PDA

View Full Version : Finasteride


Dennie23
14 mei 2002, 01:27
Dag mensen, ik ben nieuw hier (althans dit is m'n eerste thread). Ik gebruik zelf aminexil maar ik heb op dit forum inmiddels al wel vernomen dat ik hier net zo goed mee op kan houden. Wat ik graag nog zou weten is waar ik het voordeligst fina kan bestellen (ik ben nl student en heb qua geld niet zo veel te makken). Ook wou ik nog weten of Dutasteride inmiddels al is te verkrijgen.
Met vriendelijke groet,
Dennie

Rocco
14 mei 2002, 02:11
Hier is veel geschreven over hoe je het beste Fina kunt bestellen:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=185

Duta komt eind dit jaar in Amerika uit.

Dennie23
14 mei 2002, 02:28
He die Rocco. Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het even bekeken en het lijkt goed. Alleen, kun je ook op een andere manier betalen (ik heb nl geen creditcard). En ik wou even weten of het nodig is 5 mg te gebruiken. Ik dacht namelijk ergens gelezen te hebben dat 1mg voldoende was. Dank u, Dennie.

Rocco
14 mei 2002, 10:29
Nee, 1 mg is zeker voldoende. Je moet die 5 mg pillen dan ook in 4en delen. Omdat de pil zo klein is , kun je hem alleen maar in 4en delen.

Maar helaas, zonder creditcard kun je bijna geen Fina krijgen. Anders moet je het ff aan je huisarts vragen. Maar ik betwijfel of die het zal voorschrijven.


Sterkte

Dennie23
22 mei 2002, 01:11
He die Rocco. Zo'n creditcard, kun je die gewoon bij de bank ophalen/aanvragen? Bedankt.
Ik heb by the way vandaag ook zo'n shampo opgehaald, Rooscure of zo. Is dat nog ergens goed voor of heb ik m'n geld weer eens vergooid?
Groeten Dennie.

Rocco
22 mei 2002, 11:45
Inderdaad,

Ik heb mijn creditcard ook bij de bank aangevraagd. Ze vragen alleen een bewijs van je inkomen.

Rooscure zal zeker helpen. Gebruik het om de dag en laat het 5 minuten inwerken. Oordeel pas over een maand. Je hoofdhuid zal heel fijn en schoon aanvoelen. Gebruik op lange termijn laat wetenschappelijk zien dat het de haarwortels met 8 % dikker maakt. Verder gaat het op moleculair niveau DHT tegen, je hoofdhuid en je haarwortels worden dus bescherm in bepaalde mate.


Groetjes

Dennie23
23 mei 2002, 19:27
Ik heb dat Rooscure nou 1 x gebruikt maar heb het idee dat er ineens veel meer halen uitvallen dan voorheen. Het kan mijn verbeelding zijn maar ik wou toch even weten of meer mensen hier ervaring mee hebben. Groeten.

Rocco
23 mei 2002, 19:37
De haren die NU uit je hoofd vallen, die zijn al 2 weken geleden door de haarwortelwortel verworpen.

Dit heeft niets met een shampoo of een medicijn te maken.

Groetjes

Dennie23
13 juni 2002, 00:59
Ik krijg nou eindelijk aankomende week ( mischien morgen) m'n creditcard. Dit houdt dus in dat ik eindelijk Fina kan bestellen. Mischien een overbodige vraag maar wat kan ik nou eigenlijk van fina verwachten? Stopt het alleen m'n haaruitval of zal het er ook beter uit gaan zien. Hier bedoel ik dus mee, zal m'n haar weer dikker dus voller worden? Zal het kunnen dat er weer haar gaat groeien op plekken waar ze niet zo lang geleden mee opgehouden zijn te groeien? enz. Op hoop van zegen, Dennie.

Dennie23
20 juni 2002, 00:48
Is dit nou zo'n vreemde vraag dat niemand antwoord? Ik wil alleen maar weten wat ik mag verwachten (een kort maar eerlijk antwoord). M'n haaruitval stopt, ok. Maar wordt mn haar weer dikker en of gaan er met een beetje geluk weer haren groeien.

En nou nog wat. Ik heb bij dru-online gekeken. De tabletten zijn in 5 mg, dus ik mag ze in 4 of 5 delen. Dit houdt dus in dat ik met 60 tabletten in ieder geval genoeg heb voor 240 dagen? Dus zeg maar dat ik maar 2 keer per jaar hoef te bestellen?

Mischien zijn het in jullie ogen domme vragen maar ik wil toch graag zekerheid. Hartelijk dank, Dennie.:confused:

Nate
20 juni 2002, 08:24
Dennie,

Over het algemeen stopt het je haaruitval,voor hergroei is dit verschillend per persoon en moet je zien als een bonus.Optimaal resultaat haal je pas na tenminste 1 jaar zo niet langer.Dr.Boersma vertelde mij dat je het eindresultaat pas na 2 jaar mag verwachten.
Uit mijn ervaring naar 1 jaar is je haren worden dikker en het gaat er allemaal gewoon beter uitzien.Belangrijk is om gewoon even foto's te maken van verschillende hoeken van je haar anders is het resultaat moeilijk te constateren omdat je er gewoon langzaam aan wend.

succes.

Dennie23
29 augustus 2002, 01:13
He die Rocco, ik had nog even een vraagje voor je. Het volgende las ik ergens in dit forum:

------------------------------------------------------------------------------------
Rocco
Senior Member

Registered: Nov 2001
Location:
Posts: 354
He Dodge Viper


Het enige wat echt voor je zal helpen is Finasteride.Gewoon bestellen en slikken. Niet treuzelen, anders gaan je haren met vakantie, enkele reis dan wel he .


http://www.dru-online.com/

Hier kun je heel goedkoop Fina bestellen. Binnen 10 dagen in huis en het is gewoon Fina, dat ook in de proscar en propecia tabletten zit.

Tip: neem 5 mg dagelijks tot Duta er is .1mg nauwelijks effectief.


Succes

------------------------------------------------------------------------------------
Nou moet je het niet verkeerd opvatten maar ik ben gewoon even benieuwd. Iets eerder in deze thread heb ik gevraagd of 1 mg voldoende was en ik kreeg het antwoord van jouw. Je zei namelijk dat 1 mg zeker voldoende was/is en nou las ik toevallig in bovenstaande thread dat je zegt dat 1 mg nauwelijks effectief is.

Dus dit is niet om jouw zwart te maken of iets dergelijks maar gewoon een vraag naar opheldering. No hard feelings, groeten Dennie
:confused:

hans
7 september 2002, 10:09
Hallo,
ik heb nog een vraagje over het gebruik van finasteride: staan jullie allemaal onder controle bij een dermatoloog of een arts? En is dit ook nodig? Ik zou namelijk ook graag binnenkort fina gaan gebruiken, maar ik weet zeker dat mijn arts dit niet voor wil schrijven. Als ik na een dermatoloog als Boersma ga, ben ik weer enorm veel geld kwijt aan hun dienstverlening. Verder: ik las dat je een bewijs van inkomen moet hebben bij het aanvragen van een credit card. Betekent dit dat ik als student zijnde geen credit card kan aanvragen? En dus noodgedwongen naar dr. Boersma moet gaan om aan mijn finasteride te komen?
Groetjes,
Hans

Dennie23
7 september 2002, 17:34
Nee Hans, het is dikke bullsgit dat je een baan of iets dergelijks moet hebben om een creditcard te krijgen.Ik ben namelijk zelf ook een student en heb sinds een maand of 3/4 een creditcard. In het begin dacht ik ook dat dit niet mogelijk was maar toen ik bij de bank kwam (rabobank) kon ik er meteen een bestellen en binnen twee weken had ik hem en kon dus fina bestellen. Voor de rest bestel ik gewoon bij dru-online en ben verder niet bij een dermatoloog (als student zijnde is dat onbetaalbaar). Veel sterkte, Dennie

Alecx
8 september 2002, 10:18
Hans,
je hebt voor een gedeelte gelijk voor wat betreft de credit card.

Ik heb bij de ABN AMRO gewerkt en de regels voor credit cards zijn nagenoeg gelijk bij alle banken.

Je hebt met een credtit card minimaal een bestedingsruimte van € 2500 per week. En ook al staat je rekening op 0 of al rood, die kaart kan je altijd gebruiken, totdat de bank hem blokkeert. Dat is het makkelijke en tevens ook het gevaar van een credtit card.

Toch kan je als student zoals Dennie zegt idd makkelijk een credit card krijgen, mits je studiefinanciering ontvangt. De banken zien studenten als goede toekomstige relaties en zijn derhalve zeer gewillig je allerlei produkten te verkopen. Dat je inkomen (studiefinanciering) eigenlijk veel te laag is, nemen de banken voor lief. Maar bedenk wel, het is heel erg makkelijk om een credit card te "misbruiken" en dan is de bank plotseling wat minder vriendelijk.

Als niet-student zal je (in het algemeen) aan bepaalde inkomens eisen moeten voldoen. Clienten met een hoger inkomen dan de studiefinanciering worden regelmatig afgewezen, eigenlijk heel krom dus. Maar ja, bijv. een produktiemedewerker is voor de bank geen interessante client en een student wel - het is immers zeer aannemelijk dat het inkomen van een student na zijn studie behoorlijk zal stijgen.

Daarnaast kan het zijn dat de bank nog een BKR toetsing uitvoert om te controleren of je nog lopende schulden/leningen hebt. Dit geldt voor studenten en niet-studenten.

Groet,
Alecx

hans
8 september 2002, 13:35
bedankt voor de snelle reacties. Ik ben eigenijk ook benieuwd wat de kosten zijn van een credit card bij de Rabobank.
Groetjes,
Hans

Uitgeblust
8 september 2002, 23:59
Ben ook student .... :D Mijn basisbeurs is slechts 68 euro, maar ik heb de creditcard. Via Postbank .... kosten: 3 eurocent per dag (11 euro per jaar)

hans
17 september 2002, 19:13
Is het eigenlijk bij iemand wel eens voorgekomen dat de finasteride niet is aangekomen, oftewel onderschept? Finasteride is zoals jullie weten verboden (te verkopen of te gebruiken?) in Nederland. Betekent dit ook dat je het niet mag bestellen via internet? Ik zit er namelijk over te denken om finas te bestellen met de credit card van een vriend van me. Ik wil hem niet in de problemen brengen door het bestellen van een illegaal product. Zelf wil ik uiteraard ook geen problemen krijgen, kan ik dat krijgen door het bestellen van het product?
Groeten, Hans

Uitgeblust
17 september 2002, 22:49
Propecia is sinds 28 juni 2002 een geregistreerd produkt in Nederland. Zie aangehechte PDF-file. Je hebt er wel Acrobat Reader voor nodig (gratis te downloaden op www.acrobat.com geloof ik). Helemaal niks illegaals aan, wat je ook kan doen: met een printje naar de huisarts gaan. Alleen behoort het tot een andere klasse medicijnen en is het bestellen via internet vaak goedkoper!

MVG,
Mr. Uitgeblust

KLIK HIER (http://www.cbg-meb.nl/IB-teksten/27397.PDF)

hans
8 oktober 2002, 17:30
Hallo,
Ik las afgelopen weekend op teletekst iets over een of andere amerikaanse actrice. Zij moest gisteren voor de rechter verschijnen, onder andere omdat zij medicijnen gebruikt zonder doktersverklaring. Weet iemand of dit in Nederland ook strafbaar is (i.v.m. finasteride kopen via internet)?
Groeten,
Hans

Dennie23
9 oktober 2002, 02:22
Beste Hans,

Voor zover ik weet ben jij niet strafbaar door het te bestellen. Ik DENK dat het ergste wat je kan gebeuren is dat ze het pakje onderscheppen en dus niet verder versturen.

Nogmaals, ik weet het niet zeker. Groeten Dennie