PDA

View Full Version : kale plek naar bestraling


Tonnie Bakker
22 september 2004, 15:33
Hoi,
ik ben pas vandaag bij deze groep gekomen.
Mijn vraag is mijn dochter van 24 heeft een hersentumor is hieraan geopereerd dus 3 flinke littekens en daarna bestraals haar haar werd hierna van stijl blond opeens krullend bruin.
Op de plek waar haar schedel is gelicht groeit weinig haar ik voel wel kleine stekeltjes maar het bestaken is nu 10 maanden geleden. Heeft iemand een idee wat zij kan doen een pruik heeft ze al maar die draagd ze niet omdat ze er niet aan kan wennen zit veels te warm .
wie weet een oplossing
groetjes Tonnie

Tiuri
22 september 2004, 15:40
Hoi,
ik ben pas vandaag bij deze groep gekomen.
Mijn vraag is mijn dochter van 24 heeft een hersentumor is hieraan geopereerd dus 3 flinke littekens en daarna bestraals haar haar werd hierna van stijl blond opeens krullend bruin.
Op de plek waar haar schedel is gelicht groeit weinig haar ik voel wel kleine stekeltjes maar het bestaken is nu 10 maanden geleden. Heeft iemand een idee wat zij kan doen een pruik heeft ze al maar die draagd ze niet omdat ze er niet aan kan wennen zit veels te warm .
wie weet een oplossing
groetjes Tonnie
Hee Tonnie,
Welkom op het forum. Wat een vervelende dingen moeten jij en je dochter meemaken. Heel veel sterkte hiermee de komende periode, dat ze maar zo goed mogelijk mag herstellen.

Over de haaruitval. Ik heb altijd begrepen dat haar dat uitvalt na bestraling weer teruggroeit. Klopt dat niet? Wat zeggen de doktoren hiervan?

In ieder geval is het goede nieuws dat er op het moment waarschijnlijk een veelbelovend middel wordt ontwikkeld door het bedrijf Osteoscreen, genaamd OSH101. Je kunt hier meer over vinden in het haarwoordenboekje (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3819), of op de site van Osteoscreen: http://www.osteoscreen.com/body_alopecia.html

Op de site staat o.a.: "OSH101 enhanced hair re-growth in a chemotherapy-induced alopecia model."

Ik weet alleen niet wanneer dit middel op de markt komt.

Informeer bij artsen welke (al bestaande) middelen nog meer kunnen helpen zou ik zeggen.

Heel veel succes en sterkte!
laurensj

Tonnie Bakker
22 september 2004, 15:57
HOI,Nee dat is bij bestraling helaas niet altijd zo de haarzakjes worden dan gewoon kapot verbrandt en dat schijnt bij chemo anders te werken.



Hee Tonnie,
Welkom op het forum. Wat een vervelende dingen moeten jij en je dochter meemaken. Heel veel sterkte hiermee de komende periode, dat ze maar zo goed mogelijk mag herstellen.

Over de haaruitval. Ik heb altijd begrepen dat haar dat uitvalt na bestraling weer teruggroeit. Klopt dat niet? Wat zeggen de doktoren hiervan?

In ieder geval is het goede nieuws dat er op het moment waarschijnlijk een veelbelovend middel wordt ontwikkeld door het bedrijf Osteoscreen, genaamd OSH101. Je kunt hier meer over vinden in het haarwoordenboekje (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3819), of op de site van Osteoscreen: http://www.osteoscreen.com/body_alopecia.html

Op de site staat o.a.: "OSH101 enhanced hair re-growth in a chemotherapy-induced alopecia model."

Ik weet alleen niet wanneer dit middel op de markt komt.

Informeer bij artsen welke (al bestaande) middelen nog meer kunnen helpen zou ik zeggen.

Heel veel succes en sterkte!
laurensj

Tiuri
22 september 2004, 16:14
Neem dan eens een kijkje in het haarwerk-forum, er zijn tegenwoordig wel confortabelere opties dan de traditionele pruiken dacht ik.

sigur
22 september 2004, 16:56
Hoi Tonnie Baker,

Hoewel ik je hellaas geen advies of tips kan geven, wens ik jullie beiden heel veel sterkte toe!! Ik hoop dat je dochter verder in goede gezonheid mag verkeren en dat er wat haar haar betreft snel een goede oplossing zal komen!
Beiden veel succes hiermee!!

Liefs van Sigur

Assie
24 september 2004, 11:19
Hoi Tonnie,

Wat een vervelende periode hebben jullie achter de rug. Hoe gaat het nu met je dochter?
Ik begreep dat ze op veel plekken wel haar heeft nu? Misschien is het mogelijk om i.p.v. een hele pruik alleen een haarstukje te laten maken voor dat stuk wat niet teruggroeit. Dat is ook niet zo warm.
Succes Assie