PDA

View Full Version : Word gek van de jeuk!!


Ganescha
15 september 2004, 18:41
Hi iedereen,

Via Joney ben ik hier terecht gekomen en hier ben ik erg blij mee want nu besef ik dat er gelukkig meer mensen zijn met haar problemen.

Zelf heb ik er momenteel erg veel last van. Ik ben 20jaar en ben nu al 4 keer naar huisarts geweest en eindelijk de laatste keer kreeg ik verwijskaart naar huidarts (en dat is morgen :D) Hoop zo dat ik nu eindelijk eens duidelijkheid krijg.

Ik heb erg last van jeuk,jeuk,jeuk en haaruitval met schilfering. Vooral die jeuk breekt me op. Hele dagen word ik ermee geconfronteerd. En ik probeer alles. Ik heb eerst iets gekregen van arts waar ik naam zo niet meer van weet, daarna nizoral (ketoconazol) dit werkte absoluut niet, integendeel. En momenteel probeer ik Zarqua kuurshampoo Dandruff uit. Misschien dat dat enigzins helpt.

Alleen dat wassen staat me niet aan... Dan is de uitval zo groot en jeukt het nog 10keer erger dan de rest van de dag.... :( Ik word er echt zo gek van.. Het is natuurlijk niet leeftijdsgebonden qua gevoel, maar 20jaar en dan al dit:S.. Mijn moeder heeft ook erg dun haar en kan je op haar hoofd kijken, alleen zijn ze er nooit achter gekomen wat het is. Ze heeft nooit last gehad van jeuk etc. Ze werd ook op haar 20ste al grijs.. En ja hoor dat heb ik er nu ook al bij :(... Som is het leven echt mooi!!

Liefs Ik

jennifer
15 september 2004, 19:41
Eigenlijk zou ik er een nieuwe thread van willen maken, maar plaats hem nu toch maar hier:

WAAROM hebben wij zo'n last van jeuk, of WAAROM is het bij ons waarschijnlijk een allergische reactie, en bij andere mensen die gewoon "kaal" worden niet? Mijn vriend (48 jaar) krijgt ook al een aardig doorzichtige kruin, maar heeft geen jeuk. Toch is het bij hem natuurlijk ook een mannelijke kaal-heid. Wie snapt er iets van dit proces?

Jennifer

Lies86
17 september 2004, 13:46
Hoi hoi,


Misschien een laat antwoord, maar maybay heb je er wat aan!
Ik heb Alopecia Areata Universalis en zodra mijn haar weer begon te groeien ook last van ontigelijke jeuk!
Schilvers op mijn hoofd. (heb sowieso veel huid problemen)
Ben naar de arts gegaan en die heeft me Betamethason 1mg/g gegeven.
Hier zitten iet wat hormonen in, maar het werkt wel! 1x per dag (het liefst s'morgens) smeerde ik dit op mijn hoofd. het is zo vloeibaar als water, dus het loopt makkelijk tussen je haarwortels door. dan was ik weer voor een dag van de jeuk af.
Na een paar weken was de jeuk zelfs helemaal over!
En de kaalheid werd er niet erger of minder van!

1 van de bijverschijnselen is Overtollige haargroei, maar dat is ook het probleem niet toch? (bij mijn gebeurde dit helaas niet ;) )

Annelies

jennifer
17 september 2004, 18:15
Ganescha,

Ik heb ook nog even zitten nadenken over die jeuk bij jou; Je zou i.p.v. de Nizoralshampoo misschien de rooscure kunnen gaan gebruiken. Hier zit een conditioner bij in waardoor hij waarschijnlijk iets zachter is voor de hoofdhuid.
De werking schijnt verder even goed te zijn als de nizoral.
Ook te lang in laten werken van produkten kan extreme jeuk opleveren, evenals haarlotions waar b.v alcohol in zit. Ik heb er verscheidene tegen de jeuk geprobeerd, zelfs Zwitsal haarlotion geeft irritatie vanwege de alcohol.
De rooscure shampoo werkt bij mij heel goed tegen de jeuk, ik gebruik het maar een keer per week. Mocht je nog steeds last houden: Cardiflor Emulsie van het Homeopathische merk VSM is ook heel verzachtend, maar daar word je haar wel een beetje vettig van, daarna moet je het wel wassen, maar je kunt het b.v 'savonds lekker lang laten intrekken en dan misschien alleen goed uitspoelen.
Sterkte ermee, en liefs van Jennifer

sigur
17 september 2004, 19:12
Hoi Ganescha,

Hoe was het bezoek bij de huidarts?

Liefs

lanne
17 september 2004, 22:03
Even een tip van mij Lanne,


Ik weet niet of de volgende tip je wat zal helpen maar mij helpt het wel als ik jeuk heb op andere plaatsen.
(Ik heb namelijk mijn hele leven al eczeem en weet dus wat het is om voor je gevoel gek te worden van de jeuk.
Ik heb alleen, gelukkig geen eczeem of extreme jeuk op mijn hoofdhuid, alleen een klein beetje.)
Okay nu de tip:

- Pepermuntolie, de natuurlijke= etherische, dus niet de kunstmatige!
kan verdund met water of met andere olieen of emulsies of een drupje toegevoegd aan een creme, prima helpen tegen vreselijke jeuk.
- In geval er sprake zou zijn bij jou van de een of andere schimmelinfectie of parasiet, kan tea-tree olie ook goed werk doen.
Het werkt ontsmettend. Deze olie ook verdunnen.
Bijv. het merk chi.
- Bij de intra-tuin kun je een aloe-vera plant halen.
Het sap kun je uit de bladeren knijpen en opvangen. Het is net gel.
Je kunt het puur aanbrengen op je huid.
Ik vermeng het met een creme, want dan trekt het beter in. Anders komt er een soort vliesje over je huid, wat trekkerig aanvoelt, wat dan ook net jeuk lijkt. Maar als ik het vermeng met creme of emulsie, krijg ik een heerlijk zachte huid. Ik ken geen middel wat je huid zo zacht kan maken als verse aloe-vera.
Dit werkt veel beter als aloe-vera uit een flesje, wat gestabilliseerd is.
- Wat ook eventueel kan helpen om je huid weer gaaf te krijgen is dode zee zout. Dit kun je kopen bij bijv. de tuinen. Je lost het op in water en giet het over je hoofdhuid of je wrijft wat zout over je huid. Als je huid beschadigd is prikt het wel een beetje.

Ik hoop dat deze tips ook mee mogen werken aan verlichting.
Ik wens je veel succes en sterkte.

Misschien is er voor jou meer hoop dat het goed komt omdat je misschien aan een andere vorm lijdt dan alopecia androgenetica.
P.S. Marcel Contier schijnt producten te verkopen die volgens hun goede resultaten geven bij mensen met ook jeuk klachten en haaruitval enzo.
In Maastricht zit een kapper die ook hun producten verkoopt en tests doet wat voor haaruitval je hebt (ofzoiets) en welk middel je voor welke klacht kunt gebruiken. Ik kan je niet vertellen of die producten echt werken.
Ik heb zelf ooit eens een flesje gekocht. En of het werkte? Joost mag het weten. Tekort gebruikt denk ik.

Groetjes Lanne

sigur
18 september 2004, 09:52
Hoi Lanne,

Ik heb gelezen dat de Diane verlichting geeft bij seborisch exzeem, of helpt te voorkomen. Helpt het jou voor zover je dat weet?

Liefs