PDA

View Full Version : Effect van haar verven??


Jelleke
29 augustus 2004, 23:20
Dag meiden,

Ik verf m'n haar nu sinds 1,5 jaar met een milde verfspoeling van Goldwell (is niet zo krachtig als verf, maar wel weer krachtiger dan een spoeling). Ik heb het idee dat m'n haaruitval is begonnen toen ik begon met "verven", al weet ik dat natuurlijk niet met zekerheid.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Volgens twee kappers die ik heb geraadpleegd, kan haaruitval niet door verven komen, omdat het de wortel niet kan aantasten. Klinkt best logisch, nietwaar?

Morgen kan ik in ieder geval eindelijk terecht bij de dermatoloog. Bloedonderzoek heeft inmiddels uitgewezen dat ik geen gebrek aan vit. B of zink heb. Ik hoop in ieder geval dat ik morgen serieus wordt genomen en dat ik er snel achterkom waarom er toch zo vreselijk veel haar uitvalt!

Groetjes,

Jelleke

feb
29 augustus 2004, 23:51
Hoi Jelleke,
Lees net je berichtje, veel succes morgen bij de dermatoloog.
Qua verven heb ik ook wel eens gehoord dat dit in principe geen haarverlies kan veroorzaken. Ben ook wel benieuwd of dit klopt.

Groetjes Feb,

jennifer
30 augustus 2004, 09:29
Hoi Jelleke,

Ik verfde m'n haar al vanaf m'n 16e ofzo, ik ben nu 48. In het begin gebruikte ik echte haarverf tot ik een keer vreselijke huidschilfers kreeg van Polycolor Natural Colours ofzoiets. Ben toen overgestapt op Hennapoeder, waarvan altijd alleen maar goede berichten over te lezen waren. Toch schijnt er in de donkere hennakleuren een bacterie voor te komen die ontstekingen kunnen veroorzaken, maar dan bij het gebruik als tatoeage. Nu ik al een jaar lang last van erge haaruitval heb na het stoppen met de pil, durf ik m'n haar ook niet meer te kleuren om ook dat als oorzaak uit te sluiten. Nu is m'n haar door de zon grijsblond gebleekt, wat wel even wennen is, maar het lijkt me beter om het haar even helemaal met rust te laten, en het zeker beter voor de hoofdhuid denk ik.
Hopelijk kan een dermatoloog je iets wijzer maken, veel sterkte toegewenst,
Jennifer

HEIDIKEN
30 augustus 2004, 11:40
hallo jelleke,

verven kan inderdaad geen haaruitval veroorzaken,omdat het niet in aanraking komt met de haarwortel!je kan er wel een allergische reactie van krijgen wat gepaard gaat met jeuk!verder wens ik je ook veel suxes bij de dermatoloog!haaruitval kan vele oorzaken hebben,en is soms heel moeilijk te achterhalen!ik verzorg mijn haren zo goed ik kan,zal het nooit verven en zelfs gebruik ik geen haarlak of dergelijke!toch valt mijn haar ongelooflijk veel uit!erg he,zeker als de dermatoloog er soms zelf geen verklaarbare uitleg voor heeft!

sterkte!heidiken;)

sigur
30 augustus 2004, 14:42
Hoi Jellkeke,


Hoe was het bezoek bij de arts?
Heb je er een positief gevoel over?

Liefs, Sigur

Jelleke
30 augustus 2004, 15:30
Hé hallo!



Ben vanmorgen bij de dermatoloog geweest. Hij nam me gelukkig serieus. Hij constateerde dat ik zeker al 50% van m’n haar heb verloren :crybaby: . 50%!!!! Dat is eerlijk gezegd nog meer dan dat ik had verwacht. Ze hebben meteen bloed afgenomen om te kunnen constateren of het iets met m’n hormonen te maken heeft. Volgende week volgt de uitslag……spannend dus.



Verder raadde hij me aan om over te stappen op de Diane pil (volgens mij doet bijna iedere dermatoloog dat, nietwaar?). Hoewel ik er hier vrijwel geen positieve verhalen over lees denk ik dat ik toch maar een poging waag, ik moet toch wat….. Verder heeft hij nog een lotion voorgeschreven waar ik de naam van kwijt ben, eustaride of en enestaride ofzoiets. Ik kan het straks ophalen bij de apotheek, dus daar kom ik nog wel op terug.



Ik heb het gevoel dat ik vanochtend de molen ben ingestapt waar jullie al tijden inzitten. Ik ga de middelen gewoon één voor één testen en dan hopen dat er wat tussenzit.

Ik hou jullie op de hoogte!



Liefs,



Jelleke

Cloud
30 augustus 2004, 16:53
Hoi Jelleke,

Fijn dat het bezoek aan je dermatoloog goed meeviel.
Ben benieuwd naar de lotion die hij je heeft voorgeschreven, de naam zegt me niks...

Hou ons op de hoogte,
Cloud

Jelleke
30 augustus 2004, 20:51
De lotion die ik heb gekregen is oestradiol 0,02% in alcohol. Bij de apotheek hebben ze dit speciaal voor me gemaakt. De apotheker had geen bijsluiter, want het was pas de eerste keer dat hij dit heeft gemaakt. Vaag hè? Hij zei het ongeveer dezelfde bestandsdelen bevat als de pil. Ik heb het e.e.a. nagezocht op internet en het blijkt het sterkst werkend soort oestrogeen (vrouwelijk geslachtshormoon) te zijn.

Bij gebrek aan een bijsluiter weet ik dus ook niet hoe (op droog/nat haar?) en hoeveel ik per dag moet aanbrengen. Kennen jullie dit middel??
Ik denk dat ik morgen meneer de dermatoloog maar ga bellen, want ik weet niet wat ik ermee aanmoet......:confused:

Groetjes,

Jelleke

HEIDIKEN
30 augustus 2004, 21:01
hey,
ik weet dus ook dat dit enkel in de pil verwerkt is,maar het lijkt me wel iets intressants!hopelijk werkt het bij jou heel vlug,zodat ik en nog zovelen om dat wondermiddel kunnen gaan!hou ons op de hoogte he!
heidiken;)

Cloud
30 augustus 2004, 21:32
Nog nooit van gehoord, maar het klinkt niet slecht.

Hier vond ik een beetje informatie:
http://www.keratin.net/forums/viewtopic.php?t=5460&highlight=estradiol

Cloud

Jelleke
31 augustus 2004, 22:39
Hallo allemaal!

Voor diegene die hun haar verven: volgens de dermatoloog kan haar verven geen kwaad. Het kan de wortels namelijk niet aantasten.

Ik moet die oestradiol lotion overigens op droog haar aanbrengen. Is dat bij andere lotions ook het geval?

Liefs,

Jelleke

HEIDIKEN
1 september 2004, 08:02
hoi jelleke,
inderdaad,bijna elke lotion breng je op droog haar aan!ik heb er ook al heel veel geprobeerd,maar mijn hoofdhuid kon er niet meer tegen!ik kreeg snel last van jeuk,en mijn haren leken wel stro!maar niet panikeren hoor,dit was enkel op het laatste van mijn gebruik,de eerste jaren reageerde ik erg positief en stabiliseerde mijn haaruitval zich!dus volgens mij ben jij op ge goede weg!in ieder geval veel geluk met je lotion!
heidiken;)

Eefje
30 oktober 2004, 12:08
Ik heb gisteren bruine plukjes laten kleuren :D

geelblauw
9 augustus 2005, 18:08
ik heb er ook al heel veel geprobeerd,maar mijn hoofdhuid kon er niet meer tegen!ik kreeg snel last van jeuk,en mijn haren leken wel stro!maar niet panikeren hoor,dit was enkel op het laatste van mijn gebruik,de eerste jaren reageerde ik erg positief en stabiliseerde mijn haaruitval zich!

Welke lotions heb jij geprobeerd?
Want mijn haar wordt steeds dunner en begint steeds meer op stro te lijken.
Nu wil ik ook middeltjes gaan proberen.

kas
9 augustus 2005, 22:12
Hoi

ff nog een reactie op vraag of verven haaruitval kan veroorzaken. Of dit zo is, weet ik niet maar ik weet wel dat ik jaren geleden (ben nu 40) was 18 of 19 of zo, zelf een kleurtje had aangebracht in mijn haar. Ik verloor direkt daarna tot een maand of 3 daarna echt heel veel haar, kreeg jeuk en roos. Ik ben toen via een dermatoloog van mijn roos afgekomen de haaruitval stopte nadat de roos was aangepak. Ik denk zelf dat je met verf/permanent etc. wel degelijk haaruitval kunt krijgen. Overigens is na een aantal maanden e.e.a. gewoon weer goedgekomen toen....
groetjes Kas

geelblauw
11 oktober 2005, 15:11
Ik ben toen via een dermatoloog van mijn roos afgekomen de haaruitval stopte nadat de roos was aangepak.

He Kas,

Dat klinkt herkenbaar.. Mijn haar begint uit te vallen en ik krijg 'ineens' een soort roos :-s
Wat zou dit kunnen zijn??
En wat was het in jouw geval, en wat heeft de dermatoloog voor je gedaan dan?

kas
12 oktober 2005, 16:11
Hoi,

Indertijd, toen had ik nog geen aga, was het bij eigenlij zo dat mijn hoofdhuid dusdanig geirriteerd was door dat verven dat die zichzelf versneld ging vernieuwen. Ik kreeg toen enkel en alleen Resdan, van de dermatoloog. gewoon verkrijgbaar bij de drogist, maar toen zat daar nog teer in. Dat mag nu niet meer zo verkocht worden en Resdan is er nog steeds maar niet meer met een koolteeroplossing.
Je zou deze nieuwe Resdan eens kunnen proberen! Mocht dit niet baten dan zou ik ff naar de huisarts/dermatoloog gaan.

kitty