Jente
9 september 2004, 11:34
Dag, iedereen
Zoals sommigen elders op dit forum hebben kunnen lezen, heb ik in juni een haarwerkje besteld bij een kapper in Gent. Ik was toen zeer te spreken over die kapper: hij leek mijn probleem te begrijpen, zorgde voor voldoende privacy toen ik mijn hoofddoekje afzette (door een kamerscherm neer te zetten), probeerde echt de meest geschikte oplossing te vinden, nam daar de tijd voor, en maakte onmiddellijk werk van de bestelling van het haar. Het zou ongeveer zes weken duren, zei hij. Tot zover het goede nieuws. Nu zijn we al een eindje in september en heb ik nog steeds geen haarwerk. Ik heb die kapper deze zomer al verschillende keren gebeld en ben langsgegaan om te vragen hoe het zat. Hij zou bellen als het haar binnenkwam. Mijn geduld begon op te raken; ik blijf maar trekken, de te bedekken plek wordt groter, etc. dus heb ik gisteren nog eens gebeld. Kreeg ik zijn stem op het antwoordapparaat te horen, die doodleuk meldde dat hij met vakantie is tot 23 september! Ik voelde me teleurgesteld, in de steek gelaten, onbegrepen. Hij wist dat ik er enorm op zit te wachten. Had hij me dan niet even kunnen bellen om die vakantie aan te kondigen? Had hij me niet even op de hoogte kunnen brengen van de stand van zaken: of het haarwerkje al binnengekomen is of niet?
Mijn frustratie is erg groot. Ik ben het wachten beu. Ik heb mijn vakantie uitgesteld omdat ik eerst het haarwerk wou. Ik had het haarwerk willen hebben voordat ik ging solliciteren, maar ja, dat is nu al achter de rug. Mijn volgende hoop, om het haarwerk op mijn verjaardagsfeest te hebben, is nu ook aan diggelen geslagen.
Het heeft me aan het denken gezet. Ik heb verschillende ervaringen met kappers: sommigen kennen TTM niet, anderen zien er de ernst niet van in, etcetera. Ik bedacht ineens dat het nuttig zou kunnen zijn om wat op papier te zetten, en dat aan kappers af te geven of in hun brievenbus te stoppen. Om hen attent te maken op het bestaan van TTM, aanwijzingen te geven om het probleem te herkennen, tips over hoe ze met ons om kunnen gaan. Immers sommigen durven gewoon niet naar de kapper uit schrik voor zijn/haar reactie, er wordt gelogen over de TTM,... Gewoon een beetje aandacht en respect vragen van de kappers.
Ik weet niet of dit een goed idee is, en wil jullie mening graag weten. Ik wil gerust proberen om een stukje te schrijven, en kan het hier dan posten en jullie reactie vragen. Als zoveel mogelijk TTM-ers de tekst uitprinten en bezorgen aan kappers in hun buurt, dan kunnen we heel wat kappers bereiken. Ik weet niet of ik mag verwijzen naar Haarweb forum - dat is een vraag voor de Webmaster; of naar het boek van Daniëla - dat is een vraag voor haar. Wie zouden we als "afzender" of verantwoordelijke op dat papier zetten? Met deze en andere vragen zit ik nog.
Graag jullie idee hierover!
Zoals sommigen elders op dit forum hebben kunnen lezen, heb ik in juni een haarwerkje besteld bij een kapper in Gent. Ik was toen zeer te spreken over die kapper: hij leek mijn probleem te begrijpen, zorgde voor voldoende privacy toen ik mijn hoofddoekje afzette (door een kamerscherm neer te zetten), probeerde echt de meest geschikte oplossing te vinden, nam daar de tijd voor, en maakte onmiddellijk werk van de bestelling van het haar. Het zou ongeveer zes weken duren, zei hij. Tot zover het goede nieuws. Nu zijn we al een eindje in september en heb ik nog steeds geen haarwerk. Ik heb die kapper deze zomer al verschillende keren gebeld en ben langsgegaan om te vragen hoe het zat. Hij zou bellen als het haar binnenkwam. Mijn geduld begon op te raken; ik blijf maar trekken, de te bedekken plek wordt groter, etc. dus heb ik gisteren nog eens gebeld. Kreeg ik zijn stem op het antwoordapparaat te horen, die doodleuk meldde dat hij met vakantie is tot 23 september! Ik voelde me teleurgesteld, in de steek gelaten, onbegrepen. Hij wist dat ik er enorm op zit te wachten. Had hij me dan niet even kunnen bellen om die vakantie aan te kondigen? Had hij me niet even op de hoogte kunnen brengen van de stand van zaken: of het haarwerkje al binnengekomen is of niet?
Mijn frustratie is erg groot. Ik ben het wachten beu. Ik heb mijn vakantie uitgesteld omdat ik eerst het haarwerk wou. Ik had het haarwerk willen hebben voordat ik ging solliciteren, maar ja, dat is nu al achter de rug. Mijn volgende hoop, om het haarwerk op mijn verjaardagsfeest te hebben, is nu ook aan diggelen geslagen.
Het heeft me aan het denken gezet. Ik heb verschillende ervaringen met kappers: sommigen kennen TTM niet, anderen zien er de ernst niet van in, etcetera. Ik bedacht ineens dat het nuttig zou kunnen zijn om wat op papier te zetten, en dat aan kappers af te geven of in hun brievenbus te stoppen. Om hen attent te maken op het bestaan van TTM, aanwijzingen te geven om het probleem te herkennen, tips over hoe ze met ons om kunnen gaan. Immers sommigen durven gewoon niet naar de kapper uit schrik voor zijn/haar reactie, er wordt gelogen over de TTM,... Gewoon een beetje aandacht en respect vragen van de kappers.
Ik weet niet of dit een goed idee is, en wil jullie mening graag weten. Ik wil gerust proberen om een stukje te schrijven, en kan het hier dan posten en jullie reactie vragen. Als zoveel mogelijk TTM-ers de tekst uitprinten en bezorgen aan kappers in hun buurt, dan kunnen we heel wat kappers bereiken. Ik weet niet of ik mag verwijzen naar Haarweb forum - dat is een vraag voor de Webmaster; of naar het boek van Daniëla - dat is een vraag voor haar. Wie zouden we als "afzender" of verantwoordelijke op dat papier zetten? Met deze en andere vragen zit ik nog.
Graag jullie idee hierover!