PDA

View Full Version : Diane 35


Andastra
16 september 2004, 13:30
Okay, rare vraag, maar 'k zit er wel mee: wie van jullie is door de diane-pil bijgekomen? Ben daar dus werkelijk als de dood voor :confused:

feb
16 september 2004, 13:39
Hoi Andastra,
Ik heb de dianapil circa 12 jaar geslikt, maar ben er niet door aangekomen.
En mocht je aankomen dan is het vaak maar 1 tot 2 kilo en naar verloop van tijd gaan die er ook weer af. Zo hebben mijn vriendinnen dit ervaren.
Feb

Cloud
16 september 2004, 13:41
Ik ben er ook nooit door bijgekomen.

sigur
16 september 2004, 14:04
Hé Andastra,

Ik ben er ook nooit door aangekomen, iets wat ik vroeger juist wel heel graag had gewilt (ik was echt veel te dun). Na acht jaar slikken nog geen grammetje, echt waar!!
Nu ben ik wat aangekomen waar ik heel erg blij mee ben maar dit komt omdat ik anders (meer ) ben gaan eten en heeft absoluut niets met de Diane te maken.
Ik denk dat als jij niet veranderd van etenstijl, je er niet door hoeft aan te komen.

Liefs

Marsha
16 september 2004, 15:30
Hey,

Ik slik de Diane-pil pas sinds kort...ben geloof ik alwel een beetje aangekomen...maar dat komt ook omdat ik de snoeppot meestal niet dicht kan laten zitten. Mij is verteld door de arts dat je in het begin iets kunt aankomen maar dat dit er na ene maand of drie ook weer vanaf gaat..maar dit geld alleen als je niet mee bent gaan eten als voordat je aan de pil was (spreekt voorzich)...Dus ik zou aanraden...let op wat je eet..dan zal het allemaal echt wel meevallen:cool:

gr. marsha

lanne
17 september 2004, 22:14
Ben wel aangekomen. Niet vreselijk maar toch wel net ietsje meer als naar mijn zin. Heb echter nu nog wel maatje 36. Ben van mezelf slank en tenger. Maar kom toch altijd weer aan door die pil, ook mijn cup-maat wijzigd dan ietsje.

Ik zou zeggen, als je nog nooit de pil hebt geslikt, wees er dan voorzichtig mee.
Ik heb het idee dat de pil mogelijk mijn haaruitval heeft veroorzaakt, sinds mijn 15 16e levensjaar. Soms kun je processen in je lichaam veroorzaken door medicatie die misschien niet zo maar meer omkeerbaar zijn.
Ik vraag me dan ook af of toen ik vorig jaar met de pil gestopt ben en daarna weer begonnen ben, of dit ook weer voor extra haaruitval heeft gezorgd.
Want ik kreeg toen opeens wel weer heel veel haaruitval.
En verder is er nog weinig bekend van pilgebruik over langere termijn.
Bijv. als je denkt aan zieten als kanker. Met hormonen moet je altijd voorzichtig zijn.
Als ik mijn keuzes over moest doen zou ik er niet meer aan beginnen.
Nu ik er echter al verschillende jaren geslikt hebt ligt het misschien anders voor mij, omdat mijn lichaam nu misschien beter functioneerd met. Ik weet het niet. Blijft lastig zo'n keuze.
Sterkte met het maken van de jouwe. Ik zou zeggen, neem er meer in mee dan dan alleen je gewicht.

groetjes en het beste, Lanne

Groetjes, Lanne

sigur
18 september 2004, 09:48
Hoi Lanne,

Is jouw haaruitval verergerd door het slikken van de Diane of het stoppen met de Diane? Wat je zei over dat je beter functioneert met omdat je lichaam er zo aangewend is, dat klinkt heel herkenbaar. Hoe is het nu met je haaruitval?
En wat denk je dat er zou gebeuren als je ermee zou stoppen?

Liefs Sigur

brigitxxx
6 oktober 2004, 11:18
Hallo meiden,

Ik ben in januari gestopt met de diana35. Deze kreeg ik klakkeloos voorgeschreven van mijn huisarts nadat ik weer een anticonceptiepil nodig had na de geboorte van mijn tweede dochter. Ik ben nu 34. Toen ik ermee begon was ik 28. De huisarts constateerde een puistje op mijn kin en meende dat dat met diana35 gelijk verholpen was.
Nu ik dus in januari ben gestopt is mijn haar uit gaan vallen. Enorme hoeveelheden. Helaas ben ik begin maart in het ziekenhuis terecht gekomen. Daardoor heb ik een enorme angstige stressperiode doorgemaakt van zeker 3 maanden. In die tijd dat ik net gestopt was met de dianapil kreeg ik een enorme uitbarsting van acne. Heel verschrikkelijk. Ik leek wel een knobbelzwijn. Kortom. Ik stopte met diana35, moest ascal gaan slikken, viel bijna 15 kilo af en heb enorm veel stress en angst doorgemaakt. Nou.....probeer dan maar uit te zoeken waar die haaruival van komt. Ik heb al vernomen dat na het slikken van de diana35 je haaruitval kunt krijgen na ongeveer twee maanden en dat dit aan kan houden tot een jaar na die tijd. Daarna kan het zich stabiliseren. Ik heb dus nog even te gaan. Gisteren heb ik wel een biopt van mijn hoofdhuid laten afnemen om e.e.a. vast te stellen. Mijn hormoonhuishouding is in orde. Ik heb wat lichte overbeharing. Althans....wat donkere haartjes op mijn benen gekregen nadat ik stopte, mijn schildklierfunctie is in orde en ben ook niet vervroegd in de overgang. Een uitgevoerde pluktest was negatief. Er komen dan 2 a 3 haren los. Maar toch verlies ik zeker 150 a 200 haren per dag. Diffuus verspreid over mijn hoofd. Eerst is het haar bovenop enorm gaan uitvallen toen dit enigszins afnam begon het aan de achterkant.
Ik zal jullie de komende tijd wel op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Nogmaals mijn acne is na 5 maanden gestabiliseerd. Het is nu weer op het niveau toen ik begon met de diana35. Eind januari volgend jaar ben ik precies een jaar van de diana35 af.
Mijn advies aan een ieder is....als je de diana35 niet perse hoeft te slikken DOE HET DAN NIET. Ik heb in het ziekenhuis al diverse artsen meegemaakt en ik kan alleen maar de conclusie trekken dat het geen beste pil is. Je hebt t.o.v. een normale pil een behoorlijk hoger risico op trombose. Realiseer je dat ieder mens verschillend is en dus ook anders reageert op in dit geval de diana35. Het zou heel goed kunnen dat ik AGA heb en dat dit de afgelopen jaren door de diana35 is onderdrukt maar niemand kan dit nu constateren. Heb je dus geen overmatige acne, of wel maar je kunt ermee leven, en geen haaruitval SLIK HET DAN NIET. Meiden het is werkelijk troep voor je lijf. Ik realiseer me dat het voor heel veel vrouwen wel een wondermiddel is maar nogmaals ieder mens reageert anders. Heel veel artsen zeggen dat het zovaak goed gaat, de anticonceptie, maar wat nou als je er lichamelijk wel wat door krijgt?
Ik zal jullie op de hoogte houden de komende tijd.

Andastra
6 oktober 2004, 14:42
Brigit, dankje voor je verhaal, mss kan je dit ook op andere niet-haarfora zetten, want ons hoef je niet meer te waarschuwen voor diane, ofwel kregen we er haarverlies door, ofwel proberen we ons haaruitval hiermee te bestrijden, dusja :)

Jelleke
6 oktober 2004, 14:45
Hallo allemaal,

Ik ben net op advies vd dermatoloog begonnen met Diane 35, ondanks alle waarschuwingen op deze site. Ik heb gelukkig nog geen last van bijwerkingen. Hooguit een paar dagen gespannen bortsen gehad. Ik merk niks van gewichtstoename of onregelmatige menstruatie. Verder kan ik alleen maar hopen dat die pil geen andere enge dingen met mn lichaam doet.....

X Jelleke

Cloud
6 oktober 2004, 15:29
't Is een rare pil, ja. Ik heb ook al heel veel verhalen gelezen op andere sites van vrouwen die haarverlies kregen na het stoppen. Jammer dat dokters van deze mogelijke nevenwerking niet op de hoogte blijken te zijn.

Andastra
6 oktober 2004, 16:09
Ik ben nu 15 dagen bezig met Diane en 'k ben er eigenlijk erg tevreden over... Van m'n vorige pil (mercilon) had 'k na 7 dagen zo'n erge migraine dat 'k er direct mee gestopt ben... Nu heb 'k totaal geen last, 'k verdik niet, borsten zijn wel gegroeid :D

Als m'n haar nu nog stopt met uitvallen schrijf ik 'n ode aan deze pil ;)

Cloud
6 oktober 2004, 20:09
Da's goed nieuws, Andastra! Ben je nog van plan om met minoxidil te stoppen?

Ode aan Diane35, godin van de jacht op haar :)

brigitxxx
7 oktober 2004, 12:20
Eh,....ik wil niet vervelend overkomen. Maar in 15 dagen verdik je niet van de diana pil. Ik heb deze pil 6 jaar geslikt en ben in die tijd 10 kilo aangekomen. Afvallen lukte niet. Nu eet ik nog steeds hetzelfde maar ben inmiddels 15 kilo afgevallen. Ga dus niet af op enige dagen of weken. Nogmaals, deze pil kan zeker voor een aantal mensen iets goeds opleveren maar ik wilde alleen maar waarschuwen voor het feit dat artsen deze pil vrij makkelijk voorschrijven maar dat je niet gewaarschuwd wordt voor de eventuele nadelige gevolgen.

brigitxxx
7 oktober 2004, 12:23
Oh ja Cloud wil/kun jij mij vertellen welke sites dat zijn waar over de diana35 wordt gepraat? Ik ben ontzettend benieuwd naar ervaringen van andere mensen.

Cloud
7 oktober 2004, 13:49
Hier (http://www.hairsite7.com/f269diane6/discfem269_toc.htm) vind je een forum over de Diane pil. Er zijn topics als "losing hair from using Diane35", "Please help, hair loss after Diane" enzovoort...
Maar verder vind je er ook succesverhalen van vrouwen die hun haaruitval konden stoppen met de Diane pil.

Ook op www.heralopecia.com/forum heb ik wel eens verhalen gelezen van vrouwen die haarverlies kregen na het stoppen met die pil.

Cloud

lanne
14 oktober 2004, 22:02
Hoi Lanne,

Is jouw haaruitval verergerd door het slikken van de Diane of het stoppen met de Diane? Wat je zei over dat je beter functioneert met omdat je lichaam er zo aangewend is, dat klinkt heel herkenbaar. Hoe is het nu met je haaruitval?
En wat denk je dat er zou gebeuren als je ermee zou stoppen?

Liefs Sigur


Hoi Sigur,


Sorry dat het even duurde voor ik je terug mailde.
Ik heb even een poosje wat minder gesurfd op dit net en zag dus ook niet dat je me gemaild had.
Ik had me daarvoor zo intensief bezig gehouden met dingen zoeken op haargebied dat ik helemaal zat en moe er van was.
Als ik dit haarprobleem niet had zou me dat een hoop tijd, energie en geld schelen, dat weet ik wel. Maargoed, we have to deal with it.

Ik vind het heel moeilijk te zeggen of het erger is geworden van de diane of juist beter. Omdat mijn haar alleen maar achter uit is gegaan naar mijn idee.
Wat ik wel weet is dat ik voor ik ooit op m'n 16 begon met die diane ik volgens mij nog geen klachten van haaruitval had. Die zijn daarna begonnen.
Tja, toen de dokter later tegen mij zij dat het naast acne en overbeharing ook een goede pil was voor haaruitval ben ik hem dus blijven slikken.
Maar ik heb nu mijn twijfels of dit zo'n slim idee was.
Als ik had gelezen wat ik nu lees en weet dan had ik mooi uitgetest of mijn haar zich weer zou herstellen van het niet slikken.
Mijn haar is behoorlijk acher uit gegaan sinds ik augustus vorig jaar stopte met de pil en er een paar maanden later toch weer aan ging.
Ik ben benieuwd of mijn haar inderdaad wat voller wordt na 6 maanden.
Die schijnt er ongeveer voor te staan wil de diane invloed hebben op de haaruitval. OP acne heeft het eerder invloed, nl. na een paar maanden al.

Ik hoop dat ik me vergis, maar het bosje haar wat ik heb lijkt hoe langer hoe stro-dunner te worden.
Ik kan natuurlijk niet zien wat er microscopisch op mijn hoofhuid gebeurt en of er zich nu na 6 maanden diane en een jaar finasteride toch meer en dikkere haren manifesteren.
Maar voor het oog, is het zeker dunner dan het was.
Ik ben dan ook bang om te stoppen met de diane omdat ik bang ben dat ik dan misschien weer een proces van dikke achteruitgang krijg.


Wat zijn jou ervaringen?
Heb je het idee dat de Diane je goed doet of juist niet?


En nog iets anders wat ik niet zo'n prettige bijwerking van deze pil vindt is:
een achteruitgang in libido. Ik merkte dat de andere keren dat ik de pil slikte ook al wel, maar nu heel duidelijk.
Zonder pil had ik altijd meer dan genoeg zin. No problem.
Maar nu lijkt het alsof ik mijn gevoel kwijt ben soms. Daar baal ik echt van.
Zo ben ik helemaal niet van mezelf.
Dus ik kijk uit naar de dag dat ik een goed middel heb tegen m'n puistjes en mijn haaruitval.

Groetjes Lanne.