PDA

View Full Version : Msm


ingie
16 september 2004, 13:47
interessant artikel......

http://www.ergogenics.org/msm.html

Iemand
16 september 2004, 15:27
Tja..he tpakje dat ik heb van pharma nord met dat het kan helpen tegen gewrichtsprijn maar ook haar en nagels groeien mooier en beter...

Hier heb ik toendertijd een onderzoek van gezien waar als onverwacht pluspunt was dat de groep die msm slikte zichtbaar (cosmetisch) mooier haar had.

Eminem
16 september 2004, 15:58
Hier heb ik toendertijd een onderzoek van gezien waar als onverwacht pluspunt was dat de groep die msm slikte zichtbaar (cosmetisch) mooier haar had.

Sorry hoor, maar ik denk dat dit maar een illusie is........

kevin
16 september 2004, 16:19
We zouden het is moeten vragen aan wat gebruikers hierzo die msm dagelijks nemen. Ik zou het niet weten.

The Dude
16 september 2004, 16:30
Ik had gelezen hier een tijdje geleden dat MSM het haar sneller doet groeien. Dus dat ie eigenlijk maar taboe??

ugh
16 september 2004, 16:55
http://www.hairlosshelp.com/forums/messageview.cfm?start=1&catid=10&threadid=19110

MSM (methyl-sulfonyl-methane)
A recent, double-blind, placebo-controlled, pilot trial, performed by Ronald M. Lawrence, M.D., Ph.D., showed that 100% of the subjects on MSM (methyl-sulfonyl-methane), a nutritional supplement that provides biologically active sulfur, showed increased hair growth compared to the group on placebo. Only one subject on placebo showed an increase in hair length. In addition, 30% of the subjects on MSM showed improvement in hair brilliance, while none of the subjects on placebo showed such an improvement. A second double-blind, placebo-controlled, pilot trial, conducted simultaneously, showed that 50% of the subjects on MSM showed increased nail length and nail thickness growth compared to the group on placebo. Approximately 10% of those on placebo showed increased nail length growth. None of the subjects on placebo showed an increase in nail thickness. Cathleen London, M.D., a Boston-based family practitioner, said “I have been prescribing MSM for my patients experiencing pain from arthritis and fibromyalgia, and they kept saying how great their hair and nails looked. It’s good to see an efficacy study confirm that there are benefits in this area.” Pure MSM was used in both studies.

Based on the results of the trials, Dr. Lawrence concluded: “Oral supplementation with MSM is a valuable addition to hair and nail growth. Hair and nail health was significantly improved in a short term of six weeks. If the trials were continued for eight to sixteen weeks, the results would have been even better for those on MSM.” The hair trial involved a total of 21 patients — 5 women and 16 men. Data was collected by certified cosmetologists under the direction of Dr. Lawrence. The trial parameters included hair length, brilliance, and diameter of the individual hair shafts using industry standard measurement scales. The nail trial involved a total of 11 subjects — 10 women and 1 man. Again, data was collected by certified cosmetologists. Trial parameters included nail length, thickness, luster and general appearance using industry standard measurement scales. “All subjects supplemented with MSM were duly impressed with the changes in the health and appearance of their hair,” said Dr. Lawrence. “The cosmetologists literally could differentiate which participants were on MSM by the appearance of the hair, alone, after six weeks.”http://www.kaire.com/kairenews/graphics/MSMResearchAbstracts.pdf (http://www.kaire.com/kairenews/graphics/MSMResearchAbstracts.pdf)

The Effectiveness of the Use of Oral MSM (Methylsulfonylmethane) Supplementation on Hair & Nail Health By Ronald M. Lawrence, M.D., Ph.D. Council for Natural Nutrition 2/2/01 Abstract A total of 21 patients were studied for 6 weeks for the hair study component. Data was collected by Certified Cosmetologists under the direction of the Principal Investigator. Both the investigators and the patients were blinded as to whether supplementation was with placebo or MSM. The subjects were randomly assigned to either Group A (placebo) or Group B (MSM). Sixteen of the subjects were men and 5 were women. Dosage was 3,000 mg/day in both Groups A & B. The study participants were studied for hair length, brilliance, and diameter of the individual hair fibers using industry-standard measurement scales at the beginning of the study period (t=0) and after 6 weeks (t=6 weeks). Those subjects supplemented with MSM showed significant improvement in hair health, while those on placebo showed either no change, or only slight changes after 6 weeks. The most marked changes were measured in hair length and hair brilliance. The women showed the better results in hair growth, brilliance, and thickness of hair fibers. Those subjects supplemented with MSM showed significant improvement in nail strength, thickness and appearance. Overall improvement rate was 80% even in this short study. The cosmetologists literally could differentiate which participants were on MSM by the appearance of the hare alone after 6 weeks. It is expected that if the study were continued for 8 to 16 weeks, the results would have been even better for those on MSM, as has been our past experience. Conclusion: This pilot double blind, random study proves that oral supplementation with MSM is a valuable addition to hair care. Hair health was significantly improved in a short term of 6 weeks.Dus zover ik heb gezien is er maar 1 studie gedaan, die ik niet op PubMed heb kunnen vinden.

mjoy
17 september 2004, 00:45
Mijn nagels groeien als gek, moet ze bijknippen om de 1 a 2 weken, dus ik heb de indruk dat de dagelijkse portie msm wel iets doet. Trouwens teveel msm innemen kan geen kwaad, ik zou zeggen baad het niet dan schaad het ook niet.

sonofsam
17 september 2004, 11:12
Mijn nagels groeien als gek, moet ze bijknippen om de 1 a 2 weken, dus ik heb de indruk dat de dagelijkse portie msm wel iets doet. Trouwens teveel msm innemen kan geen kwaad, ik zou zeggen baad het niet dan schaad het ook niet.
Opmerkelijk...Mijn motto is "baat het niet, dan schaadt het zeker"

Son of Sam

Jaapie
17 september 2004, 11:20
Ergogenics om te KOTSEN. Die kerel schrijft zoveel bullshit. Echt die kerel hoort van het internet verbannen te worden. Vooral al zijn bullshit verhalen over anabole steroiden, 9 van de 10 artikelen kloppen niet.
MSM werkt zeker wel, mijn inflammation is er stukken minder op geworden.

pizzacat
17 september 2004, 12:18
Ik gebruik MSM en mijn haar groeit er sneller door, mijn nagels eveneens. Om terug te komen op 'baat het niet dan schaadt het zeker'; MSM is zo ongeveer de minst toxisch stof ter wereld, vergelijkbaar met water, dus over schadelijkheid maak ik me geen zorgen.

ingie
17 september 2004, 12:39
Ergogenics om te KOTSEN. Die kerel schrijft zoveel bullshit. Echt die kerel hoort van het internet verbannen te worden. Vooral al zijn bullshit verhalen over anabole steroiden, 9 van de 10 artikelen kloppen niet.
MSM werkt zeker wel, mijn inflammation is er stukken minder op geworden.Hoi jaapie, als ik het geweten had dan had ik het niet gepost!!!!
Ik dacht dat het wel een betrouwbare site was omdat het er zo profesioneel uitziet!...schijn bedriegd:mad:

doeiiiiii
groetjes
ing

Jaapie
17 september 2004, 13:03
Ik verwijt je niks hoor :). Soms staan er wel goede stukken tussen. Maar meestal is het niks.

Mark82
18 september 2004, 00:40
ik las laats een topic over de schadelijkheid van Vitamine B6.
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4261&highlight=Vitamine

Betekend dat nou dat je ook beter kan stoppen met voedsel waar b6 in zit?

wat zit er eigenlijk precies in msm?

Bedankt

mobo20
20 december 2004, 13:31
Ik zie hier vaak dat er allerlei middelen worden gebruikt om haaruitval tegen te gaan. Zo ook het middel msm op een wetenschappelijke site heb ik onlangs gelezen dat allerlei claims m.b.t. het gebruik van msn niet kloppen. DE site waar ik dit vandaan heb is heel handig over bijna allerleis stoffen valt er wel wat te vinden.
dit is de link over msm: http://www.ergogenics.org/msm.html
en hier de inhoudsopgave: http://www.ergogenics.org/archiefergo.html
Overigens zie ik ook dat saw palmetto niet onbekend bij velen) niet echt helpt.
Ik zou zeggen neem een kijkje!

trouwens wat zijn jullie ervaringen met msm?

Pieter19
23 december 2004, 09:56
Ik hoor nog al wat over dit product maar kan iemand me een goede uitleg geven wat dit product doet en misschien wat reviews van gebruikers?

Greets

kevin
23 december 2004, 11:42
Ik hoor nog al wat over dit product maar kan iemand me een goede uitleg geven wat dit product doet en misschien wat reviews van gebruikers?

Greets
Gebruik de search eens.

Tiuri
23 december 2004, 13:37
Gebruik de search eens.mja er is nog niet echt een goede algemene MSM-thread, dus dat wordt deze. Heb de thread gemerged met die van mobo20, die eigenlijk ook over MSM ging.

Kijk ook eens in het haarwoordenboekje, daar staat een stukje over MSM.

Pieter19
21 februari 2005, 19:46
Hallo,

Ik gebruik al een paar weken dagelijks MSM voor het krijge van dikkerhaar.. Ik vroeg me dus af hoe andere MSM gebruikers dit product ervaren? Ik heb er tot nog toe geen duidend effect ondervonden maar ben ook nog niet lang bezig mr kan toch nog altijd niets negatiefs melden aangezien het bewezen is dat dit product ook een wonder product zou zijn voor de beenderen. Laat graag je persoonlijke ervaring achter over MSM in deze topic..

Thanks, Pieter.

(Ps: laurensj, ivm de andere topic: Ik heb de search button gebruikt en vond geen "officiele" MSM topic maar bij deze zal het dit topic worden, excuseer voor het ongemak)

Gaga
22 februari 2005, 11:09
Hoi, ik ben al 5 maanden aan het MSM slikken.
MSM maakt mijn haar dikker en groeit ontzettend snel.

Pieter19
22 februari 2005, 11:16
Hoi, ik ben al 5 maanden aan het MSM slikken.
MSM maakt mijn haar dikker en groeit ontzettend snel.

Wanneer merkte je voor het eerst het effect van MSM en op welke manier begon je het te merken?

Gaga
22 februari 2005, 11:39
Dat zou ik precies niet weten. sorry :crybaby:
In het begin knipte ik mijn haar echt kort en ik heb gemerkt dat mijn haar vrij snel groeit en nog gezonder eruit ziet.
Ik hoop dat helpt.
Groetjes
Gaga

Eminem
22 februari 2005, 12:13
Pure bijgeloof dat MSM werkt......
Zelf ook gebruikt, maar geen enkel resultaat bereikt.

Pieter19
22 februari 2005, 12:56
Dat zou ik precies niet weten. sorry :crybaby:
In het begin knipte ik mijn haar echt kort en ik heb gemerkt dat mijn haar vrij snel groeit en nog gezonder eruit ziet.
Ik hoop dat helpt.
Groetjes
Gaga

Ahhh ok bedankt Gaga.

Pure bijgeloof dat MSM werkt......
Zelf ook gebruikt, maar geen enkel resultaat bereikt.

Ik zou het niet weten, ik hoor ook genoeg positieve geruchte dus ik ben er nog altijd niet helemaal uit.

Greetz, Pieter

Boemi
23 februari 2005, 23:07
waar is msm verkrijgbaar?

Noodlesoup
23 februari 2005, 23:14
Bij het Kruidvat, op de Reform afdeling

Jaapie
24 februari 2005, 09:21
Pure bijgeloof dat MSM werkt......
Zelf ook gebruikt, maar geen enkel resultaat bereikt.

Dus als het voor jou niet werkt, werkt het voor niemand?
Uhuuuu right.

japiejaap
24 februari 2005, 14:47
welke dosis msm slikken jullie?

kevin
24 februari 2005, 15:54
welke dosis msm slikken jullie?

1000mg. Mijn haar en nagels groeien er NIET sneller van.

Jaapie
24 februari 2005, 16:02
welke dosis msm slikken jullie?
3 gram.........

sigur
27 april 2005, 12:28
Ja, echt waar, dit heb ik zien staan bij de natuur-drogist.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Het is een lotion die je op je hoofdhuid moet inmasseren en er zit Msn is.
Achterop het flesje staat dat het roos tegengaat en dat het werkt tegen een kriebelende hoofdhuid.

sigur
27 april 2005, 12:32
O, ja en deze lotion hoeft niet uitgewassen te worden.
Het kost tussen de 13 en de 14 euro.

Vraag me wel af of het te combineren is met Rooscure/ ketoconazole, omdat dit toch een werkent laagje achterlaat? Of heb ik het mis? Ik zou me goed kunnen voorstellen dat de werking van de keto dan teniet gaat?
Iemand een idee?

Jaapie
27 april 2005, 13:05
Sinds wanneer brengt microsoft ook lotions uit?

Je zal wel MSM bedoelen :)

Cloud
27 april 2005, 16:00
Berichten samengevoegd met bestaande thread over MSM.

Van welk merk was die lotion?
Ik heb zelf ook enkele maandan MSM op mijn haar gedaan, had zelf een lotion gemaakt, met MSM poeder en gesteriliseerd water. Ben ermee gestopt omdat het wat te veel was (eerst spiro, dan minox, dan tricomin, dan MSM lotion! :eek: )

sigur
27 april 2005, 21:06
Sinds wanneer brengt microsoft ook lotions uit?

Je zal wel MSM bedoelen :)



Oeps, het gaat vandaag niet helemaal zoals het moet!:)

sigur
27 april 2005, 21:09
Hé Cloud!

Ik weet niet meer van welk merk het was, maar ik kan volgende week wel even voor je gaan kijken.
Hoe beviel het om dit op je hoofdhuid te smeren?
Heb jij enig idee of je het ook op je hoofdhuid kunt smeren als je rooscure of keto gebruikt?

Tiuri
27 april 2005, 21:11
Heb jij enig idee of je het ook op je hoofdhuid kunt smeren als je rooscure of keto gebruikt?Ja hoor, dat zal wel probleemloos kunnen. Ketoconazol laat niet letterlijk een beschermend laagje achter. Het blijft gewoon nog enige tijd actief in de huid. Maar daar kan MSM wel gewoon bij gesmeerd worden hoor.

sigur
28 april 2005, 10:21
Laurensj, thanks, misschien dat ik het een keer ga proberen!

Georgie
28 april 2005, 12:52
Sigur, ik wil ook graag weten hoe of wat, merk e.d.? Vast bedankt!

looneytuner
28 april 2005, 13:25
Nadeel is wel dat het msm-poeder echt ongeloofelijk slecht smaakt, zelfs als je het in je drankje hebt gemengd...Houd me een beetje tegen.

kalevandaal
12 juli 2005, 12:34
Heb nog 3 potjes Skin, Nails & Hair Adv. MSM by Solgar te koop. Hier kosten ze 18 euro per potje in de winkel.

Voor 30 euro kan je ze alle 3 (ongeopend) overnemen, let me know...

ycelik
3 augustus 2005, 23:25
MSM, zorgt dat er voor dat het lichaams haar sneller groeit of het haar op je scalp?
En zo jah wat houd die groei per maand in , 0.5cm meer ?
Want wil mijn haren snel laten groeien.

Justagirl
22 augustus 2005, 20:57
Goedeavond mensen,

Ik weet niet of hier nog veel msm wordt gebruikt, ik las er eerst veel over, toen wat minder, maar heb het toch maar in deze thread gehouden.

Ik heb msm eerst een periode geslikt had wel het idee dat mijn haar dikker werd en er beter uitzach, dit duurde een tijd en weet niet of het door de msm kwam, maar later is mijn haar weer achteruit gegaan maar dit terzijde want heb een andere vraag, en kan geen handenforum vinden ;)

Ik heb erg veel last van mijn handen gehad als ik 's morgens wakker wrd.
alsof ze de hele nacht helemaal verkrampt zijn geweest, erg pijnlijk.
duurt wel maar eventjes, als ik later goed en wel uit bed benen een paar keer mijn handen heb geknepen is het zo goed als weg, maar wel elke morgen weer.
Ik ben een tijdje gestopt met de msm, en toen leek dit langzaam aan te verdwijnen!!!
Dit klinkt mischien erg raar, maar ben toch benieuwd iemand dit herkent!:rolleyes:

Ook vraag ik me af wat het verband is tussen haar en nagels ( mischien ook een domme vraag ;) )
Aangezien je veel dokters hebt voor haar&nagels, veel medicijnen voor haar&nagels!
En aangezien mijn nagels ongeloofelijk super sterk zijn, en altijd mooi lang worden, vroeg ik me af waarom mijn haar wel zo slecht is!

Liefs Daphne

pipilover
26 september 2005, 22:00
ik las laats een topic over de schadelijkheid van Vitamine B6.
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4261&highlight=Vitamine

Betekend dat nou dat je ook beter kan stoppen met voedsel waar b6 in zit?

wat zit er eigenlijk precies in msm?

Bedankt

Hoe ik het heb begrepen over msm is dat het inderdaad onschadelijk is, omdat het net als water zou zijn ( zoals iemand hierboven schreef). Om msm binnen te krijgen zouden we eigenlijk regenwater of echte natuurlijke fruit binnen moeten krijgen. Maar, omdat het regenwater van hier nou niet echt zuiver is en de zuivere werking van fruit wat verloren gaat doordat het gespoten wordt is het niet mogelijk om het goed binnen te krijgen. Wat ik ook gelezen heb is dat het het beste is om msm in poedervorm te nemen, omdat dat het puurste is. Als ik het goed heb gelezen krijgen sommige last v. hun maag als ze msm tabletten innemen, dit komt doordat er iets aan is toegevoegd om het in een tabletvorm te maken, datgene kan dus de oorzaak zijn v/d maagproblemen. Als het goed is zou dit niet gebeuren als je het in poedervorm neemt. En ook zou de werking van msm beter gaan als je het volgens mij met vitamine c inneemt de helft van de msms dosis. Ik had ook iets gelezen met gewicht en hoeveel msm, maar dat weet ik niet meer precies, zal het eens opzoeken. Slot van dit verhaal, ik denk wel dat het iets kan doen voor je haar, alleen hoeveel ;) !

dropper
10 december 2005, 20:46
Hi guys & dames,

Het heeft eigenlijk niets met haarverlies te maken, maar het leek me toch interessant van dit even te posten. Veel mensen blijken namelijk te twijfelen of MSM nu "iets" doet of "helemaal niets".

Er is nu een onderzoek gebeurd naar het gebruik van MSM bij arthritis, waarbij gebleken is dat al van bij een lage dosis (3g; dus wat de meeste producten zoals kruidvat aanraden) een opvallende daling van de klachten optrad.

Nu is het natuurlijk nog afwachten tot eens een studie informatie kan verschaffen over de invloed op haargroei.


PubMED 16309928

Efficacy of methylsulfonylmethane (MSM) in osteoarthritis pain of the knee: a pilot clinical trial.

Kim LS (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Search&term=%22Kim+LS%22%5BAuthor%5D), Axelrod LJ (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Search&term=%22Axelrod+LJ%22%5BAuthor%5D), Howard P (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Search&term=%22Howard+P%22%5BAuthor%5D), Buratovich N (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Search&term=%22Buratovich+N%22%5BAuthor%5D), Waters RF (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Search&term=%22Waters+RF%22%5BAuthor%5D).

Southwest College Research Institute, Southwest College of Naturopathic Medicine & Health Sciences, Tempe, AZ, USA.

OBJECTIVE: Osteoarthritis (OA) is the most common form of arthritis and the second most common cause of long-term disability among middle-aged and older adults in the United States. Methylsulfonylmethane (MSM) is a popular dietary supplement used as a single agent and in combination with other nutrients, and purported to be beneficial for arthritis. However, there is paucity of evidence to support the use of MSM. METHODS: A randomized, double-blind, placebo-controlled trial was conducted. Fifty men and women, 40-76 years of age with knee OA pain were enrolled in an outpatient medical center. Intervention was MSM 3g or placebo twice a day for 12 weeks (6g/day total). Outcomes included the Western Ontario and McMaster University Osteoarthritis Index visual analogue scale (WOMAC), patient and physician global assessments (disease status, response to therapy), and SF-36 (overall health-related quality of life). RESULTS: Compared to placebo, MSM produced significant decreases in WOMAC pain and physical function impairment (P<0.05). No notable changes were found in WOMAC stiffness and aggregated total symptoms scores. MSM also produced improvement in performing activities of daily living when compared to placebo on the SF-36 evaluation (P<0.05). CONCLUSION: MSM (3g twice a day) improved symptoms of pain and physical function during the short intervention without major adverse events. The benefits and safety of MSM in managing OA and long-term use cannot be confirmed from this pilot trial, but its potential clinical application is examined. Underlying mechanisms of action and need for further investigation of MSM are discussed.

Persian
23 december 2005, 14:29
Beste Cloud,

Ik las dat jij zelf een msm lotion maakt met msm poeder en gedistileerd water. Nou las ik op hairlosshelp dat sommige er ook DMSO bij toevoegen zodat de hoofdhuid de substantie beter opneemt.

Is dit nodig?


groetjes,

persian

DragonWorshippe
2 januari 2006, 14:51
Dag beste haarmensen,

Ik ben met het gebruik van MSM voor m'n haar begonnen nadat ik een van de berichten had gelezen dat MSM je haar sneller laat groeien. Ik gebruik het nu ongeveer 2 maanden, maar heel duidelijk verschil merk ik nou niet. Hoe snel groeit je haar nou werkelijk met het gebruik van MSM per maand? Normaal zou het per maand zo'n 1.25 cm groeien, ongeveer 15 cm per jaar. Ook dit vind ik heel weinig.
Zijn er nog meer middelen om je haar in extreme snelheid te laten groeien.
Tot dus ver weet ik:

MSM: verhoogt de vochtopname van je haar (doet blijkbaar nog veel meer goeds, van migraine tot diabetes)
Vitamine B 1-13: Versnellen haargroei en maken haar sterker
Biotine (Vit H): Voorkomt vergrijzing van haar en helpt tegen kaalheid.
Berkensap (5 ml/0.5ltr water): Als haarwater kan het je haar laten versterken en haargroei bevorderen.

Tot nu toe gebruik ik dus alleen nog maar MSM (2 maanden) en heel duidelijk verschil merk ik niet. Mn nagels groeien iets sneller en mn haar misschien een halve cm. Ik wil ECHT verschil zien en binnen enkele maanden. Wat kan ik, een beetje gezond, het best doen? En betaalbaar natuurlijk!

dropper
2 januari 2006, 17:52
Hoi,

Bij MSM blijkt weinig wijziging op te treden als de dosering erg laag is. Over het algemeen merk je met een lage dosering vrij snel dat je nagels sneller gaan groeien, maar zeer weinig van het haar. Vergeet niet dat mensen om en bij de 35 meter haar produceren op hun hoofd per dag, terwijl de productie van nagel veel lager ligt.

Overigens blijkt een combinatie van MSM & GSE (druivepittenextract) een sterke combinatie om haargroei te versnellen. Hoewel ik er geen cijfers op kan plakken (heb het niet gemeten), en dit dus per definitie een onwetenschappelijke uitspraak is, heb ik toch de indruk dat dat bij mij resultaat heeft gehad.

Cheers,
dropper

pizzacat
2 januari 2006, 18:13
Er zit gewoon een grens aan, slik 2 gram msm per dag en eet en drink gezond, dat is wat je er aan kan doen.

Guoy
2 januari 2006, 18:18
MSM: verhoogt de vochtopname van je haar (doet blijkbaar nog veel meer goeds, van migraine tot diabetes)
Vitamine B 1-13: Versnellen haargroei en maken haar sterker
Biotine (Vit H): Voorkomt vergrijzing van haar en helpt tegen kaalheid.
Berkensap (5 ml/0.5ltr water): Als haarwater kan het je haar laten versterken en haargroei bevorderen.


Hoe kom je er op dat biotine tegen kaalheid helpt? Heb je daar een bron van?

DragonWorshippe
2 januari 2006, 19:22
Nogmaals hoi,

Ik gebruik nu 4000 mg MSM per dag dus een lage hoeveelheid vind ik dat niet.
Ik heb een bron dat Biotine kaalheid tegengaat, maar die zal ik later vermelden aangezien mijn computer geinfecteerd is geraakt met verschillende virussen.

DragonWorshippe
2 januari 2006, 22:55
Maar ik heb geen antwoord op mijn andere vraag:

Welke producten werken sterk stimulerend op de haargroei? Het liefst zo snel mogelijke groei!

DragonWorshippe
2 januari 2006, 22:59
Hoe kom je er op dat biotine tegen kaalheid helpt? Heb je daar een bron van?

Vitamine H/ Biotine





http://www.natuurlijkerwijs.com/84f7c990.gif (http://www.natuurlijkerwijs.com/pdb/biotine.pdb)
Chemische naam: D-Biotine (engels: Biotin)
Molecuul formule: C10H16N2O3S
Molecuul gewicht: 244,3 g/mol


Hoewel Biotine ook wel vitamine H wordt genoemd, hoort deze stof toch tot de B-familie.
Het is een wateroplosbaar vitamine. Biotine kan in het lichaam worden omgezet in het coënzym biocytin (molecuul formule: C16H28N4O4S, molecuul gewicht: 372.5 g/mol).
Biotine helpt bij het vrijmaken van energie uit de voeding en bij de vorming van antilichamen.
Dit vitamine is ook verantwoordelijk voor een goede conditie van de huid en de haren.
Een gebrek aan dit vitamine komt wel eens bij baby's voor. Dit is dan herkenbaar aan een ontstoken en schilferige huid.

http://www.natuurlijkerwijs.com/4db58010.gif
Eigenschappen
- Voorkomt grijze haren
- Verlicht diverse vormen van spierpijn
- Helpt tegen eczeem, dermatitis en andere huidproblemen
- Helpt tegen kaalheid

Bron: http://www.natuurlijkerwijs.com/vitaminen.htm

Buutnlander
3 januari 2006, 22:24
Dus het zou ook moeten helpen tegen dermatitis op de hoofdhuid, klinkt interessant.

sarahxxx
9 januari 2006, 10:51
Hey iedereen,

Ik wou tijdens de eindejaarsperiode een paar nieuwe doosjes MSM kopen in het Kruidvat (Vlaanderen), en ik heb er drie verschillende gedaan, maar nergens vond ik nog MSM. Door de drukte in de winkel heb ik het dan wel niet gevraagd aan winkelbedienden hoe dat kwam, maar euh, zou het kunnen dat MSM uit het aanbod van het Kruidvat in Vlaanderen is gehaald?

Mensen uit Vlaanderen die meer weten?

Thx!

Groetjes,

Sarah

ouwe
9 januari 2006, 11:39
Hey iedereen,

Ik wou tijdens de eindejaarsperiode een paar nieuwe doosjes MSM kopen in het Kruidvat (Vlaanderen), en ik heb er drie verschillende gedaan, maar nergens vond ik nog MSM. Door de drukte in de winkel heb ik het dan wel niet gevraagd aan winkelbedienden hoe dat kwam, maar euh, zou het kunnen dat MSM uit het aanbod van het Kruidvat in Vlaanderen is gehaald?

Mensen uit Vlaanderen die meer weten?

Thx!

Groetjes,

Sarah


Volgens mij hebben ze het bij elke kruidvat eruit gehaald

Persian
9 januari 2006, 14:07
Ik haal mijn MSM nog steeds bij het kruidvat [NL].

DragonWorshippe
9 januari 2006, 16:58
Veel van de kruidvat winkels hebben msm uit de schappen gehaald. Laatst kwam ik het wel tegen bij De Tuinen 750mg. Je hebt bij de kruidvat wel van die bruinige potjes met "goed voor haar, nagels en huid" ofzo...

sarahxxx
9 januari 2006, 17:15
Ok, thx voor de reacties iedereen.
Zal me dan maar es naar de Tuinen begeven :)

Roeltje
28 november 2006, 16:01
MSM verbetert haarstructuur (http://www.psycholoog.net/?p=71)

Met de huidige behandelingen (Finasteride, Avodart en Minoxidil) is het voor veel mannen mogelijk haaruitval te voorkomen.

Het is de moeite waard om aan deze behandelingen MSM toe te voegen. Dit is een vorm van organisch zwavel, dat als bouwsteen fungeert voor het eiwit van het haar (keratine). Het komt van nature voor in vers, onbewerkt en ongekookt voedsel, met name in rauwe vis en vlees. Bij voedselbereiding gaat veel MSM door verhitting en andere bewerkingen verloren, zodat de opname via voedsel vaak gebrekkig is. MSM is als ‘organisch zwavel’ veel makkelijker door ons lichaam op te nemen dan het mineraal zwavel.

Uit onderzoek blijkt dat het het haar helpt dikker te krijgen en bovendien zorgt voor meer glans. MSM verhoogt ook de groeisnelheid van het haar. Hiervoor is 2.000 mg per dag meer dan voldoende.

Deze effecten op de haargroei werden eerst bestreden als zijnde “nooit aangetoond” of “slecht onderzocht”, maar zijn nu zeer recent bevestigd in (dubbel-blind) onderzoek door de Oregon Health Sciences University.

MSM staat vooral bekend als pijnstiller zonder bijwerkingen. Het is in die functie al meer dan 20 jaar onderzocht. Schadelijke effecten zijn niet geregistreerd, omdat het om een lichaamseigen stof gaat.

bron: http://www.psycholoog.net/?cat=29

Vince001
28 november 2006, 20:00
MSM verbetert haarstructuur (http://www.psycholoog.net/?p=71)

Met de huidige behandelingen (Finasteride, Avodart en Minoxidil) is het voor veel mannen mogelijk haaruitval te voorkomen.

Het is de moeite waard om aan deze behandelingen MSM toe te voegen. Dit is een vorm van organisch zwavel, dat als bouwsteen fungeert voor het eiwit van het haar (keratine). Het komt van nature voor in vers, onbewerkt en ongekookt voedsel, met name in rauwe vis en vlees. Bij voedselbereiding gaat veel MSM door verhitting en andere bewerkingen verloren, zodat de opname via voedsel vaak gebrekkig is. MSM is als ‘organisch zwavel’ veel makkelijker door ons lichaam op te nemen dan het mineraal zwavel.

Uit onderzoek blijkt dat het het haar helpt dikker te krijgen en bovendien zorgt voor meer glans. MSM verhoogt ook de groeisnelheid van het haar. Hiervoor is 2.000 mg per dag meer dan voldoende.

Deze effecten op de haargroei werden eerst bestreden als zijnde “nooit aangetoond” of “slecht onderzocht”, maar zijn nu zeer recent bevestigd in (dubbel-blind) onderzoek door de Oregon Health Sciences University.

MSM staat vooral bekend als pijnstiller zonder bijwerkingen. Het is in die functie al meer dan 20 jaar onderzocht. Schadelijke effecten zijn niet geregistreerd, omdat het om een lichaamseigen stof gaat.

bron: http://www.psycholoog.net/?cat=29
Ik kan zo snel geen onderzoek over msm en haaruitval vinden bij die universiteit. Ben benieuwd of iemand anders wel een linkje kan plaatsen....

DragonWorshippe
28 november 2006, 20:08
Hoewel ik toch vind dat mijn haar al redelijk lang is (halflang) zou ik toch nog een ander middel willen proberen. Gebruik al zo'n half jaar geen msm meer, en merk toch wel het verschil.
Zijn er nog andere (goedkope) middelen die echt werken voor snellere haargroei?

Roeltje
9 december 2006, 14:47
huh.. ik lees regelmatig dat mensen beweren dat msm je haar sneller laat groeien.. maar een eigenschap van AGA is toch dat je haren TE snel groeien waardoor ze uitvallen. dus waarom je haren NOG sneller laten groeien? dan valt je haar nog sneller uit lijkt me.
minox doet tegenovergestelde. die behoudt het haar door het langer in die 'ene' fase te houden.
dus ik vind t beetje raar

DragonWorshippe
9 december 2006, 17:11
Zoiets zei iemand in het begin van de thread ook al. Maar daar klopt niet al te veel van... Want msm maakt je haar alleen maar sterker dikker en het zou ook iets aan de haargroei doen. Wat dat AGA is weet ik niet, maar MSM is gewoon een middel dat iets extra's toevoegd en heeft niets met de fase van de haargroei te maken... althans zo zie ik het.

kevin
9 december 2006, 19:17
MSM doet je haren niet sneller groeien, dat kan niet. MSM zorgt voor ideale groeiomstandigheden van het haar door zijn anti-inflammation werking.

Strider
9 december 2006, 19:30
Waar kopen jullie MSM altijd? Misschien toch wel interresant om te proberen :)

vrosjnivosj
9 december 2006, 20:01
door zijn anti-inflammation werking.
Heb je daarvan een bron?

kevin
9 december 2006, 20:33
Heb je daarvan een bron?

Google. Meerdere bronnen zelfs :)

Roeltje
9 december 2006, 21:37
Waar kopen jullie MSM altijd? Misschien toch wel interresant om te proberen :)

hier bij plaatselijke wel goeie drogist. bij kruidvat en trekpleister hebben ze het niet. DA ook niet. teminste, hier dan niet.

ray
23 januari 2007, 15:46
MSM verbetert haarstructuur

dinsdag 14 februari 2006 in Huid- en haarproblemen (http://www.psycholoog.net/?cat=29) door Frank Ruiters (http://www.psycholoog.net/?author=2)

Met de huidige behandelingen (Finasteride, Avodart en Minoxidil) is het voor veel mannen mogelijk haaruitval te voorkomen.

Het is de moeite waard om aan deze behandelingen MSM toe te voegen. Dit is een vorm van organisch zwavel, dat als bouwsteen fungeert voor het eiwit van het haar (keratine). Het komt van nature voor in vers, onbewerkt en ongekookt voedsel, met name in rauwe vis en vlees. Bij voedselbereiding gaat veel MSM door verhitting en andere bewerkingen verloren, zodat de opname via voedsel vaak gebrekkig is. MSM is als ‘organisch zwavel’ veel makkelijker door ons lichaam op te nemen dan het mineraal zwavel.

Uit onderzoek blijkt dat het het haar helpt dikker te krijgen en bovendien zorgt voor meer glans. MSM verhoogt ook de groeisnelheid van het haar. Hiervoor is 2.000 mg per dag meer dan voldoende.

Deze effecten op de haargroei werden eerst bestreden als zijnde “nooit aangetoond” of “slecht onderzocht”, maar zijn nu zeer recent bevestigd in (dubbel-blind) onderzoek door de Oregon Health Sciences University.

MSM staat vooral bekend als pijnstiller zonder bijwerkingen. Het is in die functie al meer dan 20 jaar onderzocht. Schadelijke effecten zijn niet geregistreerd, omdat het om een lichaamseigen stof gaat.


http://www.psycholoog.net/?p=71



heb net weer een nieuwe pot van liberty besteld samen met omega3 van now.

Tiuri
23 januari 2007, 17:11
http://www.psycholoog.net/?p=71

Uit onderzoek blijkt dat het het haar helpt dikker te krijgen en bovendien zorgt voor meer glans. MSM verhoogt ook de groeisnelheid van het haar. Hiervoor is 2.000 mg per dag meer dan voldoende.

Deze effecten op de haargroei werden eerst bestreden als zijnde “nooit aangetoond” of “slecht onderzocht”, maar zijn nu zeer recent bevestigd in (dubbel-blind) onderzoek door de Oregon Health Sciences University.Wie heeft er een linkje naar dit onderzoek? Ik kan niks vinden. Dit artikel van Psycholoog.net is trouwens alweer een jaar oud.

muizje
23 januari 2007, 17:29
Als ik het goed begrijp kan je het beste 2000 mg per dag nemen ? dat zijn 4 tabletten. dat betekent dus € 17.95 voor 40 dagen best duur op zich. maja het leven is duur :) is het alleen online te koop of ook in bepaalde voedingswinkels ??

Balende
23 januari 2007, 18:23
Bestaan er verschillende soorten MSM?
Ik heb gewoon een pot van de tuinen.
Gr,

Balende

Marli
23 januari 2007, 23:26
Dit is gelijk een antwoord aan Muizje en Balende.

Via Google en "hair loss" kwam ik vanmiddag bij het produkt 183 Topical Solution van het merk Xenna (for thin and fine hair). Kun je zelf via Google wel vinden. Het is een lotion die je je op je hoofd moet doen. Er staan een heleboel reacties bij van zeer tevreden gebruikers (xenna.com). Maar als je niet in de States woont kun je het niet bestellen. Ik zag dat het voornaamste bestanddeel van die lotion MSM is. Dus dacht ik dan kan ik beter MSM gaan slikken (i.p.v. smeren). Al verder Googelend kwam ik op allerlei merken die potten MSM-tabletten verkopen, maar ook... MSM-POEDER. Tabletvorm is (natuurlijk) duurder en er zitten dan allerlei stoffen bij om het in tabletvorm te krijgen, vaak worden er ook nog wat andere vitaminen aan toegevoegd. Ik kies dan toch maar voor de pure MSM-POEDER (Balende, MSM is MSM, een specifieke stof). Heb prijzen van potten MSM-poeder vergeleken, als je de prijs deelt door het gewicht, weet je wat hun MSM per ons kost (zie bijv. de website van De Roode Roos). Je moet wel de portokosten erbij rekenen! Tussen de 8 en 14 euro per ons. Ik ben verder op internet gaan zoeken en vond een web site, ALDO-MSM.nl. Voor een kilo MSM-poeder inclusief porto vragen ze 67,95, dat komt neer op iets minder dan 6,80 per ons. Je kunt ook 200gram, 500 gram en zelfs ook 2,5kg, 5kg en 10kg verpakking bestellen. Ik schrijf alleen maar wat ik op hun website las, hoor! Anyway, ik heb maar gelijk een kilo besteld. Ergens las ik dat je de 1e week 1 gram, 2e week 2 gram, daarna 3 gram per dag moet nemen bij de maaltijd met wat water of vruchtensap (tenzij arts anders voorschrijft). Als ik dat zou doen, dan zou ik met die kilo een jaar kunnen doen en kost me dat 18-19 cent per dag. Terwijl jij, Muizje, met je tabletten en (slechts) 2 gram per dag zo'n 45 cent per dag kwijt bent. En dan is het nog de vraag hoeveel gram MSM je werkelijk binnenkrijgt, dat zou je bij de samenstelling moeten kunnen lezen.

Ik heb de MSM dus zelf nog NIET geprobeerd, heb hem net vandaag besteld.

MikeSpike
24 januari 2007, 13:01
Aangezien kruidvat ze niet meer heeft en het product steeds moeilijker te verkrijgen is, heb ik op internet lopen zoeken naar een eventuele online aankoop van dit product;

http://www.vitamins.nl/msm.htm

.. Moet nog even kijken of ik deze daadwerkelijk ga bestellen, aangezien ik hier vooral lees dat de meeste msn hebben uitsluitend voor skin, nails & hair. Het hierboven gelinkte artikel is het algemene msn..

Zimza
24 januari 2007, 13:11
MSM is gewoon te verkrijgen bij de Tuinen. Van verschillende merken en prijzen.

PauluZ
24 januari 2007, 18:42
Yeps!
De Tuinen mensen.......Keus zat!;)

Marli
28 januari 2007, 00:24
Als je 17,50 betaalt voor 90 tabletten die elk 1000 mg MSM bevatten, dan is dat dus 17,50 voor 90 x 1 gram MSM, dus 17,50 voor 90 gram MSM. Dat klopt toch, he?
Dan zou een kilo (ofwel 1000 gram) MSM 194,44 kosten.

Ik heb van de week bij www.MSM-4betterhealth.nl (webwinkel van ALDO-MSM.nl) een kilo MSM-poeder besteld voor 59,99 + 7,95 porto = 67,94. Bijna 1/3 van de prijs van die tabletten.

Ik had ook minder kunnen bestellen, maar had er jaren geleden al goeie dingen over gehoord van kennissen, dus hoppa, in verband met m'n dunner wordend haar, gelijk maar een kilo.

Hanna
28 januari 2007, 04:15
Hoi Marli,

Die link die jij gegeven hebt, werkt niet.

Van welke site heb je besteld?

De website die ik zelf heb gevonden, zag er niet bepaald betrouwbaar uit:
http://www.winkelplein.nu/msm/

Groeten,
Hanna

Dundee
28 januari 2007, 19:58
Hebben ze hier ook :
MSM 1500

http://www.perfectbody.nl/product_template.htm?product=632&template=

Marli
28 januari 2007, 22:56
Als je 17,50 betaalt voor 90 tabletten die elk 1000 mg MSM bevatten, dan is dat dus 17,50 voor 90 x 1 gram MSM, dus 17,50 voor 90 gram MSM. Dat klopt toch, he?
Dan zou een kilo (ofwel 1000 gram) MSM 194,44 kosten.

Ik heb van de week bij www.MSM-4betterhealth.nl (http://www.MSM-4betterhealth.nl) (webwinkel van ALDO-MSM.nl) een kilo MSM-poeder besteld voor 59,99 + 7,95 porto = 67,94. Bijna 1/3 van de prijs van die tabletten.

Ik had ook minder kunnen bestellen, maar had er jaren geleden al goeie dingen over gehoord van kennissen, dus hoppa, in verband met m'n dunner wordend haar, gelijk maar een kilo.

SORRY, ben er zelf ook achtergekomen dat het via het genoemde adres niet gaat. Het zal moeten lukken via www.aldomsm.com. Ik heb die mensen ook gebeld en gesproken, hoop voor hun dat jullie dat niet allemaal gaan doen! Maar... heb intussen ook iemand gesproken via mail die merkte dat ze met MSM meer haaruitval kreeg. Zij en ik zijn het WEL allebei overeens dat het opkrikken van je darmflora WERKT! (Tegen haaruitval, jeukende hoofdhuid en roos.) Maar dat valt niet binnen deze thread en heb ik onder andere threads gepost. Eerst je darmflora in piccobello conditie brengen en dan pas met andere dingen beginnen (experimenteren). Bij mij is de haaruitval volgens mij wel gestopt. De MSM wilde ik gaan nemen voor een betere haargroei. Vandaar.

Hanna
28 januari 2007, 23:02
Ja, Dundee, dat is ook wel leuk, maar wel 2 x zo duur als bij Marli, want met die tabletten bij PerfectBody kom je op € 113 per kilo.

Hanna
28 januari 2007, 23:11
heb intussen ook iemand gesproken via mail die merkte dat ze met MSM meer haaruitval kreeg. Zij en ik zijn het WEL allebei overeens dat het opkrikken van je darmflora WERKT! (Tegen haaruitval, jeukende hoofdhuid en roos.)

Nou Marli, je bent niet bepaald duidelijk! Maar hier op Haarweb hebben velen volgens mij goede ervaringen met MSM. Bij mij heeft het in ieder geval geholpen mijn weerstand te verbeteren, want voor 't eerst van m'n leven ben ik een hele herfst + winter niet verkouden geweest.

Ik ga denk ik ook maar een vrachtje bestellen bij Aldo.

Marli
28 januari 2007, 23:33
Ja, Dundee, dat is ook wel leuk, maar wel 2 x zo duur als bij Marli, want met die tabletten bij PerfectBody kom je op € 113 per kilo.


Jaaaaa, Hannah! Ik ben zelf ook met mijn rekenmachientje aan de gang gegaan om uit te rekenen hoeveel milligrammen (of grammen) je voor hoeveel euro's krijgt. Tabletten zijn so wie so duurder om te fabriceren en de verpakking alleen al is duurder dan poeder. Voor mij hoeft het niet sjiek, als ik het juiste spul maar krijg. En MSM is MSM, een bepaalde stof met een specifieke chemische "formule". Deze firma heeft zo te zien niet een peperdure webmaster ingehuurd om een gelikte website op het internet te zetten. Maar dat maakt mij niet uit. Soms zijn die uiterlijkheden alleen maar een manier om mensen te verleiden, te "betoveren". Ik krijg de poeder simpel verpakt in plastic en een doos, prima toch? Waarom zou ik betalen voor een mooie buitenkant?

Marli
28 januari 2007, 23:42
Nou Marli, je bent niet bepaald duidelijk! Maar hier op Haarweb hebben velen volgens mij goede ervaringen met MSM. Bij mij heeft het in ieder geval geholpen mijn weerstand te verbeteren, want voor 't eerst van m'n leven ben ik een hele herfst + winter niet verkouden geweest.

Ik ga denk ik ook maar een vrachtje bestellen bij Aldo.

Wederom sorry. Ik lees het na en zie de onduidelijkheid.

Voor de duidelijkheid: ik heb via andere threads gehad over het opkrikken van de darmflora. Niet met behulp van MSM maar met Biogarde rechtsdraaiend melkzuur en daarnaast met Orthiflor Atopic poeder (van het merk Orthica). Dat zou de darmflora herstellen, en met die twee dingen (plus gebruik van vezels, bijvoorbeeld Kelloggs All Bran 44% vezels), merkte ik dat de haaruitval, de jeuk en de witte schilfertjes ophield. DAARNA wilde ik MSM gaan gebruiken om de haargroei te bevorderen. En ben het daarom gaan bestellen. Hoop dat het zo wel duidelijk is.

Hanna
29 januari 2007, 02:12
Marli,
Ja hoor, nu is het duidelijk.

Met "onbetrouwbare site" bedoel ik niet of 't wel of niet gelikt is, want dat interesseert mij ook niet, maar ik bedoel, dat er nergens een adres, noch telefoonnummer e.d. te vinden is en dat er geen leveringsvoorwaarden vermeld staan en dat er geen logo van PayPal of Thuiswinkelwaarborg ofzo bijstaat.

Ik hoop dat jij geen problemen krijgt na de bestelling.
Meld je straks even of alles goed gegaan is?

Bij voorbaat dank!

Balende
29 januari 2007, 17:27
Ik gebruik zelf MSM van de Tuinen 750mg 2 keer per dag. Heb niet echt het idee dat het iets helpt (uitval, dikker maken etc.)

Marli
12 februari 2007, 00:08
Marli,
Ja hoor, nu is het duidelijk.

Met "onbetrouwbare site" bedoel ik niet of 't wel of niet gelikt is, want dat interesseert mij ook niet, maar ik bedoel, dat er nergens een adres, noch telefoonnummer e.d. te vinden is en dat er geen leveringsvoorwaarden vermeld staan en dat er geen logo van PayPal of Thuiswinkelwaarborg ofzo bijstaat.

Ik hoop dat jij geen problemen krijgt na de bestelling.
Meld je straks even of alles goed gegaan is?

Bij voorbaat dank!

Hannah, toen ik die website van aldomsm.nl voor het eerst noemde stond er nog een adres en telefoonnummer bij. Ik heb toen gebeld en een prettig en informatief gesprek gehad. Ik reageer wel laat op je vraag, maar de bestelling heb ik al een tijd binnen, keurig allemaal. Ik had per giro-overschrijving betaald wat een aantal dagen duurt, maar toen ALDO het bedrag had ontvangen hebben ze de MSM gelijk opgestuurd. Met factuur erbij die ik heb weggegooid anders had ik erop kunnen kijken wat er allemaal op stond (ik ben nogal opruimerig en die factuur had ik al betaald en niet nodig). Ik vond het vreemd dat na mijn bestelling de website opeens anders was en dat er ook geen adres en telnr meer op stond. Ik dacht: Misschien werden ze platgebeld door mensen van het Haarweb-forum! Maar ik had nog een paar vragen over de MSM en heb ze toen opnieuw gebeld en toen gelijk gevraagd waarom geen adres en telnr meer op de website? Bleek dat ze toevallig net in diezelfde periode bezig waren de website te vernieuwen. Het is nu ook aldomsm.COM geworden. Het is een familiebedrijf, erg enthousiast over hun product, krijgen zo veel goeie reacties erop (voornamelijk ander soort en eigenlijk wel ergere klachten dan haaruitval). Ik kan me voorstellen dat het voor hun op een gegeven moment niet meer te doen is steeds telefoontjes te moeten aannemen (ook al nam ze echt de tijd om mijn vragen te beantwoorden).

Heeee, opeens denk ik toch effe op mijn tafeltje kijken. En ik heb WEL het adres en telnr! Want ik heb nog wel het foldertje bewaard en daar staat adres en telnr en ook faxnr op. Maar ik ga dat maar niet hier neerzetten. Ik heb zelf, zoals je weet, een kilo MSM-poeder bij ALDO besteld. En die heb ik keurig ontvangen en uitstekende service gehad. Ik kan me voorstellen dat als je ze zelf zou spreken, dat dat zou helpen. Het heeft mij ook over de drempel getrokken, temeer omdat ik helemaal geen Internet-buyer ben! Anders mail je me persoonlijk, Hannah, dan kan ik het je geven. Dat zullen ze niet erg vinden, hoop ik.

Afgezien van de MSM was ik al eerder met andere dingen begonnen, wat ik al eerder ook gepost had. (Ik ben er dus niet vanuit gegaan dat de MSM de haaruitval zou stoppen, Balende) Tja, wel effe afkloppen, maar ik zie `s ochtends nauwelijks meer een haar op mijn hoofdkussen... Dat geeft gelijk een soort fijn, zeker gevoel. Al die haren die ik voorheen zag, dan begon ik de dag gelijk ongerust. En het lijkt alsof dat kalige aan mijn slapen ook aan het weggaan is. Nog maar eens afkloppen. En nu gauw naar bed!

koppiekoppie
11 juni 2007, 12:49
weet er iemand waar je msm kan kopen in België? ik kom net van het kruidvat, maar vind het er nergens... zou je het ook bij de apotheker kunnen kopen ofzo?

HEIDIKEN
11 juni 2007, 13:48
Hoi,

Je zal er waarschijnlijk over gekeken hebben want "kruidvat" verkoopt wel degelijk MSM!! Nog maar eens gaan kijken vrees ik;) !!
Heidiken

koppiekoppie
11 juni 2007, 13:50
ah bedankt! is het dan onder de naam MSM, of biozwavel ofzo? en hoe ziet het potje er mss uit?

benji
11 juni 2007, 17:58
volgens mij van het kruidvat merk zelf biozwavel msm als ik het goed heb rond potje staat tussen alle andere kruidvat potjes! heb het 4 maandjes gebruikt van die dikke mega grote witte pillen!!!! 2x per dag zelfs, haar werd niet echt dikker! maar na mijn gevoel wel sneller langer en ook de haartjes die niet langer werden zoals op mijn slapen werder na mijn gevoel ook iets langer!! maar of dat aan msm lag weet ik niet, maar had wel zon gevoel

pikkolo
24 oktober 2007, 19:44
ik gebruik nu msm een goede 2maand ongeveer een 5gram
per dag een mijn haar en nagels groeien sneller,vooral aan
de nagels valt het toch wel op en mijn haren lijken gezonder
en voller,ik heb msm gekocht bij lokale apoteker een 28eu
voor een potje van 500gr,toch wel oppassen met wat je koopt
veel merken zeggen pure msm te verkopen waar ik mijn twijfels
over heb,zoiets als creatine,echte creatine werkt ook goed voor
sporters maar vele merken verkopen een hoop brol.........
dus ga liever bij de aphoteek en vraag naat farmaceutish ge
waarborgd msm dan ben je zeker en het werkt dat kan ik je verzekeren

Doopliss
2 april 2008, 23:19
MSM tabletten lijkt me wel wat. Enige wat ik mij afvraag is als je haar sneller groeit gaan je haarzakjes toch eerder dood? Want volgens mij kan een haarzakje een bepaald aantal haren produceren en daarna sterft het haarzakje af. Dus als je MSM neemt zorg je er dus voor dat je haarzakjes eerder afsterven?

Of zit ik helemaal verkeerd (ik hoop het wel :p)

Guoy
2 april 2008, 23:44
Waarom wil je MSN gaan slikken? Tegen haaruitval? Wat dat betreft kan je beter minoxidil gaan smeren als je je haar sneller wilt laten groeien.

Anyway, je haren kunnen niet maar een bepaald aantal haren produceren. :confused: Je haar sneller laten groeien zorgt er niet voor dat je eerder kaal wordt. Anders zou niemand hier minoxidil gebruiken.

Doopliss
2 april 2008, 23:55
Anyway, je haren kunnen niet maar een bepaald aantal haren produceren. :confused: Je haar sneller laten groeien zorgt er niet voor dat je eerder kaal wordt. Anders zou niemand hier minoxidil gebruiken.

Ik bedoel haarzakjes kunnen een maximaal aantal haren produceren.

Een quote van Wikipedia

Kortdurende haarcycli zijn de oorzaak van kortblijvende haren, zoals wimpers en wenkbrauwen. Langerdurende cycli produceren langere haren. Dit betekent ook dat de lengte van de haren beperkt blijft tot de duur van een haarcyclus in een haarzakje. Haren kunnen daarom niet onbeperkt blijven groeien.

tellmemore
3 april 2008, 00:01
@Doopliss: Lees even wat je zelf quote!
Een haar kan niet onbeperkt blijven groeien omdat het afhankelijk is van de cycles! Niet dat het haarzakje maar een maximaal aantal haren kan produceren.

Doopliss
3 april 2008, 00:03
Ik heb denk ik te snel gelezen dan.. Ik hoop echt dat ik het fout heb en haarzakjes onbeperkt haren kunnnen aanmaken

Ik heb ook een stukje over mijzelf geschreven hier, misschien dat jullie advies hebben
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13119

Doopliss
3 april 2008, 00:06
Hier lees ik weer wat anders

Achtergrondinformatie:
De groeicyclus van het haar
Ieder haarzakje produceert gemiddeld 20 keer een haar. Dat wil zeggen dat elke haar 20 keer een bepaalde cyclus doorloopt. In de levenscyclus van een haar kunnen we drie verschillende fases onderscheiden: een groeifase, een rustfase en een eindfase (=het moment waarop het haar uiteindelijk uitvalt).
http://www.beautyinnederland.nl/content/491/729

tellmemore
3 april 2008, 09:24
Ik heb denk ik te snel gelezen dan.. Ik hoop echt dat ik het fout heb en haarzakjes onbeperkt haren kunnnen aanmaken


Het definitieve antwoord moet ik je hierover schuldig blijven! In de Mens Health van april 2008 zegt dhr. Boersma ook dat ieder haarzakje 25 keer een cyclus doorloopt en daarna stopt met produceren...

Misschien dat tiuri of kevin daar meer over weten want ik weet niet zo 123 een bron te vinden die het tegendeel bewijst!

Guoy
3 april 2008, 09:39
Ik bedoel haarzakjes kunnen een maximaal aantal haren produceren.

Ja, dat bedoelde ik ook. Goed, net verkeerd opgeschreven. Maar of het nou wel of niet waar is, ik denk niet dat MSM een dusdanig effect hierop zal hebben.

Het definitieve antwoord moet ik je hierover schuldig blijven! In de Mens Health van april 2008 zegt dhr. Boersma ook dat ieder haarzakje 25 keer een cyclus doorloopt en daarna stopt met produceren...

Weet je ook welke bron Boersma daarvoor heeft?

tellmemore
3 april 2008, 10:30
Nee, mens health doet nou niet bepaald aan bronvermelding in zijn artikelen in dit geval meer een advertorial!

sojamelk
12 april 2008, 01:22
Ik heb MSM ook geslikt, ongeveer anderhalf maand. Ik heb wel het gevoel dat mijn haar in die periode sneller is gegroeid dan normaal. Alleen heb ik ook het gevoel dat ik er bakkebaarden van heb gekregen. Weet niet zeker of dat door MSM komt, maar ik ben er maar mee gestopt. Ik heb nooit lange haartjes gehad bij mijn slapen, maar volgens mij zijn ze door de MSM langer geworden, zoals Benji ook al aangeeft. En volgens mij zijn ook mijn wimpers er langer door geworden. Zelfs mensen in mijn omgeving hebben dat opgemerkt.

Hebben meer mensen dit gemerkt? Ik dacht namelijk eerst dat MSM alleen de haargroei op het hoofd bevorderde. :confused:

Dundee
12 april 2008, 02:59
Ik heb MSM ook geslikt, ongeveer anderhalf maand. Ik heb wel het gevoel dat mijn haar in die periode sneller is gegroeid dan normaal. Alleen heb ik ook het gevoel dat ik er bakkebaarden van heb gekregen. Weet niet zeker of dat door MSM komt, maar ik ben er maar mee gestopt. Ik heb nooit lange haartjes gehad bij mijn slapen, maar volgens mij zijn ze door de MSM langer geworden, zoals Benji ook al aangeeft. En volgens mij zijn ook mijn wimpers er langer door geworden. Zelfs mensen in mijn omgeving hebben dat opgemerkt.

Hebben meer mensen dit gemerkt? Ik dacht namelijk eerst dat MSM alleen de haargroei op het hoofd bevorderde. :confused:

Op anderhalve maand ,kan je daar helemaal nog geen effect van hebben ,dat is veel te kort. MSM is ook helemaal niet om je haren 'sneller' te laten groeien ,maar eerder een soort bouwsteen (bestanddeel van het eiwit keratine).Het kan je haren wat dikker en glanzender maken ,(de structuur dus) ! ,en ook de haarkleur kan er wat lichter worden ,al je bv bruin haar hebt.

Dit is de Bio-MSM van bij de apotheek ,en dus de 'echte'
-----------------------------------------------------------
MSM is in werkelijkheid een 'pijnstiller' !

Bio-MSM™ - voor bewegen met een goed gevoel en een gezonde huid
Bewegen is essentieel voor een goede gezondheid. Bewegen is ook zo natuurlijk dat we er niet eens bij stilstaan. Tot het moment dat u om te bewegen steun nodig heeft. Dan merken we dat goed kunnen blijven bewegen belangrijk is om elke dag van het leven te kunnen genieten. Door veroudering, maar ook door intensief gebruik, hebben de gewrichten steun nodig. Het kraakbeen in de gewrichten, dat ervoor zorgt dat u soepel blijft bewegen, vaart wel bij toevoeging van MSM.

Voor soepel bewegen
MSM is een vorm van zwavel zoals wij die via de voeding binnenkrijgen. Zwavel is onderdeel van de glycosaminoglycanen en proteoglycanen, de reuzemoleculen waaruit het kraakbeen in onze gewrichten is opgebouwd. Bio-MSM ondersteunt zo de productie en het onderhoud van kraakbeen en helpt dat u soepel kunt bewegen, met een goed gevoel.

Het schoonheidsmineraal
Zwavel is een belangrijk bestanddeel van het eiwit keratine. Keratine komt vooral voor in haren en nagels. MSM, als bron van zwavel, voedt daarom het haar en de nagels, waardoor deze er gezond en glanzend blijven uitzien. Het bindweefsel in ons lichaam bestaat voor een belangrijk deel uit collageen en elastine. Deze eiwitstructuren bevatten ook zwavel en zijn belangrijk voor het in stand houden van een soepele en gezonde huid. Vanwege deze eigenschappen wordt
zwavel ook wel het schoonheidsmineraal genoemd.

Bio-MSM™
Zwavel is één van de meest voorkomende elementen in ons lichaam. Zwavel is namelijk belangrijk voor de opbouw van botten en bindweefsel en voor een soepele huid, sterke nagels en gezond haar. Het zwavel in ons lichaam komt voor 85% voor in de vorm van MSM. MSM is ook de vorm waarin wij zwavel binnen krijgen met de voeding en zit vooral in vers fruit en verse groenten. Naarmate men ouder wordt kan de hoeveelheid zwavel in ons lichaam veranderen. Extra zwavel kan dan nodig zijn.

Bio-MSM bevat zwavel in de vorm van 750 mg methylsulfonylmethaan (MSM) per tablet. Daarnaast is 1,5 mg silicium toegevoegd, afkomstig uit een extract van de akkerpaardestaart. Omdat bij de voedselbereiding MSM verloren kan gaan zou iedereen een aanvulling kunnen gebruiken in de vorm van 2 tabletten MSM per dag. Bij specifieke toepassingen kunnen hogere doseringen worden gebruikt.

En nu ga ik slapen ...:sleepy::P

sojamelk
13 april 2008, 00:13
Mijn haar is wel degelijk sneller gegroeid in die periode. Je mag het geloven of niet. Ik weet dat MSN in eerste instantie niet bedoeld is om je haar sneller te laten groeien. Op de verpakking staat dit ook niet aangegeven, er staat enkel dat het bedoeld is voor het behoud van een gezonde huid, haren en nagels. Maar het effect van zwavel op de haargroei is, geloof ik, wel wetenschappelijk aangetoond.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik 4000 mg per dag slikte. Dat het effect had, merkte ik vooral bij mn nagels. Normaal knip ik mn nagels één keer per maand ofzo, in de periode dat ik MSM slikte, moest ik ze elke week bijknippen. Dus voor de mensen die beweren dat het allemaal tussen de oren zit, moet ik jullie helaas teleurstellen.

Wat ik alleen niet zeker weet, is of MSM ook invloed heeft op lichaamshaar, haar dat normaal niet groeit. Ik heb gemerkt dat de haartjes bij mijn slaap langer zijn geworden, alleen weet ik niet zeker of dat door de MSM komt. Als iemand mij daar meer info over zou willen geven, graag.

Dundee
13 april 2008, 11:02
Mijn haar is wel degelijk sneller gegroeid in die periode. Je mag het geloven of niet. Ik weet dat MSN in eerste instantie niet bedoeld is om je haar sneller te laten groeien. Op de verpakking staat dit ook niet aangegeven, er staat enkel dat het bedoeld is voor het behoud van een gezonde huid, haren en nagels. Maar het effect van zwavel op de haargroei is, geloof ik, wel wetenschappelijk aangetoond.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik 4000 mg per dag slikte. Dat het effect had, merkte ik vooral bij mn nagels. Normaal knip ik mn nagels één keer per maand ofzo, in de periode dat ik MSM slikte, moest ik ze elke week bijknippen. Dus voor de mensen die beweren dat het allemaal tussen de oren zit, moet ik jullie helaas teleurstellen.

Wat ik alleen niet zeker weet, is of MSM ook invloed heeft op lichaamshaar, haar dat normaal niet groeit. Ik heb gemerkt dat de haartjes bij mijn slaap langer zijn geworden, alleen weet ik niet zeker of dat door de MSM komt. Als iemand mij daar meer info over zou willen geven, graag.

Ja je slikte wel veel '4000mg' per dag ,maar kan geen kwaad wel. Ik slikte vorig jaar 1500 mg per dag..mijn haar werd er sterker van ,maar het bijzonderste vond ik dat ik mijn mooie haarkleur van vroeger terugkreeg. Na het stoppen is het dan terug weer verdonkerd ,daarom ben ik van plan die 1500mg terug te gaan nemen .....

Hanna
14 april 2008, 18:24
Op mijn potje MSM staat als maximale dosis: 3000 mg per dag. Zelf heb ik nooit meer dan 2000 mg per dag geslikt, maar kon totaal geen effect constateren, ook niet dat ik de haarkleur van vroeger weer terugkreeg zoals Dundee.

Mrmadskillz
15 april 2009, 18:59
Ik heb puur msm pas gekocht.
bij een gezondheidswinkeltje
maar je haar gaat er sneller van groeien ?
bedoelen ze daar ook wenkbrauwen wimpers schaamhaar beenhaar etc mee?

groetjez mr mad.

Doopliss
5 mei 2009, 22:13
Welke MSM tabletten gebruiken jullie?

Ik zie Bio MSM 120 tabletten voor 17,95! En je doet er 2 maanden mee staat erbij.. Vind ik wel aan de dure kant.. Ik vraag mij ook af hoeveel gram er in zo'n tabletje zit want met die prijs wil ik er niet meer dan 1 per dag nemen...

donniedarko
10 juli 2009, 18:05
ik haal zo even een potje msm (pil vorm)
maar ik hoor er zo weinig nog over.. wie gebruikt het nog? en wat denken we er van?

Hanna
10 juli 2009, 18:38
MSM helpt totaal niet.

donniedarko
10 juli 2009, 19:39
MSM helpt totaal niet.

bij jouw niet?

AnthonieH
10 juli 2009, 21:43
Tegen AGA niet. Maar als het kan helpen om de kwaliteit te verbeteren van de haren die je nog wel hebt, dan is dat altijd meegenomen!

Dundee
10 juli 2009, 21:46
bij jouw niet?

Bij mij veranderd het mijn pigment ,ik krijg er terug de haarkleur die ik vroeger had van, (licht bruin/blond) ,verder merkte ik niets. Slik dat nu niet meer trouwens...

Hanna
10 juli 2009, 22:21
bij jouw niet?

Nee, noppes, helaas. Ook de kwaliteit van de haren verbeterde niet.

donniedarko
10 juli 2009, 22:45
oke.. nou ik probeer het gewoon, als er verbetering is meld ik het*

*de haarweb plicht

Kiran
5 augustus 2009, 16:08
Ik kreeg zojuist een hele goede tip van iemand , die heel veel ervaring heeft op het gebied van haaruitval.

Hij vertelde, als je 6 gr. pure MSM oplost in gedistilleerd water (gewone kan ook) Dat je haren een super boost krijgen. Het word sneller dikker en groeit veel sneller.
Het is allang bekend over MSM dat het je haren stimuleert maar dit wist ik nog niet en ren morgen naar de Apotheek om MSM in poedervorm te kopen.:D

Hanna
5 augustus 2009, 17:16
Het haar groeit misschien sneller door MSM, maar is daardoor ook weer eerder in de uitvalfase. Mijn ervaring na het leegslikken van 3 potjes MSM-tabletten, is, dat de haren beslist niet dikker werden.

wesley1982
5 augustus 2009, 17:20
ik zag ook niet zoveel met msm te slikken

wel spreekt hij hier over 6gr , welk 6x zoveel is dan je zou slikken , en rechtstreeks op je haar...
(6x zoveel als je 1gr slikt per dag , en 3x zoveel als je 2x 1gr slikt per dag, hoe je het draait het is veel hogere dosis)
ik wil het wel eens proberen...

vraag is : mag ik dit bijmengen in men hw topical mengsel of beter apart ?
ik moet genoeg tijd hebben om mijn hele regime klaar te krijgen :P ik moet ook gaan werken elke dag :rolleyes:

Kiran
5 augustus 2009, 17:47
Het haar groeit misschien sneller door MSM, maar is daardoor ook weer eerder in de uitvalfase. Mijn ervaring na het leegslikken van 3 potjes MSM-tabletten, is, dat de haren beslist niet dikker werden.

Hanna eff een vraag aan jou.

Hoe staat het met jouw haar situatie?
Ik las ergens dat je een haarstuk draagt?
Heb je geen haar meer?

Noodlesoup
5 augustus 2009, 17:52
Ik kreeg zojuist een hele goede tip van iemand , die heel veel ervaring heeft op het gebied van haaruitval.

Hij vertelde, als je 6 gr. pure MSM oplost in gedistilleerd water (gewone kan ook) Dat je haren een super boost krijgen. Het word sneller dikker en groeit veel sneller.
Het is allang bekend over MSM dat het je haren stimuleert maar dit wist ik nog niet en ren morgen naar de Apotheek om MSM in poedervorm te kopen.:D

Niet teveel gedistileerd water innemen! Dit is slecht voor je (osmotische effect). Kleine beetjes kunnen geen kwaad, maar niet teveel, anders gaan je braken. Het is ook erg bitter.

wesley1982
5 augustus 2009, 21:04
ik dacht dat hij het had over op je haar rechtstreeks te smeren ?

6gr msm lijkt me nogal zwaar voor oraal te nemen ?

ik nam eens 2gr in tablet en mijn urine had een echte zwavelgeur gekregen , hanna zei me toen dat ik 2x 1gr per dag max mocht nemen maar geen 2gr in 1 keer

Kiran
5 augustus 2009, 21:28
ik dacht dat hij het had over op je haar rechtstreeks te smeren ?

6gr msm lijkt me nogal zwaar voor oraal te nemen ?

ik nam eens 2gr in tablet en mijn urine had een echte zwavelgeur gekregen , hanna zei me toen dat ik 2x 1gr per dag max mocht nemen maar geen 2gr in 1 keer

Nu breng je me in twijfel.

Ik dacht dat hij het over oraal had, want hij zei ook van dat je daarnaast een flinke dosis vitamine C kon nemen.
Het gesprek verliep zo tussen de behandeling door, dus had niet uitgebreid met hem kunnen spreken wat ik best had gewild.

Zijn ht's was overigens goed gelukt zeg!
Hij had zijn eigen haarlijn ontworpen, zag er top uit!
Wel 9000 grafts maar dan heb je ook wat.

wesley1982
5 augustus 2009, 21:46
ik heb hem ook gesproken en hij vroeg me ook of ik een ht gehad had in het verleden

ik zei ja : 2725 grafts

hij zei me dat dat echt ver niks is , toch niet om een norwood 5 zoals ik had op te vullen...
hij zei me wel dat mijn resultaat normaal niet kan met zo kleine ht...
dat het wel door al mijn haarmiddelen zal zijn

hij vroeg me ook of ik wist of hij een ht gehad heeft , ik bekeek hem even goed, en kon direct zien dat zijn haar vooraan veel te scherp op een V kwam , natuurlijk zou het wat meer oneffen zijn , en gokte dus goed dat hij een ht had , inderdaad hij had als ik hem goed begrepen had een ht van 9500 grafts
hij was versteld van mijn resultaat met veel minder grafts
hij kon duta niet verdragen wegens bijwerkingen na 3 maand, ik zei hem dat ik het al 1,5 jaar doorneem , zonder bijwerkingen , al klopte dat niet volledig men libido is wel wat lager , maar verder valt het goed mee

Kiran
5 augustus 2009, 21:58
Wesley

[quote]
Ik heb hem ook gesproken en hij vroeg me ook of ik een ht gehad had in het verleden


Ik denk dat die dude het allang had gezien dat je een ht of meerdere hebt gehad, en hij die vraag stelde om je antwoord te horen haha.. Hij schijnt erg veel verstand ervan te hebben dus vergis je niet in hem ;)




hij zei me wel dat mijn resultaat normaal niet kan met zo kleine ht...
dat het wel door al mijn haarmiddelen zal zijn
Dit wil ik best geloven, heb jouw foto's ook eens bekeken en het zag er héél goed uit. En ben het met hem eens. Je hebt een groot regime wat blijkbaar goed aanslaat. Bewijst maar weer dat je toch met allerlei middeltjes je haar status kunt verbeteren wat ik vroeger nooit had gedacht.



hij vroeg me ook of ik wist of hij een ht gehad heeft , ik bekeek hem even goed, en kon direct zien dat zijn haar vooraan veel te scherp op een V kwam
Klopt ook :) Toen ik hem dichter bekeek wel nadat Bart me vertelde dat hij ook ht's had gehad, zag ik het direct aan zijn voorste haarlijn. Die was perfect, zo precies gedaan.

wesley1982
5 augustus 2009, 22:27
wel moest hij haartjes van 1 stuk vooraan erbij zetten , kleintjes zou de haarlijn iets zachter worden denk ik...
ik heb eens fotos gezien van ht patient , met een haarlijn zoals die , en dr umar had er beenhaar bijgezet
om de haarlijn zachter te maken, en toen kon ik echt niet meer zien dat het een ht was , natuurlijk was die gast
zijn haarlijn meer ronder , dikke boog inplaats van V , maar iedereen zijn haarlijn is wel anders...

hij ging door als mozes op duitse sites... als ik hem goed begrepen had
ik zal het eens opzoeken
nu ga ik slapen , morgen om 4u30 op om te gaan werken
mijn prp ga ik pas morgenavond uitspoelen... ik zal wel pet dragen op mijn werk

wesley1982
12 augustus 2009, 07:29
You can take 5-6 g MSM Pulver with Vitamin C in normal water and drink it. You will feel the next 4 weeks tired. The Reason is, that MSM has the ability for anti-oxidant and you better go the next 4 weeks every 2 Weeks the sauna and swell it all out. Your Hair will get thicker and the miniaturization will be stopped in next 6 Month and with MSM the hair getting healthy and grow faster..

verdere info over msm :

Methyl-sulfonyl-methane (MSM)


MSM is no more toxic than water. Any excess amount of MSM in the body for 12 hours stay in the blood stream, eliminates toxins and the inner walls of arteries clean. The processing and refining of food away from the MSM as the diet such as vitamins and enzymes. If our food by heat or drying process, we lose almost all of the MSM, which is so important for our well being. MSM helps our bodies to make the vitamins to use, so we have the most to gain from it can.

MSM is a natural form of organic sulfur found in all living organisms, and is in low concentrations in our body fluids and tissues our present. It is a natural component of many fresh fruits, vegetables, marine animals and meat. If you do not Rohköstler, then it is very unlikely that enough MSM for optimal health to eat.

A single dose of MSM is usually not effective for the symptoms to improve. Significant results are usually obtained within 2-21 days. The amount of revenue per MSM is not very critical, daily volumes between 150-5000 mg be taken internally. You can enhance the effect with the additional intake of vitamin C.

Description

MSM is essential for collagen synthesis and thus affects the skin, hair and nails (bones, muscles and organs). It makes the fabric soft and gives relief from stress, allergies, asthma, arthritis, inflammation, constipation and candida, it detoxifies the body and increases circulation, reduces muscle cramps and back pain and muscle can heal. The energy and alertness, and enhances the mental equilibrium and concentration ability grows. MSM eliminates free radicals, helps with food allergy and hay fever, supports the liver in the synthesis of choline (prevents fatty liver), regulates the stomach acid and helps with ulcers, covers the intestinal tract, so that the parasite can no longer hold, helps with hypersensitivity to medications and reinforce the ability of the body that produce insulin. MSM also plays a role in carbohydrate metabolism and speeds wound healing.

For a full fitness and beauty program is to the body every day internally and externally with MSM to treat. Sulfur acts together with the B vitamins, thiamin, vitamin C, biotin and pantothenic acid as a promoter for the metabolism and healthy nerves.

MSM is an organic sulfur for healthy skin, hair and nails and provides the beauty of the natural element is called. Methylsulfonylmethane is a nutrient that has strukturmäßig with Dimethlsulfoxid is used, which is also called DMSO.

MSM makes free radicals harmless, brings relief to pollen allergy and food intolerances, and helps the liver in choline synthesis. The acid formation is stabilized in the stomach and ulcers can heal the intestinal tract is protected against parasites, the ability of the body to produce insulin, is increased, the carbohydrate metabolism is improved and the wound healing is accelerated. It is estimated that the human body every day about 1 / 8 teaspoon of MSM used. It must be regularly replaced. Good health care means that you replace substances which our body naturally consumed or lost through illness. MSM should generally internally as a dietary product.

Sulfur is necessary for collagen synthesis. Collagen is an insoluble fibrous protein in vertebrates and is the main component of Bindegewebsfasern and bones. Sulfur acts together with the B vitamins, thiamin, vitamin C, biotin and pantothenic acid as a promoter for the metabolism and healthy nerves.

The best-known atmospheric chemists in the world suspects that MSM and related compounds such as DMSO (dimethylsulfoxide) and DMS (dimethyl sulphide) to about 85% as a source of sulfur in all living organisms is used. Creates these naturally occurring sulfur compounds from microscopic plants and animals, called plankton, which release sulfur compounds, called Dimethylsulfonium salts. These salts are in the ocean in the volatile dimethyl sulphide (DMS) and converted to escape as a gas into the upper atmosphere. Here is the DMS by ozone and high-energy ultraviolet light in DMSO and MSM converted.

Unlike DMS DMSO and MSM are water soluble and so get through the rain on the earth's surface. Plants take these two compounds into their root system and concentrate on it until they made a hundred times. MSM and its sulfur in the structure of plants. The MSM is used by the plant that is metabolised by us and the consumption of raw plants.

Remark

Every fifth in the first ten days of unpleasant experience detoxification symptoms when toxins in the body are released and eventually expelled. The symptoms occurring consist of diarrhea, rashes, headaches and a slight feeling of fatigue.

People with chronic or severe allergies to environmental substances such as dust, pollen, animal hair, feathers and other allergies often report substantial or complete improvement of allergic symptoms after 3-4 days. The allergic symptoms are asthmatic symptoms, inflammation, itching, mucus secretions and general malaise.

The discovery of MSM

MSM is a nutrient and resembles dimethylsulphoxide, better known as DMSO. Chemically MSM is DMSO with an extra oxygen atom on the sulfur that is CH3 SO2 CH3. MSM is ubiquitous in the diet of vertebrates and is provided with raw vegetables, fruits, fish and meat added. For each process, even when dry, is a significant part of the volatile MSM is lost. MSM is odorless, white, water-soluble crystals. Interesting is one of the richest sources of MSM, the milk of mammals.

"Although MSM a normal diet factor is, it possesses certain biomedical properties. Particularly interesting is that no MSM has extraordinary properties, when the body is healthy and works well. The original script called MSM as a factor N to show that it is capable of the body in the normal state of health back. "(Excerpt from" MSM "by John Metcalf, DVM) --

Although sulfur is clearly essential for the health, it is strangely, of the science is not so calculated and so dietary advice is also not discussed. Sulfur is the least researched nutrient.

Detoxification of toxins and Candida

Every fifth in the first ten days of unpleasant experience detoxification symptoms when toxins in the body are released and eventually expelled. The symptoms occurring consist of diarrhea, rashes, headaches and a slight feeling of fatigue.

The stronger the symptoms are occurring, the more toxins there are normally in the body and the more MSM need for detoxification. You can use a low dose of 750 mg twice per day to start to reduce detoxification symptoms (if you suspect Candida or heavy metals), and finally up to 3,000 mg twice a day increase.

Otherwise it is recommended, with a high initial dose of 3000 mg twice daily to start in order to achieve optimal results. (This dose can be continued indefinitely in order to get best results.) After 10-20 days, the energy level of the body significantly higher.

Kiran
12 augustus 2009, 18:04
Hey Wes,

Goed werk jongen!

Nu allemaal aan de MSM :D

mlsbutt
12 augustus 2009, 21:34
Wes is a true DHT Warri:mad:r! a Hair Guru..:cool:

Heey Wesley ik wil ook wel mee doen aan die inkoop actie van de MSM!
Zal die ''rits'' van ''Mozzes'' morgen wel doornemen.

bombarie
13 augustus 2009, 00:45
is die msm veel goedkoper dan gewoon bij het kruidvat?

wesley1982
13 augustus 2009, 07:06
als je daar moet passeren kan je wel al eens kijken wat je kan hebben voor welke prijs...

andere mensen dat msm gevonden hebben aan intresante prijs kunnen de link of de winkel en de vermelde prijs en hoeveelheid gewoon hier posten...

als we een grote hoeveelheid aankopen , doe je het best met een groepje van belgie en eentje van nederland, want van belgie naar nederland is dubbel zo duur... (zending)

als je ziet dat 6gr per dag nodig is , heb je dus op 100 dagen 600 gr al , reken dat eigentlijk 1 kilo van de msm een half jaar meegaat, mischien reden voor ieder zelf een kilo aan te kopen ? het is maar een idee

AnthonieH
13 augustus 2009, 10:07
Ik ben op zich niet zo heel bang om megadoses van iets te slikken (ik slik ongeveer 60 keer de aanbevolen hoeveelheid vitamine C per dag), maar ik wil toch wel graag zeker zijn dat er geen nadelige gevolgen aan verbonden zijn.

Is het echt geen aanslag op de lever omdat die overuren moet draaien om het af te breken? En loop je geen groter risico op nierstenen omdat die keihard moeten aanpoten om het uit je bloed te filteren?

Hanna
13 augustus 2009, 12:47
Met megadoses vitamine C loop je in ieder geval wel kans op nierstenen en 't schijnt dat vit.C koper uit het lichaam verdrijft.

De ADH van MSM overschrijden, lijkt mij zeker niet aan te bevelen voor langere tijd, gezien de vermelde gevolgen:
"The symptoms occurring consist of diarrhea, rashes, headaches and a slight feeling of fatigue."

wesley1982
14 augustus 2009, 19:52
Dan zou je dus als je de beste dokter wilt geloven ook geen propecia meer nodig hebben?

ik ga ervan uit dat je die msm het best bij je fina/duta gebruikt...
ook al zou het haargroei boosten en dikker kunnen maken, toch zou ik nooit daarvoor van mijn duta durven afkomen...
ik ben nog wat aan het twijfelen wat te doen, aan de ene kant is het redelijke hoge dosis aan de andere kant heeft het een anti-oxidante werking , die diaree , krampen , hoofdpijn zijn inderdaad het resultaat van hoge dosis anti-oxydanten in je lichaam... zover ik weet is dit tijdelijk , 1 week ofzo...
dit heb je met xango ook hoor, in het begin was ik doodziek van het spul , ik was wel gewaarschuwd dat ik mij mocht verwachten aan buikgriep-achtige situatie de eerste dagen/week... wat inderdaad zo was , die msm zal ook zoiets zijn...

ik ga eerst nog wat verder onderzoek doen , en als ik zeker ben , ga ik aan de hogere dosis msm... :P

donniedarko
26 augustus 2009, 14:28
hey wesley ervaarde jij in het begin ook wat meer haaruitval door msm?
of heb je daar geen zicht meer op? :)

wesley1982
27 augustus 2009, 11:46
tjah ik zou het echt niet kunnen zeggen hoor :P
ik denk het niet :rolleyes:

donniedarko
27 augustus 2009, 20:07
een ding weet ik wel zeker, het heeft een nadelig effect op je stoelgang..

Kiran
28 augustus 2009, 17:22
Ik gebruik nu ongeveer drie weken MSM zoals in dit topic is besproken. (6 gram poeder in water opgelost en vitamine C ernaast)

Het valt mij toch echt op dat me haar sneller groeit en dikker wordt sinds het gebruik ervan.
Ik zal vanavond proberen wat foto's te maken.

Het is wel lastig om dit aan de MSM te wijden, omdat ik drie maanden geleden gestart bent met finasteride en minoxidil paar weken later.
Daarnaast heb ik twee maanden Hairfusion gebruikt (voedings/haarsuplement)
En gebruik nu Alopesan 400 anderhalf week. Verder af en toe biergist tabletten en visolie capsules.

Zijn er al andere leden die de MSM geprobeerd hebben volgens deze wijze?
Ben wel benieuwd namelijk. Heb voor de rest geen rare bijwerkingen opgemerkt.

wesley1982
28 augustus 2009, 21:31
alopesan 400 is rommel :P
real deal zijn fina en duta :rolleyes:

tja ik heb mijn msntabletten nog liggen , maar ik twijfel voor 6gr te gebruiken aangezien hanna's posts erover
natuurlijk heb ik nog niks schadelijks gelezen over dit spul in hogere dosissen...

wesley1982
30 augustus 2009, 14:25
is het gewoon zo een bruistablet oplossen in water en die msn erbij ?

Kiran
30 augustus 2009, 15:07
[quote=wesley1982;218031]alopesan 400 is rommel :P
real deal zijn fina en duta :rolleyes:
Alopesan 400 gebruik ik puur als ernaast.
Finasteride gebruik ik al.

De vitamine C heb ik gehaald bij het Kruitvat.
Vitamine C 1000 Time Released 240 stuks.

wesley1982
30 augustus 2009, 20:24
alopesan 400 zou ik van je regime uitlaten, lijkt me overbodig en toch niet zo goedkoop... als je saw palmetto wil bij je fina nemen koop je best : perfect saw palmetto

ik heb vandaag 4 tabletten msm genomen wat neerkomt op 4gr en dat samen met glas water waarin een vitamine c tab opgelost was

later op de late namiddag heb ik mijn kruidvat haar en nagels genomen samen met 2tal knoflook caps

dan nu nog 2 caps melatonin , welk al dubbel van maximumdosis is , slaapproblemen heb ik nog steeds, gisteren zelfs nog andere slaapkruiden bijgenomen , nog nie in slaap geraken, was toen al 3u snachts , dan maar zolpidem slaappil erachter en nog steeds niet in mijn slaap geraken ,als ik niet slaap voel ik me moe maar redelijk goed, en als ik dan toch in slaap geraak en het is redelijke diepe slaap, dan kom ik eruit met hoofdpijn , ik denk dat ik op het einde van mijn ht-vakantie naar een slaapkliniek ga voor een oplossing te vinden , zoals het nu gaat met mijn slaap hou ik het nooit vol tot mijn pensioen :P

volgende keer gebruik ik 6gr , deze keer was het 4 gr om toch even te kijken dat ik geen last had (hoofdpijn/ of wat dan ook)

Kiran
30 augustus 2009, 21:22
quote=wesley1982;218280]alopesan 400 zou ik van je regime uitlaten, lijkt me overbodig en toch niet zo goedkoop... als je saw palmetto wil bij je fina nemen koop je best : perfect saw palmetto Ik zat toen te twijfelen tussen Alopesan of Saw Palmetto.
De volgende bestelling wordt SP.


ik heb vandaag 4 tabletten msm genomen wat neerkomt op 4gr en dat samen met glas water waarin een vitamine c tab opgelost was

volgende keer gebruik ik 6gr , deze keer was het 4 gr om toch even te kijken dat ik geen last had (hoofdpijn/ of wat dan ook

Je zult denk ik de eerste paar dagen/weken last kunnen krijgen van duizeligheid. Dit is wat ik wel hebt opmerkt later. Zoals gezegd ook wat in de mail van Mozes te lezen was, neemt dit af en verdwijnt.

testo
5 september 2009, 01:18
volgende keer gebruik ik 6gr , deze keer was het 4 gr om toch even te kijken dat ik geen last had (hoofdpijn/ of wat dan ook)

Otherwise it is recommended, with a high initial dose of 3000 mg twice daily to start in order to achieve optimal results. (This dose can be continued indefinitely in order to get best results.) After 10-20 days, the energy level of the body significantly higher.

het is toch niet de bedoeling dat je 6gr in 1 keer neemt maar 3gr 2 keer?

Kiran
5 september 2009, 09:02
Otherwise it is recommended, with a high initial dose of 3000 mg twice daily to start in order to achieve optimal results. (This dose can be continued indefinitely in order to get best results.) After 10-20 days, the energy level of the body significantly higher.

het is toch niet de bedoeling dat je 6gr in 1 keer neemt maar 3gr 2 keer?

Ja, hier hebben ze het (denk ik) over wanneer je er mee start. En later kun je 6gr nemen.

testo
13 september 2009, 11:10
Ik ben ook begonnen met msm, ik doe het als volgt

ik neem als ik opsta een vitamine b (huid haar en nagel)
vervolgens eet ik wat
tussendoor neem ik dan msm pillen
gelijk daarna 2 vitamine c kauwtabletten

is het beter om msm te vervangen door poeder en vitamine c
door bruistabletten

of maakt dat niet uit?

wesley1982
13 september 2009, 11:13
poedervorm kan wel wat goedkoper zijn als je direct 1 kilo koopt, maar voor de rest...

ik gebruik momenteel ook bruistablet om mijn msmpillen met door te spoelen

Kiran
13 september 2009, 13:42
Ik ben ook begonnen met msm, ik doe het als volgt

ik neem als ik opsta een vitamine b (huid haar en nagel)
vervolgens eet ik wat
tussendoor neem ik dan msm pillen
gelijk daarna 2 vitamine c kauwtabletten

is het beter om msm te vervangen door poeder en vitamine c
door bruistabletten

of maakt dat niet uit?

Ik denk dat het beste resultaat behaald kan worden wanneer je het goedje (poedervorm) in 1 keer neem en de Vitamine C er gelijk bij. En wel de zuiverste vorm van de MSM. In de tabletten variant zie je vaak andere stoffen in verwerkt, die niet slecht zullen zijn.

Evita
2 januari 2010, 17:00
Beste mede-haarwebbers,

Ik denk dat het heel presoonlijk is maar bij mij werkt MSM uitstekend! Ik had voordat ik begon het idee dat mijn haar slechts 2cm per jaar groeide maar sinds ik MSM gebruik (ongeveer 4 maanden), groeit het heel snel, mensen in mijn omgeving merken het ook. Ook heb ik altijd veel last van spierpijn en MSM lijkt dat enorm te verminderen. Ik wil niets anders meer dan MSM. Ik denk ook dat het eraan ligt hoeveel mg je inneemt..Ik neem de maximale inname per dag en soms nog 2 tabletten meer.
Ik koop ze bij De Tuinen.
Ik merkte na ongeveer 1,5 maand slikken verschil en dat is zo gebleven.

Succes allen!

Freak out
8 januari 2010, 06:11
Zou msm een goede toevoeging zijn aan mijn regime???
En waar kan ik t kopen? :P

bombarie
9 januari 2010, 11:53
Bij een hoop drogisterijen in nl kan je het kopen! Bv kruidvat

wesley1982
10 januari 2010, 13:24
ok , mijn experimentele kant kwam even boven , aangezien ik gisteren zag dat revita shampoo ook msm bevat , dacht ik : waarom niet wat oplossen in minoxidil ?

ik had nog een flesje apotheek minoxidil staan , identhiek aan de 5% van dr lee , hierin zat nog een 50ml minox , hierbij heb ik 450 mg msm toegevoegd , na een nachtje een stukje pil erin te liggen was alles opgelost, de beschermende film dat rond het stukje pil zat heb ik er wel eerst eraf gehaald...

450mg msm op 50ml minoxidil = 9mg msm bij elke 50mg minoxidil bij elke toepassing van 1ml per keer...
ik heb het bewust niet te hoog gedaan , eerst zien of alles nog goed is , aangezien het van de huid ook in je bloed kan geraken , en ik niet weet hoeveel de lever tegenhoud als je het oraal inneemt...

martindeman
12 januari 2010, 00:38
ok , mijn experimentele kant kwam even boven , aangezien ik gisteren zag dat revita shampoo ook msm bevat , dacht ik : waarom niet wat oplossen in minoxidil ?

ik had nog een flesje apotheek minoxidil staan , identhiek aan de 5% van dr lee , hierin zat nog een 50ml minox , hierbij heb ik 450 mg msm toegevoegd , na een nachtje een stukje pil erin te liggen was alles opgelost, de beschermende film dat rond het stukje pil zat heb ik er wel eerst eraf gehaald...

450mg msm op 50ml minoxidil = 9mg msm bij elke 50mg minoxidil bij elke toepassing van 1ml per keer...
ik heb het bewust niet te hoog gedaan , eerst zien of alles nog goed is , aangezien het van de huid ook in je bloed kan geraken , en ik niet weet hoeveel de lever tegenhoud als je het oraal inneemt...

Zoals eerder gepost is er ook een andere topical met msn erin die goed lijkt aan te slaan (als je reviews op internet kan geloven). Dit (http://xenna.com/183_faqs.html) product heb ik het over. Het zou wel handig zijn om te weten hoeveel msn daar inzit, en je per ml binnen krijgt.

Ik zou ook best willen weten of je het dan net als jou in poedervorm door je minox kan oplossen.

geted
26 september 2012, 16:06
Deze thread even terug bovengehaald!

Ik ben dus al een tijdje geïnteresseert in MSM.

Deze stof is zo schadelijk als water.
Maar heeft veel positieve bijwerkingen.
(Rugpijn, artritis, steviger maken haar, hoofdpijn, spierpijn, sportblessures, enz...).
Een wondermiddel zonder bijwerkingen:D.

Maar omdat deze stof dus totaal niet schadelijk is; waarom niet eens proberen.

Alleen, men moet om er iets van te merken ongeveer 3000mg van nemen.

Maar enkel in Kruidvat (belgië) vond ik iets en dat kostte: 11,95 voor 120 pilletjes met 250mg msm in.

Dus ik moet 12 pillen nemen per dag:eek: en na 10 dagen potje leeg :eek::eek:.
Duur goedje.

Nu heb ik even met een dierenarts geproken;) en die kon mijn dit (http://193.164.196.197/images/08/0874875436.jpg)geven.

Hij vertelde dat deze msm dezelfde hoge kwaliteit bevat dan de humane versie. Maar hij is niet gekwalificeerd voor verkoop aan mensen meer niet.

Zouden jullie dat vertrouwen, msm is toch msm.
Maar deze is wel 30X goedkoper:rolleyes:

Ik weet dat ik de deur openzet naar flauwe grapjes, maar hoop toch op enkele serieuze reacties.

HairCoach
27 september 2012, 08:48
Goedkoopste aanbieder van MSM voor humane toepassing staat in mijn handtekening.

Prima spul (poedervorm)

madam
3 oktober 2012, 22:56
Ik heb dit topic helemaal doorgelezen, en ben zeer enthousiast over MSM.
Morgen maar gelijk even inkopen.

Jagaciak24
4 oktober 2012, 02:05
Wat is het voldoende dosis voor MSM voor haren? Is Het Beter dan Biotine for the haargroei?

Hakuna
4 oktober 2012, 03:31
Ik heb dit topic helemaal doorgelezen, en ben zeer enthousiast over MSM.
Morgen maar gelijk even inkopen.

En waarover was je dan het meest enthousiast over?

Het enige wat ik en enkele gebruikers hier heb kunnen vaststellen met ruim 1,5 jaar MSM gebruik is dat mijn oude haarkleur voor een groot deel terug is gekomen.

In het haarwoordenboekje wordt dit over MSM geschreven...

• MSM
MSM staat voor methylsulfonylmethaan of DMSO2. Het is een variant op dimethylsulfoxide of DMSO, een oplosmiddel dat chemische middelen door de huid het lichaam in kan transporteren. Volgens sommigen is MSM bijzonder goed voor het menselijk lichaam, en kan het ernstige ziektes als kanker en diabetes voorkomen. Op haarforums wordt geclaimd dat het de groei van haar en nagels stimuleert. Het middel is echter zeer omstreden: de werking is niet bewezen.

HairCoach
4 oktober 2012, 12:13
Het wordt bij paarden gebruikt om de vacht mooi te maken en te laten herstelen en dat is een bewezen werkend product voor die toepassing.

Voor mensen moet het op dezelfde manier ook kunnen werken.

Te minimale dosering om het te laten werken is 3 gram per dag.

Zelf gebruik ik 5 gram.

Jagaciak24
4 oktober 2012, 13:54
Bedankt voor het antwoord, . Ik hoop dat het werkt.

Jagaciak24
13 oktober 2012, 20:21
Biotine verhoogde talg op mijn voorhoofd, dus ik moest stoppen.

ik hoop dat MSM me zou helpen