PDA

View Full Version : gezocht meiden die middenlang haarwerk dragen


bia
13 september 2004, 18:41
Hoi,

Na lang twijfelen, heb ik toch besloten wederom aan het haarwerk te gaan.
8 jaar geleden heb ik mn eerste haarwerk gedragen, dit 2 jaar lang, daarna kwam mijn eigen haar gelukkig terug, dit tot 1 jaar geleden..helaas moest ik door ziekte aan de medicijnen, die deze bijna kaalheid als bijwerking hebben.

Is het iemand bekend, of de haarwerken van nu ten opzichten van 8 jaar geleden zijn verbeterd? ik had een middenlang model bij Theo Zantman.
b.v moet je nog steeds een pony dragen?
Kan ik inmiddels er een doorzichtige scheiding in maken, die natuurlijk overkomt?

Nu ben in in overweging om naar Hair consultancy in Bussum te gaan.

Ben reuze benieuwd naar wat ervaringen bij meiden die ook halflang haar dragen,Vooral naar ervaring met haarwerken die vanaf het voorhoofd en bovenop worden gedragen en daarnaast zeg maar iets over de schouder.
Zelf ben ik 34 jaar.

Ik zou het leuk vinden om met iemand in contact te komen, mag ook via een prive berichtje.

Alvast bedankt,

Groetjes Diana

Jelleke
13 september 2004, 22:40
Hoi Diana,

Ik zit precies met dezelfde vraag, dus laat de reacties maar komen......

Jelleke

Mailman
14 september 2004, 00:21
Edit: Even verplaatst naar 'Haarwerken'.

bia
14 september 2004, 22:15
Hoi Jelleke,

Fijn dat je reageerde op mijn oproepje!
Al ben je ook nog zoekende naar wat het beste lijkt, vind ik het fijn om "lotgenoten" tegen te komen, die voor de zelfde keus staan, met zelfde onzekerheid etc.

Mag ik vragen wat bij jou de oorzaak is van de haaruitval?
En aan welke oplossing (bedrijf) jij zit te denken?

Afgelopen week heb ik HC te bussum gebeld en ze klonken erg goed, niet opdringerig en stelde voor een keer langs te komen, er wordt ook niet verwacht dat je meteen een keus maakt etc.
Ik ga ze morgen eens bellen om iets te gaan afspreken.

Ga je mee :cool:

Groetjes Diana

Jelleke
16 september 2004, 09:48
Hoi Diana,



Ik heb eigenlijk pas net besloten dat ik binnenkort informatie ga inwinnen over haarwerken. Maar eigenlijk steek ik m’n kop nog een beetje in het zand en hoop ik dat m’n haar binnenkort beter wordt. De site van Hair Consulting in Bussum zag er in ieder geval wel heel betrouwbaar uit en er stond veel informatie op. Daarbij woon ik in Utrecht, dus Bussum ligt naast de deur. Op 2 november ga ik weer naar de dermatoloog en als er tegen die tijd geen verbetering is opgetreden, ga ik een keer een afspraak maken (wellicht in Bussum).
De oorzaak van m'n haaruitval is helaas nog niet bekend. Mijn hormoonspiegel blijkt in orde te zijn, stress heb ik niet, dus ik weet het nog niet. Ben vorige maand ook pas voor het eerst bij de dermatoloog geweest. Die constateerde dat ik de helft (!) van m'n haar kwijt was. En ik had al van mezelf al geen volle bos haar.... M'n haar dunt nu aardig uit. Ik kan het eigenlijk alleen nog opsteken, want los of een staartje ziet gewoon niet uit.

De dermatoloog heeft me de Diane pil vorgeschreven en Oestradiol. Dit laatste gebruik ik n de vorm van een lotion. Oestradiol is een vrouwelijk hormoon dat ook in de pil is verwerkt. Echter, sinds ik het gebruik (nu 2,5 week) valt m'n haar dubbel zo veel uit. Ik ga dus zometeen bellen naar de dermatoloog en vragen of dit een normale bijwerking is. Als het zo doorgaat, dan ligt een haarwerk één dezer dagen voor de hand. Al blijf ik hopen dat op een dag alles goed komt.....

Heb jij al een afspraak gemaakt in Bussum?



Groetjes,



Jelleke

bia
16 september 2004, 10:03
Hoi Jelleke,

Is erg herkenbaar, van je kop in het zand steken..doe ik ook al maanden..
Maar nu ben ik het zo zat..ik zie mensen gewoon kijken. Bij mij is het aan de voorkant erg zichtbaar, kan het ook alleen nog maar naar achter dragen, met een elastiekje en daarom heen zo'n elastiek van nep haar, zodat het nog wat lijkt aan de boven en achterkant...mmmm..hoe hou je je zelf in de maling :confused:

Bij mij werd door de dermataloog meteen gezegd dat de oorzaak de medicatie zou zijn, en een klein kansje dat het van de 2 operaties zou kunnen zijn, maarja deze zijn nu 10 maanden geleden, en ik zie nog geen mm haar er bij komen.
Maar onderzoek qua hormonen hebben ze niet gedaan..stom vind ik dat, nadat ik hier in het form zie dat er wel zeker mogelijkheden zijn voor onderzoeken.
Want wanneer het inderdaat door medicatie zou komen, dan kan er toch ook naar hormonen worden gekeken, misschien dat juist die pillen iets met de hormonen doen, ga ik zeker in Okt vragen (eissen) :rolleyes:

Heb nog geen afspraak gemaakt, stel het ook uit merk ik..mmm zou ik vandaag doorzetten? Wanneer ik heb gebeld laat ik dat zeker even horen.
Wanneer je ze beld dan kan je een info folder opvragen, waar net iets meer info op staat dan op het web.

Tot gauw,

groetjes Diana

ellyd
16 september 2004, 13:29
Hoi Bia en Jelleke

Ik heb jullie problemen gelezen. Ik heb met precies hetzelfde gezeten. Van alles geprobeerd en niets hielp. (soms even)Nu draag ik al 10 jaar een haarwerk van het HIN te Bussum. ( niet HC) En dat bevalt me wel Maar eer je zover bent gaan er jaren van onzekerheid en depressie aan vooraf.Nu ben ik eraan gewend en het zit best leuk. Als jullie nog vragen hebben aan een oude rot in het vak kom maar op hoor.
Groetjes Ellyd

Lies86
17 september 2004, 13:18
Hallo Hallo,


Ik (inmiddels geen pruikdrager meer) Heb ook een pruik met haar tot op mijn schouders gehad.
Bij allure in rotterdam (010-4130706)
Deze pruiken zijn van ECHT haar, en worden op maat gemaakt.
Je kan doen en laten wat je wilt.
Zelf heb ik toendertijd foto's meegenomen op de eerste en tweede afspraak.
Zo kan liesbeth (de mevrouw die de pruiken maakt, aanmeet en knipt) zien wat je wilt.
De pruik komt binnen met haar op 1 lengte (geen gezicht!) zodra liesbeth de schaar erin zet ken je aangeven wat je wilt.
Ze knipt de pruik dus zoals jij hem wil!

Zelf ben ik hier uiterst tevreden over!
Toch koos ik ervoor om geen pruik meer te dragen, maar dat heeft niets te maken met de pruiken die ik gehad heb!
Zelf had ik er 1 met een wat langere pony die schuin afloopt (zoals je dat nu veel ziet) een scheiding heb ik ook, maar ik kan hem er ook uit kammen als ik dat wil. Ik waste mijn pruiken zelf, en heb hem zelfs een keer helemaal in de krul gezet voor een 60party.

Ik kan je Allure echt aanraden!!
Heb je nog meer vragen kan je me altijd bereiken onder mijn mail adres, en ook kan je liesbeth bellen :cool:
Anneleis

rian
19 september 2004, 19:34
Ik ben vandaag voor het eerst op deze site. Ik ben er onder de indruk wat ik allemaal lees. Voor mij geen nieuwe dingen/problemen omdat ik zelf ookal jaren
een haarstuk draag. Ruim 9 jaar en het went nooit. Mijn eerste kennismaking met
haarstukken was bij Theo Zantman in Rotterdam. Mijn huidig haarwerk is afkomstig van Haarhoeve Vermaat in Halsteren. Ze leveren uitstekend haarwerk.
Ik heb dus wel een pony, niet zo zwaar als bij Theo altijd het geval was en haar tot halverwege mijn rug. Niemand ziet het en iedereen roept altijd dat mijn haar zo gezond is en glanst blabla maar ze moesten een weten. Vandaag was ik ook op de opendag van Transhair. Dit heeft me diep geraakt. Ik heb met mannen en vrouwen gesproken die een haartransplantatie hebben gehad en de resultaten gezien. Ik heb veel om over na te denken de komende tijd. En ik weet nu ook dat een haarwerk niet de enige oplossing is. Dus laat je goed informeren.
Groetjes Rian.

jennifer
20 september 2004, 11:45
Hallo Hallo,


Ik (inmiddels geen pruikdrager meer) Heb ook een pruik met haar tot op mijn schouders gehad.
Bij allure in rotterdam (010-4130706)
Deze pruiken zijn van ECHT haar, en worden op maat gemaakt.
Je kan doen en laten wat je wilt.
Zelf heb ik toendertijd foto's meegenomen op de eerste en tweede afspraak.
Zo kan liesbeth (de mevrouw die de pruiken maakt, aanmeet en knipt) zien wat je wilt.
De pruik komt binnen met haar op 1 lengte (geen gezicht!) zodra liesbeth de schaar erin zet ken je aangeven wat je wilt.
Ze knipt de pruik dus zoals jij hem wil!

Zelf ben ik hier uiterst tevreden over!
Toch koos ik ervoor om geen pruik meer te dragen, maar dat heeft niets te maken met de pruiken die ik gehad heb!
Zelf had ik er 1 met een wat langere pony die schuin afloopt (zoals je dat nu veel ziet) een scheiding heb ik ook, maar ik kan hem er ook uit kammen als ik dat wil. Ik waste mijn pruiken zelf, en heb hem zelfs een keer helemaal in de krul gezet voor een 60party.

Ik kan je Allure echt aanraden!!
Heb je nog meer vragen kan je me altijd bereiken onder mijn mail adres, en ook kan je liesbeth bellen :cool:
Anneleis
Hoi Annelies,

Mag ik vragen waarom je nu geen pruik meer draagt? Was het misschien toch lastig of heb je besloten dat mensen je maar zonder pruik moeten accepteren?
Geeft een pruik ook irritatie?
Wil me ook eens orienteren op dat gebied, om alvast aan het idee te wennen.

Liefs Jennifer

Assie
20 september 2004, 12:59
Ook een goed adres is Kor Bergwerff in Bussum. Deze kleine (maar goede en vooral zeer persoonlijke)winkel is op de Huizerweg 27. Succes.

Jelleke
20 september 2004, 13:46
Hoi Rian,

Ik las dat je bij Transhair bent geweest. Hoe staan vrouwen (die je gesproken hebt) tegenover haartransplantatie? Ik heb op dit forum al meerdere malen gelezen dat het vaak geen oplossing biedt voor vrouwen, omdat bij AGA haaruitval op de hele hoofdhuis plaatsvindt en dat er dus geen geschikt donorgebied is.

Groetjes,

Jelleke

rian
20 september 2004, 16:30
De vrouwen die ik gesproken heb waren heel positief. Ze hadden ongeveer 3 jaar geleden een haartransplantatie laten doen. Het zag er heel goed uit. Ze voelden zich goed en zouden het zo weer laten doen. Deze vrouwen hadden last van mannelijke kaalheid. Net als ik.
Het resultaat vond ik heel mooi. Het was natuurlijk niet zo dichtbehaard als we zouden willen maar misschien toch een overweging waard.
Zelf heb ik me ook laten onderzoeken. Bovenop mijn hoofd kunnen ze niet transplanteren omdat er volgens hun nog teveel haar zou zitten en dat ze dan de goede haarwortels zouden beschadigen. :sad:
Maar de voorkant konden ze eventueel wel behandelen. En met medicijnen (Propecia) zouden mijn haren bovenop behandeld kunnen worden.
Een van de vrouwen die ik gesproken heb slikt nu ook Propecia en was daar heel tevreden over. Het haar zou dikker worden.

Gisteren heb ik op deze site ook zitten lezen bij haartransplantaties en dat vond ik toch wel zeer negatief allemaal. Dat kwam totaal niet overeen met wat ik die middag ervoor zelf gezien heb en gehoord heb.

Ik zal me de komende tijd eens wat meer gaan verdiepen in dit alles.

groetjes

Lies86
23 september 2004, 12:25
Hoi Annelies,

Mag ik vragen waarom je nu geen pruik meer draagt? Was het misschien toch lastig of heb je besloten dat mensen je maar zonder pruik moeten accepteren?
Geeft een pruik ook irritatie?
Wil me ook eens orienteren op dat gebied, om alvast aan het idee te wennen.

Liefs Jennifer
Ik ben gestopt met een pruik te dragen omdat ik me niet goed voelde met mijn haarwerk op mijn hoofd. Ik moest 6 weken wachten totdat hij klaar was. (hij wordt op maat gemaakt en met de hand geknoopt in india) in die 6 weken had ik besloten om mijn haar er alvast af te halen, ik vond die paar plukjes die ik nog had echt geen gezicht meer.
Toen was ik zo gewend aan het kale, dat ik geen pruik meer op wilde zetten.
Ik heb ook besloten dat mensen me maar zonder pruik moeten accepteren, ik ben wie ik ben en daarmee basta. Mijn innerlijk veranderd niet omdat ik toevallig kaal ben/werd!
Ik vond niet dat mijn pruik irritatie gaf. Ja voormezelf omdat het af en toe niet wilde zoals ik het wilde. Maar verder heb ik er nooit echt problemen mee gehad.
Alleen ben ik nu wel blij dat ik m niet mee rop zet.
Die keuze is gemaakt door mezelf toen, en dat vind ik wel best zo!
Vandaar!
Ik zal binnenkort als ik erachter ben HOE ik een foto op t forum plaats m plaatsen!
Maar nu weet ik nog steeds niet hoe dat moet!
Dus als je het me kan vertellen, zet het dan even in een berichtje naar mij!!
(in mijn inbox aub)

Lies

Webmaster
23 september 2004, 12:43
Ik zal binnenkort als ik erachter ben HOE ik een foto op t forum plaats m plaatsen!
Maar nu weet ik nog steeds niet hoe dat moet!
Dus als je het me kan vertellen, zet het dan even in een berichtje naar mij!!
(in mijn inbox aub)

Lies
Beste Lies,

Waarom maak je dan geen gebruik van de rubriek die hiervoor speciaal bedoeld is: Hoe gebruik ik het forum? (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=29)

Als je daar je vraag zou stellen, dan heb je binnen de kortste keren antwoord van onze technische staf.

Janne
23 september 2004, 13:21
hoihoi

ik heb een middellang haarwerk. vantevoren ben ik gewaarschuwd dat de pruik snel zou slijten. Als je syntetisch haar hebt, schuurt het namelijk over de kleren. Mijn punten zijn nu vreselijk gaan slijten, en het ziet er niet meer uit! Daarom ga ik nu voor een iets wat kortere pruik die niet over de schouders heen valt. Het is wel een probleem waar rekening mee gehouden moet worden.
xx Janneke

Marsha
23 september 2004, 13:56
Hey Janne!

Geld dit oko voor een haarwerk van echt haar? Of heb je daar minder last van slijtage aan de punten...

gr. marsha

jennifer
23 september 2004, 19:16
Ik ben gestopt met een pruik te dragen omdat ik me niet goed voelde met mijn haarwerk op mijn hoofd. Ik moest 6 weken wachten totdat hij klaar was. (hij wordt op maat gemaakt en met de hand geknoopt in india) in die 6 weken had ik besloten om mijn haar er alvast af te halen, ik vond die paar plukjes die ik nog had echt geen gezicht meer.
Toen was ik zo gewend aan het kale, dat ik geen pruik meer op wilde zetten.
Ik heb ook besloten dat mensen me maar zonder pruik moeten accepteren, ik ben wie ik ben en daarmee basta. Mijn innerlijk veranderd niet omdat ik toevallig kaal ben/werd!
Ik vond niet dat mijn pruik irritatie gaf. Ja voormezelf omdat het af en toe niet wilde zoals ik het wilde. Maar verder heb ik er nooit echt problemen mee gehad.
Alleen ben ik nu wel blij dat ik m niet mee rop zet.
Die keuze is gemaakt door mezelf toen, en dat vind ik wel best zo!
Vandaar!
Ik zal binnenkort als ik erachter ben HOE ik een foto op t forum plaats m plaatsen!
Maar nu weet ik nog steeds niet hoe dat moet!
Dus als je het me kan vertellen, zet het dan even in een berichtje naar mij!!
(in mijn inbox aub)

Lies
Hoi Lies, nog bedankt voor je antwoord! Supergoed van je dat je die pruik gewoon aan de kant zet. Ik heb er nog niet een nodig, maar denk er wel eens aan hoe het zou zijn. Ik weet wel dat ik het zo lang mogelijk ga uitstellen.
Misschien ben ik tegen die tijd ook zo sterk....

Liefs Jennifer

Lies86
23 september 2004, 22:47
Beste Lies,

Waarom maak je dan geen gebruik van de rubriek die hiervoor speciaal bedoeld is: Hoe gebruik ik het forum? (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=29)

Als je daar je vraag zou stellen, dan heb je binnen de kortste keren antwoord van onze technische staf.
Je hebt helemaal gelijk!
Sorry geen erg in gehad
Mijn excusses

Lies

pascal23
29 september 2004, 08:52
Ik draag mijn haarwerk ook tot halverwege mijn rug.

Ik was vroeger klant bij all round haarwerken en daarvoor pelatti haarwerken , allebei in rotterdam. Helaas waren allebei deze haarwerken niet zo goed. Ze zaten niet zo natuurlijk, maar vooral het haar zelf.Ik vond dat je bleef zien dat het nep was. Nu heb ik en haarwerk bij theo zantman in schiedam, en deze is gewoon goed. Het haar is mooi, Hij klit niet, ik kan hem opsteken zonder dat het gaat opkruipen in m`n nek enz..
Dit is mijn ervaring.....Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb bij hair concultancy in bussem, ik heb wel gehoord dat ze wat duurder zijn..

groetjes pascal

Jelleke
29 september 2004, 14:39
Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met Limburg Hair in Sittard (NL)?
En weet toevallig ook iemand wat hairwaving is? Via via heb ik daar zeer positieve verhalen over gehoord.....

Groetjes,

Jelleke