PDA

View Full Version : haaruitval??!


Pieter002
8 september 2004, 12:19
hallo ik ben 19 jaar en ik heb best veel haaruitval vind ik zelf.. ik zie dat ik nergens kaler wordt ofzo maar soms als ik beetje hard trek dan trek ik soms hele plukken eruit en bij wassen ook veel.. tog wel rond de 50a60 haren per dag ong. nou gebruik ik vaak een helm en heb ik redelijk lang haar en gebruik veel gel, mijn vraag was of dit nou normaal is bij langer haar? of moet ik me nu zorgen gaan maken dat ik over paar jaar kaal ben? en hoe zit dat precies met de haargroei, al vallen er haren uit kunnen er dan op die plek ook weer nieuwe haren bijgroeien?? Alvast bedankt ik zou er mee geholpen worden..

Groetjes!

jongen25
8 september 2004, 13:14
Beste Pieter002, op het eerste gezicht is dit niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken lijkt me. Zestig haren per dag verliezen is niks, gemiddeld verliest een mens zo'n 100 haren per dag. De meeste mensen op dit forum hebben te kampen met veel zwaardere haaruitval (200 per dag is geen uitzondering). En zelfs als je veel haar verliest, hoeft dit niet te betekenen dat je kaal wordt. Zolang het haar maar teruggroeit - een haarzakje kan gedurende een mensenleven zo'n 20 keer een nieuwe haar produceren. Lang haar kan een probleem zijn als je het elke dag straktrekt in een staartje o.i.d., dan ontstaat er druk op de hoofdhuid. Vaak wordt aangeraden om, indien je het haar in een scheiding draagt, je scheiding zo nu en dan te veranderen om de druk te verlichten. Dus voorlopig niets aan de hand lijkt me, maar hou het wel in de gaten (en vraag je kapper of je haar van structuur verandert). Succes!

The Dude
8 september 2004, 13:35
Is je vader kaal, of als je broers hebt, je broers??

Pieter002
8 september 2004, 16:01
hallo bedankt allemaal voor de tip, en voor the dude mijn vader is niet kaal en me broer is ook niet kaal, en me opa's waren ook niet ontzettend kaal... maar ok dan weet ik dat soms zit ik ook wel op de 100 hoor maar ik wist neit perse dat als er haren uitviel er op die plek ook vaak weer haren trug komen.. thanx groetjesss

Christiaan72
9 september 2004, 11:17
Pieter002,

Ik heb ook wat langer haar en wat me de laatste tijd opvalt is dat de inhammen steeds groter lijken te worden omdat ik het een tijd redelijk strak naar achter heb gedragen. Hoe lang is jouw haar en hoe draag je het over het algemeen? Gebruik je haarlak oid want dat is volgens mij ook niet al te best.
Heb je foto's van je situatie op dit moment?

Pieter002
9 september 2004, 14:47
hallo neej ik gebruik geen haarlek, wel van die gele gel weet je wel.. en daar gebruik ik best veel van.. ik draag het niet egt naar achter maar ook niet in een scheiding, ik heb een beetje inhammen maar dat heb ik al van jongs af aan dat had me vader ook.. heb geen foto van mezelf op dit moment.. en ik ontdek nergens dat ik kaler wordt ofzo, majaa groetjes

jongen25
9 september 2004, 17:13
Het onvolprezen RTL Boulevard blijft maar itempjes uitzenden over kalende mensen. Tijd geleden ging het over Christina Aguilera van wie beweerd werd dat ze kaal werd, onlangs was Ashton Kurcher ('Dude where's my car?', liefje van Demi Moore) het mikpunt, gisteren werdover Britney Spears hetzelfde gezegd. Vermeende redenen: zuipen, roken en hair extensions...

Tiuri
9 september 2004, 17:24
ik heb ook het idee dat ashton kutcher zwaar kalend is.