PDA

View Full Version : sorry ff weer me verhaal kwijt


Joney
2 september 2004, 12:42
Sorry meiden, Ik voel me vandaag weer zo beroerd kan aan niks anders denken als mijn haar en dan komen die tranen weer he. Vind het zo moeilijk om verder te gaan, Ik doe zo mijn best voor mijn dochtertje en vriend maar het gaat maar net aan, verder kan ik de steun ook niet in mijn familie vinden. Dit wist ik al maar doet me toch erg veel verdriet nu ik dit haarprobleem heb. Ik denk veel aan vroeger en hoe fijn mijn leven had kunnen zijn zonder dit probleem, Wat me ook erg bezig houdt is dat ik graag een tweede kindje zou willen maar dat dit dan ook weer veel haaruitval met zich mee kan brengen, (En dat er uit de test is gekomen dat ik te veel dhea heb zou dit de vruchtbaarheid verminderen?)Andere meiden kunnen zo stoppen met de pil en ik moet een beetje kiezen voor mijn haar of voor het proberen zwanger te worden. Deze gedachtes gaan dus de hele dag door mijn hoofd. Sorry hoor moest ff me verhaal kwijt bij meiden die me denk ik wel begrijpen. Liefs Joney

sigur
2 september 2004, 13:43
Hoi lieve Joney!!

Ik voel heel erg met je mee en kan je zeggen dat ik precies weet hoe je je voeld! Mijn haar was mijn trots, maar ook een middel om me af en toe in te verbergen. Ik denk eraan als ik naar bed ga, droom erover, het is het eerste waar ik aan denk als ik wakker word en denk er vervolgens de hele dag aan. Ik heb een moment gehad dat ik bijna zeker wist dat ik niet meer wilde. Niet alleen door mijn haar maar ook doordat mijn relatie van 8 jr. uitging en er iemand stierf die ik heel erg lief had. Maandenlang heb ik mezelf getroost met de gedachte het maakt allemaal niet meer uit want binnenkort voel ik geen pijn meer. Op een gegeven moment werd dat juist een gedachte die me heel veel angst gaf want ik hield van het leven en wilde/wil leven! En toen kwam het echte verdriet Oké ik wil leven maar wat nu dan?
Ik hou me overeind aan de hoop dat het goed komt, hoop zo dat de androcur zal aanslaan, en wel op tijd zodat mijn haar er niet af hoeft. Als dit ook niet zal baten, zal ik wel weer helemaal beneden zitten.
Maar daar probeer ik nu niet aan te denken.

Joney ik wil je niet rotter doen laten voelen wil je alleen maar helpen, maar ik denk dat je beter kunt stoppen met de betablokkers
zie:

http://www.atriummc.nl/Alopecia_diffusa.1399.0.html

Heel veel liefs van Sigur: we zijn er voor je!!

HEIDIKEN
2 september 2004, 14:14
hey Joney,

ik lees nu ook pas je verhaal!geloof het of niet,maar de tranen lopen over mijn wangen!ik begrijp je ZO goed,ik en velen van de rest hier maken hetzelfde door!hoe is het allemaal zo ver kunnen komen he?vroeger als kind stond ik nooit stil bij mijn haar!borstelen maar door die dikke haardos,en lekker een lange paardestaart!terwijl ik nu haast geen haar meer heb bij manier van spreken!lieve joney,schaam je nooit voor je tranen,want die zijn terrecht!!!al heb je dan weinig of geen steun aan je familie,je krijgt ze dan toch dik en dubbel van ons.
kop op! heidiken

sigur
2 september 2004, 15:01
hoi meiden,

ik moest nog even schrijven omdat dit de enige manier voor me is op het moment om een beetje rust te vinden. Ik ben net boodschappen wezen doen met mijn haren los, omdat ik ergens heb gelezen dat het goed is voor je haar om het regelmatig los te dragen. Voordat ik de straat opging heb ik mijn haar nog even goed bekeken en schrok er zo van dat ik het 't liefst weer vast wilde doen, maar ben uiteindelijk toch met losse haren naar buiten gegaan. Resultaat dat ik in de winkel vooral bezig was met de losse haren van mijn kleding te plukken. Ik baal zo erg, dat ik weer een pakje sigaretten heb aangeschaft!!!!! En die nu achter elkaar zit op te roken. Voel me zo verschrikkelijk verdrietig meiden!!!
Ook krijg ik geen hap meer door mijn keel en ben te energieloos om te koken. Wat natuurlijk alleen maar afrechts werkt op het haar!

liefs, van een verdrietige Sigur

Joney
2 september 2004, 15:26
Wat klote voor je meid ik ken het dat je de hele tijd in de spiegels en ramen kijkt naar je haar en hoeveel haar er weer aan je jas of kleding zit. Om gek van te worden en over dat pakje sigaretten ook ik ben weer begonnen hoor sinds een week. en rook ze ook achter elkaar en mijn huishouden enz staat ook op een zeer laag pitje ik kan gewoon niet meer. en eten ik heb geen trek ik smeer echt een broodje voor me omdat ik samen met me dochtertje eet anders zou ik dat niet eens smeren. Sterkte! Liefs Joney

*Liejvurd*
2 september 2004, 17:00
Hoii Meiden,,

Misschien Klinkt dit n btje raar uit de mond van een meisje van 15,,hihi,,want zo oud ben ik!!
Maar,,wilde jullie toch even moed in praten,want dit klinkt echt heel deprissief!!
Ik weet niet zow goed wat jullie hebben{AA,AG,Door De Pil,TTM??} Maar iig het staat vast dat jullie haar verliezen.
Ik ben dus 15 en heb nu sinds november vorig jaar Allopecia Areata. Het was in het begin echt un grote klap voor mij,,want ik had/heb best wel mooii haar..:)..(A)..Hihi..ma iig later werd de klap nog erger,,want toen begon het echt in een raptempo uit te vallen. Ik werd kaal!! Ik,,dat meisje dat zow mooi was,dat meisje dat altijd jongens om haar heen had,,moest nu met hoofddoekjes naar sgool en durfde nii meer uit te gaan of te flirten...
Ik was dus echt helemala mijzelf kwijt,,als ik nu terug in mijn dagboek lees,,dan denk ik meisje,,is uiterlijk dan alles......
ik heb op een gegeven moment mijzelf teruggevonden,,ik heb mezelf gewoon opgepakt{het was ondertussen oowk uitgegaan met mn vriendjuh,,omdat ik egt altijd dipperig ensow was...oowk un hele klap natuurlijk} en ben naar buiten gelopen. Iedereen mocht mij zien,,mijn kale plekken en alles....:),,dat was een hele opluchting want k heb egt nooit nare opmerkingen gehad..daarna heb ik gewoon weer mijn "kapje" opgedaan en ben ik oowk aant zoekuh geweest naar un haarwerk.
Die heb ik nu en ben gewoon weer helemaal happy,,,,:D
Soms heb ik wel un dip...un dagdipje..{vrouwen eigen:P} maar verder gaat alles goed..:),,
Ik weet nu oowk wat ik fout had gedaa,,haha..ik ging mezelf gewoon helemaal afsluiten vd butienwereld; ging niet meer met vriendinnen op stat, ging nergens meer naar toe, niet meer uti ensow...en dan is het logisch dat je je helemaal alleen voelt. Toen ik begon met praten, tegen mijn vriendinnen, tegen onbekenden en tegen jongens,,bleef ik maar doorpraten en hun bleven doorvragen...en zooow ben ik weer helemaal mezelf geworden...
dus als ik jullie mag helpen dan geef ik jullie de tip om heel veel te gaan praten,,Geef jezelf maar bloot!! Jij kunt er niks aan doen,zelfs niet als je ttm hebt en ik...bedoel maar...zoek de mensen weer op{wil niet zeggen dat jullie dat niet doen}EN PRAAT!! Vertel mensen wat er is, hoe het komt en hoe het misschien weer kan genezen.
Ik hoop dat ik jullie hiermee un btje kan oppeppen....want als k het zooow lees,,dan voel ik meteen weer wat ik eerst oowk voelde en zo'n gevoel..wens ik niemand toe....

Liefs,,

Jelleke
2 september 2004, 17:25
Hé hallo allemaal!

Ik kan even vanaf mijn werk een berichtje sturen, want vanaf m'n eigen toetsenbord werkt de "d" niet.
Knap hoor, liejvurd, hoe je hiermee omgaat en er zit zeker een kern van waarheid in je verhaal. Ik vertel ook iedereen wat er met me aan de hand is, dat helpt écht! En ondanks dat ik veel met m'n haarprobleem bezig ben, kan ik het nog redelijk relativeren. Ik ken mensen in m'n directe omgeving die het (nog) erger te voorduren hebben. Als rasoptimist kan ik me gewoon niet voorstellen dat de rest van m'n haar ook uitvalt. 50% vind ik meer dan genoeg. Ik kan nu nog nét m'n kale plekken verbergen en ik zou dolgelukkig zijn als ik dit beetje haar voor de rest van m'n leven zou kunnen behouden. Ik ben in ieder geval blij dat ik dit forum en gevonden, zodat we elkaar kunnen steunen en van elkaar kunnen leren.

Als ik er nu toch ben, nog even een praktisch vraagje. Hoe brengen jullie een lotion aan? Ik moet nu dagelijks 3 ml oestradiol aanbrengen en dat doe ik met een wattenstaafje. Hier doe ik ongeveer 20 min over! Wat is een snellere manier? De apotheker zei namelijk dat ik zo min mogelijk met m'n handen aan het spul moet komen. Dus ik moet het erg voorzichtig aanbrengen. Hebben jullie tips???

Meiden verder veeeeel sterkte en kom op! We komen hier samen doorheen! Ik verheug me op de dag dag ik weer met een weelderige haardos rondloop!

Liefs,
Jelleke

*Liejvurd*
2 september 2004, 18:00
Hé hallo allemaal!

Ik kan even vanaf mijn werk een berichtje sturen, want vanaf m'n eigen toetsenbord werkt de "d" niet.
Knap hoor, liejvurd, hoe je hiermee omgaat en er zit zeker een kern van waarheid in je verhaal. Ik vertel ook iedereen wat er met me aan de hand is, dat helpt écht! En ondanks dat ik veel met m'n haarprobleem bezig ben, kan ik het nog redelijk relativeren. Ik ken mensen in m'n directe omgeving die het (nog) erger te voorduren hebben. Als rasoptimist kan ik me gewoon niet voorstellen dat de rest van m'n haar ook uitvalt. 50% vind ik meer dan genoeg. Ik kan nu nog nét m'n kale plekken verbergen en ik zou dolgelukkig zijn als ik dit beetje haar voor de rest van m'n leven zou kunnen behouden. Ik ben in ieder geval blij dat ik dit forum en gevonden, zodat we elkaar kunnen steunen en van elkaar kunnen leren.

Als ik er nu toch ben, nog even een praktisch vraagje. Hoe brengen jullie een lotion aan? Ik moet nu dagelijks 3 ml oestradiol aanbrengen en dat doe ik met een wattenstaafje. Hier doe ik ongeveer 20 min over! Wat is een snellere manier? De apotheker zei namelijk dat ik zo min mogelijk met m'n handen aan het spul moet komen. Dus ik moet het erg voorzichtig aanbrengen. Hebben jullie tips???

Meiden verder veeeeel sterkte en kom op! We komen hier samen doorheen! Ik verheug me op de dag dag ik weer met een weelderige haardos rondloop!

Liefs,
Jelleke

Hoii Jelleke!!

Je Hebt Egt Helemaal GelijK!! Optimistisch Blijvuh!!...:):D

Doeii-Doeii

{uhm...mijn vader brengt het altijd aan,,hihi,,maar die zit er altijd wel aan met zn handen...hij doet zeg maar er n btje op en dan masseert tie mijn huid....mijn dokter zei dat amsseren goed was{doorbloeding gaat dan beter ofsow,,dus daarom,,maar jij hebt wel un ander zalfje,,dus weet het oowk nii..}

sigur
2 september 2004, 19:37
Hoi liejverd,

Goed hoor hoe je ermee omgaat! Je hebt gelijk dat erover praten belangrijk is, daarom is het zo fijn dat haarweb er is. Je vind ons een beetje depressief klinken zei je, je hebt wel gelijk maar ondanks dat er soms behoorlijk verdrietig gesproken kan worden (het is ook allemaal niet niks, zoals je weet) heeft dit juist een hele goede uitwerking op ons, tenminste zeker op mij. Het is zo heerlijk om je ei kwijt te kunnen en juist op mindere momenten even over je gevoel te schrijven.
Dat je anoniem je hart kunt luchten bij mensen die weten hoe je je voeld. Zo worden de mensen in je omgeving tenminste ook niet moe van je.
Maar meid k vind het klasse hoor hoe je ermee omgaat!!

Liefs, sigur

HEIDIKEN
2 september 2004, 20:03
hey lievjvurd,

ik sta versteld hoe jij als 15jarige je probleem aanpakt!je zo kunnen herpakken moet hard geweest zijn!toch heb je ook ergens geen andere keuze op dat moment he!je moet erdoor,ondanks de pijn en onmacht die je vanbinnen voelt!ik heb echt bewondering voor je!ik hoop dat ik nooit helemaal kaal zal worden,maar mocht dat toch het geval zijn,dan zal ik nog veel naar je berichtje hier op het forum komen kijken!bedankt dat je ons wilt troosten,ik wens je nog het allerbeste toe!

groetjes,heidiken;)

HEIDIKEN
2 september 2004, 20:24
hey sigur,en joney

gaat het weer wat beter met jullie?ik herken de momenten van wanhoop en radeloos zijn!eigenlijk sta ik er steeds enorm van te kijken hoeveel wij samen gemeen hebben.ook ik moet er steeds op letten dat ik niet altijd mijn haar van mijn kleding zit te plukken!bij mij is dat al een gewoonte geworden!morgen zal het voor mij mijn baaldag zijn,want ik moet mijn haar weer wassen!dus verwacht jullie maar aan een serieuse huilbui van mij!of er moet een wonder gebeurd zijn,maar.....!toch had ik vandaag een "super"dag!de hele dag goed door gewerkt,en het viel me op dat ik met mijn haren niet zoveel bezig geweest ben!maar morgen zal het spijtig genoeg anders zijn,dan sta ik weer met mijn rug tegen de muur!niet goed weten wat ik weer moet aanvangen met al die haren,die ik zo koester!ieder haartje dat uitvalt is er één tevéél voor mij!maar in jullie geval is dat net zo he!probeer toch wat jullie zinnen te verzetten,bij mij helpt dat soms wel!
liefs heidiken

feb
2 september 2004, 21:31
Hoi meiden,
Wat vervelend dat het voor sommigen van jullie weer een rotdag was. Ik herken het gevoel helemaal. Zo wisselend. De ene dag gaat het wel en de andere dag is het weer helemaal niets (hoewel de mindere dagen momenteel helaas bij mij overheersen). Gelukkig kunnen we elkaar een beetje helpen middels dit forum. Gewoon schrijven he. Ik hoop echt dat jullie je morgen weer een beetje beter voelen. Ik hoorde net dat het een mooie zomerse dag wordt, wie weet ook voor ons.

Groetjes allemaal Feb