PDA

View Full Version : Jeuk en haaruitval


Tiuri
24 september 2004, 01:41
Wil iedereen even melden of ie samen met het kaal worden door alopecia androgenetica een jeukend gevoel constateert of niet? Dit jeukend gevoel (los van roos!) zou dan inflammation zijn, ofwel jeuk als gevolg van de ontstekingsreactie.

Het hoeft niet per se jeuk te zijn, kan ook een stekend of vervelend gevoel zijn. Meestal treedt het alleen op op de plekken waar je op dat moment kaal aan het worden bent, zoals de inhammen of de kruin.

jennifer
24 september 2004, 09:21
Ja, Laurens,

Is inderdaad het geval wanneer ik het niet onderdruk met de rooscure tenminste.
Boeiend onderwerp, heb ik al eens eerder aangesneden. Mijn vriend is nl. ook kalend, niet erg, maar heeft dus nergens last van (48 jr.)

Groeten, Jennifer

Andastra
24 september 2004, 14:43
Bij mij jeukte 't verschrikkelijk, maar door Nizoral nu gelukkig niet meer :worship:

jongen25
24 september 2004, 16:18
Had altijd jeuk op kruin (waar het haar later begon uit te vallen), en vervolgens een 'stekend' gevoel bij mijn linkerinham (die zich vervolgens begon uit te breiden). Zou wel eens een standaardvoorbeeld van zoeken naar ad hoc-verklaringen kunnen zijn, maar voorwaar een hypothese die de moeite van het onderzoeken waard is.

jennifer
27 september 2004, 11:00
Laurensj,

Bestaat er volgens jou nu ook AGA zonder jeukverschijnselen, of is het dan een telogene haaruitval?

Jennifer

sonofsam
27 september 2004, 11:23
Ik heb geen jeuk, maar wel AGA...

Haarmannetje
27 september 2004, 11:28
Het kan heel goed dat iemand AGA heeft maar geen jeuk (zie SOS :)). De jeuk is een voelbare uiting van inflammation. Inflammation is altijd aanwezig, maar niet iedereen heeft er gevoelsmatig last van. Sommigen ervaren zelfs stekende pijn. Verder hoeft het niet te betekenen dat iemand die de inflammation voelt meer inflammation heeft dan iemand die het niet voelt. Met andere woorden: het is niet zo dat je sneller kaal wordt wanneer je de inflammation voelt.

jennifer
27 september 2004, 11:51
Sonofsam,

Eigenlijk is mijn vraag meer van toepassing op vrouwen bij wie AGA is vastgesteld, en waarbij dit is begonnen na het stoppen met de pil of tijdens het gebruik ervan. Dit komt nl. allebei voor. Ik zie dit dan meer als een reactie op dit medicijngebruik en dan zou je kunnen zeggen oke, dan is het een telogene uitval. Er wordt door hen soms geen inflamation ervaren.
Ik vermoed dat een dermatoloog dan maar snel met de conclusie komt dat het AGA is, terwijl het een telogene uitval is?
Vooral bij vrouwen is AGA meer verspreid (Diffuus) over de schedel, en kun je in het beginstadium moeilijk onderscheid maken .
Het enige houvast hierin dus, om het onderscheid te kunnen maken is dan volgens mij wel of geen last hebben van ontstekingsverschijnselen.
Wie , o wie weet hier een antwoord op? Jij misschien ?

Groeten, Jennifer

p.s Trouwens, kun je bij elke (licht) kalende man spreken van AGA?
Mijn vriend heeft nergens last van, wel een beetje kalend, maar als hij naar de dermatoloog stapt, constateerd die dan ook zomaar AGA?

Sorry jongens, klinkt allemaal wel verward, maar soms snap ik er gewoon niets meer van. Ik wou dat ik dat woord AGA nooit had gehoord!

jennifer
27 september 2004, 15:17
Ik zal proberen mijzelf een antwoord te geven in een poging de boel nogmaals op een rijtje te zetten:

Om met m'n laatste vraag te beginnen: Ja bij mannen spreek je altijd van AGA omdat het een Androgene vorm van haaruitval betreft, want het is een mannelijk hormoon (DHT) wat deze aandoening veroorzaakt. Tenzij er duidelijke aanwijzing bestaat voor een reactie op medicijnen, stress, bestraling enz.

Nu de haaruitval bij vrouwen:
Vouwelijke hormonen zorgen ervoor dat vrouwen niet kaal worden zoals mannen, omdat deze oestrogenen een positieve werking hebben op de haargroei.
Wanneer de werking van de vrouwelijke hormonen wegvalt, hetzij door het stoppen met medicijnen die deze hormonen vervingen, hetzij door een natuurlijke vermindering zoals de menopauze, dan kan die positieve werking op de haargroei verminderen.
Waneer vrouwen plotseling haaruitval krijgen door het stoppen met b.v. de pil, dan zou dit slechts een tijdelijke haaruitval moeten zijn, en indien de vrouw dan nog niet in de overgang is, dan zouden de "eigen" hormonen dit toch na een tijdje moeten kunnen compenseren. Je kunt hier volgens mij toch niet spreken van Androgenetische haaruitval. Wanneer een vrouw daarbij ook nog eens een normale menstruatie heeft, wijst dit er toch op dat de vrouwelijke hormonen nog steeds goed hun werk doen. Wanneer in de meeste gevallen ook nog eens d.m.v. onderzoek is vastgesteld dat de hormoonbalans goed is, en geen afwijkingen in het bloed zijn gevonden, hoe kan er dan toch AGA geconstateerd worden?
Het is dan volgens mij een kwestie van tijd voordat het herstel van evenwicht tussen vrouwelijk en mannelijke hormonen zichtbaar wordt aan het haar.
Elke nieuwe hormonale ingreep zal dit proces alleen maar vertragen.

Zie ik nog iets over het hoofd?
De theorie over de gevoeligheid voor DHT heb ik nog niet uitgespit, maar zo'n (over)gevoeligheid ontstaat volgens mij ook door een verstoring in je hormoonhuishouding. Dus voor vrouwen geldt dacht ik in de meeste gevallen:
Laat de boel tot rust komen, en ondersteun het d.m.v. de juiste vitaminen, ontspanning, en een positieve instelling.
Klinkt gemakkelijk, is het natuurkijk niet, maar volgens mij moet deze strategie toch (eens) z'n vruchten afwerpen.
Wat betreft de jeuk/allergische reactie, dat zal dan wel bij de ene persoon wel voelbaar zijn en bij de andere niet. Maar bij beide soorten haaruitval misschien sluimerend aanwezig.

Zo, voorlopig hoef ik van mezelf weer (even ) niet na te denken.

Reacties en andere invalshoeken blijven natuurlijk welkom.

Liefs, Jennifer

sigur
27 september 2004, 15:34
Goed stukje tekst Jen!!!


Liefs Sigur

Marsha
27 september 2004, 16:18
Hey!

Ik vind het een goede theorie!..zo denk ik er ook over:D ....nu nog het wachten op een stabilisatie.

gr. Marsha

Haarmannetje
27 september 2004, 17:50
Allereerst Jennifer, een goede uitleg. Het is belangrijk om het voor jezelf op een rijtje te hebben, zodat je ook voor jezelf goede keuzes kan maken wat betreft een behandeling bijvoorbeeld. Vergeet niet dat veel commercieel belanghebbenden gebruik maken van de onwetendheid en ondeskundigheid over één van de grootste onzekerheden van de mens; kaalheid.

Even mijn reactie op jouw stuk.

Je kunt hier volgens mij toch niet spreken van Androgenetische haaruitval.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als vrouw zijnde kun je net als een man zijnde genetisch aangelegd zijn om kaal te worden. Zoals je duidelijk aangeeft zal dit bij de gemiddelde vrouw niet gebeuren gezien het hoge oestrogeengehalte, maar het is dus wel mogelijk. Verder is ook die haaruitval een oorzaak van androgeen. Dus wat mij betreft is de term androgenetische (androgeen en genetische aanleg) nog steeds van toepassing.

De theorie over de gevoeligheid voor DHT heb ik nog niet uitgespit, maar zo'n (over)gevoeligheid ontstaat volgens mij ook door een verstoring in je hormoonhuishouding.
Ook op dit punt ben ik het niet met je eens. De (over)gevoeligheid is genetisch bepaald. Er zitten androgeenreceptoren bij de haarfollikels die wel of niet (dat is dus genetisch bepaald) gevoelig zijn voor androgeen. De hormoonhuishouding zelf heeft daar geen invloed op.

Ik kan mij trouwens erg goed vinden in jouw theorie over AGA bij vrouwen en dat het normaal gesproken slechts een kwestie van tijd is, voordat de zaak zich weer heeft hersteld. Dat zou betekenen dat je als vrouw zijnde de zaak gewoon de tijd moet geven en niet met allerlei hormoonmiddelen aan de slag moet gaan. Wanneer alles goed zit met de hormoonhuishouding zou je als vrouw zijnde uiteindelijk geen last meer moeten hebben van AGA.

Cloud
27 september 2004, 19:02
Het toch niet eens met deze theorie.
AGA bij vrouwen is NIET een tijdelijk fenomeen. Mijn hormoonhuishouding is perfect in orde, altijd al geweest, en toch heb ik AGA omdat mijn haarzakjes overgevoelig zijn voor androgenen. 't Is gewoon genetische pech. Mocht ik niet mijn 1001 middeltjes nemen, dan zou het proces zich gewoon genadeloos verderzetten. Dit weet ik wel zeker, mijn moeder heeft het ook.

jennifer
27 september 2004, 20:07
Haarmannetje, en Cloud,

Inderdaad is Androgenetische haaruitval niet een tijdelijke kwestie, maar ik zeg ook in het geval dat er sprake is van een reactie op medicijnen enz, dat het dan volgens mij een telogene haaruitval moet zijn. Dit is dan van tijdelijke aard. Hoe lang dat dan ook mag duren.

Dat de haarfollikels gevoelig zijn voor DHT geloof ik ook wel, alleen denk ik dus dat die gevoeligheid ergens vandaan moet komen, er is een"trigger" voor nodig.
Wanneer het genetisch bepaald is, waarom dan niet vanaf je geboorte al?

Als je het dus vergelijkt met een allergische reactie, waar het erg op lijkt,
daar is ook een bepaalde opbouw voor nodig. Je kunt na jaren een kat in huis te hebben, er ineens allergisch voor worden.

Jack
27 september 2004, 20:31
maar komt inflammation ook samen met overvloedig talg?

Cloud
28 september 2004, 00:13
Inderdaad Jennifer, telogene haaruitval is altijd tijdelijk.Dat de haarfollikels gevoelig zijn voor DHT geloof ik ook wel, alleen denk ik dus dat die gevoeligheid ergens vandaan moet komen, er is een"trigger" voor nodig.
Wanneer het genetisch bepaald is, waarom dan niet vanaf je geboorte al?
Omdat pas vanaf je puberteit al die hormonen een grote rol beginnen te spelen. Bij mij was er geen trigger, en is de ellende begonnen vanaf de puberteit, tienerjaren.
Wat zou jij dan als voorbeeld van een trigger zien?

Groetjes
Cloud

pizzacat
28 september 2004, 01:42
Zoals we in ander threads eerder aangaven en wat ook als de meest waarschijnlijke theorie wordt beschouwd is AGA een afwijking in het imuunsysteem. Het imuunsysteem valt bij mensen met DHT gevoelige haarzakjes de haarzakjes aan, die kwijnen weg en produceren steeds slechtere haren.
Zowel vrouwen als mannen hebben mannelijke en vrouwelijke hormonen, en bij bijna alle AGA-lijders zijn die ook keurig in balans (tenzij ze fina of duta slikken). De crux is dus de genetische aanleg voor DHT-gevoelige haarzakjes maar net zoals vele andere imuunsysteemafwijking zoals allergieen lijkt het ook spontaan te kunnen ontstaan, als in; de trigger is niet te herleiden, maar zo iets in de trant van medicijngebruik, ziekte of stress kunnen zijn. meestal manifesteert AGA zich rond de late puberteit, vanaf een jaar of 16.

daarnaast kan ook tijdelijke haaruitval optreden door gebrek aan voedingsstoffen, stress, slechte doorbloeding, medicijnen, etc. Dit staat echter los van AGA.

jennifer
28 september 2004, 09:50
Cloud,

Als voorbeeld van een "trigger" zie ik in het geval van telogene haaruitval de respons op medicijnen, stress, traumatische gebeurtenis enz.
In het geval van de DHT- gevoeligheid bij AGA zie ik vooral het ingrijpen in de hormoonbalans als veroorzaker van die gevoeligheid.

Toen ik 16 was en de pil nog niet slikte, was er niks aan de hand, mooi krullend haar. Op m'n 18e ben ik de pil gaan slikken. Vanaf toen kreeg ik sluik steil haar, maar het viel niet uit. Op m'n 47e ben ik gestopt met de pil en kreeg prompt haaruitval en als aardigheidje kreeg ik m'n vroegere krullen weer terug.
Ik kan simpelweg geen andere reden bedenken dan dat die pil iets heeft veroorzaakt in de hormoonhuishouding wat er eerst niet was.
Verder heeft m'n vader van 75 nog een stevig bos haar en m'n moeder ook, evenals m'n beide broers en m'n beide oma's ook. M'n beide opa's waren ook niet kaal.
Ik vraag me dan ook af of jehet in zo'n (mijn) geval wel AGA mag noemen, het ligt dichter bij een telogene haaruitval.

In jouw geval is het moeilijk voor mij hierover iets te zeggen omdat ik niet weet wat er vanaf jouw puberteit voor veranderingen zijn geweest die eventueel als veroorzaker zijn aan te wijzen, behalve dan de aanmaak van specifieke vrouwelijke en mannelijke hormonen, zoals bij elke puber.Kan dan zijn:
Te laag oestrogeengehalte, slecht functionerende eierstokken, o.i.d.
Sommige mensen hebben ook gewoon een slechte kwaliteit haar. Net als een slecht gebit, of slechte ogen. Je zegt dat je nooit last hebt gehad van haaruitval, waarom ben je dan destijds naar de dermatoloog gestapt?
(Dit vraag ik niet om daarmee te zeggen dat je geen probleem hebt, maar uit belangstelling en nieuwsgierigheid)
Brak het haar snel af, zag het er erg slecht uit?
Ik probeer gewoon een oorzaak te vinden voor de gevoeligheid die op een bepaald moment optreed. Je kunt genetisch misschien gevoelig zijn maar dat wordt dan toch door iets opgewekt zou je zeggen, "wakker gemaakt" a.h.w.

jennifer
28 september 2004, 12:17
Pizzacat,

). De crux is dus de genetische aanleg voor DHT-gevoelige haarzakjes maar net zoals vele andere imuunsysteemafwijking zoals allergieen lijkt het ook spontaan te kunnen ontstaan

Dat is nou net waar het om draait, dat het uit het niets kan ontstaan, daar kan ik me dus niet zomaar bij neerleggen.
En een afwijking in het immuunsysteem, dat vind ik toch nog steeds meer van toepassing op Alopecia Areata, dan op AGA.
(omdat daar de haargroei vaak weer terugkeert na een immuuntherapie zoals b.v Hoge Darmspoelingen)

Helaas zijn er gewoon nog geen aantoonbare bewijzen voor de verschillende theorieen, en dat het zich per persoon zo verschillend uit, maakt het des te ingewikkelder. Alleen door dit soort discussies op gang te brengen krijg je dan iets meer duidelijkheid in je eigen "afwijkende" gedragingen die zich in je lichaam afspelen.

Cloud
28 september 2004, 14:16
Hoi Jennifer,

In jouw geval denk ik dan inderdaad dat je niet van AGA kan spreken, maar eerder van TE, of chronische TE. Het is bij jouw dan eerder door hormonale veranderingen of verstoringen, en heeft geen genetische component.

Wat ik heb zou ik eerder pure AGA noemen. Het is overduidelijk genetisch, aangezien mijn moeder het ook heeft. Mijn gezondheid en hormonen zijn altijd OK geweest, dit is ook bij mijn moeder het geval. Bij mij is het begonnen zo rond mijn zestiende. Voordien had ik wel een goeie kwaliteit haar.

Je zegt dat je nooit last hebt gehad van haaruitval, waarom ben je dan destijds naar de dermatoloog gestapt?
Brak het haar snel af, zag het er erg slecht uit?
Ik had wel haaruitval, ik merkte dat mijn haar minder werd, alleen heb ik nooit abnormaal haarverlies opgemerkt bij het douchen of wassen van mijn haar. Het was eerder zo dat uitgevallen haren niet teruggroeiden, of dat ze veel dunner en fijner terugkwamen (miniaturisatie, wat typisch is voor AGA).

Verder is het mij ook een raadsel waarom AGA bij sommigen al in de tienerjaren toeslaat, en bij anderen pas later tot uiting komt.

Cloud

jennifer
28 september 2004, 14:27
Cloud, we schreven net even langs elkaar heen, heb m'n stukje nog een beetje aangepast. Maar het is me nu duidelijk geworden hoe het bij jouw zit.
Bij mij lijkt het idd wel iets chronisch te worden aangezien het al anderhalf jaar bezig is. Vraag is vanzelf: hoe dit te doorbreken?
Zou mooi wezen als ik daar nog eens iets op kon vinden.

Groetjes,

pizzacat
28 september 2004, 15:37
Dat is nou net waar het om draait, dat het uit het niets kan ontstaan, daar kan ik me dus niet zomaar bij neerleggen.
En een afwijking in het immuunsysteem, dat vind ik toch nog steeds meer van toepassing op Alopecia Areata, dan op AGA.
(omdat daar de haargroei vaak weer terugkeert na een immuuntherapie zoals b.v Hoge Darmspoelingen)

Helaas zijn er gewoon nog geen aantoonbare bewijzen voor de verschillende theorieen, en dat het zich per persoon zo verschillend uit, maakt het des te ingewikkelder. Alleen door dit soort discussies op gang te brengen krijg je dan iets meer duidelijkheid in je eigen "afwijkende" gedragingen die zich in je lichaam afspelen.

Het onstaat dus zeker wel om iets, we kunnen het meestal niet aantonen omdat er zoveel mogelijke oorzaken kunnen zijn, waaronder nog onbekende.
Het blijkt dat mensen met AGA die zware imuunsysteem kregen voorgeschreven weer hergroei kregen. DHT gevoeligheid is het probleem, sommigen hebben extreem DHT gevoelige follikels, resultaat: vroeg en volledig kaal. Anderen hebben minder gevoelige follikels en dan zie je een langzame progressie van DHT. Alopecia Areata lijkt een plaatselijke gevoeligheid voor DHT. Als dat zo is dan is het net zoveel imuunsysteem gevoelig als AGA, omdat het imuunsysteem de door DHT-aangetaste follikels attackeert.

Het maakt ook niet zoveel uit om een oorzaak te vinden, dat is alleen nuttig voor anderen die ook kans lopen op AGA. Als het systeem eenmaal op gang is dan is er geen houden aan, alleen verregaande gentherapie zou dan een halt kunnen toeroepen misschien (dan moet je wel een oorzaak weten).
Op dit moment zijn we voornamelijk bezig met symptoom bestrijding waar we haaruitval als symptoom van AGA beschouwen. Fina en duta verminderen de mogelijkheid van DHT om zich aan de Follikels te hechten, het pakt dus niet de oorzaak, de genetische gevoeligheid voor DHT aan.

jennifer
28 september 2004, 15:49
het pakt dus niet de oorzaak, de genetische gevoeligheid voor DHT aan

Wie weet, kan de SOS pil van Sonofsam hier nog eens de oplossing voor zijn.

Groeten,:P

jennifer
28 september 2004, 15:55
Alopecia Areata lijkt een plaatselijke gevoeligheid voor DHT.

Nou, ik dacht eerder: Alopecia is een auto-immuunziekte

Maar dat onderwerp kunnen we beter ergens anders bespreken .

pizzacat
28 september 2004, 16:20
Alopecia Areata lijkt een plaatselijke gevoeligheid voor DHT.

Nou, ik dacht eerder: Alopecia is een auto-immuunziekte

Maar dat onderwerp kunnen we beter ergens anders bespreken .

Ik heb dat geschreven omdat het er op lijkt dat Alopecia en Areata imuunsysteem afwijkingen zijn, de imuunsysteemremmers die weer haargroei opleveren ondersteunen dit. Er kan nog altijd een zogenaamde confounding factor zijn die beide, Alopecia/Areata en imuunsysteem, kan beinvloeden. Zolang dat niet uitgesloten kan worden kun je nooit met 100% zekerheid zeggen dat een imuunsysteemafwijking de oorzaak is, Er wordt dan gesproken van een correlatie, ze beinvloeden elkaar maar hoe het exact zit is vooralsnog niet te herleiden.

jongen25
28 september 2004, 16:27
Aardig, hoe die statistiekcolleges zijn blijven hangen. 'Padanalyse' e.d., goed opgelet pizzacat!;)

pizzacat
28 september 2004, 16:31
Aardig, hoe die statistiekcolleges zijn blijven hangen. 'Padanalyse' e.d., goed opgelet pizzacat!;)

zit er weer middenin, bivariate en multivariate technieken...dikke pret :confused:

jennifer
28 september 2004, 17:49
Pizzacat,

Wat bedoel je met immuunsteemremmers?
Vallen daar ook anthistaminica onder?

pizzacat
28 september 2004, 18:10
Pizzacat,

Wat bedoel je met immuunsteemremmers?
Vallen daar ook anthistaminica onder?

imuunsysteemonderdrukkers, sommige mensen hebben echt gevaarlijke imuunsysteemafwijkingen en die gebruiken die middelen dan.
Antihistamine onderdrukken histamine, een stof die een rol speelt bij het signaleringssysteem van onsl lichaam maar ook wel eens door wil schieten (allergien bv)

jennifer
28 september 2004, 19:07
Oke, maar wanneer wij een immuunsysteemonderdrukker zouden gebruiken, dan kan het immuunsusteem de haarzakjes toch ook (minder) aanvallen?
(alleen waarschijnlijk niet zo verstandig omdat je dan ook vatbaarder wordt voor ziektes) Maar misschien zijn er hele lichte immuunsysteemonderdrukkers?
Andersom vraag ik me ook af: Wanneer wij het immuunsysteem gaan ondersteunen, dus versterken, zorgt dat er dan ook voor dat het de haarzakjes nog beter kan aanvallen?

pizzacat
28 september 2004, 19:17
Oke, maar wanneer wij een immuunsysteemonderdrukker zouden gebruiken, dan kan het immuunsusteem de haarzakjes toch ook (minder) aanvallen?
(alleen waarschijnlijk niet zo verstandig omdat je dan ook vatbaarder wordt voor ziektes) Maar misschien zijn er hele lichte immuunsysteemonderdrukkers?
Andersom vraag ik me ook af: Wanneer wij het immuunsysteem gaan ondersteunen, dus versterken, zorgt dat er dan ook voor dat het de haarzakjes nog beter kan aanvallen?

wij steunen volledig op ons imuunsysteem dus onderdrukken gebeurt alleen in hele ernstige situatie, bv bij orgaantransplantaties om afstoting tegen te gaan. Imuunsysteemonderdrukking is dus een nono tenzij het plaatselijk kan gebeuren, maar dat is nog niet mogelijk voor AGA.

Als ons imuunsysteem sterker wordt/reageert dan zal misschien de AGA er ook onder lijden.

jennifer
28 september 2004, 19:32
Ja zo kun je het ook bekijken. Ik geloof dat ik m'n hersenwerking maar eens ga onderdrukken. Lekker rustig in het hoofd :confused:

pizzacat
28 september 2004, 23:37
Ja zo kun je het ook bekijken. Ik geloof dat ik m'n hersenwerking maar eens ga onderdrukken. Lekker rustig in het hoofd :confused:
gelukkig staat je neuronale activiteit hier los van. Volgens mij is het franse middel RUxxxx dat in 2007 ofzo op de markt komt een plaatselijke onderdrukker, of was het nou een anti androgeen, of een ontstekingsremmer, ben het ff kwijt :P.

jennifer
4 oktober 2004, 11:57
"Als voorbeeld van een "trigger" zie ik in het geval van telogene haaruitval de respons op medicijnen, stress, traumatische gebeurtenis enz.
In het geval van de DHT- gevoeligheid bij AGA zie ik vooral het ingrijpen in de hormoonbalans als veroorzaker van die gevoeligheid"

Dit uit een eerder post van mij.

Ik las net een stukje over Nioxin produkten, ook hier op het forum, waarin de onderzoekers het volgende ondermeer zeggen:

Anrogenetische Alopecia
Omschrijving: Patroongebonden en diffuus dunnend haar
Oorzaken: Hormoonschommelingen met als gevolg DHT toxiciteit.

Precies wat ik bedoelde met die trigger. Ik had het dus bij het rechte eind.
Zucht. Vraag is nu: zou die gevoeligheid weer afnemen wanneer de hormoonbalans is hersteld, of zit je voor de rest van je leven aan vast?

:confused:

pizzacat
4 oktober 2004, 23:39
Ik las net een stukje over Nioxin produkten, ook hier op het forum, waarin de onderzoekers het volgende ondermeer zeggen:

Anrogenetische Alopecia
Omschrijving: Patroongebonden en diffuus dunnend haar
Oorzaken: Hormoonschommelingen met als gevolg DHT toxiciteit.

Precies wat ik bedoelde met die trigger. Ik had het dus bij het rechte eind.
Zucht. Vraag is nu: zou die gevoeligheid weer afnemen wanneer de hormoonbalans is hersteld, of zit je voor de rest van je leven aan vast?


Die hormoonschommelingen kunnen ook natuurlijk zijn, bv schommelingen in de puberteit en het einde daarvan. Dan is er sprake van een interne trigger, maar ook een onvermijdelijke. langzaamaan verschuift de hormoonbalans in je leven met af en toe een flinke storm.

jennifer
5 oktober 2004, 15:05
Pizzacat,
Je hebt gelijk dat hormoonschommelingen gedurende een mensenleven er wel een beetje bij horen. Maar wanneer je daar een DHT-toxiciteit aan overhoudt, vroeg ik me dus af of dat blijvend is of niet. M.a.w: Wanneer de hormoonschommelingen weer voorbij zijn zit er dan een kansje in dat die gevoeligheid voor DHT dan ook weer verdwijnt?

Groeten, Jennifer

sonofsam
5 oktober 2004, 15:12
Pizzacat,
Je hebt gelijk dat hormoonschommelingen gedurende een mensenleven er wel een beetje bij horen. Maar wanneer je daar een DHT-toxiciteit aan overhoudt, vroeg ik me dus af of dat blijvend is of niet. M.a.w: Wanneer de hormoonschommelingen weer voorbij zijn zit er dan een kansje in dat die gevoeligheid voor DHT dan ook weer verdwijnt?

Groeten, Jennifer
Gevoeligheid verdwijnt niet; is namelijk een bindingseigenschap van receptoren voor androgenen. Deze bindingseigenschap wordt bepaald door de moleculaire structuur van de receptor en deze structuur blijft altijd hetzelfde.

Son of Sam

Toekomstige Wereldleider

jennifer
5 oktober 2004, 15:32
SonofSam,

Ik ben niet echt blij dat te horen. Dat betekent dus dat je die gevoeligheid alleen maar kunt onderdrukken, zoals dat met een hormoonpreparaat wordt geprobeerd? Ik zeg met opzet "geprobeerd" want het resultaat is vaak het tegenovergestelde.
Toch vraag ik me nog steeds af: Kan haaruitval bij vrouwen ook "slechts" telogeen zijn, dus puur en alleen als reactie op een hormonaal ingrijpen, zonder daarbij dus zo'n gevoeligheid te ontwikkelen?

Jennifer

sonofsam
5 oktober 2004, 16:14
SonofSam,

Ik ben niet echt blij dat te horen. Dat betekent dus dat je die gevoeligheid alleen maar kunt onderdrukken, zoals dat met een hormoonpreparaat wordt geprobeerd? Ik zeg met opzet "geprobeerd" want het resultaat is vaak het tegenovergestelde.
Toch vraag ik me nog steeds af: Kan haaruitval bij vrouwen ook "slechts" telogeen zijn, dus puur en alleen als reactie op een hormonaal ingrijpen, zonder daarbij dus zo'n gevoeligheid te ontwikkelen?

JenniferDat laatste is zeker mogelijk. Denk bijv. aan anti-conceptiepillen, zwangerschappen, psychotraumata (extreme stress) etc. Dan is dat tijdelijk. De vraag is dus: hoe is t bij jou ontstaan? Heb je op de rest van je lichaam overbeharing (hirsutisme, teken van teveel androgenen)? Is er ooit sprake geweest van stress in je leven? En het allerbelangrijkste: wat is de status van je haar? Dit laatste zegt alles. Met name de distributie van het haaruitval.

Ik hoor het van je...

S.O.S.

jennifer
5 oktober 2004, 16:47
SonofSam,

Bij mij is het (alweer anderhalf jaar geleden) ontstaan toen ik stopte met het innemen van de anticonceptiepil. Voordat ik de pil gebruikte had ik geen last van haaruitval, ik ben met de pil begonnen op m'n 18e. Ik heb hem 30 jaar lang geslikt.
De haaruitval zit verspreid, het begon met vnl. de lange haren die uitvielen, nu vind ik ook kortere van plm. 7 cm lang, terwijl m'n haarlengte plm 20 cm. is.
Het is niet in kortere lagen geknipt, dus overal even lang.
Het ziet er supergezond uit volgens de kapper. Je ziet wel overal nieuwe haren uitsteken van ong. 3 cm. Je ziet ook niet echt dat het dunner wordt.
Voordat ik de pil slikte had ik krullend haar, tijdens het pilslikken werd het stijl, nu krult het weer. Duidelijk een hormonale invloed vind ik.
Verder heb ik erg snel last van acne, dat is eigenlijk nooit helemaal weg.
M,n haar is ook sneller vet dan toen ik de pil wel slikte.
Ik vind tijdens het haarwassen gemiddeld zo'n 150 haren, daarna met kammen ook nog wel zo'n 50, en over de dag verspreid ook wel 50. Met elkaar dus plm. 250. Op een dag dat ik het niet was, is dit wel minder.
In het begin van de haaruitval was dit wel veel meer: plm. 350-400 haren na het wassen.
In het begin van de haaruitval had ik ook geen last van jeuk en branderigheid.
Dit is zo'n beetje van het laatste halfjaar.
Verder is volgens onderzoek de hormoonbalans oke, en ben ik gezond.
Nog een normale regelmatige menstruatie, ondanks m'n leeftijd:48.
Je ziet: Zo fit als een hoentje en een huidje als een puber, wat wil een mens nog meer?

Ben zeer benieuwd naar je conclusies,

Groet Jennifer

pizzacat
5 oktober 2004, 20:27
SonofSam,

Bij mij is het (alweer anderhalf jaar geleden) ontstaan toen ik stopte met het innemen van de anticonceptiepil. Voordat ik de pil gebruikte had ik geen last van haaruitval, ik ben met de pil begonnen op m'n 18e. Ik heb hem 30 jaar lang geslikt.
De haaruitval zit verspreid, het begon met vnl. de lange haren die uitvielen, nu vind ik ook kortere van plm. 7 cm lang, terwijl m'n haarlengte plm 20 cm. is.
Het is niet in kortere lagen geknipt, dus overal even lang.
Het ziet er supergezond uit volgens de kapper. Je ziet wel overal nieuwe haren uitsteken van ong. 3 cm. Je ziet ook niet echt dat het dunner wordt.
Voordat ik de pil slikte had ik krullend haar, tijdens het pilslikken werd het stijl, nu krult het weer. Duidelijk een hormonale invloed vind ik.
Verder heb ik erg snel last van acne, dat is eigenlijk nooit helemaal weg.
M,n haar is ook sneller vet dan toen ik de pil wel slikte.
Ik vind tijdens het haarwassen gemiddeld zo'n 150 haren, daarna met kammen ook nog wel zo'n 50, en over de dag verspreid ook wel 50. Met elkaar dus plm. 250. Op een dag dat ik het niet was, is dit wel minder.
In het begin van de haaruitval was dit wel veel meer: plm. 350-400 haren na het wassen.
In het begin van de haaruitval had ik ook geen last van jeuk en branderigheid.
Dit is zo'n beetje van het laatste halfjaar.
Verder is volgens onderzoek de hormoonbalans oke, en ben ik gezond.
Nog een normale regelmatige menstruatie, ondanks m'n leeftijd:48.
Je ziet: Zo fit als een hoentje en een huidje als een puber, wat wil een mens nog meer?

Ben zeer benieuwd naar je conclusies,

Groet Jennifer

Ondanks een regelmatige menstruatie kan je toch aan het begin van de menopauze zitten en dan is wat meer haaruitval niet vreemd. veel vrouwen hebben er dan extra last van. Je zegt dat de kapster zegt dat het haar er heel gezond uit ziet en dat het niet echt dunner lijkt. Sommige mensen hebben gewoon een veel hoger haaruitval-ritme, zolang het aangevuld wordt is er dan niets aan de hand. Als de haarsituatie op je hoofd niet lijkt te veranderen dan is er eigenlijk geen reden tot zorg.
Groetjes

Iemand
5 oktober 2004, 21:37
Sja..ik reageer niet op de poll..er zijn genoeg mensen die jeuk op het hoofd hebben die zelf een mega bos haar hebben.

Over dat stukje van jennifer:
Wel vreemd. het verschil in stijl en krullend haar, aangezien krullend haar te maken heeft met de positie van het haarzakje.

sonofsam
6 oktober 2004, 12:15
SonofSam,

Bij mij is het (alweer anderhalf jaar geleden) ontstaan toen ik stopte met het innemen van...

...Ben zeer benieuwd naar je conclusies,

Groet Jennifer
Beste Jennifer,

Er zijn een paar PUNTEN die opvallen.

1. Het is min of meer begonnen nadat je met de pil bent gestopt, die je langdurig hebt geslikt,
2. verschijnselen van acne,
3. je leeftijd nadert de menopauze, dus je zit in een pre-climacterium zoals dat heet, ook gezien je (nog) regelmatige menstruaties,
4. je haar is "verandert", van stijl (tijdens pilgebruik) naar krullend haar.
5. hormoononderzoek was normaal volgens eigen zeggen

Als deze bevindingen leiden eigenlijk maar tot 1 mogelijke conclusie: jouw klachten hebben weinig te maken met androgeen-gevoeligheid. Dus dat is NIET het probleem.

Het probleem zit hem in het feit dat je van de orale anticonceptie af bent (PUNT 1) en dat je een leeftijd nadert waarin de hormoonbalans aan het veranderen is (PUNT 3). Je zegt dat hormoononderzoek in orde is (PUNT 5). Dat geloof ik graag. Alleen dat wil niet zeggen dat de balans tussen oestrogeen en androgeen niet verstoort kan zijn. Stel (gewoon een voorbeeld, getallen zijn fictief): je hebt in het begin 10 androgenen en 10 oestrogenen en bijv. nu heb je - na het stoppen met de pil en het naderen van de menopauze - 12 androgenen en 8 oestrogenen. De balans is dan verstoort, maar hormonaal onderzoek zou nooit leiden tot de conclusie dat je hormoonhuishouding verkeerd is. De balans is verstoort, het aantal hormonen nauwelijks. Voor je haar is echter alleen de balans van invloed (als je een vrouw bent). Dat je haar weer is gaan krullen getuigt van de verandering in de balans (PUNT 4).

Conclusie: omdat de menopauze onafwendbaar is (ook al is daar op dit moment nog geen sparke van), is er maar 1 oplossing voor jouw haarverlies: weer aan de pil. Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat je haarprobleem zich dan zal oplossen.

Groet,
Son of Sam

jennifer
6 oktober 2004, 12:24
SonofSam,

Ik ben nu erg blij met je conclusies, dat snapje zeker wel.
Toch twijfel ik al heel lang om weer met de pil te beginnen, nl. je merkt dan niet dat je in de overgang komt, het is onverstandig om tijdens de overgang hormonen te slikken i.v.m. vergroot risico baarmoederhalskanker, borstkanker en trombose, en na anderhalf jaar pilstop, komt er dan weer een "verstorende factor". Denk je niet dat het zich na een tijd uit zichzelf zal stabiliseren?

sonofsam
6 oktober 2004, 13:24
SonofSam,

Ik ben nu erg blij met je conclusies, dat snapje zeker wel.
Toch twijfel ik al heel lang om weer met de pil te beginnen, nl. je merkt dan niet dat je in de overgang komt, het is onverstandig om tijdens de overgang hormonen te slikken i.v.m. vergroot risico baarmoederhalskanker, borstkanker en trombose, en na anderhalf jaar pilstop, komt er dan weer een "verstorende factor". Denk je niet dat het zich na een tijd uit zichzelf zal stabiliseren?Tja, dat is de afweging die je moet maken. Risico's versus haarprobleem. Ik kan je daar niet in helpen helaas, want een risico is een kans en ik ben geen voorspeller. Daar zul je goed over moeten nadenken.

Over het stabiliseren: dat is ook moeilijk te zeggen. Als straks de menopauze echt begint bij jou, zul je merken dat je hele lichaam een beetje verandert. Er is overigens een goede kans dat het bij jou wel zal meevallen, heel veel vrouwen hebben rond jouw leeftijd gelijksoortige problemen.

jennifer
6 oktober 2004, 13:55
SonofSam,

Ja, ik zal de pil nog eens in overweging nemen, misschien anders fyto-oestrogenen. Ik ben blij dat je de tijd hebt genomen om hierover met mij te discussieren, het geeft toch weer een goed inzicht wat de mogelijkheden zijn.

Groeten,

jennifer
6 oktober 2004, 14:02
[ Pizzacat,

QUOTE=pizzacat]Ondanks een regelmatige menstruatie kan je toch aan het begin van de menopauze zitten en dan is wat meer haaruitval niet vreemd. veel vrouwen hebben er dan extra last van. Je zegt dat de kapster zegt dat het haar er heel gezond uit ziet en dat het niet echt dunner lijkt. Sommige mensen hebben gewoon een veel hoger haaruitval-ritme, zolang het aangevuld wordt is er dan niets aan de hand. Als de haarsituatie op je hoofd niet lijkt te veranderen dan is er eigenlijk geen reden tot zorg.
Groetjes[/QUOTE]
Pizzacat,

Ook erg bedankt voor het meedenken en je hebt ook helemaal gelijk, als er op je hoofd niks merkbaar dunner wordt, dan is er niks aan de hand. Laten we daar maar wat meer naar kijken i.p.v. wat er in die borstel of douche blijft hangen.
Groetjes,

Cloud
6 oktober 2004, 15:38
Hey Jennifer,

Als je van plan bent fyto-oestrogenen te gaan nemen, is het een goed idee om ook een natuurlijke progesteroncrème te gebruiken. Anders loop je de kans oestrogeen-dominant te worden.

Cloud

Tiuri
6 oktober 2004, 18:25
Als je van plan bent fyto-oestrogenen te gaan nemen, is het een goed idee om ook een natuurlijke progesteroncrème te gebruiken. Anders loop je de kans oestrogeen-dominant te worden.
cloud, een vrouw die dit soort zinnen weet te produceren verdient een standbeeld. Ik word er bijna opgewonden van!! :D

http://www.haarweb.nl/forum/images/icons/icon4.gif GENOMINEERD voor meest indrukwekkende HaarWeb-zin 2004! http://www.haarweb.nl/forum/images/icons/icon4.gif

Cloud
6 oktober 2004, 18:30
:eek: :cool: :o :eek: Heu, van zo'n zinnen produceer ik er tientallen per dag hoor. Je moest me eens bezighoren als ik met vriendinnen aan de telefoon hang ;)

jennifer
6 oktober 2004, 19:02
Cloud,

Bedankt voor de tip, eerlijk gezegd had ik er nog nooit van gehoord, maar de oestrogenen moeten natuurlijk ook weer niet in de meerderheid komen.
Kun je een progesteron-creme dan ook gewoon bij de drogist kopen?
(Ben er nog niet erg in thuis)

Groetjes,

Cloud
6 oktober 2004, 19:26
Nee, moet je via internet bestellen.
Hier is een interessante site over natuurlijke progesteron:http://www.johnleemd.com/
Progesteroncrème wordt bijvoorbeeld ook gebruikt om de symptomen van de menopauze te verlichten.

jennifer
6 oktober 2004, 20:19
Cloud,

Je lijkt soms wel een wandelende ecyclopedie! Bedankt, ik ga me er maar weer eens in verdiepen!

Groetjes,

Cloud
6 oktober 2004, 20:30
Heb me ooit in die dingen verdiept. Toen ik met Diane en Androcur was gestopt dacht ik het ook even te zoeken in de fyto-oestrogenen. Heb het er zelfs met mijn dokter over gehad, en die zei toen ook dat je moet oppassen voor teveel oestrogenen, en dat je altijd ook progesteron nodig hebt om je hormonen in balans te houden.
Ik was ook geïnteresseerd in progesteroncrème ivm de menopauzeklachten van mijn moeder. Heb het ooit nog voor haar besteld, maar ze durfde het niet te gebruiken :)

Mattie
6 oktober 2004, 22:57
Wanneer het genetisch bepaald is, waarom dan niet vanaf je geboorte al?


Hoi Jen, even een reactie op je retorische vraag. Iets kan genetisch zijn maar zich pas op latere leeftijd uiten. Het is niet zo dat alles waar je genetische aanleg voor hebt zich meteen na (of zelfs voor) de geboorte manifesteerd. Dus die gevoeligheid kan nog steeds genetisch bepaald zijn. Of die gevoeligheid extra getriggered wordt door omgevingsfactoren....tja, zouden we eens moeten onderzoeken...
't blijft een raadsel...

overigens komt volledige kaalheid bij veel vrouwen in mijn familie wel voor...(tantes van vaders kant) maar soms denk ik dat ze er ook op aansturen door heel liefdeloos met hun haar om te gaan (of dat kleine beetje dat er nog is). Een soort van determinisme. Toen ik ze ooit vroeg wat ze eraan geprobeerd hadden om de uitval te stoppen zeiden ze (heel gemeen vond ik toen) dat er niks aan gedaan kon worden en dat het onherroepelijk was dat ik ook kaal zou worden.
Terwijl het dus niet zo is dat de mate van erfelijkheid per individu te bepalen laat staan te voorspellen is. Ook is erfelijkheid niet onveranderlijk, want we evolueren door. Dus die lullige opmerking van de verbitterde tantes leg ik bij deze naast mij neer. :mad:

nilis
18 oktober 2004, 15:29
Ik ben net 22 geworden en kom er nu achter dat mijn haarverlies snel doorzet heb net een afspraak gemaakt met de dokter om te zien of er nog oplossingen zijn. Verder is dit alles nieuw voor me, maar ik had altijd een mooie grote bos blond krullend haar. Sinds een tijdje merk ik dat mijn haar erg uitvalt, veel haar op mijn kussen en tijdens het wassen en kammen. Ik merk ook dat het bovenop jeukt en een beetje steekt.
Zijn er nog oplossingen voor mijn probleem? want ik denk dat als het zo doorgaat dat ik met een jaar helemaal geen haar meer heb...

niels

Haarmannetje
18 oktober 2004, 17:40
Het klinkt wel als klassieke kaalheid, vooral ook vanwege het feit dat je jeuk en steken ervaart. Er zijn veel verschillende dingen die je zou kunnen proberen (maar realiseer je, dat er geen wondermiddelen bestaan). Ik zou je daarvoor willen verwijzen naar de subcategorie Oplossingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=9) en in het bijzonder het subforum Medicijnen/haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=12).

Ik zou zeggen, kijk daar rust rond en stel vragen in de specifieke topics als je ze hebt. Maar het belangrijkste: accepteer dat het gaat zoals het gaat, meer kun je niet doen :).

zucht
21 oktober 2004, 23:18
Wil iedereen even melden of ie samen met het kaal worden door alopecia androgenetica een jeukend gevoel constateert of niet? Dit jeukend gevoel (los van roos!) zou dan inflammation zijn, ofwel jeuk als gevolg van de ontstekingsreactie.

Het hoeft niet per se jeuk te zijn, kan ook een stekend of vervelend gevoel zijn. Meestal treedt het alleen op op de plekken waar je op dat moment kaal aan het worden bent, zoals de inhammen of de kruin.

Ja... enorm veel jeuk en steken de laatste tijd. Het erge is dat ik tot nog toe geen dermatoloog gezien heb die beaamt dat die jeuk met kaal worden te maken heeft, maar die het steevast steken op slechte shampoo, etc...

shyra
13 februari 2005, 17:36
inflamation hoeft niet ALTIJD aga te zijn. Mensen met TE ervaren
ook irritatie op hun hoofd en verliezen ook lange en korte haartjes.

zucht
13 februari 2005, 17:45
inflamation hoeft niet ALTIJD aga te zijn. Mensen met TE ervaren
ook irritatie op hun hoofd en verliezen ook lange en korte haartjes.

Eh... ff for the records, wat is TE ?

Tiuri
13 februari 2005, 17:46
Telogeen Effluvium zie haarwoordenboekje.

kevin
13 februari 2005, 17:50
inflamation hoeft niet ALTIJD aga te zijn. Mensen met TE ervaren
ook irritatie op hun hoofd en verliezen ook lange en korte haartjes.

En hoe weet je of je TE hebt?

shyra
15 februari 2005, 20:09
Dan verlies je binnen een korte tijd meer dan 100 honderd haren.
De haaruitval verloopt diffus. Dit wordt meestal veroorzaakt
door medicijnen, dieet, zwangerschap, stress, ziekte, operatie etc.
Meestal stopt dit binnen een half jaar...maar sommige mensen
hebben dit chronisch waardoor dit langer kan afspelen.
Een hoop mensen met TE ervaren haarpijn...een soort
gevoel alsof je haren uit je hoofd geplukt zijn, jeuk, schilfers.
Ikzelf heb dit ook jaren geleden gehad ...en toen had ik zelfs
een kale plek vooraan..best groot. Dit is gewoon na een hele poos
netjes aangegroeid.

kevin
15 februari 2005, 20:22
Dan verlies je binnen een korte tijd meer dan 100 honderd haren.
De haaruitval verloopt diffus. Dit wordt meestal veroorzaakt
door medicijnen, dieet, zwangerschap, stress, ziekte, operatie etc.
Meestal stopt dit binnen een half jaar...maar sommige mensen
hebben dit chronisch waardoor dit langer kan afspelen.
Een hoop mensen met TE ervaren haarpijn...een soort
gevoel alsof je haren uit je hoofd geplukt zijn, jeuk, schilfers.
Ikzelf heb dit ook jaren geleden gehad ...en toen had ik zelfs
een kale plek vooraan..best groot. Dit is gewoon na een hele poos
netjes aangegroeid.

Dus in maanden zie je duidelijk erg dunne plekken op verschillende delen van je hoofd?

jongen25
16 februari 2005, 11:47
TE is dus doorgaans een omkeerbaar proces, ook als je er geen actie tegen onderneemt?? Kevinme, ik begrijp waar je naar toe wilt.. Mijn symptomen duiden ook enigszins op TE (haarpijn, in korte tijd diffuus dunne plekken). Heb altijd al aan de diagnose AGA getwijfeld, temeer daar mijn uitvalpatroon nogal afwijkt van de Norwood-schaal.

Tiuri
16 februari 2005, 12:00
Het is niet de bedoeling dat iedereen nu weer terugschiet in de ontkenningsfase ;) "Ik heb geen AGA, ik heb TE!" :D

Ik heb zelf wel eens TE gehad rond mn 18de door extreme stress. Ik merkte alleen een enorme haaruitval, het viel met bossen tegelijk uit. Omdat ik nogal dik en veel haar heb viel het verder niet op. Het is inderdaad een paar maanden later vanzelf weggegaan.

Maar neem van mij aan dat je het verschil tussen AGA en TE direct merkt: ik heb er geen moment aan getwijfeld dat ik wel eens AGA zou kunnen hebben toen, ik zag duidelijk dat het iets anders was en maakte me dus ook weinig zorgen.

Maar als je niet zeker bent kun je natuurlijk altijd eens je huisarts bezoeken.

jongen25
16 februari 2005, 12:34
Je hebt gelijk laurens... t Is alleen dat de man die het vonnis uitsprak (Plinck) op zijn zachtst gezegd niet 100% betrouwbaar overkomt. En na die hele SOS-affaire vertrouw ik al helemaal geen enkele zelfverklaarde 'autoriteit' meer in de haarwereld.:confused: Complimenten trouwens voor je gedegen speurwerk!

shyra
16 februari 2005, 19:14
Best Kevinme,

Ja je kan inderdaad na maanden dunnen of kale plekken krijgen op
je hoofd...dit is meestal op de haargrens (waar minder haar is).
Het is wel typerend bij TE dat je de harren met bossen verliest, dus
niet geleidelijk.
Maar ik ben het met Laurensj eens...laat je niet door mijn berichtje
van de stuk brengen. Ik gaf alleen aan dat pijn op de hoofd ook
dus TE kan zijn omdat ik dit ook zelf heb ervaren en ook veel over
gelezen heb.

Groet,
Shyra

kevin
16 februari 2005, 19:38
Best Kevinme,

Ja je kan inderdaad na maanden dunnen of kale plekken krijgen op
je hoofd...dit is meestal op de haargrens (waar minder haar is).
Het is wel typerend bij TE dat je de harren met bossen verliest, dus
niet geleidelijk.
Maar ik ben het met Laurensj eens...laat je niet door mijn berichtje
van de stuk brengen. Ik gaf alleen aan dat pijn op de hoofd ook
dus TE kan zijn omdat ik dit ook zelf heb ervaren en ook veel over
gelezen heb.

Groet,
Shyra

Ah met bossen tegelijk gaat het ook weer niet, wel snel. Ik heb soms wel een brandend gevoel als ik mijn hoofdhuid aanraak, vooral als het veel jeukt.

Vince001
17 februari 2005, 17:01
Ik ben toch wel benieuwd of iemand hier verder nog kan aangeven of door behandeling met enig middel zijn of haar irritatie op de hoofdhuid onder controle is.

Het gevoel van steken en jeuk is mij meer dan bekend, maar ik heb zelf op dit gebied geen resultaten gehad van Nizoral.
tnx

zucht
17 februari 2005, 20:11
Ik ben toch wel benieuwd of iemand hier verder nog kan aangeven of door behandeling met enig middel zijn of haar irritatie op de hoofdhuid onder controle is.

Het gevoel van steken en jeuk is mij meer dan bekend, maar ik heb zelf op dit gebied geen resultaten gehad van Nizoral.
tnx

Nizoral te vaak gebruiken geeft zelf ook weer irritatie. Ikzelf cycle Eucerin met Nizoral en een andere niet-anti-roos shampoo. Als het te erg gaat jeuken doe ik er 's avonds wat lotion op en dat verzacht wel tijdelijk... ff denken hoe die lotion weer heet... Pantene pro-V lotion (blauw spul). Weet niet of dat goed is voor het haar maar verzachten doet het wel...

kevin
17 februari 2005, 21:50
Ik krijg altijd maar dan ook ALTIJD jeuk op mijn hoofd nadat ik op de wc de grote boodschap heb gedaan. ALIJTD. Ik weet bij god niet waarom dat zo is en ik zou het wel graag willen weten. Iemand enig idee?

zucht
17 februari 2005, 22:21
Ik krijg altijd maar dan ook ALTIJD jeuk op mijn hoofd nadat ik op de wc de grote boodschap heb gedaan. ALIJTD. Ik weet bij god niet waarom dat zo is en ik zou het wel graag willen weten. Iemand enig idee?

:confused: misschien moet je nogal hard persen ? Daar kan je scheurtjes in kleine adertjes van krijgen. Misschien dat dat een beetje jeukt. (nattevingergeneeskunde)

peter10
17 februari 2005, 22:33
hahahahaha geweldig jongens
ga zo door

kevin
17 februari 2005, 22:37
:confused: misschien moet je nogal hard persen ? Daar kan je scheurtjes in kleine adertjes van krijgen. Misschien dat dat een beetje jeukt. (nattevingergeneeskunde)

hehehe maar dat heeft toch niks met mijn jeuk op mijn hoofd te maken?

pkeijzer72
18 februari 2005, 17:10
Door hard persen stroomt het bloed harder door het hoofd (rooie kop)... wellicht dat deze bloedstroom bij jou een inflammation gevoel achterlaat.... ik krijg wel eens een bloedneus na (te) hard geperst te moeten hebben....

de enige tip die ik je kan geven is: zorg ervoor dat je genoeg vezels eet om je darmfunctie optimaal is en je niet hard HOEFT te persen..... een goed gestimuleerde darmfunctie helpt ook beter bij de opname van medicijnen en vitaminen....

grtx
pkeijzer72

kevin
18 februari 2005, 17:17
hehe leuk onderwerp :P

maar veel vezels eten? in welk eten of drinken zitten er veel?

hairry
18 februari 2005, 17:40
Eh... ff for the records, wat is TE ?


hoezo?? mega schedding van de fina??

leg eens uit!

pkeijzer72
18 februari 2005, 18:09
@ kevinme

bruin brood, paranoten.... en noten in het algemeen, maar in sommige noten zitten weer olien die nie goed zijn....

Mijn broer heeft eigenlijk altijd last van obstipatie gehad, en drinkt nu goedmorgen ofzo... dat is gloof ik fruitdrank met vezels en vitaminen, en bij hem werkt ut
daarnaast zijn er ook ptojes bacterien die je in kunt nemen...... ik had ook darmtroubles en na die bacterien en enzymen en gezonder eten is het ook beter geworden.... ik ging 1x per 3 drie dagen naar room 101, en nu dagelijks.. soms 2x per dag en eet ALLEEN maar bruin.... sporadisch wit als niet anders kan....

@iedereen, inderdaad leuk onderwerp, EN heeft zijdelings ook nog met haargroei te maken ook... hehehe

pkeijzer72
18 februari 2005, 18:17
@ Kevinme

mag ik je vragen waarom je ook Gikco Biloba gebruikt???... ik zag het en vroeg het me meteen af....

kevin
18 februari 2005, 18:36
@ Kevinme

mag ik je vragen waarom je ook Gikco Biloba gebruikt???... ik zag het en vroeg het me meteen af....

Lees dit maar eens:
http://www.hairloss-research.org/Ginkgo.html
http://www.hairloss-research.org/protocol.html

zucht
18 februari 2005, 21:36
hoezo?? mega schedding van de fina??

leg eens uit!

Voor het fenomeen shedding verwijs ik je naar de zoekfunctie hier. Ik heb er in elk geval knap last van gehad, al lijkt het wat minder nu.

pkeijzer72
18 februari 2005, 21:42
Lees dit maar eens:
http://www.hairloss-research.org/Ginkgo.html
http://www.hairloss-research.org/protocol.html

mmmm..... wordt stuk duidelijker idd.... heb nog potje staan... dus kan wel eens mee beginnen weer..... moest die van mijn doc (ultra-alles-fysio-accu enzo enzo) halen om mijn oer-energie weer op te bouwen, maar helpt dus ook daarvoor.... wauw...mooi... komt die bij mijn regimen drbij....

josephguy
1 september 2006, 14:12
Ik heb op internet gelezen dat Listerine mondspoeling ook gebruikt kan worden tegen een jeukende hoofdhuid en roos.
Het is anti-bacterieel dus miss zit er wel wat in.Ooit iemand dit geprobeerd?

Guoy
1 september 2006, 14:20
Ik heb op internet gelezen dat Listerine mondspoeling ook gebruikt kan worden tegen een jeukende hoofdhuid en roos.
Het is anti-bacterieel dus miss zit er wel wat in.Ooit iemand dit geprobeerd?

Als in Listerine over je hoofd gieten, of het gebruik van mondspoeling (voor mondspoeling) leidt tot minder jeuk?

josephguy
1 september 2006, 17:02
Hee guoy,
Als in Listerine op je hoofd inmasseren of gieten.Het schijnt zelfs ook ooit bedoeld te zijn geweest als anti-roos middel,maar dat was voor onze tijd.Ik heb het vandaag gekocht en gelijk op mn hoofd gemasseerd,dus ik zal mn ervaringen erover wel laten weten.Oh,guoy,ken je die serie 'Carnivale'?heb pas t 1e seizoen op dvd gekeken en vond t wel een gave serie en aangezien jij ook v mysterieuze films/series houd(Donnie Darko),vroeg ik me af of jij t kent.

Jkkezh
2 september 2006, 01:03
Ik heb een tijd erg last gehad van steken en een irriterend gevoel bij mijn inhammen. Nu ik ben gestopt met het gebruik van shampoo heb ik nooit meer dit irriterende gevoel gehad, haarverlies lijkt ook minder te zijn maar het is nog te vroeg om conclusies te trekken. (nu 3 weken zonder shampoo, ik was wel met baking soda en appelazijn)

josephguy
6 september 2006, 19:15
Ik heb listerine geprobeerd,maar nu weer gestopt,want heb t gevoel dat de t toch irriterend was.Maar gebruik nu resdan en dat lijkt op zich wel wa te doen.fingers crossed

kas
6 september 2006, 22:29
Ik heb op internet gelezen dat Listerine mondspoeling ook gebruikt kan worden tegen een jeukende hoofdhuid en roos.
Het is anti-bacterieel dus miss zit er wel wat in.Ooit iemand dit geprobeerd?

Hoi, als je jeukende hoofdhuid veroorzaakt wordt door roosvorming dan helpt die listerine zeker niet, roos wordt veroorzaakt door schimmels/gisten en niet door een bacterie.
Kitty

josephguy
8 september 2006, 17:10
Nou,zoek maar es op google naar Listerine en dandruff,dan zul je zien dat er mensen zijn die het gebruiken tegen hun hoofdhuidproblemen.

SVG
12 september 2006, 08:48
Ik gebruik ook soms Resdan tegen jeuk op mijn hoofdhuid.

Er zit iets van menthol door wat bij mij de hoofdhuid wat laat kalmeren.

Weet trouwens niet of ik het nu kan blijven gebruiken nu ik die Ketoconazol shampoo gebruik.

hardrocker
13 september 2006, 01:00
ik heb dus last van jeuk. vaak is dit achterop de schedel bijna in de nek. maar dus ook wellis op kruin en soms bij de inhammen. ik weet niet of dit met AGA te maken heeft maar het herinnerd me wel dag aan het eventueel kaal worden.
helpt een shampoo als rooscure hier eventueel tegen. ik gebruik het op dit moment niet.

popey
14 september 2006, 19:17
Wil iedereen even melden of ie samen met het kaal worden door alopecia androgenetica een jeukend gevoel constateert of niet? Dit jeukend gevoel (los van roos!) zou dan inflammation zijn, ofwel jeuk als gevolg van de ontstekingsreactie.

Het hoeft niet per se jeuk te zijn, kan ook een stekend of vervelend gevoel zijn. Meestal treedt het alleen op op de plekken waar je op dat moment kaal aan het worden bent, zoals de inhammen of de kruin.



Hoi Hoi,
Ik kamp ook met zeer dunner wordend haar en het valt me op dat ik ook regelmatig last heb van jeuk op mijn kruin, de plaats van onheil.
Ook wordt het wat roder de huid.
Groetjes Popeye

Spiderman
11 februari 2007, 21:52
Gelukkig geen last van jeuk.Alleen wel een langzaam terugtrekkende haargrens:crybaby:

kevin
11 februari 2007, 22:14
Aan iedereen die jeuk heeft, probeer Selsun shampoo eens. Het werkt bij mij stukken beter als Keto. shampoo.

Dude22
3 juli 2007, 17:58
Ik wilde deze thread weer eens aanzwengelen. Aangezien ik weinig recents vind over het branderige/jeukende gevoel.

Zelf heb ik er erg veel last van, na gebruik van keto brandt t zelfs nog meer. Eigenlijk op de gehele bovenkant van mn hoofd, daarnaast ook wel enige schilgering.

De jeuk/steken/branden is het ergst voorop, bij de inhammen en middenvoor.

Is dit altijd seborroisch eczeem, of is het gewoon inflammation/AGA gelieerd?

Boris
30 juli 2007, 16:22
ik heb ook altijd jeuk, heel vervelend. Merk wel dat al ik weinig geslapen en ongezond geleefd heb erger is dan anders. Ik gebruik 2-3 keer in de week Keto, maar was mijn haar tussendoor met andere shampoo. Mijn haar is vrij lang en wordt anders zoooo vet.

Hanna
30 juli 2007, 16:29
De vraagstelling van deze enquête vind ik helaas niet goed genoeg, want jeuk kan ook ontstaan door gebruik van minoxidil.

koe
24 september 2007, 10:01
Hoi, ja ik had ook jeuk tijdens mijn haaruitval. Heb daarom ook keteconazol gekregen van de dermatoloog. Dit heeft mij wel geholpen.

Marco18
25 september 2007, 20:54
Ik had eerst jeuk. Maar sinds mn haaruitval gestopt is is de jeuk ook over.

Nishinakajima
11 april 2008, 07:57
Ik heb een behoorlijke last van branderigheid en steken, soms zelfs gevoel dat een beetje lijkt op kloppende adertjes/lichte kramp. Ik ben er sinds kort achtergekomen dat mijn haaruitval een gevolg is van een ziekte waartegen ik nu geneesmiddelen aan het innemen ben. Ik weet zeker dat ik geen Aga heb, ik heb nergens terugtrekkende haarlijnen of kale plakken, maar door de haaruitval van de afgelopen tijd is mijn hoofdhuid is nu wel akelig zichtbaar. Heeft iemand een idee waarmee ik die pijn kan stillen, al was het maar voor ik eindelijk naar de dermatoloog mag? Selsun shampoo, neutral, dermolin wat dan ook, wie heeft er ervaring?

Ik heb ook nog ketokonazol liggen, dat ik eigenlijk niet nodig had. Met dit spul brandt mijn hoofdhuid zelfs nog erger. Kan ik daar misschien nog iemand mee/aan helpen?

zucht
11 april 2008, 19:52
Ik heb een behoorlijke last van branderigheid en steken, soms zelfs gevoel dat een beetje lijkt op kloppende adertjes/lichte kramp. Ik ben er sinds kort achtergekomen dat mijn haaruitval een gevolg is van een ziekte waartegen ik nu geneesmiddelen aan het innemen ben. Ik weet zeker dat ik geen Aga heb, ik heb nergens terugtrekkende haarlijnen of kale plakken, maar door de haaruitval van de afgelopen tijd is mijn hoofdhuid is nu wel akelig zichtbaar. Heeft iemand een idee waarmee ik die pijn kan stillen, al was het maar voor ik eindelijk naar de dermatoloog mag? Selsun shampoo, neutral, dermolin wat dan ook, wie heeft er ervaring?

Ik heb ook nog ketokonazol liggen, dat ik eigenlijk niet nodig had. Met dit spul brandt mijn hoofdhuid zelfs nog erger. Kan ik daar misschien nog iemand mee/aan helpen?

Ik heb wel aga, en bij mij werkt vooral nizoral anti-roos shampoo vrij goed tegen het irritatiegevoel en de branderigheid. Niet 100% maar het houdt het wel leefbaar.

loesje08
22 mei 2008, 16:54
ik heb wel last van dat stekende gevoel op mn hoofdhuid, mr geen jeuk gelukkig. Ook af en toe last van roos

Pelle
23 mei 2008, 10:26
Iedereen heeft toch wel eens jeuk aan zijn kop!?!??!

Misschien moet er wel een toevoeging komen aan de poll:

Ik heb GEEN AGA en heb WEL jeuk.

Ik weet zeker dat die er zat zijn, denk niet dat er heel veel verbanden zijn met jeuk en AGA.

Noob
10 juni 2009, 16:14
http://www.italway.it/associazioni/sitri/alopecia_neurogena/english.html

dit artikel vond ik ... ik kan het helaas niet helemaal ontcijferen want het is best english voor gevorderden ...
ook weet ik niet of het bewezen is, het is geloof ik geen medisch document vandaar..
het komt erop neer dat ze een bepaald haaruitvalpatroon (diffuse) koppelen aan stres

Strider
11 juni 2009, 09:19
Iedereen heeft toch wel eens jeuk aan zijn kop!?!??!

Misschien moet er wel een toevoeging komen aan de poll:

Ik heb GEEN AGA en heb WEL jeuk.

Ik weet zeker dat die er zat zijn, denk niet dat er heel veel verbanden zijn met jeuk en AGA.

Een keer jeuk of inflammation zijn 2 heel verschillende dingen.

Met andere woorden, daar zit zeker wel een verband tussen :rolleyes:

ardah
18 juni 2009, 23:08
Hallo allemaal,

Ik had paar maanden terug ook erg veel jeuk aan mij voor hoofd daar door heb ik kleine inhammen gekregen maar het is nu soort van gestopt en het lijkt er op dat ik geen grotere inhammen krijg ik gebruik nu ook minoxidil waar door ik helemaal geen jeuk meer heb.

Myllie
9 juli 2009, 20:05
Yep, ik heb er ook last van. Het is het ergste op de plekken waar mijn haar ook het dunst is of al weg is..

Myllie
9 juli 2009, 20:10
Oh ja, en voordat ik haaruitval en haarpijn kreeg had ik een verhoogde talgproductie!

Ambo
9 juli 2009, 20:36
Oh ja, en voordat ik haaruitval en haarpijn kreeg had ik een verhoogde talgproductie!


Was even benieuwd hoe jouw kansen zijn dat je haar weer terugkomt.

Myllie
10 juli 2009, 22:58
Geen idee wat mijn kansen zijn, dr. Pasch zegt het kan terugkomen, maar het kan ook wegblijven.. :s Wacht nog op de uitslag van een laatste bloedonderzoek. Wel zegt hij nog nooit iemand gezien te hebben waarbij de haaruitval in zo'n tempo is gegaan, het uitvalpatroon begrijpt hij net zo min.

Ongeveer een klein jaar geleden had ik erge inflammation op mijn achterhoofd, zomaar ineens. Dit was eigenlijk de enige plek waar ik er nooit last van had.. Binnen een week zat er een behoorlijke kale plek.. (Zie foto, mijn hoofd was hier overigens voor de rest bespoten met Volluma)
Ongeveer 3 maanden later was een gedeelte van die kale plek weer teruggegroeid, weliswaar dun, maar er waren wel echt nieuwe haren.. Maar dat is dan ook wel zo'n beetje het enige. Op de plekken waar de inflammation het ergst is, (Boven op mijn hoofd van mijn haargrens t/m kruin) is het nog steeds erg dun en helaas geen verbetering.
Met name bij mijn haargrens zijn plekken waar geen enkele haar meer staat en daar is de pijn het ergst... Af en toe is het er ook behoorlijk rood.
Sinds een maand of wat neemt de talgproductie ook weer toe, deze was een tijd weg en mijn hoofdhuid was behoorlijk droog, ik denk omdat ik toen de Dianapil slikte. Ook heb ik daardoor weer last van vele soort van puistjes/bultjes op mijn hoofd. Geen idee waar dat mee verband houdt.

Myllie
10 juli 2009, 23:36
Hier nog een foto van de bovenkant van waar de Volluma grootendeels weg is, op de rest zit het nog wel. Dit is een plek die erg veel pijn deed en nog steeds doet, je ziet ook dat het daar wat vurig is.
http://www.alopecia-androgenetica.info/index.php/forum/album.php/albumid,4
Op bovenstaande link staan foto's van een groot deel van mijn verloop, je moet alleen wel ff inloggen om het te kunnen zien. (Ik vergeef je daarbij dat je een man bent ;) )

Ambo
11 juli 2009, 00:04
Hier nog een foto van de bovenkant van waar de Volluma grootendeels weg is, op de rest zit het nog wel. Dit is een plek die erg veel pijn deed en nog steeds doet, je ziet ook dat het daar wat vurig is.
http://www.alopecia-androgenetica.info/index.php/forum/album.php/albumid,4
Op bovenstaande link staan foto's van een groot deel van mijn verloop, je moet alleen wel ff inloggen om het te kunnen zien. (Ik vergeef je daarbij dat je een man bent ;) )

Heb me aangemeld daar, ben ik daar de enige man tussen een hele hoop vrouwen? :D:D

Haaruitval is al niet leuk, maar dan ook nog die pijn en die uitslag ervan... Hoop dat je gauw verbetering krijgt!

Maar je draagt er dus een volledig haarwerk overheen?

Myllie
11 juli 2009, 00:23
Ja. jij bent tot nu toe de enige man... ;) De site is in principe alleen voor vrouwen. Dit heb ik expres gedaan, zodat ze zich wat meer op hun gemak voelen. Foto's van na september volgen nog. In november vorig jaar heb ik een volledig haarwerk genomen en mijn haren afgeschoren. Ook daar heb ik iedere maand zowat foto's van gemaakt. Ik was nog niet zo ver om ze online te zetten, maar dat ga ik deze week toch doen. Wat erop staat is al erg, dus wat maakt het eigenlijk uit?
Ja de pijn en de uitslag erbij is verre van ideaal zal ik maar zeggen, zeker als je een volledig haarwerk draagt. Bij tijd en wijle is het zo dat ik geen tape kan plakken vanwege de bultjes die dan net onder de taperand zitten.

Een ander ding wat ik me afvroeg is, of er ook mensen zijn die last hebben van hun nagels? Ik heb namelijk zelf in de tijd dat mijn haaruitval het ergst was last gekregen van horizontale deuken in de nagels van mijn duimen.
Ik weet dat het een verschijnsel bij Areata is, maar dit heb ik zeker niet. Toen mijn haaruitval enigzins gestabiliseerd was zijn ook de deuken in mijn nagels verdwenen. Ben zelf pedicure (maar werk niet als pedicure Hanna ;)) en dit is verder in geen boek terug te vinden. Dr. Pasch heeft er voor mij alle boeken op nagekeken maar kon er niets van vinden, maar ik denk zelf dat het absoluut tóch iets te maken heeft met mijn haaruitval!

Ambo
11 juli 2009, 17:36
Ja. jij bent tot nu toe de enige man... ;) De site is in principe alleen voor vrouwen. Dit heb ik expres gedaan, zodat ze zich wat meer op hun gemak voelen. Foto's van na september volgen nog. In november vorig jaar heb ik een volledig haarwerk genomen en mijn haren afgeschoren. Ook daar heb ik iedere maand zowat foto's van gemaakt. Ik was nog niet zo ver om ze online te zetten, maar dat ga ik deze week toch doen. Wat erop staat is al erg, dus wat maakt het eigenlijk uit?
Ja de pijn en de uitslag erbij is verre van ideaal zal ik maar zeggen, zeker als je een volledig haarwerk draagt. Bij tijd en wijle is het zo dat ik geen tape kan plakken vanwege de bultjes die dan net onder de taperand zitten.

Een ander ding wat ik me afvroeg is, of er ook mensen zijn die last hebben van hun nagels? Ik heb namelijk zelf in de tijd dat mijn haaruitval het ergst was last gekregen van horizontale deuken in de nagels van mijn duimen.
Ik weet dat het een verschijnsel bij Areata is, maar dit heb ik zeker niet. Toen mijn haaruitval enigzins gestabiliseerd was zijn ook de deuken in mijn nagels verdwenen. Ben zelf pedicure (maar werk niet als pedicure Hanna ;)) en dit is verder in geen boek terug te vinden. Dr. Pasch heeft er voor mij alle boeken op nagekeken maar kon er niets van vinden, maar ik denk zelf dat het absoluut tóch iets te maken heeft met mijn haaruitval!


En ben je al in een stadium dat je je kaalheid kan gaan accepteren, of lukt je dat nog niet en probeer je er nog van alles aan om je haar terug te krijgen?

PS: ik heb me bij AA ingelogd om je foto's te kunnen bekijken, maar zal daar verder niet veel te zien zijn...

Myllie
16 juli 2009, 16:53
Hoi hoi,

Nee ik probeer er niet van alles aan te doen om mijn haar terug te krijgen. Heb wel even fina geslikt, omdat Boersma het bekende verhaal ook tegen mij ophing en even minox maar dat is al een jaar geleden. Nu probeer ik zo veel mogelijk gezond te leven en mijn rust te pakken. Heb wel een heel hectisch jaar achter de rug en het is nog steeds niet allemaal rustig, dus daardoor ben ik er een stuk minder mee bezig dan anders het geval zou zijn geweest.
Neemt niet weg dat het regelmatig voorkomt dat ik toch een beetje schrik als ik in de spiegel kijk, zo van oh ja ik ben mijn haar kwijt.. Geen idee of dat betekent dat ik het geaccepteerd heb of niet.. Loop thuis altijd zonder haarwerk en als ik bezoek krijg van vrienden laat ik hem ook lekker af, boeit me weinig.
Maar als ik iets graag zou willen.. Dan is en blijft het natuurlijk mijn haar.
Denk dat de kans nog wel eens bestaat dat als dadelijk alles rustig is in mijn leventje mijn haar misschien wel weer iets beter wordt. Of dat ooit zo beter gaat worden dat ik geen volledig haarwerk meer hoef weet ik niet, maar misschien een toppertje dan!

Leuk dat je gekeken hebt, ik hoop dat het de lotgenoten hier wat helpt als ze op de foto's kunnen zien dat ze echt niet de enige zijn!

Ambo
16 juli 2009, 16:58
Hoi hoi,

Nee ik probeer er niet van alles aan te doen om mijn haar terug te krijgen. Heb wel even fina geslikt, omdat Boersma het bekende verhaal ook tegen mij ophing en even minox maar dat is al een jaar geleden. Nu probeer ik zo veel mogelijk gezond te leven en mijn rust te pakken. Heb wel een heel hectisch jaar achter de rug en het is nog steeds niet allemaal rustig, dus daardoor ben ik er een stuk minder mee bezig dan anders het geval zou zijn geweest.
Neemt niet weg dat het regelmatig voorkomt dat ik toch een beetje schrik als ik in de spiegel kijk, zo van oh ja ik ben mijn haar kwijt.. Geen idee of dat betekent dat ik het geaccepteerd heb of niet.. Loop thuis altijd zonder haarwerk en als ik bezoek krijg van vrienden laat ik hem ook lekker af, boeit me weinig.
Maar als ik iets graag zou willen.. Dan is en blijft het natuurlijk mijn haar.
Denk dat de kans nog wel eens bestaat dat als dadelijk alles rustig is in mijn leventje mijn haar misschien wel weer iets beter wordt. Of dat ooit zo beter gaat worden dat ik geen volledig haarwerk meer hoef weet ik niet, maar misschien een toppertje dan!

Leuk dat je gekeken hebt, ik hoop dat het de lotgenoten hier wat helpt als ze op de foto's kunnen zien dat ze echt niet de enige zijn!


Zo te lezen ben je op de goede weg! :cool:

Myllie
18 juli 2009, 15:02
Hey een vooraanzicht ipv een bovenaanzicht! :) Jij ook op de goede weg dus!
Fijn weekend!

Ambo
18 juli 2009, 23:22
Hey een vooraanzicht ipv een bovenaanzicht! :) Jij ook op de goede weg dus!
Fijn weekend!

Ja hoor, heb er geen moeite mee om hier te laten zien wie ik ben. Ik schaam me niet meer voor mijn kaalheid en voor het feit dat ik haartransplantaties heb laten doen en wil gaan laten doen.

Heb mijn haar juist van de week gemillimeterd en bevalt me prima. Vandaag mijn zussen op visite gehad en kreeg er complimenten over, zelfs mijn zwager kon niet van me afblijven haha.

Jij ook een fijn weekend!!

Myllie
23 juli 2009, 02:36
Fijn dat de mensen in jouw omgeving zo goed reageren.. Ik moet je zeggen dat het bij mij eigenlijk praktisch hetzelfde is.. Ik heb mijn haar ik korte stekeltjes en nog 2 plukjes bij mijn oor om de overgang naar het haarwerk wat minder zichtbaar te maken en krijg er gek genoeg leuke reacties over. Mensen vinden het me leuk staan en moeten constant met hun vlakke hand over die stekeltjes gaan. Het is jammer van alle kale plekken en geschoren plekken voor het haarwerk anders zou ik best overwegen zo over straat te gaan. Ben nogal een meisjemeisje zoals ze dat hier noemen en zou normaal gesproken mijn lange haar nooit afgeknipt of geschoren hebben. Ik bedoel niet dat ik een ijdel persoontje ben dat altijd met mijn uiterlijk bezig is of was.. Dat is het geval niet en nooit geweest. Deed nooit iets aan mijn haar eigenlijk, het hing gewoon altijd los en that's it.. Merk wel dat ik nu vaker make up gebruik en lange oorbellen in doe. Ook thuis gewoon om er toch nog leuk uit te zien. Eigenlijk merk ik nu pas wat mijn uiterlijk echt voor mij betekent en doe die dingen ter compensatie denk ik..

Ambo
23 juli 2009, 12:21
Fijn dat de mensen in jouw omgeving zo goed reageren.. Ik moet je zeggen dat het bij mij eigenlijk praktisch hetzelfde is.. Ik heb mijn haar ik korte stekeltjes en nog 2 plukjes bij mijn oor om de overgang naar het haarwerk wat minder zichtbaar te maken en krijg er gek genoeg leuke reacties over. Mensen vinden het me leuk staan en moeten constant met hun vlakke hand over die stekeltjes gaan. Het is jammer van alle kale plekken en geschoren plekken voor het haarwerk anders zou ik best overwegen zo over straat te gaan. Ben nogal een meisjemeisje zoals ze dat hier noemen en zou normaal gesproken mijn lange haar nooit afgeknipt of geschoren hebben. Ik bedoel niet dat ik een ijdel persoontje ben dat altijd met mijn uiterlijk bezig is of was.. Dat is het geval niet en nooit geweest. Deed nooit iets aan mijn haar eigenlijk, het hing gewoon altijd los en that's it.. Merk wel dat ik nu vaker make up gebruik en lange oorbellen in doe. Ook thuis gewoon om er toch nog leuk uit te zien. Eigenlijk merk ik nu pas wat mijn uiterlijk echt voor mij betekent en doe die dingen ter compensatie denk ik..

Misschien dat ik ook nog eens een oorbel neem :D

Aan make up wil ik nog niet beginnen, ben een mannetjesman zoals ze dat hier noemen... :rolleyes:

En we hebben een discussie op het mannenforum of vrouwen kale(nde) mannen wel of niet aantrekkelijk vinden. Wat is jouw mening??? ;)

steenbokje
23 juli 2009, 16:31
ach, mijn vriendje is ook kalend, hij zit er niet mee,en ik ook niet het blijft een knappe man ahum hahhaha

Myllie
27 juli 2009, 01:40
Als hij maar een goed hart heeft ;)

Ambo
27 juli 2009, 07:58
Als hij maar een goed hart heeft ;)

Volgens het hartfilmpje wel.... :D

Myllie
28 juli 2009, 00:59
Je wilt mijn mening weten over kale mannen. Nou kale mannen kunnen sexy zijn hoor, kijk maar naar Vin Diesel :p

Myllie
28 juli 2009, 01:00
Computers kunnen ook falen ;)
Volgens het hartfilmpje wel.... :D

Ambo
28 juli 2009, 01:44
Computers kunnen ook falen ;)

Dank je voor je steun! ;)

Myllie
28 juli 2009, 01:53
You're welcome :)

Ambo
28 juli 2009, 08:31
Je wilt mijn mening weten over kale mannen. Nou kale mannen kunnen sexy zijn hoor, kijk maar naar Vin Diesel :p


Ahhh, maar die is niet kaal, die heeft het gewoon heel kort. Wezenlijk verschil voor sommigen.... ;)

Strider
28 juli 2009, 08:40
Ahhh, maar die is niet kaal, die heeft het gewoon heel kort. Wezenlijk verschil voor sommigen.... ;)

Ja dat vind ik ook, een blinkend hoofd oogt een stuk anders.

Myllie
28 juli 2009, 15:26
Verrek je hebt gelijk.. En ik maar denken dat hij kaal was.. Nu is hij toch een stuk minder sexy ;)

Hanna
28 juli 2009, 16:08
http://www.haarweb.nl/forum/attachment.php?attachmentid=3634&stc=1&thumb=1&d=1248762684 (http://www.haarweb.nl/forum/attachment.php?attachmentid=3634&d=1248762684) Een man met zulke tietachtige dingen, vind ik sowieso niet sexy. :confused:

Myllie
28 juli 2009, 16:28
Ik houd ook niet van mannen met zulke tietachtige :) dingen maar het gaat meer om de blik in de ogen.. Vind het gewoon wel iets hebben.. ;)

Myllie
28 juli 2009, 16:29
We dwalen trouwens wel een beetje af van het onderwerp... :)

agatha
28 juli 2009, 20:52
Ha Mylene, nog even over je nagels, ik gebruik sinds een maand of 1,5 MSM dat schijnt goed te zijn voor haar en nagels want ook ik had problemen met mijn nagels. Brokkelden allemaal af voor ze de tijd hadden om wat langer te worden. Ik had dit nooit tot de haaruitval begon. Was jij het die het ook over puistjes had? Die heb ik sinds ik de Diane gebruik want daarvoor nooit ergens last van gehad.

Myllie
30 juli 2009, 22:40
Hoi Agatha,

Mijn nagels zijn supersterk, altijd geweest. Scheuren eigenlijk niet zoals bij de meeste mensen maar er breekt wel eens een stukje af. Zo groeien als kool en kan ze altijd mooi lang houden.. Heb dit altijd merkwaardig gevonden omdat mijn haar zo slecht is.. Wat ik heb sinds mijn haar uitvalt zijn op mijn duimen horizontale deuken (en zag ze nu ook al op de nagels van mijn grote teen.) Dr. Pasch heeft gezocht of hij iets kon vinden wat het zou kunnen zijn en vond niets.. Een half jaar geleden ben ik begonnen met het slikken van Huid, haar en nagels van de kruidvat (is MSM zo'n zelfde iets?) en extra vitamine B en je gelooft het niet.. De deuken waren na een paar maanden weg.
De afgelopen paar weken heb ik de pillen niet genomen om eens te kijken wat er dan gebeurde en voilá de deuken in de nagels van mijn duimen zijn terug! Ben nu weer 2 dagen aan het slikken en ben benieuwd of ze nu weer vlug weg zijn!

Gek dat jij puistjes krijgt van de Dianapil, ik dacht dat mensen die met acné juist daarvoor voorgeschreven krijgen.. Bij mij is het anders, ik had nooit puistjes en heb ze pas gekregen toen ik stopte met de Dianapil en daarna de Yasminpil.. Ben nu sinds 6 maanden aan de prikpil dus denk dat het daarmee te maken heeft maar gek blijft het dat ze nu ineens opduiken. Het erge is dat ik ze ook echt op mijn hoofdhuid heb, iedere dag wel één erbij en zeer joh.. Het zijn geen gewone puistjes maar meer van die onderhuidse onstekingen, je kent ze wel denk ik.
Dr. Pasch is nu op vakantie dus kan het hem niet vragen maar zodra hij terug is ga ik het hem laten zien en kijken wat hij ervan vindt. Hopelijk heeft hij een oplossing! Misschien toch wéér een andere pil. Moet hem nu dinsdag wel weer halen dus zit er weer voor 3 maanden aan vast helaas. Ik houd je op de hoogte!

Hanna
30 juli 2009, 23:49
Hee, herkenning! Ik heb ook al jarenlang horizontale deuken in de duimnagels, maar niet in de andere nagels. Toch heeft het slikken van allerlei supplementen, inclusief MSM (nee, dat is niet hetzelfde als Huid/Haar/Nagels) niet geholpen. Ik vijl de deuken nu dan maar zo goed mogelijk glad.
Wel vreemd hè? dat een supplement of medicijn bij een lotgenoot een heel ander effect heeft. Cyproteronacetaat is ook inderdaad juist anti-acné.

wesley1982
31 juli 2009, 05:15
dus dan gaan alle mannen onnodig naar de fitness ?
wij moeten jaren ons in het zweet trainen om zulke tietachtige dingen te kunnen hebben...

vindiesel is er een van

er is nog een verschil tussen hangtieten van gyno bij een man , welk vet is
tegen spiermassa , dat rotshard is
voor vele is het zelfs niet mogelijk om dit te bereiken en ze blijven een platte plank zelfs na veel te trainen met de gewichten...

ik beschouw het dan ook een eer om na 3 jaar fitness ook bij die tietclub te zijn :P en bij mij zit erook geen vet onder hoor :rolleyes:

AnthonieH
31 juli 2009, 10:32
ik beschouw het dan ook een eer om na 3 jaar fitness ook bij die tietclub te zijn :P en bij mij zit erook geen vet onder hoor :rolleyes:Maar als je voorover zit, volledig ontspannen met lichtjes hangende schouders, dan ziet het er niet zo indrukwekkend meer uit hoor. Ik ben ook eens in zo'n houding betrapt en die foto is dus subiet de prullenbak in verdwenen :)

Altijd zorgen dat er een beetje spanning op staat, schouders lichtjes naar achteren ...

Strider
1 augustus 2009, 21:26
dus dan gaan alle mannen onnodig naar de fitness ?
wij moeten jaren ons in het zweet trainen om zulke tietachtige dingen te kunnen hebben...

vindiesel is er een van

er is nog een verschil tussen hangtieten van gyno bij een man , welk vet is
tegen spiermassa , dat rotshard is
voor vele is het zelfs niet mogelijk om dit te bereiken en ze blijven een platte plank zelfs na veel te trainen met de gewichten...

ik beschouw het dan ook een eer om na 3 jaar fitness ook bij die tietclub te zijn :P en bij mij zit erook geen vet onder hoor :rolleyes:

+1 maar die foto van diesel is ook echt niet charmant ;)

Myllie
2 augustus 2009, 00:52
Ik geloof dat ik me vwb de discussie over mannen maar terugtrek.. Al die tietachtige dingen enzo.. :confused:

Maar Hanna, heb je dan al Huid Haar en Nagels van de Kruidvat geprobeerd? Misschien helpt het bij jou ook? Want je lijkt inderdaad hetzelfde te hebben als ik heb. Verder slik ik nog: Multivitamine van de Kruidvat, Davitamon B Complex forte, Omega 3 - 6- 9 van de Kruidvat en Huid Haar en Nagels dan. Het lijkt echt te helpen!
En als je die deuken vijlt, houd je dan nog wel nagel over? Bij mij zaten ze namelijk ook soms echt erg diep, zo diep dat het pijn deed! Of valt dat mee bij jou?

Groetjes Mylène

P.S. Je hebt van Herome trouwens ook een potje nagellak wat oneffenheden opvult, bij de diepe deuken hielp het niet maar bij de rest wel. Ben alleen even de naam kwijt hoe het precies heet.

Hanna
2 augustus 2009, 02:32
Ik heb al allerlei supplementen geslikt, Huid/Haar/Nagels, MSM, Multivitaminen, Antioxidanten, Omega's en nog veel meer, maar 't helpt niks, niet voor mijn haren en ook niet voor mijn nagels.
De duimnagels vijl ik een beetje, dan smeer ik er secondenlijm op, vijl 't daarna glad en smeer er dan een dekkende nagellak overheen.
Dergelijke nagellak zoals van Herôme lost namelijk weer op als je er een dekkende laag nagellak overheen smeert en secondenlijm niet.

Ambo
4 augustus 2009, 11:16
We dwalen trouwens wel een beetje af van het onderwerp... :)

Hoezo dwalen we af? Volgens mij kreeg je juist wat jeuk van Vin :D:D

Ambo
4 augustus 2009, 11:23
Maar als je voorover zit, volledig ontspannen met lichtjes hangende schouders, dan ziet het er niet zo indrukwekkend meer uit hoor. Ik ben ook eens in zo'n houding betrapt en die foto is dus subiet de prullenbak in verdwenen :)

Te gewaagd decolleté? :D

agatha
4 augustus 2009, 16:27
Hmmmmm, de MSM is ook voor haar en nagels en ga ook maar is een B-complexje erbij slikken (de Tuinen heeft nu aanbieding). Met mijn nagels gaat het nu goed maar de haartjes helemaal niet:eek: Begin vandaag met de Minox op aanraden van de dokter en hoewel de Diane nu niet lijkt te werken adviseert hij me om hem toch door te slikken. Tja die puistjes, vooral die langs de haarlijn en op mijn decolete(gut hoe schrijf je dat ook al weer) zijn jakkie maar absoluut de least of my problems zullen wemaar zeggen. Na de menstruatie zijn ze ook weer weg. Heb laatst al mijn keuken messen laten slijpen als verwoed koker maar snij nog wel eens in mijn nagels maar ik heb eens zitten kijken en in mijn duimnagels zitten inderdaad horizontale deuken en in de rest niet. Mijn teen nagels zijn helemaal in orde dus misschien kun je er wat mee bij je volgende bezoekje.

agatha
4 augustus 2009, 16:29
Niet te geloven, die mannen slikken hier van alles om hun testosteron naar beneden te krijgen en nog praten we zelfs hier over tieten:PZullen wel de mannen met de hardnekkigste problemen zijn, en niet alleen op haar gebied, of juist wel:DLOL

Myllie
10 augustus 2009, 21:55
Hoezo dwalen we af? Volgens mij kreeg je juist wat jeuk van Vin :D:D

Ja, maar het ging hier toch ook over jeuk :P alleen dan om een ander soort...

Myllie
10 augustus 2009, 22:19
Niet te geloven, die mannen slikken hier van alles om hun testosteron naar beneden te krijgen en nog praten we zelfs hier over tieten:PZullen wel de mannen met de hardnekkigste problemen zijn, en niet alleen op haar gebied, of juist wel:DLOL

Hahaha, je zou wel eens gelijk kunnen hebben Agatha.. ;) Toch maar 2 klaagmuurtjes dan.. :)

Myllie
10 augustus 2009, 22:26
Hmmmmm, de MSM is ook voor haar en nagels en ga ook maar is een B-complexje erbij slikken (de Tuinen heeft nu aanbieding). Met mijn nagels gaat het nu goed maar de haartjes helemaal niet:eek: Begin vandaag met de Minox op aanraden van de dokter en hoewel de Diane nu niet lijkt te werken adviseert hij me om hem toch door te slikken. Tja die puistjes, vooral die langs de haarlijn en op mijn decolete(gut hoe schrijf je dat ook al weer) zijn jakkie maar absoluut de least of my problems zullen wemaar zeggen. Na de menstruatie zijn ze ook weer weg. Heb laatst al mijn keuken messen laten slijpen als verwoed koker maar snij nog wel eens in mijn nagels maar ik heb eens zitten kijken en in mijn duimnagels zitten inderdaad horizontale deuken en in de rest niet. Mijn teen nagels zijn helemaal in orde dus misschien kun je er wat mee bij je volgende bezoekje.

Frappant dat jij ook die horizontale lijnen hebt, dat zijn er dus al 3. Ik denk dat ik maar eens een topic ga openen over wie dit nog meer heeft, ben ik wel erg benieuwd naar. Misschien kunnen we er inderdaad wat mee. De 20ste spreek ik dr. Pasch dan ga ik het hem nogmaals voorleggen.
Ik slik trouwens vanaf maandag ook ijzertabletten, want mijn ijzer was 4 januari 2008 nog 30 en Ferritine 28 en nu is er uit de bloedonderzoeken gekomen dat mijn ijzer nog maar 9 is en mijn Ferritine 18. (Ben de uitslagen alvast bij mijn huisarts gaan halen) Allemaal te laag dus begrijp ik uit de draadjes hier op Haarweb. Gek dat de dokter daar nooit iets van gezegd heeft. De 20ste spreek ik dokter Pasch dus over deze bloeduitslagen, ben erg benieuwd wat hij hiervan zegt.

Hanna
10 augustus 2009, 22:33
Dan krijg ik de indruk dat je niet voldoende ijzer binnenkrijgt via het voedsel. Meer vlees eten met verse vitamine C erbij, dus verse groene bladgroenten of broccoli of een glas versgeperst sinaasappelsap.

Myllie
10 augustus 2009, 22:47
Dan krijg ik de indruk dat je niet voldoende ijzer binnenkrijgt via het voedsel. Meer vlees eten met verse vitamine C erbij, dus verse groene bladgroenten of broccoli of een glas versgeperst sinaasappelsap.

Dat zou je denken hè maar dat kan het in mijn ogen eigenlijk niet zijn.
Ik eet iedere dag vlees en pers iedere ochtend 4 sinaasappels uit. Daarbij dus ook nog alle vitaminepillen..
Het is voor mij dan ook onbegrijpelijk hoe het kan dat de waarden zo gezakt zijn. Vroeg het mijn huisarts en die zei dat het van alles kon zijn, verandering van het weer, stress en noem maar op, maar dat vind ik eigenlijk een beetje vaag en onwaarschijnlijk. Maar goed, ik ben geen arts.

Hanna
10 augustus 2009, 22:57
Welja, verandering van het weer... :D :cool:

De enige andere oorzaak die ik kan bedenken is zwaar of langdurig bloedverlies.

Myllie
10 augustus 2009, 23:11
Welja, verandering van het weer... :D :cool:

De enige andere oorzaak die ik kan bedenken is zwaar of langdurig bloedverlies.

Nou dat zou ik dan nog wel geweten hebben.. :confused:
Al halen bepaalde mensen soms wel het bloed onder mijn nagels vandaan...
Maar denk niet dat de dokter daar wat mee kan ;) Verklaart dat de deuken weer misschien.. Pff, af en toe kan ook ik het allemaal niet meer volgen.. :D