PDA

View Full Version : jeukerig gevoel op hoofdhuid (en uitval)


Niels
31 augustus 2004, 17:00
hallo ik ben Niels 17 jaar,

Ik heb last van een jeukerig gevoel op me hoofdhuid.
Het is de ene keer achterop bij de kruin de andere keer helemaal onderaan en daarna weer vooraan. Me hoofdhuid is dan rood van kleur(geen bultjes). Ik heb ook best veel last van het uitvallen van mijn haren. Ik werd hier best gefrustreerd van. Nu maak ik me er nog zorgen over, want ik hoop niet dat ik kaal word net als mijn vader :( . Aan me moeders kant(10 kinderen) is niemand kaal. Volgens me tante(kapster) heb ik de zelfde inplant als mijn moeder. Ik heb bij mijn rechter "inham/kruin voorzijde" minder haar zitten dan de linker net als mijn moeder. Ik heb langer dan een jaar me haar geverfd (elke maand wel 1 keer) dus zo'n 14 keer(donkerblond) de laatste keren dat ik het verfde kreeg ik meer last van een jeukerig gevoel en steeds meer uitval. Ik ben nu 3 maanden ermee gestopt. Ik ben al een keer naar de dokter geweest maar hij gaf een shampoo(weet niet meer welke) met vitamine B die niet echt hielp. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Wie kan me helpen? Ik hoop zo snel mogelijk reactie hierop te krijgen.

Alvast bedankt!!

PS: Ik gebruik gel al 5 jaar helemaal niet veel een klein handje.
Was het nu om de 3 á 4 dagen met gewone shampoo en om de 2 dagen
met alleen water.

The Dude
31 augustus 2004, 17:31
heb je al inhammetjes??

Whatever77
31 augustus 2004, 18:16
Ik zou aanraden een tijdje lang: Rooscure shampoo te gebruiken (2 a 3x p/w)... bij mij de enige shampoo die mijn jeuk/haaruitval heeft weten te verminderen (ook Rozemarijn shampoo van Weleda blijkt goed te zijn)... probeer het voor 1/2 mnd en bekijk of het bevalt... suc6

Niels
31 augustus 2004, 19:19
Nee dat niet maar het zit bij me inhammetje zegmaar die plek, zou niet weten hoe dat heet. Kruin misschien maar ik heb nog geen inhammetje alleen rechts zitten minder haren.

Niels
31 augustus 2004, 19:40
eerste foto van me "rechtse inhammetje/kruin" en tweede van me haar (beetje onduidelijk)

Whatever77
31 augustus 2004, 20:59
Sorry, niets te zien als je het mij vraagt... zoals je op het forum kunt lezen hebben sommige personen een teruggetrokken haarlijn... dah hoort zeg maar een beetje bij ut man-zijn... mocht ie (de haarlijn en kruin) duidelijk/snel dunner bezaaid worden dan wordt het misschien tijd voor wat haarmiddeltjes... for now, rooscure, multi-vit, voldoende nachtrust, groene thee, etc en een aantal maandjes de effecten op de hoofdhuid/haar bekijken... maak jezelf niet gek! .... je hebt zo te zien nog een goede kop met haar.