PDA

View Full Version : AGA bij vrouwen: hoe verloopt het haarproces?


feb
10 september 2004, 15:57
Ik heb enkele vragen ten aanzien van AGA:

Wat ik graag zou willen weten is hoe het vooruitzicht is ten aanzien van je haren als je vrouw bent en je hebt AGA.
Ik weet dat je medicijnen kunt gaan nemen etc maar hoe verloopt het haarproces?
- Stel door de medicijnen gaan er minder haren uitvallen, wordt dan op een gegeven moment je haar ook weer wat dikker doordat er niet meer zoveel haar uitvalt maar er wel weer bijgroeit?
- Of behoud je het aantal haren wat je nu hebt en blijft het daarbij? Ik hoop zo van niet want de afgelopen maanden is mijn haar zo uitgedund.
- Stel dat medicijen etc niet aanslaan word je dan echt kaal? Ik lees wel veel dat vrouwen nooit geheel kaal zullen worden maar als je toch zoveel haren blijft verliezen dan word je toch op een gegeven moment kaal??
- Waarom gaat het bij ons(vrouwen) nu zo snel met dat haarverlies, want mijn vriend krijgt ook inhammen maar dat gaat gewoon geleidelijk terwijl ik in een paar maaden zoveel al ben kwijt geraakt.

Groet Feb

sigur
10 september 2004, 16:01
Hé feb goede vragen! Daar zou ik ook wel graag de antwoorden op willen weten vooral het antwoord op de laatste vraag!!!

Liefs, Sigur

Joney
10 september 2004, 16:06
Inderdaad dat heb ik me ook al eens afgevraagt mijn vriend krijgt ook een beetje inhammen maar als ik door zijn haar ga heb ik bijna nooit een haartje mee en ik zie ook weinig haren van hem, maar bij mij zit het echt veel losser ik zou ook wel eens willen weten hoe dat zou kunnen. Joney

Cloud
11 september 2004, 00:05
Stel door de medicijnen gaan er minder haren uitvallen, wordt dan op een gegeven moment je haar ook weer wat dikker doordat er niet meer zoveel haar uitvalt maar er wel weer bijgroeit?
Hangt er vanaf wat voor medicijnen je gebruikt en hoeveel succes je ermee hebt denk ik. Door minoxidil kunnen je haren bv weer dikker worden en kan je hergroei hebben, maar de mate van succes verschilt sterk van persoon tot peroon.

Stel dat medicijen etc niet aanslaan word je dan echt kaal? Ik lees wel veel dat vrouwen nooit geheel kaal zullen worden maar als je toch zoveel haren blijft verliezen dan word je toch op een gegeven moment kaal??
Vrouwen met androgenetisch haarverlies worden nooit helemaal kaal. Mijn moeder heeft ook AGA (begonnen toen ze een jaar of 16 was), ze is nu 59 en heeft nooit enige medicatie genomen. Haar haar is nu superdun en van slechte kwaliteit en je kan erdoor kijken, maar ze heeft dus nog wel haar; als vrouw heb je altijd nog genoeg oestrogeen om ervoor te zorgen dat je niet volledig kaal wordt (als je alopecia androgenetica hebt). Merk ook bij mijn moeder dat na de menopauze haar haar er sterk op achteruit is gegaan...

Cloud

sigur
11 september 2004, 11:50
Ik heb enkele vragen ten aanzien van AGA:

- Stel door de medicijnen gaan er minder haren uitvallen, wordt dan op een gegeven moment je haar ook weer wat dikker doordat er niet meer zoveel haar uitvalt maar er wel weer bijgroeit?
- Of behoud je het aantal haren wat je nu hebt en blijft het daarbij? Ik hoop zo van niet want de afgelopen maanden is mijn haar zo uitgedund.

Hoi Feb,
Ik weet wel dat het belangrijk is er op tijd bij te zijn omdat het om kostbare tijd gaat aangezien je haarwortels zo'n twintig haren kunnen produceren. Als je erop tijd bij bent en de medicatie slaat aan terwijl je nog veel haren hebt dan worden de hoofdharen weer wat dikker van struktuur, gezonder en stopt het met verdunnen.
Ik heb ook ergens gelezen dat Androcur bijvoorbeeld alleen baat heeft bij vrouwen die nog niet echt 'kalend' zijn. Het helpt namelijk niet om haarzakjes weer tot leven te roepen maar wel om haarzakjes in leven te houden!! Daarom spreken dermatologen (ook onze kanjer van de hormonen ) over zeer kostbare tijd. En met die kostbare tijd hebben ze het over de tijd van het begin van de uitval tot het gevonden hebben van het juiste medicijn.
Transsexuelen krijgen ook androcur maar dan veel meer mg. Ik heb ook hier heel veel over gelezen omdat er veel nuttige informatie in staat over de werking van Androcur. Het schijnt ook bij hen zo te zijn dat als een transexuele op tijd met de androcur begint zij niet kaal zal worden. Degene die al lichte haaruitval vertoond:bij hen stopt het uitvallen en groeit het uitgevallen haar voor een deel terug. Echter de mannen die in een later stadium transexueel worden en al een kale plek vertonen zullen hier geen haren meer krijgen ook niet bij het gebruik van Androcur


- Stel dat medicijen etc niet aanslaan word je dan echt kaal? Ik lees wel veel dat vrouwen nooit geheel kaal zullen worden maar als je toch zoveel haren blijft verliezen dan word je toch op een gegeven moment kaal??
Groet Feb
Nee, een vrouw met Androgenetisch haarverlies wordt nooit helemaal kaal.
Nergens lees ik anders, tenzij je het aan je afweersysteem hebt maar dan heb je iets anders en verlies je ook je wimpers en wenkbrouwen etc.

Veel liefs van Sigur

sigur
11 september 2004, 11:52
O, er gaat vandaag wel veel verkeerd bij mij op het haarweb!

Feb, het grootste gedeelte van mijn antwoord is terug te vinden in het 'blauwe gedeelte'
Liefs Sigur

sigur
11 september 2004, 11:56
O ja en met onze kanjer van de hormonen daar bedoel ik Geoffrey Redmond van de hormon help desk mee! Dat niemand denkt dat ik mezelf ermee bedoel!!

Nou ik ben vandaag een beetje in verwarde toestand volgens mij!

Liefs Sigur

feb
11 september 2004, 12:37
Hoi Cloud en Sigur,

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ben nog wel benieuwd waarom het bij veel vrouwen zoveel en snel uitvalt i.t.t. veel mannen. Hoewel ik al een tijdje op internet zoek kan ik hier niets over vinden. Vreemd??!!

Feb

Mattie
6 oktober 2004, 22:46
Vrouwen met androgenetisch haarverlies worden nooit helemaal kaal.Cloud

Vrouwen met AlopAndroGen kunnen dus wel helemaal kaal worden, weet ik uit ervaring. Bijna alle zussen van mijn vader zijn volledig kaal. Een aantal van hun dochters is al op zeer jonge leeftijd vrijwel kaal geworden. Ik ben nu 34 en bij mij begint het aardig te vorderen...dat verhaal dat vrouwen niet kaal kunnen worden klopt dus niet-helaas...

en het rare is, dat weer andere zussen dus harstikke dik haar hebben, je kan eraan trekken wat je wil, het blijft stevig zitten.
't is gewoon niet eerlijk...