PDA

View Full Version : Ouders om hulp vragen


Nerakje
1 september 2004, 20:17
Ik ondervind problemen met begrip van mijn ouders winnen. Mijn moeder ziet wel in dat dit echt wel hét antwoord zou kunnen zijn, maar zij vindt dat ik dramatiseer terwijl ik dat helemaal niet doe. Volgens mijn vader is het gewoon zo eenvoudis: 'Stoppen met trekken, dan ist gedaan'. Moest het zo eenvoudig zijn zou ik dit al lang niet meer doen. Ik heb nu wel een betere periode en mijn kale plekken zijn mooi aan het bijgroeien, maar dit gaat niet blijven duren. Nog een kleine maand en ik moet terug naar school en dan gaa de misserie weer beginnen. Ik ben ook ooit een een jaar of twee zomaar gestopt, maar spijtig genoeg terug hervallen ook. Ik kan niet alleen vechten en heb hun hulp en steun echt nodig. Mijn moeder gaat informeren bij de huisarts wat hij er van vind, maar wat als die er niets van weet. Dan ben ik weer niet geholpen. Ik heb reeds psychiatrische hulp gevraagd toen ik voelde dat ik weer een kleine depressie kreeg, maar ze vonden dat weer niet nodig.
Hoe kan ik het hen doen begrijpen? Hoe vraag ik mijn ouders om hulp?

xXx Nerakje xXx

Ice_Queen
2 september 2004, 18:03
Hey,
Misschien is het een idee om je ouders bv dit forum te laten zien, of andere sites over TTM, zodat ze weten dat jij echt niet de enige bent met dit probleem. Laat ze inzien dat dit niets is waar licht over gegaan mag worden.
Groetjes, Ice Queen

Leen3
2 december 2004, 18:54
hallo Nerakje,
ik ben moeder van een ttm-er en dat is inderdaad niet simpel om te begrijpen en vooral moeilijk om zo iemand te steunen. Als je moeder op deze site wil komen, zal ik er zeker met haar over babbelen. Zeg vooral dat ze zeer geduldig moet proberen te zijn. Dat doet enorm deugd, merk ik. LIefs,XXX