PDA

View Full Version : Prive plekje...


yollie
10 mei 2002, 21:13
Hoi allemaal,

Ik ben yollie en wil jullie graag iets voorleggen. ik ben pas bij het forum, heb een paar dingen geschreven, maar ik schaam me enorm voor wat ik jullie wil vertellen. Het moet me van het hart, dus daar gaat ie. Behalve dat ik haren uit mijn hoofd trek, ben ik een paar maanden geleden ook begonnen met haren uit mijn schaamstreek te trekken... Ik ga 's avonds vaak vroeg naar bed, ben doodmoe na een dag achter een hummel van 20 maanden aan te rennen! en ga dan lezen, een enorme passie van me. Nou zijn lezen en tv kijken van die dingen waar ik heerlijk ongestoord mijn kapsel kan "bijwerken" en ik merkte op een gegeven moment dat ik onder het lezen aan mijn schaamhaar begon te draaien en jawel, uittrekken. Nu weet ik wel dat een oplossing zou kunnen zijn om alles daar weg te scheren, maar dat geeft zo'n rot gevoel. Wat ik probeer te zeggen is, dat ik bang ben dat ik mijn ttm aan het uitbreiden ben, in plaats van tegen te gaan. Het spijt me enorm als ik misschien te open hier over praat, vind dit zelf verschrikkelijk moeilijk, maar ik moet het toch aan iemand kwijt. Ik hoop dat jullie me niet zullen uitlachen.

mirjam
10 mei 2002, 23:01
Lieve Yollie,

Ten eerste wil ik zeggen dat ik je openheid heel knap vind. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje alleen verschilt het inderdaad op welke plaatsen we trekken maar uitlachen hier op het forum daar hoef je echt niet bang voor te zijn.
Lezen en tv kijken zijn inderdaad van die momenten waarop het wel heel moeilijk is om van je haar af te blijven, ik probeer het alleen lezen en/of tv kijken maar een beetje te vermijden voor zover dat gaat maar een echte oplossing is dat natuurlijk ook niet.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik weleens gedacht heb trok ik maar op een andere mindeer zichtbare plek dan alleen m'n hoofdhaar, maar ik was ook bang dat dat de ttm alleen maar zou uitbreiden.
Ik wil je heel veel sterkte toewensen en blijf onthouden dat we hier zijn om elkaar te helpen, schrijf het maar van je af, wat je zegt je moet het aan iemand kwijt!

Veel liefs van Mirjam

Diable
12 mei 2002, 13:42
Hoi Yollie!

Ik ben blij een lotgenoot te hebben gevonden; ik trek ook mijn schaamhaar uit.
Eerlijk gezegd is het niet eens zo lelijk, ik heb nu niet zo'n enorme bos haar daar, maar een dun laagje haartjes. helaas zit ik ook aan mijn hoofd en krab/trek ik dat ook kaal, dus ik ondervind er toch last van. Eergisteren ebn ik bije en psycholoog geweest die me wil helpen het probleem in kaart te brengen en het daarna aan te pakken.

Maar je bent dus niet de enige, fijn he? :)

yollie
12 mei 2002, 20:32
Hoi Diable,
Goed om te horen dat ik niet de enige ben (klinkt ergens zo dom, alsof het fijn is dat jij het ook doet!). Bedoel ik dus niet zo. Ik wens je veel sterkte bij de psycholoog en ben wel benieuwd of er iets goeds voor je uitkomt. Ben jij het ook gaan doen om de kale plekken een beetje te kunnen "verdelen" over je lichaam? Dat idee heb ik namelijk dat ik dat doe. Toen ik met mijn schaamhaar begon was het echt pijnlijk, maar ik ben er gewoon doorheen gegaan. Ik denk wel dat ik dit makkelijker onder controle kan houden, omdat ik het alleen doe als ik in bed lig, terwijl ik bij mijn hoofdhaar natuurlijk de hele dag goed bij kan. Het is wel prettiger draaien voor mij, omdat het haar ook veel stugger is, geeft een fijner gevoel. Heb jij dat ook?
Ik denk dat ik misschien toch maar eens de stoute schoenen aan moet trekken en ook naar een psycholoog gaan. Ik heb in het verleden wel genoeg therapien gehad, maar aan de ttm werd eigenlijk weinig aandacht besteed, helaas. Mijn nieuwe huisarts (ben een jaar geleden verhuisd) ken ik nog niet zo heel goed om om therapie te vragen, ben toch bang voor een negatieve reactie. Aangezien het schaamhaar trekken pas sinds een paar maanden is begonnen, vind ik het nu wel tijd om echt iets te ondernemen. Want wie weet wat mijn volgende stap anders is?

ernestina
13 mei 2002, 13:35
Alleen ben je zeker niet, ik trek dus ook schaamharen uit. Ik heb zelfs nog nooit een 'volle poes' gehad. Sommige momenten en perioden kan ik goed van mijn hoofdhaar afblijven, maar eigenlijk nooit van mijn schaamhaar. Omdat ik toch zo'n sterke neiging heb, doe ik het dan maar daar. Dat laat ik mezelf ook toe, beter daar dan op mijn hoofd, toch?

Ernestina

yollie
13 mei 2002, 13:52
Hoi Ernestina,
Nooit gedacht dat er dus meer vrouwen waren die dit ook doen Bij jou is het dus omgekeerd, meer neiging om schaamhaar dan hoofdhaar te trekken.Ben je gelijktijdig op beide plekken begonnen? Heb jij een suggestie (behalve afscheren) wat zou helpen? Misschien doen we het onbewust wel op deze plek omdat dat voor (bijna) niemand zichtbaar is. Ik ben zaterdag weer naar de kapper geweest en dan houd ik het meestal maximaal 2 dagen vol om niet aan mijn hoofdhaar te trekken, een soort frisse start. Maar het schaamhaar gaat gewoon door. Mijn vriend weet trouwens niet dat ik op die plek trek, van mijn hoofd ziet hij het wel, maar ik wil hem niet nog meer ongerust maken en ik schaam me er best wel voor.

ernestina
13 mei 2002, 14:16
Nou Yollie,

dat het bij mij omgekeerd is, heb je mij niet horen zeggen. Mijn hoofd ziet er ook niet jofel uit hoor. Bovenop is de spoeling heel dun en aan beide zijkanten zitten behoorlijk grote kale plekken...

Zodra ik een oplossing heb gevonden, laat ik het iedereen direct weten!!!;) Nee, ik heb absoluut geen idee. Scheren helpt misschien even maar als je net zo fanatiek bent als ik, gebruik je een pincet om de stoppeltjes eruit te trekken of druk je de haren eruit nog voordat ze daadwerkelijk door de huid zijn gekomen.... Het spijt me maar hier kan ik je echt niet helpen.

Iemand anders misschien suggesties?

Succes, Ernestina

Diable
13 mei 2002, 15:21
scheren raad ik jullie af want dat gaat ongelooflijk veel pij doen en jeuken als de haren teruggroeien. (het scheren doet geen pijn, maar het teruggroeien) het jeukt dan echt ongelooflijk erg.

Ik trek een klein beetje aan mijn wimpers, maar dat zie je niet, ik haal alleen de losse er uit. dat schaamhaar is eigenlijk misschien wel waar het mee begonnen is, ik heb nooit een volle bos gehad. Ik kauw ook stukjes van mijn hoofdharen af, eet de worteltjes van uitgetrokken haren op en jaja, ik eet mijn schaamharen ook op. Die zijn juist zo lekker stevig. :frusty: Maar nu heb ik dus gisteren gelezen dat haren opeten levensgevaarlijk en zelfs fataal kan zijn, dus spuug ik de fijngekauwde haartjes nu uit.

Als je therapie zoekt, Yollie, hoef je niet per se naar de huisarts. In welke plaats woon je? Ik heb namelijk een lijst met adressen van gedragstherapeuten uit mijn regio gekregen, van de nederlandse vereniging voor gedragstherapie. Ik kan je zo een paar telefoonnummers geven. Ik heb geen doorverwijzingsbriefje van de huisarts nodig gehad.

je kan ook kijken op: http://www.vgt-gedragstherapie.nl/
daar vind je geen info over therapie, want het is een vereniging voor de therapeuten zelf, maar je kan er een e-mail adres vinden en daar kan je om adressen in jouw buurt vragen. Mij stuurden ze toen een lijst op via de post. succes!

Diable
14 mei 2002, 09:53
pfff ik heb gisteren aan mijn moeder verteld dat ik schaamhaar uittrek, ze reageerde erg geschokt. Ik vind het vervelend als ze zo reageert, wat heeft dat nou voor zin? Nougoed....

yollie
14 mei 2002, 11:24
Lieve Diable,
wat vind ik dat rot voor je, die reactie van je moeder. Het moet je al zoveel moed gekost hebben om haar dit te vertellen (hartstikke goed van je) en dan zit je natuurlijk niet op zo'n reactie te wachten. Weet je moeder al lang van de ttm? Misschien is zij bang dat het uitbreidt nu je haar dit over het schaamhaar hebt vertelt? Ik praat het absoluut niet goed hoor, maar het kan zijn dat ze het even moet verwerken. Ik hoop dat het je wel helpt als je je verhalen hier bij ons kunt vertellen, want daar is het forum voor! Heel veel sterkte en hou je taai!
groetjes, Yollie.