PDA

View Full Version : Slecht nieuws!!


monique3
7 mei 2002, 21:25
Lieve allemaal,

Ik, Monique3 heb slecht nieuws, en dat heeft ook voor jullie gevolgen.
Zoals de meesten van jullie waarschijnlijk wel hebben gelezen , heb ik verteld hier op haarweb dat ik zwanger ben.
Maar ik ben daar vandaag achter gekomen dat ik dat niet meer ben, mijn lichaam vertoont nog wel de symptonen die bij een zwangerschap horen, maar het kindje in mijn buik leeft niet meer.
Gisteren was er niets aan de hand, maar vanochtend kwam ik uit bed en verloor bloed.
Ik heb toen gelijk gebeld en kon vandaag nog terecht voor een echo.
Op die echo was wel een kindje te zien, maar die was een paar weken terug al gestorven.
Ik dacht nu bijna 12 weken zwanger te zijn, maar die droom is voorbij.

Dit alles heeft tot gevolg dat ik niet weet hoe ik me de komende dagen voel en wat er nog gaat gebeuren.
Maar een ding staat vast, het gesprek wat ik met Bolleke en de Webmaster zou hebben kan niet doorgaan. En ik denk ook dat het beter is om de TTM-bijeenkomst die voor 26 mei aanstaande gepland stond op te schuiven.
Tenzij jullie hem op een andere plaats willen laten doorgaan.
Maar dat hoor ik dan wel.
Jullie mogen nog steeds bij mij komen, maar dan wel wanneer ik me daartoe in staat voel.
Jammer dat het zo moet lopen allemaal, maar het is niet anders.
Ik hoop niet dat het jullie te erg teleursteld, en ik wens jullie dan ook veel sterkte toe.
Tot ziens, Monique3.

bolleke
7 mei 2002, 21:55
Lieve Monique, ook via deze weg wil ik toch nog even zeggen dat je nu, in de eerste plaats aan jezelf moet denken... Probeer dit verlies asjeblief rustig te verwerken, neem je tijd...
Heel veel steun en sterkte, bolleke

mirjam
7 mei 2002, 22:07
Lieve Monique,

Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat Bolleke al hierboven schreef, heel veel sterkte voor jullie....

Liefs van Mirjam

lotte
7 mei 2002, 22:30
monique, wat rottig voor je. heel veel sterkte gewenst de komende tijd. groetjes lotte.

ilseke
8 mei 2002, 08:07
hoi monique,
Ik vind het erg voor je en wens jou en je partner heel veel sterkte toe!!! Zit maar niet in over de bijeenkomst maar denk in de eerste plaats aan jezelf !
sorry dat ik hier op het forum zit te janken over mijn eigen babyobessie terwijl net dit jou overkomt!
Liefs,
Ilse

Diable
8 mei 2002, 08:26
Lieve Monique,
Deze verschrikkelijke tegenslag heb je absoluut niet verdiend, heel erg veel sterkte meid!

Doe het rustig aan en neem de tijd om dit te verwerken. Houd moed, mijn tante is hetzelfde overkomen en zij kon daarna nog wel kinderen krijgen, maar neem inderdaad de tijd. Zorg je wel goed voor jezelf?

succes!

ernestina
8 mei 2002, 08:59
Monique,

Woorden schieten tekort. Ik voel met je mee.

Veel sterkte met de verwerking, voor jou en je man en kindje.

Ernestina:sad:

karin_68
8 mei 2002, 11:03
Lieve Monique,

Sterkte in deze moeilijke tijden !!!
Ik weet het het is een hele moeilijke stap om over te komen, maar probeer misschien jezelf al een beetje te verwennen.

vr. gr.

Webmaster
8 mei 2002, 13:08
Hoi Monique,

Ik weet nog steeds niet goed wat te zeggen, net zoals gisteren aan de telefoon..... ik wil je in ieder geval ontzettend veel sterkte en kracht toewensen de komende tijd.

Neem je eigen tijd ervoor...of dat nu 3 weken, 3 maanden of langer duurt.....het maakt allemaal niet uit. Wij zullen de TTM-site niet gaan maken zònder jou! Pas als jij eraan toe bent gaan we STAPJE-voor-STAPJE verder.

Ik vind het verschrikkelijk voor je wat er gebeurd is. Neem alsjeblieft de tijd voor jezelf en laat de gedachten dat je mensen zou teleurstellen nou gewoon eens los. Er is maar ÉÉN persoon hier op deze aarde op dit moment die je niet moet teleurstellen en dat ben........jezelf!

Héél veel sterkte toegewenst!


Webmaster HaarWeb.

monique3
8 mei 2002, 13:18
Heel erg bedankt voor jullie lieve woorden, dat doet me wel wat.
Ik vind het fijn dat ik het hier kon schrijven, want je moet het toch kwijt.
Ik heb inmiddels bijna iedereen die het moet weten op de hoogte gebracht, dat is niet leuk om te doen, maar wel nodig.
Ik zal proberen de tijd voor mezelf te nemen, dus dit is eigenlijk wel een goede oefening voor me.
Tijd voor mezelf nemen, en dingen op mijn tempo verwerken.
Het leven gaat tenslotte door, en ik heb een heel mooi en lief en gezond dochtertje, die me gelukkig aan het lachen maakt.
En dat het leven doorgaat wil niet zeggen dat ik niet blij ben voor anderen die wel zwanger zijn, of willen worden (ilseke), of die net een baby hebben gekregen, net zoals goede vrienden van ons die vanochtend belden dat hen dochter ter wereld was gekomen.
Nee hoor, zit daar maar niet over in, ik merk wel dat ik de laatste jaren steeds sterker ben geworden, en dat ik dit tot een goed einde zal en kan brengen.
Dus bedankt nogmaals, Monique3.

eus
8 mei 2002, 13:45
Dag monique,
Wat een vervelend bericht las ik net!
Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.
liefs eus.

leanore
9 mei 2002, 09:04
Hallo Monique,

Zonet las ik je berichtje. Heel veel sterkte de komende tijd,

groeten Leanore:o

butterfly
9 mei 2002, 18:16
Dag monique

IK vind het zo erg voor je , maar hou er de moed in.

Geloof in jezelf , dat is het belangrijkste


liefs van vlindertje

monique3
10 mei 2002, 13:18
Hier ben ik weer.
Ik heb gisteren een akelige dag achter de rug, waardoor ik uiteindelijk in het ziekenhuis ben terecht gekomen met alle gevolgen van dien.
Maar ik voel me vandaag weer beter en dat word elke dag alleen maar beter.
Ik merk wel dat mijn stemming wat somberder is, dus vandaar dat ik maar wat schrijf.
Ik heb door al het gedoe geen drang gehad om te plukken, dus dat wil toch wel wat zeggen.
Ik moet nog wel rustig aan doen, en ben dus alweer aan het vooruit denken.

Ik dacht aan het volgende!
Wat vinden jullie ervan als we de TTM-ontmoeting op zaterdag 22 juni zetten?
Wisten jullie trouwens dat het in amerika 22 juni de jaarlijkse dag voor TTM is?
Er is daar zelfs een site die daar het hele jaar naar verwijst.
Ik zal hem opzoeken en plaatsen voor degenen die hem nog niet kenden.
Dus laat maar horen wat jullie ervan vinden?
Groeten van monique3.

mirjam
10 mei 2002, 13:55
Lieve Monique!

Het wil inderdaad veel zeggen dat je ondanks alles geen drang hebt gehad om te trekken. Uit al je berichtjes blijkt ook een stuk kracht waar ik veel bewondering voor heb. Blijf jezelf wel de rust gunnen die je nodig hebt hè! Verwerken kost toch tijd...
Ik begrijp ook wel dat je nu je rustig aan moet doen verder denkt over andere dingen waar je mee bezig was maar jij komt nu wel op de eerste plaats. 22 Juni is voor zover ik het nu kan bekijken prima wat mij betreft maar gun jezelf wel de tijd en de rust om te bedenken of je er dan echt aan toe bent en anders nog maar even niet. Dit alles bedoel ik absoluut niet als commentaar hoor, het is soms lastig om goed onder woorden te brengen wat ik eigenlijk wil zeggen, ik maakte me gewoon wat zorgen om je...
Monique heel veel sterkte en we denken aan je!

Liefs van Mirjam

P.S. Het idee dat wanneer het op de 22e zou zijn dat dan in Amerika ook veel lotgenoten bij elkaar komen is wel tof!

ilseke
10 mei 2002, 20:43
Hoi Monique,
22 juni lijkt mij wel ok, ik zal alles doen om erbij te kunnen zijn (ik heb mijn zinnen er al op gezet sinds ik besloten had om er 26 mei bij te zijn) Ik ben zo benieuwd om jullie in levende lijve te zien en te spreken (en na het telefoontje met bolleke is dit gevoel alleen maar toegenomen)
Het ga je goed meid!
Liefs
Ilse

bolleke
10 mei 2002, 21:46
Hallo,

Ik wil echt niet dwars liggen hoor, maar 22 juni lukt me niet, trouwens sowieso niet meer op een zaterdag...
Ik kan echt alleen maar op zondagnamiddag (en dan nog, na 14u)
SORRY!!! Maar ik begrijp heel goed dat jullie niet met iedereen kunnen rekening houden. En als die dag voor anderen oké is, nou dan ben ik er gewoon de volgende keer bij...

Lieve Monique, ik wil me tevens aansluiten bij wat Mirjam schrijft... doe het maar rustigaan hé meid, we hebben nog tijd genoeg... stap voor stap, weet je nog wel???

Liefs, bolleke

ilseke
11 mei 2002, 07:45
niet gezien dat 22 juni een zaterdag is!!! Sorry, maar dan kan ik ook niet (moet zaterdags werken)
Groetjes,
Ilse

roosje
11 mei 2002, 21:38
Hoi Monique;)

Moedig van je hoor, om hier op het web over het misgaan van je zwangerschap te schrijven. Ben net terug van even weg geweest en dan lees ik dit. Ik wil je hierbij heel veel sterkte toewensen en natuurlijk je vriend en dochtertje.
Fijn dat je dochtertje je laat lachen. Dit geeft je kracht en moed om door te gaan. Uit eigen ervaring weet ik hoe het is, mijn zoontje zei toen altijd: "mama, wat er ook gebeurt: altijd blijven lachen"...
We mailen wel weer, okee?
Groetjes, Roosje

Isabelle
13 mei 2002, 13:00
Lieve Monique,

Voor mij is het een tijdje geleden dat ik op het forum geweest ben...ik kan niet altijd op het net, daarom...

Ik wil je in de eerste plaats heel veel sterkte toewensen. Moedig van je dat je erover kan schrijven op het web en met ons wil delen. En wat betreft die samenkomst , maak je maar geen zorgen...Jij gaat echt wel voor, t'is belangrijk dat je jezelf ook goed voelt! We komen zeker wel nog es samen.

22 juni past ook niet voor mij, maar voor mij moet je het niet laten hoor. Ik kom dan zeker naar een van de volgende samenkomsten.

Veel sterkte en hou je goed!

vele groetjes,

Isabelle*

Dino
13 mei 2002, 14:39
Beste Monique,

Ik ben al een week geveld door een flinke griep, maar
wil je toch graag nog heel veel sterkte toewensen.

Groetjes, Dino

monique3
14 mei 2002, 14:33
Nu een week verder, moet ik zeggen dat ik echt heel blij ben dat ik hier mijn verhaal heb gedaan.
Samen met de vele telefoontjes die ik heb gemaakt naar familie en kennissen.
Dat heeft erg geholpen moet ik zeggen.
Ik wou dat ik jullie veel eerder had gehad, bij andere moeilijke momenten, maar ja het was toen niet zo.
Maar nu dus wel gelukkig!!

Het gaat nu wel, ik voel me lichamelijk wel goed, ben sneller moe als anders, en ik moet een maand lang ijzertabletten en vitaminen slikken.
Ik kan nu wel loslaten dat ik niet meer zwanger ben, en er geen kind komt.
Alleen moet je een knop om kunnen zetten, want soms dan denk je, oja ik hoef nu bepaalde dingen niet te doen, en ik kan gewoon alles eten, van dat soort dingen.
En ik krijg nu weer van die reclamefolders thuis, die je krijgt als je zwanger bent, en dan moet je ook weer even denken.
Ja het is heel raar allemaal, dat er in een dag zoveel kan veranderen.
Ja , vorige week was echt een .....-week.
Hemelvaartsdag heeft voor mij nu een heel andere betekenis gekregen.
Groetjes van Monique3.