnt een heel normaal verschijnsel te zijn, alleen bij mensen zonder haarproblemen komt het ook weer terug.

Die luxe hebben wij helaas niet of in mindere mate.

Mattie
24 oktober 2004, 19:21
in de herfst. Het is ongeveer een maand geleden begonnen enorm uit te vallen, terwijl het eerst vrij stabiel was. Geen punt als ze maar weer teruggroeien in de lente. Weet iemand of dit zo is?

Hallo1
17 december 2004, 13:45
Ik merkte het vorig jaar ook, in Oktober tot en met Januari/ Februari een steeds dunner wordend bosje haar. Het zag er ook futloos uit. In de lente zomer zag het er een stuk dikker/ voller uit, ook gezonder.

En dit jaar merk ik het gewoon wederom, dat mijn bosje haar weer dunner en dunner word. Plus dat mijn inhammen snel groter worden :( . Die zie ik niet snel weer aangroeien, of de miox moet is gaan werken.

Maar voller word het vast weer in de lente.... daar twijfel ik niet zo aan eigenlij.

Hallo1
4 januari 2005, 18:20
Sinds ik erg op mijn haar ben gaan letten, heb ik ook de irritante gewoonte gekregen om anders mensen hun bosjes te letten.

Maar ook bij hun valt me op dat iedereen een stuk dunner haar heeft in deze tijd van het jaar.

josephguy
12 maart 2006, 19:46
Ik heb ooit ergens gelezen dat seizoensgebonden haaruitval niet perse hoeft te gebeuren.Is er iemand die hier meer van weet,hoe je miss seizoensgebonden haaruitval kunt voorkomen?Want als het voorkomen kan worden....hou ik die haren ook wel liever op mn hoofd.

kas
12 maart 2006, 20:15
Kun je niet voorkomen. Stamt uit de tijd dat we nog 'buiten' leefden, waarbij we dus een verandering van 'vacht' ondergingen om in de winter meer haar te krijgen tegen de kou. en in het voorjaar die extra haren weer verloren voor de zomer.

josephguy
22 maart 2006, 11:05
Wanneer begint eigenlijk ongeveer de seizoensgebonden haaruitval?Is het in de herfst erger als in de winter?Oh,btw,Kas ik probeerde jou nog te pm-en,maar jouw pm zat vol.

Joney
22 maart 2006, 15:38
Ja kas idd wis even een paar berichtjes heb ook een mail voor jou!

kas
23 maart 2006, 08:43
Box = empty

Kitty

kas
23 maart 2006, 08:51
Vaak is seizoensgebonden haaruitval ook persoonsgebonden, kortom het verschilt per persoon. Overigens heb ik daar nooit last van gehad zelf.
Meestentijds begint het dan wat meer uit te vallen in de herfst , sept/okt en/of on de lente mrt/apr.
Dit type haaruitval is zeker niet met 'bossen' tegelijk, gewoon wat verhoogde uitval en groeit terug.

Kitty

Annewil
25 maart 2006, 03:14
Mijn haar viel juist uit in het voorjaar :(

en nu het weer voorjaar is begint het duidelijk NIET te groeien.....

Annewil

Arina
3 april 2006, 22:49
Annewil, dat heb ik ook, eerst wat meer uitval gehad, en nu staat de groei echt stil !!

Dat zie ik duidelijk aan de uitgroei , die had ik normaal gesproken al twee weken geleden moeten doen, maar dat is zelfs NU nog lang niet nodig !!
Het is en 'streepje van niks '!!

Arina.