PDA

View Full Version : Hoe was jij jouw haar?


Haarmannetje
5 september 2004, 11:43
Ik heb sterk de indruk dat de meesten hier hun haar wassen tijdens het douchen; dus rechtop staand. Ik was al jaren mijn haar apart. Gewoon voorover bukken en met de douchekop los van de standaard mijn haar wassen. Ik heb van nature fijn haar en als ik het was tijdens het douchen, staand, dan ziet het er ook fijn uit als het droog is (het zit dan meer plat). Zoals ik het was, heb ik dat niet. Misschien een tip?

Het bijgevoegd MS Paint schetsje maakt het duidelijk. 1 is de regulier manier, 2 de speciale.

ingie
5 september 2004, 12:26
hihihi leuke tekening haarmannetje!!!

ik heb mijn haar ook een tijdje apart als op plaatje 2 gewassen, maar dat vond ik veel te omslachtig.
ik was het nu gewoon onder de douche als op plaatje 1 (hahaha)

groetjes

ing

Mailman
5 september 2004, 14:02
Ik was mijn haar op de reguliere manier. Met de goedkoopste shampoo die er is. Vervolgens gebruik ik wel een cremespoeling van VO5, wat het haar veerkrachtiger maakt. Daarna uitspoelen en voorzichtig droog wrijven/deppen met een handdoek.

Wat ik doe om m'n haar steviger te krijgen (was waarschijnlijk ook jouw intentie is Haarmannetje) is daarna m'n haar inspuiten met een lotion van VO5 en föhnen. Door het föhnen wordt het haar droog en stevig. En daarna voorzichtig met gel inwrijven. Op deze manier lijkt bij mij het haar voller.

mjoy
5 september 2004, 22:57
Wassen jullie je haar alle dagen ? Hier is al reeds eens gepost geweest dat alle dagen je haren wassen niet zo goed is.
Ik laat altijd een dag tussen en was dan afwisselend ofwel met rozemarijn of nizoral.

Uitgeblust
5 september 2004, 23:22
Ik heb sterk de indruk dat de meesten hier hun haar wassen tijdens het douchen; dus rechtop staand. Ik was al jaren mijn haar apart. Gewoon voorover bukken en met de douchekop los van de standaard mijn haar wassen. Ik heb van nature fijn haar en als ik het was tijdens het douchen, staand, dan ziet het er ook fijn uit als het droog is (het zit dan meer plat). Zoals ik het was, heb ik dat niet. Misschien een tip?

Het bijgevoegd MS Paint schetsje maakt het duidelijk. 1 is de regulier manier, 2 de speciale.1. Haren wassen --> manier 1, dus de reguliere stand, opdat er volop contact is met het hoofdhuid.
2. Cremespoeling --> manier 2 .. zodat het contact met mijn hoofdhuid minimaal is.
3. Gel --> manier 2 .. zelfde reden als cremespoeling.